
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-68/2 
Podgorica, 08.08.2018. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 6/13, 55/16 i 92/17) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" iz Podgorice, 
akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1816 od 27.12.2017. godine, direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" iz Podgorice, akt zaveden 
kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1816 od 27.12.2017.g. i privrednom društvu „Pink 
M Сотрапу" d.o.o. Podgorica, emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 55 st. 6 i 56 st. 4 Zakona o 
elektronskim medijima, čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima („Službeni list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za emitovanje broj O- 
TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja priloga dana 23.12.2017. godine u okviru 
informativne emisije „Minut dva", u 13:00, 14:00, 17:00, 19:00 i 21:00 čas i informativne emisije 
„Info 2" u 18:00h, i dana 24.12.2017. godine u okviru informativne emisije „Minut, dva", u 09:00, 
10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 17:00, 19:00 i 21:00 sat.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu (član 55 stav 6 Zakona o elektronskim medijima i član 7 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze emitera da prilikom emitovanja televizijskog programa vijesti moraju biti 
nepristrasne i profesionalno korektne, a mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i njihov 
izvor ili autor prepoznatljiv (član 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji dužni da 
poštuju načela objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 st. 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

d. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani, što 
se postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova (član 11 st. 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica, nalaže se da usaglasi emitovanje
programskih sadržaja u okviru programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o 
elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatim Odobrenjem za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3
Zakona o elektronskim medijima, u programu „TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut,
dva" u 09:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 17:00, 19:00 i 21:00 čas i informativne emisije „Info 2" 
u terminu od 18:00h, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru „TV Pink M" upozorenje zbog kršenja načela 
objektivnosti i nepristrasnosti, odnosno propuštanja da svojim informativnim programom doprinosi 
cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran način, kao i obaveze da 
mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv. Upozorenje je 
izrečeno po prigovoru nacionalnog javnog emitera „Radio Televizija Crne Gore" u vezi sa prilogom 
emitovanim dana 23.12.2017. godine u okviru informativne emisije „Minut dva", u 13:00, 14:00, 
17:00, 19:00 i 21:00 h i informativne emisije „Info 2" u 18:00h, i dana 24.12.2017. godine u okviru 
informativne emisije „Minut, dva", u 13:00, 14:00, 17:00, 19:00 i 21:00 h".

1  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 27. decembra 2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" Podgorica (u daljem tekstu: RTCG), na rad 
privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica (u daljem tekstu: emiter), emitera televizijskog programa 
„TV Pink M", (zaveden kod Agencije pod br. 02-1816 od 27.12.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na priloge emitovane u informativnim emisijama „Minut dva” u 13:00, 
14:00, 17:00, 19:00 i 21:00h dana 23. i 24. decembra 2017. godine i emisiji „Info 2" u terminu od 18:00h od 23. 
decembra 2017. godine, u vezi sa podacima o zastupljenosti vlasti i opozicije u „Dnevniku" TVCG, predstavljenim 
na sjednici Savjeta RTCG dana 15.12.2017. godine. Po mišljenju podnosioca prigovora, emiter je prekršio čl. 55 
st. 6 i 56 st. 4 Zakona o elektronskim medijima i čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima.

Podnosilac prigovora je istakao navode emitera iz spornog priloga da „trenutni menadžment RTCG nije 
samo javnosti prezentovao neistinite podatke o gledanosti... prema kojima su pokušali da sakriju da su posiednii 
po gledanosti ... tom prilikom su kao dokaz svoje objektivnosti prezentovaii podatke o zastupljenosti vlasti i 
opozicije, po kojima je  opozicija zastupljena sa svega 29 posto".

Takođe, podnosilac prigovora ističe dio priloga u kom emiter ističe da su „и tom naručenom istraživanju 
očigledno sabirane kategorije koje nisu za sabiranje, sa samo jednim ciljem, da se brojne optužbe na uređivačku 
politiku javnog servisa da je  ekstremno opozicioni i neobjektivan zamaskiraju neistinitim istraživanjem koje je  
onda manipulacijama pripisano jednoj uglednoj agenciji... i  zaključuje da je  Žugič nesvjesno svoju direktorku 
razotkrio u još jednoj obmani, koje postaju znak prepoznavanja u javnom govoru Andrija ne Kadijč'.

Prema navodima iz prigovora, emiter ponovo dana 24.12.2017. godine „и istim terminima navodi da 'u 
namjeri da odbrane očiglednu pro-opozicionu uređivačku politiku ... na Sjednici Savjeta 15. decembra Andrijana 
Kadija generalna direktorica RTCG slavodobitno je  objavila podatke prema kojima je  opozicija navodno 
zastupljena duplo manje nego vlast, a te podatke su uz pomoć opozicionih medija sjutradan manipulacijom 
podmetnuli kao zvanične podatke poznate agencije IPSOS. Poslije demantija ove ugledne agencije, Kadija se 
brže bolje pokušala da opravda da su to zapravo podaci neke Službe za statistiku'... Uhvaćena u objavi spornih 
izmišljenih podataka, Kadija saopštava da nije naznačila da to radi njena služba, jer je to tobože uobičajena 
praksa i da to navodno ta Služba za statistiku redovno radi*.

