
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -1725/4 
Podgorica, 16.11.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1725 od 17.10.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice (zaveden pod brojem 02-1725 
od 17.10.2016. godine) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno- 
nadzorna mjera zbog kršenja čl. 7, 8, 11 i 12 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 35/11) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za 
emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 15. oktobra 
2016. godine, priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 20:00, 21:00, 22:00, 23:00 i 24:00 
časa.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (člana 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja 
biti profesionalno i korektno zastupljeni (član 8 st. 2 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani i 
obaveze da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi bilo 
koje grupe ili pojedinca (član 11 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

d. uskraćivanja prilike podnosiocu prigovora da učestvuje u programu ili da komentariše 
navode o nepodobnim djelima ili negativne konotacije (član 12 stav 3 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu "Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), nalaže se da usaglasi 
emitovanje programskih sadržaja u okviru programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u 
Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za 
emitovanje.

4. Privredno društvo "Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
0 elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu "TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 20:00, 21:00, 22:00, 23:00
1 24:00 časa.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1__________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 17.10.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1725 od
17.10.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 15. oktobra 2016. godine u okviru programa „TV 
Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 20:00, 21:00, 22:00, 23:00 i 24:00 časa, u kojem se, kako 
navodi podnosilac prigovora, iznose „brutalne podvale i  neistine na račun m edijske grupe V ijesti i  njenih 
osnivača". Podnosilac prigovora je posebno istakao sljedeće navode: "Inform acije da je  n ikšićki biznism en 
Miodrag Daka Davidović pozajm icom  od nekoliko stotina hiljada eura postao vlasnik propale m edijske kuće 
'V ijesti' dobijale su  potvrdu tokom poslednjih m jesec dana u jasnom  uređivačkom  potpisu ko ji je  sa 
bezbjedne daljine beogradskog hotela 'Crown plaza' sprovodio ovaj trgovac oružjem  i finansijer skoro svih  
opozicionih partija u Crnoj Gori. V ijest koju sm o em itovali p rije  nekoliko dana da su  dva bivša vlasnika 
tabloida V ijesti odlazi i  Hi na 'ribanje' u beogradski hotel da polažu račune ruskom  eksponentu za politička  
m ešetarenja na Balkanu, zašto i  pored silnih m iliona ko je je  ugurao kako opoziciji tako i  propaloj kući V ijesti, 
nem aju bolje rezultate potvrdila se  kao tačna u poslednjih nekoliko dana bezbroj puta. A najbolja potvrda je  
strah od Davidovića kod vlasnika V ijesti, ko ji ih tjera  da na najgrublji način krše predizbornu ćutnju što  ovaj 
m edij radi cio dan. Navikli sm o da ova dva m edijska tajkuna ne poštoju  zakone države, ne plaćaju poreze, 
protiv njih se  krivine prijave odbacuju, nema sud!je ko ji b i njih osudio, a n i reguiatornog tijela  koja b i na 
ovakvo flagrantno učešće ovog tabloida u ko rist opozicione grupe koja im je  dala m iiione Dakinih prljavih  
para, usudilo da ih opom ene."

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer prilog „predstavlja  grubo kršen je Pravilnika AEMa s  ciljem  da se  ja vn o st obmane i 
dovede u zabludu a konkurentna m edijskom  tržištu  dikavlifikuje i  elem im še". Podnosilac prigovora je 
posebno istakao sljedeće navode u prilogu ocijenio ih da su „izm išljotine i  podvale'1

- „...d a  je  bilo ko ji biznism en davao bilo kada, bilo kakve pozajm ice m edijskoj kući V ijesti, pa i 
pom enuti M iodrag D avidović."

- „ ...d a  je  m edijska kuća V ijesti propala. "Po njegovom mišljenju, „ nema n iti jednog podatka ili 
činenice koju uredništvo Pink M iznosi u prilog tom e tako da je  ja sn o  da se  radi o b ijesn o j i  
neprofesionalnoj reakciji konkurenta na tržištu  s  ciljem  da se  naša m edijska kuća ocrni kod 
publike i  klijenata".

