
«©5
Crna Gora 

SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE
Broj: 01 -1238/6  

Podgorica, 21.09.2016.godine

Na osnovu čl. 14 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i člana 235 stav 
1 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list CG", br. 60/03 i 32/11), rješavajući po žalbi gospodina Željka Ivanovića 
iz Podgorice (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 01-1238/5 od 08.09.2016.g.), Savjet Agencije za 
elektronske medije, na sjednici održanoj 21.09.2016. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Odbija se, kao neosnovana, žalba gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice, podnesena protiv Rješenja 
Agencije za elektronske medije br. 02-1238/4 od 05.09.2016. godine.

2. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardca.org.

3. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-1238/4 od 05.09.2016. godine odbijen je prigovor Željka 
Ivanovića iz Podgorice, podnesen protiv privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV 
Pink M", zbog kršenja čl. 7 st. 1, 8 st. 1 i 2, 11 st. 1 i 2 i 12 st. 3 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik), povodom priloga emitovanog 04. avgusta 
2016. godine u okviru programa „TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 15:00, 16:00 i 17:00 čas (vezanog za 
međunarodnu Konferenciju 'Sloboda izražavanja i odgovornost medija', održane u Bečićima).

U ostavljenom roku, Željko Ivanović iz Podgorice je uložio žalbu Savjetu Agencije za elektronske medije (u 
daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog rješenja Agencije (zavedena kod Agencije za elektronske 
medije pod br. 02-1238/5 od 08.09.2016.g.), zbog pogrešnog tumačenja Pravilnika u korist emitera.

Žalbom se ističe da je emiter, prekršio Pravilnik time što je:

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija da 
izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna 
ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano 
utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost) jer „pomenuti 
prilog... vrvi od laži, podmetanja i diskvalifikacija", kao i da je „skup koji je  organizovao Savjet Evrope i CG 
Paralment mje nikakav privatni skup a njegovi učesnici anonimusi". Nadalje se navodi da je emiter „morao 
znati... da je  generalni direktor RTCG pozvan na taj skup, da je  prihvatio poziv ali da je  par dana uoči skupa 
otkazao učešće... da je  jedan od moderatora prof. dr Miodrag Perović ugledna javna ličnost, osnivač Prirodno 
matematičkog fakulteta, pokretač niza nezavisnih mediija u CG, a ne ličnost koja zalužuje vrijeđanje i 
ponižavanje emitera."

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni program da to 
rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i 
blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu), jer je, kako se navodi u žalbi, 
„jasno da je  cilj autora priloga bio suprotan -  da emitovanjem ovako priloga pošalju gledaocima necjelovitu i 
netačnu sliku o određenoj temi."

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa „događaji moraju 
vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni").

prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u obradi 
određene tematike").

Na sjednici održanoj 21.09.2016.g., Savjet Agencije je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom ostvario uvid u 
sljedeće spise predmeta:

l

http://www.ardca.org


- Prigovor Željka Ivanovića iz Podgorice na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: 
emiter), podnesen elektronskom poštom dana 04.08.2016.g. (akt broj 02-1238 od 04.08.2016.god.);

- Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 05-1238/1 od 05.08.2016.god.);

- Zahtjev za izjašnjenje emitera povodom navoda iz prigovora (akt broj 02-1238/2 od 12.08.2016.god.);

- Izjašnjenje emitera na navode iz prigovora (akt broj br. 02-1238/3 od 19.08.2016.god.);

- Rješenje direktora Agencije za elektronske medije po prigovoru Žeijka Ivanovića iz Podgorice (akt br. 02-1238/4
od 05.09.2016.god.);

Žalba na Rješenje direktora Agencije za elektronske medije (zaveden pod br. 01-1238/5 od 08.09.2016.god.).

Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima predmeta, 
Savjet Agencije konstatovao je sljedeće:

1) Dana 04. avgusta 2016. godine u 15:00, 16:00 i 17:00 sati u okviru informativne emisije „Minut, dva", 
emitovan je prilog, u trajanju od 2 minuta 16 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: „Poslije više od pet mjeseci skrivanja od javnosti, najzad je  otkriveno koliko je  poreske obveznike 
Crne Gore koštao privatni skup Ranka Krivokapića organizovan u februaru u Bečićima pod pompeznim 
nazivom 'Sloboda izražavanja i odgovornost medija'. Ova na silu, skriveno organizovana, politička 
ujdurma, koja se navodno bavila javnim servisima i medijima, bila je  ništa drugo, do partijska akcija 
smijenjenog predsjednika Parlamenta koju su platili svi građani naše zemlje i to skoro 40.000 eura. Na sva 
pitanja javnosti i medija koliko je  koštao ovaj privatno-partijski „ivent" smijenjeni predsjednik Parlamenta i 
njegova stranka, mjesecima su izbjegavali da daju odgovor, a danas vidimo i zašto.