U prilogu je, kako podnosilac prigovora ističe, emiter naveo da je „istražujući kakva je  to Služba'za koju 
do prije nekoliko dana javnost nije znala, otkrio da u tom 'sektoru' radi dvoje, troje zaposlenih, koji su... 
navodno sabirali neke sekunde, bez stručne metodologije i sistema, što im je  potvrdio Žeijko Žugić, zaposlen u 
toj Službi. To ie radjeno po nalogu šefa kabineta'- istakao je Žugič.

Kako se navodi u prigovoru, „prilog predstavlja grubo kršenje" čl. 55 st. 6 i 56 st. 4 Zakona o 
elektronskim medijima i čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, a prema 
navodima podnosioca prigovora emiter „nije istinito iznio činjenice ... imajući u vidu da Žugić nije u svom 
izlaganju naveo da je Kadija van red no naručila istraživanje, kako to zaključuje emiter, niti je  u svom izlaganju 
uopšte pominjao kako se radilo do sada, već ono što je  Zugiću u Službi statistike poznato povodom samo ovog 
istraživanja, na čemu se i zasnivala izjava Žugića koja je  izmanipulisana bez mnogo pitanja od strane novinara i 
sa pratećim komentarom da je  Žugić nesvjesno svoju direktorku razotkrio u još jednoj obmani, koje postaju znak 
prepoznavanja u javnom govoru Andrijane Kadijđ.

Na kraju, podnosilac prigovora predlaže da „direktor Agencije za elektronske medije usvoji prigovor i ... 
izrekne kaznenu mjeru koja odgovara prirodi i  težini učinjenog prekršaja, a posebno imajući u vidu da je  emiteru 
u više navrata u posljednjih šest mjeseci izrečeno upozorenje zbog kršenja programskih standarda vezanih za 
proizvodnju informativnog programa".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik).

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2___________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanih programskih sadržaja 
emitera i sačinio nalaz dana 28.12.2017. godine (akt broj 05-1816/1 od 28.12.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje br. O-TV-K-14, Agencija je 
privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za 
monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date 
navode (akt broj 02-68 od 16.01.2018.god.).

Dana 22.01.2018.g., emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden kod Agencije pod br. 02- 
68/1 od 22.01.2018. god.) u kojem se navodi da je spornog dana emitovao „prilog u vezi sa lažiranim podacima
o navodnoj većoj zastupljenosti vlasti od opozicije koje je JP RTCG tendenciozno, netačno i pogrešno predstavila, 
objavivši da je  vlast zastupljena vise od opozicije sto je  golim okom vidljivo kao netačno ... Ta neistina 
flagrantna nije prošla samo zato sto je  Tv Pink M otkrio iz pouzdanih izvora, iz RTCG da je to 'istraživanje' 
naložila Andrijana Kadija mimo plana i ikakve proceduri.

Emiter ističe da je postupao upravo u skladu sa članom 55 st. 6 pa ukazuje da je „upravo građanima 
prezentovao ... da je  JP RTCG iznijela neistinite podatke o zastupljenosti vlasti i opozicije u korist vlasti, što 
prema navodima iz izjašnjenja „podgrijava opravdanu sumnju da su svjesno iznijeli netačne podatke u cilju 
obmanjivanja javnosti, i  kako bi se 'oprali'od optužbi da rade za interese privatne opozicione

Prema mišljenju emitera, emitovanjem priloga ispoštovani su član 56 st. 4 Zakona o elektronskim 
medijima i čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika, jer je emiter pozvao Generalnu direktoricu RTCG i direktora TVCG „da kažu 
šta imaju kao druga strana i da li će podnijeti ostavke zbog zloupotrebe funkcija Generalne direktorice JP RTCG i 
direktora TVCG, što su OBOJE izbjegli, n/jesu odgovarali na uporne pozive i porukš', pa emiter smatra da je 
„profesionalno i odgovorno proizveo informativni progranf, kao i da je „ispoštovao načelo objektivnosti, tačnosti, 
blagovremenosti i nepristrasnosti, slobode objavljivanja, jer je itekako slobodan da obavijesti javnost o 
neistinama plasiranim na JP RTCG\

Emiter se posebno poziva na član 4 Pravilnika, i to na definiciju javnog interesa, a prema njegovom 
mišljenju „javni interes je da se zna kako se troši i primjenjuje 12 miliona eura građana Crne Gore koje je  na 
raspolaganju Javnom preduzecu RTCG - Javnom servisiГ, kao i na načelo tačnosti, pa konačno predlaže da se 
prigovor odbije kao neosnovan.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimke 
emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je, dana 23. decembra 2017. godine, u informativnoj emisiji „In fo  2" u terminu od 
18:04:33 do 18:10:41 sati (6 minuta 8 sekundi) emitovao prilog koji je predmet prigovora (Prilog 
1).

