
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  382/4 
Podgorica, 24.07.2018. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru političke partije „Demokratska Crna Gora" iz Podgorice, akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-382 od 09.03.2018.g., direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor političke partije „Demokratska Crna Gora" iz Podgorice, akt zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-382 od 09.04.2018.g. i privrednom društvu „Pink M 
Company" d.o.o. Podgorica, emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja člana 56 stav 4 Zakona o 
elektronskim medijima, člana 11 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima („Službeni list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za emitovanje broj 
O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja priloga dana 07. marta 2018. godine u 
informativnoj emisiji „Centralni dnevnik" u 18:00 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. neispunjavanja uslova propisanih članom 56 stava 4 Zakona o elektronskim medijima za 
emitovanje televizijskog programa i to da vijesti moraju i biti nepristrasne i profesionalno 
korektne.

b. nepoštovanja obaveze da informativno-politički i programi o tekućim događajima moraju 
biti pravični i izbalansirani, kao i da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno 
promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca (član 11 stav 1 
i 2 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatim Odobrenjem za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, u programu „TV Pink M", u okviru informativih emisija „Minut, dva" u
9:00, 10:00, 11:00 i 12:00 časova i informativnoj emisiji „Centralni dnevnik" u 18:00 časova,
objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru „TV Pink M" upozorenje zbog kršenja uslova 
emitovanja televizijskog programa da se vijesti moraju biti nepristrasne i profesionalno 
korektne, kao i da informativni porgrami moraju biti pravični i izbalansirani te da se ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke. Upozorenje je izrečeno po prigovoru 
političke partije „Demokratska Crna Gora" u vezi sa prilogom emitovanim 07. marta 2018. 
godine u informativnoj emisiji „Centralni dnevnik" u 18:00 časova".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


O b r a z l o ž e  nj e

Dana 09. marta 2018. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor političke stranke "Demokratska Crna Gora", na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. 
(u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-382 od 09.03.2018.g.).

Prigovor se odnosi na programske sadržaje emitovane dana 07. marta 2018. godine u informativnim 
emisijama „Minut dva" u 9:00, 10:00, 11:00 i 12:00 časova i „Centralni dnevnik" u 18:00 časova. U 
predmetnim informativnim emisijama se, kako se ističe u prigovoru, „ navode i prenose neistinite činjenice 
da su pristalice Demokratske Crne Gore nakon potvrde izborne pobjede na ponovljenim izborima u 
Beranama održanim dana 6.03.2018.godine izašle na ulice da slave pobjedu, stavljajući to u kontekst 
udara na državu".

Kako se u prigovoru navodi, „istina je  da su članovi i  simpatizeri Demokrata dostojanstveno u 
holu zgrade u kojoj se nalaze partijske prostorije proslavili pobjedu i nakon toga mirno otišli svojim 
kućama'' kao i da je „predsjednik Demokratske Crne Gore ...u javnom obraćanju i pozvao prisutne da 
mirno i dostojanstveno proslave pobjedu". Po mišljenju podnosioca prigovora „informativni program Pink 
M televizije je  iskonstruisao informaciju i priču na bazi neistinitih pretpostavki dajući šansu i 
predstavnicima drugih partija da u negativnom kontekstu komentarišu 'navodno ponašanje na ulicama' 
između ostalih i pristalica Demokrata, koji", kako se navodi, „apsolutno nisu b ili učesnici događaja koji 
se pokušava u javnosti nametnuti". Podnosilac prigovora posebno je istakao sljedeće djelove priloga:

„Koalicija 'Zdravo Berane' koju čine SNP i DF, zajedno sa Demokratama, ukupno je  osvojila samo 
mandat više od koalicije DPS-SD-BS, i  tako ostala na vlasti. Pristalice i simpatizeri ove koalicije slavili su uz 
srpske zastave i krst sa četiri slova S, uz poruke i skandiranja koja su, kako misle u vladajućoj koaliciji, 
uperena protiv NATO integracija.

Mlodrag Vuković, iz DPS-a smatra da ovakvo ponašanje podstiče na nacionalne podjele. 'To je  
poruka direktno uperena protiv Crne Gore, protiv vladajućeg koncepta, a to je  protiv nezavisnosti Crne 
Gore.

