
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -1 5 0  
Podgorica, 23.01.2017. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-2231 od 22.12.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-2231 od 22.12.2016. godine).

v 4 v v
2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 

15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 22.12.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-2231 od
22.12.2016.g.). ' ’ *

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 21. decembra 2016. godine u okviru programa „TV 
Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 časa, kojim se, kako navodi 
podnosilac prigovora, „iznova medijska grupa 'Vijesti' i  njeni osnivači stavljaju u kontekst antidržavnog 
djelovanja".

Podnosilac prigovora je posebno istakao dio priloga u kojem se kaže: „ Iz  saopštenja VDT je , 
međutim, nejasno o kakvom se  predmetu radi, ali b i bilo prirodno očekivati da se  istraga vodi protiv vlasnika 
tabloida koji ne plača obaveze i  poreze državi, te ko ji čini sve da b i nasilno smijenio vlast, pokušavajući da 
putem formiranja političkih stranaka, a bez lične provjere ugleda kod građana preuzmu vlast, dok svo j 
tabloid ustupaju svima koji su sprem ni da napadaju državne institucije, ne prezajući da čak i  naslovnu stranu 
javnog glasila ustupaju kriminalcima, teroristima, psihopatama, osuđenim masovnim ubicama, sa kojih oni 
napadaju državne institucije."

On je istakao i djelove priloga u kojima se kaže:
- „Na najnoviji besramni potez dvojca Ivanović -  Perović da se  naslovna strana reketaškog 

tabloida ustupi licu sa potjernice, koga Mihajlo Jovović svojim  čitaocima predstavlja kao 
vrhunskog moralnog arbitra, pa mu omogućava da napada pripadnike države, reagovaii su iz 
MUP-a saopštenjem u kome izražavaju čuđenje i  nevjericu da se  licu koje se  nalazi u bjekstvu i 
na potjernici Interpoia ustupa prostor za teške i ničim potkrijepljene optužbe, a da prethodno 
urednici i  novinari 'Vijesti' mjesu prije objavljivanja ovog pamfleta ni kontaktirali Upravu policije".

- „ Pripadnicima Uprave policije je  vjerovatno promaklo da vlasnici 'Vijesti' Perović i  Ivanović, kao i 
njihov gazda Daka Davidović, smatraju da zakoni ove države ne važe za njih. Pa tako ne plaćaju 
poreze godinama, RDC-u duguju skoro 400 hiijda eura koje iako imaju obavezu, ne plaćaju, 
otvoreno napadaju i  ruše državu i  za to ne snose nikakvu odgovornost. Nespremnost države da 
sankcioniše ove zloupotrebe dovela je  do toga da Ivanović i  Perović vjeruju da oni sm iju da

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


kriminalcima ustupaju javno glasilo da optužuju p o lic iju a  ne obrnuto, što je  fenomen nepoznat 
savremenim civilizovanim društvima".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer prilog „predstavlja grubo kršenje Pravilnika Agencije s  ciljem da se  javnost obmane
i dovede u zabludu a konkurent na medijskom tržištu diskavlifikuje i  eleminiše". Podnosilac prigovora 
je posebno istakao sljedeće navode u prilogu i ocijenio ih da su „izm išljotine i  podvale'1

- „da V ijesti' ne plaćaju poreze, da formiraju partije ili da imaju ambiciju da nasilno sm ijene 
vlast".

- „da urednici i  novinari m edijske grupe 'Vijesti' krše neki profesionalni standarad time što  
objavljuju nečije izjave ako se  te izjave tiču društveno važnih tema".

- „da je  nikšićki biznismen Miodrag Davidović Daka vlasnik 'V ijesti' i  da 'V ijest;' krše zakon što  
im nadležne institucije navodno toierišu".

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer emiter, po mišljenju podnosioca prigovora, „jednostranim  napadom na njihovu 
medijsku kuću i  njene osnivače onemogućava korektnu zastupljenost i  različit pristup tematici koju 
tretira u prilogu".

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
693 prilog Pink M TV u posljednjih 3  i  po godine usmjeren na diskreditaciju m edijske grupe 'Vijesti' s  
ciljem da se  sistematično i  dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV kojoj je  njihova 
medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer se  iznose teške optužbe na račun Ž.Ivanovića i  M. Perovića, 
kao i  na račun urednika i  novinara, a da im nije data prilika da učestvuju u prilogu i  komentarišu 
tako brutalne navode".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 26.12.2016. godine (akt broj 05-2231/1 od
26.12.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja zz emitovanje, Agencija je emiteru

__________________________________________________ 2________________________________ _________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-2231/2 od 27.12.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.
Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 

može se konstatovati sljedeće:
- Dana 21. decembra 2016. godine u 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 sata u okviru 

informativne emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 2 minuta 28 sekundi, 
sljedeće sadržine (transkript):
Prilog: Vrhovno državno tužilaštvo saopštilo je danas da je Specijalno državno tužilaštvo 
formiralo predmet zbog interesovanja više redakcija o navodima J.V . objavljenim u 
današnjem broju Nezavisnog Dnevnika "Vijesti" da se nekoliko policijskih službenika, među 
kojima i pomoćnik direktora Uprave policije, nalaze na platnom spisku mafije. Postupak se 
nalazi u fazi izviđaja u kojem će se ispitati navodi J.V. Tužilaštvo će blagovremeno 
obavještavati javnost o daljem toku postupka, navodi se u saopštenju.