Najava priloga: „Poštujući pravilo druge strane po ko zna koji put novinari Pinka M od 
menadžmenta RTCG-a pokušali su da dobiju odgovor na pitanje kako su izračunali da je  u Dnevniku 
vlast zastupljena preko 68 odsto. Po običaju, oni nisu odgovarali ni na pozive ni na poruke kako bi 
građanima i javnosti pojasnili za čiji račun prezentuju, u najmanju ruku, tendenciozna i sporna 
istraživanja.11

Novinarski tekst -  (OFF): „Trenutni menadžment RTCG nije samo javnosti prezentovao neistinite 
podatke o gledanosti, prije sedmicu, prema kojima su pokušali da sakriju da su posljednji po 
gledanosti, tako što su slavodobitno najavili da im raste gledanost i  da su na samom vrhu 
najgledanijih televizija, a tom prilikom su kao dokaz svoje objektivnosti prezentovali podatke o 
zastupljenosti vlasti i opozicije, po kojima je  opozicija zastupljena sa svega 29 posto. Pri tom su 
vještim manipulacijama pokušali da to prikažu kao istraživanje ugledne agencije IPSOS Strategic 
marketing, što je odmah demantovao Vlado Raičević iz IPSOS-a."

Vladimir Raičević: „Vidio sam te navode, odnosno te rezultate, mi nijesmo imali kontakta s tim 
podacima niti smo radili, niti mi, niti bilo ko od naših partnera nijesmo radili nijedno takvo 
istraživanje, tako da ne mogu komentarisati nešto što nijesmo radili."

Novinarski tekst -  (OFF): „Kada su u pokušaju obmane otkriveni, a zbog čega je  i negodovao DPS, 
čelnici Javnog servisa su pokušali, iznuđeno i nespretno da se izvuku, saopštivši da odnos 
zastupljenosti vlasti i  opozicije nije računao IPSOS, nego nekakva Služba za statistiku' Javnog 
servisa, koja to radi redovno i da je upravo ta služba izračunaia da je  vlast u Dnevniku RTCG

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


zastupljena sa preko 68 procenata. DPS je  saopštila da su ti podaci netačni, zbunjujući i da trenutni 
menadžment Javnog servisa mora objasniti metodologiju i podnijeti odgovornost za plasiranje 
obmanjujućih podataka. Dodaju da je 'goiim okom vidljivo da je  RTCG pod uticajem opozicije'."

Marta Šćepanović, DPS: „Sa indignacijom odbacujem ta istraživanja, prije svega jer je vrio sporna 
metodologija, a naročito nakon što je  agencija IPSOS odbacila ista, čini mi se da je  nakon toga biio 
iznuđeno izvinjenje i to je nešto što sigurno ne smije da se desi ni privatnom mediju, a kamo li 
Javnom servisu gdje je  očigledno koliko je  objektivno i nepristrasno izvještavanje. Možemo 
slobodno reći kolika je  zastupljenost opozicije i  onih koji podržavaju opoziciju."

Novinarski tekst -  (OFF): „Pokušavajući da saznaju istinu, novinari Pink M-a su istraživali o kakvoj 
se to 'siužbi' radi i saznali smo da postoji nešto što je  Sektor statistike na RTCG, a ii da u njoj radi 
dvoje, troje ijudi, te da do sada oni nijesu redovno  ̂radili nikakve analize zastupljenosti vlasti i 
opozicije, kako je to saopštila Kadija. Pitali smo Žejka Žugića koji radi u toj službi, kojom 
metodologijom je dobio procente zastupljenosti vlasti i  opozicije u Dnevniku Javnog preduzeća 
RTCG. Žugić nije objasnio metodologiju, a// je  kazao redoslijed poteza. Naložio mu je da to radi, 
kaže, šef kabineta Andrija ne Kadije, Srđan Čović."

Željko Žugić: "To je  rađeno po nalogu šefa kabineta. Metodologija je bila siedeća, da se izvade 
teme dnevnika - novembar mjesec, oktobar mjesec su bili politički akteri, znači svi politički akteri 
koji su se javili u toku Dnevnika. To je  sabrano u sekund."

Novinarski tekst -  (OFF): „Žugić, zaključujemo, akcentuje da je  Kadija tražila neplanirano, da se to 
'istraživanje' radi za oktobar i novembar. On je sekunde računao i dostavio Kadijinom šefu kabineta 
Srđanu Coviću. Čović ih je  potom pripremio i spakovao tako da se na sjednici Savjeta RTCG 15. 
decembra prezentuju kao vrlo tendenciozni i sporni podaci. U tom naručenom istraživanju očigledno 
su sabirane kategorije koje nijesu za sabiranje, sa samo jednim ciljem -  da se brojne optužbe na 
uređivačku politiku Javnog servisa da je  ekstremno opozicioni i neobjektivan, zamaskiraju 
neistinitim istraživanjem koje je  onda manipulacijama pripisano jednoj uglednoj agenciji. Ono što je, 
'pak, Žugić nesvjesno uradio je, da je svoju direktorku razotkrio u još jednoj obmani, koja postaje 
znak prepoznavanja u javnom govoru Andrijane Kadije. Naime, Žugić je  potvrdio da je  ovo naručila 
vanredno Kadija, a da oni takve računice nikada ranije nijesu radili, a kada je  ova manipulacija 
otkrivena, generalna direktorica RTCG je  u pokušaju da se iz skandala izvuče, saopštila da je  to 
istraživanje Službe za statistiku koje se inače redovno radi."