... 'Pobjeda koalicije 'Zdravo Berane' za nezdravo Berane, i da koalicija SNP, DF sa Demokratama 
već sinoć pokazala svoje pravo lice propagirajući podjele. Da to što nudi pomenuta koalicija ni za Berane ni 
za Crnu Goru ne može biti dobro. Priča o pobjedama i podjelama, prisutna naročito kod Demokrata, došla 
je do punog izražaja upravo posle izbora. Vidjeli smo kakve pobjede i čime slave svoje pobede, i  vidjeli smo 
da niko upravo kao oni ne unose podjele u Crnu Goru', rekao je  Đonović."

Po mišljenju podnosioca prigovora, emiter je prekršio član 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima 
i član 11 st. 1, 2, 3, 4 i 5 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, pa predlaže da 
Agencija „usvoji prigovor, sankcioniše Pink M televiziju (Pink M company DOO) u skladu sa zakonom i 
istu upozori da prekine sa kršenjem Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima. "

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 13.03.2018. godine (akt broj 05-382/1 od
13.03.2018.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila 
predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema 
zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-382/2 od 14.03.2018.god.).

Dana 15.03.2018.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-382/3 od
15.03.2018.god.) u kojem se navodi da je „dana 07.03.2018.godine, TV Pink M u svojim informativnim 
formatima „Minut dva" i Centralni dnevnik, jedina... napravila priču o tome zašto se pobjeda na lokalnim 
izborima u crnogorskom gradu koji je  u okvirima granica Crne Gore - Beranama slavilo sa trobojkom i 4 slova

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.ora

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.ora


's', a to je  kao zvaničan video koalicije Zdravo Berane, kružilo društvenim mrežama" i da je ,,navedeno važno 
da javnost zna, jer je" kako cijene od „ogormnog javnog interesa".

Emiter ukazuje da je ispoštovao član 4 stav 1 Pravilnika o programskim sadržajima kojim je javni 
interes definisan kao „interes javnosti da raspolaže informacijama o pitanjima i događajima od opšteg 
društvenog značaja, uključujući, ali ne ograničavajući se na zaštitu javnog zdravlja i sigurnosti, otkrivanje i 
objelodanjivanje krivičnih djela, sprječavanje obmanjivanja javnosti, razotkrivanje nekompetentnosti Hi 
korupcije u javnoj službi i  si." i na načelo tačnosti kao „obaveza elektronskih medija da izvještavanje bude 
zasovano na činjenicama odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna ili je  mogao znati 
da su neistiniti. Vijesti i  izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano potvrđena, mogu se 
emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost Hi nepotvrđenost."

Emiter navodi da je „zbog skandaloznog ponašanja političara i pristalica u Beranama, obradili 
temu o tome koliko se i kako poštuju simboli države i sama država Crna Gora u Beranama". On ukazuje 
da je „ZDRAVO BERANE koalicija je  koju čine SNP i DF, osvojila je  14 mandata, i slavila je  pobjedu nad 
koalicijom oko DPS-a koja je  osvojila 17 mandata" i „da su slavili je r će koaliciju napraviti sa 
Demokratama, koje su takođe slavile 'pobjedu' sa 4 mandata". U izjašnjenju se konstatuje da su 
„Demokrate najavile koaliciju sa Zdravo Berane, osvojile samo 4, a slavili su je r su "osvojili vlast". 
Imajući u vidu navedeno emiter zaključuje da je u ovom prilogu „ispoštovano načelo tačnosti".

Emiter ukazuje da su „Demokrate u njihovoj priči bile periferne i pomenute su od strane Pink M  -  

a samo taksativno i u skladu sa načelom tačnosti". Nadalje, emiter navodi da su „druga strana ove 
priče bile suverenisticke partije DPS i SD koje u svojim kampanjama i u Beranama koriste zastavu Crne 
Gore i himnu". On navodi da „su se Demokrate ogradile od Zdravo Berane i slavlja trobojkama... to ne 
bi prošlo neprimijećeno i Pink M bi to objavio, u skladu sa svojom uređivačkom politikom".

Emiter naglašava da „ovakav prigovor Demokrata smatra ...političkim pritiskom i pokušajem 
cenzure, gušenja slobodne riječi koje nam je  zagarantovano Ustavom".

Na kraju izjašnjem se zaključuje da emiter nije prekršio član 56 stav 4 Zakona o elektronskim 
medijima, kao ni član 11 Pravilnika o programskim strandardima u elektronskim medijima i predlaže da 
Agencija „odbije prigovor kao neosnovan".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je, dana 07. marta 2018. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 
09:02:26 do 09:04:10 sati (1 minut 44 sekunde) emitovao prilog sljedećeg sadržaja (Prvi prilog):

Novinarski tekst -  (OFF): „Nakon ponovljenih izbora na pet biračkih mjesta u Beranama, DPS je 
osvojio 17 mandata, koalicija „Zdravo Berane" 14, a Demokrate samo 4. Rezultat je  isti kao na 
izborima 4. februara. Prema preliminarnim rezultatima DPS je  ostvario veći broj glasova na svih pet 
biračkih mjesta."

Na početku priloga emitovani su snimci sa nekog od biračkih mjesta u Beranama. Takođe su 
korišćeni i kadrovi na kojima se vidi grafički prikaz (,,pie chart") udjela osvojenih mandata po 
partijama i koalicijama u ukupnom broju, sa naslovom „BERANE -  UKUPAN BROJ MANDATA: 35".

U nastavku je data izjava nosioca liste "Berane pobjeđuje -  Milo Đukanović" Bogdana Fatića.

Bogdan Fatić: „Na ponovljenim izborima, na ovih pet biračkih mjesta, povećali smo broj glasova za 
preko...za oko 20 odsto. Sto znači da naša politika iz izbora u izbore povećava broj glasova, što 
ukazuje na to da građani Berana prepoznaju našu viziju za razvoj grada i samo je  pitanje vremena 
kada ćemo preuzeti vršenje lokalne vlasti u Beranama."

Novinarski tekst -  (OFF): „Ranije je  potvrđeno pisanje Pink M-a da je  policija u kući 
potpredsjednice Opštine Berane Danijele Marković juče, postupajući po nalogu tužilaštva, otkrila 
improvizovani navodni štab koalicije 'Zdravo Berane'. Prisutnim članovima oduzet je  izborni materijal 
i  predat nadležnom tužiocu. Prethodno su svi zatečeni u kući saslušani u policiji, takođe po nalogu 
tužilaštva. Upravo su pripadnici ove koalicije bili najglasniji kritičari Demokratske partije socijalista i 
optuživali za navodnu kupovinu glasova."

Dio navedenog novinarskog teksta pokriven je slikom (screenshot) teksta sa portala Pink M 
(pink.me), pod naslovom: "PINK M SAZNAJE: U kući Markovićeve otkriven improvizovani štab'

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


koalicije 'Zdravo Berane'. Tužilaštvo: Sumnja u povredu slobode opredjeljenja pri glasanju". 
Navedeni dio priloga pokriven je i kadrovima Berana bez prostornih ili vremenskih odrednica, kao i 
fotografijom lica koje se spominje u prilogu (potpredsjednice Opštine Berane Danijele Marković).

Prilog se nastavlja slikom (screenshot), kako se navodi, saopštenja Osnovnog tužilaštva (zbog 
rezolucije snimka, tekst nije jasno vidljiv). Nakon toga je prikazan zvučni i grafički prikaz -  slajd 
navedenog saopštenja.

Novinarski tekst -  (OFF): ,,Usaopštenju Osnovnog tužilaštva se navodi:

Na zahtjev službenika Uprave policije Centra bezbjednosti Berane, a po odobrenju državnog tužioca 
iz Osnovnog tužilaštva u Beranama, sudija za istragu Osnovnog suda donio je  naredbu za pretres 
kuće koju koristi potpredsjednica Opštine iz SNP-a Danijela Marković u naselju Pešca. Zbog 
postojanja osnova sumnje da je izvršeno krivično djelo -  povreda slobode opredjeljenja pri glasanju. 
Prilikom pretresanja je  pronađen spisak sa imenima, a u kući su zatečena tri lica. Nakon toga, od 
strane dežurnog državnog tužioca dat je nalog policijskim službenicima da oduzmu pronađeni spisak 
i da se od zatečenih lica u kući prikupe potrebna obavještenja. Predmet je u fazi izviđaja."

Opisani prilog je 07.03.2018. godine emitovan u terminima od 09:00, 10:00, 11:00 i 12:00 sati.

2. Istog dana, u okviru informativne emisije „Centralni dnevnik" u terminu od 18:03:50 do 
18:08:23 sati (4 minuta 33 sekunde) emitovan je i prilog sljedeće sadržine (Drugi prilog):

Najava: „Lokalni izbori u Beranama u sjenci su video snimka slavlja u toj opštini. Nakon što je  
koalicija Zdravo Berane', koju čine SNP i DF sa Demokratama, ukupno osvojila samo mandat više od 
koalicije oko DPS-a i tako ostala na vlasti, pristalice i simpatizeri ove koalicije slavili su uz srpske 
zastave i krst sa četiri slova 'S', a vidjeli su se i čuli i slogani i pjesme, za koju u vladajućem DPS-u 
smatraju da je  uperena protiv NATO integracija. Miodrag Vuković iz DPS-a kaže za Pink M da ovakvo 
ponašanje podstiče na nacionalne podjele. Da je  sinoć potvrđeno kako nema razlika između 
samozvane građanske opozicije i pro-srpski orjentisane, kažu u SD-u."

Novinarski tekst -  (OFF): „Uz trobojku, sa krstom i četiri slova S, noseći slogan na kojem piše -  
'Srbijo, volimo te -  Berane' i taktove pjesme, za koju dio javnosti smatra da je uperena protiv NATO-
a, slavili su sinoć SNP, DF i Demokrate u Beranama. Iz DPS-a za Pink M televiziju kažu da ideje koje 
su u Beranama slavljene uz, kako navode, histeriju, nažalost mogu proći jedino u Crnoj Gori, a da su 
u svim civillzovanim zemljama na dnu stranice 1j. u fusnoti. Pojašnjavaju da je  posrijedi neveseli 
pratilac crnogorskog demokratskog, evropskog, svjetskog razvoja. Da je to na sreću samo dio Crne 
Gore koji je, nažalost, sklon devijacijama, spreman da živi stereotipe, apsurdne ideje i da sanja 
rehabilitaciju propalih ideologija. Poruke i slike poslate sinoć iz Berana, u DPS-u osuđuju i ovako 
tumače."

U nastavku je data izjava Miodraga Vukovića iz DPS-a.

Miodrag Vuković: „To je poruka direktno uperena protiv Crne Gore, vladajućeg koncepta, nezavisne 
Crne Gore, sa simbolima strane države, kako god to zvučalo, slaviti pobjedu u državi u kojoj živite. 
Pobjedu, okrupnjen poraz. To je poraz i poraz jednako pobjeda."

Novinarski tekst -  (OFF): „Analitičar Ranko Đonović smatra da se radi o pobjedi koalicije 'Zdravo 
Berane' za nezdravo Berane. Pojašnjava da je  taj nezdravi segment pravo lice pokazao već sinoć, 
slaveći i propagirajući podjele. To što nudi pomenuta koalicija SNP, DF sa Demokratama, prema 
Donovićevim riječima, ni za Berane, ni za Crnu Goru, ne može biti dobro."

Slijedi izjava političkog analitičara Ranka Đonovića.

Ranko Đonović: „Priča o podjelama i pobjedama prisutna naročito kod Demokrata, došla je do 
punog izražaja upravo poslije izbora. Vidjeli smo njihove pobjede, čime slave pobjede. Vidjeli smo da 
niko upravo do oni ne unosi podjele u Crnoj Gori".

Novinarski tekst -  (OFF): „Da se već u startu vidi da današnji koalicioni prijatelji, a doskorašnji 
neprijatelji, SNP i Demokrate, neće dobro donijeti građanima Berana, kaže Miodrag Vuković."

Miodrag Vuković: „Rezultat 18-17, 17 za evropsku Crnu Goru, za jednu stranku koja je  temeljna 
stranka u političkom i društvenom razvoju Crne Gore, i 18 skupljeno sa konca i konopca onih koji su 
se juče tukli, pazite koja je prevara u pitanju, tukli unutar jedne stranke. Lider Demokrata i lider SNP-

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


a, to su ljudi koji su bili u istom političkom bloku, u istom političkom subjektu, na Kongresu u tim 
istim Beranama, prije tri godine, oni su se teško razdvojili. Uz strašno teške međusobne optužbe."

Novinarski tekst — (OFF): „Sinoćne scene iz Berana osuđuju i Socijaldemokrate. Kažu da je  dio 
procrnogorskih birača izmanipulisan i da vjeruju kako će na sljedećim izborima dobro razmisliti kome 
će dati glas."

U nastavku je data izjava Stefana Šustera iz Socijaldemokrata.

Stefan Šuster: „Scene koje smo sinoć vidjeli u Beranama nam zapravo govore o tome da razlika
između tzv. građanske opozicije i negrađanske opozicije suštinski ne postoji. Dakle, to je  samo 
manipulacija, kojima se i jedni i  drugi služe, kako bi napravili privid razlika unutar sebe, koje 
suštinski, koje zapravo ne postoje. Jedni od kreatora ovakve ikonografije su i oni koji se navodno 
protive podjelama, a koji nas na ovakav način vraćaju u politiku i vrijeme 90-tih godina, iz kojih su 
oni sami ponikli."

Novinarski tekst -  (OFF): „Iz najjače partije, DPS-a, zaključuju da vuk dlaku mijenja, ali ne i ćud i 
da se scenario ponavlja. Podsjeća Vuković da su se nacionalističke poruke iz Berana ču/e i prije četiri
godine, nakon sličnih rezultata na lokalnim izborima."

U više navrata, prilog je pokriven kadrovima proslave izbornih rezultata sa ulica opštine Berane (u 
gornjem lijevom uglu označeno: "IZVOR: YOUTUBE"; u gornjem desnom uglu oznaka "VF VLADIMIR 
FILM"). Kao pokrivalice teksta korišćeni su i ranije snimljeni kadrovi, u gornjem lijevom uglu označeni 
kao "ARHIVA". Dio navedenog novinarskog teksta pokriven je i slikom (screenshot) teksta sa portala 
Pink M, pod naslovom: "KOJA ZEMLJA je 'otadžbina' Berancima koji slave kličući Srbiji usred 
crnogorskog grada?! (VIDEO)".

3. Istog dana, u okviru informativne emisije „Centralni dnevnik" u terminu od 18:08:23 do 
18:11:17 sati (2 minuta 54 sekunde) emitovan je i prilog sljedeće sadržine (Treći prilog):

Najava: „Na ponovljenim lokalnim izborima, na pet biračkih mjesta u Beranama, Demokratska 
partija socijalista osvojila je  20 odsto više glasova nego na izborima 4. februara. Ipak je  rezultat 
ostao isti kao prošli put. Sedamnaest mandata DPS-u, 14 koaliciji 'Zdravo Berane' i samo četiri za 
Demokrate. U Beranama je  bio naš Bojan Vučinić."

Novinarski tekst -  (OFF): „Ponavljanjem izbora na pet biračkih mjesta u Beranama stavljena je 
tačka na lokalne izbore u toj opštini. Koalicija 'Berane pobjeđuje - Milo Dukanović' koju čine 
Demokratska partija socijalista, Socijaldemokrate i Bošnjačka stranka i dalje je  pojedinačno najjača 
Usta sa osvojenih 17 mandata, ali na jučerašnjim ponovljenim izborima nije uspjela da osvoji još 
jedan, koji bi jo j donio vlast u Beranama. Isti broj mandata kao i na izborima 4. februara osvojila je  
koalicija "Zdravo Berane" 14, a samo četiri predstavnika u lokalnom parlamentu imaće Demokrate 
Alekse Bečića. Međutim, ono što je zanimljivo, tvrde u DPS-u, jeste da i pored osvojenih 8.000 
glasova Hi 47 odsto ukupnih glasova, nemaju većinu u lokalnom parlamentu."

U nastavku je data izjava nosioca liste "Berane pobjeđuje -  Milo Dukanović" Bogdana Fatića.

Bogdan Fatić: „Na ponovljenim izborima, na ovih pet biračkih mjesta, povećali smo broj glasova za 
preko...za oko 20 odsto. Sto znači da naša politika iz izbora u izbore povećava broj glasova, što 
ukazuje na to da građani Berana prepoznaju našu viziju za razvoj grada i samo je pitanje vremena 
kada ćemo preuzeti vršenje lokalne vlasti u Beranama."

Novinarski tekst -  (OFF): „ Veći broj osvojenih glasova nego na izborima 4. februara samo je 
dokaz, kažu u DPS-u, da je  ta partija ubjedljivo najjača u Beranama. Tvrde i da su na lokalnim 
izborima osvojili četiri puta više glasova nego Demokrate, a oko 1.600 glasova više nego koalicija 
"Zdravo Berane"."

Slijedi izjava Tarzana Miloševića iz Demokratske partije socijalista.

Tarzan Milosevic: „Nijesmo vršili nikakav pritisak, ni u jednu opozicionu kuću nijesmo otišli, a 
primali smo samo ljude koji su se sami nama najavili i koji su tražili prijem. To je politika naše partije. 
Kako su oni danas radili na izborima, šta su radili sa ljudima koji rade u lokalnoj upravi, o tome će 
vam vjerovatno oni dati najbolji odgovor. "

Novinarski tekst -  (OFF): „Dobar rezultat u Beranama, tvrdi Miiošević, dobra je uvertira za 
predstojeće predsjedničke izbore."

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.ora


Tarzan Milošević: „ Dobiti u Beranama 8.000 glasova, blizu 47 odsto, to je  siguran znak da će naš 
kandidat na predsjedničkim izborima u Crnoj Gori pobijediti i da ćemo imati novog predsjednika 
države iz DPS-a".

Novinarski tekst -  (OFF): jučerašnji izborni dan u Beranama obilježio je  pretres porodične kuće 
potpredsjednice Opštine Berane iz redova SNP-a Danijele Marković, gdje je policija pronašla 
improvizovani štab, odnosno izborni materijal, koji je  po nalogu tužioca izuzet. Tim povodom 
Osnovno tužilaštvo u Beranama formiralo je predmet kako bi utvrdili da H je  u tim radnjama bilo 
neleganosti, zbog sumnje u povredu prava opredjeljenja pri glasanju. Kako je  Pink M-u saopšteno iz 
Osnovnog državnog tužilaštva u Beranama, predmet je  u fazi izviđaja."

U više navrata, prilog je pokriven kadrovima sa nekog od biračkih mjesta u Beranama. Takođe su 
korišćeni i kadrovi na kojima se vidi grafički prikaz („pie chart") udjela osvojenih mandata po 
partijama i koalicijama u ukupnom broju, sa naslovom „BERANE -  UKUPAN BROJ MANDATA: 35". Dio 
priloga pokriven je i kadrovima opštine Berane bez prostornih ili vremenskih odrednica, kao i 
fotografijom lica koje se spominje u prilogu (potpredsjednice Opštine Berane Danijele Marković). 
Tokom priloga u gornjem lijevom uglu prikazana je oznaka: BERANE.

4. Istog dana, u okviru informativne emisije „Minut, dva" u terminu od 19:56:08 do 19:57:16 i od 
21:01:25 do 21:02:33 sati (1 minut 8 sekundi) emitovan je i prilog sljedeće sadržine (Četvrti 
prilog):

Novinarski tekst -  (OFF): „Lokalni izbori u Beranama u sjenci su video snimka slavlja u toj opštini. 
Pristalice i simpatizeri koalicije "Zdravo Berane" koju čine SNP i DF sa Demokratama slavili su uz 
srpske zastave i krst sa četiri slova S. Za Demokratsku partiju socijalista, Socijaldemokrate i 
analitičare takvo ponašanje je  za osudu jer podstiče na nacionalne podjele, a da je  sinoć potvrđeno 
da nema razlike između samozvane građanske opozicije i prosrpski orjentisane."

U nastavku su date izjave Miodraga Vukovića iz DPS-a i političkog analitičara Ranka Đonovića.

Miodrag Vuković: „To je  poruka direktno uperena protiv Crne Gore, vladajućeg koncepta, nezavisne 
Crne Gore. Sa simbolima strane države, kako god to zvučalo, slaviti pobjedu u državi u kojoj živite. 
Pobjedu, okrupnjen poraz. To je  poraz i  poraz jednako pobjeda".

Ranko Đonović: „Priča o podjelama i pobjedama prisutna naročito kod Demokrata, došla je  do 
punog izražaja upravo poslije izbora. Vidjeli smo njihove pobjede, čime slave pobjede. Vidjeli smo da 
niko upravo do oni ne unosi podjele u Crnoj Gori."

U više navrata, prilog je pokriven kadrovima proslave izbornih rezultata sa ulica opštine Berane. Dio 
navedenog novinarskog teksta pokriven je i slikom (screenshot) teksta sa portala Pink M, pod 
naslovom: "KOJA ZEMLJA je  "otadžbina" Berancima koji slave kličući Srbiji usred crnogorskog grada?! 
(VIDEO)", kao i slikom (screenshot) teksta pod naslovom: "VIDEO -  Koja zemlja je  "otadžbina" 
Berancima koji slave kličući Srbiji usred crnogorskog grada?!", čiji izvor nije prikazan.

Opisani prilog emitovan je istog dana i u terminu od 17:01:20 do 17:02:21 sati, s izuzetkom izjave 
Ranka Đonovića, a uz sljedeći tekst: "Šta još kaže javnost o trobojci u Beranama, saznajte u našem 
Centralnom dnevniku koji je  na program u 18 sati "

5. Zakonom o elektronskim medijima je propisano, u čl. 56 st. 4, da emitovanje radijskog ili televizijskog 
programa mora da ispunjava sljedeće uslove: događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i 
mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni; vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i 
događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; mišljenja i komentari moraju biti 
odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv; mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika 
u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.

6. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u 
informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja, kao i da kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti;

7. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da 
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog

6

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni 
smisao saopštenog.

8. članom 11 st. 1 i 2 Pravilnika predviđeno je da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u 
obradi određene tematike. Takođe je propisano, da se programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda. U stavu 3, 4 i 5 
Pravilnika propisano je da voditelji i reporteri, autori programa, moderatori u informativno-političkim i 
programima o tekućim događajima, te debatnim programima i diskusijama mogu izraziti lična 
mišljenja i stanovišta u vezi s kontroverznim političkim, privrednim i drugim temama od javnog 
interesa, koja moraju biti jasno naznačena, kako bi ih publika mogla jasno prepoznati kao takve, ne 
smiju da zloupotrebljavaju prednost stalnog pojavljivanja u programima da bi promovisali sopstvene 
stavove i mišljenja na način na koji bi mogli da naruše neophodnu nepristrasnost i izbalansiranost, 
kao i da su spikeri u programima vijesti dužni da se ograniče na nepristrasno prenošenje informacija, 
bez iznošenja ličnih stavova, bilo verbalnom ili neverbalnom komunikacijom.

9. polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, oni su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise, kao i 
da u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentarišu pojave, događaje i postupke pojedinaca, 
uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose 
na istu temu pri čemu moraju voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim 
medijima i Pravilnikom.

10. emitovani prilozi su posvećeni ishodu lokalnih izbora održanih u opštini Berane, poslije ponovljenih 
izbora na pet biračkih mjesta i posebno (drugi prilog) proslavi ostvarenih rezultata „pristalica i 
simpatizera" koalicije „Zdravo Berane" i Demokrata. Ne dovodeći u pitanje pravo emitera da bira 
sagovornike kao i da u skladu sa svojom uređivačkom politikom, traži, pribavlja, objavljuje i prenosi 
informacije od interesa za javnost, on emitovanim drugim prilogom nije doprinio cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti, imajući u vidu da su prenešeni samo stavovi istomišljenika 
(predstavnika DPS-a i SDP-a, kao i političkog analitičara).

U više navrata emiter je kao pokrivalice novinarskog teksta emitovao slike (screenshot) teksta sa 
portala Pink M (pink.me), pod naslovom: "PINK M SAZNAJE: U kući Markovićeve otkriven 
improvizovani 'štab' koalicije Zdravo Berane'; Tužilaštvo: Sumnja u povredu slobode opredjeljenja pri 
glasanju", kao i kadrove proslave izbornih rezultata sa ulica opštine Berane (u gornjem lijevom uglu 
označeno: "IZVOR: YO U TU BEu gornjem desnom uglu oznaka " VF VLADIMIR FILMr). Kao 
pokrivalice teksta korišćeni su i ranije snimljeni kadrovi, u gornjem lijevom uglu označeni kao 
"ARHIVA". Dio novinarskog teksta pokriven je i slikom (screenshot) teksta sa portala Pink M, pod 
naslovom: "KOJA ZEMLJA je  'otadžbina' Berancima koji slave kllčući Srbiji usred crnogorskog grada?! 
(VIDEO)". Ovakvim montiranjem slika i kadrova emiter je učinio da lično uvjerenje i mišljenje 
urednika i novinara diskriminatorno utiču na način predstavljanja predmeta programskog sadržaja. 
Time je prekršio načelo nepristrasnosti.

11. od interesa za javnost je da se upozna sa stavovima predstavnika, pristalica i simpatizera SNP i DF 
(kao značajnog dijela koalicije koja je osvojila vlast u Beranama) o pitanjima kao što je članstvo u 
NATO, te odnos sa/prema susjednim državama. To se donekle, može sagledati i kroz sadržaj poruka 
koje su iznesene u toku proslave ostvarenih rezultata. Ipak, polazeći od ozbiljnosti navoda 
predstavnika DPS-a, SDP-a i političkog analitičara, navedenih u drugom prilogu, da predstavnici SNP, 
DF i Demokrata svojim „ponašanjem podstiču na nacionalne podjele", da su „skloni devijacijama", da 
„slave i propagiraju podjele", „neće donijeti dobro Beranama" emiter je morao zatražiti stav 
predstavnika „prozvanih" partija. Dakle, emiter je propustio da pribavi i objavi (suprostavjene) 
stavove.

Naime, može se zaključiti da, kad je riječ o drugom prilogu (emitovanom u okviru informativne 
emisije „Centralni dnevnik" u terminu od 18:03:50 do 18:08:23 sati), emiter nije doprinio cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti (član 56 stava 4 Zakona o elektronskim medijima). Naime, emiter 
je propustio da na pravičan i izbalansiran način informiše javnost o različitim stavovim po pitanju

7
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


predmetnog priloga, objavljivanjem suprotstavljenih stavova. On je uskratio priliku predstavnicima 
koalicije „Zdravo Berane" i Demokrata da učestvuju u programu ili da komentarišu navode povodom 
teme priloga posebno imajući u vidu da to pravo nije uskraćeno predstavnicima Demokratske partije 
socijalista i Socijaldemokrata.

12. emitovanim drugim prilogom emiter je propustio da na profesionalan i odgovoran način pribavi i 
objavi cjelovitu i nepristrasnu informaciju, da pravično i izbalansirano prikaže događaj kojem je 
posvećen prilog, odnosno obezbijedi da različita mišljenja budu profesionalno i korektno zastupljena.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio član 55 st. 
Zakona o elektronskim medijima, čl. 11 st. 1 i 2 Pravilnika, zbog kršenja načela objektivnosti i 
nepristrasnosti, odnosno propuštanja obaveze da informativni programi moraju biti pravični i izbalansirani, a 
činjenice i događaji korektno i profesionalno predočeni.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatim odobrenjem za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnih emisija „Minut dva" u 9:00, 10:00, 11:00 i 12:00 
časova i „Centralni dnevnik" u 18:00 časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. 
Politička stranka „Demokratska Crna Gora"
Arhiva

8

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardcq.org 
vwvw.ardcq.org

mailto:ard@ardcq.org