Iz saopštenja VDT je , međutim, nejasno o kakvom se predmetu radi, ali bi bilo prirodno 
očekivati da se istraga vodi protiv vlasnika tabloida koji ne plaća obaveze i poreze državi, te 
koji čini sve da bi nasilno smijenio vlast, pokušavajući da putem formiranja političkih 
stranaka, a bez lične provjere ugleda kod građana preuzmu vlast, dok svoj tabloid ustupaju 
svima koji su spremni da napadaju državne institucije, ne prezajući da čak i naslovnu stranu 
javnog glasila ustupaju kriminalcima, teroristima, psihopatama, osuđenim masovnim 
ubicama, sa kojima oni napadaju državne institucije.
Na najnoviji besramni potez dvojca Ivanović -  Perović da se naslovna strana reketaškog 
tabloida ustupi licu sa potjernice, koga Mihajlo Jovović svojim čitaocima predstavlja kao 
vrhunskog moralnog arbitra, pa mu omogućava da napada pripadnike države, reagovali su iz 
MUP-a izražavaju čuđenje i nevjericu da se licu koje se nalazi u bjekstvu i na potjernici 
Interpola ustupa prostor za teške i ničim potkrijepljene optužbe, a da prethodno urednici i 
novinari "Vijesti" nijesu prije objavljivanja ovog pamfleta ni kontaktirali Upravu policije.
Tam ara Popović (portparo lka Uprave p o lic ije ): "U tekstu je  dat m edijski prostor za 
teške i  ničim potkrijepijenje optužbe Jovana Vukotića, lice koje je  bezbjednosno interesantno 
službama bezbjednosti, ne samo kod nas, već regiona i  Zapadne Evrope, a koje se  inače 
nalazi u bjekstvu i  za kojim je , NCB Interpol Podgorica raspisao međunarodnu potjernicu. ND 
"Vijesti", inače prije objavljivanja teksta nije tražio od Uprave policije MUP-a izjašnjenje u 
vezi ovih navoda."

Pripadnicima Uprave policije je vjerovatno promaklo da vlasnici "Vijesti" Perović i Ivanović, 
kao i njihov gazda Daka Davidović, smatraju da zakoni ove države ne važe za njih. Pa tako 
ne plaćaju poreze godinama, RDC-u duguju skoro 400 hiljda eura koje iako imaju obavezu, 
ne plaćaju, otvoreno napadaju i ruše državu i za to ne snose nikakvu odgovornost. 
Nespremnost države da sankcioniše ove zloupotrebe dovela je do toga da Ivanović i Perović 
vjeruju da oni smiju da kriminalcima ustupaju javno glasilo da optužuju policiju, a ne 
obrnuto, što je fenomen nepoznat savremenim civilizovanim društvima. K ra j priloga.

- emitovani prilog predstavlja reagovanje/komentare na tekst objavljen u dnevnim novinama 
„Vijesti" o tome da se nekoliko policijskih službenika nalazi na platnom spisku mafije, kao i 
na saopštenja Vrhovnog državnog tužilaštva i Uprave policije.

- prilog je „pokriven" pokretnim i nepokretnim slikama institucija i ličnosti koji se pominju, 
ilustracijama ranije objavljenih tekstova na portalima Vijesti On line, CDM i Analitika, kao i 
naslovnim i unutrašnjim stranicama dnevnih novina „Vijesti".

- Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara i njegovom uređivačkom politikom, objavljuje/prenosi informacije ili komentariše 
pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih 
vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu.

- Objavljivanje ili prenošenje informacija koje ukazuju na moguću povezanost javnih 
službenika (predstavnika policije) sa kriminalnim organizacijama (navodi objavljeni u 
dnevnim novinama „Vijesti" da se „nekoliko policijskih službenika ... nalaze na platnom 
spisku m afije"), kao i reagovanje državnih organa povodom tih navoda (VDT, Uprava 
policije), predstavlja objavljivanje informacija od interesa za javnost. Polazeći od prava na

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni da određenu pojavu, 
događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise.

- ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih koji se odnose na istu temu pri čemu mora voditi računa o normama 
propisanim Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

- iznošenja stavova/komentara o podnosiocu prigovora i/ili g. Peroviću (kao suvlasnicima 
dnevnog lista „Vijesti") da „ne plaća obaveze i  poreze državi, te da čini sve da b i nasilno 
smijenio vlast, pokušavajući da putem formiranja političkih stranaka, a bez lične provjere 
ugleda kod građana preuzmu v la st, da su omogućili da se „naslovna strana ... ustupi licu sa 
potjernice, .. . , pa mu omogućava da napada pripadnike države", kao i „da oni, kao i  njihov 
gazda Daka Davidović, smatraju da zakoni ove države ne važe za njih", predstavlja mišljenje 
emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. Pravo emitera da 
slobodno izrazi ovakve (moguće tendenciozne ili provokativne) stavove prati pravo 
podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

- ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu 
utemeljeni, na raspolaganju joj stoje razni mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, 
reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koje je emiter 
dužan da objavi.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 st. 1, 8 st. 1 i 2, 11 st. 1 i 2 i 12 
st. 3 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

_____________________________________________________________4_____________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org