Prenešena izjava Andrijane Kadije, snimak Dnevnika RTCG: "Podaci su naše službe koji se redovno 
rade i objavljuju."

Novinarski tekst -  (OFF): ,,U pokušaju da saznamo ko i zašto iz Javnog servisa iznosi neistine, te po 
čijem nalogu se obmanjujući podaci serviraju kao tačni, ostali smo i ovoga puta uskraćeni. Ni šef 
kabineta Andrijane Kadije, Srđan Čović koji je  ovo istraživanje suštinski radio, kao ni sama Kadija, ni 
Vladan Mićunović, njjesu htjeli da odgovaraju na pitanja, pozive i poruke za koje znamo da su im 
isporučene. Marta Šćepanović kaže za Pink M i da je slikovit pokazatelj toga da je  Javni servis pod 
uticajem opozicije, priča sa Administrativnog odbora prilikom razgovora o izbornim zakonima na 
Radnoj grupi i primjeni preporuka OEBS-a."

Marta Šćepanović: „Imamo preporuke OEBS-ove u odnosu na medije koje su sve implementirane, 
jedna preporuka OEBS-a se takođe odnosi upravo na Javni servis gdje je  OEBS konstatovao da se 
savjetuje da Javni servis učini dodatne napore za aktivno praćenje kampanje na nepristrasan i 
profesionalan način, umjesto oslanjanja na dostavljanje materijala od strane političkih stranki. To je  
preporuka koja još uvijek nije ispoštovana, s obzirom da je upućena upravo Javnom servisu. Ne da 
nije ispoštovana, već smo imali skoro izbore u četiri opštine i Javni servis je  upravo izvještavao na 
isti način na koji je  OEBS rekao da se ne može izvještavati. Tako da će izvještaj Radne grupe 
sigurno da sadrži i ovaj dio koji se odnosi na Javni servis i da ova preporuka, još uvijek, od strane 
Javnog servisa nije ispoštovana."

Prilog se pokriva segmentima iz informativne emisije „Dnevnik" (u gornjem lijevom uglu označeno: 
„Materijal: RTCG") na kojem su prikazani, sa naslovom i podnaslovom: „GLEDANOST / 1-27. 
novembar", podaci: „TV VIJESTI 15,40% / RTCG1 15,34% / PRVA 14,14% / PINK 11,42%", kadrovi 
na kojima se vide grafički uređeni („chart column") podaci, sa naslovom ,,SHR%" i odrednicom u 
donjem dijelu slajda „Decembar 2017." na kojima TV Pink M zauzima prvo, a RTCG1 četvrto mjesto, 
i slajd sa naslovom ,,SHR%" i odrednicom u donjem dijelu slajda „2015. godina" na kojima TV Pink 
M zauzima prvo, a RTCG1 drugo mjesto, bez navođenja izvora. Takođe se koristi fotografija teksta

4  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ardtSiardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardca.ora


objavljenog u dnevnim novinama: „Vlasti duplo više prostora nego opoziciji" -  „...servis sproveo 
Crnogorski Telekom i IPSOS Strategic marketing, a koje je predstavljeno na jučerašnjoj 48. sjednici 
Savjeta RTCG" (žutom bojom naznačen dio teksta), fotografija (screenshot) teksta sa portala 
„Podaci istiniti, pripremila ih služba za statistiku", segmenti iz informativnih emisija RTCG (označeno 
kao MATERIJAL RTCG) na kojima se prikazuju predstavnici opozicije, saopštenje DPS-a od
17.decembra 2017. godine.

Prilog 1 se pokriva i neoznačenim snimcima sa sjednica Savjeta RTCG na kojima se dominantno 
prikazuje Andrijana Kadija, snimcima sjednica Administrativnog odbora Skupštine Crne Gore, 
screenshot Viber poruka upućenih Srđanu Čoviću.

Prilog 1 je dana 23.12.2017. godine emitovan u okviru centralne informativne emisije „Info 2" od 
18:00 časova, dok prilog emitovan u okviru informativne emisije „Minut, dva", u terminima od 
13:00, 14:00, 17:00, 19:00 i 21:00 sat, nije sadržao najavu priloga.

2. Emiter je, dana 24.12.2017. godine, u informativnoj emisiji „M inut, dva" u terminu od 09:00:18 
do 09:04:57 sati (4 minuta 39 sekundi) emitovao prilog koji je predmet prigovora (Prilog 2).

