
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  2118/3 
Podgorica, 30.12.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za elektronske 
medije pod br. 02-2118 od 06.12.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog
društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden pod brojem 
02-2118 od 06.12.2016.godine). ' ’

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 06.12.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-2118 od
06.12.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovana 06. decembra 2016. godine u okviru programa 
,,TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 
21:00, 22:00 i 23:00 časa, kojim se, kako navodi podnosilac prigovora, „iznova m edijska grupa 'V ijesti' i 
njen i osnivači stavlja ju  u kontekst terorizm a".

Podnosilac prigovora je posebno istakao dio priloga u kojem se kaže: „U  potpunom  beznađu i  panici 
od završetka istrage vođe vrhovne komande Dem okratičeskog fronta m isle da će što  češćim  iznošenjem  laži, 
prim itivnim  uvredama i klasičnim  manipulacijama usp jeti da izbjegnu odgovornost, a odgovore um jesto sudu
i  tužilaštvu davati urednicim a Dakinih tabloida". Po mišljenju podnosioca prigovora, emiter je  „da b i otklonio 
sum nju o kojim  se  m edijim a radi, ... 'pokriva' ovakve optužbe sa stranicam a štam panog i  online izdanja 
V ijesti". ’

On je istakao i dio priloga u kojem se kaže: „Pošto je  sastanak završen, sam oincijativno i  lažno 
Mandić i  Knežević dopisuju lične im presije i  že lje , sa namjerom da preko dva tabloida koje kontrohše 
zajednički gazda iz  M iškovićevog hotela u Beogradu izm anipulišu ja vn o st u Crnoj Gori i  svojim  lažima 
dem antuju ono što  je  imala prilike da ču je cijela  Crna Gora i  to lično od Aleksandra V učića". S tim u vezi, 
podnosilac prigovora je istakao da emiter ,,i  ovu optužbu i  podm etačinu islu stru je njihovim  stranicam a kao i 
fotografijom  glavnog urednika dnevnika V ijesti Mihaila Jovovića ."

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer prilog „predstavlja  grubo kršen je Pravilnika Agencije s  ciljem  da se  ja vn o st obmane

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1__________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora


i  dovede u zabludu, a konkurent na m edijskom  tržištu  dikvalifikuje i  elem inlše". Podnosilac prigovora 
je posebno istakao sljedeće navode u prilogu i ocijenio ih da su „izm išljotine ipodva ie'\

- da akteri na po litičkoj scen i um jesto Tužilaštvu daju izjave V ijestim a '."
- da urednici i  novinari m edijske grupe 'V ijesti' tim e što  objavljuju izjave lidera D F nakon 

za ja vn o st važnih sastanaka m aitene opstruiraju rad Tužilaštva. . . "

- da je  n ikšićki biznism en Miodrag Davidović Daka vlasnik V ije sti' i  da su , kako oni često
ponavljaju, V ije sti' -  Dakine!".

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer je , po mišljenju podnosioca prigovora uredništvo Pink M jednostranim  napadom  
na njihovu m edijsku kuću i  njene osnivače onemogućava korektnu zastupljenost i  različit pristup  
tem atici koju tretira u prilogu”.

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
693 prilog Pink M TV  u posljednjih 3  i  po godine usm jeren na diskreditaciju m edijske grupe 'V ijesti' s  
ciljem  da se  sistem atično i  dugotrajno prom ovišu in teresi vlasnika sam e Pink Tv ko jo j je  naša 
m edijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer „ ... se  iznose teške optužbe na račun Ž.Ivanovića i  M. Perovića, 
kao i  na račun urednika i  novinara, a da im n ije data prilika da učestvuju u prilogu i  kom entarišu 
tako brutalne navode".
Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 

pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 08.12.2016. godine (akt broj 05-2118/1 od
08.12.2016.god.). *

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je  emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-2118/2 od 12.12.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.
Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 

može se konstatovati sljedeće:
- Dana 26. novembra 2016. godine u 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 