- „ ...d a  je  Miodrag Davidović postao vlasnik V ijesti i  da, kako tvrd i uredništvo Pink M, iz  
Beograda uređuje program "! Takođe, u prigovoru se naglašava da „U redništvo Pink M zna 
gd je se  lako provjerava vlasnička struktura i  lako je  moglo p ro vjeriti iznesenu neistinu".

- „ ...d a  su  vlasnici V ijesti b ili na nekom ribanju u Beogradu kod g . Davidivića i  da je  to u samo 
dva dana, za uredništvo Pink M, potvrđeno bezbroj puta".

- „ ... da V ijesti krše predizbornu ćutnju cio dan".
- „ ...optužbe o tobožnjem  protivzakonitom  ponašanju i  navodnoj nedodirljivosti".

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer emiter, po mišljenju podnosioca prigovora, „jednostranim  napadom na njihovu 
m edijsku kuću i  njene osnivače onemogućava korektnu zastupljenost i  različit pristup tem atici koju  
tretira u prilogu".

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org


- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
687prilog Pink M TV u posljednjih 3  i  po godine usm jeren na diskreditaciju m edijske grupe 'V ijesti' s  
ciljem  da se  sistem atično i  dugotrajno prom ovišu in teresi vlasnika sam e Pink TV ko jo j je  naša 
m edijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, oscbema čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer se  iznose teške optužbe na račun Ž .Ivanoviča i  M. Perovića, 
čak se  oni optužuju za krim inalna djela , a da im n ije data prilika da učestvuju u prilogu i  kom entarišu 
tako brutalne navode

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 17.10.2016. godine (akt broj 05-1725/1 od
17.10.2016.god.). "

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1725/2 od 19.10.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.
Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 

emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 15. oktobra 2016. godine u 20:00 sati u okviru informativne emisije „Minut, dva",
emitovan je prilog, u trajanju od 113 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: „Informacije da je  nikšićki biznismen Miodrag Daka Davidović pozajmicom od
nekoliko stotina hiljada eura postao vlasnik propale medijske kuće 'Vijesti' dobijale su 
potvrdu tokom poslednjih mjesec dana u jasnom uređivačkom potpisu koji je sa bezbjedne 
daljine beogradskog hotela 'Crown plaža' sprovodio ovaj trgovac oružjem i finansijer skoro 
svih opozicionih partija u Crnoj Gori.

Vijest koju smo emitovali prije nekoliko dana da su dva bivša vlasnika tabloida 'Vijesti' 
odlazili na 'ribanje' u beogradski hotel da polažu račune ruskom eksponentu za politička 
mešetarenja na Balkanu, zašto i pored silnih miliona koje je ugurao kako opoziciji tako i 
propaloj kući 'Vijesti', nemaju bolje rezultate, potvrdila se kao tačna u poslednjih nekoliko 
dana bezbroj puta. A najbolja potvrda je strah od Davidovića kod vlasnika 'Vijesti', koji ih 
tjera da na najgrublji način krše predizbornu ćutnju što ovaj medij radi cio dan.

Navikli smo da ova dva medijska tajkuna ne poštoju zakone države, ne plaćaju poreze, 
protiv njih se krivične prijave odbacuju, nema sudije koji bi ih osudio, a ni regulatornog tijela 
koja bi, na ovakvo flagrantno učešće ovog tabloida u korist opozicione grupe koja im je dala 
milione Dakinih prljavih para, usudilo da ih opomene.

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


Tako, unaprijed režiranje i smišljene akcije lidera Fronta u diskreditacije najveće političke 
stranke uz pomoć fotošop tehnike i podmetanjem, 'Vijesti' preuzimaju sa facebook profila 
lidera Fronta i prenose kroz svoje medije, uz slanje tzv. 'push' signalizatora da se posebno 
obrati pažnja.

Predstavnici AEM-a, zaduženi da prate ovakva dešavanja, mudro ćute. Neizjašnjavaju se, 
iako su jutros opominjali naš portal da bi trebalo da skloni i vijest koju su juče emitovane. U 
razgovoru sa njihovim predstavnicima dobili smo nezvanično mišljenje da za AEM ovako 
flagrantan vid kršenja izborne ćutnje nije sporan, da oni misle da je sporno samo iznošenje 
istraživanja i direktna propaganda pojedinih stranaka."

