
m i

Crna Gora 
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 01 -  1224/6 
Podgorica, 21.09.2016.godine

Na osnovu čl. 14 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i čl. 
221 i 237 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list CG", br. 60/03 i 32/11), rješavajući po žalbi
gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zavedenoj kod Agencije za elektronske medije pod br. 01-1224/5 
od 07.09.2016.g.), Savjet Agencije za elektronske medije, na sjednici održanoj 21.09.2016. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Usvaja se žalba gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice podnesena protiv Rješenje direktora 
Agencije za elektronske medije br. 02-1224/4 od 31.08.2016. godine (zavedena kod Agencije za 
elektronske medije pod brojem 01-1224/5 od 07.09.2016.g.).

2. Poništava se prvostepeno Rješenje Agencije za elektronske medije br. 02-1224/4 od 31.08.2016. 
godine i predmet vraća prvostepenom organu na ponovni postupak.

3. Prvostepeni organ je dužan da dopuni postupak otklanjanjem nedostataka zbog kojih je, iz utvrđenih 
činjenica, izveden pogrešan zaključak da nije došlo do kršenja članova 7 (tač. a/), 8 (st. 1, u dijelu 
koji se odnosi na načelo tačnosti) i 11 (st 1.) Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 7/16).

4. Prvostepeni organ je dužan da, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 20 dana od dana prijema 
predmeta, donese novo rješenje.

5. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardca.org.

6. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-1224/4 od 31.08.2016. godine odbijen je prigovor 
Željka Ivanovića iz Podgorice, podnesen protiv privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera 
televizijskog programa „TV Pink M", zbog kršenja čl. 7 st. 1, 8 st. 2, 11 st. 1 i 2, 28 st. 1, 2 i 3 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik), prilikom emitovanja priloga 
23. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 
21:00 čas, povodom objavljivanja izvoda iz završne riječi jedne od optuženih u sudskom procesu koji je 
vođen protiv menadžmenta CKB.

U ostavljenom roku, Željko Ivanović iz Podgorice je uložio žalbu Savjetu Agencije za elektronske 
medije (u daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog rješenja Agencije (zavedena kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1224/5 od 07.09.2016.g.).

Žalbom se ističe da je emiter, prekršio Pravilnik time što je:
- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 

medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i 
izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu 
potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači 
njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost"), jer je, kako navodi podnosilac žalbe, „zabrinjavajuće da 
AEM i njen direktor ne mare šta su činjenice a šta laži -  za njih je  činjenica sve što se objavi i 
bilo ko da o b ja v iOn ukazuje da je „neoboriva činjenica koju potvrđuje optužnica SDT protiv 
menadžmenta CKB, podignuta prije skoro tri godine, jeste  da među nosiocima spornih kredita 
nema niti jednog člana porodica MUke Ljumović i Bose Tatar... Zato je  ta 'činjenica' za AEM i 
njenog direktora morala biti prepoznata kao laž i  grubi falsifikat kojim se namjerno i svjesno

i

http://www.ardcq.org


dezinformiše javnost o temi od javnog interesa! Is ti dokument, optužnica SDT, demantuje i 
drugu 'činjenicu' u spornom prilogu da je  menadžemnt CKB bilo kome otpisivao kredite na štetu 
CKB. Sporni krediti nije otpisani već su vremenom postali nenaplativi. Treće, čak ni mediji kao 
što su informer ili DN, prepoznati u javnosti po skoro svakodnevnom kršenju Kodeksa i 
standarda, na koje se poziva prilog nikada nijesu objavili tako grubi faslifikat da je  optužnica 
SDT protiv menadžemnta CKB zasnovana na otpisanim kreditima članova njihovih porodica, tako 
da je  potpuno neutemeljeno i skandolozno sakrivanje odgovornosti uredništva Pink M iza takve 
konstatacije AEM-a i njenog direktora". Nadalje u žalbi se navodi da „Pink M emituje prilog 
utemeljen 'na činjenicama iz drugih medija', iako su one kroz ovaj postupak demantovane i 
oborene. Dakle, 'ti drugi mediji', kao što je  Pobjeda iz 2010. godine, mogli su da falsifikuju i 
spinuju činjenice sve dok nije podignuta optužnica u slučaju CKB a to je  bilo 2013. -  nakon toga 
svi ti napisi su pali u vodu i pokazali se kao laži i podvale je r  među spornim kreditima nije bilo 
niti jednog člana porodica Ljumović i Tatar. I  tri godine nakon toga AEM i  njen direktor 
zaključuju da je  vrhunski profesionalizam Pink M pozivanje na napise iz 2010. koji su u 
međuvremenu desetina puta demantovani i  ismijani!"

- prekršio pravilo druge strane (koje prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez 
novih relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, 
događaju, instituciji ili ličnosti), jer ako je, kako se navodi u žalbi, „uredništvo Pink M ovim 
prilogom željelo da istinito i  profesionalno informiše javnost o ovoj temi, onda su bili u obavezi 
da pozovu prozvane menadžerke CKB Ljumović i Tatar i pitaju za stavove Gorice Vujisić i za 
ostale kvalifikacije iz ovog priloga koji se tiču spornih kredita".

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer je, kako se navodi u žalbi, „cilj autora priloga bio suprotan -  da emitovanjem 
ovako priloga pošalju gledaocima necjelovitu i netačnu sliku o određenoj temi".

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni");

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito 
informativno-politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se 
postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih 
programa, koji predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

Na sjednici održanoj 21.09.2016.g., Savjet Agencije je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom 
ostvario uvid u sljedeće spise predmeta:

- Prigovor Željka Ivanovića iz Podgorice na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem
tekstu: emiter), podnesen elektronskom poštom dana 01.08.2016.g. (akt broj 02-1224 od
01.08.2016.god.);

- Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 05-1224/1 od 03.08.2016.god.);
- Zahtjev za izjašnjenje emitera povodom navoda iz prigovora (akt broj 02-1224/2 od

04.08.2016.god.);
- Izjašnjenje emitera na navode iz prigovora, broj 2234-08/16 od 15.08.2016. godine (zaveden pod

br. 02-1224/3 od 15.08.2016.god.); '
- Rješenje direktora Agencije za elektronske medije po prigovoru Željka Ivanovića iz Podgorice (akt br.

02-1224/4 od 31.08.2016.god.); ~
- Žalba na Rješenje direktora Agencije za elektronske medije (zaveden pod br. 01-1224/5 od

07.09.2016.god.).
Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima 

predmeta, Savjet Agencije konstatovao je sljedeće:
1) Dana 23. jula 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut,

2



dva", emitovan je prilog, u trajanju od 57 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):
Prilog: "Jedna od optuženih u aferi „CKB" i  šefica pravnog sektora te banke Gorica Vujisić 
kazala je  u završnoj riječi na ročištu pred višim podgoričkim sudom da postoji veza između 
udruženih tajkuna i tužilaštva, te da zbog toga nije uhapšen Miro Perovič, koji je  tada bio član 
kreditnog odbora CKB-a, piše današnja štampa. Perovič je  inače sestrić prvooptužene Miike 
Ljumović, a sinovac jednog od vlasnika medijskog koncerna „Vijesti" Miodraga Perovića. 
Podsjetimo, bivši čelnici CKB-a terete se da su u periodu od 2005. do 2007. odobravali kredite 
koji nijesu vraćani, a čime su oštetili ovu banku za skoro 7  mi/iona eura. Miiionske kredite Miika 
Ljumović i  Bose Tatar, kao menadžerke CKB, davale su kompanijama na čijem su čelu članovi 
njihovih porodica. Na taj način su im omogućavale da postanu akcionari banke, a kredite su 
kasnije otpisivale na teret CKB."

2) Dana 01.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor koji se odnosio na programski sadržaj emitovan dana 23. jula 2016. godine u 19:00, 
20:00 i 21:00 čas, u okviru informativne emisije „Minut, dva" i u sklopu njega Prilog čija je 
sadržina (transkript) naprijed navedena. Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, 
izvršio povrede Pravilnika time što je:
- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika, jer je u prilogu „iznijeto niz nesitinitih ipristrasnih konstatacija 

kojima se javnost dovodi u zabludu i pokušava obmanuti na vrlo prizeman način". 
Podnosilac prigovora je ukazao na ono što je smatrao da „netačno i izmišljeno" i istakao:

da je „gruba ... izmišljotina da su menadžerke CKB M.Lj. i B.T. davale kredite 
kompanijama na čijem su čelu članovi njihovih porodica, a kasnije ih otpisivali na 
štetu CKB. Prostim uvidom u sudske spise predmeta CKB jasno se da zaključiti da 
među nosiocima spornih kredita nema nikog od članova porodica M.Lj. i  B. T. Čak se, 
tokom procesa koji je  bio javan pa samim tim poznat i  uredništvu Pink M, preko 
svjedočenja vlasnika firmi spornih kredita ispostavilo da najveći broj njih nikada nije 
upoznao M.Lj. ili B. T ."
da je „gruba ... izmišljotina da su M.Lj. i  B. T. otipisvale bilo koje kredite pa ni spornih 
5  kredita koji su predmet sudskog spora. Time Pink M bez ikakvog osnova krši 
prezumciju nevinosti i donosi presudu prije Suda. Kao što je  sudski pretres pokazao 
ni jedan od tih kredita nije otpisan u vrijeme dok su M.Lj. i  B. T. bile menadžerka 
CKB, a za većinu njih su postojala zakonska sredstva obezbeđenja".
da je „gruba ... izmišljotina da je  on ili neka njegova firma tražili, a kamoli dobijali 
kredit za kupovinu akcija CKB ili bilo koje druge firme na crnogorskoj berzi. Takođe 
je  netačno da je  otpisan bilo koji kredit koji je  on ili neka njegova firma nekad dobili 
od bilo koje banke".

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika, jer je, po mišljenju podnosioca prigovora cilj uredništva 
Pink M b io ... da krivotvoreći brojne činjenice izvedu tendenciozne i  lažne zaključke kojima će 
diskreditovati bivši menadžment CKB, a preko njih i  dnevnik Vijesti, njegovi osnivače i (on) 
lično."

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika, jer, kako se navodi „ako se uredništvo Pink M TVpozvalo na 
tekstove falš feljtona 'Pobjede' moralo je  onda i pomenuti naše stavove iznesene tim 
povodom u kojim smo argumentima i dokazima negirali tvrdnje i  falsifikate 'Pobjede'".

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da "programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, 
posebno ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog 
perioda") jer, kako navodi, „ovo je  666 prilog Pink M TV u posljednjih 3 i po godine usmjeren 
na diskreditaciju medijske grupe Vijesti', s  ciljem da se sistematično i dugotrajno promovišu 
interesi vlasnika same Pink TV kojoj je  naša medijska kuća konkurent na tržištu. "

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza 
elektronskih medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na 
objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna 
strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja), jer, kako se navodi, emiter 
„namjernom i tendencioznom uredničkom intervencijom falsifikuje činjenice i kod javnosti 
stvara potpuno pogrešna slika o jednom sudskom procesu i  njegovim akterima. Sve opet s

3



namjerom da se preko njih kompromituju osnivači CKB, najuspješnije banke u CG, a preko 
njih i  medijska grupacija V ijesti' i  njeni osnivači."