Novinarski tekst -  (OFF): „U namjeri da odbrane očiglednu pro-opozicionu uređivačku politiku, a o 
čemu su govorili i članovi Savjeta RTCG-a, trenutni menadžment Javnog servisa pokušao je  da 
fingiranim i namještenim podacima tu činjenicu predstavi potpuno drugačijom, pa je tako na 
sjednici Savjeta, 15. decembra, Andrijana Kadija generalna direktorica RTCG-a, slavodobitno 
objavila podatke prema kojima je  opozicija, navodno, zastupljena duplo manje nego vlast, a te 
podatke su uz pomoć opozicionih medija sjutra dan, manipulacijom, podmetnuli kao zvanične 
podatke poznate agencije IPSOS. Poslije demantija ove ugledne Agencije, Kadija se, brže bolje, 
pokušala da opravda da su to zapravo podaci neke službe za statistiku, ne objasnivši zašto prilikom 
prezentovanja podataka nije objavila izvor istraživanja i metodologiju, a što je obaveza prilikom 
prezentovanja svih sličnih podataka, nego je to, kako veći dio javnosti sumnja, svjesno sakrila, 
prepustiši tabloidima da objave da je to radio neko stručan, poput IPSOS-a. Uhvaćena u objavi 
spornih, izmišljenih podataka, Kadija saopštava da nije naznačila da to radi njena služba, jer je  to, 
tobože, uobičajena praksa i da to navodno ta Služba za statistiku redovno radi’. Istražujući kakva je  
to Služba' za koju do prije nekoliko dana javnost nije znala, otkrili smo da u tom 'sektoru', radi 
dvoje, troje zaposlenih, koji su upravo po nalogu šefa kabineta Andrijane Kadije, Srđana Čovića i to 
za oktobar i novembar, vanredno, navodno sabirali neke sekunde, bez stručne metodologije i 
sistema, što nam je potvrdio Željko Žugić, zaposlen u toj službi"

Željko Žugić, Služba statistike RTCG-a (fono izjava): „То je rađeno po nalogu šefa kabineta."

Novinarski tekst -  (OFF): „Poslije ove izjave javnosti je  jasno da neko iz RTCG-a ne govori istinu. 
Jasno je  takođe da građani mogu da vide kako je navodna zastupljenost vlasti u dnevnicima RTCG- 
a od 70 odsto besmislica, i da je  Javno preduzeće RTCG pod uticajem opozicije. Pokušali smo da od 
predsjednika i članova nadzornog tijela Savjeta RTCG-a, čujemo ko će snositi odgovornost za 
plasiranje obmanjujućih podataka, kojima se "šminka" realna slika Dnevnika. Predsjednika Savjeta 
Vladimira Pavićevića, očigledno, ovako skandalozne situacije i istupi Kadije, ne uzbuđuju previše. 
On, sudeći po izjavi, bespogovorno podržava trenutnu Generalnu direktoricu."

Vladimir Pavićević, Predsjednik Savjeta RTCG-a (fono izjava): "Ovo sada što se radi, takođe mora se 
raditi po sekundama ako hoćete da budete precizni, jer u nekim prilozima često političari, osim 
obavljanja nekih funkcija na kojima se nalaze i koji spadaju u domen obavljanja državničkih funkcija 
i funkcija u lokalnim samoupravama, često ih koriste i za političke aktivnosti."

Novinarski tekst -  (OFF): „Za razliku od predsjednika, koji bespogovorno brani svako upitno 
djelovanje Kadije, članovi Savjeta Dragana Tripković i Milan Radović smatraju da se o tome mora 
razgovarati i da se moraju utvrditi činjenice na sjednici Savjeta u srijedu, 27.decembra."

Milan Radović, član Savjeta RTCG-a (fono izjava): „Ја ne bih davao izjavu, je r ćemo mi imati 
sjednicu sad u srijedu i ja sam tražio da sve ovo sto se isproblematizovalo bude tačka dnevnog 
reda."

Dragana Tripković, član Savjeta RTCG-a (fono izjava): „Mi imamo uskoro sjednicu i na toj sjednici 
ćemo imati neke odgovore u odnosu na ono što ste i vi i  drugi mediji prenijeli i apostrofirali."

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5____________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.ora


Novinarski tekst -  (OFF): „Član Savjeta RTCG-a, Mimo Drašković kazao nam je  da je  upravo on 
tražio da menadžment Javnog servisa, Kadija i Mićunović, zbog svih zloupotreba, podnesu ostavke. 
On podcrtava i da su rukovodioci promptno saopštili da neće dati fotelje."

Slijedi video snimak izjave člana Savjeta RTCG Mirna Draškovića, djelimično pokriven snimcima sa 
sjednice Savjeta RTCG. U trenutku kada M.Drašković govori „za čiji nalog i u čijem interesu rade ti 
ljudi..." prilog se pokriva neoznačenim snimkom na kome se vide predstavnici opozicionih stranaka 
Ranko Krivokapić, Miodrag Lekić, Dritan Abazović, Aleksa Bečić itd.

Mimo Drašković, član Savjeta RTCG-a: „Ро nalogu Gorana Đurovića, samozvanog medijskog 
eksperta, pokušava da po svaku cijenu dostigne neke samo njemu znane virtueino postavljene 
ciljeve kako bi se javnosti Crne Gore predstavilo da Televizija Crne Gore, Javni servis radi onako 
kako to treba. Sve činjenice i ova posljednja dešavanja, zaključno, naravno, sa njima, govore da to 
nije tako. Kako će se Savjet odrediti prema ovim stvarima, biće jasno nakon odgovora koje 
dobijemo od menadžmenta. Neke smo odgovore već dobili i  vidimo da neke stvari, prosto, 
vjerovatno će ostati i nerazjašnjene ili će, bar ja lično, tim odgovorima nijesam zadovoljan. Tako da, 
kažem, za čiji nalog i u čijem interesu rade ti ljudi? Imam i oko toga svoje pretpostavke, svoje 
mišljenje, međutim, dozvolite mi da ovog puta, ovaj, zaista se uzdržim od iznošenja, čak i svog 
mišljenja, zato što sam ubijeđen da će vrijeme koje dolazi nepogrešivo pokazati ko je, za koga i u 
čijem interesu radio. Ko je taj koji obmanjuje i zbog čega crnogorsku javnost, a da će građani Crne 
Gore, kao i uvijek do sada, biti najbolja mjera svih stvari i biti najbolji sudija za pokušaj njihove 
obmane."

