
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 - 955/4 
Podgorica, 30.05.2018. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11, 6/13, 55/16 i 92/17) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 
br. 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice, akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-955 od 23.04.2018. godine, direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa ,,TV Pink M", (akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-955 od 23.04.2018. god.).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo iješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 23. aprila 2018. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. 
Podgorica (u daljem tekstu: emiter), emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije pod 
br. 02-955 od 23.04.2018.g.).

U prigovoru se navodi da je predmetni prilog objavljen u informativnoj emisiji „Minut, dva" od 
19.04.2018. godine, dok je nalazom sektora za monitoring (akt.br. 05-955/1 od 23.04.2018. godine) 
utvrđeno da se radi o prilogu emitovanom u informativnim emisijama „Minut, dva" u terminima u 09:00, 
10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 20:20, 21:50 i „Centralni dnevnik" u 18:00 časova 
dana 20.04.2018. godine, a povodom teksta „Kad 'mediji' objektivno izvještavaju: Policija čuva zgradu Pinka 
u Podgorici!", objavljenog na portalu Borba.me dana 15.04.2018. godine.

Podnosilac prigovora je istakao da, po njegovom mišljenju, predmetni prilog posvećen neotkrivenom 
napadu na prostorije Pink M-a iz 2015. godine i da sa tim u vezi uredništvo Pink M-a, za taj napad 
direktno optužuje medijsku grupu Vijesti..." Prigovorom se posebno ukazuje na dio priloga u kojem se kaže: 
„Nakon pisanja tabloida Vijesti' i 'Dan' i upiranja prstom u naš medij, svojevremeno je kao posljedica takvih 
tendencioznih tekstova, krajem 2015. tokom protesta DF-a, zgrada Pink M-a, kamenovana, čak dva puta. A 
u redovima Pink M-a bilo je povrijeđenih novinara".

Nadalje, podnosilac prigovora ukazuje da je citirani dio priloga pokriven „screen shotovima teksta sa 
portala Vijesti koji" kao se navodi „nemaju nikakve veze sa predmetnim događajem oko kojeg je Pink M 
napravio prilog".

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu). Podnosilac prigovora je posebno istakao da „prilog predstavlja grubo kršenje

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


Pravilnika Agencije, s ciijem da se javnost obmane i dovede u zabludu, a konkurent na medijskom 
tržištu diskvalifikuje i eieminiše."

prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"). Prigovorom se ukazuje da je emiter „ TV Pink M" morao povodom predmetnog priloga 
imati „stavove Vijesti".

prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je 
722 prilog Pink M TV u posljednjih 4 godine usmjeren na rušenje kredibiliteta TV Vijesti kao glavnog 
konkurenta na tržištu Pink M, s ciljem da se sistematično i dugotrajno promovišu interesi vlasnika 
same Pink TV kojoj je naša medijska grupa konkurent na tržištu".

prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti), jer, kako se navodi, „niko iz Pink M nije zvao Vijesti da provjeri ove optužbe i 
objavi naš komentar na ovu temu".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo kršenja Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u 
daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanih programskih 
sadržaja emitera i sačinio nalaz (akt broj 05 -  955/1 od 20.04.2018.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona i članom 112 Zakona o upravnom 
postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do kršenja Zakona, 
Pravilnika i Odobrenja za emitovanje br. O-TV-K-14, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa 
nalazom Sektora za monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano 
izjašnjenje na date navode (akt broj 02 -  955/2 od 04.05.2018.god.).

Dana 08.05.2018. godine, emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden kod Agencije 
pod br. 02-955/3 od 08.05.2018.god.) u kojem se navodi „da je Pink M televizija slobodna po Ustavu, a 
dužna prema profesiji i svojim zaposlenim da zaštiti slobodu medija i izvještavanja, ali i integritet svojih 
zaposlenih te je zbog toga uradila priču o skandaloznom pisanju portal borba, me i crtanju meta i na tu temu 
imala više nego relevantne sagovornike, pripadnike esn afđPrema mišljenju emitera „njihova je sloboda da 
u izvještavanju skrenu pažnju javnosti na skandalozne napise tabloida Vijesti i Dan koji su mjesecima i 
danima na račun PinkM-a, te neporfesionaino crtanje meta, koje je i prikazano vjerodostojno, a koje je 
rezultiralo napadima, kamenovanjima i huška njima na njihov medif.

