
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1503/3 
Podgorica, 21.10.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom prostupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1503 od 21.09.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-1503 od 21.09.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 21.09.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1503 od
21.09.2016.g.). ' '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 14. septembra 2016. godine u okviru programa
„TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 21:00, 22:00, 23:00 i 24:00 časa, posvećen saopštenju
privrednog društva „Otvoreni kulturni forum" d.o.o. (u daljem tekstu: OFK), povodom kašnjenja isplate 
sredstava koje je OFK dobio na konkursu Ministarstva kulture.

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom,
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer je , kako se navodi u prigovoru, u predmetnom prilogu „izn ijeto  stanovište i 
m išljenje sam o jed n e strane, M i brada Popovića, ko je vrvi od diskvalifikacija i  neistina, a da 
uredništvo Pink M n ije našlo za shodno da pozove i  su čeli drugu stranu, i  m inistra Konjevića i 
osnivače dnevnika 'V ijesti' i  uredništvo nedjeijnika 'M onitor'".

■ prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja"), jer se „nam jernom  i tendencioznom  uredničkom  intervencijom  
svjesno diskaviifukuje m edijska grupa 'V ijesti' i  n jen i osnivači, tako što  se  zloupotrebljava saopštenje 
M. Popovića i  bez sučeljavanja druge strane ono em ituje kao nesum njiva i  finalna istina".

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno-
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"), jer „iako M ilorad Popović u svom  pism u iznosi

__________________________  1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.ora


teške kvalifikacije na račun 'V ijesti', osnivača i  urednika, uredništvu Pink M n ije palo na pam et da
pozovu 'drugu stranu ' i  ja vn o sti predoči odgovor na tako teške optužbe!?"

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 26.09.2016. godine (akt broj 05-1503/1 od
26.09.2016.god.). '

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1503/2 od 26.09.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

- Dana 14. septembra 2016. godine u 21:00, 22:00, 23:00 i 24:00 sata u okviru informativne 
emisije „Minut, dva", emitovan je prilog u trajanju od 109 sekundi, sljedeće sadržine 
(transkript):

Prilog: „Direktor Otvorenog kulturnog foruma, Milorad Popović, optužio je ministra finansija 
Raška Konjevića da diskriminiše ovaj Forum po nalogu svog lidera Ranka Krivokapića i 
vlasnika medijskog koncerna "Vijesti". Popović u saopšenju navodi da Konjević već 
mjesecima izbjegava da po nalogu ministarstva kulture isplati Forumu 25.000 eura koje je 
dobio na javnom konkursu, a koje su namjenjene za publikovanje šest brojeva časopisa 
"Ars", kao i za prevod i štampu četiri knjige. To čini kako bi još jednom pokazao zahvalnost i 
lojalnost Ranku Krivokapiću koji ima više razloga da onemogući rad OKF-a, navodi Popović. 
Jedan od njih je što je i sam prije nekolike godine prozreo njegovo konvertitstvo koje je 
preraslo u izdaju tradicionalne nacionalne politike SDP-a i potpuni gubitak svake političke 
orjentacije. To je, prema njegovim riječima, dovelo Socijaldemokrate u inferiornu poziciju, 
čak i u odnosu na Andriju Mandića, Gorana Danilovića, Srđana Milica i Miodraga Lekića za 
koje je završio lavovski posao u destabilizovanju Vlade i uvođenju Crne Gore u opasnu 
političku krizu. Zadatak da uništu OKF, kako smatra Popović, lider SDP-a dobio je od vlasnika 
medijskog koncerna "Vijesti" svojih, kako kaže, "novih patrona" kojima je naglavačke uletio 
u naručje. OKF je,  ̂ kako tvrdi njegov direktor, na meti "Vijesti" i "Monitora" zbog 
publikovanja knjige Šekija Radončića "Anatomija jedne hajke" u kojoj piše o finansijskim i 
novinarskim zloupotrebama i nepočinstvima vlasnika koncerna, kao i zbog patološke mržnje 
Balše Brkovića, urednika kulturne rubrike dnevnika "Vijesti" prema direktoru OKF-a. Forumu 
je , kako se navodi, zbog drske diskriminacije Konjevića nanijeta finansijska i profesionalna 
šteta, a stoga će, ukoliko im se u roku od sedam dana ne uplati odobreni novac podnijeti 
krivičnu prijavu protiv ministra zbog zloupotrebe službenog položaja."

prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se nalaze lica/institucije o kojima je riječ u prilogu 
(Skupština Crne Gore, Popović, Konjević, Krivokapić, Mandić, Danilović, Milić, Lekić, Ivanović, 
Perović Radončić, Brković), kao i slikama ranije objavljenih tekstova na portalima.

- emitovani prilog predstavlja vijest o sadržaju saopštenja direktora OKF, gospodina Milorada 
Popovića, povodom kašnjenja isplate novčanih sredstava dodijeljenih OKF-u od strane 
Ministarstva kulture na javnom konkursu.

- u konkretnom slučaju, emiter je na objektivan način, bez uređivačkih intervencija kojima bi 
se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja, objavio 
informaciju o izdatom saopštenju ukazujući na relevantne činjenice: ko je i kojim povodom 
izdao saopštenje, doslovno, navodeći djelove saopštenja.

- prenošenje stavova (tj. „kvalifikacija" na račun dnevnika „Vijesti", osnivača i urednika, kao 
što je da su „vla sn ici m edijskog koncerna 'V ijesti' novi patroni Raška Konjevića", odnosno da 
je pisanje o „patološkoj mržnji Balše Brkovića, urednika kulturne rubrike dnevnika 'Vijesti'

____________________________ 2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard(a)ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardca.ora


prema direktoru OKF-a" ili „publikovanje knjige .. . u ko jo j se  govori o finansijskim  i 
novinarskim  zloupotrebam a i  nepočinstvim a vlasnika koncerna", jedan o razloga da je ,,O KF 
... na m eti 'V ijesti' i  'M onitora'"), koje, po mišljenju podnosioca prigovora, ukazuje na kršenje 
člana čl. 7 st. 1 Pravilnika, iako se može smatrati pretjerivanjem ili provokacijom, 
predstavljaju mišljenje/stav direktora OKF, izneseno u saopštenju. Na njegovo prenošenje 
emiter ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. Pravo emitera da slobodno prenese 
ovakve (moguće grube i provokativne) stavove prati pravo podnosioca prigovora da na njih 
reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora. Radi se o mišljenju koje direktor OKF iznosi na 
osnovu svog tumačenja postupaka subjekata koje pominje u saopštenju i zbog kojih je , po 
njegovom mišljenje, diskriminisan od strane Ministarstva finansija (što je , prema saopštenju, 
motiv predmetnog obraćanja javnosti).

- objavljenim prilogom nijesu prekršeni čl. 8 st. 1 ni čl. 11 st. 1 Pravilnika jer se prilog odnosi
na prenošenje saopštenja određenog subjekta na set radnji koje on smatra da su usmjereni
protiv njega, kao predstavnika izdavačke kuće koja je, na javnom konkursu, ostvarila pravo 
na određena javna sredstva, koja mu se, po njegovom mišljenju, neopravdano ¡skraćuju 
odlaganjem isplate.

- ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu
utemeljeni, na raspolaganju joj stoje razni mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje,
reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora , koje je emiter 
dužan da objavi, u skladu sa Zakonom o medijima.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa odnosno čl. 7 st. 1, čl. 8 st. 1 i čl. 11 st. 1 Pravilnika ni tačku 
7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je propisano da je emiter 
odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

3_____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.ora

