
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-881/4 
Podgorica, 21.07.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-881 od 21.06.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-881 od 21.06.2016. godine).

2. Protiv ovog gešenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 21.06.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-881 od
21.06.2016.g.). Istog dana, predmetni prigovor je dopunjen, a dopuna je zavedena pod brojem 02-881/1 od
21.06.2016.g. ' *

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 18. juna 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" i to u informativnim emisijama „Infomonte" u 18:00 časova i „Minut, dva" u 19:00 i 20:00 časova, u 
kojem se, kako navodi podnosilac prigovora, „m inistar finansija u Vladi Crne Gore Raško Konjević dovodi u 
vezu sa dvojicom  vlasnika dnevnika V ijesti na način ko ji je  problem atičan sa stanovišta poštovanja principa 
novinarskog izvještavanja". Podnosilac prigovora ističe da prilog počinje komentarom Ja k o  danima na 
nasiovnicama tabloida V ijesti m inistar finansija Raško Konjević za ja vn o st otvara liste  dužnika i  čita imena 
pojedinaca i  firm i, vlasnici Miodrag Perović i  Žeijko Ivanović, uz zaštitu m inistra, svog bivšeg novinara, 
dobijaju naloge koga će m edijski uništavati, dok oni sam i u ovom trenutku državi duguju najm anje m ilion 
eurđ', koji se kako se navodi ponavlja u nastavku priloga „u  nešto drugačijoj fo rm i...". On ukazuje da se ,,u  
nastavku priloga .... razrađuju na početku izrečeni vrijednosni sudovi, a publika ne dobija m ogućnost da zna 
č ijI su  to vrijednosni sudovi, je r  n jihov izvor n ije naveden."

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršilo Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik), koji propisuje 
obavezu elektronskih medija da „svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i  kom entara kojim a b i se  favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predm et 
inform ativnog sadržaja" (načelo objektivnosti). Po mišljenju podnoisoca prigovora, emiter je to načelo 
prekršio „ kom entarisanjem  činjenica, njihovom  jednostranom  interpretacijom  i sugestivnom  
kontekstuaiizadjom  kojom  se  optužuje aktuelni m inistar ijed a n  dužnik (dnevnik V ijesti), a reiativizuje krivica
i odgovornost drugih dužnika". Nadalje se navodi da je emiter prekršio „načelo nepristrasnosti, kojim  se  
elektronski m ediji obavezuju na to "da činjenično izvještavanje ja sno  odvoji od stava, m išljenja ili 
kom entara..." kao i načelo slobode objavljivanja komentara „da kom entare ja sno  odvoje od ostalih v ijesti i  
inform acija", jer emiter nije saopštio da li je u predmetnom prilogu „rije č  o kom entaru, n iti č iji je ."

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


Podnosilac prigovora je  izvršio dopunu prigovora sa željom da kako navodi specifikuje ono „što  je  
netačno, izm išljeno, tendenciozno i  govor m ržnje" u predmetnom prilogu, i istakao:

- da „lijep ljen je  etikete tabioid uz dnevnik V ijesti je  sv jesn i i  tendenciozni pokušaj om alovažavanja" 
lista Vijesti, kao i da „stalnim  ponavljanjem  te form ulacije, u periodu dužem od 3 godine, takva 
tendencija prerasta u govor m ržnje u skladu sa članom 4. Pravilnika o program skim  standardim a u 
elektronskim  m edijim a", jer se istim, kako se navodi, govor mržnje specifikuje kao „sve  ono što  
podstiče na progon i  diskrim inaciju pojedinaca i/l institucija zbog drugačijeg političkog ili drugog 
uvjerenja".

