
«$£
l  w * _ w §

Crna Gora 
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 01 -  1236/6 
Podgorica, 03.10.2016.godine

Na osnovu čl. 14 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i čl. 
221 i 237 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list CG", br. 60/03 i 32/11), rješavajući po žalbi 
gospodina Rada Miloševića iz Nikšića (zavedena kod Agencije za elektronske medije pod br. 01-1236/5 od
22.09.2016.g.), Savjet Agencije za elektronske medije, na sjednici održanoj 03.10.2016. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Usvaja se žalba gospodina Rada Miloševića iz Nikšića podnesena protiv Rješenja direktora Agencije 
za elektronske medije br. 02-1236/4 od 05.09.2016. godine (zavedena kod Agencije za elektronske 
medije pod brojem 01-1236/5 od 22.09.2016.g.).

2. Poništava se prvostepeno Rješenje Agencije za elektronske medije br. 02-1236/4 od 05.09.2016. 
godine i predmet vraća prvostepenom organu na ponovni postupak.

3. Prvostepeni organ je dužan da dopuni postupak otklanjanjem nedostataka zbog kojih je, je iz
utvrđenih činjenica, izveden pogrešan zaključak da nije došlo do kršenja čl. 7 i 8 st. 1 (u dijelu koji
se odnosi na načela objektivnosti i nepristrasnosti) Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 7/16).

4. Prvostepeni organ je dužan da, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 20 dana od dana prijema 
predmeta, donese novo rješenje.

5. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcq.org.

6. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-1236/4 od 05.09.2016. godine odbijen je prigovor 
Rada Miloševića iz Nikšića, podnesen protiv privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera 
televizijskog programa „TV Pink M", zbog kršenja čl. 55 i 56 Zakona o elektronskim medijima (u daljem 
tekstu: Zakon) i čl. 7 i 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: 
Pravilnik), emitovanjem dana 30. jula 2016. godine:

1. više puta u informativnim emisijama „Minut, dva" i u centralnoj informativnoj emisiji 
„Infomonte" u 18:00 časova, priloga sljedeće sadržine (u daljem tekstu: Prilog 1.):

„Dok čelnici opozicione trojke jo š  uvijek vagaju da li će napustiti Vladu izbornog povjerenja, njihovi 
predstavnici u pojedinim državnim institucijama pored treniranja strogoće i opstrukcije rada ne ustručavaju 
se da nenamjenski troše državne pare. Tako je  direktor Zavoda za zapošljavanje Rade Milošević, u 
prethodna dva dana u hotelu "Bjanka" u Kolašinu organizovao sem inar za 24 zaposlena, kako bi trenirali 
modele komunikacije, otkrili su crnogorski m ediji. Od četvrtka je  ova ekipa iz Zavoda sa sve pauzama za 
kafu i ručak vrijedno učita ove vještine, a na organizovanje ovog skupa potrošeno je  više od pet hiljada 
eura, novca poreskih obveznika. Za trenera i edukatora na ovom seminaru, izvjesnog Marka Gazivodu, 
izdvojeno je  oko 300 eura.

M ilošević se i ranije našao u žiži crnogorske javnosti iz više razloga. Kako su m ediji pisali, praktično 
je  otjeran iz Uprave za kadrove zbog krađe telefona u to j instituciji 2008. godine, što je  M ilošević negirao. 
Njegova biografija je  inače puna nestašluka, a prvi put je  privođen sa nepunih 14 godina zbog krađe i 
podmetanja požara. Neposredno nakon ovih dešavanja M ilošević je  sa jo š  jednim  drugom, iz prostorija 
Službe pravne pomoći u Ulici Radoja Da kiča u Nikšiću ukrao dvije pisaće mašine i  pečate te organizacije, a 
nekoliko dana kasnije i  biciklo sa tavana stambene zgrade."

i

http://www.ardcq.org


2. više puta u informativnoj emisiji „Minut, dva", priloga u trajanju od 165 sekundi, sljedeće 
sadržine (u daljem tekstu: Prilog 2.):

OFF: „U  okviru Sporazuma o slobodnim i  fer izborima, koji su potpisali predstavnici vladajuće 
koalicije i opozicionih stranaka, a koji je  javnosti predstavljen kao ključni korak u kontroli izbornog procesa, 
uloga građanskog pokreta URA najavljivana je  kao epohalna, prije svega zbog stručnog kadra i vrsnih 
profesionalaca, kako su nam saopštavali iz tabloida Vijesti, ko ji i sto ji iza ove političke grupacije. Jedan od 
tih vrhunskih stručnjaka je  i Rade M ilošević koji je  postavljen na m jesto direktora Zavoda za zapošljavanje, 
jedno od najvažnijih m jesta za kontrolu izbornog procesa. A da kontrola izbornog procesa nije c ilj 
predstavnika URA-e, najbolje svjedoči sam M ilošević koji u vrijeme dok njegovi šefovi najavljuju napuštanje 
Vlade, organizuje neprim jereno trošenje para poreskih obveznika na višednevni izlet u luksuzni hotel 
"Bjanka".

Za našu televiziju je  kazao da će se o ovom pitanju oglasiti u ponedjeljak na press konferenciji gdje 
će predočiti sve detalje u vezi sa ogranizacijom ovog, kako ga M ilošević naziva, seminara.

Ni njegove partijske kolege nijesu bile rječitije. Funkcioner URA Neđeljko Rudović kaže da je  za ovu 
temu ipak adresa M ilošević dok Dritan Abazović, uprkos činjenicama koje pokazuju bahato ponašanje 
direktora Zavoda, izbegavajući odgovor na zloupotrebe kaže da je  M ilošević do sada pokazao zavidan nivo 
znanja i profesionalizma.

Ton - DRITAN ABAZOVIĆ (URA): "Meni je  ovo samo izgleda kao jedan nastavak negativne 
kampanje, koje određeni krugovi bliski Demokratskoj partiji socijalista, vode u cilju da se banalizuje 
očigledne zloupotrebe koje se godinama rade."

OFF: Kontaktirali smo i  zaposlene Zavoda koji su bili uključeni u organizaciju ovog seminara 
Svetlanu Krgović i Jasminu Đukić. Dok Đukić nije željela da daje izjave bez odobrenja direktora, Krgovićeva 
je  potvrdila da je  bila uključena u organizaciju ovog seminara. Kaže da ovakvi skupovi nijesu neuobičajeni, 
ali i da su vodili računa da organizacija seminara bude što jeftin ija  pa su odabrali hotel "Bjanka", vjerovatno 
aludirajući da su mogli da skup organizuju i u Aman rizortu, što je  sudeći po Fejsbuk stranici Krgovićeve 
njen omiljen hotel. Nakon teorijske rasprave koju je  držao izvjesni Marko Gazivoda organizatori skupa su 
vjerovatno, u že lji da provjere šta su učesnici naučili, organizovali i praktični dio iz oblasti 'komunikacije i 
izgradnje povjerenja među zaposlenima', pa su se uputili u Bijelo Polje gdje su do kasnih noćnih sa ti uz 
pjesm e Ha Uda Bešlića nastavili "učvršćivanje liderstva tima uz refleksiju na organizacijsku kulturu".

U ostavljenom roku, Rade Milošević iz Nikšića je uložio žalbu Savjetu Agencije za elektronske medije 
(u daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog rješenja Agencije (zavedena kod Agencije 
za elektronske medije pod br. 02-1236/5 od 22.09.2016.g.), zbog pogrešne primjene materijalnog prava.

Podnosilac žalbe je istakao da je do pogrešne primjene Zakona i Pravilnika došlo jer:
- „uprkos načelu objektivnosti koje zabranjuje jednostrane napade na ličnost kao i  vođenje 

'dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili 
institucijama, bez novih relevantnih podataka koji b i opravdali produženo Hi ponovljeno izvještavanje 
o isto j pojavi, događaju, insituciji ili ličnosti', prvostepeni organ ovakvo izvještavanje ocjenjuje 
zakonitim".

- ga je emiter ..... neosnovano optužio da je  organizovao 'neprimjereno trošenje para poreskih
obveznika na višednevni izlet u luksuzni hotel "Bjanka"', čime je, po njegovom mišljenju, prekršio 
član 55, stav 6 i član 56, stav 7 Zakona o elektronskim medijima.

- to što prvostepeni organ „ovakvo izvještavanje objašnjava 'Činjenični osnov izvještavanja čine 
informacije već objavljene u drugim medijima', po mišljenju podnosioca žalbe znači da se on 
(podnosilac žalbe) „saglasio da je  činjenica da je  neprim jereno trošio pare na luksuzne izlete, što je , 
naravno, apsolutna laž". On smatra i da je neosnovan nalaz prvostepenog organa da nije "neistinito 
predstavljen predmet informativnog sadržaja", te da se tako „m ijenjaju teze da je  predm et 
informativnog sadržaja 'orga nizova nje obuke za zaposlene', iako je  jasno da je  isključivi predm et 
informativnog sadržaja njegova navodna zloupotreba položaja odnosno trošenje državnog novca u 
svrhu luksuznog provoda".

- prvostepeni organ je propustio da se odredi prema navodu iz prigovora da je emiter, prilikom 
emitovanja sporne tvrdnje, bio svjestan da lažno informiše javnost, odnosno da je namjerno 
obmanuo kazavši da je organizacija seminara (prethodno odobrena od strane g-đe Vukice Jelić) 
„nenamjensko trošenje para".

2



- na osnovu prvostepenog rješenja nije moguće zaključiti zašto se smatra da je emiter zakonito 
postupio kada je „senzaciona/istički zadro u privatnost učesnika seminara em itujući tzv. pokrivaiice 
koje su pocrtavaie utisak opšte raskaiašnosti i bahatosti koju su učesnici seminara navodno ispoijiii u 
privatnom druženju, čime su pored Zakona prekršeni i članovi 7 i 8 Pravilnika".

- prvostepeni organ vrši „zamjenu teza", kad navodi: "Pravo emitera da slobodno izrazi ovakve 
(moguće tendenciozne ili provokativne) stavove prati pravo podnosioca prigovora da na njega 
reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora". Podnosilac žalbe je istakao da prigovorom nije 
osporavao pravo emitera da objavi svoje stavove, već da je ukazao na njegovo „nezakonito 
postupanje -  da lažno obavijesti ja vn o st, jer je „i prije emitovanja spornih priloga emiteru bilo 
poznato da (podnosilac žalbe) nije nezakonito pristupio organizaciji seminara, već transparentno i uz 
prethodno pribavljenu saglasnost gospođe Vukice Jelić". Po njegovom mišljenju, „inform acije u vezi 
sa seminarom predočene su neistinito i sa nekorektno predočenim činjenicama i događajima, čime je  
prekršen član 56, stav 4 Zakona". On smatra i da „pravo na ispravku ili odgovor ne suspenduje 
obavezu emitera da javnost izvještava u skladu sa Zakonom i Ustavom Crne Gore, niti se teret 
istinitog izvještavanja može prevaliti sa medija na građane koji su predm et izvještavanje}'.

- prvostepeni organ je pogrešnim tumačenjem da "prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o 
pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste", neosnovano emitera oslobodio obaveze 
da primjenjuje pravilo druge strane, što je dovelo do zaključka da „em iter i  podnosilac žalbe nemaju 
dilemu o tome da li je  on nezakonito i bahato trošio novac poreskih obveznika na sopstveni luksuzni 
provod".

- prvostepeni organ je propustio da uzme u obzir da je ,,u  spornim prilozima kao utvrđena činjenica 
ponovljena lažna informacija da je  izvjesno dokazano da je  lopov, odnosno osoba koja je  otuđivala 
stvari, kako na prethodnom poslu tako i privatno, i  koja je  sklona podmetanju požara tj. uništavanju 
tuđe imovine, iako je  autoru vijesti u tom trenutku bilo jasno da nikada protiv njega nije poveden 
krivični postupak, a ne da je  proglašen krivično odgovornim za bilo koju od tvrdnji koje su mu 
stavljene na teret".

- prvostepeni organ je propustio da uzme u obzir da je prilogom „lažno predstavljeno i da je  
(podnosilac žalbe) povodom optužbi dospio u žižu javnosti". Podnosilac žalbe ističe, da je „naprotiv, 
upravo em iter kršeći Zakon o elektronskim medijima, ... istrajavao u nam jeri da brutalnim medijskim  
napadom na njega izm jesti žižu javnosti sa zloupotreba koje je  otkrio, obavljajući funkciju direktora 
Zavoda za zapošljavanje, u vezi sa čim nikada nije objavio bilo kakvu informaciju, za razliku od 
većine medija u Crnoj Gori".

- Prvostepeno rješenje je donijeto uz nepravilnu primjenu materijalnog prava, u korist emitera, čime je 
„obesm išljen zaštitni karakter normi, koje su propisane upravo u interesu zaštite prava javnosti da 
bude objektivno informisana, kao i prava osobe da bude zaštićena od jednostranih napada -  
blaćenja".
Na sjednici održanoj 03.10.2016.g., Savjet Agencije je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom 

ostvario uvid u sljedeće spise predmeta:
- Prigovor Rada Miloševića iz Nikšića na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem 

tekstu: emiter), podnesen elektronskom poštom dana 04.08.2016.g. (akt broj 02-1236 od
04.08.2016.god.);

- Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 05-1236/1 od 08.08.2016.god.);
- Zahtjev za izjašnjenje emitera povodom navoda iz prigovora (akt broj 02-1236/2 od

12.08.2016.god.); '
- Izjašnjenje emitera na navode iz prigovora broj (akt broj br. 02-1236/3 od 19.08.2016.god.);
- Rješenje direktora Agencije za elektronske medije po prigovoru (akt br. 02-1236/4 od

05.09.2016.god.); “
- Žalba na Rješenje direktora Agencije za elektronske medije (zavedena pod br. 01-1236/5 od

22.09.2016.god.). '
Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima 

predmeta, Savjet Agencije konstatovao je sljedeće:
1) Prilog 1 emitovan je u okviru emisije „Minut, dva" dana 30. jula 2016. godine u terminima od 

13:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 sata, kao i u Informativnoj emisiji „Infomonte" u 
18:00 sati.

3



Prilog 1 je emitovan u terminima 14:00, 15:00, 16:00 sati u okviru emisije „Minut, dva" dana 
30. jula 2016. godine ali pored već navedenog teksta sadrži i:

o sljedeće riječi: "Uprkos činjenicama koje pokazuju bahato ponašanje predstavnika URA-
e, njegov partijski kolega Dritan Abazović u izjavi za televiziju Pink M, izbegavajući 
odgovor na zloupotrebe, kaže da je  M ilošević do sada pokazao zavidan nivo znanja i 
profesionalizma

o tonsku izjavu Dritana Abazovića (URA), koja čini sastavni dio Priloga 2.
Prilog 1 je emitovan u terminu 17:00 sati u okviru emisije „Minut, dva" dana 30. jula 2016. 
godine ali pored već navedenog teksta sadrži i sljedeće riječi:

o „Uprkos činjenicama koje pokazuju bahato ponašanje predstavnika URA-e, njegov 
partijski kolega Dritan Abazović u izjavi za televiziju Pink M izbegavajući odgovor na 
zloupotrebe kaže da je  M ilošević do sada pokazao zavidan nivo znanja i 
profesionalizma

Prilog 2 je emitovan u okviru emisije „Minut, dva" dana 30. jula 2016. godine u terminima od 
17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00, 23:00 sata, kao i u Informativnoj emisiji „Infomonte" u 
18:00 sati.

2) Dana 04.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor podnosioca žalbe koji se odnosio na programske sadržaje emitovane dana 30. jula 
2016. godine - Prilog 1 i Prilog 2. U prigovoru je navedeno da emitovanje predmetnih priloga 
predstavlja nastavak „organizovane m edijske hajkd', koja je započeta emitovanjem priloga o 
njemu u istoj emisiji, dana 11.07.2016. godine. Posebno je istaknuto da:
- emitovanjem tvrdnje da je „organizacija seminara ... 'nenamjensko trošenje paran\ emiter 

namjerno obmanjuje javnost, što se, po mišljenju podnosioca prigovora ja k o  dokazuje 
citiranim tvrdnjama gospođe Jasm ine Đukić, koje su nedozvoljenom uredničkom 
intervencijom i  komentarom dalje relativizovane, izvučene iz konteksta i  tako iskrivljene 
neobjektivno prikazane javnosti".

- je "neopravdano senzacionalistički... predstavljena informacija o posjeti koncertu koja je  
uslijedila nakon što su učesnici okončali sve poslovne obaveze isključivo o sopstvenom  
trošku ...n e  postoji bilo kakav opravdani interes na osnovu kojeg je  em iter imao osnova da 
senzacionalistički zadre u privatnost učesnika seminara em itujući pokrivalice koje su 
pocrtavale utisak opšte raskalašnosti i bahatosti koju su učesnici seminara navodno ispoljili u 
privatnom druženju, čime su pored citiranih članova Zakona prekršeni i članovi 7  i 8 
Pravilnika

- mu se „tokom cjelodnevnog emitovanja informativne em isije 'Minut dva', kao i centralne 
informativne em isije 'Infomonte' niko od novinara Pink M televizije n je  obratio da da svoje 
viđenje situacije", kao i da je "pravilo druge strane ... formalno prim ijenjeno... tek u prilogu 
emitovanom u kasnijim večernjim satima čime su  drastično umanjenje šanse da javnost 
prim i bilo kakvu informaciju u vezi sa optužbama koje su nam stavljene na teret U toku 
dnevnih (ponovljenih) emitovanja spornih priloga u emisijama 'Minut, dva', odnosno 
centralnoj informativnoj em isiji 'Infomonte' ovo pravilo je  u potpunosti zanemareno". Time 
je, po njegovom mišljenju, prekršen član 8 Pravilnika.

- „da su inform acije u vezi sa seminarom predočene neistinito i sa nekorektno predočenim  
činjenicama i  događajima" kao i da „prilozi su uredničkim intervencijama nedvosmisleno 
intonirani na ironičan način („ekipa iz Zavoda" i  s i.) tako da nije moguće saznati šta je  
m išljenje, šta je  komentar u saopštenim informacijama, niti je  jasno ko je  autor komentara".

- da je „kao utvrđena činjenica ponovljena lažna informacija da je  izvjesno dokazano da je  
lopov, odnosno osoba koja je  otuđivala stvari, kako na prethodnom poslu tako i privatno, i 
koja je  sklona podmetanju požara tj. uništavanju tuđe imovine, iako je  autoru vijesti u tom 
trenutku bilo jasno da nikada protiv mene nije poveden krivični postupak, a ne da sam 
proglašen krivično odgovornim za bilo koju od tvrdnji koje su mi stavljene na teret. "Takvim 
stavom se, kako kaže, „istrajava u namjeri da brutalnim medijskim napadom na njega 
izm jesti žižu javnosti sa zloupotreba koje je  otkrio obavljajući funkciju direktora Zavoda za 
zapošljavanje u vezi sa čim nikada mje objavila bilo kakvu informaciju, za razliku od većine 
medija u Crnoj Gori!"

4



3) U pisanom izjašnjenju na podneseni prigovor (akt zaveden pod br. 02-1236/3 od
19.08.2016.god.), emiter je ukazao da je emitovao „dva prilog ko ji imaju zajedničku n it - pitanje 
namjenskog trošenja javnih sredstava od strane novopostav/jenog državnog funkcionera koji je  
na funkciju stupio u okviru Sporazuma o obezbjeđivanju us/ova za slobodne i fer izbore".
Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao:
- da „u  prvom prilogu na koji je  podnesen prigovor, težište ... interesovanja je  činjenica da 

jedan državni funkcioner, postavljen na javnu funkciju da b i kontrolisao da H se javna 
institucija na čijem  je  čelu ponaša u skladu sa zakonom uoči izbora, budući da je  oblast 
kojom se bavi (zapošljavanje) izuzetno podesna za manipulacije u preizbornom periodu. U 
to, naravno, u prvom redu spada i  namjensko trošenje javnih sredstava ...Pokazalo se da 
'kontrolor' ispravnosti i zakonitosti u poslovanju Zavoda za zapošljavanje, odnosno njegovo 
praktično djelovanje, uopšte ne predstavlja obrazac racionalnog vršenja javne funkcije u 
javnom interesu".

- da su „sve činjenice koje su  u prilogu iznijeli ran ije... bile prisutne u medijima i niko ih nije 
demantovao. Na osnovu tih činjenica su komentarisali takvo stanje i postupanje 'kontrolora' 
u Zavodu za zapošljavanje i iznijeli jasan i nedvosmislen stav da su takvim njegovim  
ponašanjem interesi građana, ne samo nezaštićeni, već dodatno ugroženi."

- ,,u  drugom prilogu su cijelu stvar postavili u nešto širi kontekst", kao i da je povodom 
predmetnog priloga od podnosioca prigovora tražen „komentar", kao i daje on odgovorio da 
će se „0 ovom pitanju oglasiti u ponedjeljak na press konferenciji gdje će predočiti sve 
detalje u vezi sa ogranizacijom ovog ,..., seminara".

- povodom navoda podnosioca prigovora, u vezi sa djelovima priloga koji se odnose na 
njegovu umiješanost u neka navodna nedolična/neprimjerena djela, da je on „javni 
funkcioner, javnost ima pravo da zna o njemu sve što je  vezano za vršenje javne funkcije u 
interesu građana i  svaki b i odgovorni m edij uradio isto ... - o tome b i informisao građane. 
Ukoliko podnosilac zna da su to laži, neka tuži sudu za klevetu one ko ji su ih saopšti/r.

- da podnosilac prigovora „u  suštini i ne pobija nevedene događaje, već njihovu interpretaciju, 
m išljenje i ocjene njihove ispravnosti i prirode i  karaktera onoga što je  činjeno, odnosno 
vrijednosnog suda o njemu".

- podnosilac prigovora nije obratio „sa zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor u 
skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

4) Zakonom o elektronskim medijima (u daljem tekstu: Zakon) je propisano, u čl. 55 st. 6, da je 
emiter dužan da doprinosi: slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom 
informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu, kao i poštovanju i promociji osnovnih 
ljudskih prava i sloboda, demokratskih vrijednosti, institucija i pluralizma ideja.

5) Stavom 4 član 56 je propisano da emitovanje televizijskog programa mora da ispunjava sljedeće 
uslove: (a) događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja moraju biti 
primjereno zastupljeni; (b) vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i događaje, 
moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; (c) mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i 
njihov izvor ili autor prepoznatljiv i (d) mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika u 
mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.

6) Pravilnikom je propisana (u članu 7) obaveza emitera koji proizvode informativni program da to 
rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, 
nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu, kao i 
poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i sloboda, demokratskih vrijednosti, institucija i 
pluralizma ideja.

7) Pravilnikom je propisana (u članu 8) i obaveza elektronskih medija da poštuju, između ostalih 
načela i načelo objektivnosti (obaveza elektronskih medija da u informativnim programima svako 
stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se 
favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja) i pravilo 
druge strane (obaveza elektronskih medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje 
uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da 
u polemici učestvuju na ravnopravan način).

8) Emitovani prilog predstavlja komentar u vezi sa, navodnim, nenamjenskim trošenjem javnih

5



prihoda od strane Zavoda za zapošljavanje, prilikom organizacije obuke zaposlenih u ovoj 
instituciji. Prilog je „pokriven" kadrovima sa pokretnim/nepokretnim slikama u kojima se nalazi 
podnosilac žalbe, kao i ilustracijama ranije objavljenih tekstova u dnevnim novinama (Dnevne 
novine i Informer) i na portalu Vijesti online. U prilogu su prikazani i kadrovi sa press 
konferencije Građanskog pokreta URA. Takođe, prilog je pokriven kadrovima hotela „Bjanka" i 
fotografijama sa pomenutog koncerta u Bijelom Polju.

9) Emiter ima pravo da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, u skladu sa svojom 
uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da 
komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu 
temu pri čemu mora voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim medijima i 
Pravilnikom.

10) Ne dovodeći u pitanje pravo emitera da komentariše postupke javnih funkcionera u vezi sa
njihovim obavljanjem javne službe, odnosno iznosi ili prenosi informacije i stavove koji ukazuju 
na, moguća, nepodobna djela ili nekompetentnosti, on je dužan da to radi na profesionalan i 
odgovoran način i da objavljuje cjelovite i nepristrasne informacije. Naime, iako je imao namjeru 
da sačini priloge „ko ji imaju zajedničku nit - pitanje namjenskog trošenja javnih sredstava od 
strane novopostavijenog državnog funkcionera koji je  na funkciju stupio u okviru Sporazuma o 
obezbjedivanju us/ova za slobodne i fer izbore", emiter je bio dužan da provjeri informacije prije 
nego objavi navode o podnosiocu žalbe da „nenamjenski troši državne pare", kao i da 
„organizuje neprim jereno trošenje para poreskih obveznika na višednevni izlet u luksuzni hotel 
'Bjanka'". ' '
Pored toga, emitovanjem navoda o navodnim ranijim nepodobnim djelima podnosiocu žalbe (da 
„se i  ranije našao u žiži crnogorske javnosti", da je „praktično otjeran iz Uprave za kadrove zbog 
krađe telefona u to j instituciji 2008. godine", da je „prvi put privođen sa nepunih 14 godina zbog 
krađe i podmetanja požara", da je sa jo š  jednim  drugom, iz prostorija Službe pravne pomoći 
u Ulici Radoja Dakića u Nikšiću ukrao dvije pisaće mašine i pečate te organizacije, a nekoliko 
dana kasnije i biciklo sa tavana stambene zgrade"), emiter je dodatno doprinio objavljivanju 
necjelovite i pristrasne informacije jer je, bez obzira na protok vremena (od djetinjstva 
podnosioca žalbe, odnosno kasnijeg angažmana u Upravi za kadrove), propustio da provjeri da li 
je (su) iniciran(i) i na koji način su završen(i) postupak (postupci) zbog takvih navodnih 
nepodobnih djela. On je, bez pribavljanja ili bar pokušaja pribavljanja informacije o rezultatu 
eventualno pokrenutih postupaka, odlučio da saopšti navode (komentare) koji su formulisani 
tako da se stiče utisak da se radi o utvrđenim činjenicama. I u svom izjašnjenju emiter svoje 
navode definiše kao „činjenice koje su ... bile prisutne u medijima i  niko ih mje demantovad'.

