
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1394/4 
Podgorica, 08.08.2018. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 
40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Javnog preduzeća „Radio Televizija Crne Gore" iz Podgorice, akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1394 od 24.10.2017.g., direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R 3 E Š E N 3 E

1. Prihvata se prigovor Javnog preduzeća „Radio Televizija Crne Gore", akt zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1394 od 24.10.2017.g. i privrednom društvu „Pink M 
Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice, emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 7, 8 st. 1 i 12 st. 3 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima („Službeni list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i 
tačke 7.1. Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja 
priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" dana 11.10.2017.g. u 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 
časa.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (člana 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze da u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji poštuju 
načela objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima 
u elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze emitera da, kada se u programskim sadržajima iznose navodi o 
nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun 
bilo koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pruži priliku da učestvuju 
u programu ili da komentarišu date navode (član 12 stav 3 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, Zakona o medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za 
emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, u programu „TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 
14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 časa, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja 
koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru ,,TV Pink M" upozorenje zbog kršenja načela 
objektivnosti i nepristrasnosti, odnosno propuštanja da svojim informativnim programom 
doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti. Takođe, emiter nije pružio priliku da 
učestvuju u programu ili da komentarišu navode osobe na čiji račun su izneseni navodi o 
nepodobnim djelima ili negativne konotacije. Upozorenje je izrečeno po prigovoru nacionalnog 
javnog emitera „Radio Televizija Crne Gore" u vezi sa prilogom emitovanim 11. oktobra 2017. 
godine u informativnim emisijama „Minut dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 časa".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1_____________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.oro

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.oro


5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 24. oktobra 2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor Javnog preduzeća „Radio Televizija Crne Gore" (u daljem tekstu: RTCG), na rad privrednog 
društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa ,,TV Pink M" 
(zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1349 od 24.10.2017.g.).

Prigovor se odnosi na programski sadržaj emitovan dana 11.10.2017.g. u 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 
časa u informativnoj emisiji „Minut, dva". Po mišljenju podnosioca prigovora emiter je prekršio član 56 stav 4 
Zakona o elektronskim medijima i čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 11 st. 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima.

U informativnim emisijama emitovanim 11.10.2017.g., kao se navodi u prigovoru, „emitovan je  prilog 
u kojem je  eksplicitno navedeno da Goran Đurović i  Nikola Vukčević pokušavaju da plasiraju tezu da su žrtve 
političke hajke, te da Đurović pokušava u dobro poznatom maniru obmana da zanemari činjenice da je  kao 
član Savjeta RTCG -a u konfliktu interesa". Takođe, u prigovoru se navodi da se u prilogu „prenosi da je  Nikoli 
Vukčeviću na usluzi Javni servis, te da je  Javni servis specijalno prema njegovoj želji objavio u dizajniranom 
prilogu na Dnevniku da je navodno žrtva politički objenih prijava'."

Podnosilac prigovora smatra da prilog predstavlja „grubo kršenjđ člana 56 stav 4 Zakona o 
elektronskim medijima, kao i člana 7 i 8 st.l Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
„imajući u vidu da isti sadrži neprimjerene i pristrasne komentare novinara, da je  navedeni prilog zasnovan na 
neutemeljenom stavu novinara da je  Nikola Vukčević suflirao novinarki RTCG kako da napiše prilog za Dnevnik 
u kojem prilogu je  isti i dao izjavu", kao i da je „prilog ispunjen i uvredljivim i neutemeljenim komentarima 
novinara Pink M, koji nastavlja da potencira neistinitu činjenicu da su čelni ljudi u RTCG čašćeni foteljama i to 
od strane Đurovića, Vukčevića i njima sličnih."

Podnosilac prigovora navodi da je emiter u prilogu prekršio i član 11 st. 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima zbog toga što „и osporenom prilogu nije objavljen suprotstavljeni stav 
RTCG, jer emiter nije ni pokušao da dođe do stava Javnog servisa po ovom pitanju Hi Nikole Vukčevića, već su 
istom postavljana pitanja u vezi podnošenja ostavke, a ne i emitovanog priloga koji je  bio tema ove emisije".

U prigovoru se navodi odredba člana 5 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima da su „emiteri odgovorni za sve objavljene sadržaje, bez obzira na njihov izvor, kao i za 
profesionalne aktivnosti lica koja su zaposlena u njima."

Na kraju, podnosilac prigovora predlaže da Agencija „izrekne kaznenu mjeru koja odgovara prirodi i 
težini uči njenog prekršaja, a posebno imajući u vidu da je emiter u više navrata u posljednjih šest mjeseci 
izrečeno upozorenje zbog kršenja programskih standarda vezanih za proizvodnju informativnog programa".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Zakona o medijima i Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja i sačinio nalaz dana 25.10.2017. godine (akt broj 05-1394/1 od 25.10.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 111 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila 
predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema 
zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1394/2 od 25.10.2017.god.).

Dana 26.10.2017.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1394/3 od
26.10.2017.god.) u kojem se navodi da RTCG nigdje ne osporava tačnost onoga što je  Pink M objavio". U 
izjašnjenju se navodi da je „dana 11.10.2017. godine emitovan ... prilog u vezi sa Odlukom Agencije za 
spječavanje korupcije da su tri člana Savjeta RTCG-a prekršila Zakon o spječavanju korupcije te da su u 
konfliktu interesa".

Emiter navodi da se „и prvom dijelu priloga ... jasno poziva na izvor informacije odnosno Odluku 
Agencije što je  u skladu sa svim novinarskim pravilima i standardima". Povodom dijela prigovora oko 
„navodima da Đurović i  Vukčević plasiraju tezu da su žrtve nekakve političke hajke", emiter kaže da su to

2  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


„ više puta i sami izjavili", te da su to „...činjenice i što ni jedan ni drugi nikada nisu ni demantovali". U 
izjašnjenju se ukazuje da „navedeni dio vijesti, koja je predmet prigovora, u skladu je  sa članom 4 Pravilnika o 
programskim standardima koji se odnosi na načelo tačnosti." On navode iz priloga obrazlaže time što kaže: 
„da im je  na usluzi Javni servis, crnogorska javnost je mogla da svjedoči jer od dana donošenja Odluke skoro 
svakodnevno u dnevnicima RTCG-a javnost je  svjedočila odbrani Đuroviča i Vukčeviča."

Povodom dijela prigovora oko „navoda da je Vukčević sufiirao novinarki TVCG-a kako da napravi 
prilog u vezi sa njegovim saslušanjem u Agenciji za sprječavanje korupcije", emiter je istakao da „televizija 
kao i svaki drugi medij ima pravo da objavi svoja saznanja i da pritom štiti svoj izvor što je u skladu sa članom 
21 Zakona o m edijim aPri tome, emiter navodi „radi preciznosti, tačnosti i  korektnosti, da bi N. Vukčević 
trebalo da se sjeti da je  u utorak 10.10. u sred TVCG pred mnogo ljudi zaposlenih 'suflirao tekst novinarki 
Rašović'." Takođe, emiter je ukazao da ,,čelnici Javnog servisa n/jesu iskoristili pravo na ispravku i odgovor iz 
člana 26 Zakona o medijima".

Emiter je istakao i da je „и želji da se ispoštuje druga strana, Vukčević ... snimljen nakon njegovog 
izjašnjavanja pred ASK 10.10.2017 i njegova izjava je emitovana u prilogu 11.10.2017.

Na kraju, podnosilac izjašnjenja ponavlja da „ЈР RTCG, nigdje ne osporava tačnost onoga što 
je Pink M objavio" i predlaže da Agencija „odbije prigovor kao neosnovan".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u 
snimak emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Dana 11. oktobra 2017. godine, emiter je u informativnoj emisiji „Minut, dva" u periodu od 14:01:02 
do 14:03:22 sati (2 minuta 20 sekundi) emitovao prilog koji je predmet prigovora.
Novinarski tekst -  (OFF): „Nakon što je  Agencija za sprječavanje korupcije utvrdila da su članovi 
Savjeta Radio Televizije Crne Gore, Goran Đurović, Ivan Mitrović i Nikola Vukčević, kao i čian Savjeta 
Agencije za elektronske medije Darko Ivanović, prekršili Zakon o sprječavanju korupcije, među prvima 
su reagovali Đurović i Vukčević. Đurović pokušava da, u dobro poznatom maniru obmana, zanemari 
činjenice, da je  kao član Savjeta Radio Televizije Crne Gore u konfliktu interesa. Ivan Mitrović je  
podnio ostavku, a Đurović i Vukčević pokušavaju da plasiraju tezu da su žrtve političke hajke. 
Televizija Pink M je već izvijestila da je  dio NVO sektora predvođen Darkom Ivanovićem - Skočkom, 
čelnikom Građanske alijanse, ustvari ukazao na Đurovićeve nelegalne radnje. Nikola Vukčević takođe, 
na njemu na usluzi Javnom servisu, objavio je u specijalno, prema njegovoj žeiji, dizajniranom prilogu 
na „Dnevnik"-u Javnog servisa da je  navodna žrtva politički obojenih prijava. I  to dva dana zaredom 
Vukčević koristi Televiziju Crne Gore da napada Agenciju za sprječavanje korupcije".
Navedeni novinarski tekst pokriven je slikama (screenshot) tekstova sa različitih portala (nije vidljivo 
kojih): „Tri čiana Savjeta RTCG u konfliktu interesa", „ASK: Tri čiana Savjeta RTCG prekršila zakon", 
„ASK: Tri člana Savjeta RTCG krše Zakon o sprječavanju korupcije", „Đurović: Proizvodim salatu, a ne 
TV program", zatim dnevnih novina (nije vidljivo kojih) „Reagovanje Darka Ivanovića: Đurović 
stancovao NVO za izvrdavanje konkursa", „Generalni sekretar GA Darko Ivanović: Postoje dokazi da je  
Goran Đurović pravio desetine NVO", snimcima djelova informativnog programa „Dnevnik" koji su u 
donjem desnom dijelu ekrana označeni kao materijal RTCG-a, snimcima sa sjednica Savjeta RTCG-a, 
kao i kadrovima zgrade Agencije za sprječavanje korupcije i Radio Televizije Crne Gore.
Novinarski tekst -  (OFF): „Pink M saznaje da je novinarki i autorki pomenutog priloga, osim što je  
dao izjavu nakon izlaganja u Agenciji za sprječavanje korupcije, takođe i sulfirao kako da isti tekst 
napiše za prilog ,,Dnevnik"-a Javnog servisa. Ne servisa Nikole Vukčeviča, nego medija koji plaćaju svi 
građani. Tako čelici Javnog servisa koji su od Đurovića, Vukčeviča i njima sličnih dobili fotelje, 
Andrijana Kadija, Vladan Mićunović, Aleksandar Mirković, Damir Ramović, nesebično čašćavaju 
minutima u ,,Dnevnik"-u Televizije Crne Gore Nikolu Vukičevića, ali ne i nadležne državne institucije. 
Naša ekipa sačekala je  Vukčeviča nakon njegovog izlaganja pred Agencijom za sprječavanje korupcije
i pitala ga hoće li i on, kao Ivan Mitrović, podnijeti ostavku na mjesto člana Saveta Radio Televizije 
Crne Gore, ili će čekati da ga nadležni smjene, je r se ogriješio o Zakori'.
Kao pokrivalice se koriste snimci djelova informativnog programa „Dnevnik" koji su u donjem desnom 
dijelu ekrana označeni kao materijal RTCG-a, kao i neoznčeni snimci sa sjednica Savjeta RTCG-a na 
kojima su prikazana lica koja se spomonju u govornom dijelu priloga.
Slijedi video zapis odgovora Nikole Vukčeviča.
Nikola Vukčević: „Vi vidite da ja smatram da, baveći se svojim poslom, nisam prekršio zakon. 
Dakie, to je  elementarna stvar, ako neko drugi tako zaključuje ja ću poštovati zakon i onda ćemo 
vidjeti kuda to ide, ali moje, moj doživljaj moga posla je  da je to nešto najljepše na svijetu". 
Novinarski tekst -  (OFF): „Najljepše na svijetu ili ne, te Vukčevićevo mišljenje nije istinito, a o 
Zakon se ogriješio, kako je Agencija za sprječavanje korupcije utvrdila. Ivan Mitrović podnio je

3  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


ostavku kako se ne bi dalje sramotio, a da li će tako postupiti Nikola Vukčević i Goran Đurović očekuju 
cijenjeni građani da vide i čuju".
Tokom navedenog dijela priloga prikazan je logo Agencije za sprječavanje korupcije, kao i snimci na 
kojima se vide lica koja se spominju u govornom dijelu priloga.
Prilog je 11.10.2017. godine emitovan u terminima od 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 sata u okviru 
informativne emisije „Minut, dva".

2. Zakonom o elektronskim medijima, u članu 56 stav 4, propisano je da emitovanje radijskog ili 
televizijskog programa mora da ispunjava uslove da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti 
pristupi i mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni, vijesti moraju istinito i korektno predočiti 
činjenice i događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne, mišljenja i komentari moraju 
biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv i mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje 
razlika u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.

3. Članom 7 stav 1 alinej a) Pravilnika propisana je obaveza emitera koji proizvode (uređuju i emituju) 
informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose slobodnom, 
istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu.

4. Članom 8 stav 1 Pravilnika je propisano da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji
dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.

5. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u
informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija postoji 
interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti.

6. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao 
saopštenog.

7. Članom 12 stav 3 Pravilnika propisano je da, kada se u programskim sadržajima iznose navodi o 
nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe 
ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu ili da 
komentarišu date navode.

8. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, 
u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz 
obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na 
istu temu pri čemu mora voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim medijima i 
Pravilnikom.

9. Prilog se može posmatrati kao komentar emitera povodom reakcija pojedinih članova Savjeta RTCG 
nakon donošenja odluka Agencije za sprječavanje korupcije u postupcima za utvrđivanje njihove 
odgovornosti zbog kršenja Zakona o sprječavanju korupcije, što se može smatrati pitanjem od 
interesa za javnost. Pored toga, emiter je u prilogu dao i niz navoda o mogućoj zloupotrebi položaja 
član(ova)a Savjeta RTCG i vršenju neprimjerenog uticaja na novinare i rukovodstvo RTCG radi 
predstavljanja svojih stavova u programu TVCG1, odnosno programu nacionalnog javnog servisa, što 
takođe predstavlja pitanje od interesa za javnost. Zbog toga se može zaključiti da je dao doprinos 
blagovremenom, ali ne i nepristrasnom i cjelovitom informisanju javnosti.

10. Emitovanjem navoda da „Đurović i Vukčević pokušavaju da plasiraju tezu da su žrtve političke hajke", 
kao i da „dva dana zaredom Vukčević koristi Televiziju Crne Gore da napada Agenciju za sprječavanje 
korupcije", predstavlja iznošenje stavova emitera o javnim funkcinerima (članovima Savjeta RTCG), 
na koje on ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i prava da komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca. Ipak, polazeći od njihove ozbiljnosti, ne može se naći opravdanje za iznošenje 
navoda da je „Nikoli Vukčeviću ... na usluzi Javni servis", te da je on „objavio ... u specijalno, prema 
njegovoj želji, dizajniranom prilogu na 'Dnevnik'-u Javnog servisa", a da se ne objavi stav RTCG 
(podnosioca prigovora) kao ni N.Vukčevića, na koje se prilog odnosi.
Činjenica da je emiter emitovao izjavu N.Vukčevića (nakon saslušanja u Agenciji za sprječavanje 
korupcije povodom postupka koji se vodi protiv njega pred ovim organom) ne može se smatrati da

4  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


mu je data prilika da iznese svoj stav povodom navoda koji ukazuju na njegovo navodno miješanje u 
rad novinara odnosno uređivanje programa RTCG.
Ovakvom uređivačkom intervencijom, emiter je omogućio da lično uvjerenje i mišljenje urednika i 
novinara diskriminatorno utiče na način predstavljanja teme priloga. Emiter svoje stanovište nije 
predstavio na objektivan način, već je komentarima favorizovao jednu stranu i necjelovito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Time su prekršena načela objektivnosti i nepristrasnosti, kao i 
obaveza emitera da, kada se u programskim sadržajima iznose navodi o nepodobnim djelima ili 
nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe ili organizacije, 
osobama čije se ime spominje pruži priliku da učestvuju u programu ili da komentarišu date navode 
(član 12 stav 3 Pravilnika).

11. Iznošenja stavova/komentara na koje posebno ukazuje podnosilac prigovora („čeha Javnog servisa 
koji su od Đurovića, Vukčevića i njima sličnih dobili fotelje, Andrijana Kadija, Vladan Mićunović, 
Aleksandar Mirković, Damir Ramović, nesebično čašćavaju minutima u 'Dnevnik'-u Televizije Crne 
Gore Nikolu Vukičevića"), predstavlja mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje 
slobode izražavanja. To se može reći i za komentare da „...Đurović pokušava da u dobro poznatom 
maniru obmana zanemari činjenice", kao i da „Đurović i  Vukčević pokušavaju da plasiraju tezu da su 
žrtve političke hajke".
Pravo emitera da slobodno izrazi ovakve stavove prati pravo lica koja se pominju da na njega reaguju 
podnošenjem ispravke ili odgovora. Ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra 
da ti stavovi nijesu utemeljeni, na raspolaganju joj stoje razni mogućnosti da iznese svoje viđenje 
(saopštenje, reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koje je 
emiter dužan da objavi, u skladu sa Zakonom o medijima.
Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 

emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7 stav 1 
alineja a), 8 st. 1 i 12 st. 3 Pravilnika, zbog kršenja načela nepristrasnosti, odnosno propuštanja da doprinosi 
cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, kao i uskraćivanja prilike da učestvuju u programu ili da 
komentarišu navode osobe na čiji račun su izneseni navodi o nepodobnim djelima ili negativne konotacije.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa 
,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i 
izdatom Odobrenju za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 
časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja mož se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana 

od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršni direktor
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5______________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org