Prilog 2 je pokriven segmentima iz informativnih emisija RTCG (označeno kao MATERIJAL RTCG), 
na kojima se prikazuju predstavnici opozicije, i neoznačenim snimcima sa sjednica Savjeta RTCG na 
kojima se dominantno prikazuje Andrijana Kadija.

Takođe se koristi fotografija teksta objavljenog u dnevnim novinama: „Vlasti duplo više prostora 
nego opoziciji" -  „...servis sproveo Crnogorski Telekom i IPSOS Strategic marketing, a koje je 
predstavljeno na jučerašnjoj 48. sjednici Savjeta RTCG" (žutom bojom naznačen dio teksta), 
fotografija (screenshot) teksta sa portala „Podaci istiniti, pripremila ih služba za statistiku".

Prilog 2 je 24.12.2017. godine emitovan u terminima od 09:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 17:00, 
19:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, dva".

3. Članom 55 st. 6 Zakona o elektronskim medijima određeno je da je emiter dužan da doprinosi 
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu.

4. Zakonom o elektronskim medijima, u či. 56 st. 4, propisano je da emitovanje radijskog ili 
televizijskog programa mora da ispunjava sljedeće uslove:

a. događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja moraju biti primjereno 
zastupljeni;

b. vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i događaje, moraju biti nepristrasne i 
profesionalno korektne;

c. mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv;

d. mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili 
privrednim pitanjima.

5. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u 
informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja, kao i da kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti;

6. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da 
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni

6  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


smisao saopštenog.

7. Pravilnikom o programskim standardima u elektronskim medijima, u članu 7, stav 1 alinej a) 
propisano je da emiteri koji proizvode (uređuju i emituju) informativni program dužni su da to rade 
profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose slobodnom, istinitom, cjelovitom, 
nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu.

8. Članom 8 st. 1 Pravilnika propisano je da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski 
mediji dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.

9. Pravilnikom, u članu U  stav 1, propisano je da programski sadržaji, a naročito informativno-politički 
i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu 
u obradi određene tematike.

10. Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju, mediji su slobodni da određenu 
pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise, kao i da u 
skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentarišu pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz 
obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na 
istu temu pri čemu moraju voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim medijima i 
Pravilnikom.

11. Emitovani prilog je posvećen izvještavanju i aktivnostima RTCG u vezi sa obezbjeđivanjem i 
objavljivanjem podataka o zastupljenosti vlasti i opozicije u „Dnevniku" TVCG, predstavljenim na 
sjednici Savjeta RTCG dana 15.12.2017. godine. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, 
skladu sa svojom uređivačkom politikom, traži, pribavlja, objavljuje i prenosi informacije od interesa 
za javnost. Postojanje sumnje u pouzdanost i vjerodostojnost podataka o zastupljenosti vlasti i 
opozicije u centralnoj informativnoj emisiji nacionalnog javnog emitera „Dnevnik" u 19:30 časova, 
kao i uslova i postupka pribavljanja i korišćenja tih podataka, predstavlja pitanje od interesa za 
javnost. Imajući u vidu da ponašanje i odnos javnog emitera prema ovom pitanju može ukazivati i 
na stepen i kvalitet realizacije obaveze javnog emitera da „nepristrasno, tačno, blagovremeno, 
razumljivo i uravnoteženo informiše o domaćim i međunarodnim dešava njima od javnog interesa" 
može se zaključiti da je emiter dao doprinos blagovremenom i cjelovitom informisanju javnosti.

12. Prilog 1, koji je najavljen kao napor emitera da dođe do odgovora na pitanje o tome kako su u 
RTCG „...izračunali da je  u Dnevniku vlast zastupljena preko 68 odsto?", na pristrasan, neobjektivan 
i necjelovit način daje prikaz događaja vezanih za pribavljanje i objavljivanje predmetnih podataka, 
uz tendenciozno isticanje stava emitera da se radi o „u najmanju ruku, tendencioznom i spornom 
istraživanju", kao i „još jednoj obmani".

13. Emitovanje navoda koji glase „Trenutni menadžment RTCG ... je  ... slavodobitno najavio da im 
raste gledanost i da su na samom vrhu najgledanijih televizija...", da su „čelnici Javnog servisa ... 
pokušali, iznuđeno i nespretno da se izvuku..." (Prilog 1), kao i da „u namjeri da odbrane očiglednu 
pro-opozicionu uređivačku politiku, ..., trenutni menadžment Javnog servisa pokušao je  da 
fingiranim i namještenim podacima tu činjenicu predstavi potpuno drugačijom", da je  „... Javno 
preduzeće RTCG pod uticajem opozicijd' (Prilog 2), predstavlja iznošenje stava emitera o javnom 
servisu i njegovoj uređivačkoj politici, na koje on ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i 
prava da komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca.

