
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE 

Broj: 01-577/1  
Podgorica, 20.4.2017. godine

Z A P I S N I K
sa 163. sjednice Savjeta, održane 20. aprila 2017. godine

Sto šezdeset treća sjednica Savjeta Agencije za elektronske (u daljem tekstu: SAEM) je počela u 
13.20 sati.

Sjednici su prisustvovali članovi:

1. Ranko Vujović
2. Darko Ivanović i
3. Edin Koljenović.

Sjednici nisu prisustvovali članovi Mladen Lompar i prof.dr Saša Knežević
Pored navedenih, sjednici SAEM-a prisustvovali su i: Abaz Džafić -  direktor Agencije, Jadranka 

Vojvodić -  pomoćnik direktora i Ranka Novaković, sekretar SAEM-a.

Sjednicom SAEM-a predsjedavao je predsjednik Ranko Vujović.
Usvojen je sljedeći

DNEVNI RED:

1. Zapisnici sa 160. i 162. sjednice;

2. Kodeks ponašanja SAEM;

3. Odnos SAEM prema javnosti i medijima;

4. Otvaranje prijava na javni konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa

objavljen 16.3.2017.g. i

5. Razno.

• Tačka 1: Zapisnici sa 160. i 162. sjednice 
Zaključci:

Usvojen je zapisnik sa 160. sjednice. Sa izmjenama usvojen je zapisnik sa 162. sjednice.
U vezi saopštenja sa 162. sjednice prof.dr Saša Knežević je poslao e-mail da se ne slaže sa tekstom 

izdatog saoštenja za medije.

• Tačka 2: Kodeks ponašanja SAEM
SAEM je htio da razmatra elektronsku komunikaciju koja se desila između članova SAEM-a poslije 

prošle sjednice. SAEM je kontatovao da zbog važnosti ovu tačku treba raspravljati kada budu prisutni svi 
članovi SAEM-a. Darko Ivanović je naglasio da je iznenađen neakademskim ponašanjem. Direktor AEM je 
prigovorio što nije bio na mejling listi elektronske komunikacije članova SAEM-a nakon sjednice. Konstatovao 
je da nije prvi put da je izostavljen i da ne spori pravo članova Savjeta na samostalnu neposrednu 
komunikaciju ali smatra da je u ovom slučaju trebao da bude obaviješten i stavljen na mejling listu.

Strana 1 od 5



Zaključak:
Ova tačka se odlaže za neku od narednih sjednica kada SAEM bude u punom sastavu.

• Tačka 3: Odnos SAEM prema javnosti i medijima
Predsjednik Ranko Vujović je u svjetlu elektronske komunikacije između direktora i člana SAEM-a 

Edina Koljenovića smatrao za potrebnim da se na sjednici stavi i ova tačka dnevnog reda. Tu su iznesene, 
po njemu, sporne tvrdnje i zato smatra da potrebno da se o tome raspravlja, tj. o odnosu SAEM-a i 
direktora i o odnosu SAEM-a prema medijima i javnosti. Poslije prošle sjednice je izašao tekst u dnevnom 
listu „Vijesti" (koji je sastavni dio ovog zapisnika) gdje su iznešene informacije sa sjednice održane 
prethodnog dana i gdje je član SAEM-a Edin Koljenović zamoljen da da svoj komentar. Poslije toga je 
uslijedio mejl direktora AEM da nije prihvatljivo to što je Koljenović rekao u tom tekstu i da nije prihvatiljivo 
da su korišćeni podaci iz dokumenta AEM.