11) Prvostepeni organ je pravilno zaključio da prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima 
ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti 
se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo 
druge strane").

12) Emiter je u Prilogu 2, emitovanom u okviru emisije „Minut, dva" u terminima od 17:00, 19:00, 
20:00, 21:00, 22:00, 23:00 sata, kao i u Informativnoj emisiji „Infomonte" u 18:00 sati, nakon 
navoda da je „organizovao neprimjereno trošenje para poreskih obveznika na višednevni izlet u 
luksuzni hotel "Bjanka", prenio izjavu podnosioca žalbe „da će se o ovom pitanju oglasiti u 
ponedjeljak na press konferenciji gdje će predočiti sve detalje u vezi sa ogranizacijom ovog, 
kako ga M ilošević naziva, seminara". Zbog toga nijesu opravdani navodi podnosioca žalbe da su, 
emitovanjem njegovog odgovora „u kasnijim večernjim satima", „drastično umanjenje šanse da 
javnost primi bilo kakvu informaciju u vezi sa optužbama koje su mu stavljene na teret".
Ipak, ako se sagleda cjelina Priloga 1 i Priloga 2, koji su emitovani više puta u toku dana, a u 
pojedinim terminima i jedan za drugim, ne može se govoriti da je podnosiocu žalbe omogućeno 
da iznese svoje stanovište povodom navoda o navodnim nepodobnim djelima koji se pominju u 
Prilogu 1 (krađa, podmetanje požara). Umjesto toga u prilozima (a posebno njihovim 
sukcesivnim emitovanjem) se, formulacijom i rasporedom datih komentara, potencira netačan 
zaključak da se radi o utvrđenim činjenicama, koje podnosilac žalbe i ne komentariše (već da će 
samo o pitanju organizacije skupa u hotelu „Bjanka" naknadno oglasiti). S obzirom na ozbiljnost 
datih navoda, ne može se opravdati postupanje emitera da je prilog bazirao na informacijama 
koje su bile „prisutne u medijima i niko ih nije demantovao". U prilog ocjeni da je emiter 
postupio na pristrasan i neobjektivan način, govori i činjenica da je propustio da provjeri

6



informaciju da li je sporni skup unaprijed zakazan od strane ranijeg direktora Zavoda za 
zapošljavanje (V.Jelić), odnosno da li je održavanje skupa samo realizacija već preuzetih 
obaveza Zavoda, odnosno odgovornost ranijeg rukovodstva ovog organa.

13) Emiter je imao pravo da prenese informacije o javnom službeniku (R.Milošević), ali je morao da 
vodi računa da pri tome ne ugrozi prava podnosioca žalbe na zaštitu ugleda (dostojanstva), kao i 
prava da iznese svoje stanovište povodom navoda o nepodobnim djelima koja mu se stavaljaju 
na teret. Pored toga, on je morao da učini što je u njegovoj moći da na profesionalan i 
odgovoran način provjeri navode prije objavljivanja necjelovite informacije na način kao da su to 
utvrđene činjenice. On je i izjavu predstavnice zavoda da „ovakviskupovi nijesu neuobičajeni, ali 
i da su vodili računa da organizacija seminara bude što jeftin ija  pa su odabrali hotel 'Bjanka', 
propratio svojim komentarom „vjerovatno aludirajući da su mogli da skup organizuju i u Aman 
rizortu, što je  sudeći po Fejsbuk stranici Krgovićeve njen omiljen hotel". Ovakvom uređivačkom 
intervencijom on je prekršio načela nepristrasnosti i objektivnosti, jer činjenično izvještavanje 
(izjava predstavnice Zavoda) nije jasno odvojio od svog komentara, pri čemu je lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme priloga. Može 
se zaključiti i da je zlonamjernim montiranjem djelova sadržaja (fotografija za fejsbuk profila 
predstavnice Zavoda) promijenio osnovni smisao izjave. Osim toga, emiter je ovakvim 
formulacijama komentara i uređivačkim intervencijama necjelovito i pristrasno predstavio 
predmet informativnog sadržaja, a to je, kako je sam emiter tvrdio „namjensko trošenje javnih 
sredstava od strane novopostavljenog državnog funkcionera koji je  na funkciju stupio u okviru 
Sporazuma o obezbjeđivanju us/ova za slobodne i fer izbore"

14) Ne može se dovesi u pitanje da je sloboda izbora „pokrivalica", kojima se ilustruje predmet 
informativnog sadržaja, pa i onih kojima se, po mišljenju podnosioca prigovora, sugeriše njegovo 
„bahato ponašanje" ili „utisak opšte raskalašnosti i bahatosti koju su učesnici seminara navodno 
ispoljili u privatnom druženju", spada u domen uređivačke slobode i slobode izražavanja emitera, 
koji je, u ovom slučaju iste koristio kao ilustraciju govornog dijela priloga.

15) Nijesu osnovani navodi podnosioca žalbe da je prilikom donošenja prvostepenog rješenja 
postojala namjera tumačenja Zakona ili Pravilnika u korist emitera, a na štetu podnosioca žalbe 
/prigovora. U sprovođenju nadzora nad primjenom Zakona i Pravilnika, a posebno kada se radi o 
odredbama koje definišu programska načela ili principe, prvostepeni organ se kretao u 
granicama slobodne procjene, uvažavajući dva seta prava: s jedne strane, pravo na slobodu 
izražavanja emitera i sa druge strane, pravo podnosioca prigovora/žalbe da iznese svoje 
stanovište.

16) Agencija nema nadležnost da utvrđuje istinitost iznesenih stavova, činjenica i slično. To je
nadležnost sudskih organa u posebnom postupku za uvredu ili klevetu, odnosno naknadu štete 
izazvane na taj način. Zadatak Agencije je da sagleda, u okviru propisanih programskih 
standarda, da li je emiter profesionalno i odgovorno, na nepristrasan, objektivan i cjelovit način
prenio ili iznio informacije tako da gledaoci mogu zaključiti da li se radi o potvrđenim ili
nepotvrđenim činjenicama ili nečijem stavu ili komentaru.

S tim u vezi, Savjet Agencije je konstatovao da su opravdani pojedini navodi iz žalbe, odnosno da je 
zbog izvođenja pogrešnog zaključka iz utvrđenih činjenica došlo do pogrešnog tumačenja Pravilnika da nije 
došlo do kršenja članova 7 i 8 st. 1 (u dijelu koji se odnosi na načela objektivnosti i nepristrasnosti) 
Pravilnika.

Članom 237 Zakona o opštem upravnom postupku je propisano da kada drugostepeni organ utvrdi 
da se u prvostepenom postupku nije vodilo računa o pravilima postupka koja su od uticaja na rješavanje 
stvari, a ne radi se o bitnim povredama pravila postupka iz člana 226 ovog zakona, on će dopuniti postupak i 
otkloniti navedene nedostatke sam ili preko prvostepenog organa ili zamoljenog organa. Nadalje, istim 
članom je propisano da ako drugostepeni organ nađe da će nedostatke prvostepenog postupka (utvrđivanje 
odlučnih činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje rješenja) brže i ekonomičnije otkloniti 
prvostepeni organ, on će svojim rješenjem poništiti prvostepeno rješenje i vratiti predmet prvostepenom 
organu na ponovni postupak. U tom slučaju, drugostepeni organ je dužan svojim iješenjem da ukaže 
prvostepenom organu u kom pogledu treba dopuniti postupak, a prvostepeni organ je dužan u svemu da 
postupi po drugostepenom rješenju i da, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 20 dana od dana prijema
predmeta, donese novo rješenje. Protiv novog rješenja stranka ima pravo na žalbu.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.

7



Ovo rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.
Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
PRAVNA POUKA
Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne 

Gore, u roku od 30 dana od dana prijema rješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati
10,00 Eur sudske takse na žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim 
taksama.

Predsjednik
cije za elektronske medije

Dostavljeno:
- Rade Milošević, podnosilac žalbe
- „Pink M Company" d.o.o.
- Direktor Agencije za elektronske medije
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Arhiva

8

http://www.ardcg.org

