
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  2070/3 
Podgorica, 29.12.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-2070 od 29.11.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-2070 od 29.11.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 29.11.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-2070 od
29.11.2016.g.). '

Predmetni prigovor se odnosi na dva priloga emitovana 24. novembra 2016. godine u okviru
programa „TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i
23:00 časa, kojima, po mišljenju podnosioca prigovora „uredništvo Pink M pokušava da diskvalifikuje 
konkurenta na tržištu , TV V ijesti i  m edijsku grupu 'V ijesti'". Podnosilac prigovora posebno ukazuje na navode 
u kojima se kaže:

- „Na nasiovnicam a Dakinih ta b lo id a ..." \ pri tome vrši „zum iranje naslovnih strana dnevnika V ijesti, 
izm eđu osta lih ";

- ,,U  zaštitu Delića odmah je  ¡stupio Danilović i  tabloid V ijesti ustupajući učesniku oružane pljačke 
prostor da napada inspektore i načelnike po licije objašnjavajući da se  radi o političkom  progonu je r  
je  kadar SD P.".
Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 

elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :
- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni

program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom,
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i
inostranstvu), jer prilog „predstavlja  grubo kršen je Pravilnika Agencije s  ciljem  da se  ja vn o st obmane
i dovede u zabludu a konkurent na m edijskom  tržištu  dikavlifikuje i  eiem iniše". Podnosilac prigovora 
je posebno istakao sljedeće navode u prilogu i ocijenio ih da su „izm išljotine ipodva!e'\

- da su  'V ijesti' bilo čije  do onih kom panija i  pojedinaca ko ji se  u CRPS vode kao osnivači i 
vlasnici. N ikšićki biznism en Miodrag Davidović Daka nema nikakav utica j na uređivačku 
politiku tako da se  ne form aino-pravno n i su štin ski za m edijsku grupu V ijesti Hi bilo ko ji 
njihov m edij ne može reći 'da je  D akin'."

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1_________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard @ ard cQ .o ra
Telefax: +382 20 201 440 w w w .a rd c a .o rg

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


- da su  V ijesti bilo kome pružili zaštitu već su  poštu jući elem entarno pravo p ro fesije da se  
daju obije strane u sporu, naš dnevnik i  portal objavili i  izjavu g . Delića. "

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer je , po mišljenju podnosioca prigovora uredništvo Pink M jednostranim  napadom  
na njihovu m edijsku kuću i  njene osnivače onemogućava korektnu zastupljenost i  različit pristup  
tem atici koju tretira u prilogu".

■ prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno-
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
693 prilog Pink M TV  u posljednjih 3  i  po godine usm jeren na diskreditaciju m edijske grupe 'V ijesti' s  
ciljem  da se  sistem atično i  dugotrajno prom ovišu in teresi vlasnika sam e Pink Tv ko jo j je  naša 
m edijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer se  iznose teške optužbe na račun Ž.Ivanovića i  M. Perovića, 
kao i  na račun urednika i  novinara, a da im n ije data prilika da učestvuju u prilogu i  kom entarišu 
tako brutalne navode".
Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 

pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 02.12.2016. godine (akt broj 05-2070/1 od
02.12.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-2070/2 od 06.12.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.
Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 

može se konstatovati sljedeće:
- Dana 26. novembra 2016. godine u 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 sata u okviru

informativne emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 1 minut i 30 sekundi, 
sljedeće sadržine (transkript):

- dana 24. novembra 2016. godine u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 sata u
okviru informativne emisije „Minut, dva" emitovani su, u trajanju od 2 minuta i 58 sekundi
(Prilog 1) i 1 minut i 44 sekunde (Prilog 2), prilozi sljedeće sadržine:.

Prilog 1.:
O FF: „ In stitu t za strateška istraživanja, na čijem  je  čelu bio Leonid Rešetn jikov, dobro je  

poznat crnogorskoj javnosti. To je  centar odakle se  već dvije godine vodi specija ln i ra t protiv  
naše države, sa ciljem  da se  poništi suveren itet Crne Gore, zaustavi priključen je Evropskoj uniji,

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard @ a rd c a .o rQ
Telefax: +382 20 201 440 w w w .ard cQ .o rg