Podsjetimo, da na skupu koji se bavi javnim servisima, nije pozvan Javni servis Crne Gore, da na skup nije 
došao niko od najavljenih važnih gostiju, pa je  zato ovo privatno druženje nekolicine istomišljenika morao 
da otvori Krivokapić, a da je  moderator skupa na kome je  trebalo da se razgovara o odgovornosti medija 
bio niko drugi, nego Miodrag Perović, jedan od vlasnika tabloida Vijesti. Tabloida koji je  u Crnu Goru uveo 
jezik uvreda, prijetnji, ucjena, reketa, svega najgoreg što novinarstvo može da pruži. Ovaj privatni skup 
plaćen parama građana, organizovan u vrijeme dogovaranja koalicionog sporazuma vlasti i opozicije, 
režiran je  kao dodatni pritisak na viadajuće strukture u okviru ucjenjivačkih zahtjeva za smjenom 
rukovodstva RTCG i to mu je  bila jedina funkcija. 40.000 Eura budžetskih para dato je  da bi Krivokapić i 
njegov medijator Miodrag Perović, odnosno njihove partije SDP i URA imali danas 'oslobođen Javni servis',
i to je  jedini efekat ovog privatnog skupa, luksuzno pravljenog početkom godine.

A koliko je  široke ruke, naravno, tuđim parama bio Ranko Krivokapić, svijedoči podatak da je  Parlament u 
prvih šest mjeseci ove godine potrošio skoro 200.000 Eura više, nego za cijelu prošlu godinu. Svjestan 
činjenice da je  smijenjivanje sa funkcije bilo pitanje dana, Krivokapić je  posljednje sedmice na mjesto 
predsjednika Parlamenta proveo, dokazujući koliko se može biti bahat novcem poreskih obveznika. Upravo 
na temi na kojoj i Krivokapić i njegova stranka godinama grade imidž čuvara i zaštitnika para građana."

2) Dana 04.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je prigovor 
koji se odnosio na programski sadržaj emitovan dana 04. avgusta 2016. godine u 15:00, 16:00 i 17:00 sati 
u okviru informativne emisije „Minut, dva", i u sklopu njega Prilog čija je sadržina (transkript) naprijed 
navedena. Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, izvršio povrede Pravilnika time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika, jer je u prilogu „iznijeto niz nesitinitih ipristrasnih konstatacija kojima se 
javnost dovodi u zabludu i pokušava obmanuti na vrio prizeman način". Podnosilac prigovora je istakao 
da sljedeće navode smatra „netačnim i izmišljenim".

„ ... da na skup nije pozvan predstavnik Javnog servisa CG. Kompletna javnost je  mogla da 
uoči skupa sazna da je  ne samo predstavnik već izvršni direkor RTCG Rade Vojvodić bio pozvan na 
skup, aii je  par dana uoči njegovog održavanja otkazao učešće. Dakle, najšira javnost je  to znala iz 
javne polemike objavljene u svim medijima tim povodom tako da je  i obaveza ... autora priloga Pink M 
bila da makar to zna "

da je  skup organizovan samo novcem poreskih obveznika CG."

„... da na skupu nije bio niko važan, je r su na skupu govorili istaknuti novinari i urednici iz 
Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Kosova.., potom članovi reguiatornih tijela 
iz Hrvatske i BiH, predstavnici diplomatskog kora, visoki zvaničnici Savjeta Evrope i predstavnici EU 
reguiatornih tijela."

.... da je  skup imao bilo kakve veze sa "ucjenjivačkim zahtjevom za smjenu rukovodstva 
RTCG"! Na dvodnevnom skupu niko nije istakao taj zahtjev."

2



....da je  ovo bio privatni skup koji je  plaćen iz budžeta. Već... da su organizatori skupa bi/i
Skupština CG i Savjet Evrope."

„... da je Miodrag Perović medijator bilo koga pa i Ranka Krivokapića."

"... da Miodrag Perović ima svoju stranku, URU, kao što Krivokapić ima SDP."

Podnosilac prigovora je istakao i da je neistina i ... diskvalifikacija svrstavanje 'Vijesti' u grupu medija 
..., koja reketira, ucjenjuje, prijeti po CG i koja je  oličenje najgoreg što može da ponudi propaganda, a ne 
novinarstvo."

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika, jer, po mišljenju podnosioca prigovora „... cilj uredništva Pink M bio ... da 
krivotvoreći brojne činjenice izvedu tendenciozne i lažne zaključke kojima će diskreditovati medijsku 
grupu 'Vijesti' i njene osnivače."