- da saglasno Pravilniku „n ijesu  dozvoljeni ''jednostrani napadi na ličnost ili vođenje dugotrajnih 
kampanja u vezi s  pojedinim  ličnostim a bez novih relevantnih podataka". On ističe  da „V ije sti kao 
m edijski brend i  Miodrag Perovič i  Žeijko Ivanovič kao pojedinci su  više nego jasan  prim jer vođenja 
kam panje i  dakle govora m ržnje koje prem a njima u dugom trajanju podstiče i razvija Pink M ";

- „ Tendenciozan je  stav da je  Raško Konjevič naš b ivši novinar ko ji od nas ili m i od njega "dobijamo 
naloge", jer je , kako se navodi, „Konjevič radio par m jeseci kao pripravnik u dnevniku V ijesti";

- da se u prilogu navodi da podnosilac prigovora i gospodin Perović duguju državi "u ovom trenutku 
najm anje m iiion eura", a isti, kako se u samom prigovoru, navodi, "u ovom trenutku ne duguju 
državi n i cent", i da se „ta j podatak m ožete iako dobiti" iz  Poreske uprave, kao da je i sve navedeno 
„progon"gospodina Perovića i podnosioca prigovora;

- da „n iti je  tačan podatak" da Vijesti imaju „najm anje m iiion eura duga prem a d ržavi", i navodi da se 
ni „u redn ici' samog programa nijesu „potrudili da od naših kom panija dobiju podatak Hi kom entar te 
izm išljene i  iskonstruisane tvrdnje".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je po 
službenoj dužnosti pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera ,,TV Pink M" i sačinio nalaz dana 29.06.2016. godine.

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima i Odobrenja za emitovanje, Agencija za elektronske medije je emiteru dostavila predmetni 
prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana prijema zahtjeva, 
dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-881/2 od 29.06.2016.god.).

Dana 07.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-881/3 od
07.07.2016.god.) u kojem se navodi da je „prilog na ko ji je  podnesen prigovor predstavlja redakcijski 
kom entar/osvrt", kao i da su za isti polazišta, kako se navodi „poznate javne čin jenice, naročito iz domaće 
dnevne štam pe, među kojim a su  i  „V ije sti", koje su u prilogu „prezentira li i  po tkrijep ili i  riječju  i  slikom  - da 
se  dnevnik „V ije sti" u dugom vremenskom periodu bavi problem atikom  nenaplaćivanja, odnosno selektivnog  
naplaćivanja potraživanja države od mnogih poreskih dužnika". Takođe, navodeći da „podaci obajvtjeni u 
medijima i  iz drugih izvora govore da n i sam e „  V ijesti" ne servisira ju  uredno svo je  poreske i  druge dugove, 
iako zbog toga prozivaju druge". Ističe da je navedeno suština njegovog „uredničkog kom entara/osvrta".

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao:

- „budući da n ije naveden autor, kao i  da n ije saopšteno da je  kom entar preuzet iz drugog 
m edija, em itovani prilog na ko ji se  podnosi prigovor predstavlja redakcijski kom entar";

- da je, kako navodi, „jasno šta  su  čin jenice, a šta  kom entari";

- da „čin jen icu" da je „aktueln i m inistar finansija nekada radio" kod podnosioca prigovora „kao
pripravnik" ima pravo da komentariše na način koji smatra „cje lish odn in f;

- da „što  se  tiče poreskih dugova, ja sno  je  da se  oni odnose na „  V ijesti" a ne na pom enute 
ličnosti personalno')

- da nije riječ o govoru mržnje kad se pominje dnevni list Vijesti kao „tab lo id";

- da se podnosilac prigovora nije obratio „sa  zahtjevom  da isko risti pravo na ispravku i/ili
2

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.orQ


odgovor u skladu sa članovim a 26 do 3 5 Zakona o m edijim a".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

Dana 18. juna 2016.g. u 18:00 sati emitovan je u okviru informativne emisije „Infomonte" i 
u 19:00 i 20:00 sati u okviru informativne emisije „Minut, dva", prilog u trajanju od 108 
sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

N ajava : "Iako danima na naslovnicama tabloida V ijesti m inistar fínansija Raško Konjević za ja vn ost 
otvara liste  dužnika i  čita imena pojedinaca i  firm i, vlasnici M iodrag Perovič i  Žeijko Ivanović, uz zaštitu  
m inistra, a svog bivšeg novinara, dobijaju naloge koga će m edijski uništavati, dok oni sam i u ovom trenutku 
državi duguju najm anje m iiion eu ra ."

Prilog : "Dok svakodnevno preko svojih  tabloidnih m edija, uz pom oć novostavljenog m inistra 
fínansija Raška Konjevića, Miodrag Perovič i Žeijko Ivanović na stub sram a stavlja ju  firm e koje ne izm iruju 
redovno plaćanje poreza, oni sam i duguju u ovom trenutku državi najm anje mi/ion eura. Tako već danima sa 
nasiovnica njihovih tabloida možemo da čujem o kako je  opozicioni m inistar fínansija otvorio za ja vn o st liste  
dužnika, objavljuju se  neke crne liste , a čita ju  se  imena pojedinaca i  firm i, od kojih najveći b ro j duguje državi 
daleko m anje nego što  duguju Perovič i  Ivanović. Tako bez trunke sram a vlasnici tabloida V ijesti, zaštićen i 
od svog bivšeg novinara, dobijaju naloge ko će se  m edijski uništavati, dok oni sam i duže od godinu čak n i ne 
predaju liste  za poreze i doprinose na plate. Iako duguju deset ili dvadeset puta više od većine fírm i i 
pojedinaca koje svakodnevno prozivaju, 'V ijesti' ili njihovih imena nema na crno j lis ti Poreske uprave, a 
prem a saznanjim a m edija oni čak ne plaćaju n i PDV. Tako, um jesto da državi p late m ilionski dug, Perovič te 
pare ulaže u spasavanje svo je Lovćen banke, p red  očima svih nadležnih finansijskih institucija  države Crne 
G ore."

- emitovani prilog je dat u formi komentara/osvrta. Prilog je „pokriven" nepokretnim slikama, 
fotografijama, ranije objavljivanih tekstova u dnevnim novinama ili na portalima. Emiter je, 
umjesto govornim putem, informacije o izvorima podataka na kojima bazira svoj komentar 
dao vizuelnim putem.

- utemeljenje za iznošenje (i ponavljenje) podatka da „M iodrag Perović i  Žeijko Ivan o vić",  kao 
vlasnici dnevnih novina „Vijest¡”„¿v ovom trenutku državi duguju najm anje m iiion eura" može 
se naći u tekstovima koji govore o obimu poreskog duga izdavača „Vijesti", čiji je jedan od 
osnivača podnosilac prigovora.

- navođenje „kvalifikacije" za dnevni list „Vijesti", čiji je jedan od osnivača podnosilac 
prigovora, kao što je „tabloid", iako može zvučati kao „sv je sn i i  tendenciozni pokušaj 
om alovažavanja", smatrati se pretjerivanjem ili provokacijom, predstavljaju vrijednosni sud 
emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. Isto se može reći i 
za stav / mišljenje da dnevni list „Vijesti" od „svog bivšeg novinara, dobija naloge koga će 
m edijski uništavati". Opet se radi o mišljenju koje emiter iznosi na osnovu svog tumačenja 
postupaka podnosioca prigovora kao izdavača / osnivača medija kojima je posvećen prilog. 
Pravo emiter da slobodno izrazi ovakav (moguće grub, provokativan ili uvredljiv) stav prati 
pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora;

- polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni 
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise.

- ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih koji se odnose na istu temu;

- nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da "lijep ljen je etikete tabloid uz dnevnik 
V ijesti", i „stalnim  ponavljanjem  te form ulacije, u periodu dužem od 3  godine, takva 
tendencija prerasta u govor m ržnje". Naime, članom 4 Pravilnika govor mržnje se definiše 
kao „svi oblici izražavanja kojima se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili 
diskriminacija po osnovu rase, etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili 
drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog porijekla, imovnog stanja, članstva u sindikatu, 
obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili porodičnog statusa, starosnog doba,

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org


zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog Identiteta ili polne 
orijentacije". Dakle, radi se o karakteristikama koje se vezuju za pojedince (fizička lica) a ne 
institucije ili njihove usluge ili proizvode. U svakom slučaju, ne može se govoriti da je emiter 
na bilo koji način podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili diskriminacije 
protiv bilo koga.

- podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o 
svojim stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema 
raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načela 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja), nepristrasnosti (mišljenje urednika i novinara nije 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme sadržaja) ili tačnosti (nije emitovao informacije za koje 
je znao ili mogao znati da su neistinite), koja su definisana članom 4 i propisana članom 8 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (načela objektivnosti, nepristrasnosti i tačnosti) i tačku 7.1 izdatog 
Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter odgovoran za 
sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO 0 PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4__________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org

