
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  2055/3 
Podgorica, 28.12.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-2055 od 28.11.2016.g .), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-2055 od 28.11.2016.g. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo iješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 28.11.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-2055 od
28.11.2016.g.). '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 26. novembra 2016. godine u okviru programa ,,TV 
Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 časa, povodom, kako 
navodi podnosilac prigovora, „propagandističkog priloga u kome se  iznova m edijska grupa 'V ijesti' i  n jen i 
osnivači stavlja ju  u kontekst terorizm a". Podnosilac prigovora je posebno istakao sljedeće navode iz priloga: 
"U nam jeri da sakriju  svo je saučesništvo i  zaštitu koju pružaju uhapšenim  pripadnicim a krim inalno -  
terorističke grupe, m edijski vojnici Miodraga Peroviča, flagrantno ism ijavanje državnih institucija , uvrede na 
račun Tužilaštva, Vlade, prem ijera, po ko zna ko ji pu t pokušali su  da predstave istraživačkim  pozivom , a 
brutalne i  prim itivne uvrede opravdaju potrebom  da novinari 'sum njaju1". Pored toga, istakao je i navod: ,,U  
tih 120 minuta sam ohvalisanja, n i rije č  o hiljadam a laži ko je su  objavili, n i pomena o hajkama ko je su  u 
nam jeri da reketiraju vodili p ro tiv kom panija, političkih protivnika ili pojedinaca, zbog čega su  neki čak 
okončali svo je  živote. A li su  se  zato bavili našom televizijom  koja je  gledanija od njihove bar tri puta i  ima 
p et puta više oglašivača, što  jed in o  i  žulja tajkune Peroviča i  Ivanovića, pa b i pritiscim a i  lažima nekako da 
nas zabrane, je r  na tržištu  nem aju šansi". On je istakao i navod: „...Đ u ro v ić ko ji istu  aktivnost lobiranja 
sprovodi i  u javnom  servisu  godinam a, gd je pokušava da od državne televizije napravi paravijesti, vjeru jući 
da će tako oglašivače sa javnog srvisa  p rese liti u džepove Peroviča i  Ivanovića, pom islio je  da to m ože da 
uradi i  sa našom televizijom , zato bezočno ponavlja istu  laž".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer prilog „predstavlja  grubo kršen je Pravilnika Agencije s  ciljem  da se  ja vn o st obmane 
i  dovede u zabludu a konkurent na m edijskom  tržištu  diskavlifikuje i  elem iniše". Podnosilac prigovora 
je posebno istakao sljedeće navode u prilogu i ocijenio ih da su „izm išljotine ipodvale'\

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


- da 'V ijesti' bi/o kome pružaju zaštitu  ili pokušavaju da sakriju  svo je  saučesništvo! U bilo 
čem u, a kamo li u navodnom terorostičkom  napadu od 16.10.2016."

- „...d iskviiifika cija  na račun urednika i  novinara m edijske grupe 'V ijesti' ko je nazivaju
vojnicim a Miodraga Perovića".

- „ ... da V ije sti' ism ijavaju i  vrijeđaju biio ko ji državni organ ili instituciju  ili ličnost koja
učestvuje u istrazi navodnog terorističkog napada na CG od 16.11.2016."

- konstatacija uredništava Pink M o navodnim hiljadam a laži i  neistina ko je su  dosad 
navodno objavile 'V ije sti'."

- „ ...d a  je  TVPink M 3  puta gledanija od TV V ijesti'.

- „ ...d a  Goran Đurovič, istaknuti civiln i aktivista i  član Savjeta RTCG, radi nešto u Savjetu  
Javnog servisa  za potrebe osnivača 'V ije sti'."

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer je , po mišljenju podnosioca prigovora „ ... uredništvo Pink M jednostranim  napadom  
na njihovu m edijsku kuću i  njene osnivače onemogućava korektnu zastupljenost i  različit pristup  
tem atici koju tretira u prilogu".

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
693 prilog Pink M TV u posljednjih tri i  po godine usm jeren na diskreditaciju m edijske grupe 'V ijesti' 
s  ciljem  da se  sistem atično i  dugotrajno prom ovišu in teresi vlasnika sam e Pink TV ko jo j je  njihova 
m edijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružićs se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer „ ... se  iznose teške optužbe na račun Ž.Ivanovića i  M. Perovića, 
kao i  na račun urednika i  novinara, a da im n ije data prilika da učestvuju u prilogu i  kom entarišu 
tako brutalne navode".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 02.12.2016. godine (akt broj 05-2055/1 od
02.12.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zehtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-2055/2 od 06.12.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