14. U Prilogu 1 emitovana je izjava Ž.Žugića u kojoj kaže „... Metodologija je  biia siedeća, da se izvade 
teme dnevnika - novembar mjesec, oktobar mjesec su bili politički akteri, znači svi politički akteri 
koji su se javili u toku Dnevnika. To je sabrano u sekund. ”. I pored takve izjave, emiter iznosi svoj 
stav da „Zugić nije objasnio metodologiju", da su očigledno sabirane kategorije koje nijesu za 
sabiranje", ta da su prikupljeni podaci „...pripremljeni i spakovani tako da se na sjednici Savjeta 
RTCG 15. decembra prezentuju kao vrio tendenciozni i sporni podaci".

Polazeći od ozbiljnosti ovih navoda, koji ukazuju na zaključak o odsustvu sistemskog i metodološki 
opravdanog i osmišljenog pristupa u prikupljanju, obradi i prezentaciji podataka o programu TVCG, 
ne može se naći opravdanje za iznošenje stava da se radi o „još jednoj obmani, koja postaje znak 
prepoznavanja u javnom govoru Andrijane Kadije", a da se ne objavi stav RTCG (podnosioca 
prigovora) i Andrijane Kadije na koje se prilog odnosi. Na taj način emiter nije na pravičan i 
izbalansiran način omogućio predstavljanje svog ali i stava lica na koje se prilog odnosi. Emiter je

7
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardco.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardco.ora
http://www.ardca.org


propustio da, na profesionalan i odgovoran način, objavi cjelovitu i nepristrasnu informaciju o izvoru 
predmetnih podataka (službi koja je prikupljala podatke) i korišćenoj metodologiji, stavljajući izjavu 
Z.Žugića u kontekst drugačiji od onog u kom je izjava data, s ciljem da opravda svoje gledište pri 
obrađivanju teme.

Ovakvom uređivačkom intervencijom, emiter je na sugestivan i tendenciozan način predstavio svoj 
stav da podaci o zastupljenosti vlasti i opozicije u „Dnevniku" prdstavljaju „jošjednu obmani}'.

Uz uvažavanje prava emitera da traži i objavljuje informacije i podatke od značaja za sprječavanje 
obmanjivanja javnosti i razotkrivanje nekompetentnosti, ne može se opravdati objavljivanje ovakvih 
navoda a da se ne objavi i stav podnosioca prigovora. Na ovaj način lično uvjerenje i mišljenje 
urednika i novinara diskriminatorno su uticali na način predstavljanja teme samog priloga, čime je 
prekršeno načelo nepristrasnosti.

15. Dakle, emitovanjem navoda da „Žugić nije objasnio metodologiju" i prije izjave gospodina Žugića 
(uređivačka intervencija), ne može se zaključiti čiji je stav da nije bilo metodologije i sistema, 
odnosno stiče se utisak da se radi o utvrđenoj činjenici. Dakle, lično uvjerenje i mišljenje urednika i 
novinara diskriminatorno su uticali na način predstavljanja teme priloga, odnosno datim 
komentarom je promijenjen smisao saopštenog. Emiter je tako propustio da različita stanovišta 
predstavi na objektivan način, a uređivačkom intervencijom i komentarom je favorizovana jedna 
(njegova) strana. Na ovaj način, emiter je prekršio načela objektivnosti i nepristrasnosti.

16. Uvažavajući pravo emitera da komentariše, pa i kritikuje rad i rezultate drugih emitera i njihovih 
predstavnika, ne može se opravdati iznošenje navoda da „obmana postaje znak prepoznavanja u 
javnom govoru Andrijane Kadijš'. Emiter je propustio da pribavi i objavi stav RTCG i/ili lica na koje 
se ovaj navod odnosi. Na taj način, i u ovom slučaju je propustio da predmetnim prilogom 
doprinese cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o temi koja je predmet sadržaja.

17. U Prilogu 2 emiter je naveo da gospođa Kadija „nije objasnila zašto prilikom prezentovanja 
podataka nije objavila izvor istraživanja i metodologiju, a što je obaveza prilikom prezentovanja svih 
sličnih podatakd'. Iako opravdano ukazuje na dobru praksu (standard) kad je riječ o izvještavanju o 
rezultatima istraživanja javnog mjenja, emiter i sam u Prilogu 1 prikazuje, kroz pokrivalice, 
određene navodne podatke o gledanosti programa, na način što se prikazuju kadrovi na kojima se 
vide grafički uređeni („chart column") podaci, sa naslovom ,,SHR%" i odrednicom u donjem dijelu 
slajda „Decembar 2017." na kojima TV Pink M zauzima prvo, a RTCG1 četvrto mjesto, i slajd sa 
naslovom ,,SHR%" i odrednicom u donjem dijelu slajda „2015. godina" na kojima TV Pink M 
zauzima prvo, a RTCG1 drugo mjesto, bez navođenja izvora i metodologije na osnovu kojih su 
dobijeni ovi podaci. Nije profesionalno korektno postupanje emitera na ovaj način, imajući u vidu da 
upućuje kritiku podnosiocu prigovora zato što nije objavio izvor istraživanja, dok i sam objavljuje 
podatke o gledanosti bez navođenja izvora.

