
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  579/5 
Podgorica, 24.07.2013. godine

Na osnovu čl. 138 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13) i člana 122 stav 5 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 
7/10 i 32/11) u predmetu utvrđivanja postojanja nedozvoljene medijske koncentracije zbog unakrsnog 
vlasništva fizičkih lica Ivanović Željka, Perović Katarine i Mitrović Ljubiše, osnivača privrednog društva 
„Televizija Vijesti" d.o.o. (nacionalnog emitera „Televizija Vijesti"), u osnovnom kapitalu privrednog društva 
,,Daily Press" d.o.o., kao izdavača dnevnog štampanog medija „Vijesti", direktor Agencije za elektronske 
medije donosi

ZAKLJUČAK

1. Obustavlja se u cjelosti postupak utvrđivanja postojanja nedozvoljene medijske koncentracije 
zbog prekomjernog unakrsnog vlasništva fizičkih lica Ivanović Željka, Perović Katarine i Mitrović 
Ljubiše, u osnovnom kapitalu privrednog društva ,Televizija Vijesti” d.o.o. (nacionalnog emitera 
"Televizija Vijesti") i osnovnom kapitalu privrednog društva ,,Daily Press" d.o.o. (izdavača 
dnevnog štampanog medija "Vijesti"), zbog činjenice da su imenovana lica u odobrenom 
dopunskom roku otklonila nepravilnosti na koje je Agencija za elektronske medije ukazala.

2. Protiv ovog zaključka može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog dostavljanja.

3. Ovaj zaključak stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Na zahtjev Agencije za elektronske medije, privredno društvo "Televizija Vijesti" d.o.o. iz Podgorice, 
nacionalni emiter elektronskog medija "Televizija Vijesti", je dostavilo podatke o vlasničkoj strukturi i 
medijskoj koncentraciji usljed njegovog vlasništva odnosno vlasništva njegovih vlasnika u osnovnom kapitalu 
drugih emitera, osnivača dnevnog štampanog medija ili novinske agencije (podnesak zaveden kod Agencije 
za elektronske medije pod br. 02-211 od 28.02.2013.g.). U okviru tih podataka navedeno je da kod sljedećih 
lica postoji unakrsno vlasništvo u emiteru 'Televizija Vijesti" d.o.o. i izdavaču dnevnog štampanog medija 
„Daily press" d.o.o.:

Ime vlasnika Vlasničko učešće u "Televizija Vijesti" d.o.o. Vlasničko učešće u ,,Daily press" d.o.o. I
Željko Ivanović 6,40 % 16%
Katarina Perović 6,68 % 16%
Liubiša Mitrović 6,05 % 12,175 %

Na osnovu uvida u dostavljene podatke pokrenut je postupak za utvrđivanje da li je došlo do 
nedozvoljene medijske koncentracije unakrsnim vlasništvom vlasnika privrednog društva 'Televizija Vijesti” 
d.o.o., emitera elektronskog medija "Televizija Vijesti", u osnovnom kapitalu privrednog društva "Daily Press" 
d.o.o., kao izdavača dnevnog štampanog medija "Vijesti".

Tim povodom, a saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim 
medijima, Agencija za elektronske medije je od privrednog društva 'Televizija Vijesti" d.o.o., emitera 
elektronskog medija "Televizija Vijesti", zatražila da se u pisanoj formi izjasni da li je došlo do kršenja člana
133 Zakona o elektronskim medijima, kao i da dostavi i sve informacije neophodne radi utvrđivanja da li 
postoji nedozvoljena medijska koncentracija u slučaju unakrsnog vlasništva fizičkih lica Ivanović Željka, 
Perović Katarine i Mitrović Ljubiše, kao vlasnika privrednog društva "Televizija Vijesti" d.o.o. (emitera 
"Televizija Vijesti"), u osnovnom kapitalu privrednog društva "Daily Press1' d.o.o., kao izdavača dnevnog 
štampanog medija "Vijesti" (akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-579 od
29.05.2013.g.).

_______________________________ 1_... ..............................................................................
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardCQ.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardCQ.org


Dana 13.06.2013.godine, privredno društvo "Televizija Vijesti" d.o.o. je Agenciji za elektronske 
medije dostavilo izjašnjenje (akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-579/1 od
13.06.2013.godine).

U izjašnjenju se navodi da ne postoji nikakav osnov za utvrđivanje nedozvoljene medijske 
koncentracije po članu 132 Zakona. Prema mišljenju ovog emitera, „niti TV Vijesti (em iter) učestvuju u 
kapitalu Daily Press-a {izdavač), niti je obrnuto slučaj. Shodno navedenom, po mišljenju emitera ne postoji 
nedozvoljena medijska koncentracija u smislu člana 132. Zakona."

Nadalje, po mišljenju emitera, Zakon u članu 132 zahtijeva istovremeno (unakrsno) zadovoljavanje 
uslova vezanih za pragove kapitala (osnivač emitera mora učestvovati u kapitalu izdavača sa više od 10% i 
obrnuto), "sporno" fizičko lice mora imati 10% učešća i u emiteru i u izdavaču. Po navodima emitera, jedino 
Katarina Perović (usljed srodstva sa Miodragom Perovićem) zadovoljava ovaj uslov.

Međutim, po mišljenju emitera, čak i navedeno unakrsno vlasništvo je „opravdano prethodnim 
stanjem, odnosno stečenim pravima TV Vijesti i njegovih osnivača". On smatra da do "nedozvoljene" 
medijske koncentracije unakrsnim vlasništvom vlasnika TV Vijesti u osnovnom kapitalu Daily Press nije došio 
ni u jednom pravno relevantnom trenutku, već navedeno stanje predstavlja status quo, na snazi i prije 
donošenja Zakona, pri čemu se učešće predmetnih fizičkih lica u izdavaču nije značajnije mijenjalo (niti 
povećalo) u prethodnih nekoliko godina.

Emiter je ukazao i da je Dozvola za prenos i emitovanje radio-difuznih signala Br. TV-15-D 
("Dozvola"), dodijeljena Televiziji Vijesti dana 12.3.2008. godine, ta da je u skladu sa članom 6.1. Dozvole, 
imalac dužan da prijavi svaku promjenu vlasničke strukture Agenciji, a tek ukoliko Agencija utvrdi da je 
nakon izdavanja Dozvole ostvarena nedozvoljena medijska koncentracija, naložiće usklađivanje.

Po mišljenju emitera, „samim izdavanjem odobrenja u upravnom postupku. Agencija je potvrdila da 
nije ostvarena nedozvoljena medijska koncentracija (jer u suprotnom ne bi smjela da izda odobrenje, u 
skladu sa Zakonom). Upravo tome služi postupak ispitivanja medijske koncentracije pri izdavanju dozvole. 
Ukoliko je Agencija izdala odobrenje pri eventualnom postojanju nedozvoljene koncentracije, Agencija ne 
može retroaktivno primjenjivati odredbe o nedozvoljenoj medijskoj koncentraciji kako bi kršila stečena prava 
podnosioca zahtjeva za izdavanje dozvole. Jedini način da Agencija primjeni odredbe o nedozvoljenim 
medijskim koncentracijama na predmetni slučaj je da, u skladu sa članom 134, stav 3. Zakona (i člana 6.1.2. 
Dozvole) Agencija utvrdi da je nakon izdavanja odobrenja za emitovanje ostvarena nedozvoljena medijska 
koncentracija. Ali, ovo nije slučaj -  vlasnička struktura TV Vijesti i Daily Press-a se nije mijenjala u 
prethodnom periodu, odnosno od dobijanja odobrenja za emitovanje. Navedeno mora biti poznato Agenciji, 
s obzirom na zakonsku obavezu informisanja o promjenama vlasničke strukture. TV Vijesti su uredno 
izveštavale Agenciju o svim relevantnim podacima. S obzirom da nije došlo do nedozvoljene medijske 
koncentracije nakon izdavanja odobrenja za em itovanje, Agencija nema pravo da revidira dodjeljeno 
odobrenje za emitovanje, niti da ukine stečena prava predmetnih privrednih subjekata, čiju je vlasničku 
strukturu sama odobrila."

Nadalje, „ukoliko bi Agencija zauzela stav da može preispitivati dodijeljena odobrenja za emitovanje, 
a bez promjene vlasničke strukture (premda ne postoji zakonski član koji bi joj dao takvo ovlašćenje), TV 
Vijesti ukazuju na posebnu povredu osnovnog pravnog načela zabrane povratnog dejstva (retroaktivnosti) 
propisa, predviđenog članom 147. Ustava Crne Gore u predmetnom slučaju. Naime, Dozvola je dodijeljena 
TV Vijesti 2008. godine u skladu sa odredbama tadašnjeg Zakona o radiodifuziji. Agencija ne može 
retroaktivno primenjivati Zakon na svršene pravne situacije, okončane za vreme važenja prethodnog propisa. 
S obzirom da Zakon ne sadrži odredbe o usklađivanju režima odobrenja dodijeljenih po prethodnom propisu 
sa odredbama Zakona, do isteka Dozvole, odredbe o nedozvoljenim medijskim koncentracijama se ne mogu 
retroaktivno primjenjivati na emitere koji su odobrenje dobili u vrijeme kada takve odredbe nisu bile na 
snazi, odnosno za vrijeme važenja Zakona o radio-difuziji"

Razmatrajući osnovanost navoda iz podnesenog izjašnjenja, Agencija je imala u vidu da je nakon 
stupanja na snagu Zakona o elektronskim medijima, ovom emiteru izdato Odobrenje za emitovanje 
programa „Televizija Vijesti" br. O-TV-K-19 i Odobenje za emitovanje programa „Radio Vijesti” broj O-R-K- 
37. Ova odobrenja su izdata saglasno članu 148 Zakona o elektronskim medijima, kojim je propisano da će 
"komercijalnim radio-difuznim servisima koji rade na osnovu dozvola za prenos i emitovanje radio-difuznih 
signala, izdatih saglasno Zakonu o radio-difuziji i odobrenja o odobrenjima za korišćenje radio-difuznih 
frekvencija, izdatih saglasno Zakonu o elektronskim komunikacijama" Agencija izdati odobrenja za 
emitovanje, u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona. Dakle, emiteru su uskijučivo po

2

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ardff'ardcg.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.oro

http://www.ardcq.oro


osnovu navedenog automatizma izdata pomenuta odobrenja kao imaocu dozvola izdatih prema ranijem 
Zakonu o radio-difuziji.

Članom 129 Zakona o elektronskim medijima, propisano je da je pružalac AVM usluge dužan da, do 
31. decembra tekuće godine, Agenciji dostavi podatke o fizičkim i pravnim licima (ime/naziv, 
sjedište/prebivalište) koja su u toku te godine neposredno ili posredno postala imaoci akcija ili udjela u tom
pružaocu AVM usluge, sa podatkom o procentu tih akcija ili udjela.

Nadalje, propisana je i obaveza pružalaca AVM usluga da, do 31. decembra tekuće godine, Agenciji 
dostave podatke o:

1) svom vlasničkom učešću u drugim pravnim licima koja su pružaoci AVM usluge;

2) učešću njegovih vlasnika većem od 10% u vlasništvu pravnih lica koja su pružaoci AVM usluga.

Sve ove podatke Agencija je dužna da objavi u "Službenom listu Crne Gore".

Polazeći od ove obaveze Agencija je od svih pružalaca AVM usluga zatražila da dostave pomenute 
podatke. Tim povodom je emiter „Televizija Vijesti" d.o.o. dostavio podatke o vlasničkoj strukturi i medijskoj 
koncentraciji usljed njegovog vlasništva odnosno vlasništva njegovih vlasnika u osnovnom kapitalu drugih 
emitera, osnivača dnevnog štampanog medija ili novinske agencije (podnesak zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-211 od 28.02.2013.g.).

Članom 132 Zakona o elektronskim medijima je propisano da nedozvoljena medijska koncentracija 
postoji kada emiter koji ima odobrenje za emitovanje sa nacionalnom pokrivenošću učestvuje u osnovnom 
kapitalu pravnog lica koje izdaje dnevne štampane medije koje se štampaju u tiražu većem od 3.000 
primjeraka, sa više od 10 % i obrnuto. Nadalje, zakon propisuje (u članu 133) da nedozvoljena medijska 
koncentracija postoji i kada, u slučajevima iz člana 132 ovog zakona, u osnovnom kapitalu drugog emitera, 
osnivača dnevnog štampanog medija ili novinske agencije, preko utvrđene visine osnovnog kapitala, 
učestvuje fizičko lice koje je osnivač emitera ili lica koja su njegovi srodnici u pravoj liniji do drugog stepena 
srodstva ili lice koje je njegov bračni drug.

Dakle, niie utemeljen stav emitera da ie za utvrđivanje postojanja nedozvoljene medijske 
koncentracije potrebno da budu ispunjeni uslovi iz oba člana. Upravo ic suprotno, pa se može konstatovati 
da predmetna nepravilnost oostoii kad ie bilo koji od ova dva uslova ispunjen (a niie potrebna.шћсаа 
kumulativna ispunjenosti

Što se tiče navoda da ne postoji osnov za utvrđivanje nedozvoljene medijske koncentracije, može se 
konstatovati da ni taj prigovor nema utemeljen. Naime, Aaendia ie nakon uvida u dobiienc nodatke o 
strukturi vlasništva ovog emitera i njegovih vlasnika u drugim emiterima / izdavačima štampanih medija ili 
aaenciia. bila dužna da utvrdi saalasnost sa uslovima propisanim Zakonom o elektronskim medijima.

Upravo na osnovu te analize pokrenut je postupak za utvrđivanje postojanje nepravilnosti, a 
posebno imajući u vidu sljedeće:

1. dobijanjem Dozvole za prenos i emitovanje radio-difuznih signala Br. 7V-15-D u toku 2008. 
godine, emiter je stakao pravo na prenos i emitovanje radio-difuznih signala posredstvom 
distribudonih sistema (KDS/MMDS/IPTV/DTH). To je značilo da je njegova zona pokrivanja 
znatno manja od nacionalne. Kako je članom 106 Zakona o radio-difuziji ("SI. list RCG", br. 
51/02, 62/02, 56/04 i 77/06), bilo precizirano da se nacionalnim nivoom pokrivanja smatra 
pokrivenost 85% stanovništva Republike, izdavanjem ove dozvole nije ostvarena nedozvoljena 
medijska koncentracija u smislu tada važećeg zakona.

2. Nakon stupanja na snagu Zakona o elektronskim medijima, ovom emiteru su izdata odobrenja za 
emitovanje uz uvažavanje svih stečenih prava uključujući prava na emitovanje radio-difuznih 
signala na dodijeljenim TV kanalima i frekvencijama za FM radio stečenim nakon izdavanja 
gorepomenute dozvole (na osnovu javnog konkursa sprovodnog od strane Agencije za radio 
difuziju u toku 2008. godine, kao i javnog konkursa sprovodnog od strane Agencije za 
elektronske komunikacije u toku 2009. godine).

3. Za razliku od Zakona o radio-difuziji, Zakon o elektronskim medijima drugačije definiše 
nacionalnog, regionalnog ili nacionalnog emitera. Naime, članom 71 stav 1 alineja 1 Zakona o 
elektronskim medijima propisano da komercijalni emiter može obavljati djelatnost proizvodnje i 
emitovanja radijskog i/ili televizijskog programa kao nacionalni komercijalni emiter ako pokriva

__________________________ __________ з............................................... ........................
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 улул.ardm.org

mailto:ard@ardcQ.org


najmanje 75% stanovništva u više od 10 jedinica lokalne samouprave (nacionalna pokrivenost ili 
mreža komercijalnog emitera). U skladu sa navedenim, privredno društvo 'Televizija Vijesti" 
d.o.o. iz Podgorice ima status emitera sa nacionalnim pokrivanjem.

4. Dobijanjem podataka od emitera krajem februara 2013. godine, Agencija je bila dužna da 
sagleda da li, u smislu uslova za utvrđivanje postojanja nedozvoljene medijske koncentacije 
propisanih Zakonom o elektronskim medijima, ima slučajeva nedozvoljene medijske 
koncentracije.

Imajući u vidu navedeno, Agencije je imala i pravo i obavezu da pokrene postupak za utvrđivanje da 
li u konkretnom slučaju postoji nedozvoljena medijska koncentracija.

Dana 25.06.2013.g. privredno društvo "Televizija Vijesti" d.o.o. je obavijestilo Agenciju za 
elektronske medije da je u toku promjena vlasničke strukture ovog emitera i tim povodom zatražen je 
dodatni rok za dostavljanje podataka koje bi trebalo uzeti u obzir (jer bi mogli uticati na ishod) prilikom 
odlučivanja u predmetnom postupku za utvrđivanje postojanja nedozvoljene medijske koncentracije (akt 
zaveden kod Agencije pod brojem 02-579/2 od 25.06.2013.godine).

Po osnovu podnesenog zahtjeva, uvažavajući značaj predmetnog izjašnjenja kao i činjenicu da je 
potrebno dodatno vrijeme za njegovo sačinjavanje, Agencija za elektronske medije je privrednom društvu 
"Televizija Vijesti" d.o.o. produžila rok za dostavu izjašnjenja (akt br. 02-579/3 od 25.06.2013.godine) do 19. 
jula 2013. godine.

Dana 22.07.2013.godine, privredno društvo "Televizija Vijesti" d.o.o. dostavilo je podatke o 
trenutnoj vlasničkoj strukturi ovog emitera (akt zaveden kod Agencije pod brojem 02-579/4 od
22.07.2013.godine).

Uvidom u dostavljene podatke utvrđeno je da nakon izvršene promjene vlasničke strukture Željko 
Ivanović, Katarina Perović i Ljubiša Mitrović nemaju vlasničkog učešća u kapitalu privrednog društva 
"Televizija Vijesti" d.o.o. jer su svoje udjele prenijeli na postojeće (Miro Perović, Slavoljub Šćekić) ili nove 
vlasnike (Andrej Perović).

Polazeći od raspoloživih podataka, utvrđeno je da Ivanović Željko, Perović Katarina i Mitrović Ljubiša, 
prestali da budu vlasnici nacionalnog emitera - privrednog društva "Televizija Vijesti" d.o.o., pa činjenica da 
imaju učešće u osnovnom kapitalu privrednog društva "Daily Press" d.o.o., kao izdavača dnevnog štampanog 
medija "Vijesti" nije osnov za postojanje nedozvoljene medijske koncentracije (zbog prekomjernog 
unakrsnog vlasništva) u smislu čl. 132 i 133 Zakona o elektronskim medijima.

U skladu sa navedenim, direktor Agencije za elektronske medije odlučio kao u dispozitivu ovog 
zaključka.

Ovaj zaključak stupa na snagu danom donošenja.

PRAVNA POUKA

Protiv ovog zaključka može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: arrifoardcg.ora 
vvvvvv.ardcg,Qi;g