- Dana 26. novembra 2016. godine u 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 sata u okviru 
informativne emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 1 minut i 30 sekundi, 
sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: ,,U namjeri da sakriju svoje saučesništvo i zaštitu koju pružaju uhapšenim 
pripadnicima kriminalno -  terorističke grupe, medijski vojnici Miodraga Perovića, flagrantno 
ismijavanje državnih institucija, uvrede na račun Tužilaštva, Vlade, premijera, po ko zna koji 
put, pokušali su da predstave istraživačkim pozivom, a brutalne i primitivne uvrede 
opravdaju potrebom da novinari „sumnjaju". Vrijeđajući goste prepoznatljivim stilom 
manipulacija, poluistina i prije svega čistih laži, Perovićevi medijski vojnici hvalili su sami 
sebe, kritikujući i napadajući sve druge. U tih 120 minuta samohvalisanja, ni riječ o 
hiljadama laži koje su objavili, ni pomena o hajkama koje su u namjeri da reketiraju vodili 
protiv kompanija, političkih protivnika ili pojedinaca, zbog čega su neki čak okončali svoje 
živote. Novinar koji u izbornoj kampanji napravi tezgu, da bi iz dana u dan dovodio 
marginalne političare stranke Ranka Krivokapića, samo zato što mu je otac na listi logično da 
ne pušta iz režije primjer lažne fotografije iz Istanbula, one koja je snimljena na Cetinju, a 
koju oni lažno potpisuju, da bi opravdali lažni sastanak tatinog partijskog šefa.

Ali su se zato bavili našom televizijom koja je gledanija od njihove bar tri puta i ima pet puta 
više oglašivača, što jedino i žulja tajkune Perovića i Ivanovića, pa bi pritiscima i lažima 
nekako da nas zabrane, jer na tržištu nemaju šansi. A kako to rade medijski vojnici iz 
"Vijesti", pa jedino kako znaju i kako rade godinama, lažima.

Samozvani medijski ekspert Gcran Đurović, NVO profiter je osoba koja bez dana radnog 
iskustva u bilo kom mediju, pokušava da se predstavi vrhunskim autoritetom iz ove oblasti u 
suštini je samo plaćeni lobista medijskih tajkuna, pa je  zato po ko zna koji put iznosio javno 
laži o našoj kući.

Đurović koji istu aktivnost lobiranja sprovodi i u javnom servisu godinama, gdje pokušava da 
od državne televizije napravi paravijesti, vjerujući da će tako oglašivače sa javnog servisa 
preseliti u džepove Perovića i Ivanovića, pomislio je da to može da uradi i sa našom 
televizijom, zato bezočno ponavlja istu laž.

Laž 1: G oran Đ u ro v ić : U zadnje četiri godine, tvrdim  da nem aju zakonom utvrđen 
minimum sopstvene produkcije odnosno ono što  im je  utvrdila kao minimum od 10 odsto 
Agencija za elektronske m edije, što  pokazuje zadnje istraživanje koje su  oni radili.

Prilog: A ovo su činjenice:

A baz B e ll D ža fić : Sad ću ovdje da pročitam  stvarne podatke, da govorim  o produkciji. TV 
Pink M prijavila je  nadležnom regulatoru kada je  učestvovala na tenderu 12,3 % sopstvene 
produkcije. Kod našeg m onitoringa, kada je  m onitorovan program  oni su  na nedjeljnom  
nivou im ali 11,42 % sopstvene produkcije.

Laž 2: M iha ilo  Jo v o v ić : Zato što  država kao jedan  od glavnih oglašivača ne daje oglase 
kritičarim a, m edijim a koje ih kritikuju i  to daje bez ikakvih kriterijum a, a li sa  jasnom  
namjerom da pom aže Vaš m edij, da pom aže "Pobjedu", da pom aže oni, one ko ji u svako j 
p rilic i... pomaže sve m edije, naravno Pink, Prvu sve  m edije ko ji zatrpavaju ove priče o kojim  
je  gospodin Kom nenić govorio ko je m i pišem o.

Prilog: A ovu su činjenice dostupne svakom u ovoj državi koje Jovović i njegove gazde znaju 
napamet. Država učestvuje u ukupnom procentu oglašavanja sa manje od 5 odsto kada se 
uključe sva javna preduzeća, Ministarstva, lokalna samouprava. Više od 95 odsto budžeta 
drže marketinške agencije, odnosno veliki međunarodni klijenti, bankarski sektor, 
telekomunikacione kompanije, proizvodi robe široke potrošnje. Tih budžeta nema na TV 
Vijesti, ne zbog politike, nego zbog slabe gledanosti i katastrofalnog programa. TV Pink M za 
ovih deset godina postojanja nije od države dobila ni jedan posto ukupnih prihoda koje 
ostvarujemo, za razliku od propalog koncerna "Vijesti" koji i dan danas metodom ucjene i 
reketa dobijaju značajna sredstva od države.

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


Laž 3 : G oran Đ u ro v ić : ...N eprim jenjivanje zakona nas dovodi do pozicije da m ediji uvezeni 
iz  Srb ije , m islim  p rije  svega na Pink M, to ću ponoviti m ilion puta, naravno uz, sa  sigurnošću  
mogu da prihvatim  svo ju , svo je pojavljivanje u "Minut, dva" već sju tra  pa onda u narednih, 
naravno, ko zna koliko dana, što  me n i najm anje ne brine. D akle...

Petar Komnenić: Dakle, Pinkove zvezde.

Goran Đurović: ...D akle, televizija koja radi nezakonito u Crnoj Gori, pa naravno da onda 
dolazi do anom alija, ako radite nezakonito i  dozvoljava Vam ipak državna institucija koja je  
form irana od strane Skupštine Crne Gore da radite nezakonito, onda se  postavlja p itanje da 
li se  i  na ko ji način anom alije mogu ispravlja ti...

Prilog: Još jedna masna laž samozvanog medijskog eksperta koji je u svijet medija došao iz 
poljoprivrede, baveći se plastenicima, TV Pink M nije nikakav uvezeni medij, već crnogorski 
pravni subjekt koji je licencu za nacionalno emitovanje dobijao u redovnim procedurama kao 
što smo i dobili posljednji put 2014., prilikom procesa digitalizacije, na isti način kao što su 
je dobile i TV Vijesti. Zbog iznošenja ovako teških laži, po savjetu naših advokata koristićemo 
sve mehanizme koje predviđa Zakon.

Jasna Božović (advokatska kancelarija "Božović"): Povodom neistinitih navoda koje 
su  objavljene u program skom  sadržaju TV V ijesti u em isiji "N ačisto" autora Petra 
Komnenića, dana 24.11. TV Pink M će se  obratiti sa pravom  na ispravku ili odgovor ovoj 
televiziji. Očekujem o da on i postupe u skladu sa svojim  zakonskim  obavezama, odnosno da 
ispoštuju proceduru koja je  predviđena Zakonom o m edijim a. Očekujem o da TV V ijesti 
objavi ispravku, odnosno naš odgovor u p rvo j, najkasnije u drugoj narednoj em isiji "N ačisto" 
bez izm jena i  dopuna. Ukoliko V ijesti ne postupe na ta j način m i ćemo podnijeti tužbu protiv  
osnivača V ijesti.

- Prilog emitovan u 19:00 i 20:00 sati nije sadržao navod: „...pokušava  da se  predstavi 
vrhunskim  autoritetom  iz  ove ob la sti', već je taj dio priloga glasio: „Sam ozvani m edijski 
ekspert Goran Đurović, NVO pro fiter, je  osoba koja bez dana radnog iskustva u bilo kom 
m ediju, ponašajući se  kao plaćeni lobista m edijskih tajkuna, po ko zna ko ji pu t je  iznosio 
javno laži o našoj ku ći."

- prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se nalaze lica o kojima je riječ u prilogu, 
ilustracijama ranije objavljenih tekstova u dnevnoj štampi, kao i na portalu Vijesti online. 
Takođe su prikazani kadrovi iz emisije „Načisto" emitovane u prigramu ,,TV Vijesti" dana 24. 
novembra 2016. godine.

- ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara i njegovom uređivačkom politikom, objavljuje/prenosi informacije ili komentariše 
pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih 
vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu.

- Objavljivanje ili prenošenje informacija u vezi sa istragom koja je pokrenuta protiv lica 
osumnjičenih za krivična djela - stvaranje kriminalne organizacije i terorizam, prije i u toku 
održavanja oktobarskih parlamentarnih izbora u Crnoj Gori, predstavlja objavljivanje 
informacija od interesa za javnost. Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku 
autonomiju medija, mediji su slobodni da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na 
različiti način, a da pri tome ne prekrše propise.

- Iznošenja stavova/komentara o mediju i njegovim osnivačima, na koje ukazuje podnosilac 
prigovora (da  pisanje/izvještavanje ovog medija predstavlja „nam jeru da sakriju  svo je  
saučesništvo i zaštitu koju pružaju uhapšenim pripadnicima kriminalno -  terorističke grupe", da 
su „flagrantno ism ijavanje državnih institucija , uvrede na račun Tužilaštva, Vlade, prem ijera, 
po ko zna ko ji put, pokušali su  da predstave istraživačkim  pozivom , a brutalne i  prim itivne 
uvrede opravdaju potrebom da novinari ’sum njaju'", kao i da „Đurović ... aktivnost lobiranja 
sprovodi i u javnom  servisu godinama, gd je pokušava da od državne televizije napravi 
paravijesti, vjeru jući da će tako oglašivače sa javnog servisa  p rese liti u džepove Perovića i 
Ivanovića, ..." ) , predstavlja m išljenje em itera na čije  iznošenje ima pravo u okviru svoje 
slobode izražavanja. Pravo em itera da slobodno izrazi ovakve (m oguće tendenciozne ili

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcq.org


provokativne) stavove p ra ti pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem  
ispravke i/i odgovora.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

- Iako je predmetni prilog emitovan u okviru informativnog programa, s obzirom da se radi o 
reagovanju / komentaru na ranije emitovani sadržaj u programu drugog emitera, a ne o 
izvještaju o događaju, ne mogu se pihvatiti navodi podnosioca prigovora da su njegovim 
emitovanjem prekršene obaveze koje se odnose na sadržaje posvećene informisanju o 
događajima (činjenično izvještavanje) tj. formatima kakvi su vijest ili izvještaj.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio načela objektivnosti, nepristrasnosti ili
tačnosti.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7, 8 st. 2, 11 st. 1 i 2, kao i čl. 12
st. 3 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo iješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardcQ.org
www.ardco.oro

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org

