
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-411  
Podgorica, 10.03.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1828 od 31.10.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N 3 E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice (zaveden pod brojem 02-1828 
od 31.10.2016. godine) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru televizijskog programa ,,TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno- 
nadzorna mjera zbog kršenja čl. 7, 8, 11 i 12 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 35/11) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za 
emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 26. oktobra 
2016. godine, priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 
22:00 i 23:00 časa.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (člana 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja 
biti profesionalno i korektno zastupljeni (član 8 st. 2 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani i 
obaveze da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi bilo 
koje grupe ili pojedinca (član 11 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

d. uskraćivanja prilike podnosiocu prigovora da učestvuje u programu ili da komentariše 
navode o nepodobnim djelima ili negativne konotacije (član 12 stav 3 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu „TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 
20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 časa.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

_______  1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 2C 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


O b r a z l o ž e  nj e

Dana 31.10.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1828 od
31.10.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 29. oktobra 2016. godine u okviru programa ,,TV 
Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 časa, u 
kojem se, kako navodi podnosilac prigovora, „medijska grupa 'Vijesti' i  njeni osnivači stavljaju u kontekst 
terorizma ... bez ¡jednog dokaza i činjenice!" i „ ... navodni teroristički napad na izborni dan u CG uporeduje 
sa terorističkim napadom na readakciju pariškog satiričnog časopisa Šari i  Ebdo".

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer prilog „predstavlja grubo kršenje Pravilnika Agencije s ciljem da se javnost obmane 
i dovede u zabludu a konkurent na medijskom tržištu diskavliflkuje i eieminiše". Podnosilac prigovora 
je posebno istakao sljedeće navode u prilogu i ocijenio ih da su „izmišljotine i podvale*.

- „da su Vijesti' i njeni osnivači svojevremeno dali podršku kolegama iz napadnute redakcije 
Šarli Ebdo već je to bio jedan u nizu sličnih gestova koje Vijesti' i njeni osnivači iskazuju već 
25 godina kao promotori slobode medija i solidarnosti sa ugroženim medijima i novinarima".

- „da su urednici i novinari medijske grupe 'Vijesti'službenici ili vojnici Perovića i Ivanovića (uz 
ilustraciju te kostatacije zumiranjem komentara glavnog urednika novine Mihaiia Jovovića)"\ 
te da su „...ismijavali SDT i državne organe koji se bave istragom navodnog terorističkog 
napada u CG". Podnosilac prigovora ističe da „baš u tom komentaru ... se precizno iznose svi 
elementi vezani za navodni teroristički akt i samo zlonamjernim i propagandističkim 
tumačenjem takvi satvovi gl. urednika Jovovića su se mogli opisati kao opravdanje bilo čijeg 
terorizme!'.

- „da su 'Vijesti' učestvovale na izborima i da su izgubile i da zato danima nakon izbora tobože 
izmišljaju stvari da bi prikrili taj navodni poraz na izborima".

Po njegovom mišljenju, „najužasnija stvar u prilogu koji se bavi navodnim terorističkim prijetnjama 
CG, ogleda se u činjenici da uredništvo Pink M u taj kriminalni kontekst, što slikom što riječju, 
stavljaju 'Vijesti' i njene osnivače".

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer emiter, po mišljenju podnosioca prigovora, „jednostranim napadom na njihovu 
medijsku kuću i njene osnivače onemogućava korektnu zastupljenost i različit pristup tematici koju 
tretira u prilogu".

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je 
688 prilog Pink M TV u posljednjih 3 i po godine usmjeren na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti' s 
ciljem da se sistematično i dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV kojoj je  naša 
medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcQ.org


relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer se iznose teške optužbe na račun Ž.Ivanovića iM . Perovića, 
kao i na račun urednika i novinara, a da im nije data prilika da učestvuju u prilogu i komentarišu 
tako brutalne navode".
Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 

pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 31.10.2016. godine (akt broj 05-1828/1 od
31.10.2016.god.). “

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1828/2 od 01.11.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.
Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 

emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 29. oktobra 2016. godine u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 sata u 
okviru informativne emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 1 minut i 30 
sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog:

„Ovako su januara prošle godine službenici Miodraga Perovića pokušali da osudom jednog 
terorističkog čina pokažu solidarnost sa građanima Francuske, osuđujući jedan nerazuman 
gest u kome su dvojica islamskih terorista ubili 12 osoba. Ubrzo je otkriveno da su ovaj 
zvjerski zločin uradila izvjesna braća Kuaši, francuski državljani zadojeni radikalnim islamom.

Nikome tada u svijetu, pa ni novinarima tabloida Vijesti, nije najvažnija činjenica bila 
zanimanje terorista, ni podatak da je jedan od braće bio raznosač pica, a drugi neostvareni 
fudbaler. Naprotiv, tada je najvažnije bilo priključiti se osudi terorizma, naravno uz prisustvo 
ambasadora i stranih diplomata i očekivati iz toga neku korist ili podršku na kakvu su inače 
vlasnici ovog medija navikli.