21:00, 22:00 i 23:00 časa u okviru informativne emisije „Minut, dva", emitovan je  prilog, u 
trajanju od 4 minuta i 19 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):
Prilog /spiker/: Novinarima našeg portala potvrđeno je od izvora u Vladi Srbije da su 
neistiniti navodi koje je iznio Andrija Mandić poslije posjete Beogradu i da je u pitanju lična

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.orQ


improvizacija. Očigledno još jedan pokušaj da se novim manipulacijama sakrije odgovornost 
u pripremi oružanog terorističkog čina. U potpunom beznađu i panici od završetka istrage 
vođe vrhovne komande "Demokratičeskog fronta" misle da će što češćim iznošenjem laži, 
primitivnim uvredama i klasičnim manipulacijama uspjeti da izbjegnu odgovornost, a 
odgovore umjesto sudu i Tužilaštvu davati urednicima Dakinih tabloida. Po istom modelu 
dopisivanja iskaza, čistim lažima i izmišljanjima navodnih izjava koje su njihove kolege radile 
poslije plaćene posjete Berlinu, dvojac glavnokomandujućih članova vrhovne komande 
nastavio je u Moskvi započeto medijsko političko šibicarenje i poslije jučerašnje posjete 
Beogradu.
Poslije sastanka sa Aleksandrom Vučićem na temu podrške države Srbije srpskoj zajednici u 
Crnoj Gori i njenim kulturnim institucijama, oglasio se i izdao zvanično saopštenje Kabinet 
premijera Srbije saopštivši da će Srbija u mjeri u kojoj može, u skladu sa svojim skromnim 
mogućnostima, da pomogne srpske ustanove kulture u Crnoj Gori, što radi za sve pripadnike 
srpskog naroda po pitanju očuvanja njihovog nacionalnog identiteta van granica Srbije.

Pošto je sastanak završen, samoinicijativno i lažno Mandić i Knežević dopisuju lične impresije 
i želje, sa namjerom da preko dva tabloida koje kontroliše zajednički gazda iz Miškovićevog 
hotela u Beogradu izmanipulišu javnost u Crnoj Gori i svojim lažima demantuju ono što je 
imala prilike da čuje cijela Crna Gora i to lično od Aleksandra Vučića.
Insert 1: iz intervjua Aleksandra Vučića na Happy TV:

Vučić: Što se tiče onoga u Crnoj Gori ...
Milomir Marić, voditelj (upadica): Crnogorska štampa o tome piše svaki dan ... 
Vučić: Ja malo čitam „Dan" i „Vijesti" ...

Marić: ... i iz istrage čujemo šta su rekli zaštićeni svedoci, to je zastrašujuće.

Vučić: Ono što ja znam je  gore od „zastrašujućeg", ali ne ulazim u to što je 
objavljeno u štampi. Dakle, ono što ja znam, meni je  bilo toliko teško kada sam 
slušao, čitao ... ja sam rekao sebi: „Slušaj, moraćeš sebe da pljuneš i svoju izjavu od 
nedelje i ponedeljka -  izjavu koju sam dao u Prokuplju gde sam rekao da ne 
verujem da je bilo šta bilo ozbiljno u Crnoj Gori, u sredu uveče kada sam to sve 
saznao...

Marić (upadica): Šta su novi podaci govorili? Potpuno nešto suprotno?

Vučić: Ja sam samo rekao: „Vi obavljajte svoj posao u skladu sa zakonom". Sve 
mogu u životu da probam da budem, ali da budem ubica i da budem lopov -  neću. 
A onda da učestvujem u ubistvima i da učestvujem u ko zna čemu -  na pamet mi ne 
pada. /Kraj inserta/

