
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  08/4 
Podgorica, 08.08.2018. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 6/13, 55/16 i 92/17) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", br. 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" iz Podgorice, 
akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-08 od 03.01.2018. godine, direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R J E Š E N 3 E

1. Prihvata se prigovor Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" iz Podgorice, akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1428 od 30.10.2017.g. i privrednom 
društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica, emiteru televizijskog programa ,,TV Pink 
M", izriče se upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 55 st. 6 i 56 st. 4 
Zakona o elektronskim medijima, čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za 
emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja priloga dana
16.12.2017. godine u okviru informativne emisije „Minut dva", u 14:00, 17:00, 19:00 i 21:00h i 
informativne emisije „Info 2" u 18:00h.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu (član 55 stav 6 Zakona o elektronskim medijima i 
članom 7 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze emitera da prilikom emitovanja televizijskog programa vijesti moraju
biti nepristrasne i profesionalno korektne, a mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i
njihov izvor ili autor prepoznatljiv (član 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji dužni da 
poštuju načela objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 st. 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica, nalaže se da usaglasi emitovanje 
programskih sadržaja u okviru programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o 
elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatim Odobrenjem za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica dužno je da, u skladu sa članom 140 stav
3 Zakona o elektronskim medijima, u programu „TV Pink M", u okviru informativne emisije
„Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 21:00 čas i informativne emisije „Info 2" u terminu od
18:00h, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru „IV Pink M" upozorenje zbog kršenja načela
objektivnosti i nepristrasnosti, odnosno propuštanja da svojim informativnim programom
doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran način, kao i 
obaveze da mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv. 
Upozorenje je izrečeno po prigovoru nacionalnog javnog emitera „Radio Televizija Crne Gore" u 
vezi sa prilogom emitovanim dana 16.12.2017. godine u okviru informativnih emisija „Minut dva" 
i „Info 2".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

1  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcQ.ora


6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 03. januara 2018. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" Podgorica (u daljem tekstu: RTCG), na rad 
privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica (u daljem tekstu: emiter), emitera televizijskog 
programa ,,TV Pink M" (zaveden kod Agencije pod br. 02-08 od 03.01.2018.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 16. decembra 2017. godine u informativnoj emisiji 
„Minut dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00h, u vezi sa podacima o gledanosti programa koje je objavila RTCG. 
Po mišljenju podnosioca prigovora, emiter je prekršio čl. 55 st. 6 i 56 st. 4 Zakona o elektronskim medijima i 
čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima.

Podnosilac prigovora je istakao, po njegovom mišljenju, „neprimjerene i pristrasne komentare" 
emitera iz spornog priloga i to: ,,'u službi tabloida Vijesti', 'obmanuii javnost', 'iznijeli grube neistine', 
'najflagrantnija zloupotreba novca građana', 'trenutni menadžment', 'faisifikovao podatke', 'samozvani medijski 
i NVO stručnjak', 'lažno ostvari iluziju, životnu opsesiju i neostvareni san', 'sebe stavili na 2. mjesto'itd.".

Takođe, podnosilac prigovora ističe da emiter „nije istinito iznio činjenice 'da je trenutni menadžment 
Javnog servisa falsifikovao podatke o gledanosti', jer za falsifikovanje nema nikakvih dokaza, a ni pravosnažne 
odluke u tom pogledu ..." Podnosilac prigovora posebno ističe da „Pogrešna interpretacija podataka, što je  
nesporno javno objavljeno od strane generalne direktorice RTCG i falsifikovanje podataka nije isto".

Kako podnosilac prigovora navodi, „komentar novinara 'da se RTCG ne trudi da sakrije slabu 
gledanost i da su pojasnili da gledanost nije ni važna', nije dokazan izjavom direktora TVCG Viadana 
Mićunovića jer isti nije naveo da je  gledanost slaba, Hi da gledanost nije ni važna, niti to proizilazi iz njegove 
izjave, već da je podatak o povjerenju, mnogo važniji nego o gledanosti, pa ovakvo stanovište nije prikazano 
na objektivan način".

Zbog svega navedenog, prema mišljenju podnosioca prigovora, „emiter ne poštuje načelo objektivnog 
informisanja građanđ'.

Na kraju, podnosilac prigovora predlaže da „Agencija za elektronske medije usvoji prigovor i ... 
izrekne kaznenu mjeru koja odgovara prirodi i težini učinjenog prekršaja, a posebno imajući u vidu da je  
emiteru u više navrata u posljednjih šest mjeseci izrečeno upozorenje zbog kršenja programskih standarda 
vezanih za proizvodnju informativnog programa".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima (u daljem tekstu: Zakon) i 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanih programskih 
sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 04.01.2018. godine (akt broj 05-08/1 od 04.01.2018.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona i članom 112 Zakona o upravnom 
postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do kršenja Zakona, 
Pravilnika i Odobrenja za emitovanje br. 0-7V-K-14, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa 
nalazom Sektora za monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano 
izjašnjenje na date navode (akt broj 02-08/2 od 15.01.2018.god.).

Dana 22.01.2018.g., emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden kod Agencije pod br. 
02-08/3 od 22.01.2018. god.) u kojem se navodi da je spornog dana emitovao „prilog u vezi sa lažiranim 
podacima o gledanosti koje je  JP RTCG tendenciozno, netačno i namjerno lažirala, popevši sebe na drugo 
mjesto a Vijesti na prvo i sve to prezentujući na frekvenciji Javnog servisa... Ta flagrantna neistina nije prošla 
samo zato sto je Tv Pink M kao grubo oštećena strana, pokrenula priču samo i isključivo u cilju zaštite prava 
koja mu po Ustavu pripadajlT.

Emiter ističe da je postupao u skladu sa članom 55 st. 6 Zakona, pa ukazuje da je „upravo građanima 
prezentovao...da je  JP RTCG iznijela neistinite podatke o gledanosti, saopštivši da su to podaci IPSOS-a, što je  
ta ugledna agencija demantovaia", a što prema navodima iz izjašnjenja „dodatno podgrijava opravdanu 
sumnju da su svjesno iznijeli netačne podatke u ciiju obmanjivanja javnosti..".

Prema mišljenju emitera, emitovanjem priloga ispoštovan je član 56 st. 4 Zakona, jer je emiter 
„upravo otkrio građanima vjerodostojno događaje, istinito i korektno, jer je istina da je JP RTCG iznijela na

2  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ardtaardca.org
Te!efax: +382 20 201 440 www.ardcg.ora

http://www.ardcg.org
http://www.ardcg.ora


frekvenciji Javnog servisa koji finansiraju građani neistinu koja favorizuje Vijesti i TVCG, a Pink M-u je nanijeta 
namjerno štetđ'. Emiter navodi da je ispoštovao „pravilo druge strane", jer je pozvao Generalnu direktoricu 
RTCG i direktora TVCG „da kažu šta imaju kao druga strana..., što su OBOJE decidirano odbili, a što su 
gledaoci mogli da čujd\

Takođe, emiter ističe da je ispoštovao čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika, smatrajući da je „profesionalno i 
odgovorno proizveo informativni progranf, kao i da je „ispoštovao načelo objektivnosti, tačnosti, 
blagovremenosti i nepristrasnosti, slobode objavljivanja, jer je  itekako slobodan da obavijesti javnost i 
neistinama plasiranim na JP RTCG'.

Emiter se posebno poziva na član 4 Pravilnika, i to na javni interes, a prema njegovom mišljenju Javni 
interes je  da se zna kako se troši i primjenjuje 12 miiiona eura građana Crne Gore koje je  na raspolaganju 
Javnom pred uzeću RTCG - Javnom servisi]'.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimke 
emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je, dana 16. decembra 2017. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 
14:00:18 do 14:03:20 sati (3 minuta 2 sekunde) emitovao prilog koji je predmet prigovora.
Najava priloga: „О tome kako izgleda uređivačka politika Javnog servisa koja je u službi i liči na 
tabloid Vijesti, Pink M izvještava već mjesecima, u uvjerenju da građani to vide i bez naših 
priloga. Upravo zbog dijela tih priloga Agencija za elektronske medije nas je  opomenom upozorila 
da iznošenje stavova nije dozvoljeno, ako ne posjedujemo dokaze, kojima te stavove 
podupiremo.
Novinarski tekst -  (OFF): Ključni dokaz sada su nam poklonili upravo trenutni urednici RTCG- 
a i trenutni rukovodioci. Oni su, naime, juče na sjednici Savjeta RTCG i kasnijim objavljivanjem u 
Dnevnik-u podataka o gledanosti televizija u Crnoj Gori, obmanuti javnost i iznijeli grube neistine. 
Pokazali su i kako se, doduše, ne trude da sakriju slabu gledanost, pa su 'pojasnili' da gledanost 
'nije ni važna'."
Vladan Mićunović (video snimak sa sjednice Savjeta RTCG): „Za nas je  mnogo važniji podatak
0 povjerenju, mnogo važniji nego o gledanosti."
Novinarski tekst -  (OFF): „АН najflagrantnija zloupotreba novca građana koji finansiraju Javno 
preduzeće RTCG, ogleda se u tome da je trenutni menadžment Javnog servisa faisifikovao 
podatke o gledanosti, kako bi, kako naš medij, aii i veći dio javnost sumnja, svojim prijateljima iz 
privatne televizije Vijesti, pomogli u ostvarenju višegodišnje uzaludne namjere da budu gledaniji, 
nego što činjenice pokazuju. Juče je  tako samozvani medijski i NVO stručnjak Goran Đurović uz 
podršku rukovodstva RTCG saopštio neistinu da je  TV Pink M na posljednjem mjestu po 
gledanosti, u želji valjda da makar i lažno svom saradniku u brutalnim napadima na Pink M, 
Žeijku Ivanoviću, ostvari iluziju, životnu opsesiju i neostavreni san. Tu neistinu trenutnog 
rukovodstva i uredništva RTCG bez prethodne provjere, objavili su crnogorski mediji, a prosti 
uvid u podatke pokazuje sljedeće: da je RTCG posljednja po gledanosti. Višegodišnji san dvojca 
Ivanovića, Željka i Darka-Skočka, kao i Miška Perovića, da Pink M ili ugase iii zabrane ili istisnu, 
neistinama koje je prezentiralo trenutno rukovodstvo Javnog servisa, na njihovu žalost, ne može 
biti ostvaren, jer Pink M suvereno vlada medijskim nebom i ima najveću gledanost već godinama. 
Da bi obmana bila kompletna, menadžment Javnog servisa Kadija i Mićunović, a sve pod aminom 
Vladimira Pavićevica i Gorana Đurovića, sebe su stavili na mjesto broj dva, iako svi na Javnom 
servisu znaju da su upravo oni svojom uređivačkom politikom učinili da RTCG bude ubedijivo na 
poslednjem mjestu mjesecima".
Vladan Mićunović: „Za nas je  mnogo važniji podatak o povjerenju, mnogo važniji nego o 
gledanosti".
Novinarski tekst -  (OFF): „Poštujući pravilo druge strane i maksimalno se trudeći da 
ispoštujemo preporuke AEM-a, pokušali smo da od Vladana Mićunovića i Andrijane Kadije 
saznamo razloge zbog kojih su neistinito obavijestili gledaoce da je RTCG drugi, a Pink M četvrti,
1 za čiji račun to rade? Da ii za račun Gorana Đurovića i Žeijka Ivanovića, kako smatra i veći dio 
javnosti? Kao i da li će zbog iznošenja ovakvih fiagrantnih neistina podnijeti ostavke? Oni su, po 
običaju, ponovo ostali nijemi za crnogorsku javnost".
Vladan Mićunović (fono izjava): „Neću da dajem izjavu za Vas".
Andrijana Kadija (fono izjava): „Na pitanja ne odgovoram odavno".

