
Crna Gora 
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 01 -  1031/6 
Podgorica, 18.08.2016.godine

Na osnovu čl. 14 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) j  člana 235 stav 
1 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list CG", br. 60/03 i 32/11), rješavajući po žalbi gospodina Željka Ivanovića 
iz Podgorice (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 01-1031/5 od 03.08.2016.g.), Savjet Agencije za 
elektronske medije, na sjednici održanoj 18.08.2016. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Odbija se, kao neosnovana, žalba gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice, podnesena protiv Rješenja 
Agencije za elektronske medije br. 02-1031/4 od 01.08.2016. godine.

2. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardca.ora.

3. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-1031/4 od 01.07.2016. godine odbijen je prigovor Željka 
Ivanovića iz Podgorice, podnesen protiv privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV 
Pink M", zbog nepoštovanja načela objektivnosti, nepristrasnoti, slobode objavljivanja komentara, tačnosti, pravilo druge 
strane, kao i podsticanja ili širenja mržnje, standarda definisani čl. 4 i 8 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik), povodom priloga, emitovanog 
15. juna 2016. godine u okviru programa „TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 časova, 
u kojem se kako navodi podnosilac prigovora „osnivači dnevnika Vijesti, Žeijko Ivanović i Miodrag Perović vrijeđaju, 
diskvaiifikuju i optužuju na način koji je  višestruko problematičan sa stanovišta poštovanja principa novinarskog 
izvještavanja'''. Podnosilac prigovora posebno ističe uvodni dio predmetnog priloga, koji citira: „Povodom najnovijeg 
pokušaja samoproglašenog stručnjaka za medije Gorana Đurovića da koristeći Skupštinu CG za ostvarivanje svojih ličnih i 
poslovnih interesa u iobiranju za vlasnike tabloida Vijesti koji putem opozicionih medija u javnost šalje neistine o 
konkurentskim televizijama njegovih poslodavaca...!" Podnosilac prigovora takođe navodi da „autor priloga i urednjštvo 
Pink TV pominju zahtjev pomenut/h direktora Pajoviću koristeći kontekst za dodatne diskvalifikacije i uvrede Žeijka 
Ivanovića: 'Radenović i Drobac traže od Pajovića da saopšti u kom svojstvu se obraća Skupštini Goran Đurović, da ii je  
formalizovao svoj status lobiste Vijesti ili zloupotrebljava funkciju čiana Savjeta Javnog servisa što je  i neumjesno i 
predstavlja konflikt interesa."

U ostavljenom roku, Žeijko Ivanović iz Podgorice je uložio žalbu Savjetu Agencije za elektronske medije (u
daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog rješenja Agencije. Žalbom se prvostepeno Rješenje
pobija iz sljedećih razloga:

- prekršeno je načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija da 
izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna 
ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano 
utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost"), jer, po 
mišljenju podnosioca prigovora „sopštenje direktora Pink M i Tv Prva ne može biti opravdanje za emitovanje 
pirloga je r su nepoznati autor i nepoznati urednik priloga Pink M TV morali znati da su pojedini stavovi iznijeti u 
saopštenju ili neistiniti ili makar nepotvrđen/', i kako se navodi, takvo saopšenje izostaviti „ili ga emitovati uz 
naznaku da se radi o nepotvrđenim ili neprovjerenim tvrdnjama

- da je emiter prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje su
uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. Ovo načelo ne dozvoljava 
jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, 
društvenim grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno 
izvještavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili ličnosti"), jer je, kako se navodi, „nepoznati autor iii nepoznati 
urednik priloga bili su dužni da makar ispoštuju načelo druge strane! I  da pozovu prozvane da nešto kažu u 
svoju od bran u";

1

http://www.ardca.ora


- prekršen član 7 tačka a) Pravilnika („emiteri koji proizvode (uređuju i emituju) informativni program
dužni su da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom,
nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu"), jer je, kako se 
navod, „emitovanjem saopštenja koje je  puno pristrasnih, netačnih i klevetničkih diskavlifikacija" šalje se 
gledaocima necjelovita i netačna slika o određenoj temi;