Emiter ukazuje da je ispoštovao član 4 stav 1 Pravilnika kojim je javni interes definisan kao „interes 
javnosti da raspolaže informacijama o pitanjima i događajima od opšteg društvenog značaja, uključujući, ali 
ne ograničavajući se na zaštitu javnog zdravlja i sigurnosti, otkrivanje i objelodanjivanje krivičnih djela, 
sprječavanje obmanjivanja javnosti, razotkrivanje nekompetentnosti Hi korupcije u javnoj službi i si."

Emiter ukazuje da „predmetni prigovor nema veze sa realnošću i sa novinarskom etikom i 
moralom..." jer, kako se navodi, i podnosilac prigovora je „direktorici Pink M-a više puta ... crtao mete, 
vrijeđao... " Nadalje, emiter naglašava da ima pravo da se brani od brutalnih napada i da ukaže 
profesionalno da se njegovim novinarima i urednicima crtaju mete...".

Emiter smatra da „nije prekršen član 7 tačka (a) Pravilnika... Posebno što su prilogom skrenuli 
pažnju baš blagovremeno na crtanje meta, poput onog iz... Vijesti koje je ranije rezultiralo razbijenom 
glavom Ivane Drobnjak urednice u Pink M-u usljed kamenovanja njihovih prostorija". Takođe, emiter smatra 
da „nije prekršen ni član 8 tačka (2) Pravilnika,... ni član 11 tačka (1) Pravilnika, jer je prilog Pink M televizije

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


pravičan i izbalansiran, stavovi tabloida Vijesti su iskorišteni prikazom njihovih... naslova poput 'Pink KUGA' 
itd., koji pokazuju njihovo ’mišljenje1 o njihovom mediju..., ni član 11 tačka (2) Pravilnika, jer navedeno 
nema veze sa tendencioznim izvještavanjem...".

Na kraju, emiter predlaže da Agencija odbije prigovor kao neosnovan.
Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimke 

emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:
1. Emiter je, dana 20. februara 2018. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 

