
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 352/4 
Podgorica, 26.07.2018. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 6/13, 55/16 i 92/17) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", br. 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" iz Podgorice, 
akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-352 od 01.03.2018. godine, direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" iz Podgorice, akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-352 od 01.03.2018. godine i privrednom 
društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica, emiteru televizijskog programa ,,TV Pink 
M", izriče se upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 55 st. 6 i 56 st. 4 
Zakona o elektronskim medijima, čl. 7, 8 st. 1 i 12 st. 3 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za 
emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja priloga dana
17.02.2018.godine u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminima 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 
15:00, 16:00, 17:00, 20:00 i 21:30 časova i „Centralni dnevnik" u terminu od 18:00 časova i 
dana 20.02.2018. godine u okviru informativne emisije „Minut dva" u 17:00, 20:00 i 21:00 čas i 
„Centralni dnevnik" u terminu od 18:00 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu (član 55 stav 6 Zakona o elektronskim medijima i 
članom 7 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze emitera da prilikom emitovanja televizijskog programa vijesti moraju 
biti nepristrasne i profesionalno korektne, a mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i 
njihov izvor ili autor prepoznatljiv (član 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji dužni da 
poštuju načela objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 st. 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

d. uskraćivanja prilike podnosiocima prigovora da učestvuju u programu ili da komentarišu 
navode o nepodobnim djelima ili negativne konotacije (član 12 stav 3 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica, nalaže se da usaglasi emitovanje 
programskih sadržaja u okviru programa „IV  Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o 
elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatim Odobrenjem za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 
3 Zakona o elektronskim medijima, u programu „TV Pink M", u okviru informativnih emisija 
„Minut, dva" u 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 20:00 i 21:30 časova i 
„Centralni dnevnik" u 18:00 časova, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja 
koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru „TV Pink M" upozorenje zbog kršenja načela 
objektivnosti i nepristrasnosti, odnosno propuštanja da svojim informativnim programom 
doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran način,

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


obaveze da mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv, kao i 
uskraćivanja prilike podnosiocima prigovora da učestvuju u programu ili da komentarišu navode 
o nepodobnim djelima ili negativne konotacije. Upozorenje je izrečeno po prigovoru nacionalnog 
javnog emitera „Radio Televizija Crne Gore" u vezi sa prilogom emitovanim dana
17.02.2018.godine i 20.02.2018 godine u okviru informativne emisije „Minut dva".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 01. marta 2018. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je 
prigovor Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" Podgorica (u daljem tekstu: RTCG), na rad 
privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica (u daljem tekstu: emiter), emitera televizijskog 
programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije pod br. 02-352 od 01.03.2018.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na priloge emitovane 17.02.2018.godine i 20.02.2018. godine u 
informativnoj emisiji „Minut dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00h, u vezi sa podacima o gledanosti programa 
koje je objavila RTCG. Po mišljenju podnosioca prigovora, emiter je prekršio čl. 55 st. 6 i 56 st. 4 Zakona o 
elektronskim medijima i čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima.

Podnosilac prigovora je istakao da, po njegovom mišljenju, prilozi „sadrže neprimjerene i pristrasne 
komentare novinara: 'slavodobitno', 'fabrikovanipodaci', 'iažnipodaci', 'trenutni menadžeri', 'izmišljeni brojevi', 
'javna blamaža', 'apsolutna politička obojenost', 'politički prihvatljive anonimne firme', 'trenutni rukovodioci', 
'flagrantno kršenje zakona', namješten tender', 'fingirano i izmišljeno istraživanje'..''.

Takođe, podnosilac prigovora ističe da je „komentar novinara 'da su Kadija i saradnici odbacili tri 
ponude ostalih prijavljenih ponuđača u korist nestručne, ali politički prihvatljive anonimne firme, te da se radi
0 namještenom tenderu, fingiranom istraživanju, izmišljenim podacima i flagrantnom kršenju zakona'neistinit
1 nepotkrijepljen dokazimđ'.

U prigovoru se ukazuje da je „sakrivanjem i nesaopštavanjem činjenica na objektivan način, emiter 
onemogućio građane za dobijanje objektivne informacije, a pri tom konstatno narušavajući ugled kako 
Javnom servisu tako i što oni nebrojano puta kažu 'trenutnim menadžerima RTCG-a', čime takođe doprinose 
pristrasnom izvještavanju, sa neprimjerenim komentarima".

Zbog svega navedenog, prema mišljenju podnosioca prigovora, „emiter ne poštuje načelo objektivnog 
informisanja građana".

Na kraju, podnosilac prigovora predlaže da „Agencija za elektronske medije usvoji prigovor i ... 
izrekne kaznenu mjeru koja odgovara prirodi i težini učinjenog prekršaja, a posebno imajući u vidu da je  
emiteru u više navrata u posljednjih godinu dana izrečeno upozorenje zbog kršenja programskih standarda 
vezanih za proizvodnju informativnog programđ'.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima (u daljem tekstu: Zakon) i 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanih programskih 
sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 02.03.2018. godine (akt broj 05-352/1 od 02.03.2018.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona i članom 112 Zakona o upravnom 
postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do kršenja Zakona, 
Pravilnika i Odobrenja za emitovanje br. O-TV-K-14, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa 
nalazom Sektora za monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano 
izjašnjenje na date navode (akt broj 02-352/2 od 07.03.2018.god.).