18. U Prilogu 2, nakon navoda „Istražujući kakva je to ’Služba’ ..., otkrili smo da u tom 'sektoru', radi 
dvoje, troje zaposlenih, koji su upravo po nalogu šefa kabineta Andrijane Kadije, Srđana Čovića i to 
za oktobar i  novembar, vanredno, navodno sabirali neke sekunde, bez stručne metodologije i 
sistema, što nam je  potvrdio Željko Žugić, zaposlen u toj službi, emitovana je izjava Ž.Žugića „ To 
je  rađeno po nalogu šefa kabineta", a nakon toga komentar novinara (voditelja) da je „poslije ove 
izjave javnosti jasno da neko iz RTCG-a ne govori istind'. Na ovaj način, mišljenje urednika ili 
novinara uticalo je na način predstavljanja teme priloga, pa je komentar novinara (voditelja), 
predstavljen kao činjenično stanje odnosno dio izvještaja o događaju, što čini suštinu priloga. Jer, i 
sam emiter je malo ranije u Prilogu 2 istakao da „Kadija,... nije objavila izvor istraživanja i 
metodologiju, a što je obaveza prilikom prezentovanja svih sličnih podataka, nego je to, kako veći 
dio javnosti sumnja, svjesno sakrila, prepustiši tabloidima da objave da je to radio neko stručan, 
poput IPSOS-a". Dakle, emiter namjerno i tendenciozno predstavlja samo svoj stav o navodnoj 
namjernoj obmani od strane direktorke RTCG kad je u pitanju izvor podataka o zastupljenosti vlasti
i opozicije u „Dnevniku".

19. Pored toga, u Prilogu 2, dok se emituje izjava M.Drašković u kojoj, između ostalog, kaže: „Neke 
smo odgovore već dobili i vidimo da neke stvari, prosto, vjerovatno će ostati i nerazjašnjene ili će, 
bar ja lično, tim odgovorima nijesam zadovoljan. Tako da, kažem, za čiji nalog i u čijem interesu 
rade ti ljudi?", dok se emituju dio izjave koji glasi „za čiji nalog i u čijem interesu rade ti ljudi..." 
prilog se pokriva neoznačenim snimkom na kome se vide predstavnici opozicionih stranaka Ranko 
Krivokapić, Miodrag Lekić, Dritan Abazović, Aleksa Bečić itd. Koristeći snimak navedenih lica kao

8  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


pokrivalicu za dio izjave u kom gospodin Drašković govori ,,za čiji naiog i u čijem interesu rade ti 
ljudi..?, emiter navodi na zaključak da podnosilac prigovora radi za interese ljudi koji su na snimku, 
iako se ta lica ne pominju u izjavi. Naprotiv, u nastavku izjave gospodin Drašković eksplicitno govori 
„Imam i oko toga svoje pretpostavke, svoje mišljenje, međutim, dozvolite mi da ovog puta, ovaj, 
zaista se uzdržim od iznošenja, čak i  svog mišljenja, zato što sam ubijeđen da će vrijeme koje dolazi 
nepogrešivo pokazati ko je, za koga i u čijem interesu radio". Na taj način emiter je uređivačkom 
intervencijom tendenciozno ukazao na postojanje (neprimjerenog) uticaja predstavnika opozicionih 
stranaka na RTCG, iako na takvu vezu nije ukazano u izjavi sagovornika koja je emitovana. Na taj 
način je došlo do miješanja komentara i informacije, odnosno propuštanja obaveze da komentari 
moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv.

20. Imajući u vidu navedeno, ne može se naći opravdanje da se ne objavi stav RTCG (podnosioca 
prigovora) na koga se ovi navodi odnose. Na taj način emiter nije na pravičan i izbalansiran način 
omogućio predstavljanje svog i stava lica na koga se navodi odnose, već je tendenciozno 
promovisao samo stavove „jedne strane", što je suprotno članu 55 st. 6 i 56 st. 4 Zakona i čl. 11 st.
1 Pravilnika.

Može se zaključiti da je opravdan podneseni prigovor, kao i da emiter nije doprinio cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti, da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni izbalansiran, da je 
emitovanjem priloga tendenciozno promovisao samo svoje stavove.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tač. 7.1 izdatih odobrenja za emitovanje 
br. O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene sadržaje, može se 
utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja, prekršio čl. 55 st. 6 i 56 st. 4 Zakona o 
elektronskim medijima i čl. 7, 8 st. 1 i 11 st. 1 Pravilnika, zbog kršenja načela objektivnosti i nepristrasnosti, 
odnosno propuštanja da doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran 
način.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, saglasno 
čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče upravno- 
nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa ,,TV Pink M" 
sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatim 
odobrenjima za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativne emisije „Minut, dva" u okviru informativne emisije 
„Minut, dva" u 09:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 17:00, 19:00 i 21:00 čas i informativne emisije „Info 2" u 
terminu od 18:00h.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana 
od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršni direktor
- Arhiva

9
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org 
www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org

