
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1360 
Podgorica, 11.06.2018. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 
53/11, 6/13, 55/16 i 92/17) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 
40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice (zaveden 
kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1623 od 30.11.2017.g.), direktor Agencije za elektronske 
medije donosi

R 3 E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice, 
na rad privrednog društva „Televizija VijestP' d.o.o. iz Podgorice, emitera televizijskog 
programa „Televizija Vijesti" (zaveden pod brojem 02-1623 od 30.11.2017. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 30.11.2017. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor privrednog društva 
„Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice, na rad privrednog društva „Televizija Vijesti" d.o.o. (u daljem tekstu: 
emiter), kao emitera televizijskog programa „Televizija Vijesti" (zaveden kod Agencije za elektronske medije 
pod br. 02-1623 od 30.11.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na emisiju „Načisto", emitovanu dana 02.11.2017. godine u terminu od 
20:00 sati, i prilog u informativnoj emisiji „Vijesti u pola 7', emitovan dana 04.11.2017. godine, u terminu od 
18:30 sati, zbog „kršenja niza važećih propisa iz oblasti medijskog prava, te Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijimđ' („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik), i 
posebno „čl. 5(1), čl. 6(1 )(d), čl. 7(a), čl. 7(b), čl. 8, čl. 11(2), č. 11(3) i čl. 11(4). Pravilnika".

Podnosilac prigovora navodi da je „odredbom čl. 5 st. 1 Pravilnika propisano da su emiteri odgovorni 
za sve objavljene sadržaje, bez obzira na njihov izvor, kao i za profesionalne aktivnosti lica koja su zaposlena 
na njima. S obzirom da se emiter, TV Vijesti, niti jednom riječju nije ogradio od ponašanja autora ove 
emisije, cijeni da je  i  on odgovoran za kršenje svih pomenutih odredaba Pravilnikđ\

Takođe, podnosilac prigovora navodi da „pravilnik zabranjuje plasiranje sadržaja kojima se podstiče 
ili omogućava podsticanje mržnje (čl. 6 (1) (d))\ a „Komnenić je sebi dopustio ne samo plasiranje 
sopstvenih stavova i uvreda na račun podnosioca prigovora, već i govor mržnje u odnosu na one koji 
drugačije misle, drugačije rade i u konačnom dolaze iz druge države ('iz Beograda', kako je  više puta 
pomenuo)... Takvim govorom mržnje je  sebe doveo u poziciju da još jednom, po njegovom mišljenju, prekrši 
Pravilnik, Etički kodeks novinara, zakonske okvire i međunarodne standarde

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik i time što je:

prekršio čl. 7 (a) Pravilnika jer je „emisija obilovala grubim neistinama, iskarikiranim izjavama i
obiljem neistina koje jedan profesionalan novinar ne bi smio da dozvolT,

prekršio čl. 7 (b) Pravilnika jer je „autor tokom emisije više puta diskriminisao Pink M riječima da je
to televizija 'uvezena iz Beograda', da je  riječ o emiteru koji je  došao da uzme 'dio kolača' i kojem
kao takvom ne bi trebalo da ima mjesta na medijskom nebu Crne Gorć', a pri tome je „prozvao

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orq
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.orq
http://www.ardca.org


sličnim povodom i Prvu TV , pa podnosilac prigovora smatra da je „па ovaj način emiter žeiio da 
jasno ograniči kreiranje pluralističkih medijskih sadržaja crnogorskim građanima".
prekršio či. 8 Pravilnika jer je „emisija ... služila kao napad na Pink M ali (ne)posredno i na Agenciju. 
Dok je  Agencija imaia mogućnost da bude 'zaštićena' od strane gosta, Pink M naravno nije bio u 
prilici da da odgovor", pri čemu su „riječi gospodina Džafića i u narednim danima zlonamjerno i 
pogrešno interpretirane sa jednim ciljem - da se nanese šteta podnosiocu ovog prigovori.
prekršio čl. 11 Pravilnika jer je „autor emisije jasno iskoristio gostovanje gospodina Džafića kako bi 
medijskoj grupaciji koja uređuje Vijesti pripremio materijal koji će kasnije zloupotrijebiti".
Pored toga, podnosilac prigovora navodi da su grubo prekršeni čl. 55 st. 6 i čl. 56 st. 4 Zakona o 

elektronskim medijima „и pogledu ravnopravnosti, objektivnosti i  prava da se čuje i 'druga strana".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 01.12.2017. godine (akt br. 05-1623/1 od 01.12.2017.g.).