■ zanemaren član 8 stav 2 Pravilnika ("Događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti 
profesionalno i korektno zastupljeni"), jer emiter nije publici predstavio stav, podnosioca prigovora, i činjenice 
na kojima isti zasniva;

- ,,AEM nije pravilno tumačila član 11. Pravilnika koji u stavu 1 propisuje: Programski sadržaji, a naročito
informativno-politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže
objavljivanjem suprotstavijenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju 
cjelinu u obradi određene tematike";

- ,,AEM i njen direktor površno i/i zlonamjerno zaključuju kako je  saopštenje direktora Pink M i TV Prva njihovo 
reagovanje na suprotne stavove koji su iznošeni o ovoj temi prethodnih dana ali onda", kako se navodi ,,AEM 
previđa da zaključi kako emiter, tj. Pink M, nije u prethodnim danima i informativnim emisijama prenijela ni 
slovo o tim suprotnim stavovima i mišljenjima", „čime je  prekršen član 11 stav 1";

Polazeći od navedenih razloga, podnosilac žalbe predlaže Savjetu Agencije, da prihvati prigovor i naloži emiteru 
preduzimanje odgovarajućih mjera prema emiteru.

Na sjednici održanoj 18.08.2016.g., Savjet Agencije je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom ostvario uvid u 
sljedeće spise predmeta:

- Prigovor Željka Ivanovića iz Podgorice na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: 
emiter), podnesen elektronskom poštom dana 01.08.2016.g. (akt broj 02-1031 od 01.07.2016.god.);

- Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 05-1031/1 od 05.07.2016.god.);

- Zahtjev za izjašnjenje emitera povodom navoda iz prigovora g. Željka Ivanovića iz Podgorice (akt broj 02­
1031/2 od 07.07.2016.god.); ~ '

- Izjašnjenje emitera na navode iz prigovora g. Željka Ivanovića iz Podgorice (akt broj 02-1031/3 od
15.07.2016.god.);

- Rješenje direktora Agencije za elektronske medije po prigovoru Žerljka Ivanovića iz Podgorice (akt br. 02­
1031/4 od 01.08.2016.god.); '  ~

- Žalba na Rješenje direktora Agencije za elektronske medije (akt br. 02-1031/5 od 03.08.2016.god.).

Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima predmeta, 
Savjet Agencije konstatovao je sljedeće:

1) Dana 15. juna 2016.g. u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, dva", emitovan je 
prilog u trajanju od 96 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog/ „Povodom najnovijeg pokušaja samoprogiašenog stručnjaka za medije Gorana Đurovića, da 
koristeći Skupštinu Crne Gore za ostvarivanje svojih ličnih i poslovnih interesa u iobiranju za vlasnike 
tabloida Vijesti putem opozicionih medija, u javnost šalje neistine o konkurentskim televizijama 
njegovih poslodavaca, direktori televizije Pink M i Prva Goran Radenović i Šonja Drobac, zatražili su od 
predsjednika Skupštine Darka Pajovića da ta grana vlasti zatraži informacije od nadležnih državnih 
organa i objavi crnogorskoj javnosti uvid u fmansijske kartice komercijalnih televizija, odnosno kako 
koja od komercijalnih televizija sa nacionalnom frekvencijom ispunjava obaveze prema državi, odnosno 
Budžetu i građanima ove zemlje. Vjerujemo da bi se tako stekao uvid da ii država eventualno 
favorizuje neku komercijalnu televizijsku stanicu, dozvoljavajući jo j da pravi enormno veće dugove 
nego drugi emiteri, piše u zajedničkom pismu Radenović i Drobac. Prema njihovim informacijama, 
Televizija Vijesti ubjedijivo je  najveći dužnik po osnovu neizmirenih poreza na plate kao i obaveza 
prema Radio-difuznom centru. Taj se dug Televizije Vijesti mjeri u stotinama hiljada eura u odnosu na 
druge dvije televizije, pa tako umjesto da vlasnici Vijesti plaćaju državi obaveze, od tih para kupuju 
programe i uz nečiju zaštitu i pomoć opstaju na tržištu. Radenović i Drobac traže od Pajovića da 
saopšti u kom svojstvu se Skupštini obraća Goran Đurović, da li je  formaiizovao svoj status lobiste 
Vijesti, ili zloupotrebljava funkciju člana Savjeta Javnog servisa, što je  i neumjesno i predstavlja 
konflikt interesa."

