
f c

Crna Gora 
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 01 -  03/6 
Podgorica, 08.03.2017. godine

Na osnovu čl. 14 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/16) i čl. 
221 i 236 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list CG", br. 60/03 i 32/11), rješavajući po žalbi 
advokata Jelene Vujisić iz Podgorice, u ime privrednog društva „Total TV Montenegro" d.o.o. (zavedene kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 01-03/3 od 03.02.2017.g.), Savjet Agencije za elektronske medije, na 
sjednici održanoj 08.03.2017. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Odbija se, kao neosnovana, žalba privrednog društva „Total TV Montenegro" d.o.o., podnesena
protiv Rješenja Agencije za elektronske medije br. 02-03/2 od 17.01.2017. godine.

2. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.ora.

3. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-03/2 od 17.01.2017. godine usvojen je prigovor 
privrednog društva „Mtel" d.o.o. (akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-2168 od
15.12.2016.g.) podnesen protiv privrednog društva „Total TV Montenegro" d.o.o., pružaoca AVM usluge na 
zahtjev „Total TV", zbog „neovlašćenog prikazivanja programskog sadržaja na teritoriji Crne Gore", prilikom 
reemitovanja serije „Sumnjiva lica", dana 05.12.2016.g. u 22:00 sata, na programu „RTS SAT'.

U ostavljenom roku, advokat Jelena Vujisić iz Podgorice, u ime privrednog društva „Total TV 
Montenegro" d.o.o., je uložila žalbu Savjetu Agencije za elektronske medije (u daljem tekstu: Savjet 
Agencije) protiv navedenog prvostepenog Rješenja Agencije za elektronske medije (zavedena kod Agencije 
za elektronske medije pod br. 01-03/3 od 03.02.2016. godine), jer je kako navodi „osporeno rješenje 
donijeto uz bitne povrede odredbi postupka, je r  podnosiocu žalbe nije bilo omogućeno učešće u postupku tj. 
da se izjasni o odlučujućim činjenicama za donošenje odluke u ovoj pravnoj stvari, je r  se iz obrazloženja 
osporene odluke utvrđuje da je  naslovljeni organ odluku utemeljio na izjašnjenju RTS-a koje je  pribavio u 
toku postupkđ'. Takođe, ona navodi da podnosilac žalbe nije imao uvid u navedeno izjašnjenje, niti mu je o 
istom omogućeno da se izjasni.

Podnositeljka žalbe je ukazala i da je „izostalo upoznavanje društva 'Total TV Montenegro' d .o.o. sa 
svim dokazima na kojima naslovljeni organ tem elji odluku, p ri čemu nije organizovana ni usmena rasprava 
kako b i se stranke izjasnile o bitnim činjenicama". Zbog toga je , kako navodi „povrijeđeno i načelo saslušanja 
stranaka, što takođe osporeno rješenje čini nezakonitim".

U žalbi se ukazuje na nepostojanje aktivne legitimacije na strani podnosioca prigovora, koji nema 
pravnog interesa za iniciranje ovog postupka, jer niti je isti autor prava za koje se tvrdi da je povrijeđeno, 
niti je korisnik niti zastupnik nosioca takvog prava, niti sa nosiocem takvog prava je u ugovornom odnosu, pa 
je nejasno u kom svojstvu je isti inicirao ovaj postupak. Podnositeljka žalbe ukazuje da nije utvrđen autor 
djela koje je navodno neovlašćeno iskorišćeno ili nosilac prava na isto, „pa je  nejasno kako je  utvrđeno da je  
došlo do neovlašćenog iskorišćavanja autorskog djela u konkretnom slučaju". Ona zaključuje da „Total TV 
Montenegro" d.o.o. ne može biti pasivno legitimisan u ovom postupku, odnosno snositi odgovornost za 
eventualno „neovlašćeno" emitovanje pojedinih serija na kanalu „RTS SAT', jer se "RTS SAT" slobodno 
emituje putem satelita Eutelsat 16E, kao "Free to air" kanal ili slobodni kanal, dostupan svakom imaocu 
satelitskog prijemnika besplatno.

i

http://www.ardca.orQ


U žalbi se navodi da je Ugovorom o poslovnoj saradnji br. 1342/2010 od 26.11.2010. godine, 
zaključenim između Radiodifuzne ustanove Radio televizije Srbije (RTS) sa jedne strane i Srpske kablovske 
mreže Serbia - Broadband -  SBB, kao Operatora sa druge strane, predviđeno da je Operator (preko svoje 
satelitske platforme Total TV) dužan da programe RTS Sat emituje - distribuira na teritoriji Crne Gore 
odnosno učini dostupnim bez izmjena i umetanja bilo kakvih sadržaja, odgovarajućim tehničkim kvalitetom 
signala. Po mišljenju podnositeljke žalbe, postupanje „Total TV Montenegro" d.o.o., suprotno odredbama 
ugovora bi za posljedicu imalo odgovornost istog zbog kršenja odredbi ugovora. Ona smatra da se može 
izvesti zaključak da ukoliko RTS nije imala pravo da emituje spornu seriju za druge teritorije osim Srbije (što 
u postupku nije na nesumnjiv način utvrđeno), ista medijska kuća ne b: trebala da emituje takvu seriju na 
RTS SAT kao "Fee to air" kanalu, odnosno ukoliko bi emitovala, to bi se odgovornost u tom djelu mogla 
tražiti samo na njihovoj strani.

Podnositeljka žalbe smatra da prvostepeni organ niti jednim dokazom nije potkrijepio odluku kojom 
je utvrdio da je podnosilac žalbe prekršio Zakon o autorskom i srodnim pravima, već se osporena odluka 
temelji na paušalnim tvrdnjama, što je suprotno Zakonu o opštem upravnom postupku i članu 152. stav 1. 
koji izričito propisuje da se činjenice na osnovu kojih se donosi rješenje (odlučne činjenice) utvrđuju 
dokazima.

Na kraju, podnositeljka žalbe zaključuje da je osporeno rješenje donijeta uz bitne povrede odredbi 
upravnog postupka, te da je nepotpuno i pogrešno utvrđeno stvarno činjenično stanje, usljed čega je sa 
strane prvostepenog organa pogrešno primijenjeno materijalno pravo na štetu podnosioca žalbe.

Podnositeljka žalbe je predložila da Savjet Agencije napadnuto rješenje poništi kao nezakonito ili isto 
preinači uvažavajući navode iz ove žalbe i obustavi postupak ili isto ukine i predmet vrati na ponovni 
postupak i odlučivanje.

Na sjednici održanoj 08.03.2017.g., Savjet Agencije je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom 
ostvario uvid u sljedeće spise predmeta:

- Prigovor privrednog društva „Mtel" d.o.o. iz Podgorice na rad privrednog društva „Total TV 
Montenegro" d.o.o., pružaoca AVM usluge na zahtjev „Total TV", podnesen dana 15.12.2016.g. (akt 
broj 02-2168 od 15.12.2016.god.);

- Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 05-int. od 19.12.2016.god.);

- Zahtjev za izjašnjenje pružaoca AVM usluge na zahtjev povodom navoda iz prigovora (akt broj 02­
2168/1 od 27.12.2016.god.);

- Izjašnjenje pružaoca AVM usluge na zahtjev „Total TV" na navode iz prigovora (zavedeno pod br. 
02-03/1 od 13.01.2017.god.);

- Ugovor o poslovnoj saradnji zaključen između „Radiodifuzne ustanove Radio Televizija Srbije" (RTS)
i „Srpske kablovske mreže-SBB" (zaveden kod: SBB pod br. 1342/2010 od 26.11.2010.g., kod „Total 
TV Montenegro" d.o.o. pod br. 775/10 od 29.11.2010. godine, kod Agencije pod br. 02-580 od
30.11.2010.g., u daljem tekstu: Osnovni ugovor RTS-SBB);

- Aneks 1 Osnovnog ugovora RTS-SBB;

- Aneks 2 Osnovnog ugovora RTS-SBB;

- Aneks 3 Osnovnog ugovora RTS-SBB;

- Aneks 4 Osnovnog ugovora RTS-SBB;

- Aneks 5 Osnovnog ugovora RTS-SBB;

- Aneks 6 Osnovnog ugovora RTS-SBB;

- Obavještenje Ja vn e  m edijske ustanove Radio Televizija Srbija" da više „operatora elektronskih 
komunikacionh mreža za distribuciju medijskih sadržaja u Crnoj Gori nema regulisano pravo na 
reemitovanje programa RTS od prvog januara 2016. godine" (zavedeno kod RTS pod br. 13674 od
03.08.2016. godine i kod Agencije pod br. 02-1237 od 04.08.2016.g.). Ovim aktom je ukazano da 
„izlaskom RTS iz sistem a opšteg Hcencnog ugovora EBU direktan ugovor je  jedina opcija koja je  
ponuđena svim  zainteresovanipreduzećim a".

2



- Saglasnost „Javne medijske ustanove Radio Televizija Srbija" za distribuciju programa RTS Sat, RTS
1, RTS 2 i RTS HD, izdatu privrednom društvu „Total TV Montenegro" d.o.o. na neodređeno vrijeme 
(zavedena kod Agencije pod br. 02-2093 od 02.12.2016.g.).

- Obavještenje RTS od 02.12.2016. godine, kojim se ukazuje da „će na programima RTS Sat, RTS 1 i 
RTS HD naredne nedelje b iti nekoliko TV serija koje je  neophodno da sv i operateri koji su partneri 
RTS zatamne i onemoguće prijem  svojim  korisnicima van teritorije Srbije zbog neregulisanih prava". 
U prilogu obavještenja (elektronske poruke) se nalazio dokument pod nazivom „DOMAĆE SERIJE 
05.12-11.12.docx) koji sadrži pregled termina emitovanja emisija pojedinih TV serija za period od
05. do 11. decembra. Među njima je i emisija serije „Sumnjiva lica", sa terminom emitovanje 
ponedeljak 05.12. u periodu od 22:00 do 22:30 sati.

- Informaciju koja je na zahtjev Agencije dostavljena elektronskom poštom od strane predstavnice
Javne medijske ustanove „Radio-Televizija Srbije" dana 17.01.2016.g. i kojom se potvrđuje da je 
Obavještenje RTS od 02.12.2016. godine dostavljeno elektronskom poštoma privrednom društvu 
„Total TV Montenegro" d.o.o.;

- Rješenje direktora Agencije za elektronske medije po prigovoru (akt br. 02-03/2 od
17.01.2017.god.); '

- Žalba advokata Jelene Vujisić iz Podgorice, u ime privrednog društva „Total TV Montenegro" d.o.o.,
na Rješenje direktora Agencije za elektronske medije (zavedena pod br. 01-03/3 od
03.02.2017.god.);

- Poziv na usmenu raspravu podnosiocu žalbe, privrednom društvu „Total TV Montenegro" d.o.o. (01­
223 od 06.02.2017.g.);

- Poziv na usmenu raspravu podnosiocu prigovora, privrednom društvu „Mtel" d.o.o (01-223/1 od
06.02.2017.g.);

- Poziv za usmenu raspravu i zahtjev za dostavljanje podataka Javnoj medijskoj ustanovi „Radio­
Televizija Srbije" d.o.o. (01-223/3 od 06.02.2017.g.);

- Dostava privrednom društvu „Total TV Montenegro" d.o.o. Informacije koja je na zahtjev Agencije 
dostavljena elektronskom poštom od strane predstavnice Javne medijske ustanove „Radio-Televizija 
Srbije" dana 17.01.2017.g. (01-223/4 od 06.02.2017.g.);

- Dostava privrednom društvu „Mtel" d.o.o. Informacije koja je na zahtjev Agencije dostavljena 
elektronskom poštom od strane predstavnice Javne medijske ustanove „Radio-Televizija Srbije" dana
17.01.2017.g. kao i žalbe (01-223/5 od 06.02.2017.g.);

- Izjašnjenje Javne medijske ustanove „Radio-Televizija Srbije" broj 13105 od 13.02.2017.g. 
(zavedeno pod br. 01-223/4 od 13.02.2017.god.);

- Dostava privrednom društvu „Total TV Montenegro" d.o.o. Izjašnjenja Javne medijske ustanove 
„Radio-Televizija Srbije" (zavedeno pod br. 01-223/5 od 14.02.2017.god.);

- Dostava privrednom društvu „Mtel" d.o.o. Izjašnjenja Javne medijske ustanove „Radio-Televizija 
Srbije" (zavedeno pod br. 01-223/6 od 14.02.2017.god.);

- Izjašnjenje advokata Aleksandra Porubovića iz Beograda, Republika Srbija, u ime privrednog društva 
„Mtel" d.o.o. na navode iz žalbe (zavedeno pod br. 01-223/10 od 16.02.2017.god.). Isto je, na 
usmenoj raspravi od 16.02.2017. godine, uručeno zastupniku privrednog društva „Total TV 
Montenegro" d.o.o.;

- Zapisnik sa usmene rasprave održane 16.02.2017. godine (zaveden pod br. 02-278 od
20.02.2017.god.); ’

- Izjašnjenje advokata Jelene Vujisić iz Podgorice, u ime privrednog društva „Total TV Montenegro" 
d.o.o., na izjašnjenje advokata Aleksandra Porubovića iz Beograda, Republika Srbija, u ime 
privrednog društva „Mtel" d.o.o. povodom žalbe (zavedeno pod br. 01-03/4 od 22.02.2017.god.). 
Isto je dostavljeno privrednom društvu „Mtel" d.o.o. (akt zaveden pod br. 01-03/5 od
22.02.2017.god.).

3



Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima 
predmeta, Savjet Agencije je konstatovao sljedeće:

1) Dana 05.12.2016. godine, sa početkom u 22:00 sata, privredno društvo „Total TV Montenegro" 
d.o.o. iz Podgorice, pružalac AVM usluge na zahtjev „Total TV", je, bez zatamnivanja, 
reemitovao emisiju iz serije „Sumnjiva lica" na programu RTS Sat;

2) Dana 15.12.2016. godine, privredno društvo „Mtel" d.o.o. iz Podgorice, dostavilo je Agenciji 
prigovor na rad privrednog društva „Total TV Montenegro" d.o.o. iz Podgorice, pružaoca AVM 
usluge na zahtjev „Total TV", zbog, kako se navodi u prigovoru, „neovlašćenog prikazivanja 
programskog sadržaja na teritoriji Crne Gore" .

Podnosilac prigovora je naveo da je „pos/ednjih m jeseci konstatovao povećan broj žalbi korisnika 
njegovih KDS usluga (MBOX paketa), u kojima korisnici izražavaju svoje nezadovoljstvo zbog 
zatamnjivanja sadržaja za koje pojedine m edijske kuće (prvenstveno RTS 1 i RTS 2 ) nemaju 
regulisana prava emitovanja za teritoriju Crne Gore''. Takođe je ukazao da „korisnici svoje 
nezadovoljstvo posebno akcentuju činjenicom da su sadržaji koji su na 'MBOX' paketu zamračeni 
uz obavještenje da 'kanal nije otkupio prava emitovanja za teritoriju Crne Gore', istovremeno 
dostupni na kanalima Total TV’-a".

Kao potvrdu svojih navoda podnosilac prigovora ukazao je na sljedeće dokaze:

- kopije 18 pisanih žalbi korisnika, koje se prvenstveno odnose na „zatamnjivanje" 
sadržaja na programima RTS 1 i RTS 2 i mogućnost praćenja istih kod drugih pružalaca 
AVM usluga na zahtjev. U žalbama „korisnika" se ne navode konkretni programski 
sadržaji i termini emitovanja istog, izuzev prigovora koji je kod podnosioca prigovora 
zaveden pod br. 38050 od 07.12.2016.g. koji se odnosi na predmetni programski 
sadržaj (emisija serije „Sumnjiva lica", emitovana dana 05.12.2016.g. u 22:00 sata na 
programu „RTS SAT');

- kopije obavještenja RTS-a dostavljena elektronskom poštom (sa e-mail adrese 
multimediadepartment(a)rts.rs) operatorima „ko ji su partneri RTS-a" o sadržajima (TV 
serije) za koje RTS (u okviru programa RTS 1, RTS 2, RTS Sat i RTS HD) nema 
regulisana prava emitovanja van teritorije Srbije Crne Gore i to za periode od 31.10.­
05.11.2016., 07.11.-13.11.2016., 14.11.-19.11.2016.; 21.11.-27.11.2016.; 21.11.­
27.11.2016. (dopuna) i 21.11.-27.11.2016. (dopuna). U njima je navedeno da je te 
sadržaje „neophodno da sv i operateri koji su partneri RTS zatamne i onemoguće prijem  
svojim  korisnicima van teritorije Srbije zbog neregulisanih prava". Uz kopije 
obavještenja nijesu dostavljene „liste sadržaja", odnosno „termini emitovanja" na koje 
se obavještenja odnose i koji se pominju kao prilozi koji čine sastavni dio elektronskih 
poruka.

- „CD sa snimkom emitovanja serije 'Sumnjiva lica' na RTS Satelit kanalu, dana
05.12.2016. godine u 22h, na Total TV-u".

Kao jedan od dokaza za svoje navode, podnosilac prigovora je naveo i „izvješta j monitoringa 
nadležnih službi Agencije za elektronske m edije". Na navodeći o kojem konkretno izvještaju je 
riječ, on je istakao da je „nezamračivanje sadržaja od strane TOTAL TV'-a nesporno i 
evidentirano u izveštajima nadležnih službi za monitoring medija".

Po njegovom mišljenju, „ nesporna je  obaveza zatamnjivanja sadržaja za koje je  TOTAL TV' 
dobio obavještenje od RTS-a da ih je  obavezno zatamniti, što 'TOTAL TV' nije učinio".

Nadalje, prigovorom se zaključuje da „nepoštovanjem  Zakona, kao i kršenjem  Odobrenja za 
pružanje A VM usluga na zahtjev, Total TV' osim što ne pruža usluge u skladu sa pozitivno- 
pravnim propisima na snazi u Crnoj Gori, istovremeno ,M TEL '-u pričinjava direktnu i indirektnu 
štetu, zbog koje prima kontantne žalbe i prijetn je raskidom ugovora od strane korisnika, a 
takođe i značajno narušava konkurenciju u Crnoj Gori i dovodi druge učesnike na tržištu, koji 
poštuju zakonske obaveze, u neravnopravan položaj".

3) U pisanom izjašnjenju na podneseni prigovor (akt zaveden kod Agencije pod br. 02-03/1 od

4

mailto:multimediadepartment@rts.rs


13.01.2017.godine), privredno društvo „Total TV Montenegro" d.o.o. je navelo da su neosnovani 
navodi iz prigovora, jer ono „program ski sadržaj em ituje u skladu sa Zakonom o elektronskim  
medijima i ugovornim odnosom koji ima sa medijskom kućom Radio televizije Srbije". Posebno 
je istakao da je „Ugovorom o poslovnoj saradnji br. 1342/2010 od 26.11.2010.godine, 
zaključenim između Radiodifuzne ustanove Radio televizije Srbije sa jedne strane i  Srpske 
kablovske mreže Serbia - Broadband -  SBB, kao Operatera sa druge strane, predviđeno da je  
Operater (preko svoje satelitske platforme Total TV) dužan da programe RTS Sat em ituje - 
distribuira na teritoriji Crne Gore odnosno učini dostupnim bez izmjena i umetanja bilo kakvih 
sadržaja, odgovarajućim tehničkim kvalitetom signala".

U izjašenjenju se potvrđuje da je „sporni programski sadržaj emitovan na kanalu RTS SAT ko ji je  
nekodiran i slobodan za emitovanje i kojem kanalu imaju besplatan pristup sv i imaoci i običnih 
satelitskih prijemnika".

Izjašnjenjem se zaključuje da s obzirom da je „reem itovanje programa RTS SAT definisano 
ugovornim odnosom, kako je  to naprijed navedeno, p ri čemu RTS omogućava reemitovanje 
programskog sadržaja na RTS SA T  bez izmjena, te činjenicu da se radi o nekodiranom kanalu, 
smatraju da nema m jesta prigovoru". Takođe, u izjašnjenju se predlaže da Agencija predmetni 
prigovor „odbaci kao neosnovan i obustavi postupak u ovoj pravnoj stvari".

4) Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-03/2 od 17.01.2017. godine usvojen je 
prigovor privednog društva „Mtel" d.o.o. podnesen protiv privrednog društva „Total TV 
Montenegro" d.o.o., zbog kršenja člana 83 stav 7, člana 19 Zakona o autorskom i srodnim 
pravima i tačke 8.3 Odobrenja za pružanje AVM usluge na zahtjev br. 0-AVMD-06, prilikom 
reemitovanja predmetne serije.

5) Dana 03.02.2017.g., u ostavljenom roku, privredno društvo „Total TV Montenegro" d.o.o. iz 
Podgorice, preko advokata Jelene Vujisić, uložilo je žalbu protiv prvostepenog rješenja Agencije, 
zbog bitnih povreda postupka i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja, usljed čega je, kako je 
već naprijed navedeno, došlo do pogrešne primjene materijalnog prava na štetu njihovog 
privrednog društava (akt zaveden u Agenciji pod br. 01-03/3 od 03.02.2017.g.).

6) Savjet Agencije je, imajući u vidu potrebu potpunog sagledavanja pravnog okvira koji reguliše 
prava i obaveze Javne medijske ustanove „Radio-Televizija Srbije" (RTS) i privrednog društva 
„Total TV Montenegro" d.o.o. iz Podgorice, kao i njegove implementacije u ovom konkretnom 
slučaju, dana 06.02.2017.g. poslao Javnoj medijskoj ustanovi „Radio-Televizija Srbije" poziv za 
usmenu raspravu i zahtjev za dostavljanje podataka po osnovu sljedećih pitanja:

- Na koji način su regulisana međusobna prava i obaveza privrednog društva „Total TV
Montenegro" d.o.o. i RTS u vezi sa reemitovanjem RTS Sat u okviru AVM usluge na 
zahtjev „Total TV" dostupne putem DTH platforme u Crnoj Gori?

- Na koji način su regulisana međusobna prava i obaveza privrednog društva „Total TV
Montenegro" d.o.o. i RTS u vezi sa zamračivanjem (skremblovanjem) sadržaja za koje 
RTS nema prava emitovanja za Crnu Goru ili određenu platformu i posebno kada je riječ
o programu RTS Sat i usluzi „Total TV" dostupnoj putem DTH platforme u Crnoj Gori?

7) Dana 13.02.2017.g., Javna medijska ustanova ,Radio-Televizija Srbije" je dostavila pisano
izjašnjenje povodom predmetnog postupka (akt zaveden u Agenciji pod br. 01-223/4 od
13.02.2017.g.).

U izjašnjenju se navodi da je ugovorni odnos između RTS i kompanije Srpske kablovske mreže- 
SBB regulisan je Ugovorom o saradnji, potpisanim 30.11.2010.g. Njime je, kako se navodi RTS 
ustupio pravo na reemitovanje programa RTS 1, RTS 2 i RTS SAT u okviru globalne satelitske 
platforme „Total TV" kao i drugih kanala u okviru drugih mreža za distribucuju medijskih 
sadržaja. Takođe, u izjašnjenu se ukazuje da je članom 3. ugovoreno da će operator (SBB) 
signal programa "RTS Sat" automatski dodijeliti u svoju programsku TV listu i tako ga učiniti 
dostupnim gledaocima "Total TV" servisa. RTS ukazuje da pomenuti kanal nije na "Total TV" 
platformi, već je korisnicima ove platforme dostupan kao program koji "RTS" emituje preko 
satelita slobodnim signalom, kao i veliki broj drugih kanala koji se slobodnim signalom emituju, a

5



mogu se pratiti opremom za prijem kanala na "Total TV" platformi. U izjašnjenju se navodi da: 
„na isti način korisnici individualne satelitske opreme koji nisu pretplatnici na Total TV' ili neku 
drugu platformu mogu pratiti "RTS Sa t" i druge kanale koji se emituju nekodiranim („free to air") 
signalom".

Nadalje, izjašnjenjem se navodi da „predm etni ugovor o saradnji produžen je  aneksima, 
uključujući aneks 6, tako da važi do 31.12.2017. godinć\ kao i da „odredbe koje se odnose na 
RTS Sat' nisu izm ijenjene aneksima, sem podataka o tehničkoj specifikaciji njegovog emitovanja 
sa satelita, tako da je  njihovo važenje produženo do navedenog datuma".

Izjašnjenjem se zaključuje da u konkretnom slučaju i drugim sličnim slučajevima kompanija 
"SBB", kao vlasnik platforme „Total TV Montenegro", nije imala tehničkih mogućnosti da na 
kanalu "RTS Sat" onemogući prijem programa za koje je dopisom RTSa zatraženo zatamnjenje, 
odnosno onemogućavanje prijema korisnicima na teritoriji Crne Gore, i da cirkularno 
obavještenje koje je u konkretnom slučaju upućeno i predstavniku kompanije "SBB" odnosilo se 
na više RTS kanala, pri čemu je "SBB" u mogućnosti da u okviru platforme „Total TV" onemogući 
prijem emisija na kanalima "RTS 1" i "RTS 2", a na svojim drugim distributivnim platformama u 
Crnoj Gori (Telemach, M Kabl) i na kanalu "RTS Sat".

U izjašnjenju se navodi da „im ajući u vidu navedene okolnosti koje mogu stvoriti nejednake 
mogućnosti operatora različitih platform i da zatamne sadržaje na programu 'RTS Sat', 'RTS' 
prilagodava programsku šemu ovog kanala to j činjenici, kako b i sv i operatori u Crnoj Gori i 
drugim teritorijama, koji su  njegovi partneri, b ili u ravnopravnom položaju". Na kraju istim se 
konstatuje da „'R TS Sat' je  kanal sa regulisanim pravima i samo izuzetno se pojavljuju razlozi 
zbog kojih se zahtijeva onemogućavanje praćenje pojedinih em isija, što je  u vezi sa veoma 
kompleksnim vidovima regulisanja autorskih i  srodnih prava na programima u produkciji 'RTS' i 
programima koji su realizovani u koprodukciji. "

8) Dana 16.02.2017.godine, Savjet Agencije je održao usmenu raspravu po predmetnoj žalbi. Na 
pomenutoj raspravi prisustvovali su u ime podnosioca žalbe advokat Jelena Vujisić, punomoćnik 
Advokatske kancelarije „Vujačić" iz Podgorice i g. Milan Teofilović, predstavnik Serbia - 
Broadband -  SBB. U ime podnosioca prigovora prisustvovali su advokat Aleksandar Porubović, 
punomoćnik privrednog društva „MTEL" d.o.o. i Marija Ateljević, predstavnica „MTEL" d.o.o..

Na usmenoj raspravi su podnosiocu žalbe, od strane ovlašćenog službenog lica, postavljena 
pitanja:

- zašto nije postupio u skladu sa obavještenjem RTS-a, koje je 2. decembra 2016. godine 
dobio elektronskom poštom, i u kojem je navedeno da će na programima RTS Sat, RTS 1 i 
RTS HD naredne nedelje biti nekoliko TV serija koje je neophodno da svi operatori koji su 
partneri RTS zatamne i onemoguće prijem svojim korisnicima van teritorije Srbije zbog 
neregulisanih prava? Posebno je istaknuto da se u prilogu obavještenja (elektronske poruke) 
nalazio dokument pod nazivom „DOMAĆE SERIJE 05.12-11.12.docx koji je sadržao pregled 
termina emitovanja emisija pojedinih TV serija za period od 05. do 11. decembra. Među 
njima je bila i emisija serije „Sumnjiva lica", sa terminom emitovanja ponedeljak 05.12. u 
periodu od 22:00 do 22:30 sati.

- Da li je od RTS-a pokušao da dobije ili su dobili pojašnjenje zbog čega je podnosiocu žalbe 
dostavljeno obavještenje koje se odnosi i na RTS Sat, a on („Total TV Montenegro"), kako 
se tvrdi, ima pravo reemitovanja kompletnog programa?

Advokat Jelena Vujisić odgovorila je da nije bila uključena u navedenu korespodenciju, zbog 
čega nije u mogućnosti da odgovori na postavljena pitanja. Istakla je da je iz njihovog i 
izjašnjena „RTS" jasno da je „RTS SAT' slobodan kanal, koji je dostupan svim korisnicima 
satelitskih prijemnika, kao i da „Total TV Montenegro" ne može da zatamni programski sadržaj 
na „RTS SAT'. Uvažavajući navedeno „RTS" je bio u obavezi da ili zatamni ili ne emituje sporni 
programski sadržaj ukoliko nijesu regulisana autorska prava za teritoriju Crne Gore. Pri tome je 
posebno ukazala da je značajna činjenica da nema dokaza da „RTS" nije imao regulisana prava 
za emitovanje spornog programskog sadržaja na teritoriji Crne Gore. Ukoliko "RTS" nije imala 
pravo da emituje spornu seriju za teritoriju Crne Gore (što nije na nesumnjiv način utvrđeno)

6



onda ne bi trebala da emituje takvu seriju na „RTS SAT' kao Fee-To-Air kanalu, odnosno ukoliko 
bi emitovala to bi se odgovornost u tom djelu mogla tražiti samo na njihovoj strani.

Ovlašćeno službeno lice je ukazalo da obavještenje koje je „RTS" dostavio svim pružaocima AVM 
usluga početkom decembra 2016. godine, ne ostavlja prostora za nedoumicu da li je „RTS” 
regulisao pravo emitovanja za teritoriju Crnu Goru.

Predstavnik podnosioca prigovora je tražio od „Total TV Montenegro" da se izjasni, odnosno da 
potvrdi ili demantuje tvrdnje navedene u izjašnjenju „RTS" da „Total TV Montenegro" nema 
tehnički mogućnost da zatamni neki program koji emituje u okviru svog kataloga programa. 
Ukoliko su tačni navodi „RTS", onda se, po njegovom mišljenju, postavlja pitanje ispunjenosti 
tehničkih uslova iz Odobrenja privrednog društva „Total TV Montenegro". Takođe, u tom slučaju 
bi ponuda „Total TV Montenegro" bila atraktivnija u odnosu na ponude drugih pružalaca AVM 
usluga na zahtjev.

Predstavnik podnosioca žalbe navedeni zahtjev za izjašnjenjem je ocijenio bespredmetnim za 
odlučivanje u ovom predmetu i naveo da „Total TV Montenegro" ima saglasnost Agencije da 
reemituje „RTS SAT' kao i ugovor sa „RTS". Takođe ističe da „Total TV Montenegro" nema 
tehničku mogućnost za zatamnjivanje programa „RTS SAT', jer signal povlači sa druge 
platforme, direktno sa satelita, ne ide kao ostali kanali.

Ovlašćeno službeno lice je ukazalo da je Agencija, kao regulator, nadležna da prati primjenu
Zakona o elektronskim medijima u dijelu koji se odnosi na autorska prava i provjerava dvije
stvari: da li je postojao zakonski osnov za reemitovanje cijelog kanala u ponudu, što je u
konkretnom slučaju nesporno (postoji ugovor, saglasnost) i da li je po dobijanju obavještenja, 
koje se čini suprotnim onome što propisuje ugovor, „Total TV Montenegro" d.o.o. pokušao da, u 
komunikaciji sa „RTS", riješi spornu situaciju i utvrdi da li se radi o grešci i da li „RTS" ima 
regulisano pravo emitovanja spornog programskog sadržaja, posredsvom satelitske platforme, 
za teritoriju Crne Gore. Odnosno, da li je „Total TV Montenegro" učinio sve da opravda svoje 
nepostupanje po obavještenju „RTS". Činjenica da neki pružalac AVM usluge na zahtjev, u 
slučaju potrebe, tehnički ne može da zatamni programski sadržaj dovodi do zaključka da svjesno 
ulazi u rizik da dođe u situaciju da krši autorska prava, on nema uredničku odgovornost koju 
mora da ima, u smislu uključivanja programa u ponudu i eventualnog zatamnjivanja. Osnovno 
pitanje o kojem Agencija odlučuje je da li je došlo do nepostupanja po eksplicitnom obavještenju 
emitera čiji se program reemituje. Jer, iz navedenog obavještenja RTSa ne može zaključiti da je 
„Total TV Montenegro" izuzet od obaveze zatamnjivanja, bez obzira na tehničku (ne)mogućnost 
da vrši zatamnjivanje „RTS SAT'.

Advokat Jelena Vujisić, tvrdnju ovlašćenog službenog lica da je oba’fještenje „RTS", u kojem se 
navodi da je zbog neregulisanih prava potrebno zatamniti sporni programski sadržaj, dokaz da 
su povrijeđena nečija autorska prava smatra neosnovanom, i navodi da bi se moglo utvrditi 
postojanje odgovornosti „Total TV Montenegro" potrebno je na nesumnjiv način utvrditi da li su 
povrijeđena nečija autorska prava. Činjenice da „Total TV Montenegro" d.o.o. ima ugovor sa 
„RTS", da nemaju tehničke mogućnosti da zatamne „RTS SAT', kao i da se radi o Free-To-Air 
kanalu, po mišljenju podnosioca žalbe u potpunosti oslobađa „Total TV Montenegro" d.o.o. 
odgovornosti.

Na ponovljeno pitanje da li je „Total TV Montenegro", nakon dobijanja navedenog obavještenja 
od „RTS", pokušao da objasni ,,RTS"-u da je obavještenje u suprotnosti sa ugovorom i da ima 
pravo na reemitovanje spornog sadržaja na „RTS SAT', kao i da ukaže na činjenicu da nema 
tehničkih mogućnosti da u konkretnom slučaju postupi po njihovom obavještenju i od „RTS" 
zatraži da, ukoliko je potrebno oni kao emiter to urade, predstavnik podnosioca žalbe je 
odgovorio da, bez obzira da li „Total TV Montenegro" d.o.o. bio u komunikaciji sa „RTS", smatra 
da to nije relevantno za donošenje odluke.

Na predlog da se od „RTS" traži izjašnjenje da li su za serijski program „Sumnjiva lica" 
regulisana prava za teritoriju Crne Gore na satelitskoj platformi, predstavnici podnosioca 
prigovora su naveli da smatraju da nije potrebno, dok predstavnik podnosioca žalbe navodi da i 
dalje ostaju pri navodima iz žalbe, a da Agencija procijeni da li je potrebno pribaviti navedeni

7



dokaz.

9) Na usmenoj raspravi dana 16.02.2017.g. advokat Porubović Aleksandar, u ime privrednog 
društva „Mtel" d.o.o. dostavio je izjašnjenje na navode iz žalbe (zavedeno pod br. 01-223/10 od
16.02.2017.god.). U predmetnom izjašnjenju je navedeno da je „podnosilac žalbe, sankcionisan 
je r  je , dana 5.12.2016. godine, u vremenu od 22.00 do 22.30 vršio distribuciju serije Sumnjiva 
lica, tj. je r  pomenuti programski sadržaj nije zatamnio, iako ga je , na tem elju člana 83, tačka 6, 
ZEM, em iter JMU RTS blagovremeno, dana 2.12.2016. obavestio da za pomenuto delo, nisu 
regulisana autorsko i srodna prava". On ukazuje da je osnovna teza žalbe „da se program RTS 
SAT em ituje putem satelita, u form i Free to air (dalje FTA) kanala, te je  kao takav dostupan 
svakom imaocu satelitskog prijem ika, i to besplatno", i da se na osnovu iste postavlja pitanje 
„ako već korisnici mogu individualno, kupovinom satelitskog prijemnika, da gledaju programe za 
koje autorsko i  srodna prava nisu regulisana na teritoriji Crne Gore, zašto b i onda odgovarao 
pružalac AVM usluga na zahtev, koji im isti ta j sadržaj omogućava kroz svoje pakete?". 
Podnosilac izjašnjenja na žalbu ukazuje na odgovornost privrednog društva „Total TV 
Montenegro" d.o.o., zbog sledećih, kako navodi „činjenica":

- „Total TV", u svom katalogu, naveo je  da među ostalim kanalima, nudi i RTS SAT, i to 
na kanalu 28";

- „Total TV" je  imao saglasnost JMU RTS da reem ituje program RTS SA T ';

- „Em iter JMU RTS, obavestio je  ovog operatora, dana 2.12.2016. da se em isija 
Sumnjiva lica, koja će se emitovati od 22.00 do 22.30 dana 5.12.2016. mora zatamniti,
i 'onemogućiti prijem  korisnicima van Srbije, zbog neregulisanog prava';

- „Uprkos ovom obaveštenju, pomenutu em isiju, u naznačenom terminu, em iter nije 
zatamnio".

Naime, podnosilac izjašnjenja konstatuje da „iz  navedenih, neospornih činjenica, zaključujemo 
da je  sporni programski sadržaj, u naznačenom terminu, korisnicima Total TV Montenegro, bio 
dostupan, ne zbog pukog posedovanja satelitskog prijemnika, već zbog toga što je  upravo ovaj 
operator, na tržištu Crne Gore, ponudio i  mogućnost praćenja ovog TV kanala". On se poziva na 
član 8 tačku 11 ZEM-a da je katalog „lista sadržaja koja se kao uslužni paket nudi pretplatniku" i 
na član 8 tačku jedan istog zakona da je „AVM usluga je  usluga koja je  pod uređivačkom  
odgovornošću pružaoca usluge", pa samim tim i na odgovornost „Total TV", kao pružaoca AVM 
usluga na zahtjev, za sadržinu i za poštovanja autorskog i srodnih prava.

U izjašnjenju se navodi da „činjenica, da je  isti ta j sadržaj, mogao b iti dostupan bilo kome, ne 
amnestira počinioca prekršajđ'. Podnosilac istog ukazuje da Zakon o elektronskim medijima, 
„propisuje rad i delovanje pružalaca A VM usluga, a ne trećih lica i  djelatnika".

Podnosilac izjašnjenja je ukazao i na to da propuštanjem „Total TV" da zatamni program, koji su 
drugi operatori, poštujući zakon zatamnili, isti je svoju ponudu na tržištu čini konkurentnijom i 
atraktivnijom, naime, reemitujući programe za koje prava nisu regulisana (plaćena) u Crnoj Gori, 
svoju uslugu čini jeftinijom - dodatno atraktivnijom. On navodi da je upravo iz načela zaštite 
konkurencije, proizilazi aktivna legitimacija podnosioca prigovora.

Osvrćući se na navode Javne medijske ustanove „Radio-Televizija Srbije" u kojem se kaže da 
program RTS SAT "nije na Total TV platform i, već je  korisnicima ove platform e dostupan kao 
program koji RTS em ituje preko satelita slobodnim signalom", kao i da sadržaji RTS SAT „mogu 
se pratiti opremom za prijem  kanala na Total TV platform i", podnosilac izjašnjenja ukazuje 
da isti nisu tačni. Naime, on ukazuje da Total TV Montenegro, u ovom postupku pred 
Agencijom, ne odgovora zbog toga što je svojim pretplatnicima podelio tehnička sredstva kojima 
može da se prati RTS SAT kao FTA kanal, već odgovara zbog toga što je kanal RTS SAT stavio u 
svoj katalog, a nije istovremeno preuzeo obaveze, koje ima u pogledu istog. Naime, podnosilac 
izjašnjenja naglašava da „ako je  RTS SA T već postavljen u katalog Total TV Montenegro, onda je  
ovaj programski sadržaj potpao pod uređivačku odgovornost ovog pružaoca A VM usluge".

Na kraju, podnosilac izjašnjenja ukazuje da je emiter „obavestio privredno društvo Total Tv 
Montenegro' d .o .o ., kao i druge svoje partnere u Crnoj Gori, da predm etni/sporni sadržaj mora

8



biti zatam njeif. Takođe, on ukazuje da operator „Total Tv" „n ije zatamnio označeni program ski 
sadržaj".

Imajući u vidu navedeno podnosilac izjašnjenja na žalbu predlaže da žalba bude odbijena u 
cjelosti.

10) U pisanom izjašnjenju advokata Jelene Vujisić iz Podgorice, u ime privrednog društva „Total TV 
Montenegro" d.o.o., na izjašnjenje povodom žalbe (akt zaveden kod Agencije pod br. 01-03/4 
od 22.02.2017.god.) osporeni su navodi punomoćnika podnosioca prigovora istaknuti u 
izjašnjenju kao neosnovani, neutemeljeni na zakonu i usmjereni na narušavanje poslovne 
reputacije društva „Total TV Montenegro" d.o.o. Podgorica. Takođe, u izjašnjenju se navodi da 
„prilikom  sačinjavanja izjašnjenja podnosilac prigovora nije imao u vidu da je  nesporna činjenica 
da Total Tv Montenegro' d.o.o. nema tehničkih mogućnosti da zatamni određeni programski 
sadržaj na kanalu RTS SA T kao FTA kanalu". Istim se ukazuje da su netačni navodi podnosioca 
prigovora da privredno društvo „Total TV Montenegro" d.o.o. izbjegava da zatamni sporni 
sadržaj na RTS SAT kako bi svoju ponudu učinio konkurentnijom na tržištu i stvorio „nelojalnu 
konkurenciju".

Takođe se navodi da je očigledno da je ugovorni odnos podnosioca prigovora sa RTS-om 
drugačiji od ugovornog odnosa koji RTS ima sa „Total TV Montenegro" d.o.o., gdje je 
predviđeno da je operater (preko svoje satelitske platforme Total TV) dužan da programe 
RTS Sat emituje-distribuira na teritoriji Crne Gore odnosno učini dostupnim bez izmjena i 
umetanja bilo kakvih sadržaja, odgovarajućim tehničkim kvalitetom signala, kao i da 
podnosilac prigovora svoju ograničenost u emitovanju RTS SAT treba da reguliše direktno sa 
RTS-om u cilju poboljšanja svoje pozicije na tržištu.

Navedenim izjašnjenjem se ukazuje na nelogičnost prigovora istaknutog u izjašnjenju na žalbu 
da se odgovornost „Total TV Montenegro" d.o.o. ogleda u činjenici da isti u svojoj ponudi ima 
RTS SAT kanal. Naime, navodi se da je u pitanju FTA kanal, i „Total TV Montenegro" d.o.o. ima 
legitimno pravo da svojim korisnicima ukaže da posredstvom „Total TV" opreme je istima 
omogućeno gledanje FTA kanala među kojima je i RTS SAT. Istim se zaključuje da „činjenica da 
je  RTS SA T Free to A ir kanal, dostupan svakom imaocu satelitskog prijem nika, u potpunosti 
isključuje bilo kakvu odgovornost društva Total TV Montenegro za navodno kršenje autorskog 
prava usled emitovanja sporne serije na kanalu RTS SAT, je r  ukoliko RTS SAT nije imao pravo 
da em ituje spornu seriju  van teritorije Republike Srbije, to ni u kom slučaju nije sm jelo doći do 
emitovanja iste na Free to A ir kanalu, a posebno imajući u vidu činjencu da em iteri FTA kanala 
putem satelitske opreme nisu bili u mogućnosti da zatamne sporni sadržaj, pa se istima ne može 
prebacivati odgovornost emitera koji je  bio dužan da u konkretnom prilagodi svoju programsku 
šemu što očigledno mje učinid\

Na kraju podnositeljka izjašnjenja je ukazala da ostaje pri svojim navodima iz žalbe i sa usmene, 
te predlaže da Savjet Agencije, napadnuto rješenje poništi kao nezakonito ili isto preinači 
uvažavajući navode iz žalbe i obustavi postupak ili isto ukine i predmet vrati na ponovni 
postupak i odlučivanje.

11) Prvostepeni organ je pravilno zaključio i donio Rješenje po prigovoru (akt br. 02-03/2 od
17.01.2017.god.) kojim je utvrđeno da je reemitovanjem serije „Sumnjiva lica", dana
05.12.2016.g. u 22:00 sata, na programu „RTS SAT', operator prekršio član 83 stav 7 Zakona o 
elektronskim medijima i član 19 Zakona o autorskom i srodnim pravima zbog neovlašćenog 
iskorišćavanja autorskog djela.

Članom 83 stav 7 Zakona o elektronskim medijima, propisano je da u slučaju da emiter 
blagovremeno obavijesti pružaoca AVM usluge na zahtjev da nema pravo emitovanja određenih 
programskih sadržaja posredstvom određene platforme, pružalac AVM usluge na zahtjev ne 
smije da distribuira takve programske sadržaje.

Članom 19 Zakona o autorskom i srodnim pravima propisano je da „autor ima isključivo pravo da 
dozvoli ili zabrani iskorišćavanje svog djela ili njegovih primjeraka", kao i da „iskorišćavanje 
autorskog djela dozvoljeno je samo kada autor, pod uslovima koje odredi, ustupi odgovarajuće 
autorsko imovinsko pravo". Istim Zakonom, u članu 135 je propisano da „radiodifuzna

9



organizacija (emiter) ima isključivo pravo da drugome dozvoli ili zabrani reemitovanje svoje 
emisije".

12) Nesporna je činjenica da se u Katalogu radijskih i televizijskih programa privrednog društva 
„Total TV Montenegro" d.o.o. (Odluka o izmjeni i dopuni odobrenja za pružanje audiovizuelne 
medijske usluge na zahtjev br. 0-AVMD-06, br. 02-2238 od 23.12.2016.g.) nalazi kanal RTS Sat. 
Nesporna je uređivačka odgovornost „Total TV Montenegro" d..o.o., saglasno Zakonu o 
elektronskim medijima, kako za uključivanje i raspoređivanje ovog programa u svojoj ponudi, 
tako i za obezbjeđivanje uslova za poštovanja zaštićenih autorskih i srodnih prava. Ta obaveza je 
propisana tačkom 9.3. Odobrenja za pružanje AVM usluge na zahtjev br. O-AVMD-12 (akt.br 02­
450/1 od 30.04.2015.g.), izdatog „Total TV Montenegro" d.o.o.

13) Nespororno je da je, sa saglasnošću Javne medijske ustanove Radio Televizija Srbija" za 
distribuciju programa RTS Sat, RTS 1, RTS 2 i RTS HD, izdatu privrednom društvu „Total TV 
Montenegro" d.o.o. ono steklo pravo da vrši distribuciju kompletnog programskog sadržaja 
programa RTS Sat i djelova programskog sadržaja programa RTS 1, RTS 2 i RTS HD

Sa druge strane, isto tako je nesporno i da je obavještenjem RTS od 02.12.2016. godine, 
dostavljenim elektronskom poštom privrednom društvu „Total TV Montenegro" d.o.o., ukazano 
da „će na programima RTS Sat, RTS 1 i  RTS HD naredne nedeije b iti nekoliko TV serija koje je  
neophodno da sv i operateri koji su partneri RTS zatamne i onemoguće prijem  svojim  korisnicima 
van teritorije Srbije zbog neregulisanih prava". U prilogu obavještenja (elektronske poruke) se 
nalazio dokument pod nazivom „DOMAĆE SERIJE 05.12-11.12.docx) koji sadrži pregled termina 
emitovanja emisija pojedinih TV serija za period od 05. do 11. decembra. Među njima je i 
emisija serije „Sumnjiva lica", sa terminom emitovanje ponedeljak 05.12. u periodu od 22:00 do 
22:30 sati.

Takvu mogućnost potvrđuje i Izjašnjenje RTS-a od 13.02.2017. godine u kojem se navodi da je 
„'R TS Sat' kanal sa regulisanim pravima i samo izuzetno se pojavljuju razlozi zbog kojih se  
zahtijeva onemogućavanje praćenje pojedinih em isija, što je  u vezi sa veoma kompleksnim 
vidovima regulisanja autorskih i srodnih prava na programima u produkciji 'RTS' i  programima 
koji su realizovani u koprodukciji."

14) Uvažavajući slobodu ugovornih strana da svoja prava i obaveze regulišu na način koji će biti u 
interesu obje strane, ne može se dovesti u pitanje odgovornost „Total TV Montenegro" d.o.o., 
kao pružaoca AVM usluge na zahtjev da, kako prije tako i nakon definisanja okvira koji reguliše 
ta prava i obaveze (ugovor, saglasnost, memorandum ili slično), učini sve kako bi se obezbijedilo 
poštovanje obaveza propisanih Zakonom o elektronskim medijima i izdatim Odobrenjem.

U uvom slučaju, prvostepeni organ je, na osnovu odlučnih činjenica (blagovremeno dostavljeno 
obavještenje emitera da pružalac AVM usluge na zahtjev treba da zatamni određeni sadržaj zbog 
neregulisanih prava), pravilno utvrdio da je „Total TV Montenegro" d.o.o. propustio da postupi u 
skladu sa Zakonom i Odobrenjem.

Izrečena mjera upozorenja zbog uočene nepravilnosti se može smatrati srazmjerna kršenju člana 
83 stav 7 Zakona o elektronskim medijima, jer se može očekivati da će „Total TV Montenegro" 
d.o.o. ubuduće voditi računa da usaglasi svoj rad sa zakonom i izdatim Odobrenjem. Saglasno 
tome, nije opravdan navod podnosioca žalbe da je prvostepeni organ pogrešno primijenio 
materijalno pravo na štetu podnosioca žalbe.

15) Nije opravdan navod iz žalbe da je prvostepeni organ osporeno rješenje donio bez dokaza 
odnosno odlučnih činjenica. Naime, prvostepeni organ je pravilno utvrdio, a to nije opovrgnuto 
ni u drugostepenom postupku, da je RTS blagovremeno obavijestio „Total TV Montenegro" 
d.o.o. o obavezi zatamnjivanja predmentog sadržaja zbog neregulisanih prava. Dakle, ni 
informacijom RTS-a od 17.01.2017. godine, kao i ni izjašnjenjem RTS-a od 13.02.2017. godine, 
ne dovodi se u pitanje sadržaj obavještenja od 2. decembra 2016. godine da RTS nije imao 
regulisana prava reemitovanja serije „Sumnjiva lica" van Srbije. Zanemarivanjem te informacije i 
omogućavanjem pristupa tom sadržaju, „Total TV Montenegro" d.o.o. je prekršio član 83 stav 7 
Zakona o elektronskim medijima, koji upravo propisuje mjeru zatamnjivanja sadržaja za koja 
nijesu regulisana autorsko i/ili srodna prava.

10



16) Opravdani su navodi iz žalbe, da je prvostepeni organ propustio da organizuje usmenu raspravi i 
dostavi podnosiocu žalbe na uvid informaciju RTS od 17.01.2017. godine (kojom je potvrđeno 
da je „Total TV Montenegro" d.o.o. dobio predmetno obavještenje o obavezi zatamnjivanja 
predmentog sadržaja).

Imajući to u vidu, Savjet Agencije je sprovednim radnjama u postupku po podnesnoj žalbi 
(organizovanjem usmene rasprave, omogućavanjem uvida u spise predmeta, traženjem i 
dobijanjem pisanog izjašnjenja RTS-a, dostavljanje svih novih podnesaka stranaka i RTS-a), 
samostalno otklonio uočene nedostake, utvrdio i razmotrio sve odlučne činjenice, što je saglasno 
članu 236 stav 3 Zakona o pštem upravnom postupku. Njime je propisano da drugostepeni 
organ može sam riješiti stvar na način što će otkloniti bitne povrede pravila postupka.

Savjet Agencije je konstatovao da prvostepeni organ nije propustio da razmotri bilo koji navod iz 
prigovora, koji je relevantan za odlučivanje o kršenju Zakona i uslova iz Odobrenja.

Nesporno se može utvrditi da, reemitovanjem predmetne serije na kanalu „RTS SAT', „Total TV 
Montenegro" d.o.o. nije postupio po blagovremenom dostavljenom obavještenju RTS-a (emitera) i time 
prekršio član 83 stav 7 Zakona o elektronskim medijima i član 19 Zakona o autorskom i srodnim pravima, 
zbog neovlašćenog iskorišćavanja autorskog djela.

Podniosilac žalbe nje iznio nove dokazne predloge ili činjenice kojim bi se potvrdila osnovanost 
podnesene žalbe, odnosno koje bi ukazivale da Agencija nije, prilikom donošenja prvostepenog Rješenja, 
potpuno i pravilno utvrdila sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje Rješenja.

S tim u vezi, Savjet Agencije je utvrdio da je Rješenje pravilno i na zakonu zasnovano, da je izrečena 
mjera upozorenja srazmjerna kršenju člana 83 stav 7 Zakona o elektronskim medijima, a žalba neosnovana.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

PRAVNA POUKA

Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne 
Gore, u roku od 30 dana od dana prijema rješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati
10,00 Eur sudske takse na žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim 
taksama.

Dostavljeno:
- „Total TV Montenegro" d.o.o.
- Advokatska kancelarija „Vujačić"
- „Mtel" d.o.o.
- Advokat Aleksandar Porubović
- Direktor Agencije za elektronske medije
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Arhiva

Predsjednik 
Savjeta Agencije za elektronske medije

X  Mladen Lompar
l io  v  .  ̂** \ —

U • » '■ • r  < £  ' j)

U

http://www.ardcg.org