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

1. Emiter je, dana 02. novembra 2017. godine, emitovao emisiju „Načisto" u terminu od 
20:00:07 do 21:21:15 (1 sat 21 minut 8 sekundi). U pitanju je politički talk-show koji se bavi 
aktuelnim društveno - političkim i ekonomskim temama u Crnoj Gori, čiji je urednik i voditelj 
Petar Komnenić. Gost u emisiji od 02.11.2017. godine je bio Abaz Džafić, direktor Agencije 
za elektronske medije. U nastavku je dat transkript pojedinih segmenata emisije „Načisto" 
koji su od značaja za sagledavanje suštine prigovora.

U 19:45 minutu od početka emisije:
Petar Komnenić: „V i dajete dozvolu i oduzimate?"
Abaz Džafić: „Naravno."
Petar Komnenić: „АН mi još nijeste odgovorili na jedno pitanje koje je  vrlo jasno. Koliko 
ste puta samoinicijativno donijeli mjeru protiv ovakvih kršenja?"
Abaz Džafić: „Nemam tog podatka, ovdje kod sebe, je r nisam očekivao takvo pitanje. A li da 
Vam kažem sad - bezbroj puta, to službe u Agenciji znaju..."
Petar Komnenić: „Tim gore, tim gore, ako ste bezbroj puta"
Abaz Džafić: „Molim Vas, da..."
Petar Komnenić: „Dobro";
Abaz Džafić: „То je dnevni, posao Agencije i u toku jednog dana..."
Petar Komnenić: „Pitam Vas u vezi te televizije?"
Abaz Džafić: „А, posebno Vas zanima Televizija Pink?"
Petar Komnenić: „Posebno me zanima Televizija Pink"
Abaz Džafić: „Ро pitanju njih je  bilo definitivno nečega što se zove samostalno upozorenje 
Agencije, pozivanje poslovodstva te televizije u Agenciju na razgovore sa njima, tako da 
definitivno, po tom pitanju, regulator je  radio svoj dio posla."
Petar Komnenić: „Bezbrojputa kažete, Hi..."
Abaz Džafić: „Da, to nam je  posao."
Petar Komnenić: „АН ako je bezbroj puta, plus ovih šesnaest puta..."
Abaz Džafić: „Dobro";
Petar Komnenić: „Čini li to Vašu poziciju još gorom, u smislu da ste Vi, bezbroj plus 
šesnaest puta upozorili televiziju koja nastavlja da kontinuirano sprovodi kampanju i lov na 
ljude u ovoj zemlji, a Vi ne činite ništa i ne koristite svoja zakonska ovlašćenja da jo j tu 
mogućnost oduzmete?"
Abaz Džafić: „То je sad oblik Vaše jezičke konstrukcije koju ja jako poštujem, ali je  odmah 
prepoznam. Znači, Agencija nikad nikom, pa ni televiziji Pink niti bilo kom drugom emiteru,

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardcQ.org


neće dozvoliti da uđe u zonu nečega što se zove kršenje zakona u onim elementarnim 
stvarima gdje se svuda u Evropi i  u svijetu oduzima dozvola. To sam rekao u Skupštini, to 
kažem kod Vas u studiju..."

U 44:27 minutu od početka emisije:
Petar Komnenić: „Ко je  mogao da omogući nelegalan ulazak jednoj srpskoj televiziji 2002. 
godine?"
Abaz Džafić: „ Nisam adresa za to pitanje..."
Petar Komnenić: „А jeste ii adresa za ovo pitanje, ako kažem da ste ih Vi natjerali da se 
ponašaju legalno?"
Abaz Džafić: „Naravno da jesam."
Petar Komnenić: „Ajde ovako, ako se ne radi o televiziji koja po potrebi siuži kao politička 
batina moćnicima u Srbiji, u Podgorici, koja je bi i a na usluzi i  JUL-u, i  Đinđiću, i  Vučiću, i 
gospodinu Đukanoviću možete li nam reći kao osoba ključno zadužena za ovaj ambijent, 
čime je  Televizija Pink, mimo ovoga, ovih kampanja o kojima govorimo čitavo veče potpuno 
opravdano i iz potpuno opravdanih profesionalnih razloga, mimo tih kampanja, poznata 
isključivo po nekim opskurnim, tabloidnim sadržajima, kontroverznim rijaiiti programima, 
zaslužila da jo j država Crna Gora dodijeli nacionalni resurs, nacionalnu frekvenciju?"
Abaz Džafić:,,Prvo..."
Petar Komnenić: „А navodno nam je  strašno stalo do zaštite mentalnog, kulturnog, 
jezičkog identiteta. Šta nas je  to rukovodilo da televiziji sa ovakvom pozadinom, ovakvog 
formata, tabloidnom, damo naš nacionalni resurs? Ajde recite mi to kao zagriženi 
suverenista."