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza 
elektronskih medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili 
komentara, pri čemu lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da 
diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog predstavljanja. Primjena ovog načela 
isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim sadržajima s ciljem promjene 
njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje djelova sadržaja i si./, 
odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao 
saopštenog"), jer "... se manipuiisanjem sa dezinformacijama i  dodatnom manipulacijom u 
montaži slike kojom se pokrivaju tendenciozni i  netačni stavovi, brutalno izvrće smisao i 
suština pitanja koje se tretira u prilogu."

- prekršio načelo tačnosti.
- prekršio čl. 28 st. 1, 2 i 3 Pravilnika (kojima je propisano da se u programima elektronskih 

medija mora striktno poštovati pretpostavka nevinosti do donošenja pravosnažne odluke 
suda, da su elektronski mediji dužni da objektivno i tačno izvještavaju o sudskim 
postupcima, uključujući objavljivanje informacija o sudskim odlukama, naročito ukoliko se 
radi o oslobađajućim odlukama, prekidima istrage ili značajnom umanjenju težine djela za 
koje se optuženi tereti, kao i da mišljenja i informacije vezane za sudske postupke koji su u 
toku mogu se predstavljati samo uz poštovanje odredbi iz člana 7. Pravilnika), jer 
„iznošenjem neistinitih činjenica iz sudskog postupka i kršenjem prava na prezumciju 
nevinosti pnje okončanja sudskog postupka."

3) U pisanom izjašnjenju na podneseni prigovor (akt zaveden pod br. 02-1224/3 od
15.08.2016.god.), emiter je ukazao da je 26. jula ove godine emitovao „prilog čiji je  povod 
činjenica, koja je  saopštena u štampi, da je  šefica pravnog sektora CKB, inače jedna od 
optuženih u aferi 'CKB', u završnoj riječi na ročištu pred Višim podgoričkim sudom, izjavila 'da 
postoji veza između udruženih tajkuna i tužilaštva, te da zbog toga nije uhapšen Miro Perović, 
koji je  tada bio član kreditnog odbora CKB-a1", kao i da su nakon „što je  saopštena ta činjenica, 
podsjetili na neke ključne elemente te afere koja traje u dužem periodu (pa su s  vremena na 
vrijeme podsjećanja nužna da bi publika mogla da prati nove informacije), ukazali na neke 
aspekte koji se tiču relacija pojedinih aktera i  saopštili za šta se optuženi terete".
Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao:
- da su ,,u  zavšnom dijelu priloga jasno kazali: 'Podsjetimo, bivši čelnici CKB-a terete se da 

s u ...'i  u narednih par rečenica naveli za šta se terete", kao i da „nigdje mjesmo uputili ni 
najmanju aluziju o bilo čemo što bi na bilo koji način prejudiciralo njihovu eventualnu krivicu 
Hi nevinost";

- podnosilac prigovora se nije obratio „sa zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor 
u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

4) emitovani prilog sadrži informaciju (vijest) u vezi sa završnom riječi jedne od optuženih (Gorica 
Vujisić) u sudskom procesu koji je vođen protiv menadžmenta Crnogorske komercijalne banke 
(CKB) i osvrt, na osnovu pisanja dnevne štampe, na neke aspekte predmetnog procesa i lica 
koja su u njemu pominjana. Prilog je „pokriven" kadrovima u kojem se nalaze lica o kojem je 
riječ u prilogu (Miodrag Perović, Milka Ljumović, Bose Tatar, Gorica Vujisić i Miro Perović), kao i 
ilustracijama objavljenih tekstova u dnevnim novinama „Informer" od 23/24. jul 2016. godine 
(izjave/navodi Gorice Vujisić) i „Pobjeda" od 23.12.2013., 19.11.2013. i 23.01.2014. godine 
(tekstovi o radu CKB i njenim predstavnicima).