- Dana 15. oktobra 2016. godine u 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, dva", 
emitovan je prilog, u trajanju od 124 sekunde, koji se u odnosu na već navedeni tekst 
priloga emitovanog u 20:00 časova razlikuje u posljednjem stavu i glasi (transkript, sa 
podvučenim tekstom koji predstavlja razliku u odnosu na prilog emitovan u 20:00 časova):

Prilog: „Informacije da je nikšićki biznismen Miodrag Daka Davidović pozajmicom od 
nekoliko stotina hiljada eura postao vlasnik propale medijske kuće 'Vijesti' dobijale su 
potvrdu tokom poslednjih mjesec dana u jasnom uređivačkom potpisu koji je sa bezbjedne 
daljine beogradskog hotela 'Crovvn plaža' sprovodio ovaj trgovac oružjem i finansijer skoro 
svih opozicionih partija u Crnoj Gori.

Vijest koju smo emitovali prije nekoliko dana da su dva bivša vlasnika tabloida 'Vijesti' 
odlazili na 'ribanje' u beogradski hotel da polažu račune ruskom eksponentu za politička 
mešetarenja na Balkanu, zašto i pored silnih miliona koje je ugurao kako opoziciji tako i 
propaloj kući 'Vijesti', nemaju bolje rezultate, potvrdila se kao tačna u poslednjih nekoliko 
dana bezbroj puta. A najbolja potvrda je strah od Davidovića kod vlasnika 'Vijesti', koji ih 
tjera da na najgrublji način krše predizbornu ćutnju što ovaj medij radi cio dan.

Navikli smo da ova dva medijska tajkuna ne poštoju zakone države, ne plaćaju poreze, 
protiv njih se krivične prijave odbacuju, nema sudije koji bi ih osudio, a ni regulatornog tijela 
koja bi, na ovakvo flagrantno učešće ovog tabloida u korist opozicione grupe koja im je dala 
milione Dakinih prljavih para, usudilo da ih opomene.

Tako, unaprijed režiranje i smišljene akcije lidera Fronta u diskreditacije najveće političke 
stranke uz pomoć fotošop tehnike i podmetanjem, 'Vijesti' preuzimaju sa facebook profila 
lidera Fronta i prenose kroz svoje medije, uz slanje tzv. 'push' signalizatora da se posebno 
obrati pažnja.

Predstavnici AEM-a, zaduženi da prate ovakva dešavanja, mudro ćute. Neizjašnjavaju se, 
iako su jutros opominjali naš portal da bi trebalo da skloni i vijest koju su juče emitovane. U 
razgovoru sa predstavnikom AEM-a dobili smo nezvanično mišljenje da za AEM ovako 
flagrantan vid kršenja izborne ćutnje nije sporan, da oni misle da je sporno samo iznošenje 
istraživanja i direktna propaganda pojedinih stranaka, ali nisu bili hrabri da ovakvu izjavu 
daju u kameru, a ni da im se otkrije identitet. Strah od 'Vijesti' ili Dake je dovoljan da 
stručnjaci iz AEM-a imaju dijametralno suprotne stavove u zavisnosti od medija.

- Dana 15. oktobra 2016. godine u 22:00, 23:00 i 24:00 sata u okviru informativne emisije 
„Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 134 sekunde, koji se u odnosu na već 
navedeni tekst priloga emitovanog u 21:00 sat razlikuje u drugom stavu i glasi (transkript, sa 
podvučenim tekstom koji predstavlja razliku u odnosu na prilog emitovan u 21:00 časova):

Prilog: Informacije da je nikšićki biznismen Miodrag Daka Davidović pozajmicom od 
nekoliko stotina hiljada eura postao vlasnik propale medijske kuće 'Vijesti' dobijale su 
potvrdu tokom poslednjih mjesec dana u jasnom uređivačkom potpisu koji je  sa bezbjedne 
daljine beogradskog hotela 'Crovvn plaža' sprovodio ovaj trgovac oružjem i finansijer skoro 
svih opozicionih partija u Crnoj Gori.

