
S5F
i • *

Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  689/3 
Podgorica, 07.06.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 73/10 
i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-689 od 08.05.2017.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-689 od 08.05.2017.g.) i privrednom društvu „Pink M Company"
d.o.o. iz Podgorice, emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 7, 8 i 11 i 12 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke
7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom 
emitovanja, dana 5. maja 2017. godine, priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 14:00 i 
17:00 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (člana 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti 
profesionalno i korektno zastupljeni (član 8 st. 2 Pravilnika o programskim standardima 
u elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani i 
obaveze da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi bilo 
koje grupe ili pojedinca (član 11 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

d. uskraćivanja prilike podnosiocima prigovora da učestvuju u programu ili da komentarišu 
navode o nepodobnim djelima ili negativne konotacije (član 12 stav 3 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u programu 
„TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 14:00 i 17:00 časova.

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1_________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora


Dana 8. maja 2017. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-689 od
08.05.2017.g.). ‘ '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 5. maja 2017. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 14:00 i 17:00 časova, u kojem se, kako navodi podnosilac prigovora, 
„medijska grupa Vijesti' kleveće i pokušava kompromitovati lažnim optužbama i falsifikatima".

Podnosilac prigovora posebno ukazuje na dio priloga u kojem se kaže: „koncern Vijesti blokirao je  
Demokratski front zbog neisplaćenih 165.849 Eura za usluge oglašavanja tokom kampanje za parlamentarne 
izbore, saznaje portal PinkM. Podsjećamo, DF je  krajem avgusta prošle godine potpisao ugovor sa 
beogradskom kompanijom 'New focus comunications' u vrijednosti od 217.000 Eura, kojim se ta kompanija 
obavezala da zastupa medijsko oglašavanje koncerna Vijesti. Zbog tog ugovora i finansijskih malverzacija 
izviđaj je pokrenulo Specijalno državno tužilaštvo".

Podnosilac prigovora je posebno istakao sljedeće navode u prilogu i ocijenio ih da su „podmetačine i 
iaži'\ ‘

- „da SDT vodi izviđaj zbog nekog konkretnog Ugovora vezanog za medijsku grupu Vijesti". On 
je  istakao da „SDT do emitovanja ovog priloga nikada nije dao izjavu kojom bi potvrdio nešto 
tako". Takođe se navodi da „Pink M manipuiiše tako što glasinu koju je  na ovu temu objavio 
njihov sestrinski medij, uzima kao nepobitnu istinu, a sve sa ciljem da se Vijesti kriminaiizuju". 
Po njegovom mišljenju, „ono što bi mogla biti činjenica je  da SDT ispituje kompletno 
finansijsko poslovanje DF a u njemu, među desetinama faktura, su i one od 'Pobjede', 'Dana', 
Googla, Fejsbuka, pa i Vijesti'. I  u ovim sa Vijestima naravno nema ništa sporno što je 
potvrdila prije više mjeseci i Agencija za sprečavanje korupcije ali Pink M ... prećutkuje sve te 
činjenice..."

• „da je SDT već po Pinku M utvrdilo 'finansijske malverzacije' oko Ugovora". Po mišljenju 
podnosioca prigovora, „Pink M tako ne samo da podmeće i optužuje već i donosi presudu" i 
„time se nanosi ogromna šteta novini, i kod čitalaca i kod oglašivača".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni program 
da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, 
nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu). 
Podnosilac prigovora je posebno istakao da „prilog predstavlja grube kršenje Pravilnika Agencije, s 
ciljem da se javnost obmane i dovede u zabludu, a konkurent na medijskom tržištu diskvalifikuje i 
eieminiše."

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa „događaji 
moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni").

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"). U prigovoru se navodi da je "jasno da je  
emitovanjem ovakvog priloga koji je  baziran na jasnim falsifikatima, uredništvo Pink M prekršilo 
pomenuti čian Pravilnika".