09:03:03 do 09:05:47 sati (2 minuta 44 sekunde) emitovao prilog koji je predmet prigovora, 
a sljedeće sadržine.
Novinarski tekst -  (OFF): "Kad mediji objektivno izvještavaju: 'Policija čuva zgradu Pink-a u 
Podgorici!', naslov je skandaloznog teksta, koji je osvanuo na portalu Borba, me, iza kojeg stoji 
urednik i osnivač Dražen Živković. U tekstu se prvo navodi, da ih čudi zašto policija čuva zgradu 
Pink M televizije?, kasnije, sem čuđenja, huškački zaključuju i da ne znaju zašto bi policija 
čuvala Pink? Dok naposlijetku u ovom skandaloznom tekstu piše i krajnje nekorektna 
konstatacija: 'da pripadnici policije Pink M čuvaju, jer je, kako kažu, režimski medij'. Pink M 
televizija smatra da je posrijedi još jedno crtanje meta našim urednicima i novinarima, samo 
zato što izvještavamo tačno, profesionalno i u skladu sa uređivačkom politikom, koja je 
procrnogorska i prati na izborima izraženu ubjedijivu većinsku volju građana. Ovakvo ponašanje 
i pisanje portala Borba.me osuđuje urednik političke redakcije 'Pobjede', Nenad Zečević. Opasno 
je, kaže, 'crtati mete medijima i novinarima'."
U nastavku su emitovane video izjave urednika političkih redakcija dnevnih novina „Pobjede", g- 
dina Nenada Zečevića i „Dnevnih novina" g-dina Milija Prelevića.
Nenad Zečević: "Nije dobro etiketirati medije, da ii je neki medij režimski, nezavisni, zavisni...U 
principu je bitno da ii je neki medij profesionalan Hi ne".
Mili Prelević: "Nije problem u navijanju, u eventualnom, objektivnom ili neobjektivnom 
informisanju javnosti, problem je u gledanosti Televizije Pink."
Novinarski tekst -  (OFF): „Borba.me čiji je urednik Dražen Živković, u pomenutom tekstu, 
konstatuje i da je Pink M televizija, naklonjena Milu Đukanoviću. A isti taj Živiković je među 
prvima podržao Marka Milačića u skandaloznom činu paljenja NATO zastave ispredZIKS-a, što 
je njemu, očigledno, neupitno. Pokušaj diskreditacije našeg medija, osim crtanja meta našim 
novinarima, prema riječima Nenada Zečevića ima još dodatnu pozadinu."
Nenad Zečević: "Vjerovatno pritisak da se promijeni uređivačka koncepcija Pink-a, s obzirom 
da je Pink, po svim istrživanjima javnog mnjenja najgledanija televizija u Crnoj Gori. ”
U nastavku slijedi video izjava zamjenika glavnog urednika „Dnevnih novina", g-dina Gorana 
Popovića.
Goran Popović: "Moguće da je namjera tog dijela medijske scene, da na neki način, opet 
nacrta vas, kao metu za one koji se ne slažu sa vašom uređivačkom politikom." (prim.aut.l: 2 
minuta 52 sekunde).
Kao pokrivalice za navedeni dio priloga korišćena je fotografija (screenshot) teksta objavljenog 
na portalu 'BORBA informativni portal' pod naslovom: „Kad 'mediji' objektivno izvještavaju: 
Policija čuva zgradu Pinka u Podgorici!", zatim fotografija g-dina Dražena Živkovića (u gornjem 
lijevom uglu naznačeno: „Izvor:Facebook"), kao i snimci zabilježeni ispred zgrade Televizije Pink 
M. Navedeni dio priloga sadrži i djelove snimaka sa događaja tokom kojeg g-din Marko Milačić 
pali zastavu NATO-a, ispred Zavoda za izvršenje krivičnih sankcija, a kojem prisustvuje i g-din 
Dražen Živković (u gornjem lijevom uglu naznačeno: „Izvor:Facebook").
Novinarski tekst -  (OFF): „Nakon pisanja tabloida Vijesti' i 'Dan' i upiranja prstom u naš 
medij, svojevremeno je kao posljedica takvih tendencioznih tekstova, krajem 2015. tokom 
protesta DF-a, zgrada Pink M-a, kamenovana, čak dva puta. A u redovima Pink M-a bilo je 
povrijeđenih novinara. Novi napad dogodio se 07. septembra 2016. Nepoznati muškarac prišao 
je zgradi i bacao kamenice, koje je vadio iz kese. Na zgradi su i tada polomljena stakla. Pink M 
televizija očekuje reakciju i apeluje na nediežne da nađu način da se ovakvi i slični slučajevi ne 
bi ponovili, da se nađe način da se sankcionišu crtači meta i inspiratori napada na našu 
televiziju, ubjedijivo najgledaniju u Crnoj Gori."