Dana 13.03.2018. godine, emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden kod Agencije 
pod br. 02-352/3 od 13.03.2018.god.) u kojem se navodi da je spornih dana emitovao „prilog u formi osvrta, 
a u vezi sa lažiranim podacima o gledanosti koje je  JP RTCG na čelu sa trenutno Andrijanom Kadijom i 
Vladanom Mićunovićem kao prvima u liniji odgovornosti, tendenciozno netačno i namjerno lažirala te tako ih 
objavila na frekvenciji Javnog preduzeća RTCG 13.02. u Dnevniku u 19.30H'.

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


Emiter ističe „da nije prekršio ni član 55 niti čian 56 Zakona o elektronskim medijima, kako podnosilac 
prigovora navodT. Kako se ističe u izjašnjenju, emiter je „upravo građanima prezentovao (a prema jedinim 
relevantnim podacima IPSOS-a i Teiekoma u koje svi emiteri imaju uvid, a koje su svi emiteri obavezni da 
koriste kao jedina relevantna i TAČNA), RTCG je ubjedjivo na posljednjem mjestu mjesecima. U želji da 
sakriju te podatke koji bi bili uvod u smjenu menadžera JP RTCG, zbog neadekvatnog odnosa prema javnim 
funkcijama koje pokrivaju oni su pravili 'posebna istraživanja', a ta istraživanja plaćali opet novcem građana i 
prezentovali ih kao istraživanje gledanosti.

Emiter se posebno poziva na član 4 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima i to na javni interes, a prema njegovom mišljenju „javni interes je  da se zna kako se troši i 
primjenjuje 12 miliona eura građana Crne Gore koje je na raspolaganju Javnom preduzeću RTCG-Javnom 
servisu, servisu svih građana, koji se finansira iz budžeta, a kojima raspolažu javni funkcioneri menadžeri JP 
RTCG Andrijana Kadija i Vladan Mićunovič.

Kako se navodi u izjašnjenju, emiter je „poštujući i pravilo druge strane pozvao i Vladana Mićunovića i 
Andrijanu Kadiju koji su 13.02. i iznijeli neistinite podatke o gledanosti, više puta, da kažu šta imaju kao druga 
strana i da ii će podnijeti ostavke zbog zloupotrebe funkcija Generalne direktorice JP RTCG i direktora TVCG, 
što su OBOJE decidirano odbili, a što su gledaoci mogli da čuju..."

Emiter ukazuje da je „ispoštovao načelo objektivnosti, tačnosti, blagovremenosti i nepristrasnosti, 
slobode objavljivanja, jer je itekako slobodan da obavijesti javnost o neistinama plasiranim na JP RTCG
13.02.2018. u Dnevniku televizije koju plaćaju građanT, posebno ističući da „nije traženo pravo na ispravkd'.

Na kraju, emiter predlaže da Agencija „nakon ocjene svih navoda iznijetih u postupku, odbije prigovor 
kao neosnovarf.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimke 
emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je, dana 17. februara 2018. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 
11:00:14 do 11:06:24 sati (6 minuta 10 sekundi) emitovao prilog koji je predmet prigovora.

Prilog počinje sljedećim novinarskim tekstom:

Novinarski tekst -  (OFF): „Zbog čega godinama samozvani eksperti, analitičari, kontroverzni 
stručnjaci misle da imaju pravo i mogu da obmanjujućim studijama, istraživanjima i izmišljenim 
podacima utiču na kreiranje javnog mnjenja još nije redakcija Pink M-a uspjela da sazna, ali smo 
se zato zbog prava javnosti da zna i obaveze odgovornih medija da saopštavaju istinu trudili da 
kada god je to moguće raskrinkamo što više takvih lažnih i samozvanih eksperata koji su po 
nalogu nekada domaćih, nekada naručilaca sa strane, pokušavali bezuspješno da utiču na 
društvene i političke događaje u našoj zemlji.

Septembra 2015. raskrinkali smo namjeru izborne liste Demokratskog fronta i sa njima povezanih 
medija u pokušaju da potpuno izmišljenim istraživanjem pred izbore utiču na opredjeljenje 
građana, tako što su sebi rejting podigli nekoliko puta, a DPS-ov umanjili drastično, vjerujući da 
će to uticati na krajnji rezultat. Kako bi obmana djelovala ozbiljnije navedeno je  da ispitivanje 
javnog mnjenja radila grupa profesora sa Beogradskog Univerziteta. Novinari Pink M-a istraživali 
su, otkrili laž i utvrdili da nikako istraživanje nije ni rađeno, da ne postoje profesori Beogradskog 
Univerziteta, te da su želje Andrije Mandića i Milana Kneževića, uz pomoć Vladimira 
Dobrosavijevića stavljene na papir i onda ih je  potpisao Đorđe Vukadinović, poput 
Dobrosavijevića, blizak saradnik Vojislava Koštunice i član Srpskog patriotskog bioka koji se 
zalaže za ujedinjenje sa Rusijom. Upravo zato, tokom prezentacije Vukadinović nije mogao da 
saopšti niti ko je  naručilac, niti bilo šta o metodologiji ili uzorku, a na pitanje Pink M da li iza 
istraživanja stoje Andrija Mandić i Nebojša Medojević, Vukadinović je  odgovorio da su to, u 
svakom slučaju, ljudi iz Crne Gore pokrenuli".

U nastavku je emitovana fono izjava Đorđa Vukadinovića (u gornjem lijevom uglu naznačen 
datum 09.09.2015.).

Đorđe Vukadinović: "Nisam ja radio istraživanje, niti znam tačno ko ga je radio, nit' sam ga ja 
radio, a/i sam zamoljen da ga predstavim".

Novinarski tekst -  (OFF): „Pink M je daljim istraživanjem o tome ko je organizovao 
konferenciju u Podgorici na kojoj je  predstavljeno izmišljeno istraživanje otkrio da je to učinila

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


izvjesna nevladina organizacija „Perespektiva" koje se dovodi u vezu sa Demokratskim frontom, 
iako je osnivač te nevladine organizacije Dražen Manojlović kazao da ništa ne zna o istraživanju, 
naručiocima i istraživačima, već da je  samo učinio uslugu Đordu Vukadinoviću. Poslije ovakvog 
totalnog razotkrivanja lažnih istraživača najavljeno novo istraživanje sa početka oktobra 2016., 
desetak dana pred izbore, nikad nije ni objavljeno.

Navedeni novinarski tekst pokriven je slikom sa naslovne stranice dnevnih novina „Dan" ,,DPS 28 
DF 21 odsto", kao i slikama (screenshot) teksta sa portala IN4S: „Istraživanje: U Crnoj Gori 
postoji ozbiljan konfliktni kapacitet (VIDEO)') kao i tekstova sa portala (nije vidljivo kojih): 
„Istraživanje beogradskog Univerziteta: Najveći rejting DPS-a i DF-a"; „Đorde Vukadinović: Ne 
znam koje je radio istraživanje, zamoljen sam da ga predstavim') „Patriotski blok odao počast 
Caru Nikolaju drugom Romanovu".

Takođe su korišćeni i kadrovi na kojima se vide grafički uređeni („chart column") podaci, sa 
naslovom „DPS i DF vodeće snage" i odrednicom u donjem, desnom, dijelu slajda „Da su u 
nedjelju Republički izbori, za koga biste glasali?". Prilog je pokriven i segmentima iz informativne 
emisije „Dnevnik" (u gornjem lijevom uglu označeno: 'MATERIJAL:RTCG') na kojem su prikazani 
grafički uređeni („chart column") podaci, sa naslovom „OCJENA TOP 20 EMISIJA" i  „Koju domaću 
TV stanicu/program najčešće gledate?" Prilog se u više navrata pokriva snimcima sa skupova 
predstavnika Demokratskog fronta (u gornjem lijevom uglu označeno: 'ARHIVSKI SNIMCI'), 
snimkom sa press konferencije Demokratske stranke Srbije i snimkom sa press konferencije (PR 
centar) na kojem se prikazuje Đorđe Vukadinović (u gornjem lijevom uglu označeno: 'IZVOR: 
YOUTUBE'), te snimcima zabilježenim ispred zgrade TV Pink M.

Novinarski tekst -  (OFF): „U decembru prošle godine crnogorskoj smo javnosti pokazali još 
jedan sličan pokušaj kreiranja javnog mnjenja uz pomoć obmanjujućih istraživanja. Ovoga puta 
akteri su bili trenutni menadžeri Javnog servisa, generalna direktorica Radio Televizije Crne Gore, 
Andrijana Kadija i direktor Televizije Crne Gore, Vladan Mićunović slavodobitno su sredinom 
decembra 2017. izmislili sebi nepostojeći rejting navodeći da su drugi po gledanosti, a godinama 
najgledaniju televiziju u Crnoj Gori Pink M postavili su, ni manje ni više, nego na poslednje 
mjesto. U zanosu da fabrikovnim podacima mogu da stvore drugačiju realnost urednici RTCG-a 
izmislili su i da su im 'Dnevnici' ujednačeni po pitanju zastupljenosti vlasti i opozicije, čak tvrdeći 
da je  DPS mnogo više zastupljen. Ove lažne podatke pokušali su da prikažu kao zvanično 
istraživanje ugledne kuće 'Ipsos strategic marketing' što je za našu televiziju demantovao Vlado 
Raičević iz 'Ipsos '-a

U nastavku je emitovana izjava Vlada Raičevića iz "Ipsos Strategic marketing-a" (u gornjem 
lijevom uglu naznačen datum 17.12.2017.).

Vlado Raičević, IPSOS: "77 podaci nisu tačni, znači, onako objavljeni, interpretirani nisu, ne 
odgovaraju podacima koji mi imamo u ovom trenutku".

Navedeni novinarski tekst pokriven je slikama (screenshot) tekstova sa portala PinkM: JAVNI 
SERVIS U SLUŽBI TABLOIDA VIJESTI objavljuje neistine o gledanosti (VIDEO)') „RAIČEVIĆ ZA 
PINKM:IPSOS ne postoji iza podataka koje je plasiro RTCG, ta 'gledanost' nije tačna (VIDEO)", 
kao i teksta sa portala (nije vidljivo kojeg): „Rast gledanosti RTCG-a (žutom bojom naznačen dio: 
„Kako je izgledao 'Dnevnik' Javnog servisa od 10. oktobra do 25. novembra najbolje pokazuje 
statistika o zastupljenosti političkih partija i njihovih predstavnika...".

Dio priloga pokriven je segmentima iz informativne emisije „Dnevnik" (u gornjem lijevom uglu 
označeno: 'MATERIJAL: RTCG') na kojem su prikazani, sa naslovom i podnaslovom: „GLEDANOST 
/ 1-27. novembar", podaci: ,,TV VIJESTI 15,40% / RT CG1 15,34% / PRVA 14,14% / PINK M -
11,42%., kao i grafički uređeni („chart column") podaci, sa naslovom JANUAR 2018", 00-24 i 
odrednicom u donjem, dijelu slajda „SHR %"na kojem Pink M zauzima prvo mjesto. Prilog se u 
više navrata pokriva neoznačenim snimcima sa sjednice Savjeta RTCG-a na kojem se dominantno 
prikazuju Andrijana Kadija i Vladan Mićunović.

Novinarski tekst -  (OFF): „Nakon što je razotkrivena Kadija je, doduše iznuđeno, Pink M-u i 
građanima Crne Gore uputila izvinjenje za iznošenje netačnih podataka, pravdajući se da je  
posrijedi propust, a krivicu prebacila na izvjesnu Službu za statistiku Javnog servisa. Iz te Službe 
Pink M -u, međutim potvrđeno je  da je  računanje sekundi istraživanja, krajnje sporne

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


metodologije naručeno upravo iz Kadijinog kabineta. Za razliku od Frontova-ca koji su poslije 
prvog raskrinkavanja lažnog istraživanja odustali od daljih pokušaja, rukovodioci Radio Televizije 
Crne Gore su imali drugačiji pristup. Izloženi javnoj blamaži trenutni manadžeri Javnog servisa 
nisu odustali od namjere da, nikada goru gledanost ove televizije poslednjih godina, najgore 
rezultate u marketingu i apsolutnu političku obojenost sakriju opet kroz nekakva istraživanja.

Čija je  tačno ideja da se izmišljenim brojevima građani ubijede u suprotno od onoga što svojim 
očima vide nismo uspjeli da saznamo, do danas. Aii smo zato saznali da im je u ovoj namjeri 
pomogla firma 'ЕЗ Consulting' u vlasništvu izvjesne Milice Dakovič, koja se bave ekonomijom, 
energetikom i razvojem nisko karbonskog turizma. Ono što nisu uspjeli da provuku u decembru 
prošle godine ponovili su u februaru i ponovo sebe proglasili drugom TV kućom po gledanosti, 
iako su ubjedljivo posiednji, mjesecima i u te podatke imaju uvid kao i Pink M, a sve televizije, 
Agencije, oglašivači u Crnoj Gori jedine ih uzimaju kao vjerodostojne. Milica Daković sebe i svoju 
firmu predstavlja kao specijalizovanu za izradu studija nisko karbonskog turizma, ponekad 
ekologije, a u zavisnosti od grantova i stručnjakom za ljudska prava. Firma 'ЕЗ Consulting' nije 
licencirana za istraživanja za medije, nemaju ljude koji su osposobljeni da se ovom oblašću bave, 
pa je  krajnje upitno i sumnjivo kako su uopšte mogli da se prijave na tender Javnog servisa, a 
još sumnjivije kako su ga dobili. Nevješti pokušaj Milice Daković da objasni da oni nisu radili 
istraživanje gledanosti povjerenja, kako je  saopšteno na Javnom servisu, već nekakve percepcije, 
te da su istraživanje radili po metodologiji koju je  unaprijed zadao naručilac. Nisu uspjeli da 
sakriju činjenice da je  ovo bio novi pokušaj, novim metodama trenutnog menadžmenta Javnog 
servisa da obmanu javnost i sakriju katastrofalno stanje u kojem se Javno preduzeće RTCG 
danas nalazi. Iako Mićunović i Kadija izbjegavaju da daju odgovore našim novinarima vjerujemo 
da će bar članovi nadzornog tijela, Savjeta, tražiti uvid u dokumentaciju kako je uopšte moglo da 
se desi da se izabere i piati novcem građana firma koja istraživanje medija, gledanosti povjerenja 
uopšte se ne bavi i nije za te poslove osposobljena. Upravo su ovakve anomalije, obmane i 
zloupotrebe novca građana u javnim preduzećima teme serijala 'Mehanizam' Javnog servisa, pa 
bi, vjerujemo, one trebalo da budu predmet sledećeg serijala."

Navedeni novinarski tekst pokriven je slikama (screenshot) tekstova sa portala Pinkm: JAVNI 
SERVIS U SLUŽBI TABLOIDA VIJESTI objavljuje neistine o gledanosti (VIDEO)') portala RTCG: 
„Propust, a ne manipulacija", „Građani najviše vjeruju Javnom servisu", kao i tekstova sa portala 
(nije vidljivo kojeg): „Kadija: Izvinjavam se Pinku zbog greške u gledanosti RTCG, izvinjenje bilo 
dovoljno za Dubrovnik i ostale zločine", te snimcima sa skupova predstavnika Demokratskog 
fronta (u gornjem lijevom uglu označeno: 'ARHIVSKI SNIMCI'), neoznačenim snimcima sa 
sjednice Savjeta RTCG-a na kojem se dominantno prikazuju Andrijana Kadija i Vladan Mićunović, 
snimcima na kojima se prikazuje Milica Daković, snimcima zabilježenim ispred zgrade TV Pink M i 
RTCG-a, te najavnom špicom za emisiju RTCG-a „Mehanizam" (u gornjem lijevom uglu označeno: 
'MATERIJAL: RTCG’).

Dio priloga pokriven je segmentima iz informativne emisije „Dnevnik" (u gornjem lijevom uglu 
označeno: 'MATERIJAL: RTCG') na kojem su prikazani, sa naslovom i podnaslovom: „GLEDANOST 
/ 1-27. novembar", podaci: „TV VIJESTI 15,40% / RT CG1 15,34% / PRVA 14,14% / PINK M -
11,42%., kao i grafički uređeni („chart column") podaci, sa naslovom „Koju domaću TV 
stanicu/program najčešće gledate?" Takođe su emitovani i grafički uređeni („chart column") 
podaci, sa naslovom JANUAR", 00-24 i odrednicom u donjem, dijelu slajda „SHR %" na kojem 
Pink M zauzima prvo mjesto. Navedeni novinarski tekst pokriven je naslovnim stranicama 
pojedinih istraživanja koje je radila firma „ЕЗ Consulting": „Istraživanje o niskokarbonskom 
turizmu u Crnoj GorP', „Istraživanje percepcije građana o održivom razvoju u Crnoj Gori".

Gore opisani prilog je 17.02.2018. godine emitovan u terminima od 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 
15:00, 16:00, 17:00, 20:00 i 21:30 sati u okviru informativne emisije „Minut, dva", kao i u okviru 
informativne emisije "Centralni dnevnik" u terminu od 18:00 sati.

2. Emiter je, dana 20. februara 2018. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 
17:07:35 do 17:11:56 sati (4 minuta 21 sekund) emitovao prilog koji je predmet prigovora.

Prilog počinje sljedećim novinarskim tekstom:

Najava -  (OFF): „Pink M i daije istražuje kako je firma bez referenci za istraživanje iz oblasti 
medija, izvjesna 'ЕЗ Consulting', vlasnice Milice Daković, dobila posao na tenderu za Istraživanje

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


slušanosti, gledanosti i povjerenja TVCG, radija i čitanosti portala RTCG, a koji je  tokom prošle 
godine raspisao novi menadžment na čelu sa generalnom direktoricom Andrijanom Kadijom".

Novinarski tekst -  (OFF): „Izbor firme koja u sopstvenoj prezentaciji kao oblasti kojima se 
bavi nabraja i pokazuje ekologiju, energetiku, turizam i ekonomske analize, je  utoliko čudniji kad 
se vidi da su se na taj tender Javnog servisa javile tri poznate i referentne istraživačke kuće: 
'Damar', 'Defacto' i međunarodni lanac 'IPSOS strategic marketing'. Razlozi za izbor agencije koja 
će raditi istraživanje slušanosti, gledanosti i povjerenja televizije, radija i portala Javnog servisa, 
što su, kao projektni zadatak definisali trenutni rukovodioci RTCG, očigledno nijesu stručnost i 
znanje ponuđača, već nekim sasvim drugim motivima. Jedino tako može da se objasni da su 
rukovodioci Javnog servisa platili 23.500 eura novca iz budžeta, odnosno iz džepova građana, 
firmi koja se poslom istraživanja gledanosti ne bavi, nema reference i znanje, niti je  ikada ovakav 
posao radila. Dokaz za ove tvrdnje je to što su Kadija i saradnici odbili ponude ostala tri 
prijavljena ponuđača, koji se isključivo bave potrebnim istraživanjima, a koje su odbacili u korist 
nestručne, aii očigledno politički prihvatljive, anonimne firme. To se potvrđuje i objašnjenjem da 
je  navodno 'ЕЗ Consulting' jedina dostavila ispravnu ponudu, pošto su ponude renomiranih kuća 
neispravne, jer 'prva strana ponude nije označena rednim brojem i ukupnim brojem stranica 
ponude', 'ponuđač nije uračunao bankarsku garanciju u ukupan broj listova ponude'ili zato 'jer je  
navedeno da se plaćanje vrši u dvije jednake rate, po ispostavljenoj fakturi, ali to nije navedeno 
kako je zahtjevano tačkom XVII Poziva za javno nadmetanje'. Posrijedi je, kako javnost sumnja, 
očigledno namještanje tendera i izbor nekompetentnih saradnika, a odbacivanje renomiranih 
kuća, a to potvrđuju i ranije izjave čak i članova Savjeta RTCG-a, kako svi znaju da je  gledanost 
te televizije, na najnižem nivou, kao i povjerenje.

Uvid u mjerenje gledanosti, koju sve televizije uzimaju kao jedino relevantne, imaju i trenutni 
menadžeri RTCG-a, a ono pokazuje i jedinu istinu, da je  RTCG ubjedljivo na posljednjem mjestu.

Trebalo je zato pobjeći od pravih rezultata, a pronaći nekoga ko je  spreman da netačne podatke 
potpiše i da za to dobije 23.500 eura građana Crne Gore, iako je  recimo agencija 'Defacto' tražila 
čak 10 hiljada eura manje, menadžment RTCG-a izabrao je ponudu anonimne 'ЕЗ Consulting' kao 
najjeftiniju.

Samo ovo, očigledno flagrantno kršenje zakona dovoljno je  da članovi Savjeta RTCG-a 
zahtijevaju odgovornost Kadije i Mićunovića, posebno što je ovo fingirano istraživanje, javno 
prezentovano na frekvenciji Javnog servisa u 'Dnevnik'-u. A ti izmišljeni podaci slavodobitno su 
objavljeni kao da, tobože, uređivačka politika Kadije i Mićunovića ima gledanost i povjerenje.

Da građanima još više uprostimo: Od dolaska na čelo RTCG-a Kadija i Mićunović su uspjeli da 
ovu kuću koju sa preko 12 miliona eura finansiraju svi građani Crne Gore dovedu na najniže 
grane. Prihodi od marketinga su najmanji u istoriji, gledanost je  najniža od kada se rade 
mjerenja, a povjerenja nemaju dovoljno ni zaposleni u ovom Javnom preduzeću, a kamoli 
gledaoci.

Kako bi po pravilu zbog takvih rezultata rukovodstvo trebalo da bude smijenjeno, Andrijana 
Kadija i Vladan Mićunović pokušali su da obmanjujućim podacima u decembru saopšte drugačije 
stanje. Kada su ih naši novinari raskrinkali i kada su morali da priznaju da su posljednji po 
gledanosti i to ubjedljivo, menadžment, time što je  na tenderu vrijednom 26.000 eura pobijedila 
firma Milice Daković, stavio je  pečat na ponavljanje lažnih podataka i izmišljenog istraživanja.

Generalna direktorica RTCG Andrijana Kadija i direktor Vladan Mićunović nijesu odgovorili na 
naše uporne pozive i poruke, odnosno na pitanja o sumnjama da je tender namješten, te zašto 
su od četiri prijavljene firme izabrali jedinu koja se ne bavi istraživanjima o glednaosti i o 
medjima, koja pri tom nije ni najjeftinija, koja nema reference, a koja je očigledno jedina bila 
spremna da ponovi obmane iz decembra kako RTCG nije na ubjedljivo posljednjem mestu. Pitali 
smo ih i da И će podnijeti ostavke?

Zašto tvrdimo da je sve fingirano i izmišljeno i kakve dokaze imamo, da su ovu farsu priredili 
trenutni menadžeri RTCG-a i vlasnica 'ЕЗ Consuiting'-a, Milica Daković u narednim danima 
pogledajte na najgledanijoj televiziji u Crnoj Gori Pink M-u i čitajte na našem portalu 
www.pinkm.me".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

6_______________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.pinkm.me
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


Navedeni novinarski tekst pokriven je slikama (screenshot) tekstova sa portala Pinkm: „DA LI SU 
KADIJA I MIĆUNOVIĆ namjestili tender za ЕЗ Consulting?", JA  VNI SERVIS U SLUŽBI TABLOIDA 
VIJESTI objavljuje neistine o gledanosti (VIDEO)", kao i teksta sa portala (nije vidljivo kojeg): 
„Kadija: Izvinjavam se Pinku zbog greške u gledanosti RTCG, izvinjenje bilo dovoljno za 
Dubrovnik i ostale zločine", slikama (screenshot) dokumenta „Odluku o izboru najpovoljnije 
ponude" (žutom bojom naznačen i podvučen dio-''Prva strana ponude nije označena rednim 
brojem i ukupnim brojem stranica ponude", „Ponuđač nije uračunao bankarsku garanciju u 
ukupan broj listova ponude", J e r je  navedeno da se plaćanje vrši u dvije jednake rate, po 
ispostavljenoj fakturi, aii to nije navedeno kako je zahtjevano tačkom XVII Poziva za javno 
nadmetanje'), naslovnim stranicama pojedinih istraživanja koje je radila firma „ЕЗ Consulting": 
„Istraživanje o niskokarbonskom turizmu u Crnoj Gori", fotografijama (u gornjem lijevom uglu 
označeno: 'IZVOR: YOUTUBE') kao i snimcima na kojima se prikazuje Milica Daković, i 
neoznačenim snimcima sa sjednice Savjeta RTCG-a na kojem se dominantno prikazuju Andrijana 
Kadija i Vladan Mićunović, te snimcima zabilježenim ispred zgrade RTCG-a.

Takođe su emitovani i grafički uređeni („chart column") podaci, sa naslovom „JANUAR" 00-24 i 
odrednicom u donjem, dijelu slajda „SHR % na kojima Pink M zauzima prvo mjesto. Dio priloga 
pokriven je segmentima iz informativne emisije „Dnevnik" (u gornjem lijevom uglu označeno: 
'MATERIJAL: RTCG') na kojem su prikazani, sa naslovom i podnaslovom: „GLEDANOST / 1-27. 
novembar", podaci: „TV VIJESTI 15,40% / RT CG1 15,34% / PRVA 14,14% / PINK M -  11,42%, 
kao i grafički uređeni („chart column") podaci (nije vidljivo o kojim podacima je riječ).

Kao pokrivalice korišćeni su tekstovi (screenshot) poruka upućenih generalnoj direktorici RTCG-a, 
Andrijani Kadiji i direktoru Televizije Crne Gore, Vladanu Mićunoviću od strane informativne 
redakcije TV Pink M.

Gore opisani prilog je 20.02.2018. godine emitovan u terminima od 17:00, 20:00 i 21:00 sat u 
okviru informativne emisije „Minut, dva", kao i u okviru informativne emisije „Centralni dnevnik" u 
terminu od 18:00 sati.

3. Na osnovu sadržine priloga citirane u prigovoru i uvida u emitovane sadržaje, Agencija je prilikom 
pregleda emitovanih sadržaja utvrdila da je sadržaj na koji se odnosi prigovor emitovan dana
17.02.2018. godine, te da je u prigovoru greškom navedeno da je sporni sadržaj emitovan
18.02.2018. godine.

4. Članom 55 st. 6 Zakona o elektronskim medijima određeno je da je emiter dužan da doprinosi 
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu.

5. Zakonom o elektronskim medijima, u čl. 56 st. 4, propisano je da emitovanje radijskog ili
televizijskog programa mora da ispunjava sljedeće uslove:

1) događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja moraju biti primjereno 
zastupljeni;

2) vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i događaje, moraju biti nepristrasne i 
profesionalno korektne;

3) mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv;

4) mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili 
privrednim pitanjima.

6. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u
informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja, kao i da kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti;

7. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i slično, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni

7
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


9.

10.

11.

12.

13.

8.

14.

15.

smisao saopštenog.

Pravilnikom o programskim standardima u elektronskim medijima, u članu 7, stav 1 alinej a) 
propisano je da emiteri koji proizvode (uređuju i emituju) informativni program dužni su da to 
rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose slobodnom, istinitom, qelovitom, 
nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu.

Članom 8 st. 1 Pravilnika propisano je da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski 
mediji dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.

Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju, mediji su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise, 
kao i da u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentarišu pojave, događaje i postupke 
pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih 
koji se odnose na istu temu pri čemu moraju voditi računa o normama propisanim Zakonom o 
elektronskim medijima i Pravilnikom.

Emitovani prilog je posvećen objavljenim podacima o gledanosti programa RTCG, predstavljenim 
u Dnevniku u 19:30h dana 13.02.2018. godine. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u 
skladu sa svojom uređivačkom politikom, traži, pribavlja, objavljuje i prenosi informacije od 
interesa za javnost. Postojanje sumnje u pouzdanost i vjerodostojnost podataka o gledanosti 
programa javnog emitera, i posebno njegovo rangiranje prema gledanosti u odnosu na ostale 
emitere sa nacionalnim pokrivanjem, predstavlja pitanje od interesa za javnost. Imajući u vidu da 
ponašanje i odnos emitera prema ovom pitanju može ukazivati i na stepen i kvalitet realizacije 
obaveze emitera da nepristrasno i tačno informiše o domaćim i međunarodnim dešavanjima od 
javnog interesa, može se zaključiti da je emiter dao doprinos blagovremenom, ali ne i 
nepristrasnom i cjelovitom informisanju javnosti.

Emitovanje navoda „slavodobitni, „trenutni menadžerT, „javna biamažd', „apsolutna politička 
obojenost, „trenutni rukovodiocT, predstavlja iznošenje stava emitera o javnom servisu i 
njegovoj uređivačkoj politici, na koje on ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i prava da 
komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca.

Međutim, činjenica da uvod u prilog emitovan dana 17.02.2018. godine glasi „Zbog čega 
godinama samozvani eksperti, analitičari, kontroverzni stručnjaci misle da imaju pravo i mogu da 
obmanjujučim studijama, istraživanjima i izmišljenim podacima utiču na kreiranje javnog mnjenja 
još nije redakcija Pink M-a uspjela da sazna, aii smo se zato zbog prava javnosti da zna i obaveze 
odgovornih medija da saopštavaju istinu trudili da kada god je  to moguće raskrinkamo što više 
takvih lažnih i samozvanih eksperata koji su po nalogu nekada domaćih, nekada naručilaca sa 
strane, pokušavali bezuspješno da utiču na društvene i političke događaje u našoj zemijT, dok se 
u nastavku takva „raskrinkavanja od strane emitera porede na način što se navodi „za razliku od 
Frontova-ca koji su poslije prvog raskrinkavanja lažnog istraživanja odustali od daljih pokušaja, 
rukovodioci Radio Televizije Crne Gore su imali drugačiji pristup. Izloženi javnoj blamaži trenutni 
manadžeri Javnog servisa nisu odustali od namjere da, nikada goru gledanost ove televizije 
poslednjih godina, najgore rezultate u marketingu i apsolutnu političku obojenost sakriju opet 
kroz nekakva istraživanja bez ikakve sumnje predstavlja pristrasno izvještavanje o aktuelnoj 
temi i miješanje komentara i informacije.

Ovakvom uređivačkom intervencijom, emiter je na sugestivan i tendenciozan način predstavio 
svoj stav da podaci o gledanosti predstavljaju „novi pokušaj, novim metodama trenutnog 
menadžmenta Javnog servisa da obmanu javnost', uz komentar da su „upravo ovakve anomalije, 
obmane i zloupotrebe novca građana u javnim pred uzećima teme serijala 'Mehanizam' Javnog 
servisa, pa bi, vjerujemo, one trebalo da budu predmet sledećeg serijala", čime su prekršena 
načela objektivnosti i nepristrasnosti.

Naročito je proizvoljna i neobjektivna tvrdnja da „razlozi za izbor agencije koja će raditi 
istraživanje slušanosti, gledanosti i povjerenja televizije, radija i portala Javnog servisa, što su, 
kao projektni zadatak definisali trenutni rukovodioci RTCG, očigledno n/jesu stručnost i znanje 
ponuđača... Jedino tako može da se objasni da su rukovodioci Javnog servisa platili 23.500 eura 
novca iz budžeta, odnosno iz džepova građana, firmi koja se poslom istraživanja gledanosti ne 
bavi, nema reference i znanje, niti je  ikada ovakav posao radilđ'.

8
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org 
www.ardcg.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.ora


16. Iznošenjem vijesti da su „Kadija i saradnici odbili ponude ostala tri prijavljena ponuđača, koji se 
isključivo bave potrebnim istraživanjima, a koje su odbacili u korist nestručne, ali očigledno 
politički prihvatljive, anonimne firmć', iako emiter nije prezentovao bilo kakve dokaze koji 
ukazuju na zaključak o odsustvu stručnosti i sistemskog i metodološki opravdanog i osmišljenog 
pristupa u prikupljanju, obradi i prezentaciji podataka o gledanosti programa TVCG, emiter 
flagrantno krši načelo nepristrasnosti i obavezu da korektno predoči činjenice i događaje.

17. Polazeći od ozbiljnosti navoda i iznijetih sumnji u obmanjivanje javnosti, ne može se naći 
opravdanje za iznošenje stava da je „posrijedi, kako javnost sumnja, očigledno namještanje 
tendera i izbor nekompetentnih saradnika". Osnov za formulisanje informacije na ovaj način ne 
postoji, jer nema dokaza da je RTCG namjestio tender, niti ih je emiter pružio u svom prilogu.

18. Svoj stav da je RTCG sam napravio istraživanje koje je firma ЕЗ Consulting samo potpisala, 
navodeći da je „trebalo...pronaći nekoga ko je spreman da netačne podatke potpiše i da za to 
dobije 23.500 eura građana Crne Gord', emiter je predstavio kao nespornu činjenicu. Uz 
uvažavanje prava emitera da traži i objavljuje informacije i podatke od značaja za sprječavanje 
obmanjivanja javnosti i razotkrivanje nekompetentnosti, ne može se opravdati objavljivanje 
ovakvih navoda a da se ne objavi i stav podnosioca prigovora. Na ovaj način lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara diskriminatorno su uticali na način predstavljanja teme samog 
priloga, čime je prekršeno načelo nepristrasnosti.

19. Emiter svoje stanovište nije predstavio na objektivan način, već je komentarima favorizovao 
jednu stranu (svoju) i izrekao u informativnom sadržaju, koji bi trebalo da bude istinit, cjelovit i 
nepristrasan, sumnje za koje nije dao osnov, niti je dao drugoj strani priliku da takve sumnje 
prokomentariše.

20. Emiter na neobjektivan i necjelovit način daje prikaz događaja vezanih za objavljivanje 
predmetnih podataka, uz pristrasno isticanje stava emitera da „povjerenja nemaju dovoljno ni 
zaposleni u ovom Javnom pred uzeću, a kamoli giedaocT. Emiter miješa informacije / vijesti sa 
svojim stavom i komentarom vezanim za RTCG, što je u suprotnosti sa načelima definisanim 
Pravilnikom.

21. Pored toga, ne može se opravdati objavljivanje informacija koje imaju izrazito negativnu 
konotaciju (na štetu podnosioca prigovora, te lica koja su kod njega zasposlena), bez (pokušaja) 
pribavljanja i objavljivanja komentara tih navoda od strane lica na koja se odnose (član 12 stav 3 
Pravilnika). Iako emiter u svom prilogu navodi da je tražen komentar od ovih lica, ali da 
„generalna direktorica RTCG Andrijana Kadija i direktor Viadan Mićunović nijesu odgovorili na 
uporne pozive i poruke", imajući u vidu da su u prilogu iznijete ozbiljne optužbe na račun 
podnosioca prigovora, generalne direktorice RTCG i direktrora TVCG, emiter je bio dužan da traži, 
pribavi i objavi komentar upravo od subjekata/lica na koje se navodi u prilogu odnose, ili bar 
informaciju o razlozima zbog kojih nije dobio stav.

Može se zaključiti da je opravdan podneseni prigovor, kao i da emiter nije doprinio cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti, da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni izbalansiran, da je 
emitovanjem priloga tendenciozno promovisao samo svoje stavove.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tač. 7.1 izdatih odobrenja za 
emitovanje br. O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja, prekršio čl. 55 st. 6 i 56 
st. 4 Zakona o elektronskim medijima i čl. 7, 8 st. 1 i 12 st. 3 Pravilnika, zbog kršenja načela objektivnosti i 
nepristrasnosti, odnosno propuštanja da doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, na 
pravičan i izbalansiran način.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa 
"TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i 
izdatim odobrenjima za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

9____________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnih emisija „Minut, dva" u 11:00, 12:00, 13:00, 
14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 20:00 i 21:30 časova i „Centralni dnevnik" u 18:00 časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršni direktor
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Arhiva

DIREKTOR
Džafić /

____________________________________________10_____________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.ora
Podgorica, Crna Gora 4 Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcg.ora
http://www.ardca.org

