
Crna Gora 
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 0 1 -6 5 9 /6  
Podgorica, 15.06.2017.godine

Na osnovu čl. 14 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i čl. 
221 i 237 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list CG", br. 60/03 i 32/11), rješavajući po žalbi 
gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zavedenoj kod Agencije za elektronske medije pod br. 01-659/4 od
05.06.2017.g.), Savjet Agencije za elektronske medije, na sjednici održanoj 15.06.2017. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Usvaja se žalba gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice podnesena protiv Zaključka direktora 
Agencije za elektronske medije br. 02-659/3 od 30.05.2017. godine (zavedena kod Agencije za 
elektronske medije pod brojem 01-659/4 od 05.06.2017.g.).

2. Poništava se prvostepeni Zaključak Agencije za elektronske medije br. 02-659/3 od 30.05.2017. 
godine.

3. Prvostepeni organ je dužan da povodom prigovora gospodina Željka Ivanovića i Socijaldemokratske 
partije Crne Gore (akta zavedena kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-659 od
05.05.2017.g. i 02-664 od 08.05.2017.g.) vodi odvojene postupke jer se isti pozivaju na kršenje 
različitog seta programskih sadržaja.

4. Prvostepeni organ je dužan da, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 20 dana od dana prijema 
predmeta, donese rješenja po predmetnim prigovorima.

5. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcq.org.

6. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Dana 05. i 08. maja 2017.g. Agenciji za elektronske medije dostavljeni su prigovori gospodina Željka 
Ivanovića, odnosno Socijaldemokratske partije Crne Gore, na rad privrednog društva „Pink M Company" 
d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M" (akta zavedena kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-659 od 05.05.2017.g. i 02-664 od 08.05.2017.g.).

Predmetni prigovori se odnose na prilog emitovan 03. maja 2017. godine u 11:00, 12:00, 13:00, 
14:00 i 17:00 sati u informativnoj emisiji „Minut, dva".

Agencija je saglasno članu 118 stav 1 Zakona o opštem upravnom postupku utvrdila da se oba 
prigovora zasnivaju na istom činjeničnom stanju (prigovor se odnosi na isti programski sadržaj emitera), kao 
i na istom pravnom osnovu i Zaključkom spojila predmetne prigovore (akt br. 02-659/3 od 30.05.2017. 
godine).

U ostavljenom roku, Željko Ivanović iz Podgorice je uložio žalbu Savjetu Agencije za elektronske 
medije (u daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog Zaključka Agencije (zavedena kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 01-659/4 od 05.06.2017.g.).

Žalbom se ističu razlozi za poništenje zaključka i to:
- „da se prigovor SDP odnosj na mnogo manji broj kršenja programskih načeta i profesionalnih 

standarda nego prigovor Žeijka Ivanovića'',
- J z  prigovora Žeijka Ivanovića jasno je  da je  uredništvo Pink M svjesno prekršilo 

profesionalne standarde je r  su puna tri dana prije emitovanja priloga imali izjavu Žeijka 
Ivanovića publikovanu u dnevnom listu dan iz koje su mogli zaključiti da je  prilog DN na 
osnovu kojeg su sačinili prilog-falsifikat", kao i da „ako su morali prenijeti prilog DN onda su

i

http://www.ardca.org


morali citirati i prilog Dan-a", što, kako se navodi, „ takav demant Hi okolnost nije postojala u 
vezi SDP",

- „spajanje predmetnih prigovora Agencija želi da diskredituje Željka Ivanovića i da na taj 
način potvrdi i opravda prilog Pink TV u kome se tvrdi da je  isti angažovan za HN izbore od 
strane SDP i njenog lidera".

Na sjednici održanoj 15.06.2017.g., Savjet Agencije je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom 
ostvario uvid u sljedeće spise predmeta:

- Prigovor Željka Ivanovića iz Podgorice na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., 
podnesen elektronskom poštom dana 05.05.2017.g. (akt broj 02-659 od 05.05.2017.god.);

- Prigovor Socijaldemokratske partije na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., podnesen 
elektronskom poštom dana 08.05.2017.g. (akt broj 02-664 od 08.05.2017.god.);

- Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 05-659/1 od 05.05.2017.god.);
- Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 05-664/1 od 08.05.2017.god.);
- Zahtjev za izjašnjenje emitera povodom navoda iz prigovora (akt broj 02-659/2 od

09.05.2017.god.);
- Zahtjev za izjašnjenje emitera povodom navoda iz prigovora (akt broj 02-664/2 od

09.05.2017.god.);
- Zaključak o spajanju predmeta (akt broj 02-659/3 od 30.05.2017.god.);
- Žalba gospodina Željka Ivanovića na Zaključak direktora Agencije za elektronske medije broj 02­

659/3 od 30.05.2017.godine (akt broj 01-659/4 od 05.06.2017.god.);
- Zahtjevi za izjašnjenje emiteru i Socijaldemokratskoj partiji povodom navoda iz žalbe (akt broj 01­

659/5 odnosno 02-659/6 od 05.06.2017.god.);
Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima 

predmeta, Savjet Agencije konstatovao je sljedeće:
1) Dana 3. maja 2017. godine u 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, i 17:00 sat u okviru informativne 

emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 1 minut i 18 sekundi, sljedeće sadržine 
(transkript):
Prilog: "Kako se bliže izbori u Herceg Novom, tako partije koje prema istraživanjima javnog 
mnjenja imaju malu podršku građana, pokušavaju na sve načine da pređu cenzus i zadrže bar 
dva mandata u lokalnom parlamentu. Tako je  lider Socijaldemokratske partije Ranko 
Krivokapić, kako bi ublažio posljedice fotografije koju su objavile Dnevne novine, a na kojima 
Milovan Baždar njihov kandidat za odbornika na glavi nosi šajkaču sa kokardom, angažovao 
Željka Ivanovića, suvlasnika Vijesti. Ivanović se, naime, sreo sa Draganom Šimrakom, koji je  
prema saznanjima Dnevnih novina referisao o stanju na terenu i odnosima u partiji, koji su 
pogoršani nakon skandala sa Baždarom. Zajedno su se kasnije našli sa Žeijkom Dapčevićem, 
koga Novljani pamte kao bivšeg člana prosrpske Narodne stranke. Glavna tema sastanka bila je  
kako nanijeti što veću štetu DPS-u. Ivanović je  tom prilikom kazao da se u dogovoru sa 
Krivokapićem spremaju tekstovi u Vijestima o aferama kojima se ruši rejting DPS-a, kao i da se 
planira repriza emisije o Maroviću i Budvi. Oni koji prate aktuelna dešavanja na političkoj sceni 
tumače Ivanovićev angažman kao pokušaj da se završnica kampanje pretvori u obračun DPS-a 
sa ostatkom opozicije i da se boravak Vladimira Popovića u Herceg Novom poveže sa nekim 
prljavim potezima u kampanji koji se dešavaju ovih dana, a kojima opozicione stranke, po svoj 
prilici ne birajući sredstva, otimaju glasove jedna drugoj."

2) Dana 05.05.2017. godine , Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor gospodina Željka Ivanovića koji se odnosio na programski sadržaj emitovan dana 3. 
maja 2017. godine u 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, i 17:00 sati, u okviru informativne emisije 
„Minut, dva" i u sklopu njega Prilog čija je sadržina (transkript) naprijed navedena. Emiter je, 
prema navodima podnosioca prigovora, izvršio povrede Pravilnika time što je:
- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 

program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, 
istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u 
zemlji i inostranstvu). Podnosilac prigovora je posebno istakao da „prilog predstavlja grubo

2



kršenje Pravilnika Agencije, s  ciljem da se javnost obmane i dovede u zabludu, a konkurent 
na medijskom tržištu diskvaiifikuje i eieminiše."

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni").

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito 
informativno-politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što 
se postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih 
programa, koji predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"). U prigovoru se navodi da 
je „jasno je  da je  emitovanjem ovakvog priloga koji vrvi od neistina i uvreda, uredništvo Pink 
Mprekršilo pomenuti član Pravilnika".

- prekršio či. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, 
posebno ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog 
perioda"), jer „ovo je  703 prilog Pink M TV u posljednjih 3 i po godine usmjeren na rušenje 
kredibiliteta dnevnika i TV Vijesti kao glavnog konkurenta na tržištu Pink M, s  ciljem da se 
sistematično i dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV kojoj je  naša medijska 
grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza 
elektronskih medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste, svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici 
učestvuju na ravnopravan način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, 
niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim 
grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili 
ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili ličnosti), jer, kako se navodi, 
„uredništvo Pink M nije našlo za shodno da prenese dnevnik DAN koji je  par dana ranije 
objavio moju izjavu istim povodom, a kamo ii da me pozovu i zatraže izjavu povodom 
optužbi koje tako iscrpno i bez bilo kakve ograde prenose".

3) Dana 05.05.2017. godine, Agenciji je dostavljen prigovor Socijaldemokratske partije Crne Gore 
koji se odnosio na programski sadržaj emitovan dana 3. maja 2017. godine u 11:00, 12:00, 
13:00, 14:00, i 17:00 sati, u okviru informativne emisije „Minut, dva" i u sklopu njega Prilog čija 
je sadržina (transkript) naprijed navedena. Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, 
izvršio povrede Pravilnika time što je:
- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 

program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, 
istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u 
zemlji i inostranstvu). Podnosilac prigovora je posebno istakao da je „ više nego jasno da cilj 
ovog uredništva Pink M i nepoznatog autora nije bilo profesionalno informisanje javnosti o 
događaju, već satanizacija Socijaldemokratske partije Crne Gore, njenog Predsjednika i 
funkcionera zbog čega ovaj prilog predstavlja grubo kršenje Pravilnika Agencije, s  ciljem da 
se javnost obmane i dovede u zabludu, a konkurent na medijskom tržištu diskvaiifikuje i 
eieminiše".

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito 
informativno-politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što 
se postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih 
programa, koji predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"). U prigovoru se navodi da 
je „jasno je  da je  emitovanjem ovakvog priloga koji vrvi od neistina i uvreda, uredništvo Pink 
Mprekršilo pomenuti čian Pravilnika".

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, 
posebno ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog 
perioda").

S tim u vezi, Savjet Agencije je konstatovao da su opravdani navodi iz žalbe, odnosno da je zbog 
različitog pravnog osnova, kod predmetnih prigovora, nije moguće voditi jedan postupak.

3



Prvostepeni organ je dužan da povodom prigovora gospodina Željka Ivanovića i Socijaldemokratske 
partije Crne Gore vodi odvojene postupke jer se isti pozivaju na kršenje različitog seta programskih sadržaja, 
gospodin Željko Ivanović se poziva na kršenje čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 2 i 11 st. 1 i 2 Pravilnika dok se 
Socijaldemokratska partija Crne Gore poziva na kršenje kršenje čl. 7 stav 1 alineja a) i 11 st. 1 i 2 istog.

Članom 237 Zakona o opštem upravnom postupku je propisano da kada drugostepeni organ utvrdi 
da se u prvostepenom postupku nije vodilo računa o pravilima postupka koja su od uticaja na rješavanje 
stvari, a ne radi se o bitnim povredama pravila postupka iz člana 226 ovog zakona, on će dopuniti postupak i 
otkloniti navedene nedostatke sam ili preko prvostepenog organa ili zamoljenog organa.

Nadalje, istim članom je propisano da ako drugostepeni organ nađe da će nedostatke prvostepenog 
postupka (utvrđivanje odlučnih činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje rješenja) brže i 
ekonomičnije otkloniti prvostepeni organ, on će svojim rješenjem poništiti prvostepeno rješenje i vratiti 
predmet prvostepenom organu na ponovni postupak. U tom slučaju, drugostepeni organ je dužan svojim 
rješenjem da ukaže prvostepenom organu u kom pogledu treba dopuniti postupak, a prvostepeni organ je 
dužan u svemu da postupi po drugostepenom rješenju i da, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 20 dana 
od dana prijema predmeta, donese novo rješenje. Protiv novog rješenja stranka ima pravo na žalbu.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.
Ovo Rješenje će biti objavljeno na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardca.org.
Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.
PRAVNA POUKA
Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne 

Gore, u roku od 30 dana od dana prijema rješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati
10,00 Eur sudske takse na žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim 
taksama.

Predsjednik 
Savjeta Agencije za elektronske medije

Dostavljeno:
- Željko Ivanović, podnosilac žalbe
- Socijaldemokratska partija Crne Gore, podnosilac'prig&vora
- „Pink M Company" d.o.o.
- Direktor Agencije za elektronske medije
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Arhiva

Ranko Vujović

4

http://www.ardca.org

