
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  572/3 
Podgorica, 18.05.2017. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-572 od 18.04.2017.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden pod brojem 02-572 od 18.04.2017. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 18.04.2017. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-572 od
18.04.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 15. aprila 2017. godine u okviru programa ,,TV 
Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 12:00, 13:00, 14:00, 17:00 i 19:00 časova, sa sljedećom 
sadržinom (transkript):

„1 pored činjenice da smo se kao medijska kuća sa nacionalnom frekvencijom više puta javno 
obraćali državnim institucijama, tražeći zaštitu i pravo na ravnopravni tretman, vlasnici Vijesti Željko Ivanović 
i Miodrag Perović nastavljaju svoj besprizorni pritisak na djelove državnog aparata u pokušaju da na bilo koji 
način zabrane postojanje TV Pink M i tako otmu reklamne budžete naše kuće, a koje imamo zahvaljući tome 
što smo najgledanija televizija u Crnoj Gori. Kampanju napada na Pink M ovaj dvojac umišljenih gospodara 
Crne Gore radi pune četiri godine, od onog dana kada smo javno sa drugim televizijama raskrinkali lažne 
rejtinge gledanosti kojima su nezasluženo otimali pare od klijenata. Činjenica da smo najgledanija cnogorska 
televizija, da podržavamo državu i njenu nezavisnost, da plaćamo poreze i doprinose je  izgleda povod da 
smo izloženi stalnoj kampanji napada, uvreda, prijetnji, da naši novinari gotovo svakodnevno dobijaju 
prijeteće poruke, da nam se kamenuje zgrada više puta, a da se krivci nikada ne pronađu. Još smo prije 
godinu dana u obraćanju svim državnim institucijama otkrili najnoviji metod pritisaka na Pink M, koje 
sprovode vlasnici Vijesti. Objasnili smo da štancovanjem besmislenih prigovora koje potpisuju lično vlasnici 
Vijesti i njihove partije, njihove NVO ili njihovi zaposleni, pokušavaju da izvrše pritisak na Savjet Agencije koji 
oni trenutno kontrolišu, a u kome glavnu riječ vodi njihov službenik i kako bi se na osnovu navodno velikog 
broja prigovora ipak neki morali da usvoje, a to bi po njihovom mišljenju omogućilo ostvarenje njihovog sna, 
da se zabrani emitovanje najgledanije televizije u Crnoj Gori. Da bi svima bilo jasno -  Željko Ivanović šalje 
stotine prigovora protiv Pink-a Savjetu, koji inače trenutno kontrohše i traži od Savjeta da zbog velikog broja 
prigovora Pink bude zabranjen. Zbog ovakvih brutalnih zloupotreba od strane jednog privatnog medija, 
poznatog po višegodišnjim napadima na sopstvenu državu i neplaćanjem dažbina toj istoj državi, ponovo se 
obraćamo javno svim državnim institucijama Crne Gore, na čelu sa predsjednikom države, Skupštine i Vlade i 
tražimo od njih da stanu na put višegodišnjoj samovolji dvojice umišljenih vladara ove države i zaustave 
neprimjerene i bahate pokušaje nanošenja štete najgledanijoj televiziji u Crnoj Gori. Od njih tražimo da 
_____  1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.ora


spriječe vršenje pritisaka na institucije ove države: sudove, tužilaštva, takozvane nezavisne agencije i 
savjete, što ova dvojica privatnika rade godinama i omoguće svima u Crnoj Gori ravnopravno i tržišno 
uspostavljanje konkurencije i u sferi medija. Ukoliko iz nekog razloga institucije naše države to nijesu u 
stanju, neka se to javno saopšti javnosti, da svi znamo ko, kako i na osnovu čega kontroiiše instutucije ove 
države."U daljem tekstu: Prilog.

Podnosilac prigovora je posebno ukazao da:

- je emiter,,... od marta 2013.,... uspio da objavi 707priloga, što samo po sebi govori ko je  vodio 
kampanju, sa kojom svrhom i za čiji račun".

- „uredništvo Pink M... ponavlja laž i izmišljotinu o navodnim lažnim rejtinzima 'Vijesti' i  o navodno 
nezasluženo dobijenim novcima od oglašivača".

- „uredništvo Pink M ... u prilogu lijepi fotografije Darka Ivanovića i Tee Gorjanc Preiević, što je  
bezobzirna podvala i diskvalifikacija i osnivača Vijesti ali i eminentnih predstavnika NVO sektora", 
te da „nijesu Darko Ivanović i  Tea Gorjanc Preiević, bilo čiji službenici već autonomne i kredibiine 
ličnosti".

- emiter vodi „klevetničku i smišljenu kampanju protiv Vijesti i njenih osnivača".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 7/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom,
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu). Podnosilac prigovora je posebno istakao da cilj „uredništva Pink M i nepoznatog 
autora nije bio profesionalno informisanje javnosti o događaju, već satanizacija medijske grupe 
Vijesti', njenih osnivača, urednika i novinara zbog čega", kako se navodi, „prilog predstavlja grubo 
kršenje Pravilnika Agencije, s ciljem da se javnost obmane i dovede u zabludu, a konkurent na 
medijskom tržištu diskvalifikuje i eieminiše."

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer, je , „iz ovog priloga jasno da uredništvo Pink M i njegov formalni direktor 
pokušavaju kriminaiizovati i  diskreditovati medijsku grupu 'Vijesti' i  njene osnivače."

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno-
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"). U prigovoru se navodi da je "jasno da je  
emitovanjem ovakvog priloga koji vrvi od neistina i uvreda, uredništvo Pink M prekršilo pomenuti 
član Pravilnika”.

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
707prilog Pink M TV u posljednjih 3 i po godine usmjeren na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti' s 
ciljem da se sistematično i dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV kojoj je  njihova 
medijska grupa konkurent na tržištu".

■ prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti), jer, kako se navodi „pomenutim prilogom Pink M i njegov formalni direktor 
beskrupulozno napadaju medijsku grupu Vijesti, bez šanse da neko od prozvanih kaže nešto u svoju 
od bran u".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2_________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 20.04.2017. godine (akt broj 05-572/1 od
20.04.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-572/2 od 20.04.2017.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

• Dana 15. aprila 2017. godine u 12:00, 13:00, 14:00, 17:00 i 19:00 sati u okviru informativne
emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 2 min. i 40 sek., čija je sadržina 
(transkript) naprijed navedena.

- prilog je „pokriven" pokretnim slikama i fotografijama lica o kojima je riječ u prilogu, 
kadrovima zgrada državnih institucija i emitera, prigovorima protiv emitera upućenim 
Agenciji, snimkom napada na prostorije emitera, kao i fotografijama ranije objavljenih 
tekstova u dnevnim novinama i na portalima.

- povod za prilog je Javno obraćanje emitera svim državnim institucijama Crne Gorć', zbog, 
kako se navodi u prilogu „vršenja pritisaka na institucije ove države: sudove, tužilaštva, 
takozvane nezavisne agencije i savjete" od strane podnosioca prigovora i još jednog 
vlasnika izdavača dnevnog lista „Vijesti" (M.Perović), ,,u pokušaju da na bilo koji način 
zabrane postojanje TV Pink M". Prilog je strukturiran u vidu rekapitulacije kojom se želi 
potkrijepiti tvrdnja da se vodi „kampanja napada" na emitera.

- emiter ima legitimno pravo da iznese svoje nezadovoljstvo i argumente protiv aktivnosti za 
koje smatra da ukazuju na „pokušaj da (se) na bilo koji način zabrani postojanje TV Pink M", 
uključujući podnošenje brojnih prigovora na njegov rad. Ne može se dovesti u pitanje ni 
njegovo pravo da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, u skladu sa svojom 
uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da 
komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti 
temu.

- nije prihvatljivo tumačenje podnosioca prigovora da se prostim prebrojavenjem priloga, u 
kojima se pominje on i/ili drugi predstavnici medija čiji su osnivači/izdavači/vlasnici, može 
zaključiti da se radi o „kampanji emitera.

- Takođe, iznošenje stavova emitera u vezi sa podnosiocem prigovora i osnivačem/vlasnikom 
„jednog privatnog medija" da je javno  sa drugim televizijama raskrinkao lažne rejtinge 
gledanosti kojima su nezasluženo otimali pare od klijenata", kao i da je taj medij „poznatpo 
višegodišnjim napadima na sopstvenu državu i neplaćanjem dažbina toj istoj državi', 
predstavlja pravo emitera da izrazi ovakav (grub, provokativan ili uvredljiv) stav, a samim 
tim i pravo podnosioca prigovora da ukoliko smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni na njih 
reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora;

- prenošenje/iznošenje stavova („ vlasnici Vijesti Željko Ivanović i  Miodrag Perović nastavljaju 
svoj besprizorni pritisak na djelove državnog aparata u pokušaju da na bilo koji način 
zabrane postojanje TV Pink M i tako otmu reklamne budžete naše kućd\ kao i da 
„štancovanjem besmislenih prigovora koje potpisuju lično vlasnici Vijesti i njihove partije, 
njihove NVO Hi njihovi zaposleni, pokušavaju da izvrše pritisak na Savjet Agencije koji oni 
trenutno kontroiišu, a u kome glavnu riječ vodi njihov službenik i kako bi se na osnovu 
navodno velikog broja prigovora ipak neki morali da usvoje, a to bi po njihovom mišljenju 
omogućilo ostvarenje njihovog sna, da se zabrani emitovanje najgledanije televizije u Crnoj

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.orQ

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


GorF' i si.), koji, po mišjenju podnosioca prigovora, ukazuje na kršenje člana čl. 7 st. 1 
Pravilnika, iako se može smatrati pretjerivanjem ili provokacijom, predstavljaju 
mišljenje/stav emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. Pravo 
emitera da slobodno izrazi ovakve (moguće grube, provokativne ili čak neprecizne) stavove 
prati pravo podnosioca prigovora da na njih reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora. 
Radi se o mišljenju koje emiter iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka podnosioca 
prigovora kao jednog od subjekata koji je podnio značajan broj prigovora na rad emitera i 
time, po mišljenje emitera, doprinio stanju od kojeg emiter traži zaštitu od „državnih 
institucija Crne Gore" (što je , prema prilogu, motiv predmetnog obraćanja emitera).

- Izbora „pokrivalica", pa i objava fotografija gospodina Darka Ivanovića, gospođe Tee 
Gorjanc Prelević, osnivača Vijesti, predstavnika NVO sektora i drugih lica koja su podnijela 
prigovor na rad emitera, a kojima se ilustruje prilog, ne može se smatrati osnovom za 
navode da je u pitanju „bezobzirna podvala i diskvalifikacija i  osnivača Vijesti ali i eminentnih 
predstavnika NVO sektora", već ih treba tumačiti u okviru prava medija da, u skladu sa 
svojom uređivačkom slobodom, odabere vizuelne ilustracije govornog dijela priloga.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

- objavljenim prilogom nijesu prekršeni čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 2 ni čl. 11 st. 1 i 2 
Pravilnika jer se u ovom slučaju prilog odnosi na prenošenje reagovanja emitera na određeni
set događaja/radnji koje on smatra da su usmjereni protiv njega kao osnivača medija.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio pravilo druge strane.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 2 ni čl.
11 st. 1 i 2 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom 
je propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_____________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org