Direktor AEM ima primjedbu na javnost rada SAEM-a. Zakon o elektronskim medijima (član 39) 
propisuje da su sve sjednice javne, osim ako Savjet većinom glasova drugačije ne odluči. Ova sjednica nije 
otvorena za javnost iako je predsjednik SAEM-a to najavio u svom mejlu. Kaže da se uvijek zalagao da 
sjednice budu javne, a da bi sjednica bila javna, prije održavanja sjednice treba objaviti obavještenje na veb- 
sajtu Agencije da će se sjednica održati. To, po njegovom mišljenju, obezbjeđuje otvorenost i javnost 
sjednica. Direktor AEM je kazao da se začudio da je izašao tekst u dnevnim novinama „Vijesti" poslije 
dogovorenog i usaglašenog saopštenja SAEM-a, u čijoj izradi je svaki član Savjeta mogao neposredno da 
participira. Smatra da takva praksa nije dobra za rad i imidž Agencije u javnosti. U tekstu je iznešeno 
nekoliko neistina koje su vezane za samu sjednicu, a i za zaključke sa sjednice. Shodno Zakonu o 
elektronskim medijima, Statutu AEM i Poslovniku o radu SAEM-a predsjednik Savjeta, putem medija, 
obavještava javnost o radu Savjeta, a ne članovi. Citirao je član 68 Statuta AEM koji glasi: „ Službene izjave i 
obavještenja o radu organa Agencije iz domena njihovih nadležnosti daje Savjet, direktor Agencije ili druga 
lica koja su neposredno ovlašćena od strane navedenih organa". Kaže da član SAEM-a Edin Koljenović nije 
bio ovlašćen da daje obavještenja sa pomenute sjednice. Po njegovom mišljenju nije profesionalno, a još 
manje saglasno zakonu i pravnim aktima kojima se uređuje rad AEM da jedan član prezentira aktivnosti 
SAEM bez prethodnog dogovora. Na skoro 500 održanih sjednica SAEM-a kojima je prisustvovao bilo je 
različitih mišljenja i oprečnih stavova ali su i direktor i članovi Savjeta poštovali ustanovljena pravila i niko od 
njih nije nikada smatrao da postoji ograničavanje njihove slobode izražavanja ili komentarisanja bilo kojeg 
pitanja. Dalje kaže da je Edin Koljenović komentarisao informaciju koja je službeno i po zaključku sa 159. 
sjednice dostavljena SAEM-u, a koja nije raspravljana na sjednici SAEM-a, a javnosti su dati samo djelovi te 
informacije. Ističe da tekst koji je objavljen u dnevnim novinama „Vijesti" nije istinit, jer direktoru nije 
„naloženo" već „predloženo" da, prilikom sljedećeg kršenja normi Zakona o elektronskim medijima ili 
podzakonskih akata AEM, od strane emitera „Pink M Company" d.o.o., razmotri preduzimanje strožije kazne. 
Dalje, ističe da se na sjednici SAEM nije raspravljalo o zdravstvenom stanju bilo kojeg člana SAEM-a. I na 
kraju ističe da njegovo reagovanje nije sa ciljem ograničavanja nastupa u javnosti bilo kojeg člana Savjeta ili 
miješanje u njihov rad, što se nedvosmisleno može utvrditi iz pisane komunikacije.

Edin Koljenović smatra da su sve sjednice javne, kako kaže član 8 stav 1 Poslovnika o radu SAEM 
„Sjednice Savjeta su otvorene za javnost, osim ako Savjet većinom glasova od ukupnog broja članova 
drugačije ne odluči" a opciono SAEM može da pozove medije. Što se tiče teksta u dnevnim novinama 
„Vijesti" tvrdi da je imao pravo da u medijima komentariše zaključak SAEM-a i informaciju koju je dobio 
Savjet. Koljenović je naglasio da je jasno da on nije informisao javnost o radu Savjeta i održanoj sjednici, 
već predsjednik Savjeta putem saoštenja, a da na poziv novinara u tekstu daje svoje lično mišljenje i 
naglašava da nije predstavljao stavove SAEM-a. Komentar, kao takav, je citiran, a za ostale informacije iz 
teksta ne zna, jer ih nije on iznosio. U tekstu se jasno vidi šta je komentar Koljenovića a šta komentar 
novinara i uvodnik tako da nije adresa za nezadovoljstva Direktora o načinu izvještavanja novinara. U skladu 
sa navedenim Koljenović ističe da nije prekršio Zakon o elektronskim medijima, Statut i Poslovnik o radu 
SAEM-a. Edin Koljenović tvrdi da članovi SAEM-a imaju pravo da komentarišu kada ih novinari kontaktiraju i 
da im to pravo niko ne smije uskratiti a pogotovo ne Direktor. Smatra da je neprihvatljivo ovakvo miješanje 
direktora, kada je u pitanju djelovanje članova SAEM-a, a konkretno slobodnog komentarisanja i kad je u 
pitanju generalno istupanje u javnosti i da ovo doživjava kao pritisak na člana Savjeta. Koljenović ističe da se 
Savjet sam stara o svom radu, pa i o odnosu Savjeta prema javnostima, a da je Direktor u svom radu 
odgovoran Savjetu a ne obrnuto i da se shodno tome mora ponašati. Nadalje, kaže da Direktor krši svoja 
statutarna ovlašćenja ukoliko se miješa u ono što su ovlašćenja rada SAEM-a i traži od ostalih članova SAEM- 
a da se javno izjasne i predlaže da se prema direktoru izrekne javna opomena zbog ovakvog postupanja.