5) emiter je objavljivanjem informacije o događaju koji je od interesa za javnost (davanje završne 
riječi jedne od optuženih u sudskom procesu) dao doprinos blagovremenom informisanju 
javnosti, ali se ne može reći da je doprinio i istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju. 
Naime, dok se prenošenje vijesti o djelovima završne riječi jedne od optuženih u sudskom 
procesu, pa čak i podsjećanja zašto se optuženi u postupku terete, može smatrati doprinosom 
istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju, to se ne može reći i za objavljivanje, u 
nastavku „podsjećanja", navoda koji glasi: „Milionske kredite Milka Ljumović i Bose Tatar, kao 
menadžerke CKB, davale su kompanijama na čijem su čelu članovi njihovih porodica. Na taj 
način su im omogućavale da postanu akcionari banke, a kredite su kasnije otpisivale na teret

4



CKB." Izostavlja njem bilo kakave odrednice da se radi o prenesenim navodima iz drugog izvora 
(kao što je slučaj sa prvim dijelom priloga koji glasi: „Jedna od optuženih u aferi „CKB" i šefica 
pravnog sektora te banke Gorica Vujisić kazala je  u završnoj riječi na ročištu pred višim 
podgoričkim sudom da postoji veza između udruženih tajkuna i  tužilaštva, te da zbog toga nije 
uhapšen Miro Perović, koji je  tada bio član kreditnog odbora CKB-a, piše današnja štampa. 
Perović je  inače sestrić prvooptužene Milke Ljumović, a sinovac jednog od vlasnika medijskog 
koncerna „Vijesti" Miodraga Perovića.") \ korišćenjem samo pokrivalica sa kadrovima tekstova uz 
dnevnog lista „Pobjeda" iz 2013. i 2014. godine, emiter je propustio da profesionalno i 
odgovorno ukaže da se radi o navodima koji se ne odnose na pisanje „današnje štampe" ili čak 
sadržaje optužnog predloga u tekućem sudskom postupku, već je informacije koje se odnose na 
neke druge aspekte poslovanja CKB, predstavio na način da se stiče utisak da su oni sastavni dio 
osnova za koji se pomenuta lica terete.
I sam emiter, u svom izjašenjenju kaže da su ,,u  završnom dijelu priloga jasno kazali: 
'Podsjetimo, bivši čelnici CKB-a terete se da su ...' i u narednih par rečenica naveli za šta se 
terete". Dakle, iako (opet u uzjašnjenju) tvrdi da „nigdje nijesu uputili ni najmanju aluziju o bilo 
čemo što bi na bilo koji način prejudiciralo njihovu eventualnu krivicu ili nevinost", on je potvrdio 
njegovu namjeru da, emitovanjem tog dijela navoda („Milionske kredite MUka Ljumović i Bose
Tatar, kao menadžerke CKB, davale s u ........'), ukažu javnosti na neke aktivnosti pomenutih lica
(M.U. i B.T.) za koje se može steći utisak da su osnov zbog kojeg se terete u sudskom postupku 
i na što podsjećaju u tom dijelu priloga. Takav zaključak nije činjenično utemeljen, što se može 
zaključiti uvidom u sadržaj članaka dnevnog lista „Pobjeda" koje je emiter iskoristio kao 
pokrivalice za ovaj dio svojih navoda („podsjećanje").
Na taj način, emiter je uređivačkom intervencijom neistinito predstavio predmet informativnog 
sadržaja (osnov zbog kojeg se vodi sudski postupak na koji on podsjeća javnost). Pored 
informacija vezanih za sudski proces (koji je povod za objavljivanje priloga, izjava iz završne 
riječi, osnov zbog kojeg se lica u postupku terete), on je iznio i navode, kojima se nepotpuno 
predstavlja predmet informativnog sadržaja. Time su lično uvjerenje i mišljenje urednika i 
novinara diskriminatorno uticali na način predstavljanja teme sadržaja. Iako se objavljivanjem 
pokrivalica sa tekstovima iz dnevnog lista „Pobjeda" može zaključiti da se radi o već objavljenim 
informacijama drugih izvora, objavljivanjem takvih navoda u vezi sa navodima koji se odnose na 
osnov zbog kojeg se vodi sudski postupak, dovodi do toga da predmetni događaj nije vjerno 
prikazan.
Ovaj sadržaj se može okarakterisati i kao nepravičan ili neizbalansiran. Naime, dok je u prvom 
dijelu priloga data informacija o izvodu iz završne riječi jedne od optuženih u sudskom postupku, 
kojim se ukazuje na postojanje „ veze između udruženih tajkuna i tužilaštva, te da zbog toga nije 
uhapšen Miro Perović, koji je  tada bio član kreditnog odbora CKB-a...", u nastavku se „podsjeća" 
na rođačke veze Mira Perovića sa Milkom Ljumović i Miodragom Perovićem, čime se može steći 
utisak da su oni ti „tajkuni" odnosno odgovorni za „vezu sa tužilaštvom" zbog koje nije došlo do 
hapšenja određenog predstavnika CKB uključenog u donošenje kreditnih odluka (člana kreditnog 
odbora CKB). U cilju obezbjeđivanja pravične i balansirane vijesti, iznošenje takve (čak i) sumnje 
je trabalo da prati objavljivanje ili bar informacija o razlozima zbog kojih emiter nije dobio stav 
lica koja se pominju.

6) Prvostepeni organ je pravilno zaključio da prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima 
ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti 
se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo 
druge strane").

7) Nijesu osnovani navodi podnosioca žalbe da je prilikom donošenja prvostepenog rješenja 
postojala namjera tumačenja Zakona ili Pravilnika u korist emitera, a na štetu podnosioca žalbe 
/prigovora. U sprovođenju nadzora nad primjenom Zakona i Pravilnika, a posebno kada se radi o 
odredbama koje definišu programska načela ili principe, prvostepeni organ se kretao u 
granicama slobodne procjene, uvažavajući dva seta prava: s jedne strane, pravo na slobodu 
izražavanja emitera i sa druge strane, pravo podnosioca prigovora/žalbe da iznese svoje 
stanovište.

S tim u vezi, Savjet Agencije je konstatovao da su opravdani navodi iz žalbe, odnosno da je zbog 
izvođenja pogrešnog zaključka iz utvrđenih činjenica došlo do pogrešnog tumačenja Pravilnika da nije došlo 
do kršenja članova 7, 8 i 11 Pravilnika.

5



Članom 237 Zakona o opštem upravnom postupku je propisano da kada drugostepeni organ utvrdi 
da se u prvostepenom postupku nije vodilo računa o pravilima postupka koja su od uticaja na rješavanje 
stvari, a ne radi se o bitnim povredama pravila postupka iz člana 226 ovog zakona, on će dopuniti postupak i 
otkloniti navedene nedostatke sam ili preko prvostepenog organa ili zamoljenog organa. Nadalje, istim 
članom je propisano da ako drugostepeni organ nađe da će nedostatke prvostepenog postupka (utvrđovanje 
odlučnih činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje rješenja) brže i ekonomičnije otkloniti 
prvostepeni organ, on će svojim rješenjem poništiti prvostepeno rješenje i vratiti predmet prvostepenom 
organu na ponovni postupak. U tom slučaju, drugostepeni organ je dužan svojim rješenjem da ukaže 
prvostepenom organu u kom pogledu treba dopuniti postupak, a prvostepeni organ je dužan u svemu da 
postupi po drugostepenom rješenju i da, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 20 dana od dana prijema 
predmeta, donese novo rješenje. Protiv novog rješenja stranka ima pravo na žalbu.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.
Ovo Rješenje će biti objavljeno na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardca.org.
Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.
PRAVNA POUKA
Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne 

Gore, u roku od 30 dana od dana prijema iješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati
10,00 Eur sudske takse na žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim 
taksama.

Dostavljeno:
- Željko Ivanović, podnosilac žalbe
- „Pink M Company" d.o.o.
- Direktor Agencije za elektronske medije
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Arhiva

Predsjednik 
fAgencije za elektronske medije

6

http://www.ardca.org

