
Crna Gora 
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 01 -  862/6 
Podgorica, 26.07.2016.godine

Na osnovu čl. 14 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i člana 
235 stav 1 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list CG", br. 60/03 i 32/11), rješavajući po žalbi gospodina 
Mladena Bojanića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 01-862/5 od 19.07.2016.g.), 
Savjet Agencije za elektronske medije, na sjednici održanoj 26.07.2016. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Odbija se, kao neosnovana, žalba gospodina Mladena Bojanića iz Podgorice, podnesena protiv 
Rješenja Agencije za elektronske medije br. 02-862/4 od 15.07.2016. godine.

2. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardca.org.

3. Protiv ovog Hešenja može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-862/4 od 15.07.2016. godine odbijen je prigovor 
Mladena Bojanića iz Podgorice, podnesen protiv privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera 
televizijskog programa „TV Pink M", zbog nepoštovanja pravila druge strane, propisanog članom 8 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem 
tekstu: Pravilnik), povodom priloga posvećenog „saopštenju Socijaldemokrata CG", a emitovanog u programu „TV 
Pink M", dana 02. juna 2016.godine u 20:01 časova, u okviru informativne emisije „Minut, dva".

U ostavljenom roku, Mladen Bojanić iz Podgorice je uložio žalbu Savjetu Agencije za elektronske 
medije (u daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog rješenja Agencije, zbog pogrešno 
utvrđenog činjeničnog stanja i, kako je navedeno u žalbi, povrede člana 74 Zakona o elektronskim medijima i 
čl. 7, 8, 11 i 12 Pravilnika. Žalbom se prvostepeno Rješenje pobija iz sljedećih razloga:

- „Predmetno rješenje je  doneseno suprotno danu 74 Zakona o elektronskim medijima koji između ostalog 
nalaže sljedeće:

U cilju ostvarivanja javnog interesa u oblasti informisanja javni emiteri su dužni da:

1) samostalno i nezavisno proizvode, uređuju i emituju programe koji ni jesu  u službi političkih, 
ekonomskih ili drugih centara moći;

2) objektivno i pravovremeno informišu javnost o političkim, privrednim, kulturnim, obrazovnim, 
naučnim, sportskim i drugim značajnim događajima i pojavama u zemlji i inostranstvu,

- „ožalbeno rješenje suprotno je  odredbama Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima i
to:

- Čian 7 stav 1 alineja a ): slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom 
informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu

- Član 8 stav 2 .. (2) Događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti 
profesionalno i korektno zastupljeni.

- Član 11 stav 1 .. (1) Programski sadržaji, a naročito informativno-poiitički i programi o tekućim 
događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem suprotstavljeni stavova, bilo 
u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike.

i

http://www.ardca.org


- dan 12 stav 3 ...(3 ) Kada se u programskim sadržajima iznose navodi o nepodobnim djelima iii 
nekompetentnosti iii ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe ili organizacije, osobama 
č je  se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu ili da komentar/su date navode."

Polazeći od navedenih razloga, podnosilac žalbe predlaže Savjetu Agencije, da donese Rješenje kojim će 
uvažiti žalbu i poništiti nezakonito Rješenje Agencije.

Na sjednici održanoj 26.07.2016.g., Savjet Agencije je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom 
ostvario uvid u sljedeće spise predmeta:

- Prigovor Bojanić Mladena iz Podgorice na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem
tekstu: emiter), podnesen elektronskom poštom dana 13.06.2016.g. (akt broj 02-862 od
13.06.2016.god.);

- Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 02-862/1 od 22.06.2016.god.);

- Zahtjev za izjašnjenje emitera povodom navoda iz prigovora g. Bojanić Mladena iz Podgorice (akt broj 02­
862/2 od 22.06.2016.god.);

- Izjašnjenje emitera na navode iz prigovora g. Bojanić Mladena iz Podgorice (akt broj 02-862/3 od
01.07.2016.god.) '

- Rješenje direktora Agencije za elektronske medije po prigovoru Bojanić Mladena iz Podgorice (akt br. 02­
862/4 od 15.07.2016.god.);

- Žalba na Rješenje direktora Agencije za elektronske medije (akt br. 02-862/5 od 15.07.2016.god.).

Razmatrajući osnovanosti žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima 
predmeta, Savjet Agencije konstatovao je sljedeće:

1) Dana 02. juna 2016.g. u 20:01 sata emitovan je u okviru informativne emisije „Minut, dva", 
prilog sljedeće sadržine (transkript):

„Frustracija zbog saznanja da prekjučerašnja ucjena berzanskog mešetara i dobitnika 
tranzicije Mladena Bojanića nije urodila plodom, je r  su socijaldem okrate podržale izbor 
njegovog političkog oca Darka Pajovića za predsjednika parlamenta, danas je  doživjela 
vrhunac, kazali su iz SD-a.

Reagujući na to što je  Bojanić određenim institucijama predao dokumentaciju o, kako on 
tvrdi, zloupotrebama državnih resursa u korist Socijaldemokrata, iz SD-a najavljuju da će 
protiv njega podnijeti krivičnu prijavu. Umjesto da se pravdamo onome čijo j brokerskoj kući 
je  zbog malverzacija suspendovana dozvola za rad i protiv koga su punjeni novinski stupci 
podacima o pranju gotovo dva miliona eura, pitamo nezavisnog ucjenjivača i slobodnog 
poslanika Bojanića da javnosti obznani razloge ucjenjivanja kolega poslanika usred 
parlamenta, zaključili su iz SD-a."

2) emitovani prilog pripremljen je u formi proširene vijesti i sastavljen je isključivo od citata djelova 
saopštenja Socijaldemokrata Crne Gore;

3) povod za emitovanje priloga je javno reagovanje jedne političke partije na javno iznesene 
tvrdnje poslanika u crnogorskom parlament, te ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima 
ili pojavama koje uključuju sukob bile koje vrste;

4) dana 13.06.2016. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tesktu: Agencija) dostavljen je 
prigovor gospodina Mladena Bojanića iz Podgorice, na rad emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden kod Agencije pod br. 02-862 od 13.06.2016.g.). Predmetni prigovor se odnosio na 
programski sadržaj „Minut, dva" koji je emitovan na programu „TV Pink M", dana 02. juna 
2016.godine u 20:01 časova, i u sklopu njega prilog povodom „saopštenja Socijaldemokrata CG" u 
kome je, kako se navodi u prigovoru, „izneseno više optužbi' na račun podnosioca žalbe. Takođe se 
navodi da su povod za to saopštenje izjave podnosioca žalbe „na račun Socijaldemokrata CG, 
iznesene na pres koferenciji u Skupštini Crne Gore, a tiču se dokaza da je  troškove održavanja 
skupova te partije (iz juna 2015. i januara 2016.) platila Direkcija za željeznice (organ Ministarstva za 
saobraćaj)". Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršilo Pravilnik, nepoštovanjem 
pravila druge strane „kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrstd'. 
Naime, u prigovoru je navedeno da emiter „nije svoje gledaoce obavijestio o sadržaju" izjava

2



podnosioca žalbe „na koje je  reagovano saopštenjem SD-a, niti je  pokazao dokaze" koje je on 
ponudio. Nadalje je navedeno da su „optužbe Socijaldemokrata" na račun podnosioca prigovora 
"ilustrovane faksimilima nekih starih novinskih tekstova", „baziranih na neistinitim i zlonamjernim 
konstrukcijama objavljenim u dnevnim listovima Dnevne novine i Pobjeda".

5) U pisanom izjašnjenju na podneseni prigovor (akt zaveden pod br. 02-862/3 od
01.07.2016.god.) emiter je ukazao da je: ,,u  inform ativnoj form i „Minut, dva" 2. juna tekuće 
godine emitovan ... prilog sastavljen isključivo od citata djelova saopštenja Socijaldemokrata 
Crne Gore, na tvrdnje koje je  prethodno javno iznio gospodin Bojanić u vezi navodnog plaćanja 
njihovih računa, kao političke partije, od strane Direkcije za željeznice". Tom prilikom, emiter je 
ukazao i na sljedeće:

- da je gotovo identičan prigovor na rad emitera bio upućen od strane portparola SDP-a 02. 
marata ove godine ,,s  gotovo identičnim obrazloženjem", koji je Agencija „odbila kao 
neosnovan')