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

3_____________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.orQ

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.orQ


Kao pokrivalice za navedeni dio priloga korišćena je fotografija (screenshot) teksta objavljenog 
na portalu Vijesti pod naslovom: „Pink kuga", kao i (screenshot) tekstova objavljenih u 
dnevnom listu „Vijesti" pod naslovom: „Pink bi mogao biti isključen na mjesec" i Država prijeti 
da će kazniti Pink M". Takođe su emitovani i djelovi snimaka sa događaja koji su se, krajem 
2015. godine, dogodili tokom protesta Demokratskog fronta u Podgorici, kao i početkom 
septembra 2016 godine kada je nepoznati muškarac kamenovao zgradu Televizije Pink M-a 
(prikazana spoljašnja i unutrašnja oštećenja na zgradi Televizije Pink M). Tokom emitovanja 
navedenog dijela priloga u donjem dijelu ekrana emitovana je grafička insertacija: 'Zašto se 
crtaju mete našim novinarima i urednicima'?"
Gore opisani prilog je 20.04.2018. godine emitovan u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 
terminima od 09:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 20:20 i 21:50 
sati, kao i u okviru informativne emisije „Centralni dnevnik" u terminu od 18:00 sati, s tim što je 
prilog emitovan sa izmjenom tako što je u drugom minutu i pedeset drugoj sekundi od početka 
priloga (vidi: prim.aut. 1) nakon rečenice „Moguće da je namjera tog dijela medijske scene, da 
na neki način, opet nacrta vas, kao metu za one koji se ne slažu sa vašom uređivačkom 
politikom" emitovan tekst sljedeće sadržine:
Novinarski tekst -  (OFF): „Da je najviši rejting naše TV kuće, mnogima trn u oku smatra i 
novinar i urednik političke redakcije 'Dnevnih novina'Mili Prelevlć."
Mili Prelević: "Ja mislim da je osnovni problem u svim ovim pisanjima upravo šer Televizije 
Pink. To je najgledanija televizija u Crnoj Gori.11
Novinarski tekst -  (OFF): „Ovo nije jedinstven primjer, da se Televiziji Pink M, te našim 
novinarima i urednicima crtaju mete."
Mili Prelević: "Svi znamo da je u nekoliko navrata ta televizija i kamenovana. Ja mislim da 
Televizija Pink treba da radi posao ko što je do sada radila, jer najvažnije je ono što građani i 
što gledaoci misle o nekoj televiziji. A prema onome što vidimo, istraživanjima javnog mnjenja, 
mislim da o Vašoj televiziji građani misle sve nabolje."
Goran Popović: "Ako je policija i procijenila da treba čuvati Vašu kuću, ona je imala zato 
razlog, jer je Vaša kuća prije par godina kamenovana."

2. Emitovani prilog predstavlja reagovanje emitera na tekst „Kad 'mediji' objektivno izvještavaju:
Policija čuva zgradu Pinka u Podgorici!", objavljenog na portalu Borba.me dana 15.04.2018. 
godine.

3. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u skladu sa svojom uređivačkom politikom, traži,
pribavlja, objavljuje i prenosi informacije koje se odnose na njihov medij, a koji mogu biti od 
interesa za javnost. Može se zaključiti da je emiter u prilogu iznio svoj stav uz analizu 
sagovornika koji su učestvovali u emisiji.

4. Emiter ima legitimno pravo da iznese svoje nezadovoljstvo i argumente protiv aktivnosti za koje
smatra da ukazuju na „crtanje meta njegovim urednicima i novinarima". Ne može se dovesti u 
pitanje ni njegovo pravo da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, u skladu sa 
svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz 
obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih kojih se 
odnose na isti temu.

5. Iznošenjem stavova, kao što su „nakon pisanja tabloida Vijesti' i 'Dan' i upiranja prstom u
njihov medij, svojevremeno je kao posljedica takvih tendencioznih tekstova, krajem 2015.
tokom protesta DF-a, zgrada Pink M-a, kamenovana, čak dva puta...", predstavlja pravo emitera 
da izrazi ovakav stav, a samim tim i pravo podnosioca prigovora da ukoliko smatra da ti stavovi 
nijesu utemeljeni na njih reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

6. Izbor "pokrivalica", fotografija (screenshot) teksta objavljenog na portalu Vijesti pod naslovom:
„Pink kuga", kao i (screenshot) tekstova objavljenih u dnevnom listu „Vijesti" pod naslovom: 
„Pink bi mogao biti isključen na mjesec" i „Država prijeti da će kazniti Pink M" predstavlja pravo 
medija da u skladu sa uređivačkom slobodom, odabere vizuelne ilustracije govornog dijela 
priloga.

7. Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


8. Objavljenim prilogom nijesu prekršeni čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st, 1 i 2 ni čl. 11 st. 1 i 2 
Pravilnika jer se u ovom slučaju prilog odnosi na prenošenje reagovanja emitera na određeni 
set događaja/radnji koje on smatra da su usmjereni protiv njega kao osnivača medija.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio pravilo druge strane.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 2 ni 
čl. 11 st. 1 i 2 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine 
kojom je propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu 
ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Gospodin Željko Ivanović
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5_____________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcQ.org