Vijest koju smo emitovali prije nekoliko dana da su dva bivša vlasnika tabloida 'Vijesti' 
odlazili na 'ribanje' u beogradski hotel da polažu račune ruskom eksponentu za politička 
mešetarenja na Balkanu, zašto i pored silnih miliona koje je ugurao kako opoziciji tako i 
propaloj kući 'Vijesti', nemaju bolje rezultate, potvrdila se kao tačna u poslednjih nekoliko 
dana bezbroj puta. A najbolja potvrda je strah od Davidovića kod vlasnika 'Vijesti', koji ih

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 wvw.ardca.orq

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


tjera da na najgrublji način krše predizbornu ćutnju što ovaj medij radi cio dan. No izbornu 
ćutnju nije prekršio samo portal, već i televizija Vijesti pominjući dolazak ljudi iz 
inostranstva, koji su navodno dobili po 150 eura da zaokruže broj šest.

Navikli smo da ova dva medijska tajkuna ne poštoju zakone države, ne plaćaju poreze, 
protiv njih se krivične prijave odbacuju, nema sudije koji bi ih osudio, a ni regulatornog tijela 
koja bi, na ovakvo flagrantno učešće ovog tabloida u korist opozicione grupe koja im je dala 
milione Dakinih prljavih para, usudilo da ih opomene.

Tako, unaprijed režiranje i smišljene akcije lidera Fronta u diskreditacije najveće političke 
stranke uz pomoć fotošop tehnike i podmetanjem, 'Vijesti' preuzimaju sa facebook profila 
lidera Fronta i prenose kroz svoje medije, uz slanje tzv. "push" signalizatora da se posebno 
obrati pažnja.

Predstavnici AEM-a, zaduženi da prate ovakva dešavanja, mudro ćute. Neizjašnjavaju se, 
iako su jutros opominjali naš portal da bi trebalo da skloni i vijest koju su juče emitovane. U 
razgovoru sa predstavnikom AEM-a dobili smo nezvanično mišljenje da za AEM ovako 
flagrantan vid kršenja izborne ćutnje nije sporan, da oni misle da je sporano samo iznošenje 
istraživanja i direktna propaganda pojedinih stranaka, ali nisu bili hrabri da ovakvu izjavu 
daju u kameru, a ni da im se otkrije identitet. Strah od 'Vijesti' ili Dake je dovoljan da 
stručnjaci iz AEM-a imaju dijametralno suprotne stavove u zavisnosti od medija.

- prilog sadrži elemente vijesti, izvještaja, komentara, rekapitulacije, reagovanja i si. On je 
„pokriven" pokretnim i nepokretnim slikama institucija i lica koja se direktno pominju 
(Davidović, Ivanović, Perović) ili se mogu dovesti u vezu sa subjektima -  političkim partijama 
na koje se generalno ukazuje u prilogu (Medojević, Bečić, Mandić, Knežević). Pokriven je i 
naslovnim i unutrašnjim stranama listova „Informer", „Vijesti" i „Dnevne novine", kao i 
slikama ranije objavljenih tekstova sa portala „Vijesti on line" i „PinkM".

- Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara i njegovom uređivačkom politikom, objavljuje/prenosi informacije ili komentariše 
pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih 
vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu.

- Objavljivanje ili prenošenje informacija o sumnjama da je došlo do kršenja izborne tišine, 
kao i informacija ulogama, vezama i odnosima pojedinih fizičkih i pravnih lica povodom 
organizovanja ili finansiranja predizborne kampanje, predstavlja objavljivanje informacija od 
interesa za javnost.

- Na početku priloga daje se komentar da „Inform acije da je  n ikšićki biznism en Miodrag Daka 
Davidović pozajm icom  od nekoliko stotina hiljada eura postao vlasnik propale m edijske kuće 
'V ijesti' dobijale su  potvrdu tokom posiednjih m jesec dana u jasnom  uređivačkom  potpisu  
ko ji je  sa bezbjedne daljine beogradskog hotela 'Crown plaža' sprovodio ova j trgovac 
oružjem  i  finansijer skoro svih  opozicionih partija u Crnoj Gori". U nastavku, prilog sadrži niz 
komentara ili tumačenjima za koje se ne može utvrditi postojanje činjeničnog utemeljenja i 
to:

o „V ije st koju .. . da su  dva bivša vlasnika tabloida 'V ijesti' odlazili na 'ribanje' u 
beogradski hotel da polažu račune .. . ,  potvrdila se  kao tačna u posiednjih nekoliko 
dana bezbroj puta. A najbolja potvrda je  strah od Davidovića kod vlasnika 'V ijesti', 
ko ji ih tjera  da na najgrublji način krše predizbornu ćutnju što  ovaj m edij radi cio 
dan".

o „ova dva m edijska tajkuna ne poštu ju  zakone države, ne plaćaju poreze, p ro tiv njih 
se  krivične prijave odbacu ju ,..." .

- Ne dovodeći u pitanje da je ukazivanje na sumnje da je došlo do kršenja izborne tišine i 
objavljivanje informacija o izvorima sredstava za finansiranje predizborne kampanje 
relevantna informacija za javnost, ne može se opravdati objavljivanje negativnih konotacija 
na račun podnosioca prigovora da on sa g. Perovićem „ ...n e  poštu je zakone države, ne 
plaćaju poreze, protiv njih se  krivične prijave odbacuju", kao i da „na jgrub lji način krše 
predizbornu ćutnju". Takođe, objavljivanjem navoda da je „D avidović ... pozajm icom  od 
nekoliko stotina hiljada eura postao vlasnik propale m edijske kuće 'V ijesti1", što se po 
navodima emitera može zaključiti na osnovu ja snog  uređivačkog potpisa ko ji je  sa

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: a rd @ a rd c a .o rQ
Telefax: +382 20 201 440 w w w .ard cQ .o rg

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcQ.org


bezbjedne daljine beogradskog hotela 'Crown plaža' sprovodio ovaj trgovac oružjem ", 
podnosilac prigovora je dodatno doveden u negativan kontekst da se finansira sredstvima „iz  
poslova trgovine o ru žjem ..''. Time je emiter prekršio član 12 stav 3 Pravilnika.

- Uvažavajući pravo emitera da, u granicama njegove slobode izražavanja, traži, pribavlja i 
objavljuje informacije od intereresa za javnost, ne može se opravdati objavljivanje odnosno 
prenošenje informacija koje imaju negativnu konotaciju (na štetu podnosioca prigovora), 
bez prethodne provjere njihove tačnosti ili (pokušaja) pribavljanja i objavljivanja komentara 
tih navoda od strane lica na koja se odnose.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

- emitovanim prilogom emiter je propustio da na profesionalan i odgovoran način pribavi i 
objavi cjelovitu i nepristrasnu informaciju, da vjerno, pravično i izbalansirano prikaže 
događaj kojem je posvećen prilog, odnosno obezbijedi da različita mišljenja budu 
profesionalno i korektno zastupljena.

- Emiter nije u pisanoj formi i na zvaničan način tražio, pa ni dobio bilo kakvo pisano mišljenje 
Agencije vezano za usklađenost rada bilo kojeg portala (elektronske publikacije) sa 
zakonom.

Može se zaključiti da je opravdan prigovor da emiter nije doprinio cjelovitom i nepristrasnom 
informisanju javnosti, da događaj nije vjerno prikazao ni omogućio da različiti pristupi i mišljenja budu 
profesionalno i korektno zastupljeni, da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni izbalansiran, da je 
emitovanjem priloga tendenciozno promovisao samo stavove jedne strane i propustio da pruži priliku licima 
na račun kojih su izneseni navodi o nepodobnim djelima ili negativne konotacije da komentarišu date 
navode.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7, 8 st. 2,
11 st. 1 i 2, kao i 12 st. 3 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je , 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru 
izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa ,rTV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 20:00, 21:00, 22:00, 
23:00 i 24:00 časa.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

_______________  6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org t
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.org