2) Dana 01.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je prigovor 
gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice, na rad emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod 
Agencije pod br. 02-1031 od 01.07.2016.g.). Predmetni prigovor se odnosio na programski sadržaj 
emitovan dana 15. juna 2016.g. u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, dva", i u

2



sklopu njega prilog čija je sadržlna (transkript) naprijed navedena. Emiter je, prema navodima podnosioca 
prigovora, izvršio povrede Pravilnika time što je:

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija postoji interesna 
povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), „tendencioznim komentarisanjem 
činjenica, njihovom jednostranom interpretacijom i sugestivnom kontekstuaiizadjom", objavljivanjem 
tvrdnji, odnosno, po mišljenju podnosioca prigovora, „diskvalifikacijom da su Vijesti tabloid, da vlasnici 
Vijesti imaju lobistu u Savjetu RTCG, da ga za to iobiranje faktički i plaćaju!";

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim sadržajima s 
ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili montiranje djelova sadržaja i si.), 
odnosno manipulacije slikom, tonom i i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao saopštenog");

- prekršio načelo slobode objavljivanja komentara (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „sloboda 
elektronskih medija da u skladu sa svojom uređivačkom politikom komentarišu pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, državnih organa, političkih partija i drugih institucija, kao i obaveza da komentare 
jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu temu"), jer, po navodima 
podnosioca prigovora, emiter nije saopštio da li je u predmetnom prilogu „riječ o komentaru, već je  
netačne i tedenciozne stavove saopšti(o) u formi uobičajene servisne informacije!?')

- emitovao sadržaj koji „spada u govor mržnje" (koji je prema čl. 4 Pravilnika definisan kao „svi oblici 
izražavanja kojima se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili diskriminacija po osnovu rase, 
etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog 
porijekla, imovnog stanja, članstva u sindikatu, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili porodičnog 
statusa, starosnog doba, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta ili polne 
orijentacije"). Takav stav temelji na ocjeni da „stalnim ponavljanjem teze da su Vijesti tabloid, autor 
priloga i uredništvo TV Pink svjesno omalovažavaju nezavisni dnevnik Vijesti iznošenjem netačnih tvrdnji, 
tim prije što takav pežorativni termin ne koriste za bilo koji drugi dnevni list u CG, čak ni za one koji se 
sami predstavljaju kao tabloidi a koje ova TV često citira u svojim prilozima! Sve to je  smišljeno kako bi se 
dnevniku Vijesti i našoj kompaniji nanijela materijalna šteta, kako bi se diskreditovali kod čitalaca i 
oglašivača i time fmansijski uništili. Kako se takva formulacija pojavljuju u čitavom periodu od 13. juna do 
21. juna, kao i mjesecima i godinama prije tog perioda, jasno je  da se radi o tendenciji i smišljenoj 
kampanji.... što spada u govor mržnje";

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija da 
izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje 
emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije 
pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili 
nepotvrđenost"), jer, po mišljenju podnosioca prigovora „jasno je  da u pomenutom prilogu i citiranim 
stavovima nema nikakvog suviisnog osnova, da se radi o izmišljenim i tendencioznim kvalifikacijama 
dnevnika Vijesti i osnivača Vijesti-,

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama 
koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. Ovo načelo 
ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa 
pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka koji bi 
opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili ličnosti"), jer „niko iz 
TV PINK M nije zvao Žeijka Ivanović za izjavu Hi komentar povodom pomenutih diskvalifikacija i 
neutemeljenih optužbi'.

3) U pisanom izjašnjenju na podneseni prigovor (akt zaveden pod br. 02-1031/3 od 15.07.2016.god.) emiter 
je ukazao da je „15. juna ove godine emitovan prilog u kojem informišemo javnost da su direktori TV 
Pink M i TV Prva uputili zajedničko pismo predsjedniku Skupštine Crne Gore, u kojem saopštavaju svoja 
reagovanja, mišljenja i stavove povodom tvrdnji koje je  gospodin Goran Đurović izrekao u dopisu 
parlamentu u pogledu (ne)ispunjavanja zakonskih obaveza ova dva elektronska medija. Činjenica da je  
riječ o djeiovima sadržaja zajedničkog pisma dva direktora predsjedniku parlamenta, jasno je  saopštena i 
ne ostavlja prostor za dilemu u pogledu izvora i žanra priloga". Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine 
navode iz prigovora:

- podsjetio je da „kada je  u pitanju prenošenje saopštenja, pisanih i drugih izjava i tvrdnji drugih ličnosti,

3



medija, javnih dokumenata i si., bez komentara našeg autora ili redakcije - naša dužnost je  da tačno 
prenesemo suštinu toga što je  saopšteno". Po njegovom mišljenju, ,,u konkretnom slučaju, kriterijum 
istinitosti, izbalansiranosti i si. za nas je  da ii smo vjerodostojno i bez uređivačkih intervencija koje 
mijenjaju smisao prezentirali pomenuto pismo, ili ne. Mi smo prenijeli djeiove bez naših komentara".

- „za sve ostalo na šta podnosilac prigovara ukazuje (diskvalifikacije, tendenciozni komentari i si.), 
adresa su oni koji nešto javno tvrde, a ne medij koji to tačno prenosi."

- „prigovori po osnovu navodnog kršenja pravila druge strane i korišćenje govora mržnje su", kako se 
navodi, „neutemeljen?;

- podnosilac prigovora se nije obratio „sa zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/iii odgovor u skladu 
sa članovima 26 do 35Zakona o medijima".

4) Emitovani prilog je dat u formi saopštenja o obraćanju direktora „TV Pink M" i „TV Prva", upućeno 
predsjedniku Skupštine Crne Gore, u kojem saopštavaju svoja reagovanja, mišljenja i stavove povodom 
tvrdnji koje je gospodin Goran Đurović izrekao u dopisu parlamenta u pogledu (ne)ispunjavanja zakonskih 
obaveza ta dva elektronska medija.

5) Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni da određenu 
pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise;

6) Iznošenje stava/komentara da pojedine ličnosti učestvuju u „lobiranju za vlasnike tabloida Vijesti putem 
opozicionih medija", iako mogu zvučati kao „tendendozn(o) komentarisanje činjenica, jednostrana 
interpretacija i sugestivna kontekstuaiizacija", predstavljaju mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u 
okviru svoje slobode izražavanja i koje iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka lica na koje se 
komentar odnosi. Pravo emitera da slobodno izrazi ovakav (moguće tendenciozan ili provokativan) stav 
prati pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

7) Emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti" odnosno „načela 
objektivnosti", koja obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, 
mišljenja ili komentara", odnosno da „u informativnim programima svako stanovište predstave na 
objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja".

Činjenični dio izvještavanja čini informacija o detaljima obraćanja direktora dva TV emitera predsjedniku 
Skupštine, kojim su reagovali na prethodno objavljene izjave o njihovim medijskim kućama. Dio uvodne 
rečenice priloga koji glasi „(p)ovodom najnovijeg pokušaja samoprogiašenog stručnjaka za medije Gorana 
Đurovića, da koristeći Skupštinu Crne Gore za ostvarivanje svojih ličnih i poslovnih interesa u lobiranju za 
vlasnike tabloida Vijesti putem opozicionih medija, u javnost šalje neistine o konkurentskim televizijama 
njegovih poslodavaca," predstavlja stav/mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje 
slobode izražavanja i koje iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka lica na koje se komentar odnosi. Ne 
može se reći da je time lično uvjerenje ili mišljenje urednika ili novinara diskriminatorno uticalo na način 
predstavljanja teme samog sadržaja, odnosno da je datim komentarom neistinito predstavljen predmet 
informativnog sadržaja.

8) Nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da predmetni prilog sadrži elemente govora mržnje odnosno 
da, kako se ističe u prigovoru, „stalnim ponavljanjem teze da su Vijesti tabloid, autor priloga i uredništvo 
TV Pink svjesno omalovažavaju nezavisni dnevnik Vijesti iznošenjem netačnih tvrdnji", te da to potvrđuje 
da se radi o „tendenciji i smišljenoj kampanji protiv Željka Ivanovića koja time spada u govor mržnji'. Ne 
može se govoriti da je emiter na bilo koji način podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili 
diskriminacije protiv bilo koga, što je zabranjeno Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

9) Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. Da 
je to bio slučaj onda bi emiter imao obavezu da, saglasno „pravilu druge strane", svim stranama koje su 
uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. U prilogu nije riječ o 
raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu 
služi "pravilo druge strane").

10) Podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o svojim 
stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema raspoloživim informacijama, 
to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

11) Podnosilac žalbe nije iznio nove dokazne predloge ili činjenice kojim bi se potvrdila osnovanost podnesene 
žalbe, odnosno koje bi ukazivale da Agencija nije, prilikom donošenja prvostepenog Rješenja, potpuno i 
pravilno utvrdila sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje Rješenja. Naime, prvostepenim 
Rješenjem je kostatovano da nije opravdan podneseni prigovor da je, emitovanjem spornog priloga, emiter 
prekršiprekršio načelo slobode objavljivanja komentara (koristio je svoje pravo da u skladu sa svojom 
uređivačkom politikom komentariše teme od značaja za javnost), načelo tačnosti (emitovao je informacije

4



zasnovane na relevantnom izvoru -  javnom obraćanju), pravilo druge strane (nije bilo sukoba bilo koje 
vrste, da bi bilo nužno da stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju 
na ravnopravan način), načelo objektivnosti (nije neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja) ili 
načelo nepristrasnosti (mišljenje urednika i novinara nije diskriminatorno uticalo na način predstavljanja 
teme sadržaja), odnosno da je na bilo koji način podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili 
diskriminacije protiv bilo koga (standardi definisani čl. 4 i 8 Pravilnika), kao ni tačku tačku 7.1 izdatog 
Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter odgovoran za 
sadržinu emitovanog programa.

12) Povodom navoda iz žalbe koji ukazuju da je došlo do povrede čl. 7 st. 1 tač. a, čl. 8 st. 2 i čl. 11 st. 1 
Pravilnika, ni podnesena žalba, ni prethodno podneseni prigovor ne sadrže informacije na osnovu kojih bi 
se moglo utvrditi da je došlo do kršenja jednog ili više navedenih programskih standarda, što bi bilo osnov 
za izricanje upravno-nadzornih mjera saglasno zakonu.

13) Ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni, na 
raspolaganju joj stoje razne mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, reagovanje) ili zaštiti svoje 
interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koju je emiter dužan da objavi, u skladu sa zakonom. 
Prema raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora odnosno žalbe nije iskoristio.

S tim u vezi, Savjet Agencije je konstatovao da prvostepeni organ nije propustio da razmotri bilo koji navod iz 
prigovora, koji je relevantan za odlučivanje o eventualnom kršenju programskih standarda.

Savjet Agencije je utvrdio da je postupak koji je prethodio prvostepenom Rješenju pravilno i zakonito sproveden 
i da je Rješenje pravilno i na zakonu zasnovano, a žalba neosnovana.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo rješenje će biti objavljeno na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
PRAVNA POUKA

Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore, u roku 
od 30 dana od dana prijema rješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati 10,00 Eur sudske takse na 
žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim taksama.

Predsjednik 
Savjeta Agencije za elektronske medije

• nm frR  i T t i p f  ̂  '
Dostavljeno:
- Željko Ivanović, podnosilac žalbe
- Direktor Agencije za elektronske medije
- Sektor za pravne i ekonomske poslove 
* Arhiva

5

http://www.ardcg.org