Godinu i nešto kasnije, kada je slična ili možda i gora teroristička akcija spriječena, i to u 
zemlji u kojoj žive i u kojoj su napravili bogatstvo, zanimanje terorista i ismijavanje 
izbjegnutog masakra je stav opet svih službenika Perovića i Ivanovića. Danima u svojim 
tabloidima ismijavaju glavnog specijalnog tužioca, policiju, premijere i Srbije i Crne Gore, sve 
dokaze prezentirane javnosti, očigledno vidno nezadovoljni još jednim izgubljenim izborima 
na kojima su učestvovali.

I koliko god sad neko od vojnika Miodraga Perovića pokušavao da izmisli razloge zbog kojih 
učestvuju u pomaganju uhapšenim kriminalcima svima je jasno da iz ove posrnule medijske 
kuće isijava žal zbog neuspjelog krvoprolića. Ovoga puta očekivanja su usmjerena prema 
nikšićkom finansijeru, a njegovi stavovi i želje su i stavovi ovoga tabloida."

- prilog je „pokriven" pokretnim i nepokretnim slikama institucija i ličnosti koji se pominju, 
ilustracijama ranije objavljenih tekstova u domaćoj i stranoj štampi i portalima (među kojima 
i tekstovi iz dnevnog lista „Vijesti" i sa portala Vijesti online). U prilogu su takođe korišćeni 
snimci / kadrovi iz redakcije „Vijesti" kada su njihovi predstavnici osudili napad na redakciju 
časopisa „Šarli Ebdo".

- Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara i njegovom uređivačkom politikom, objavljuje/prenosi informacije ili komentariše

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 5
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org


pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih 
vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu.

- Objavljivanje ili prenošenje informacija u vezi sa istragom koja je pokrenuta protiv lica 
osumnjičenih za krivična djela - stvaranje kriminalne organizacije i terorizam, prije i u toku 
održavanja oktobarskih parlamentarnih izbora u Crnoj Gori, predstavlja objavljivanje 
informacija od interesa za javnost. Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku 
autonomiju medija, mediji su slobodni da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na 
različiti način, a da pri tome ne prekrše propise.

- U prilogu se potencira stav da izvještavanje na ovu temu medija čiji su osnivači podnosilac 
prigovora i Miodrag Perović predstavlja „pomaganje uhapšenim kriminalcima", odnosno da 
„iz ove posrnule medijske kuće isijava žal zbog neuspjelog krvoprolića".
Uvažavajući pravo emitera da, u granicama njegove slobode izražavanja, traži, pribavlja i 
objavljuje informacije od intereresa za javnost, ne može se opravdati objavljivanje odnosno 
prenošenje informacija koje imaju negativnu konotaciju (na štetu podnosioca prigovora i dr. 
lica), bez (pokušaja) pribavljanja i objavljivanja komentara tih navoda od strane lica na koja 
se odnose. Naime, objavljivljivanjem komentara o mediju (i njegovim osnivačima) koje 
predstavlja podnosilac prigovora (da pisanje/izvještavanje ovog medija predstavlja 
„pomaganje uhapšenim kriminalcima", odnosno da „iz ove posrnule medijske kuće isijava žal 
zbog neuspjelog krvoprolića"), bez pribavljanja ili bar pokušaja pribavljanja komantara osoba 
čije se ime spominje, predstavlja kršenje člana 12 stav 3 Pravilnika. Umjesto toga, emiter se 
odlučio da saopšti navode (komentare) koji su formulisani tako da se stiče utisak da se radi
o utvrđenim činjenicama.

- Ne dovodeći u pitanje da ukazivanje na sumnju u objektivnost i pristrasnost pojedinih 
medija u vezi sa izvještavanjem o pojedinim krivičnim istragama može biti relevantna 
informacija za javnost, ne može se opravdati objavljivanje negativnih konotacija na račun 
podnosioca prigovora, kao i „svih službenika Perovića i Ivanovićđ', iznošenjem navoda da je 
njihov stav „ismijavanje izbjegnutog masakra".

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

- emitovanim prilogom emiter je propustio da na profesionalan i odgovoran način pribavi i 
objavi cjelovitu i nepristrasnu informaciju, da vjerno, pravično i izbalansirano prikaže 
događaj kojem je posvećen prilog, odnosno obezbijedi da različita mišljenja budu 
profesionalno i korektno zastupljena.

Može se zaključiti da je opravdan prigovor da emiter nije doprinio cjelovitom i nepristrasnom 
informisanju javnosti, da događaj nije vjerno prikazao ni omogućio da različiti pristupi i mišljenja budu 
profesionalno i korektno zastupljeni, da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni izbalansiran, da je 
emitovanjem priloga tendenciozno promovisao samo stavove jedne strane i propustio da pruži priliku licima 
na račun kojih su izneseni navodi o nepodobnim djelima ili negativne konotacije da komentarišu date 
navode.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7, 8 st. 2, 
11 st. 1 i 2, kao i čl. 12 st. 3 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru 
izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcq.org


Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 20:00, 21:00, 22:00, 
23:00 i 24:00 časa. ’  '

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

l

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5_____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora

