
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE 

Broj: 01-1184/1 
Podgorica, 26. 7. 2016. godine

Z A P I S N I K  
sa 138. sjednice Savjeta, održane 26. jula 2016. godine

Sto trideset osma sjednica Savjeta Agencije za elektronske (u daljem tekstu: SAEM) je počela u 9
sati.

Sjednici su prisustvovali članovi:

1. Mladen Lompar,
2. Darko Ivanović,
3. Ranko Vujović i
4. Edin Koljenović

Sjednici nije prisustvovao član prof. dr Saša Knežević.
Pored navedenih, sjednici SAEM-a prisustvovali su i: Abaz Džafić -  direktor Agencije, Momčilo 

Stojanović, Jadranka Vojvodić, Marija Tomašević -  pomoćnici direktora, Elvira Ceković, službenica AEM-a i 
Ranka Novaković, sekretar SAEM-a.

Sjednicom SAEM-a predsjedavao je predsjednik Mladen Lompar.
Usvojen je sljedeći

DNEVNI RED:

1. Zapisnici sa 136. i 137. sajednice;

2. Realizacija javnog konkursa za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa;

3. Tužba Bradve Company -  Radio Luna;

4. Tužba P&P Permissions and Rights Ltd;

5. Unapređenje raspodjele sredstava iz Fonda AEM za pomoć komercijalnim radio emiterima;

6. Žalba Mladen Bojanića na Rješenje AEM (02-862/4) i

7. Razno

• Tačka 1: Zapisnici sa 136. i 137. sjednice 
Zaključak:

Usvojeni su zapisnici sa 136. i 137. sjednice.

• Tačka 2: Realizacija javnog konkursa za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa
SAEM je razmotrio potpune i blagovremene prijave na javni konkurs sljedećih lica:

1. Privredno društvo „Mir i Teuta” d.o.o.
2. Privredno društvo „Oki Air Broadcasting" d.o.o.
3. Privredno društvo „Green Room" d.o.o.

Zaključak:
Frekvencije za FM radio dodjeljuju se na sljedeći način:



R.

broj
Opština Lokacija Frekvencija ERP(kW)

Podnosioci prijava kojima je dodijeljeno 
pravo na emitovanje

1. Bar Volujica 96,0 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

2. Berane Jejevica 104,6 1 „Green Room"

3. Bijelo Polje Kurilo BP 107,2 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

4. Budva Spas 105,3 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

5. Cetinje Cetinje 97,3 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

6. Kotor Vrmac 88,0 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

7. Nikšić Tović/Suđina glava 106,9 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

8. Plav Plav/Kofiljača 107,8 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

9. Pljevi ja Tvrdaš 89,2 1 „Green Room" d.o.o.

10. Pljevi ja Tvrdaš 105,5 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

11. Podgorica Podgorica 96,0 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

12. Podgorica Sjenica 103,0 1 „Green Room" d.o.o.

13. Rožaje Bandžovo Brdo 102,8 1 „Green Room" d.o.o.

14. Rožaje Kacuber 90,0 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

15. Tivat Luštica 96,0 1 „Oki A ir Broadcasting" d.o.o.

16. Ulcinj Možura 90,4 1 „M ir i Teuta" d.o.o.

17. Ulcinj Možura 107,7 1 „Oki Air Broadcasting" d.o.o.

SAEM donosi Rješenje o dodjeli prava koje će se objaviti "Službenom listu Crne Gore" i na vebsajtu 
Agencije (www.ardca.org’).

• Tačka 3: Tužba Bradva Company -  Radio Luna
Upravni sud Crne Gore (akt U br. 2059/2016 od 19.07.2016.g) je SAEM-u kao tuženom, dostavio je 

tužbu privrednog društva „Bradva Company" o.d. radi poništaja Zaključka br. 01-782/2 od 20.06.2016.g. 
Istim aktom, od AEM je zatraženo dostavljanje odgovora i svih spisa predmeta koji se odnose na ovaj spor 
kao i dokaza o uručenju osporenog zaključka tužiocu.

Direktor AEM je naglasio da ovaj emiter nije mogao da učestvuje u raspodjeli sredstava iz Fonda 
AEM za pomoć komercijalnim radio emiterima jer nije izmirio sve dospjele obaveze prema AEM i time ne 
ispunjava uslove za učešće na javnom konkursu.
Zaključci:

SAEM smatra je tužba neosnovana radi poništaja zaključka SAEM-a br. 01-782/2 od 20.06.2016.g., 
koju je podnijelo privredno društvo „Bradva Company" o.d., jer ne sadrži ni jedan osnov za poništenje 
navedenog zaključka i predlaže da Upravni sud odbije tužbeni zahtjev kao neosnovan. Zadužuje se AEM da 
pošalje odgovor Upravnom sudu kao i sve spise predmeta spora.

• Tačka 4: Tužba P&P Permissions and Rights Ltd
Upravni sud Crne Gore, U.br. 1906/2016 od 30.06.2016.g., dostavio je tužbu tužioca "P&P 

Permissions and Rights Ltd." sa Kipra kojom je pokrenut upravni spor radi poništenja rješenja tuženog - 
SAEM br. 01-441/2 od 24.05.2016.g. Istim aktom, od tuženog je zatraženo dostavljanje odgovora i svih spisa 
predmeta koji se odnose na ovaj spor kao i dokaza o uručenju osporenog zaključka tužiocu.

Direktor AEM je naglasio da ovaj spor vezan za autorska prava i traje oko šest mjeseci. Direktor AEM 
je donio Rješenje br.02-441 od 29.03.2016.g. kojim je odbijen prigovor privrednog društva "P&P Permissions 
and Rights Ltd." dostavljen posredstvom Advokatskog ortačkog društva „Andelić-Dragović" o.d. iz Podgorice. 
Prigovor je odbijen zbog nepostojanja dokaza da je privredno društvo „Telemach" d.o.o. emitovalo seriju 
„Underbelly" („Rat podzemlja") na kanalu „RTS1", u periodu od 03.07. 06.10.2015.g., utorkom, srijedom, 
četvrtkom i petkom u periodu između 23:00 i 02:00 sata.
Zaključak:

SAEM smatra da je tužba neosnovana i predlaže da Upravni sud odbije tužbeni zahtjev kao 
neosnovan. Zadužuje se AEM da pošalje odgovor Upravnom sudu kao i sve spise predmeta spora.

Strana 2 od 4



• Tačka 5: Unapređenje raspodjele sredstava iz Fonda AEM za pomoć komercijalnim radio 
emiterima

SAEM je raspravljao samo o jednoj dilemi -  da li zadržati godišnje grantove.

Direktor AEM je kao i na prošloj sjednici dostavio listu pitanja u cilju unapređenja raspodjele na koje 
su stručne službe ukazale nakon realizacije tri konkursa za raspodjelu sredstava iz Fonda AEM za pomoć 
komercijalnim radio-emiterima. Takođe, najvažniji stav stručnih službi je da pravilnik treba izmijeniti u dijelu 
da postoji samo jedna vrsta grantova i to programski grantovi. Raspodjela po godišnjim grantovima je 
pokazala značajne disproporcije između bodovne rang liste i raspodjele sredstava. U većem broju slučajeva 
podnosioci prijava koji su ostvari veći broj bodova dobili su manje sredstava i obratno. Može se očekivati da 
će značajna sredstva koristiti samo tri ili četiri emitera, dok će preostali emiteri dobijati sumu koja neće 
predstavljati značajnu finansijsku podršku. Ni jedan emiter neće biti na šteti ako se ukine godišnji grant. 
Samo će se pojednostaviti procedura.

Član Ranko Vujović smatra da treba da ostanu dvije vrste granta jer bi samo sa jednim demotivisali 
radio stanice koji imaju konstantnu godišnju proizvodnju. Cilj svake radio stanice je da ima produkciju tokom 
cijele godine. Zbog toga je bitno da se podrže oni koji konstantno rade, a ne da se podržavaju stanice koje 
puštaju muziku svaki dan, Nadalje, smatra da novi emiteri ne bi trebalo, kao što je bio slučaj do sada, da 
konkurišu za godišnji grant dok se ne dostavi prvi finansijski izvještaj. Radio stanice su u veoma lošoj 
situaciji i trebalo bi da se dobije podatak od nadležnih koliko jedna stanica ima zaposlenih službenika, i da li 
ćemo odlukom da stimulišemo nekoga da radi ili ne. Poslali bi poruku da jedan radio koji radi svaki dan u 
godini treba od toga da odustane.

Član Darko Ivanović je za opciju da se ukine godišnji grant. Novac iz fonda treba dijeliti za više 
emisija, a ne onim emiterima samo zato što postoje. Cilj fonda je da se stvori što više dobrih emitera. 
Raspodjela je pokazala da značajna sredstva uzimaju samo tri ili četiri emitera, što ih pravi budžetskim 
korisnicima. Novac građana ne smije ići tamo gdje ne treba. Sredstva treba da ulažu u medijski pluralizam, 
da bude što više emisija konkretnog sadržaja. Nije cilj da imamo par stanica koji su „prvaci" već da ima što 
više radio stanica koji će biti sve bolji. Ovakvom raspodjelom se pravi veliki jaz između mnogih radio stanica, 
što pokuzuju raspodjele i broj emisija koje su nove. Ovaj fond ne postoji da podržava privatni biznis već 
produkciju. Ako nekom emiteru 30-40% finansiranja ide iz ovog fonda onda je on budžetski korisnik i nije 
više nezavistan.

Član Mladen Lompar smatra da treba ostaviti godišnji grant. Član Edin Koljenović smatra da treba 
ukinuti godišnje grantove i fokusirati sva sredstva na programske, a u cilju podsticanja pluralizma i dobijanja 
jednakih šansi za sve.
Zaključak:

Nakon rasprave SAEM je pristupio glasanju da li zadržati godišnje grantove i sa dva glasa „za" i dva 
„protiv", odlučio je da ponovi glasanje na sljedećoj sjednici.

• Tačka 6: Žalba Mladen Bojanića na Rješenje AEM (02-862/4)
Rješenjem AEM br. 02-862/4 od 15.07.2016. godine odbijen je prigovor Mladena Bojanića iz 

Podgorice, podnesen protiv privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV 
Pink M", zbog nepoštovanja pravila druge strane, propisanog članom 8 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima medijima („Službeni list CG”, br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: 
Pravilnik), povodom priloga posvećenog „saopštenju Socijaldemokrata CG", a emitovanog u programu ,,TV 
Pink M", dana 02. juna 2016.godine u 20:01 časova, u okviru informativne emisije „Minut, dva".

U ostavljenom roku, Mladen Bojanić iz Podgorice je uložio žalbu SAEM-u zbog pogrešno utvrđenog 
činjeničnog stanja i dodao da je došlo do povrede člana 74 Zakona o elektronskim medijima i čl. 7, 8, 11 i 12 
Pravilnika.

SAEM je razmotrio žalbu i tom prilikom ostvario uvid u sljedeće spise predmeta: Prigovor Bojanić 
Mladena iz Podgorice na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o.; Nalaz Sektora za monitoring; 
Zahtjev za izjašnjenje emitera povodom navoda iz prigovora g. Bojanić Mladena iz Podgorice; Izjašnjenje 
emitera na navode iz prigovora g. Bojanić Mladena iz Podgorice; Rješenje direktora Agencije za elektronske 
medije po prigovoru Bojanić Mladena iz Podgorice i Žalba na Rješenje direktora Agencije za elektronske 
medije.

Istaknuto je da je žalba SAEM-u razlikuje od prvobitnom prigovora AEM.
Član Ranko Vujović je kazao da je odgledao sve snimke i smatra da je žalba Bojanića opravdana jer 

se ovdje radi o poštovanju druge strane koju TV Pink M nije ispoštovala. Ako je TV Pink M htjela da 
izvještava i objavi saopštenje Socijaldemokrata morala je prije toga da izvijesti o press konferenciji Mladena 
Bojanića, ili kad je emitovala saopštenje Socijaldemokrata mogla je u nekoliko rečenica da ispriča šta je 
Bojanić prije toga rekao, da bi bilo zadovoljeno pravilo druge strane. Ovako kako je emitovano nedostaje 
drugha strana i mislim da je prekršio Pravilnik o programskim standardima u elektronskim medijima 
medijima.

Strana 3 od 4



Direktor AEM je odgovorio na navode člana Ranka Vujovića - da tako radi jer hoće da kolektivno 
pokriva svoj dio stavova u Savjetu, a u odluci Medijskog savjeta za samoregulaciju ima suštinski drugačije 
stavove jer to tamo mora i da potpiše. Direktor AEM je zamolio da se svi članovi SAEM-a, kod ovih osjetljivih 
pitanja, striktno drže zakona i podzakonskih akata jer odluke i kazne AEM nijesu etičke prirode kao u 
samoregulatornim tijelima.

Član Ranko Vujović je odgovorio da u Medijskom savjetu za samoregulaciju odlučuje o drugoj stvari, 
te da se ne radi o istom predmetu. Momčilo Stojanović je istakao da je osnovno pitanje ovog problema da li 
je TV Pink M morao to da uradi, kažem - ne. Ranko Vujović je kazao „mogli su". AEM se samo bavi onim što 
emiteri „moraju". Postoji barem 20 primjera svaki dan, gdje niko ništa ne rekapitulira.

Član Darko Ivanović smatra da SAEM treba da odlučuje o prvobitnom prigovoru, o novim navodima 
SAEM ne treba da odlučuje. Izražava žaljenje jer se Bojanić nije direktno obratio emiteru za reakciju i SAEM 
ne može da odlučuje po dodatnim navodima, ali ističe da je ovo zaista neprofesionalan odnos televizije Pink 
M. Član Edin Koljenović takođe smatra da treba da odlučuje na žalbu na odluku AEM, ne na nove navode u 
žalbi.
Zaključak:

SAEM donosi Rješenje o odbijanju žalbe. SAEM je utvrdio da je postupak koji je prethodio 
prvostepenom Rješenju pravilno i zakonito sproveden i da je Rješenje pravilno i na zakonu zasnovano, a 
žalba M. Bojanića neosnovana, a od AEM se traži dodatno objašnjenje u vezi novih navoda u žalbi 
M.Bojanića.

Tačka 7: Razno
SAEM nije imao konkretnih tema po ovoj tački dnevnog reda.

Sjednica je završena u 10.52 sati.

Zapisnik sastavila 
Ranka Novaković

medije
Predsjednik 

cije za elektronske 
laden Lompar

Strana 4 od 4


