
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 - 408 
Podgorica, 10.03.2017. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1427 od 12.09.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden pod brojem 02-1427 od 12.09.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.
4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 12.09.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1427 od
12.09.2016.godine). '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 08. septembra 2016. godine u okviru programa 
„TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 17:00 časova, u kojem je, objavljen, kako se navodi u 
prigovoru, „prilog o kamenovanju zgrade Pink M TV u kome je  emiter, bez ikakvog logičkog a kamo li 
realnog i  činjeničnog utemeljenja, jo š  jednom  brutalno napao njihovu medijsku grupu i  njene osnivače". 
Podnosilac je posebno istakao sljedeće djelove prigovora: „Tražimo da Tužilaštvo što prije otkrije počinioce i 
nalogodavce dosadašnjih svih napada na TV Pink M kao što je  bilo efikasno prilikom prijetn ji direktorki TV 
Vijesti. U suprotnom nameće se  utisak da Tužilaštvo nameće dvostruke aršine", kao i: „Podsjećamo da su  
organizovani napadi na Pink M počeli prije tri godine kada smo otkrili da su  suvlasnici Vijesti M .P i  Ž .I. 
falsifikovali rejtinge i  plasirali lažni podatak da je  njihova TV najgledanija kako b i obmanuii javnost i klijente i 
na prevaru doš/i do većih prihoda od marketinga. Suvlasnici Vijesti uključili su  u svoju kampanju protiv Pink 
M pojedine političare, NVO ali i  državne institucije koje iz straha Hi neznanja ne rade svo j posao. Perović i 
Ivanović suočeni sa finansijskim problemima sada udruženom akcijom nekih pol partija i  NVO zasipaju AEM  
zahtjevima za zabranu emitovanja TV Pink M čime pokušavaju da se  riješe lidera na meidjskom tržištu i  to 
uoči predstojećih parlamentarnih izbora".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer „ je  u njemu iznijeto niz neistinitih i  pristrasnih konstatacija kojima se  javnost 
dovodi u zabludu i  pokušava obmanuti na vrio prizeman način". Podnosilac prigovora posebno 
ukazuje na ono što smatra da je „netačno i  tendenciozno"\ ističe:

- „netačno je  i  tendenciozno konstatovati da Vijesti imaju privilegovan položaj kod istražnih 
organa je r  kao što je  javnosti pa i  uredništvu Pink M poznato, Vijesti čekaju već godinama, a

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.orQ

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


ne od oktobra 2015. da se  rasvijetle 23 napada na ljude i  imovinu 'Vijesti'! Uredništvu Pink M 
je  vrlo poznata ta činjenica ali oni svjesno i  brutalno pokušavaju da falsiflkovanjem  
stvarnosti i  prećutkivanjem realnih i  istinitih činjenica, ponize gledaoce i pošalju im potpuno 
pogrešnu sliku povodom pitanja koje tretiraju u prilogu. "

- „gruba je  podvala i  insinuacija da su nekakvi organizovani napadi na Pink M TV počeli jo š  
prije tri godine kada su oni otkrili navodno lažne informacije o rejtinzima koje klijentima 
dijele osnivači Vijesti M .P i  Ž .l. Jasno je  da uredništvo Pink M opet pokušava izvrnuti 
činjenice ruglu i  za ono što oni rade i  sprovode, a to je  skoro četvorogodišnja hajka na 
medijsku grupu Vijesti sa preko 680 priloga objavljenih na tu temu, sada optužiti Vijesti''

- „neistina je  da su  osnivači Hi bilo ko iz TV Vijesti i  bilo kada obmanjivao gledaoce i  klijente 
lažnim rejtinzima TV Vijesti... To u istom prilogu potvrđuje i  sam Pink M -  kada izriče takvu 
optužbu, kao 'pokrivalicu' daje tekst sa portala www. vijesti, me čiji naslov gas/i: TV  Vijesti 
prva po povjerenju'! Dakle, jedno je  povjerenje, drugo je  gledanost, tako da je  ovo jasan i 
drastičan prim jer podvale i  falsifikovanja činjenica kako b i se TV Vijesti i  njenim osnivačima 
nanijela šteta i  kod gledalaca i  kod klijenata."

- „apsurdna je  i  ničim opravdana ili dokazana tvrdnja u prilogu da su  vlasnici Vijesti, zbog 
finansijskih problema, organizovali lidere politički partija i  NVO da pišu prigovore AEM na 
izvještavanje Pink M. Za ovakvu optužbu Pink M nije podnio nijedan dokaz što znači da je  
grubo oklevetao medijsku grupu Vijesti. Drugo, čak i  da je  Pinkova laž sušta istina i  da 
vlasnici TV Vijesti to traže od nekoga ili ga organizuju, niko ne b i mogao pisati te prigovore 
ako za njih nema osnovanog povoda. "

- „uredništvo Pink M, svjesno i  svakodnevno krši Pravilnik AEM i sve profesionalne standarde u 
strahu od mogućih sankcija izm išljajući kako Vijesti organizuju sve pomenute subjekte da 
pišu prigovore kako b i ugasili Pink M ."

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer je "jasno da je  cilj uredništva Pink M bio sasvim suprotan -  da krivotvoreći činjenice 
izvedu tendenciozne i  lažne zaključke kojima će diskreditovati medijska grupa 'Vijesti' i  njeni 
osnivači".

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda") jer „ovo je  
685prilog Pink M TV u posljednjih skoro 4 godine usmjeren na diskreditaciju m edijske grupe Vijesti s  
ciljem da se  sistematično i  dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV ko jo j je  naša 
medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja), jer je „ ..u  pomenutom prilogu Pink M namjernom i tendencioznom  
uredničkom intervencijom svjesno diskvalifukuje medijska grupa "V ijesti"i n jeni osnivači".

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelovč. sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog).

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost).

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardcg.org


Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 14.09.2016. godine (akt broj 05-1427/1 od
14.09.2016.god.). “

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1427/2 od 15.09.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

- Dana 8. septembra 2016. godine u 17:00 sati u okviru informativne emisije „Minut, dva", 
emitovan je prilog, u trajanju od 109 sek., sljedeće sadržine (transkript):

Prilog : „Sinoć oko 21 sat nepoznata osoba kamenovala je zgradu televizije Pink M. Ovo je 
treći napad na našu kuću u poslednjih godinu dana. Na snimcima bezbjednosnih kamera 
jasno se vidi da je napadač došao se namjerom da izazove incident : zastraši zaposlene u 
televiziji Pink M. Kako nijedan od dosadašnjih napada nije procesuiran, jasno je da je 
Tužilaštvo svojom pasivnošću našu televiziju odredilo kao legitimnu metu huligana i njihovih 
nalogodavaca.

Tražimo da Tužilaštvo što prije otkrije počinioce i nalogodavce svih dosadašnjih napada na 
Pink M kao što je bilo efikasno prilikom prijetnji direktorki Televizije Vijesti. U suprotnom, 
nameće se utisak da Tužilaštvo primjenjuje dvostruke aršine. Posebno brine činjenica da su 
se napadi desili za vrijeme protesta Demokratskog fronta, a da niko od čelnika ove koalicije 
nije osudio vandalizam prema najgledanijoj televiziji u Crnoj Gori. Iz ovoga logično proističe 
da Demokratski front kreira, podržava ili bar odobrava atmosferu linča prema zaposlenima 
televizije Pink M. Ćutanje i odobravanje nasilja nije prihvatljivo ni prema političkim 
neistomišljenicima, a kamoli prema medijima.

Podsjećamo da su organizovani napadi na^Pink M počeli prije tri godine, kada smo otkrili da 
su suvlasnici „Vijesti" Miodrag Perović i Željko Ivanović falsifikovali rejting i plasirali lažni 
podatak da je njihova televizija najgledanija, kako bi obmanuli javnost i klijente i na prevaru 
došli do većih prihoda od marketinga. Suvlasnici Vijesti u svoju kampanju protiv Pink M 
uključili su pojedine političare, nevladine organizacije ali i državne institucije koji iz straha i 
neznanja ne rade svoj posao. Perović i Ivanović, suočeni sa finansijskim problemima, sada 
udruženom akcijom nekih političkih partija i nevladinih organizacija zasipaju Agenciju za 
elektronske medije zahtjevima za zabranu emitovanja televizije Pink M, čime pokušavaju da 
se riješe lidera na medijskom tržištu i to uoči predstojećih izbora."