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
704 prilog Pink M TV u posljednjih 3 i po godine usmjeren na rušenje kredibiliteta dnevnika i TV 
Vijesti kao glavnog konkurenta na tržištu Pink M, s ciljem da se sistematično i dugotrajno promovišu 
interesi vlasnika same Pink TV kojoj je naša medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.orci


ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti), jer, kako se navodi, „niko iz Pink M nije zvao nadležne u nezavisnom dnevniku 
Vijesti da provjeri ove optužbe i objavi naš komentar na ovu temu".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 08.05.2017. godine (akt broj 05-689/1 od
08.05.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-689/2 od 11.05.2017.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 5. maja 2017. godine u 14:00 i 17:00 sati u okviru informativne emisije „Minut, dva",
emitovan je prilog, u trajanju od 1 minut i 38 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: Koncern Vijesti blokirao je Demokratski front zbog neisplaćenih skoro 166 000 eura za 
usluge oglašavanja tokom kampanje za parlamentarne izbore, saznaje portal Pink M. DF je, 
podsjećamo, krajem avgusta prošle godine potpisao ugovor sa beogradskom kompanijom 
„New focus communications" u vrijednosti od 217.000 eura, kojim se ta kompanija obavezala 
da zastupa medijsko oglašavanje koncerna Vijesti. Zbog tog ugovora i finansiiskih 
malverzacija izviđaj ie pokrenulo Specijalno državno tužilaštvo.

Pobjeda je danas objavila da su crnogorski istražitelji, u saradnji sa finansijskim ekspertima iz 
inostranstva, krenuli još početkom godine detaljnu kontrolu novčanih transakcija kojima su,
kako se sumnja, sa računa offshore kompanija iz inostranstva, preko firmi registrovanih u
Makedoniji, Bosni i Hercegovini i Srbiji, prebacivane veće količine novca na račune brojnih 
manjih i srednjih preduzeća u Crnoj Gori, a potom isplaćivane stotinama stranačkih aktivista 
DF-a kroz ugovore o djelu.

Zbog sumnje da su dio šeme pranja novca, te da su donirali kampanju svoje političke 
organizacije, do sada je saslušano nekoliko aktivista DF-a. Prema saznanjima Pobjede, 
posebno izdašna u donacijama, prema Pokretu za promjene, bila je šira porodica Šćepanović, 
njih 17, koja je u jednom danu uplatila više desetina hiljada eura donacija stranci Nebojše 
Medojevića.

Ime Željka Šćepanovića, koji je šura lidera PZP-a Nebojše Medojevića, i njegov vozač u 
crnogorskim medijima pojavilo se oktobra prošle godine, kada je sa izvjesnim Gordanom 
Konatarem uhapšen u Podgorici, zbog sumnje da se neovlašćeno bavio bankarskim 
poslovima. Pretresom je tada kod Šćepanovića pronađeno 30 000 dolara, dok je od Konatara 
zaplijenjeno 18.000 eura".

• prilog je „pokriven" pokretnim fotografijama lica o kojima je riječ u prilogu, kadrovima sa 
političkih skupova navedenih partija, kao i fotografijama ranije objavljenih tekstova u dnevnoj 
štampi i na portalima.

- prenošenje informacija i informisanje javnosti o zakonitosti finansiranja medija i političkih 
partija u toku predizbornih kampanja predstavlja objavljivanje vijesti od interesa za javnost. 
Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da, u skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara i njegovom uređivačkom politikom, objavljuje/prenosi informacije ili komentariše 
pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih 
vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu.

Pored prenošenja informacije „Koncern Vijesti blokirao je  Demokratski front zbog
3