- „apsurdnost tumačenja pravila druge strane kao ultimativne obaveze medija da, prilikom  
obrade neke teme, rekapitulira sve što je  o n jo j u prošlosti bilo rečeno')

- da su ,,u  vezi sa jednim  aktuelnim pitanjem objavili reagovanje relevantne političke stranke, 
članice vladajuće koalicije u našoj državnoj vlasti, jasno naveli izvor i tačno prenijeli njihove 
tvrdnje')

- da „ukoliko je  podnosilac prigovora smatrao važnim" da gledaoce upozna sa „njegovim  
stavovima i negira tvrdnje Socijaldemokrata, imao je  na raspolaganju mogućnost reagovanja 
ili ispravke, koje su m ediji dužni da objave po sili zakonđ', navodeći da „takav zahtjev" 
emiter „odposlanika Mladena Bojanića nije dobio".

Na kraju izjašnjenja, emiter je naveo da prigovor smatra suštinski „neutem eljenim " i 
predlaže da se isti „odbije kao neosnovan".

6) prigovor gospodina Mladena Bojanića odnosi na rad emitera, koji ima status komercijalnog emitera, a 
obaveze propisane članom 74 Zakona o elektronskim medijima se odnose na obaveze javnih emitera 
u cilju ostvarivanja javnog interesa u oblasti informisanja. Saglasno tome, nijesu osnovani navodi iz 
žalbe da je u prvostepenom postupku došlo do povrede ove zakonske odredbe;

7) podnosilac žalbe nije iznio nove dokazne predloge ili činjenice kojim bi se potvrdila osnovanost 
podnesene žalba, odnosno koje bi ukazivale da Agencija nije, prilikom donošenja prvostepenog 
Rješenja, potpuno i pravilno utvrdila sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje 
Rješenja, kao i da je donijela Rješenje suprotno čl. 8 stav 2, u dijelu koji se na obavezu poštovanja 
pravila druge strane. Naime, prvostepenim Rješenjem je kostatovano da nije opravdan podneseni 
prigovor da je, emitovanjem spornog priloga, emiter prekršio pravilo druge strane (prilog je u 
formi vijesti, i u istom nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se bavi utvrđivanjem činjeničnih 
stanja, niti vođenjem dugotrajnih ili ponavljanih kampanja) kao i ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja 
za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter odgovoran za 
sadržinu emitovanog programa. Ovo pravilo je definisano članom 4 i propisanim članom 8 
Pravilnika kao "obaveza elektronskih medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje 
uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da 
u polemici učestvuju na ravnopravan način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na 
ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, 
društvenim grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka koji bi opravdali produženo 
ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili ličnosti".

8) povodom navoda iz žalbe koji ukazuju da je došlo do povrede čl. 7 st. 1, čl. 8 st. 2, čl. 11 st. 3 i čl.
12 st. 3 Pravilnika, ni podnesena žalba, ni prethodno podneseni prigovor ne sadrže informacije na 
osnovu koje bi se mogao utvrditi da je došlo do kršenja jednog ili više navedenih programskih 
standarda, što bi bilo osnov za izricanje upravno-nadzornih mjera saglasno zakonu.

9) ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni,
na raspolaganju joj stoje razne mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, reagovanje) ili 
zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koju je emiter dužan da objavi, u

3



skladu sa zakonom. Prema raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora odnosno 
žalbe nije iskoristio.

S tim u vezi, Savjet Agencije je konstatovao da prvostepeni organ nije propustio da razmotri bilo koji 
navod iz prigovora, koji je relevantan za odlučivanje o eventualnom kršenju programskih standarda.

Savjet Agencije je utvrdio da je postupak koji je prethodio prvostepenom Rješenju pravilno i zakonito 
sproveden i da je Rješenje pravilno i na zakonu zasnovano, a žalba neosnovana.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo rješenje će biti objavljeno na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
PRAVNA POUKA

Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore, 
u roku od 30 dana od dana prijema rješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati 10,00 Eur 
sudske takse na žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim taksama.

Dostavljeno:
- Mladen Bojanić, podnosilac žalbe
- Direktor Agencije za elektronske medije
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Arhiva

4

http://www.ardcg.org