- Prilog je „pokriven" snimcima, sa bezbjednosnih kamera, poslednjeg i ranijeg (oktobar prošle 
godine) kamenovanja zgrade emitera; kadrovima fizičkih oštećenja na zgradi emitera; 
kadrovima sa promotivnih skupova DF; kadrovima koji pokazuju incidente u Skupštini u Crne 
Gore; kadrovima sa ličnostima i institucijama koje se pominju (Tužilaštvo, VDT, Miodrag 
Perović i Željko Ivanović); slikama ranije objavljenih tekstova sa portala Vijesti Online; 
prigovorima podnijetim Agenciji, sa insertovanim fotografijama lica koja su podnijela 
prigovore i si.

- Iako je u uvodnom dijelu priloga on najavljen kao vijest o kamenovanju zgrade emitera, 
prilog u većem dijelu sadrži komentare i mišljenja emitera izazvane nezadovoljstvom zbog, 
navodne, neažurnosti državih organa da procesuiraju napade na ovu medijsku kuću.

- Ne može se dovesti u pitanje njegovo pravo da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih kojih se odnose na isti temu.

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


- emitovanje informacije o napadu na zgradu emitera, pa i osvrta na ponašanje nadležnih 
institucija kad je riječ o slučajevima napada na medije, predstavlja informaciju od interesa 
za javnost.

- prenošenje/iznošenje stavova tj. navoda („ ... napadi na Pink M počeii su prije tri godine, 
kada smo otkrili da su  suvlasnici 'Vijesti' Miodrag Perović i  Žeijko Ivanović faisifikovaii rejting
i  plasirali lažni podatak da je  njihova televizija najgledanija, kako b i obmanuti javnost i 
klijente i  na prevaru došli do većih prihoda od marketinga. Suvlasnici Vijesti u svoju  
kampanju protiv Pink M uključili su  pojedine političare, nevladine organizacije ali i državne 
institucije ko ji iz straha i  neznanja ne rade svo j posao. Perović i  Ivanović, ... udruženom 
akcijom nekih političkih partija i  nevladinih organizacija zasipaju Agenciju za elektronske 
medije zahtjevima za zabranu emitovanja televizije Pink M, čime pokušavaju da se  riješe 
lidera na medijskom tržištu i  to uoči predstojećih izbora"),, koji, po mišljenju podnosioca 
prigovora predstavljaju „n iz neistinitih i  pristrasnih konstatacija kojima se  javnost dovodi u 
zabludu i  pokušava obmanuti na vrlo prizeman način", ne ukazuje na kršenje člana čl. 7 st. 1 
Pravilnika. Iako se može smatrati pretjerivanjem ili provokacijom, oni predstavljaju 
mišljenje/stav emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i koje 
iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka lica na koje se komentar odnosi. Pravo emitera 
da slobodno izrazi ovakve (moguće grube, provokativne ili čak neprecizne) stavove prati 
pravo podnosioca prigovora da na njih reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

- emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti" odnosno 
„načela objektivnosti", koja obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno 
odvoji od stava, mišljenja ili komentara", odnosno da „u informativnim programima svako 
stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi 
se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja".

- emitovani prilog, u dijelu koji se odnosi na vijest odnosno činjenice koje se saopštavaju (o 
napadu na zgradu emitera), ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela tačnosti", 
koje obavezuje elektronski medij „da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama", 
odnosno da „vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano 
utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili 
nepotvrđenost".

- objavljenim prilogom nijesu prekršeni čl. 8 st. 2 ni čl. 11 st. 1 i 2 Pravilnika jer prilog 
predstavlja reagovanja emitera na određeni set događaja/radnji koje on smatra da su 
usmjereni protiv njega kao osnivača medija.

Sagiasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze vezane 
za proizvodnju informativnog programa, propisane članom 7 st. 1, članom 8 st. 1 i 2, članom 11 st. 1 i 2 i članom 
12 st. 3 Pravilnika, ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za elektronske 
medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu ovog 
rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO 0 PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana od 
dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Žeijko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4___________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: a rd @ a rd c a .o rQ
Telefax: +382 20 201 440 w w w .ard ca .o rQ

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org

