
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -1649 
Podgorica, 24.07.2018. godine

Na osnovu čl. 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 
53/11, 6/13 i 55/16) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i
37/17), postupajući po prigovoru političke partije „Demokratska Crna Gora" iz Podgorice, akt zaveden kod
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1569 od 27.11.2017.g., direktor Agencije za elektronske medije 
donosi

R 3 E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor političke partije „Demokratska Crna Gora" iz Podgorice, na 
rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. Podgorica, emitera televizijskog programa „TV 
Pink M" (zaveden pod brojem 02-1569 od 27.11.2017.g.).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 27. novembar 2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
dostavljen je prigovor političke stranke „Demokratska Crna Gora", na rad privrednog društva „Pink M 
Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1569 od 27.11.2017.g.).

Prigovor se odnosi na programski sadržaj emitovan dana 26.11.2017.g. u 10:00 časova u 
informativnoj emisiji „Minut, dva". U predmetnoj informativnoj emisiji se, kako se ističe u prigovoru, 
,,navode se i prenose neistinite činjenice, da je  poslanik Danilo Saranović dana 25.11.2017.godine iscenirao 
pokušaj ubistva, sam protiv sebe".

U prigovoru se navodi da iznesene „neistinite informacije direktno utiču na postupak istrage, a Pink 
M televizija se direktno svrstava na stranû  počinila taca ovog krivičnog djela" i da ista „pokušava da opravda i 
reiativizuje napad na poslanika Danila Šaranoviča, tendenciozno se stavljajući na stranu interesa jedne 
političke organizacije, odnosno Demokratske Partije Socijalista".

Podnosilac prigovora naglašava da je „Press centar Demokratske Crne Gore, poslavši mail medijima
24.11.2017.g. u 16.25h, zakazao press konferenciju za subotu, 25.11.2017. godine u lOh, na temu 'Nove 
zloupotrebe sa konkretnim dokazima', iz oblasti politika i ekonomija". Međutim, kako se navodi u prigovoru, 
„desio se fizički napad na poslanika Šaranoviča i kandidate za odbornike na Cetinju", pa je Demokratska 
Crna Gora „odlučila da u već zakazanom terminu održi press" i saopšti javnosti informaciju povodom 
navedenog „fizičkog napada".

Nadalje, podnosilac prigovora naglašava „da je  predsjednik Demokrata od Ivane Drobnjak iz Pink M 
televizije dobio poruku na Vajber u 9:03 časa, sadržine koja je  tačno prenesena u 'Minut, dva'", kao i da je  
„netačno i zlonamjerno navedeno da predsjednik Demokrata do emitovanja 'Minut, dva' u 10 časova nije 
odgovorio". On navodi da je „predsjednik Bečić u 9:41 časa poslao odgovor sljedeće sadržine: 'Ovakvim 
bestidnim neistinama, zajedno sa DPSom kao nalogodavcem, postajete saučesnici u izvršenju ovog krivičnog 
djela'.

Po mišljenju podnosioca prigovora, emiter je prekršio član 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima
i član 11 st. 1, 2, 3, 4 i 5 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, pa predlaže da 
Agencija „usvoji prigovor, sankcioniše Pink M televiziju (Pink M company DOO) u skladu sa zakonom i istu

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


upozori da prekine sa kršenjem Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima (u daljem tesktu: Zakon) i 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimke emitovanih programskih 
sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 28.11.2017. godine (akt broj 05-1569/1 od 28.11.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i čl. 111 i 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila 
predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema 
zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1569/2 od 29.11.2017.god.).

Dana 05.12.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1569/3 
od 05.12.2017.god.) u kojem se navodi da „71/ Pink M u svojoj informativnoj formi 'Minut, dva' emitovala je 
prilog u vezi sa sumnjama da Demokratska Crna Gora nastavlja praksu fiagrantnog kršenja izborne ćutnje, 
senzacionalističkim saopštenjima o navodnim napadima na njihove članove što je  u prilogu jasno 
naznačeno", ukazujući da su „sumnje njihove redakcije jasno potkrijepljene činjenicama koje su navedene u 
pomenutom prilogu". Emiter navodi da je „na konferenciji za medije 25.11. u 10 časova, kazano da su 
poslanika Demokrata navodno napali i  čak 'pokušali da ubiju' u 4 sata ujutru, što navodi na sumnju da 
postoji tzv. fingiranje napada radi kršenja izborne ćutnje i pokušaja da utiču na građane nedozvoljenim 
sredstvima, manipulacijom". Takođe se ukazuje da je „poslanik Šaranović prema snimcima dostupnim na 
YouTube-u 26.11. potpuno zdrav i bez vidljivih posljedica navodnog 'prebijanja', bio na Cetinju 26.11.2017, 
što je takođe bilo dostupno medijima na dan izbora".

Imajući u vidu navode podnosoca prigovora, emiter ukazuje:

da je „ispoštovaif član 4 stav 1 al. b) i k) Pravilnika kojim su definisani izrazi „javni intereš' (interes 
javnosti da raspolaže informacijama o pitanjima i događajima od opšteg društvenog značaja, 
uključujući, ali ne ograničavajući se na zaštitu javnog zdravlja i sigurnosti, otkrivanje i 
objelodanjivanje krivičnih djela, sprječavanje obmanjivanja javnosti, razotkrivanje nekompetentnosti 
ili korupcije u javnoj službi i si.) i „načelo tačnostT (obaveza elektronskih medija da izvještavanje 
bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna ili 
je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije 
pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili 
nepotvrđenost");

da je, takođe, ispoštovan član 4 stav 1 alineja m) „pravilo 'druge strane' Pravilnika (obaveza 
elektronskih medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje 
vrste, svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na 
ravnopravan način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje 
dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili 
institucijama, bez novih relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje 
o istoj pojavi, događaju, instituciji ili ličnosti), jer je „u pomenutom prilogu, TVPink M ... kontaktirala 
predsjednika Demokratske Crne Gore Aleksu Bečića, kao drugu stranu, kao i predstavnike trenutne 
uređivačke strukture i menadžmenta RTCG-a budući da su cjelodnevno (25.11.) u toku izborne 
ćutnje, izvještavali o navodnom napadu na poslanika Demokratske CG", kao i da su „pozvali 
direktoricu RTCG Andrijanu Kadiju, direktora televizije Vladana Mićunovića, te članove uređivačkog 
tima Javnog servisa Aleksandra Mirkovića, Damira Ramovića, Tanju Perović".

da je dobio „poruku uvredljivog sadržaja, u kojoj su optuženi da su saučesnici u 'navodnom 
krivičnom djelu' a koju je  TV Pink, bez obzira na uvredljiv sadržaj, poštujući pravilo druge strane i 
objavila"..

„podnosilac prigovora zamjera što odgovor Bečića nije emitovan u format 'Minut, dva' u 10 časova", 
pojašnjavajući da je „odgovor dobijen u 09:41 časova u nedjelju 26. novembrđ' i da isti nije bilo 
moguće iz tehničkih razloga emitovati. Naime, emiter navodi „da se vijesti 'Minut, dva' montiraju, pa 
se potom konvertuju i emituju na malo kompleksniji tehnički način (zato sto nemaju opremu za 
emitovanje uživo)' i da se „'Minut dva' mora makar 15 minuta ranije izmontirati i  poslati na dalje

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.ora


konvertovanje i tzv. tehničko 'prekuvavanje', nije bilo moguće, odnosno tehnički izvodljivo, da se 
ubaci i emituje odgovor predsjednika Demokratske CG Alekse Bečića u 10 časova". Emiter navodi da 
podnosilac prigovora nije naveo da je „pomenuti odgovor lidera Demokratske CG emitovan 12 puta, 
u svakom narednom terminu, tokom čitavog dana".

Na kraju, emiter predlaže da Agencija „nakon ocjene svih navoda iznijetih u postupku, odbije 
prigovor Demokrata kao neosnovan".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je, dana 26. novembra 2017. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 
10:04:54 do 10:08:00 sati (3 minuta 6 sekundi) emitovao prilog koji je predmet prigovora.

Novinarski tekst -  (OFF): „ Demokratska Crna Gora nastavlja praksu flagrantnog kršenja izborne 
ćutnje, senzacionalističkim saopštenjima o navodnim napadima na njihove članove i to, kao po 
pravilu, u subotu, dan pred izbore. Da je vjerovatno posrijedi unaprijed spremljeni scenario i 
izrežirana akcija, sumnjaju i u najjačoj partiji DPS-u.

Mnogo je  šta sporno u jučerašnjem 'performansu' Demokrata, u kojem su cijeli dan, uz kako veći dio 
javnosti sumnja, uz pomoć tabloida Vijesti i Javnog preduzeća Radio Televizija Crne Gore, čak 
promovisanl u vrijeme izborne ćutnje. Posebno je  nelogična hronologija događaja. Demokrate su, 
naime, pres konferenciju održanu juče u 10 sati zakazali još u petak, noć ranije, u 21 sat. Na 
jučerašnjoj konferenciji kazali su kako su njihovog poslanika, navodno, napali i  čak 'pokušali da ubiju' 
u četiri sata ujutru. Postavlja se logično pitanje -  kako su Demokrate u petak u 21 sat znali da će ih 
sedam sati kasnije, dakle u četiri sata ujutru, maskirane osobe 'napasti i repetirati pištolj?' Da je  
izrežiran napad dio strategije ove partije i medija, svjedoči i  dio priče o 'potpuno demoliranom 
automobilu', kojem je razbijena šoferšajbna. Demokrate su, podsjećanja radi, na sličan način i u 
subotu 6. maja ove godine, u vrijeme ćutnje, pred izbore u Herceg Novom, na vanrednim 
konferencijama za medije, optužile Demokratsku partiju socijalista i službenika policije Novaka 
Lekovića za navodne napade. I  to sve uz oprobani sistem dodatnog snimanja telefonom, insceniranih 
svađa njihovih aktivista. Taj materijal potom su prenosili portali tabloida Vijesti i  Javnog servisa. Ovo 
su Demokrate radile često i tokom kampanje, čak ne prezajući da upadaju u tuđa dvorišta kako bi 
izazvali incidente, koje potom snimaju telefonom, radi dalje manipulacije, a kako smatra veći dio 
javnosti."

Navedeni dio priloga pokriven je snimcima sa konferencije za štampu Demokratske Crne Gore, kao i 
fotografijama (screenshot) tekstova obravljenih na portalima (nije vidljivo kojim): „CRNOGORSKE 
DEMOKRATE: Poslanik Saranović napadnut na Cetinju, repetirali pištolj pored njegove glave", 
„DEMOKRATE: Napadnut poslanik Saranović na Cetinju, repetirali pištolj, lomili auto", „DPS: 
Demokrate manipulacijom prikrivaju Incidente koje izazivaju", „DPS: Događaj na Cetinju nema veze 
sa DPS-om", „Demokrate: Napadnut naš poslanik, vozilo demolirano", „Inspektor agituje za vlast i 
blati Bečića, „Optužuju DPS i kriminalno podzemlje, Demokrate: Napadnut poslanik Saranović na 
Cetinju, repetirali pištolj, lomili auto" (Portal Vijesti), „Bečićeva partija reagovala: Optužili policajca: 
Vozi se po HN sa posterima DPS i SD i blati Demokrate (Portal Vijesti).

Takođe su kao pokrivalice korišćeni djelovi snimaka emitovanih u emisiji „Dnevnik" TVCG1 na kojima 
se prikazuje oštećeni automobil (u gornjem desnom dijelu ekrana naznačeno: materijal RTCG), te 
fotografiju (screenshot) teksta: 24. novembar 2017, 21:02 pm (žutom bojom naznačeno vrijeme) 
„Najave događaja za 25. novembar" i žutom bojom naznačen tekst sljedeće sadržine: „Podgorica -  U 
deset sati konferencija za medije Demokratske Crne Gore (prostorije partije, ulica 8. Marta 72, pored 
predstavništva Suzukija)". Kao pokrivalice korišćene su i fotografije oštećenog automobila, te 
neoznačeni snimci rasprave (bez tonskog zapisa) predstavnika Demokratske Crne Gore i službenika 
policije Novaka Lekovića, kao i neoznačeni snimci rasprave (bez tonskog zapisa) gdje se ne može, sa 
preciznošću, reći o kojem događaju i kojim licima je riječ.

Novinarski tekst -  (OFF): „Pozvali smo predsjednika Demokrata Aleksu Bečića, da objasni javnosti
- kako su u petak u 21 sat znali da će ih maskirane osobe napasti sedam sati kasnije, što su saopštili 
na pres konferenciji u 10 sati? (prim.aut.l: 2 minuta 1 sekunda). Do emitovanja ovog priloga, Bečić 
se nije javljao, niti odgovorio na poruke. U cijelom scenariju, Vijesti i  Radio Televizija Crne Gore su, 
kako se stiče utisak, juče sinhronizovano, cjelodnevno emitovale vijesti o navodnom napadu na 
aktiviste Demokrata, koji za to optužuju Demokratsku partiju socijalista. Saopštenje DPS-a, koje to

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


demantuje, a koje je  dostavljeno medijima u 13 sati 40 minuta, ne emituju u prvim informativnim 
emsijama u 15:30, već tek kasnije i neuravnoteženo. Tako se dalje nameće zaključak da trenutni 
menadžment Javnog preduzeća Radio Televizije Crne Gore, u sred izborne ćutnje, pruža podršku 
opoziciji, koja već otvoreno saopštava mjesecima, da im je  ovakva RTCG po volji. Pozvali smo 
direktoricu Radio Televizije Crne Gore, Andrijanu Kadiju, direktora televizije Vladana Mićunovića, te 
trenutne članove uređivačkog tima Javnog servisa Aleksandra Mirkovića, Damira Ramovića, Tanju 
Perović kako bismo ih pitali - zašto neuravnoteženo izvještavaju i krše predizbornu ćutnju i favorizuju 
Demokrate, kako veći dio javnosti misli? Do emitovanja ovog priloga, oni se nijesu javljali na pozive, 
niti odgovarali na poruke."

Navedeni dio priloga pokriven je snimcima sa političkih skupova Demokratske Crne Gore, te 
fotografijom (screenshot) teksta objavljenog na portalu -  24. novembar 2017, 21:02 pm (žutom 
bojom naznačeno vrijeme) „Najave događaja za 25. novembar" (opisano u prethodnom dijelu 
priloga), te fotografijama (screenshot) teksta prepiske novinara/ke TV Pink M sa predsjednikom 
Demokratske Crne Gore, Aleksom Bečićem, „Poštovani gospodine Becicu (blurovani dio) je  iz PinkM 
televizije", fotografijama (screenshot) tekstova objavljenih na portalima (nije vidljivo kojim) ,,DPS: 
Demokrate manipulacijom prikrivaju incidente koje izazivaju", ,,DPS: Događaj na Cetinju nema veze 
sa DPS-om", „Saopštenje DPS: Demokrate manipulacijom prikrivaju incidente koje izazivaju", „Imate 
najmanje prava da prigovarate RTCG", „URA: DPS besomučno pokušava da metodama zastrašivanja i 
pritisaka ponovo uspostavi kontrolu nad RTCG", „Optužuju DPS i kriminalno podzemlje, „Demokrate: 
Napadnut poslanik Šaranović na Cetinju, repetiraii pištolj, lomili auto" (Portal Vijesti), te tekstovima 
objavljenim u dnevnim novinama (nije vidljivo kojim): „Javni servis odbraniti, ako treba i protestima".

Opisani prilog je 26.11.2017. godine emitovan u terminu od 10:00 sati. U terminima emitovanja: 
11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 16:00, 17:00 i „Info 2" u terminu od 18:00 sati, prilog je emitovan sa 
izmjenom tako što je u drugom minutu i prvoj sekundi od početka priloga (vidi: prim.aut.l) umjesto 
rečenice „Do emitovanja ovog priloga, Bečić se nije javljao, niti odgovarao na poruke", emitovano 
„Bečić umjesto da odgovori na naše precizno pitanje -  kako su unaprijed znali da će biti napadnuti? -  

optužio je naš medij da je  saučesnik u ovom, navodnom, krivičnom dijelu."

U terminima emitovanja: 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 sata prilog je emitovan sa izmjenom 
tako što je u drugom minutu i prvoj sekundi od početka priloga (vidi: prim.aut.l) nakon rečenice 
„Bečić umjesto da odgovori na naše precizno pitanje -  kako su unaprijed znali da će biti napadnuti? -  
optužio je  naš medij da je  saučesnik u ovom, navodnom, krivičnom dijelu," emitovan tekst sljedeće 
sadržine: „A da sve sumnjivo izgleda i da se hronologija može dovesti u pitanje, pokazuju i snimci sa 
Youtube-a na kojima Danilo Šaranović iz Demokrata, danas ,već samo dan nakon što je, navodno, 
pokušano njegovo ubistvo i nakon što je kako tvrde u toj stranci pretučen, slobodno šeta i obilazi oko 
prostorija DPS-a na Cetinju. I  to sve sa pratiocima, koji prema oprobanom scenariju, snimaju 
događaje telefonima."

2. Zakonom o elektronskim medijima je propisano, u čl. 56 st. 4, da emitovanje radijskog ili televizijskog 
programa mora da ispunjava sljedeće uslove: događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i 
mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni; vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i 
događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; mišljenja i komentari moraju biti 
odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv; mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika 
u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.

3. članom 11 st. 1, 2, 3, 4 i 5 Pravilnika predviđeno je da programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike. Propisano je da se programskim sadržajima ne 
smiju tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, 
posebno ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda, kao i 
da voditelji i reporteri, autori programa, moderatori u informativno-političkim i programima o tekućim 
događajima, te debatnim programima i diskusijama mogu izraziti lična mišljenja i stanovišta u vezi s 
kontroverznim političkim, privrednim i drugim temama od javnog interesa, koja moraju biti jasno 
naznačena, kako bi ih publika mogla jasno prepoznati kao takve. Takođe, pomenuta lica ne smiju da 
zloupotrebljavaju prednost stalnog pojavljivanja u programima da bi promovisali sopstvene stavove i 
mišljenja na način na koji bi mogli da naruše neophodnu nepristrasnost i izbalansiranost, kao i da

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


spikeri u programima vijesti su dužni da se ograniče na nepristrasno prenošenje informacija, bez 
iznošenja ličnih stavova, bilo verbalnom ili neverbalnom komunikacijom.

4. polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, oni su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise, kao i 
da u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentarišu pojave, događaje i postupke pojedinaca, 
uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose 
na istu temu pri čemu moraju voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim 
medijima i Pravilnikom.

5. emitovanim prilogom se ukazuje na sumnje u vjerodostojnost informacija koje su prethodnog dana 
iznesene od strane predstavnika političke aprtije „Demokratska Crn Gora" o, navodnom, napadu na 
njihove članove. Prenošenje ili iznošenje informacija koje ukazuju na sumnju u vjerodostojnost ranije 
predstavljenih informacija o okolnostima i posljedicama (navodnog) napada na predstavnike političke 
partije dan prije održavanja izbora na Cetinju 26.11.2017. godine, predstavlja doprinos informisanju o 
događaju od značaja za javnost, posebno ako doprinosi sprječavanju obmanjivanja javnosti.

6. Emiter je iz opravdanih razloga propustio da u emisiji „Minut, dva" od 10:00 časova (dana26.11.2017. 
godine, objavi reagovanje predsjednika Demokratske Crne Gore A.Bečića koje jegalsilo: „Ovakvim 
bestidnim neistinama, zajedno sa DPSom kao nalogodavcem, postajete saučesnici u izvršenju ovog 
krivičnog djela".

Ipak, on je informaciju o tom reagovanju objavio u emisiji „Minut,dva" u terminima od 11:00, 12:00, 
13:00, 14:00, 16:00, 17:00 i 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 sata, kao i u emisiji „Info 2" u 
terminu od 18:00 sati, tako što je naveo „Bečić umjesto da odgovori na naše precizno pitanje -  kako 
su unaprijed znali da će biti napadnuti? -  optužio je  naš medij da je saučesnik u ovom, navodnom, 
krivičnom dijelu." Iako je u tekstualnom/audio dijelu priloga reagovanje skraćeno, za vrijeme 
njegovog emitovanja, emitovana je pokrivalica sa fotografijama (screenshot) teksta 
(Viber/telefonske) prepiske novinara/ke emitera sa predsjednikom Demokratske Crne Gore, Aleksom 
Bečićem, u kojoj se jasno vidi integralni tekst reagovanja.

Imajući u vidu navedeno može se zaključiti da je emiter informaciju emitovanu u prilogu u 10 časova 
da „do emitovanja ovog priloga, Bečić se nije javljao, niti odgovorio na poruke" ispravio emitovanjem 
reagovanja u nizu drugih programa („Minut, dva" i „Info 2").

Na taj način, emiter je ispoštovao obavezu propisanu Pravilnikom da objavi suprotstavljeni stav u nizu 
drugih programa koji predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da je emiter nije prekršio standarde vezane za proizvodnju 
informativnog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu 
ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. 
Politička stranka „Demokratska Crna Gora" 
Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5__________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orq
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardca.orq
http://www.ardcq.org