_____________________________________________3_____________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


Navedeni novinarski tekst pokriven je slikama (screenshot) tekstova sa različitih portala: „ZAŠTO 
JAVNI SERVIS liči na tabloid Vijesti?", „ĐUROVIĆI MENADŽMENT RTCG pokušavaju da sakriju 
činjenice i ućutkaju PinkM (VIDEO)", JAVNI SERVIS, promovisanjem aktivnosti opozicije, krši 
sopstvena pravila uoči izbora (VIDEO)", „Istraživanje pokazalo - Rast gledanosti RTCG".
U nekoliko navrata, prilog je pokriven segmentima iz informativne emisije „Dnevnik" (u gornjem 
lijevom uglu označeno: 'Izvor: RTCG') na kojem su prikazani, sa naslovom i podnaslovom: 
„GLEDANOST / 1-27. novembar", podaci: „TV VIJESTI 15,40% / RT CG1 15,34% / PRVA 14,14% 
/ (prim.aut: posljednji red nije vidljiv zbog grafičkih insertacija u donjem dijelu ekrana)". Takođe 
su korišćeni i kadrovi na kojima se paralelno sa prethodno opisanim podacima prikazuje uređena 
tabela sa naslovom „01.12.2017.-12.122017 / KANALI -  SHR%" sa podacima „Pink 14,84% / TV 
Vijesti 14,34% / PRVA 13,99% / RTCG1 12,93%", bez navođenja izvora. Takođe su korišćeni i 
kadrovi na kojima se vide grafički uređeni („chart column") podaci, sa naslovom ,,SHR%" i 
odrednicom u donjem dijelu slajda „01.06.2017. - 12.12.2017" na kojima TV Pink M zauzima 
prvo, a RTCG 1 četvrto mjesto.
Prilog se u više navrata pokriva neoznačenim snimkom sa sjednice Savjeta RTCG-a na kojem se 
dominantno prikazuju Andrijana Kadija, Vladan Mićunović i Goran Đurović, snimcima bez 
prostornih ili vremenskih odrednica na kojima se prikazuju Miodrag Perović, Željko Ivanović i 
Darko Ivanović, te snimcima zabilježenim ispred zgrade RTCG-a i TV Pink M.
Prilog je 16.12.2017. godine emitovan u terminima od 14:00, 17:00, 19:00 i 21:00 sat u okviru 
informativne emisije „Minut, dva", kao i u okviru informativne emisije "Info 2" u terminu od 18:00 
sati".

2. Članom 55 st. 6 Zakona o elektronskim medijima određeno je da je emiter dužan da doprinosi 
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu.

3. Zakonom o elektronskim medijima, u čl. 56 st. 4, propisano je da emitovanje radijskog ili 
televizijskog programa mora da ispunjava sljedeće uslove:
1) događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja moraju biti primjereno 

zastupljeni;
2) vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i događaje, moraju biti nepristrasne i 

profesionalno korektne;
3) mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv;
4) mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili 

privrednim pitanjima.
4. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u 

informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja, kao i da kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti;

5. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da 
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni 
smisao saopštenog.

6. Pravilnikom o programskim standardima u elektronskim medijima, u članu 7, stav 1 alinej a) 
propisano je da emiteri koji proizvode (uređuju i emituju) informativni program dužni su da to 
rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose slobodnom, istinitom, q'elovitom, 
nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu.

7. Članom 8 st. 1 Pravilnika propisano je da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski 
mediji dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.

8. Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju, mediji su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise, 
kao i da u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentarišu pojave, događaje i postupke

4  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih 
koji se odnose na istu temu pri čemu moraju voditi računa o normama propisanim Zakonom o 
elektronskim medijima i Pravilnikom.

9. Emitovani prilog je posvećen objavljenim podacima o gledanosti programa RTCG, predstavljenim 
na sjednici Savjeta RTCG dana 15.12.2017. godine. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera 
da u, skladu sa svojom uređivačkom politikom, traži, pribavlja, objavljuje i prenosi informacije od 
interesa za javnost. Postojanje sumnje u pouzdanost i vjerodostojnost podataka o gledanosti 
programa javnog emitera, i posebno njegovo rangiranje prema gledanosti u odnosu na ostale 
emitere sa nacionalnim pokirvanjem, predstavlja pitanje od interesa za javnost. Imajući u vidu da 
ponašanje i odnos javnog emitera prema ovom pitanju može ukazivati i na stepen i kvalitet 
realizacije obaveze javnog emitera da „nepristrasno, tačno, blagovremeno, razumljivo i 
uravnoteženo informiše o domaćim i međunarodnim dešavanjima od javnog interesa", može se 
zaključiti da je emiter dao doprinos blagovremenom i cjelovitom informisanju javnosti.

10. Prilog koji je najavljen kao napor emitera da ukaže na to „...kako izgleda uređivačka politika 
Javnog servisa koja je u službi i Uči na tabloid VijestT, na pristrasan, neobjektivan i necjelovit 
način daje prikaz događaja vezanih za objavljivanje predmetnih podataka, uz tendenciozno 
isticanje stava emitera da se radi o „obmanijavnost i iznošenju grubih neistina".

11. Emitovanje navoda da je „uređivačka politika Javnog servisa u službi i Uči na tabloid Vijesti" 
predstavlja iznošenje stava emitera o javnom servisu i njegovoj uređivačkoj politici, na koje on 
ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i prava da komentariše pojave, događaje i postupke 
pojedinaca.

12. Emiter navodi da se RTCG „пе trudi da sakrije slabu gledanost, pa su 'pojasnili' da gledanost 'nije 
ni važna", nakon čega emituje izjavu gospodina Vladana Mićunovića: „Za nas je  mnogo važniji 
podatak o povjerenju, mnogo važniji nego o g ledanostiUvod u izjavu očigledno predstavlja 
pogrešnu interpretaciju izjave od strane emitera, jer u izjavi nije rečeno da gledanost nije važna, 
niti je izjava data u tom kontekstu. Lično uvjerenje i mišljenje urednika diskriminatorno su uticali 
na način predstavljanja teme priloga, odnosno datim komentarom je promijenjen smisao 
saopštenog. Emiter je tako propustio da različita stanovišta predstavi na objektivan način, a 
uređivačkom intervencijom i komentarom je favorizovana samo njegova strana. Na ovaj način, 
emiter je prekršio načela objektivnosti i nepristrasnosti.

13. Polazeći od ozbiljnosti navoda i iznijetih sumnji u zloupotrebu funkcije javnih službenika i 
obmanjivanje javnosti, ne može se naći opravdanje za iznošenje stava da je „trenutni 
menadžment Javnog servisa falsifikovao podatke o gledanosti", te da se u tome ogleda 
„najflagrantnija zloupotreba novca građana koji finansiraju Javno preduzeče RTCG\ Osnov za 
formulisanje informacije na ovaj način ne postoji, jer nema dokaza da je RTCG falsifikovao 
podatake, niti ih je emiter pružio u svom prilogu, pa iznošenjem ovakve vijesti emiter flagrantno 
krši načelo nepristrasnosti i obavezu da korektno predoči činjenice i događaje.
Uz uvažavanje prava emitera da traži i objavljuje informacije i podatke od značaja za 
sprječavanje obmanjivanja javnosti i razotkrivanje nekompetentnosti, ne može se opravdati 
objavljivanje ovakvih navoda a da se ne objavi i stav podnosioca prigovora. Na ovaj način lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara diskriminatorno su uticali na način predstavljanja teme 
samog priloga, čime je prekršeno načelo nepristrasnosti.

14. Uvažavajući pravo emitera da komentariše, pa i kritikuje rad i rezultate drugih emitera i/ili 
(javnih) ličnosti koje su se pojavljivale u njihovim sadržajima, ne može se opravdati iznošenje 
navoda da „је tako samozvani medijski i  NVO stručnjak Goran Đurović uz podršku rukovodstva 
RTCG saopštio neistinu da je  TV Pink M na posljednjem mjestu po gledanosti, u žeiji valjda da 
makar i lažno svom saradniku u brutalnim napadima na Pink M, Željku Ivanoviču, ostvari iluziju, 
životnu opsesiju i neostvareni sari'. Emiter je iznio pristrasan komentar, propustio da pribavi i 
objavi stav RTCG i/ili lica na koje se ovaj navod odnosi, pa nije na pravičan i cjelovit način 
omogućio predstavljanje svog ali i stava lica na koje se prilog odnosi.

15. Iako na vrlo tedenciozan način iznosi ocjene da se u aktivnostima RTCG povodom objavljivanja 
podataka o gledanosti programa radi o „obmani", emiter propušta da, kao potvrdu svojih stavova 
objavi na osnovu kojeg i kakvog izvora istraživanja iznosi takve tvrdnje. Naime, on u Prilogu 
prikazuje, kroz pokrivalice, određene navodne podatke o gledanosti programa, na način što 
prikazuje uređenu tabelu sa naslovom „01.12.2017.-12.122017 / KANALI -  SHR%" sa podacima 
„Pink 14,84% / TV Vijesti 14,34% / PRVA 13,99% / RTCG1 12,93%", bez navođenja izvora.

5  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orq
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.orq
http://www.ardca.org


Takođe su korišćeni i kadrovi na kojima se vide grafički uređeni („chart column") podaci, sa 
naslovom ,,SHR%" i odrednicom u donjem dijelu slajda „01.06.2017. - 12.12.2017" na kojima TV 
Pink M zauzima prvo, a RTCG 1 četvrto mjesto.
Nije profesionalno korektno postupanje emitera na ovaj način, imajući u vidu da upućuje kritiku 
podnosiocu prigovora za navodnu „obmanu" gledalaca i „falsifikovanje", dok sam objavljuje 
podatke o gledanosti bez navođenja izvora.

16. Prenoseći informaciju o tome da podaci o gledanosti koje je objavio RTCG nisu istiniti, emiter 
tendenciozno koristi priliku da prokomentariše rad predstavnika RTCG i drugih lica, navodeći da 
„ Višegodišnji san dvojca Ivanovića, Žeijka i Darka-Skočka, kao i Miška Perovića, da Pink M Hi 
ugase iii zabrane ili istisnu, neistinama koje je  prezentiralo trenutno rukovodstvo Javnog servisa, 
na njihovu žalost, ne može biti ostvaren, jer Pink M suvereno vlada medijskim nebom i ima 
najveću gledanost već godinama. Da bi obmana bila kompletna, menadžment Javnog servisa 
Kadija i Mićunović, a sve pod aminom Vladimira Pavićevica i Gorana Đurovića, sebe su stavili na 
mjesto broj dva, iako svi na Javnom servisu znaju da su upravo oni svojom uređivačkom 
politikom učinili da RTCG bude ubedljivo na poslednjem mjestu mjesecimđ'. Emiter miješa 
informacije / vijesti sa svojim stavom i komentarom vezanim za članove Savjeta i rukovodstvo 
RTCG, te druga lica, što je u suprotnosti sa načelima definisanim Pravilnikom.

Može se zaključiti da je opravdan podneseni prigovor, kao i da emiter nije doprinio cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti, da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni izbalansiran, da je 
emitovanjem priloga tendenciozno promovisao samo svoje stavove.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tač. 7.1 izdatih odobrenja za 
emitovanje br. O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja, prekršio čl. 55 st. 6 i 56 
st. 4 Zakona o elektronskim medijima i čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika, zbog kršenja načela objektivnosti i 
nepristrasnosti, odnosno propuštanja da doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, na 
pravičan i izbalansiran način.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa 
"TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i 
izdatim odobrenjima za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativne emisije „Minut, dva" u okviru informativne emisije 
„Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 21:00 čas i informativne emisije „Info 2" u terminu od 18:00h.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršni direktor
- Arhiva

6

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.oro 
www.ardca.org

mailto:ard@ardca.oro
http://www.ardca.org