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika, jer, kako se navodi u prigovoru, „jasno ... iz priloga da se radilo o 
jednostranom i prizemnom linču, između ostalih, i osnivača 'Vijesti', u prvom redu Miodraga Perovića."

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika, jer "ovo je  673 prilog Pink M TV u poslljednjih 3 i po godine usmjeren 
na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti', s ciljem da se sistematično i dugotrajno promovišu interesi 
vlasnika same Pink TV kojoj je  naša medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija 
da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja).

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje djelova 
sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao 
saopštenog).

- prekršio načelo tačnosti.

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose navodi
o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe 
ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu ili da 
komentarišu date navode"), jer „...se iznose teške optužbe na račun 'nekompetentnosti i nepodobnih 
djela' Ž.Ivanovića i M. Perovića", čak se oni optužuju za kriminalna djela, a da im nije data prilika da 
učestvuju u prilogu i komentarišu tako brutalne navode".

3) U pisanom izjašnjenju na podneseni prigovor (akt zaveden pod br. 02-1238/3 od 19.08.2016.god.), emiter 
je ukazao da je emitovao „prilog čiji je  predmet korišćenje javnih sredstava (novca), ali i drugih resursa 
(državnih funkcija i institucija) i svrhu ostvarivanja parcijalnih (ličnih i partijskih) interesa". On se osvrnuo i 
na pojedine navode iz prigovora i istakao „činjenični dio" priloga koji, kako navodi, podnosilac prigovora „ne 
dovodi u pitanje i ne negira njihovu istinitost"’.

■ „da je  u februaru ove godine u Bečićima organizovan međunarodni skup pod nazivom 
'Sloboda izražavanja i odgovornost medija';

- da je  organizator skupa Parlament, odnosno njegov predsjednik Ranko Krivokapić;

- da su na sva pitanja javnosti i medija koliko je  koštalo finansiranje konferencije tadašnji 
predsjednik Parlamenta i njegova stranka, mjesecima izbjegavali da daju odgovor;

- da je  tih dana (kada je  emitovan prilog) objelodanjeno da je  skup koštao gotovo 40 hiljada 
Eura;

da je  moderator bio suvlasnik 'medijskog koncerna Vijesti' Miodrag Perović;

Povodom navoda da je „... neistina i ... dikvalifikacija svrstavanje 'Vijesti' u grupu medija ..., koja reketira, 
ucjenjuje, prijeti po CG i koja je  oličenje najgoreg što može da ponudi propaganda, a ne novinarstvo", 
emiter je ukazao da se radi o tome da podnosilac prigovora „na njegove komentare i ocjene, odgovara 
svojim komentarima i ocjenama, proglašavajući njegove (emiterove) lažima, a nudeći svoje kao nesumnjive 
činjenice".

U vezi sa prigovorom zbog objavljivanja, navodno, netačnih navoda u vezi sa nepozivanjem predstavnika 
javnog servisa na predmetni skupu, iako je „... ne samo predstavnik već izvršni direkor RTCG Rade 
Vojvodić bio pozvan na skup, ali je  par dana uoči njegovog održavanja otkazao učešće", te da je

3



najšira javnost... to znala iz javne polemike objavljene u svim medijima tim povodom...", emiter je ukazao 
da to smatra čudnim argumente jer, kako kaže od njih (misli se na emitera) se konstantno u 
optužbama traži da sve što samo pomene u bilo kom prilogu, pa makar bila i notorna činjenica, iznose 
dokaze i potvrde o izvorima, pri čemu se negira i dnevna štampa i svi druge mediji kao relevantan izvor za 
... komentare. Za njegove (misli se na podnosica prigovora), dovoljno je  da kaže da za to zna 'najšira 
javnost'i da se to može smatrati verifikovanom činjenicom."

Povodom dijela prigovora kojim se ukazuje na „netačne i neistinite" navode iz priloga (tačke 5, 6, 7 i 8), 
emiter je ukazao da „komentare treba tumačiti u kontekstu vremena kada se odvijao događaj koji se 
komentanše. Naime, tada je  bila top tema u crnogorskim medijima ucjenjivački zahtjev i silan pritisak 
opozicione trojke i njoj bliskih NVO i medija da urednica TV Crne Gore, upravo javnog servisa o kojem je  
na tom skupu bilo priče, podnese ostavku. U to vrijeme je , ..., ta ostavka bila iznuđivana ucjenama i 
pritiskom bez presedana na jedan medij.... Eto, zato smo taj zahtjev nazvali ucjenjivačkim, a imamo pravo 
da mislimo i da javno tvrdimo da je  pomenuti skup po namjeri predsjenika parlamenta bio u funkciji 
ostvarivanja baš tog cilja. Ostale tri... opaske su metafore - u prenesenom značenju saopštavamo da se 
neko ponaša kao da je  neko drugi ili kao da se dešava nešto drugo."

4) Emitovani prilog predstavlja komentar na temu racionalnosti korišćenja javnih sredstava, pri čemu je 
neposredni povod za emitovanje priloga bilo nedavno objavljivanje Izvještaja o utrošenim sredstvima 
Skupštine Crne Gore, od 01.01. do 30.06.2016. godine. Značajan dio priloga (kao glavna ilustracija) su 
komentari vezani za međunarodni skup organizovan početkom godine od strane Skupštine Crne Gore i 
Savjeta Evrope. Takođe, prilog je „pokriven" kadrovima sa pomenutog skupa, koja je početkom godine 
održana u Bečićima, nepokretnim slikama na kojima se nalaze lica o kojima je riječ u prilogu (Ranko 
Krivokapić, Miodrag Perović), kao i ilustracijama ranije objavljenih tekstova na portalima Vijesti Online, Pink 
M, Analitika i dnevnim novinama „Dan". U dijelu priloga, u kojem se govori o dnevnom listu „Vijesti", riječi 
„...ucjena, reketa, svega najgoreg što novinarstvo može da pruži", kao pokrivalica je iskorišćena fotografija 
podnosioca prigovora.

5) Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, u 
skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu 
da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu temu pri 
čemu mora voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

6) Prvostepeni organ je pravilno zaključio da iznošenja komentara da .. privatni skup Ranka Krivokapića", 
„na skup nije pozvan Javni servis Crne Gord', „na skup nije došao niko od najavljenih važnih gostiju", 
„tabloid koji je  Crnoj Gori uveo jezik uvreda, prijetnji, ucjena, reketa, svega najgoreg što novinarstvo može 
da pruži", „skup plaćen parama građana, ... režiran je  kao dodatni pritisak na vladajuće strukture u okviru 
ucjenjivačkih zahtjeva za smjenom rukovodstva RTCG i to mu je  bila jedina funkcija", predstavlja mišljenje 
emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. Pravo emitera da slobodno izrazi 
ovakve (moguće tendenciozne ili provokativne) stavove prati pravo podnosioca prigovora da na njega 
reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

7) Podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o svojim 
stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema raspoloživim informacijama, 
to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

8) Podnosilac žalbe nije iznio nove dokazne predloge ili činjenice kojim bi se potvrdila osnovanost podnesene 
žalbe, odnosno koje bi ukazivale da Agencija nije, prilikom donošenja prvostepenog Rješenja, potpuno i 
pravilno utvrdila sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje Rješenja. Naime, prvostepenim 
Rješenjem je kostatovano da nije opravdan podneseni prigovor da je, emitovanjem spornog priloga, emiter 
prekršio obaveze vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio načela objektivnosti, 
nepristrasnosti ili tačnosti što su sve standardi definisani članom 4 i propisani članom 8 Pravilnika, kao ni 
tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je 
emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

9) Povodom navoda iz žalbe koji ukazuju da je došlo do povrede čl. 7 st. 1 tač. a, čl. 8 st. 1 i 2 i čl. 11 st. 1 
Pravilnika, odnosno pogrešnog tumačenja od strane prvostepenog organa, ni podnesena žalba, ni 
prethodno podneseni prigovor ne sadrže informacije na osnovu kojih bi se moglo utvrditi da je došlo do 
pogrešne kvalifikacije priloga kao i kršenja jednog ili više navedenih programskih standarda, što bi bilo 
osnov za izricanje upravno-nadzornih mjera saglasno zakonu.

10) Ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni, na 
raspolaganju joj stoje razne mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, reagovanje) ili zaštiti svoje 
interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koju je emiter dužan da objavi, u skladu sa zakonom. 
Prema raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora odnosno žalbe nije iskoristio.

S tim u vezi, Savjet Agencije je konstatovao da prvostepeni organ nije propustio da razmotri bilo koji navod iz 
prigovora, koji je relevantan za odlučivanje o eventualnom kršenju programskih standarda.

4



Savjet Agencije je utvrdio da je postupak koji je prethodio prvostepenom Rješenju pravilno i zakonito sproveden
i da je Rješenje pravilno i na zakonu zasnovano, a žalba neosnovana.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

PRAVNA POUKA

Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore, u roku 
od 30 dana od dana prijema rješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati 10,00 Eur sudske takse na 
žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim taksama.

Dostavljeno:
Željko Ivanović, podnosilac žalbe 
Direktor Agencije za elektronske medije

- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Arhiva

'S'*'”5 q N s ,  Predsjednik 
V<e*ttvjeta Agencije za e lektronske m edije

/ Mladen Lompar

5

http://www.ardcg.org