Direktor AEM je ponovo naglasio da su po Statutu AEM za javnost rada odgovorni direktor i Savjet. 
Ne pojedinačno članovi Savjeta, i opet je ponovio da službene izjave i obavještenja o radu organa Agencije iz 
domena njihovih nadležnosti daje Savjet, direktor Agencije ili druga lica koja su neposredno ovlašćena od 
strane navedenih organa. Po njemu, Edin Koljenović nije bio ovlašćen da daje bilo kakve izjave o prethodnoj 
sjednici što ga ne ograničava da komentariše šta god hoće. Direktor AEM je ponovo ukazao da shodno

Strana 2 od 5



Zakonu o elektronskim medijima (član 40) direktor Agencije zastupa i predstavlja Agenciju. Dalje, ističe da 
ne zna o kakvim javnim opomenama govori Edin Koljenović, jer SAEM po zakonu može samo da pokrene 
pitanje odgovornosti direktora po ovom pitanju. Shodno regulativi nedvomisleno se može vidjeti da direktor 
AEM nije prekršio ni jedan propis, kao i da upozorenje nije propisano ni jednim aktom.

Darko Ivanović smatra da treba praviti razliku između javne i javnosti sjednice. Svaka sjednica je 
javna, a hoće li ona biti otvorena za javnost odlučuje SAEM. Svaki član SAEM-a ima pravo da komentariše u 
medijima šta god želi. A direktor AEM može da objavi demant. Regulator je nezavisan u svom radu i direktor 
AEM ne može da vrši pritisak na rad SAEM-a.

Direktor AEM je odbio kontatacije o bilo kakvom pritisku na rad bilo kojeg člana SAEM-a. Opet je 
kazao da se koristio svojim Zakonom i Statutom ustanovljenim pravom da upozori na poštovanje pravila 
funkcion¡sanja organa AEM. U potpunosti podržava sugestiju člana Darka Ivanovića da se u budućem radu, 
cijeneći da je zloupotrijebljen u medijima, a prezentirajući konkretne slučajeve zloupotrebe, koristi svojim 
pravom na demant netačnih informacija.

Ranko Vujović smatra da je potpuno neubičajeno, i prvi put se dešava, da direktor AEM poslije 
izjave u medije jednog člana pošalje mejl kojim uskraćuje pravo da to radi. To nije u skladu sa zakonom i 
može da se shvati kao pritisak na rad jednog člana SAEM-a. Nadalje kaže da je Zakon i Statut ovlastio 
predsjednika SAEM-a da putem medija obavještava o radu Savjeta, ali to ne znači da ostali članovi Savjeta 
ne mogu da komentarišu bilo šta iz oblasti kojom se bavi SAEM.

Direktor AEM je odgovorio da je čista zloupotreba i podmetanje navedeni pokušaj ograničavanja 
nečijeg komentarisanja što se jasno može vidjeti iz korespodencije sa članom Savjeta Edinom Koljenovićem, 
koja je bila na uvid članovima Savjeta i kolegijumu AEM. Direktor AEM je napustio sjednicu zbog ranije 
dogovorenih obaveza, a sjednici je nastavila da prisustvuje pomoćnica direktora Jadranka Vojvodić. 
Zaključak:

SAEM jednoglasno upozorava direktora da nije prihvatljivo miješanje direktora u izjave koje članovi 
Savjeta daju pojedinačnim medijima, i da je Zakon i Statut ovlastio predsjednika SAEM-a da putem medija 
obavještava o radu Savjeta, ali to ne znači da ostali članovi Savjeta ne mogu da komentarišu bilo šta iz 
oblasti kojom se bavi SAEM.

• Tačka 4: Otvaranje prijava na javni konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih 
programa objavljen 16.3.2017.g.

SAEM je, 16.03.2017. god., na veb-sajtu Agencije, u dnevnom listu „Pobjeda" i u „Službenom listu 
Crne Gore", objavio Odluku o raspisivanju javnog konkursa za dodjelu prava na emitovanje radijskih 
programa za 24 frekvencije. Rok za dostavljanje prijava bio je 17.04.2017. godine. Na navedeni javni 
konukurs podnijeto je pet prijava, od kojih je četiri podnijeto u predviđenom roku. Prijava Radio Mojkovca je 
poslata 18.4. SAEM je konstatovao da je emiter predao na poštu 18. aprila 2017.g. i odlučivanje o prijavi se 
odlaže za sledeću sjednicu.

SAEM je pristupio otvaranju prijava:

Red
ni
br.

Br. iz 
djelovodni 

ka
Podnosilac prijave ID medija Tražene frekvencije

1. 01-560 "M.D.COMPANY" d.o.o. "Radio D Plus" Ulcinj - Možura 106,4

2. 01-561 "JUMEDIA MONT" d.o.o. "Radio D" Budva -  Spas 103,00

3. 01-570
"METROPOLITEN MEDIA" 

d.o.o. "Radio Svetigora"

Berane -  Jejevica 106,7 
Bijelo Polje -  Obrov 89,00 

Kolašin -  Bablja Greda 105,8 
Kotor -  Vrmac 105,00 

Mojkovac -  Katuničko brdo 98,5 ili 
105,3

Pljevlja -  Gradac 98,6 ili 89,9 
Budva -  Spas 103,00 
Ulcinj -  Možura 106,4

4. 01-571 NVO "SAFRA" d.o.o. "Radio Krš" Oštrog 90,7

5. 01 - 593
„RADIO TELEVIZIJA 
MOJKOVAC" d.o.o.

„Radio Mojkovac" Katuničko brdo 92,8

Strana 3 od 5



Zadužuju se stručne službe AEM da za narednu sjednicu izvrše analizu podnesenih prijava na javni 
konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa, na osnovu čega će SAEM utvrditi spisak 
podnosilaca prijava čije su prijave potpune i podnijete u predviđenom roku.

Zaključak:

Sjednica je završena u 15.30 sati.

Zapisnik sastavila 
Ranka Novaković

Strana 4 od 5



PRILOG 1: tekst objavljen u dnevnim novinama „Vijesti", 14.4.2017.g.

► 0  pro 
< fcram- 

# skim 
standar­

dima.

IVAN ČAĐBNOViĆ SAVJET AGENCIJE ŽELI STROŽU KAZNU ZA PINK M

Clan Savjeta Agen­
cije za elektronske 
medije {ALM) Edin 
Koljenović kazao 

je da to tijelo neće toleiisati 
kontinuirano kršenje pro­
gramskih standarda teli-
vizije "Pink M".

sa vjet A EM juee je nakon 
razmatranja upozorenja 
emiteru “Pink M , naložio 
izvršnom direktoru Abaxu 
Ozafiću da prilikom slje­
dećeg kršenja normi Za­
kona o elektronskim me­
dijima ili podzakonskih 
akata Agencije “razmotri 
pi eduzimanje strože kaz­
ne” prema pomenutoj te­
leviziji.

Ovakav zaključak pre­
dložio je član Savjeta AEM 
Darko Ivanovič, *  podržali 
su ga Koljeaović i njihov 
kolega Ranko Vujovic 

AEM je do sada izdao 12

AEM je do sada 
izdao 12 
upozorenja 
televiziji Pink M

upozorenja televiziji Pink 
M, od kojih je čak devet po 
istom osnovu krčenja Za­
kona o elektronskim me­
dijima i Pravilnika o pro­
gramskim standardima 
Agencije. U proceduri su 
joS dva prigovoru na rad 
ove televizije, a Džafić će 
po prigovorima postupiti u 
narednih dvadesetak da­
na.

Riječ je o prigovorima di­
rektora kompanije “Daily 
press” (ND Vijesti) Željka 
Iviutovića i direktorice TV 
Vijesti M arijan« Bojanič.

“Ukoliko se ponašanje 
emitera TV Pink ne 
popravi u skladu 
sa izdat im upo­
zorenjima, 
lično ću se 
zalagati da 
se izrek- 
ne
snažni-, .
¡a
uprav

Neće više da trpe 
„Minut, dva”?
+ *  *  Vijesti, 14.4.2017, strana 10.

Džafiću je naloženo da "razmotri strože kažnjavanje” Pinka 
prilikom sljedećeg kršenja programskih standarda i Zakona
no nadzorna m jera', kazao 
je Koljeno vic ‘'vijestim a''.

On smatra da Agencijo 
mora pokazati jasan stav 
da će djelovati u skladu sa 
propisima, a kontinuirano 
kršenje Zakona i Pravilnika 
sankcionisati strožim kaz­
nama predviđenim istim 
aktima.

“Negativni efekti i po 
sijeđice koje ovakvo iz­
vještavanje u inform ativ­
nom programu ima po 
ukupnu medijsku scenu, a 
koje se odnosi na kršenje 
načela tačnosti, objektiv­
nosti, nepristrasnosti, kao 
i odredbi koje deiimšu da 
m ¡¿ljenja i komentari m o­
raju biti odvojeni od činje- 
nićnig izvještavanja, a 
njihov izvor 
ili autor

Vujovič je novi predsjednik 
Savjeta, prihodovali oko milion

Savjet AEM-a juie je za 
predsjednika teg tijela iza­
brao dosadašnjeg tona 
Ranka Vujovića.
Dosadašnji predsjednik 
Mladen Lampa/, ibos 
boiesti nije prisustvovao 
većim održanih sjednica. 
Savjet je na »stoj ¿eđnitl 
usvojio izvještaj o fsnansii-

H  Ukoliko se 
ponašanje 

emitera TV Pink ne 
popravi u sktadu 

sa izdatim 
upozorenjima. 
lično ću se 

zalagati da se
*  izrekne snažnija 

upravno 
nadzorna 

mjera

■

prepozna
tljivi, ni

m ak  i

Agenci
je je da

skom poslovanju Izvještaj o 
radu Agencije za elektron­
ske medije za 2016. godinu, 
u kojoj je Agencija ostvarila 
ukupan prihod u iznosu od 
1.051.405 cura, rashodi su 
iznosili 800.412 eto ti, sto 
znaći da je ostvarena po­
zitivi u  razlika u iznosu od 
251,083 eura.

jasno u zaštitu javnog in­
teresa građana”, saopštio je 
Koljenović.

Željko Jvanović se AEM-u 
najviše puta žalio na iz­
vještavanje televizije Pink 
M, a posljednja tri prigo­
vora usvojena su polovi­
nom marta.

O n  prigovori o d at*«  we 
na blaćenje novinara i ure­
dnika dnevnog lista i te­
levizije “Vijesti", koje je 
Pink M označavao kao po­
magače terorista i da su u 
vlasništvu kriminalaca i 
kriminalnih organizacija.

"Ovako su januara proSle 
godine službenici Miotira- 
ga Pero vica pokušali da 
osudom jednog teroris­
tičkog čina pokažu solidar­
nost sa građanima Fran­
cuske... Tada je najvažnije 
bilo priključiti se osudi te­
rorizma, narav 
no uz prisus­
tvo amba­

sadoru i 
stra­

n ih  diplomata i očekiv jt i iz 
toga neku korist iti povi; »Vu 
na kakvu su Inače vla»nki 
ovog medija navikli... I lv. 
liko god sad neko »d voj­
nika Miodraga pem vka po- 
kušavao da izmisli razligr* 
zbog kojih učeitvuiu u po­
maganju uhapšenim kri­
m inalcima, svima je jasno 
da iz ove posrnule- medijske 
kuće isijava žal zbog neus­
pjelog krvoprolića", jedan 
je od primjera izvještava­
nja u prilogu Pinkove em i­
sije Minut, dva.

Međutim, i za ove pri­
govore Pinku je Diafić izre­
kao samo upozorenje.

Darko Ivanović je  ranije 
najavio da će,' ukoliko 
Đžatić ne izrekne konkret- 
niju mjeru, predložiti da to 
učini Savjet kao drugoste- 
peni organ. On je tada naja­
vio da će podnijeti os­
tavku ukoli-
k« •« niv<
gov
, M h

tjev

U regionu ne 
trpe kršenje 
TV principa

Koljenović smatra da je 
tienutoi zakonski okvir ja­
ko loš, ¡er ne precraa iz­
nos novtane kazne kao 
strate sankcije nakon 
upozorenja Agencite za 
kršenje standarda, vic is­
ključivo privfenritno odu­
zimanje odobrtrnia u loku 
do m ¡eset dana 
Međutim, tvrdi da praksa 
ptMenvnog oduzimanja 
odobrenja ;a pmitovanje 
nije strana ni pmtterlma u 
regionu i Šire koji su ovo 
mjeru koristili po fa- 
zltćitim osnovama, šta je 
Savjet MM-a saznao iz 
informaciji; o upofedno? 
praksi:
“Kao što je to bio skifa' u 
Sloveniji na dva ili tri sata 
u nekoliko navrata, ili Hr­
vatskoj u tu Muiaja zbog 
kršenja programskih stan­
darda u rokovima ođ tri i 
30 dana, dok je p Srbiji 
regulator OPkac mieru 
povremene zabrane ooja- 
vljivarua sadržaja u traja­
nju od 24 ćasa“, piše ti 
saopštenju.
Zakonom o elektronskim 
medijima propisane ¡e da 
će odobrenje za pružanje 
audto-vBuelroh (AVM} us­
luga privremene, u traja­

nju ck> 30 dana, bitt 
oduirto oketšto 

' i . , : 3Ek. pufettac Istih 1 
poslije iznta- 
s nja mjera 
: upozorenja i 

novfare 
kazne krši 
»te  odredbe

Strana 5 od 5


