
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1169/4 
Podgorica, 24.07.2018. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11, 6/13, 55/16 i 92/17) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 
56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru političke partije „Demokratska Crna Gora", akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1169 od 25.05.2018.g., direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor političke partije „Demokratska Crna Gora" iz Podgorice (akt zaveden kod
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1169 od 25.05.2018.g.) i privrednom društvu „Pink 
M Company" d.o.o. Podgorica, emiteru televizijskog programa „TV Pink M" izriče se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja člana 56 stav 4 Zakona o 
elektronskim medijima čl. 8 st. 1, 11 st. 1 i 2 i 12 st. 3 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima ("Službeni list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od od 21.07.2011. godine prilikom emitovanja priloga u informativnim
emisijama „Minut dva" u terminima u 14:00, 15:00, 16:00 i 17:00 časova i „Centralni dnevnik"
u 18:00 časova dana 24. maja 2018. godine.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. neispunjavanja uslova za emitovanje televizijskog programa, da različiti pristupi i 
mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni, da vijesti moraju istinito i korektno 
predočiti činjenice i događaje i biti nepristrasne i profesionalno korektne, da se mora 
podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili privrednim 
pitanjima (član 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima);

b. neispunjavanja obaveze emitera da:

- poštuje načelo objektivnosti i pravilo druge strane (član 8 st. 1 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima);

- programski sadržaji, a naročito informativno-politički i programi o tekućim 
događajima, moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprostavljenih stavova, bilo u istom programu, ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike (član 11 st. 1 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima);

- se programskim sadržajem ne smiju tendenciozno promovisati interesi jedne 
političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno ukoliko se takvi sadržaji 
emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda (član 11 st. 2 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima);

- kada se u programskim sadržajima iznose navodi o nepodobnim djelima ili 
nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe ili 
organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode (član 12 st. 3 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

3. Emiteru „Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u 
okviru programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, 
podzakonskim aktima Agencije i izdatom odobrenju za emitovanje.

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


4. Emiter „Pink M Company" d.o.o. dužan je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona o 
elektronskim medijima, u programu „TV Pink M" u okviru informativnih emisija „Minut dva" u 
terminima u 14:00, 15:00, 16:00 i 17:00 časova i „Centralni dnevnik" u 18:00 časova, objavi 
informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija za elektronske medije izrekla je komercijalnom emiteru „Pink M Company" d.o.o. 
upozorenje zbog kršenja obaveze emitera da različiti pristupi i mišljenja moraju biti primjereno 
zastupljeni, a da vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i događaje i da moraju biti 
nepristrasne i profesionalno korektne. Upozorenje je izrečeno zbog kršenja načela objektivnosti 
i primjene pravila druge strane, kao i zbog emitovanja sadržaja koji nije bio pravičan i 
izbalansiran, a istim su se tendenciozno promovisali interesi jedne strane. Takođe, emiter je 
uskratio priliku podnosiocu prigovora da komentariše navode koji su iznešeni na njegov račun. 
Upozorenje je izrečeno po prigovoru političke partije „Demokratska Crna Gora", u vezi sa 
prilogom emitovanim 24. maja 2018. godine u informativnim emisijama „Minut dva" u 
terminima u 14:00, 15:00, 16:00 i 17:00 časova i „Centralni dnevnik" u 18:00 časova

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo iješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 25. maja 2018. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor političke stranke "Demokratska Crna Gora", na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. 
(u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1169 od 25.05.2018.g.).

Prigovor se odnosi na programske sadržaje emitovane dana 24. maja 2018. godine u informativnim 
emisijama „Minut dva" u terminima u 14:00, 15:00, 16:00 i 17:00 časova i „Centralni dnevnik" u 18:00 
časova. U predmetnim informativnim emisijama se, kako se ističe u prigovoru, „daje medijski prostor 
potpredsjedniku Savjeta Mitropolije Crnogorske pravoslavne crkve koji isti koristi za iznošenje neosnovanih i 
neargumentovanih tvrdnji, pri tome ne poštujući princip 'neka se čuje i druga strana' i  ne prikazujući sadržaj 
špota Koalicije za 21. vijek koji se komentariše. Ovakvim postupanjem se obmanjuje javnost i pokušava 
iskonstruisati neosnovana iskrivljena slika o koaliciji dva politička subjekta, Demokratske Crne Gore i GP 
URA".

Kako se u prigovoru navodi, ,,u navedenoj informativnoj emisiji emitovan je sadržaj iz koga se 
nedvosmisleno može utvrditi kršenje zakona i drugih propisa".

Po mišljenju podnosioca prigovora, emiter je prekršio član 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima
i član 11 st. 1, 2, 3, 4 i 5 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, pa predlaže da 
Agencija „usvoji prigovor, sankcioniše Pink M u skladu sa zakonom i istu upozori da prekine sa kršenjem 
Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima."

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 30.05.2018. godine (akt broj 05-1169/1 od
30.05.2018.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila 
predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema 
zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1169/2 od 30.05.2018.god.).

Dana 05.06.2018.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1169/3 od
05.06.2018.god.) u kojem se navodi da je ,,24.05.2018.godine, TV Pink M u svojim informativnim formatima

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org


'Minut dva' i 'Centralni dnevnik',... snimila predstavnika CPC koji je  podnio tužbu protiv Demokratske CG i GP 
URA povodom špota koji smatraju da ima etemanata govora mržnje".

U izjašnjenju se dalje navodi da „je novinar Predrag Vučnić i  prije snimanja provjerio o kojem se 
spotu precizno radi upravo sa podnosiocem tužbe Stevom Vučnićem ispred CPC koji mu je  potvrdio da je  
posrijedi taj spot koji je emitovan. I  po dobijanju prigovora ponovo je  provjereno sa gospodinom Vučnić 
Stevom, koji je ponovo novinaru Predragu Vučniću saopstio da je povodom tog špota, dostupnog na 
zvanicnom kanalu Koalicije za 21. vijek, podnio tužbu".

Emiter ukazuje da je ispoštovao član 4 stav 1 Pravilnika o programskim sadržajima koji se odnosi na 
javni interes {b), definisan kao interes javnosti da raspolaže informacijama o pitanjima i događajima od 
opšteg društvenog značaja, uključujući, ali ne ograničavajući se na zaštitu javnog zdravlja i sigurnosti, 
otkrivanje i objelodanjivanje krivičnih djela, sprječavanje obmanjivanja javnosti, razotkrivanje 
nekompetentnosti ili korupcije u javnoj službi i  si.) i na načelo tačnosti (k) definisano kao obaveza 
elektronskih medija da izvještavanje bude zasovano na činjenicama odnosno zabrana emitovanja vijesti i 
izvještaja za koje emiter zna ili je  mogao znati da su neistiniti. Vijesti i  Izvještaji koji se ne mogu potvrditi, III 
čija tačnost nije pouzdano potvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili 
nepotvrđenost."

Emiter navodi da „ovakav prigovor... smatra političkim pritiskom i pokušajem cenzure, gušenja 
slobodne riječi koje... je  zagarantovano Ustavom". Na kraju izjašnja se zaključuje da emiter nije prekršio 
član 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima, kao ni član 11 Pravilnika o programskim strandardima 
u elektronskim medijima i predlaže da Agencija „odbije prigovor kao neosnovan".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimke 
emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je, dana dana 24. maja 2018. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 
17:01:21 do 17:02:27 sati (1 minut 6 sekundi) emitovao prilog, koji je predmet prigovora (Prvi 
prilog), sljedeće sadržine:

Najava: „Predstavnici Crnogorske pravoslavne crkve podnijeli su Osnovnom državnom tužilaštvu 
krivičnu prijavu protiv Demokratske Crne Gore i Građanskog pokreta URA zbog krivičnog djela 
izazivanja nacionalne, rasne i vjerske mržnje. Povod je  skandalozan promotivni spot tih partija jer se 
u njemu na drzak i bezočan način povezuje Crnogorska crkva sa četničkim pokretom što je  
neprihvatljivo, kaže za PinkM potpredsjednik Savjeta Mitropolije CPC, Stevo Vučinić."

Tokom navedenog dijela priloga, kao pokrivalice korišćeni su snimci na kojima se prikazuju kadrovi 
ispred Osnovnog državnog tužilaštva, snimci na kojima se prikazuje potpredsjednik Savjeta 
Mitropolije CPC, g. Stevo Vučinić, predstavnici Demokratske Crne Gore i Građanskog pokreta URA, g. 
Aleksa Bečić i g. Dritan Abezović.

Emitovan je i dio promotivnog špota o kojem je riječ u prilogu. Kao izvor u gornjem, lijevom uglu 
naveden je YouTube, a u donjem dijelu ekrana grafička insertacija: „ZVANIČNI YT KANAL 'KOALICIJE 
ZA 21. VIJEK'", (prim.autl)

U nastavku je emitovana izjava g. Steva Vučinića.

Stevo Vučinić: „Taj spot je  veoma opasan jer je podlački namješten tako da stavlja metu, 
Crnogorsku pravoslavnu crkvu kao neko prema kome raspiruje mržnju, jer je  taj pokret četnički bila 
jedna zločinačka organizacija koja je  utvrđivala okupacioni poredak za račun fašističkih sila i 
afirmisala fašističke ideje u Crnoj Gori i ona je kao takva bila okupacioni saradnik i bila je sramota 
Crne Gore i tada i danas. "

Novinarski tekst -  (OFF): „Povodom tužbe od strane Crnogorske pravoslavne crkve CPC Bečić i 
Abazović se još nijesu oglašavali." (prim.aut.2)

Novinarski tekst -  (OFF): „Opširniji razgovor sa potpredsjednikom Savjeta Mitropolije CPC Stevom 
Vučinićem pogledajte u našem Centralnom dnevniku u 18 sati."

Gore opisani prilog je 24.05.2018. godine emitovan u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminima 
od 14:00, 15:00, 16:00 i 17:00 časova sa razlikom što u terminima 14:00, 15:00 i 16:00 nijesu 
emitovani djelovi označeni sa prim.aut.l i 2.

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcg.org
http://www.ardcg.org


2. Istog dana, u okviru informativne emisije „Centralni dnevnik" u terminu od 18:09:15 do 
18:12:03 sati (2 minuta 48 sekundi) emitovan je sljedeći prilog:

Najava: „Predstavnici Crnogorske pravoslavne crkve podnijeli su Osnovnom državnom tužilaštvu 
krivičnu prijavu protiv Demokratske Crne Gore i Građanskog pokreta URA zbog krivičnog djela 
izazivanja nacionalne, rasne i vjerske mržnje. Povod je skandalozan promotivni spot tih partija jer se 
u njemu na drzak i bezočan način povezuje Crnogorska crkva sa četničkim pokretom što je  
neprihvatljivo, kaže za PinkM potpredsjednik Savjeta Mitropolije CPC, Stevo Vučinič."

Novinarski tekst -  (OFF): „Povezivanje jedne nacionalne institucije kao što je  Crnogorska 
pravoslavna crkva sa četničkim pokretom koji je  bio saveznik fašističkih okupatora teška je  uvreda za 
crkvu ali i Crnogorce kao naciju, kazao je za PinkM potpredsjednik Savjeta Mitropolije CPC, Stevo 
Vučinič. Zbog toga su njihovi predstavnici podnijeli krivičnu prijavu tužilaštvu jer promotivni spot 
Demokrata i URE, kako smatraju, izaziva nacionalnu, rasnu i vjersku mržnju."

Tokom navedenog dijela priloga kao pokrivalice korišćeni su snimci na kojima se prikazuju kadrovi 
Podgorice i crnogorska zastava. Prikazani su i potpredsjednik Savjeta Mitropolije CPC, g. Stevo 
Vučinić, tokom davanja izjave u ovom prilogu, kao i kadrovi ispred Osnovno državno tužilaštvo. 
Emitovan je i dio promotivnog špota Demokratske Crne Gore i Građanskog pokreta URA. Kao izvor u 
gornjem, lijevom uglu naveden je YouTube, a u donjem dijelu ekrana grafička insertacija: „ZVANIČNI 
YT KANAL 'KOALICIJE ZA 21. VIJEK'".

U nastavku je emitovana izjava g. Steva Vučinića.

Stevo Vučinić: „Taj spot je veoma opasan jer je  podlački namješten tako da stavlja metu, 
Crnogorsku pravoslavnu crkvu kao neko prema kome raspiruje mržnju, je r je taj pokret četnički bila 
jedna zločinačka organizacija koja je  utvrđivala okupacioni poredak za račun fašističkih sila i 
afirmlsala fašističke ideje u Crnoj Gori i  ona je kao takva bila okupacioni saradnik i bila je  sramota 
Crne Gore i tada i danas. "

Novinarski tekst -  (OFF): ,,U prijavi su naveli, dodaje Vučinić, da se ovim spotom Crnogorskoj 
crkvi crta meta koju treba nišaniti i  na nju nasrnuti. Tako javno raspiruju mržnju i podstiču na nasilje 
prema CPC, a indirektno i Crnogorcima, koji se dovode u vezu sa šovinističkim, kvislinškim i 
fašističkim pokretima."

Kao pokrivalica za navedeni dio priloga, takođe je korišćen dio promotivnog špota Demokratske Crne 
Gore i Građanskog pokreta URA. Kao izvor u gornjem, lijevom uglu naveden je YouTube, a u donjem 
dijelu ekrana grafička insertacija: „ZVANIČNI YT KANAL 'KOALICIJE ZA 21 . VIJEK'". Korišćen je i 
snimak na kojem su prikazani predstavnici Demokratske Crne Gore i Građanskog pokreta URA.

Prilog se nastavlja emitovanjem video snimka izjave g. Steva Vučinića.

Stevo Vučinić: „Tamo u toj opoziciji crnogorskoj, koja je uglavnom konstituisana na temeljima 
anticrnogorstva i s ciljem rušenja ustavnog poretka za šta imaju podršku i Srpske pravoslavne crkve. 
Nije im palo ni jedan put na pamet da nju povežu sa takvim projektima jer upravo ona podržava i 
ideologiju trojnog pakta i ideologiju četništva, to veze nema sa nama. "

Novinarski tekst -  (OFF): „Bečićeve Demokrate dijele sve pore društva, ističe Vučinić. "

Kao pokrivalice korišćeni su djelovi snimaka na kojima su prikazani predstavnici Demokratske Crne 
Gore, kao i g. Miodrag Lekić i g. Ranko Krivokapić.

U nastavku je emitovana izjava g. Steva Vučinića.

Stevo Vučinić: „Koga oni to misle da pobijede sa njihovim saveznicima, svetosavskim mračnjacima 
iz ostatka opozicije, mogu da pobijede samo Crnu Goru i Crnogorce. I  u svakom slučaju oni 
povezivanjem nas sa takvim organizacijama aboliraju upravo onaj drugi dio opozicije kao što su neke 
druge političke partije koje baštine tu ideologiju trojnog pakta. "

Novinarski tekst -  (OFF): „Ovakvi potezi opozicije upravo izazivaju podjele među narodima sa 
namjerom da pobjeđuju upravo ono što je evropsko i moderno u Crnoj Gori, da pobijede državu i 
Crnogorce kao konstitutivni narod čija je  ovo jedina matična država, zaključio je  Vučinić. Ovim 
povodom, na najavu tužbe iz CPC i kritike većeg dijela javnosti, iz Demokrata i URE n/jesu su se 
oglašavali. "

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org


Navedeni dio priloga je pokriven snimcima sastanaka opozicionih predstavnika i snimcima g. Steva 
Vučiniča tokom davanja izjave u ovom prilogu.

3. Zakonom je propisano, u čl. 56 st. 4, da emitovanje radijskog ili televizijskog programa mora da 
ispunjava sljedeće uslove: događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja moraju 
biti primjereno zastupljeni; vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i događaje, moraju biti 
nepristrasne i profesionalno korektne; mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor 
prepoznatljiv; mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili 
privrednim pitanjima.

4. Zakonom je propisano, u čl. 55 st. 6, da je emiter dužan da doprinosi: slobodnom, istinitom,
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu.

5. Članom 4 st. 1 al. i) Pravilnika je definisano načelo objektivnosti, kao obaveza elektronskog medija da 
u informativnim programima svako stanovište mora biti predstavljeno na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti.

6. Članom 4 st. 1 al. m) Pravilnika je propisano pravilo druge strane, tj- obaveza elektronskih medija da
kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje su
uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način.

7. Članom 8 st. 1 Pravilnika je određeno da u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji su 
dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.

8. Članom 11 stav 1 Pravilnika predviđeno je da programski sadržaji, a naročito informativni i programi
o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprostavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u 
obradi određene tematike. Stavom 2, predviđeno je da se programskim sadržajim ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda.

9. Prema članu 12 st. 3 Pravilnika, kada se u programskim sadržajima iznose navodi o nepodobnim 
djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe ili 
organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu ili da 
komentarišu date navode.

10. Članom 7.1. Odobrenja za emitovanje br. O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, predviđeno je da je 
emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa, u skladu sa Zakonom o medijima i Zakonom.

11. Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise, kao i 
da u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentarišu pojave, događaje i postupke pojedinaca, 
uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose 
na istu temu pri čemu moraju voditi računa o normama propisanim Zakonom i Pravilnikom.

12. Emitovani prilozi su posvećeni podnošenju krivične prijave Osnovnom državnom tužilaštvu protiv 
Demokratske Crne Gore i Građanskog pokreta URA od strane predstavnika Crnogorske pravoslavne 
crkve, zbog krivičnog djela izazivanja nacionalne, rasne i vjerske mržnje. Takođe, sadrže i izjave 
gospodina Steva Vučinića, potpredsjednika Savjeta Mitropolije CPC. Ne može se dovesti u pitanje 
pravo emitera da u skladu sa svojom uređivačkom politikom, traži, pribavlja, objavljuje i prenosi 
informacije od interesa za javnost, a podnošenje prijave za pomenuto krivično djelo protiv političkih 
subjekata je informacija takvog karaktera.

13. Međutim, u prilogu su iznijeti stavovi gospodina Steva Vučinića, kao što su „povod je  skandalozan 
promotivni spot..., '....na drzak i bezočan način se povezuje Crnogorska crkva sa četničkim pokretom', 
'Taj spot je  veoma opasan jer je  podlački namješten tako da stavlja metu...', Tamo u toj opoziciji 
crnogorskoj, koja je  uglavnom konstituisana na temeljima anticrnogorstva i s ciljem rušenja ustavnog 
poretka...', 'Bečičeve Demokrate dijele sve pore društva". Nesporno je pravo emitera da prenese 
informacije koje mogu biti od značaja za javnost, ali nije data mogućnost podnosiocu prigovora da na

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org


ove negativne konotacije da odgovor. Emiter u prilogu navodi „na najavu tužbe iz CPC i kritike većeg 
dijela javnosti, iz Demokrata /  URE nijesu se oglašavali', iz čega se može zaključiti da emiter nije 
kontaktirao podnosioca prigovora i zatražio njegovo mišljenje po ovom pitanju, čime je prekršio čl. 56 
st. 4 Zakona.

14. Emiter je propustio da na pravičan i izbalansiran način informiše javnost o aktuelnom događaju, a 
različita mišljenja nisu primjereno zastupljena. Emiter je uskratio priliku političkim partijama koje se 
spominju u prilogu da učestvuju u programu ili da komentarišu navode o njima ili negativne 
konotacije koje su iznesene na njihov račun.

15. Imajući u vidu da se radi o aktuelnom političkom dešavanju, ne dovodi se u pitanje opravdanost 
objavljivanja informacija o tome kao aktuelnom događaju od interesa za javnost. Sa druge strane, 
nema opravdanja za izostanak bar pokušaja da se stupi u kontakt sa podnosiocem prigovora, kako bi 
se pribavio komentar povodom iznesenih navoda na njegov račun.

Može se zaključiti da emiter nije doprinio objektivnom informisanju javnosti, niti je omogućio da 
različita mišljenja budu primjereno zastupljena, uz poštovanje razlika u mišljenjima o aktuelnim političkim 
pitanjima. Takođe emiter je na tendenciozan način izvještavao o podnošenju krivične prijave protiv političkih 
subjekata Demokratska Crna Gora i URA, a da istim nije dozvolio učestvuju u programu ili da komentarišu 
date navode.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tač. 7.1. izdatog odobrenja za 
emitovanje br. O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, emiter odgovoran za sve objavljene sadržaje, može se 
utvrditi da je ,,TV Pink M" objavljivanjem priloga prekršio 56 st. 4 Zakona i čl. 8 st. 1, 11 st. 1 i 2 i 12 st. 3 
Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140 i 141 Zakona, donio odluku kojom se emiteru izriče upravno-nadzorna mjera 
upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa „TV Pink M" sa 
standardima definisanim u Zakonu, podzakonskim aktima Agencije i izdatim odobrenjima za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnih emisija „Minut dva" u terminima u 14:00, 15:00, 
16:00 i 17:00 časova i „Centralni dnevnik" u 18:00 časova.

Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcq.org.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. 
Politička stranka „Demokratska Crna Gora"

- Arhiva

elektronske medije u roku od 15

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

6_____________
Teiefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.ora 
www.ardca.ora

http://www.ardcq.org
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora