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 y*.vw.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcq.org


neisplaćenih skoro 166.000 Eura za usluge oglašavanja tokom kampanje za parlamentarne 
izbore" gazirane na pisanju portala Pink M), kao i „podsjećanja na" informaciju da je : „DF... 
prošle godine potpisao ugovor sa beogradskom kompanijom 'New focus communications' u 
vrijednosti od 217.000 eura, kojim se ta kompanija obavezala da zastupa medijsko 
oglašavanje koncerna Vijesti", emiter je objavio i informaciju da je „Zbog tog ugovora i 
finansijskih malverzacija izviđaj ... pokrenulo Specijalno državno tužilaštvo." Uvažavajući 
pravo emitera da, u granicama njegove slobode izražavanja, traži, pribavlja i objavljuje 
informacije od intereresa za javnost, ne može se opravdati objavljivanje informacija koje 
imaju negativnu konotaciju (na štetu podnosioca prigovora), bez (pokušaja) pribavljanja i 
objavljivanja komentara tih navoda od strane lica na koja se odnose (član 12 stav 3 
Pravilnika). Emiter nije prilikom emitovanja navedenog dijela priloga pokazao senzibilitet 
prema Ustavom definisanoj pretpostavci nevinosti.

- Ovaj sadržaj se može okarakterisati i kao nepravičan ili neizbalansiran. Iako je veći dio priloga 
posvećen informacijama koje su prenijete iz dnevnih novina „Pobjeda" o pokrenutim istražnim 
radnjama („ ... istražitelji, u saradnji sa finansijskim ekspertima iz inostranstva, krenuli još 
početkom godine detaljnu kontrolu novčanih transakcija kojima su, kako se sumnja, sa računa 
offshore kompanija iz inostranstva, preko firmi registrovanih u Makedoniji, Bosni i  Hercegovini 
i Srbiji, prebacivane veće količine novca na račune brojnih manjih i srednjih preduzeća u Crnoj 
Gori, a potom isplaćivane stotinama stranačkih aktivista DF-a kroz ugovore o djelü', kao i da 
je „zbog sumnje da su dio šeme pranja novca, ..., do sada saslušano nekoliko aktivista DF- 
a"), emiter je sam prilog započeo informacijama da je „koncern Vijesti blokirao Demokratski 
front", te da je ugovor DF-a i kompanije „New focus communications", čiji je predmet 
„medijsko oglašavanje koncerna Vijesti" razlog za „izviđaj koji je pokrenulo Specijalno državno 
tužilaštvo". Time se može steći utisak da se radi o povezanim postupcima pa samim ti i da 
postoji odgovornost pravnih lica koje predstavlja podnosilac prigovora za prekršaje ili krivična 
djela koja se pominju u prilogu (finansijske malverzacije, pranje novca). Umjesto objavljivanja 
pravičnog i izbalansiranog sadržaja, emiter je propustio da traži, pribavi i objavi komentar 
ovih lica ili bar informaciju o razlozima zbog kojih emiter nije dobio stav lica koja se pominju i 
na koja se odnose navodi u prilogu.

- emitovanim prilogom emiter je propustio da na profesionalan i odgovoran način pribavi i 
objavi cjelovitu i nepristrasnu informaciju, da vjerno, pravično i izbalansirano prikaže događaj 
kojem je posvećen prilog, odnosno obezbijedi da različita mišljenja budu profesionalno i 
korektno zastupljena.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

Može se zaključiti da je opravdan prigovor da emiter nije doprinio cjelovitom i nepristrasnom 
informisanju javnosti, da događaj nije vjerno prikazao ni omogućio da različiti pristupi i mišljenja budu 
profesionalno i korektno zastupljeni, da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni izbalansiran i da je 
propustio da pruži priliku licima na račun kojih su izneseni navodi o nepodobnim djelima ili negativne 
konotacije da komentarišu date navode.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7, 8, 11, 12 i 
28 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru 
izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu:
- da je emiteru, u više navrata u posljednjih šest mjeseci, izrečeno upozorenje zbog kršenja 

programskih standarda vezanih za proizvodnju informativnog programa;

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


- da je na 162. sjednici održanoj 13.04.2017. godine, Savjet Agencije za elektronske medije 
predložio direktoru Agencije da, prilikom sljedećeg kršenja normi Zakona o elektronskim 
medijima ili podzakonskih akata Agencije, od strane emitera „Pink M Company" d.o.o., 
razmotri preduzimanje strožije kazne;

- je izrečena mjera srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će 
upozorenje biti dovoljno da emiter ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u u 14:00 i 17:00 časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.om
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.ora