Prilog /spiker/: Ili ovu izjavu predsjednika Vlade Srbije:
Insert 2: iz intervjua Aleksandra Vučića na RTS: Svojim očima sam video, svojim 
ušima čuo, šta i kako je spremano za Crnu Goru i tu nikakve laži nema ... /Kraj inserta/ 
Prilog /spiker/: Zloupotrebom posjete Beogradu i potrebom da lažima sebe pravdaju, a 
poslije cirkusa iz Moskve odakle su mahali potvrdom da oni nijesu umiješani, te traženja da 
krugovi oko Rešetnjikova utvrde činjenice, i Mandić i Knežević pokazuju koliko su zaista i 
umiješani i zbog toga uplašeni istragom koja se ovim povodom vodi. Dodatnu potvrdu dao je 
juče i treći član komande, unezvjerenim primitivnim napadom na Specijalnog tužioca, kako bi 
po naučenim savjetima Arona Šaviva ovim medijskim skandalom pokušao da sakrije mnogo 
važniju temu, a jako nepovoljnu po vrhovnu komandu -  svjedočenje jednog od aktera 
pripreme oružane pobune, iz čega se dobija samo dodatna potvrda da su najave davane 
samo dva dana pred planirano krvoproliće:
Insert 3: dio govora Andrije Mandića, na završnoj predizbornoj konvenciji DF u 
Podgorici: Oni nas ne mogu zaustaviti. Narodna volja se ne može zaustaviti. I  haosa neće 
biti nigdje. Haosa će biti jedino 16. naveče u kabinetu premijera Đukanovića. On će morati 
te večeri da razmišlja o svojoj budućnosti. /Kraj inserta/
- Slijedi novi insert, „na rez", bez uvodne najave spikera -
Insert 4: dio govora Milana Kneževića, na završnoj predizbornoj konvenciji DF u 
Podgorici: U 9 časova i 30 minuta, Demokratski front, zajedno sa vama, treba da saopšti 
da je oslobodio Crnu Goru i da je Đukanović gotov. /Kraj inserta/

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardCQ.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardCQ.org


Prilog /spiker/: Davane, ne iz razloga što su ova dvojica jastrebova Fronta bila vidovita, 
već zato što su bili u bliskoj i direktnoj komunikaciji sa organizatorima i naručiocima 
planiranog krvoprolića.

- Prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se prikazuju lica i institucije o kojima je riječ u 
prilogu, fotografijama ranije objavljenih tekstova na portalima i u dnevnoj štampi, korišćeni 
su inserti iz emisija Happy TV i RTS, kao i arhivski snimci ss završne konvencije DF koja je 
održana neposredno uoči parlamentarnih izbora 16. oktobra 2016. godine.

- Emitovani prilog predstavlja komentar/osvrt u kojem su izrečene ocjene i stavovi bazirani na 
opširnoj rekapitualciji aktuelnih događanja i sa njima povezanih događanja u proteklom 
periodu.

- ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih koji se odnose na istu temu pri čemu mora voditi računa o normama 
propisanim Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

- iznošenja stavova/komentara na koje posebno ukazuje podnosilac prigovora (,,U potpunom  
beznađu i  panici od završetka istrage vođe vrhovne komande Dem okratičeskog fronta m isle 
da će što  češćim  iznošenjem  laži, prim itivnim  uvredama i  klasičnim  manipulacijama usp jeti 
da izbjegnu odgovornost, a odgovore um jesto sudu i  tužilaštvu davati urednicim a Dakinih 
tabloida" i  „Pošto je  sastanak završen, sam oincijativno i  lažno M andić i  Knežević dopisuju 
lične im presije i  že lje , sa namjerom da preko dva tabloida koje kontroliše zajednički gazda iz  
M iškovićevog hotela u Beogradu izm anipulišu ja vn o st u Crnoj Gori i  svojim  lažima dem antuju 
ono što  je  imala prilike da ču je cijela  Crna Gora i  to lično od Aleksandra Vučića"), predstavlja 
mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. Pravo 
emitera da slobodno izrazi ovakve (moguće tendenciozne ili provokativne) stavove prati 
pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

- Ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu 
utemeljeni, na raspolaganju joj stoje razni mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, 
reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koje je emiter 
dužan da objavi, u skladu sa Zakonom o medijima.

- Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio „pravilo druge strane".

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 st. 1, 8 st. 1 i 2, 11 st. 1 i 2 i 12 
st. 3 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od aana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardCQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora

