
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -1164/4 
Podgorica, 19.07.2018. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11, 
6/13, 55/16 i 92/17) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i 
37/17), postupajući po prigovoru Javnog preduzeća „Radio i Televizija Crna Gore" iz Podgorice, akt zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1164 od 24.05.2018.g., direktor Agencije za elektronske medije 
donosi

R J E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor Javnog preduzeća „Radio i Televizija Crna Gore", iz Podgorice,
na rad privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o., Podgorica, emitera televizijskog programa „TV
Pink M" (zaveden pod brojem 02-1164 od 24.05.2018.g.).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 24. maja 2018. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je 
prigovor Javnog preduzeća „Radio i Televizija Crna Gore", na rad privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. (u 
daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske 
medije pod br. 02-1164 od 24.05.2018.g.).

Prigovor se odnosi na direktan prenos inauguracije Predsjednika Crne Gore Mila Đukanovića na Cetinju, 
emitovan dana 20. maja 2018. godine u programu privrednog društva „Pink M Сотрапу", emitera televizijskog 
programa „TV Pink M", u terminu od 11:55 do 12:36 sati. Predmetni prigovor je podnešen zbog, kako se ističe, 
,,kršenja či. 57 st. 2 Zakona o elektronskim medijima i kršenja člana 5 st. 2 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima".

Kako se u prigovoru navodi, „и okviru programa 'TV Pink M'... dana 20.05.2018.godine u periodu od 
11.55h do 12.36 h, preuzet je  signal Javnog servisa i preuzet je  kompletan program RTCG, bez saglasnosti 
Javnog servisa, pri čemu je i na odjavnoj špici navedeno 'Proizvodnja RTCG, 20.maja 2018.godine".

Podnosilac prigovora ističe da je emiter bez saglasnosti RTCG i uz korišćenje RTCG kao naziva medija 
koji je  proizveo program,... neovlašćeno koristio signal RTCG". Na kraju se u prigovoru predlaže da se „... 
izrekne kaznena mjera koja odgovara prirodi i  težini uči njenog prekršaja".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima (u daljem tekstu: Zakon) i 
Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanog spornog programskog 
sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 28.05.2018. godine (akt broj 05-1164/1 od 28.05.2018.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 Zakona
o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do kršenja 
Zakona o elektronskim medijima i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa 
nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano 
izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1164/2 od 28.05.2018.god.).

Dana 29.05.2018.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1164/3 od 
29.05.2018.god.) u kojem se navodi da je „dana 20.05.2018. godine 'TV Pink M' emitovao prenos Inauguracije

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


na osnovu ranije (14. maja 2018.) dostavljenog mejla iz Skupštine od strane Odjeljenja za odnose sa javnošću...
i saopštenja na sajtu Skupštine (14. maja 2018.), u kojem se navodi da 'Televizijske kuće mogu preuzeti signal 
za direktan prenos preko Radio difuznog centra". Emiter na kraju izjašnjenja predlaže da Agencija „... odbije 
prigovor kao neosnovan". Uz izjašnjenje su dostavljeni:

Obavještenje (neopotpisano i neovjereno) Odjeljenja za odnose sa javnošću i protokol Skupštine Crne 
Gore od 14. maja 2018. godine,

Kopija poruke koja je na e-mail adresu ivanassebek@icloud.com upućena od strane Odjeljenja za 
odnose sa javnošću i protokol Skupštine Crne Gore (e-mail: press@skupstina.me\

Kopija poruke koja je na e-mail adresu ivanassebek®icloud.com upućena od strane g. Darka 
Rakočevića, šefa produkcije, a vezano za prenos inauguracije.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Dana 20. maja 2018. godine na Prvom programu Televizije Crne Gore, emitera JP „Radio Televizija Crne 
Gore", u terminu od 11:54:31 do 12:35:37 (41 minut 6 sekundi), kao i na programu ,,TV Pink M", 
emitera privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o., u terminu od 12:01:37 do 12:35:32 sati (33 minuta 
35 sekundi), emitovan je direktan prenos inauguracije Predsjednika Crne Gore Mila Đukanovića na 
Cetinju koji je predmet prigovora.

2. Sadržaj emitovan na oba televizijska programa predstavlja isti video materijal. Tokom odjavne špice, u 
donjem dijelu ekrana, na oba televizijska programa, emitovana je grafička insertacija „Proizvodnja RTCG 
(logo: RTCG -  Radio Televizija Crne Gore) 20. maj, 2018." u trajanju od šest sekundi.

3. Zakonom je propisano, u članu 57, da naziv, oznaka, odnosno skraćeni identifikacioni znak elektronskog 
medija mora biti kontinuirano označen za sve vrijeme emitovanja televizijskog programa, a za vrijeme 
emitovanja radijskog programa mora biti naveden najmanje jednom u toku svakog sata trajanja 
programa (stav 1). Stav 2 ovog člana predviđa da je zabranjeno korišćenje naziva, oznake ili skraćenog 
identifikacionog znaka koji ne odgovara registrovanom nazivu elektronskog medija. Nadalje, u stavu 3 
ovog člana je propisano da naziv, oznaka, odnosno skraćeni identifikacioni znak elektronskog medija 
moraju biti označeni i u slučaju preuzimanja programa drugih emitera, a pri emitovanju programa 
nezavisnih proizvođača naziv se navodi u najavi i/ili odjavi programa.

4. Zakon predviđa, u članu 67, da Savjet Agencije utvrđuje listu nacionalnih ili stranih događaja od 
posebnog značaja za javnost u Crnoj Gori, za koje određuje da li treba da budu u cjelini ili djelimično 
dostupni za direktan prenos ili, gdje je to neophodno ili primjereno iz objektivnih razloga, u cjelosti ili 
djelimično odloženo emitovani.

5. Zakonom o medijima, u članu 19 stav 5 je propisano da je medij dužan da na odgovarajućem mjestu 
svakog pojedinačnog nosioca programskog sadržaja objavi naziv medija od koga je preuzet programski 
sadržaj ili njegov dio, osim ako je međusobnim ugovorom drukčije određeno.

6. Odlukom Savjeta Agencije za elektronske medije o listi događaja od posebnog značaja za javnost u Crnoj 
Gori ("SI. list Crne Gore", br. 11/12), u članu 2, predviđeno je da je prenos inauguracije predsjednika 
Crne Gore događaj od posebnog značaja za javnost u Crnoj Gori, te da se, ako takav, emituje u cjelini 
direktnim prenosom.

7. Emiter je imao istaknut svoj indentifikacioni znak u toku prenosa inauguracije Predsjednika Crne Gore, a 
tokom odjavne špice je istakao u donjem dijelu ekrana grafičku insertaciju „Proizvodnja RTCG (logo: 
RTCG - Radio Televizija Crne Gore) 20.maj 2018". Saglasno tome, može se zaključiti da je emiter 
postupio u skladu sa čl. 57 st. 3 Zakona i članom 19 stav 5 Zakona o medijima. Činjenica da je emiter, 
na kraju prenosa, u okviru grafičke insertacija („Proizvodnja RTCG (logo: RTCG -  Radio Televizija Crne 
Gore) 20. maj, 2018,.") koristio znak podnosioca prigovora, ne može se smatrati da je prekršio član 57 
stav 2 Zakona. Naime, član 57 stav 2 Zakona reguliše obavezu emitera da, u cilju jednoznačne 
identifikacije svog programa, mora koristiti isključivo odobrenjem definisani identifikacioni znak. S 
obzirom da je emiter u toku cijelog trajanja prenosa koristio svoj registrovani identifikacikoni znak, može 
se zaključiti da nije opravdan navod podnosioca prigovora da je došlo do kršenja člana 57 stav 2 Zakona.

8. Emiter nije tražio saglasnost od podnosioca prigovora da reemituje prenos inauguracije Predsjednika 
Crne Gore, jer se, na osnovu kopije korespondencije koju je imao sa Skupštinom Crne Gore - Odjeljenje 
za odnose sa javnošću i protokol (elektronska poruka od 14. maja 2018. godine i obavješenje od 14. 
maja 2018.godine), može se zaključiti da je emiter bio obaviješten da „Televizijske kuće mogu preuzeti

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ivanassebek@icloud.com
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


signal za direktan prenos preko Radio-difuznog centra". Saglasno tome, smatrao je da su regulisana
neophodna prava na reemitovanje od strane Skupštine Crne Gore, kao organizatora događaja.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio Zakon ili izdato 
odobrenje.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za elektronske 
medije je, saglasno čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana 
od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o. 
Javno preduzeće „Radio i Televizija Crna Gore" 
Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

3_______________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org