U 47:00 minutu od početka emisije:
Abaz Džafić: „Samo malo, prvo, nisam znao da će cijeli razgovor da bude posvećen jednom 
emiteru, ali pristajem i na to"
Petar Komnenić: „Taj emiter je  najsporniji, a neće biti čitav posvećen samo jednom 
emiteru, ali je  on dobra priča da porazgovaramo o konkretnom ambijentu"
Abaz Džafić: „Ја sam pozvan ovdje i Vaš sam gost..."
Petar Komnenić: „Samo izvolite"
Abaz Džafić: „...vi birate, i  do kraja emisije da pričamo o Televiziji Pink, ja pristajem."

U 1:06:19 minutu od početka emisije:
Petar Komnenić: „Ako je  vaš cilj bio medijski pluralizam, ako je  vaš cilj bio da obogatite 
medijski sadržaj u javnom interesu, vodeći računa o nacionalnim interesima zemlje, kako je 
moguće da je država dozvolila televizijama sa strane, govorim o dva giganta, Prvoj i  Pink-u, 
da obje godinama uzimaju marketinški koiač tako što dominantno reemituju sadržaj koji se 
proizvodi u Beogradu? Da sad ne govorimo o tome koliko je  taj sadržaj bio probiemtičan, 
politički, ideološki, koliko u slučaju Pink-a bio poguban po mentalno zdravlje nacije. Ima U tu, 
uopšte, interesa javnosti?"
Abaz Džafić: „Ima."
Petar Komnenić: „Ima ii?"
Abaz Džafić: ,,U nečemu što se zove Vaše, Vaše razmišljanje po pitanju, Televizije Pink i 
Televizije Prva su crnogorski emiteri, shvatite to, jer moraju da budu..."
Petar Komnenić: „Stanite, mi govorimo"
Abaz Džafić: „...registrovani u Crnoj Gori, da poštuju crnogorske zakone, da plaćaju poreze 
državi Crnoj Gori, da proizvode, jedan, ne cijeli, aii jedan dio programa u državi Crnoj Gori."

2. Emiter je, dana 4. novembra 2017. godine, u informativnoj emisiji „Vijesti u pola 7" u 
terminu od 18:39:12 do 18:41:40 sati (2 minuta 28 sekundi) emitovao prilog koji je 
predmet prigovora. U nastavku je dat transkript emitovanog programskog sadržaja.

Najava: „Televizija Pink M juče je  negirala da je  direktor Agencije za elektronske medije, 
Abaz Džafić, gostujući prije dvije večeri u našoj emisiji „Načisto" rekao da je  emisija „Minut, 
dva" na Pink-u govor mržnje. I  sam Džafić je  Pink-u rekao da kad bude konstatovao kod

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.ora


nekog emitera govor mržnje, da će to staviti na papir i potpisati. Mi večeras podsjećamo, šta 
je Džafić rekao u spornoj izjavi iz koje se vidi da nije baš sve tako ružičasto."

U nastavku je dat segment iz emisije „Načisto", emitovane dana 02. novembra 2017. godine.
Petar Komnenić: „Da ii Vi, ajde prvo to recite, kao prvi čovjek u tom sistemu, prepoznajete 
tu, kažem, brutalnu kampanju koja se godinama sprovodi kroz format 'Minut, dva'?"
Abaz Džafić: „M i da nismo mislili da tu postoje određeni propusti, svi su obično biii vezani, 
upravo za tu informativnu emisiju, ne bi smo izrekli toliki broj, upozorenja toj televiziji. Imaii 
smo i dosta razgovora na tu temu, i jasno smo htjeli da se razgraniče, neka dva segmenta. 
Jedan je  informativni, a drugi je  propagandistički o kojem Vi govorite i kojeg je  biio. Je И bilo 
kršenja programskih standarda? Da. I  onda se..."
Petar Komnenić: „Ро kom osnovu? Je ii to najgrublje kršenje programskih standarda? Da li 
se tu radilo o širenju mržnje?"
Abaz Džafić: „Najgrublje kršenje programskih standarda su zaštita maloljetnika, i  širenje 
mržnje po nekim drugim osnovama..."
Petar Komnenić: „Kojim?"
Abaz Džafić: „Što se tiče nas tu..."
Petar Komnenić: J a  imam Vaš Pravilnik o programskim standardima..."
Abaz Džafić: „Dobro";
Petar Komnenić: „...koji kaže da je  govor mržnje, da su to svi oblici izražavanja kojima se 
podstiče, omogućava podsticanje Hi širi mržnja iii diskriminacija po osnovu rase, etničke, 
pripadnosti, poia, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja. Dakle, da li se tu radilo o 
širenju mržnje?"
Abaz Džafić: „То je  na samom kraju toga čiana"
Petar Komnenić: "Kakve veze ima gdje je, je li na početku ili na kraju?"
Abaz Džafić: „Оп je  preuzet, preuzet je  iz Evropske konvencije. Mi smo u krajnjem dužni da 
poštujemo taj stav 2 čiana 10 Evropske konvencije i kad možemo da reagujemo po tom 
pitanju. Uvijek smo reagovali. Emiterje..."
Petar Komnenić: „Samo mi prvo odgovorite, da li se ovdje radilo o širenju mržnje?"
Abaz Džafić: „О nekom obliku širenja mržnje, da."

Za navedeni dio priloga korišćeni su segmenti iz informativne emisije „Načisto" emitovane na 
Televiziji Vijesti dana 02. novembra 2017. godine (u gornjem desnom uglu naznačen datum 
emitovanja) u terminu od 20:00:07 do 21:21:15 sati.

3. Emisija je bila posvećena stanju u medjima i ne bavi se utvrđivanjem stavova različitih strana
o konkretnom pitanju, već razmatranju pitanja vezanim za nadležnost Agencije u oblasti 
medija.

4. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih kojih se odnose na isti temu, ali ni pravo podnosioca prigovora da ukoliko 
smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni na njih reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

5. Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, oni su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise.

6. Iznošenje stavova (ako se ne radi o televiziji koja po potrebi služi kao politička batina 
moćnicima u Srbiji, u Podgorici, koja je  bila na usluzi i JUL-u, i  Dindiću, i  Vučiću, i  gospodinu 
Đukanoviću ... čime je  Televizija Pink, mimo ovoga, ovih kampanja ... poznata isključivo po 
nekim opskurnim, tabloidnim sadržajima, kontroverznim rijaliti programima, zaslužila da jo j 
država Crna Gora dodijeli nacionalni resurs, nacionalnu frekvenciju), iako se može smatrati 
pretjerivanjem ili provokacijom, predstavljaju mišljenje/stav voditelja na čije iznošenje ima 
pravo u okviru svoje slobode izražavanja. Radi se o mišljenju koje emiter iznosi na osnovu 
svog tumačenja postupaka Agencije i podnosioca prigovora.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ardtSiardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

http://www.ardcq.org


7. Ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da je emiter prekršio načelo tačnosti. 
Ukoliko su izjave urednika emisije bile nepotpune ili netačne, onda se povodom takve 
objavljene informacije može podnijeti ispravka ili odgovor. Naime, podnosilac prigovora je 
imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o svojim stavovima i 
činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema raspoloživim 
informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

8. Takođe, objavljenim prilogom u informativnoj emisiji „Vijesti u pola 7' nisu prekršeni 
standardi definisani Zakonom i Pravilnikom, jer se u ovom slučaju prilog odnosi na 
prenošenje reagovanja podnosioca prigovora povodom emisije „Načisto", koja je predmet 
progovora, i odgovora emitera na navode podnosioca prigovora iznijete u reagovanju.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 5, 6, 7, 8 i 11 Pravilnika ni tačku 
7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-19 od 21.07.2011. godine kojom je propisano da je emiter 
odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu 
ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5_________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org