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


posebno pristupanje NATO savezu. Rukovodstvo ovog Institu ta  n ije skrivalo m ržnju prema 
legalno izabranim vlastima ove države, n i ljubav prem a proruskoj opoziciji, koju su  fm ansijski i 
organizaciono širokogrudo pom agali. Poslije neuspjeha njihovih štićenika na izborim a, posebno 
poslije upropašćenog pokušaja oružanog preuzim anja vlasti, otkrivanje ruskih državljana, 
pripadnika vojne obavještajne službe GRU, kao čin kazne sm ijenjen je  direktor general 
Rešetnjikov. Naravno, sm jena n ije doprinijela prom jeni stava ove ekstrem ne grupe, pa su  ubrzo 
iz  M oskve krenuli novi taiasi podrške opoziciji, a li sa tom razlikom da su  p rv i pu t javno i  otvoreno 
krenuli da podržavaju SDP i  URA-u. Dok lideri Fronta u paničnom strahu od istrage koja je  došla 
do njih samih pokušavaju da se  brane uvredama i  iznošenjem  što  budaiastijih priča i  teorija  
zavjere, a skriva jući î  negirajući veze sa ruskim  centrim a, posebno dvojicom  organizatora 
terorizm a Eduardom Širokovim  i  Vladimirom Popovim , agentima vojne obavještajne službe, 
njihovi pokrovitelji iz M oskve se  trude da te odnose i  veze prikažu što  jasn ijim . Tako je  Ig o r 
Pšeničnikov iz Institu ta  otvoreno saopštava da oni je su  organizovali pokušaj dovođenja na vlast 
opozicije u Crnoj Gori, da je su  i  dalje u stalnom  kontaktu sa cijelom  opozicijom , da nisu odustali 
od nam jere da kako znaju i um iju sp riječe suvereno pravo naše države da građani sam i odlučuju 
u kom pravcu žele da idu. Pa tako izvjesn i Pšeničnikov iz M oskve ponavlja izm išljotine i  laži 
njegovih štićenika, naslove sa Dakinih tabloida, u kojim a se  vrijeđaju institucije koje su  sp riječile  
krvoproliće i  ism ijavaju čin jenice i  dokazi, saopštava kao naučne istine potvrđene u M oskvi. Za 
svo je tvrdnje ko risti brojne izjave opozicionog m inistra Gorana Daniiovića, ko je su  i  davane sa 
namjerom da se  napada Policija i Tužilaštvo, što  su  novinari naših redakcija već najavljivali. 
Pšeničnikov, po priručniku ruskih obavještajnih službi, besm islene teorije zavjere i laži njegovih 
političara gubitnika, dodatno pojačava i  spinuje ubacujući u cijelu  priču Vašington, pokušavajući 
da tako sakrije svo je agente iz GRU-a. Da lideri Fronta kriju  od svo jih  m entora sve čin jenice, 
posebno brljotine kojim a su  ostavili brojne dokaze koje uvlače njih i  Ruse u priprem anje puča, 
potvrđuje sam Pšeničnikov svojom  izjavom , je r  se  iz n je ne m ože shvatiti kako je , recim o, 
Andrija Mandić znao da će u nedjelju  veče da se  desi haos i  preuzim anje vlasti u kabinetu 
prem ijera ."

TON - A n d rija  M an d ić (D F ): "Oni nas ne mogu zaustaviti. Narodna volja se  ne može 
zaustaviti. I  haosa neće b iti nigdje. Haosa će b iti jed ino  16-og na veče u kabinetu prem ijera 
Dukanovića. On će m orati te večeri da razm išlja o svo jo j budućnosti. "

O FF: "Pšeničnikov b i zato morao da saopšti da lije  njihov m iljenik dvostruki agent, pa je  
ove inform acije dobio od nekog iz Vašingtona ili Eduarda Širokova, ko ji je  organizovao i 
upravljao koordinirano sa liderim a Fronta priprem u oružanog nasilnog preuzim anja v la sti."

Prilog 2.:
"U kancelariju podgoričkog biroa Interpoia stigao je  dopis od kolega iz Rim a, gd je se  uz 

priložene dokaze vidi da je  pom oćnik m inistra po licije Viadan D eiić, kadar Socijaldem okratske 
partije i  štićen ik Raška Konjevića, zbog učešća u oružanoj p ljački 1990-e u Veroni bio osuđen i 
robijao u Ita liji. Prema navodima ko ji sto je  u depeši rim skog Interpoia, D eiić je  nakon što  je  
izdržao zatvorsku kaznu u tom gradu, protjeran iz Ita lije  sa m jerom  zabrane ulaska od p et 
godina.

D eiić je  dospio u ja vn o st nakon što  je  objavljeno da se  jo š  od aprila 2015. godine protiv 
njega vodi izviđajni postupak, na osnovu zahtjeva Osnovnog državnog tužilaštva u N ikšiću, zbog 
sum nje da je  izvršio više krivičnih djela zloupotreba službenog položaja i  falsifikovanja isprava, 
a li su  sve istrage zaustavljene od strane tadašnjeg m inistra Raška Konjevića, č iji je  D eiić pa rtijsk i
i  ličn i p rija telj. Delića je  na tom m jestu, uprkos protivljen ju  pripadnika po licije , zadržao i 
opozicioni m inistar Daniiović, a nedavno su  službenici krim inalističke po licije p retresli njegov 
kabinet, po nalogu sud/je za istragu Osnovnog suda Miiadina Pejovića, zbog osnovane sum nje da 
je  počinio krivična djela zelenaštvo, faisifikovanje isprave i  zloupotrebe službenog položaja.

U zaštitu Deiića odmah je  istupio Daniiović i  tabloid V ijesti, ustupajući učesniku oružane 
pljačke prostor da napada inspektore i  načelnike po licije , objašnjavajući da se  radi o političkom  
progonu je r  je  kadar SDP-a.

Pokušali sm o da izjave dobijem o i  od Delića, Konjevića, Krivokapića, a li oni nisu 
odgovarali na pozive i  poruke, a u kratkom odgovoru Draginja Vuksanović nam je  rekla da ona 
ne zna da je  D eiić član stranke, je r  ga n ije viđala na partijskim  sastancim a.

Goran Daniiović za našu televiziju  kaže da ova vijest ne treba da je  zabrinjavajuća za 
njega, da on podržava Specijalno tužilaštvo i  kancelariju Interpoia da do kraja ispita ju  sve

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mall: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


navode kolega iz R im a."
- Emitovani prilozi su „pokriveni" pokretnim i nepokretnim slikama lica koja se direktno

pominju u prilozima, kao i slikama ranije objavljenih tekstova na portalima i u štampi.
- ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 

komentara i njegovom uređivačkom politikom, objavljuje/prenosi informacije ili komentariše 
pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih 
vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu.

- Pravo je emitera da objavljuje ili prenosi informacije ili komentariše postupke javnih
funkcionera u vezi sa njihovim obavljanjem javne službe, odnosno da iznosi ili prenosi
informacije i stavove koji ukazuju na, moguća, nepodobna djela ili nekompetentnosti (Prilog
2). Pri tome, emiter je dužan da to radi na profesionalan i odgovoran način i da objavljuje 
cjelovite i nepristrasne informacije. Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku 
autonomiju medija, mediji su slobodni da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na 
različiti način, a da pri tome ne prekrše propise.

- Iznošenje komentara na račun medija koje predstavlja podnosilac prigovora da se radi o 
„Dakinim tabloidim a, u kojim a se  vrijeđaju institucije koje su  sp riječile krvoproliće i 
ism ijavaju čin jenice i  dokazi, saopštava kao naučne istine potvrđene u M oskvi. . ." (P rilo g  1 ) 
kao i da „ ...u  zaštitu Delića odmah je  istupio Damiović i  tabloid V ijesti, ustupajući učesniku 
oružane pljačke prostor da napada inspektore i  načelnike po licije , objašnjavajući da se  radi o 
političkom  progonu je r  je  kadar SD P-a" (P rilo g  2 ), predstavlja mišljenje emitera na čije 
iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i koje iznosi na osnovu svog 
tumačenja postupaka lica na koje se komentar odnosi. Pravo emitera da slobodno izrazi 
ovakav (moguće tendenciozan ili provokativan) stav prati pravo podnosioca prigovora da na 
njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

- Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje 
vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih 
strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

- Emiter je pribavio (izjava Danilovića) ili pokušao („Pokušali sm o da izjave dobijem o i od 
Delića, Konjevića, Krivokapića, a li oni nisu odgovarali na pozive i  porukć') da pribavi 
komentar od lica na koja se odnose njegovi komentari i/ili za koje su iznijete negativne 
konotacije u okviru Priloga 2, čime je ispoštovao obavezu propisanu članom 12 stav 3 
Pravilnika.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze vezane 
za proizvodnju informativnog programa.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 st. 1, 8 st. 1 i 2, 11 st. 1 i 2 i 12 st. 3 
Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je propisano da 
je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za elektronske 
medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao u dispozitivu ovog 
rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Telefax: -*-382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.ora

