
-

Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1870 
Podgorica, 14.09.2018. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1370 od 19.10.2017.g.), direktor Agencije za elektronske medije 
donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice (zaveden pod brojem 02-1370 
od 19.10.2017. godine) i privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru televizijskog programa ,,TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno- 
nadzorna mjera zbog kršenja člana čl. 7, 8, 11, 12 i 28 Pravilnika o programskim standardima 
u elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za 
emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 12. oktobra
2017. godine, priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 časa.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi istinitom, cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (člana 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze da su, u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji dužni 
da poštuju načela objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 st. 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani i 
da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi bilo koje 
grupe ili pojedinca (član 11 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

d. kršenja obaveze emitera da, kada se u programskim sadržajima iznose navodi o 
nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun 
bilo koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pruži priliku da učestvuju 
u programu ili da komentarišu date navode (član 12 stav 3 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

e. kršenja obaveze da se u programima elektronskih medija mora striktno poštovati 
pretpostavka nevinosti do donošenja pravosnažne odluke suda (član 28 stav 1 o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 
22:00 časa, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru ,,TV Pink M" upozorenje zbog kršenja načela 
objektivnosti i nepristrasnosti, odnosno propuštanja da svojim informativnim programom 
doprinosi istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran 
način i bez tendencioznog promovisanja interesa bilo koje grupe ili pojedinca. Emiter je

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


prekršio i obavezu da osobama na čiji račun su izneseni navodi o nepodobnim djelima ili 
negativne konotacije pruži priliku da učestvuju u programu ili da komentarišu date navode. 
Predmetnim prilozima emiter je prekršio i pretpostavku nevinosti. Upozorenje je izrečeno po 
prigovoru Željka Ivanovića, iz Podgorice u vezi sa prilozima emitovanim 12. oktobra 2017. 
godine u informativnim emisijama „Minut dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 časa".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 19. oktobra 2017. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina 
Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), 
kao emitera televizijskog programa ,,7V Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02- 
1370 od 19.10.2017. godine).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 12. oktobra 2017. godine u okviru programa ,,TV 
Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 12:00, 14:00, 16:00 časova i si., u kojem se, kako navodi 
podnosilac prigovora, „medijska grupa Vijesti' kleveće i diskredituje bez bilo kakvog suvislog argumenta Hi
d o ka za Tema predmetnom priloga, kako se navodi u prigovoru je vezana za „aferu Atlas banka i hapšenju 
više saradnika vlasnika AB Duška Kneževića, zbog kako SDT tvrdi pranja 100.000 dolara”.

Podnosilac prigovora posebno ukazuje na dio priloga u kojem se kaže: „Nezadovoljan postupkom 
svog vozača, Knežević u strahu iz Beograda poziva svoje štićenike iz Fronta, tražeći od njih da ovu laž 
ponove na konferenciji za medije, gdje oni dodatno napadaju i Specijalno državno tužilaštvo pokušavajući da 
lažni spin vlasnika bankrotiranog sistema vrate u javnost, u čemu im naravno podršku daju niskotiražni 
tabloidi, uprkos jasnom demantiju SDT-a".

Nadalje, podnosilac prigovora navodi da je citirani dio priloga pokriven „naslovnicom dnevnika 
VIJESTI na kojoj je  izvještaj sa pres konfrencije DF gdje je  saopšteno njihovo navodno saznanje da je 
spornih 100.000 dolara Knežević poslao gradonačelniku Podgorice Stijepoviću za potrebe DPS na 
oktobarskim izborima 2016" On ukazuje da emiter „ i u stotinama ranijih priloga (dosad ih je bilo 718) 
demonstriranim metodom klevetanja najuticajnije i  najkredibilnije medijske kuće u CG i regionu,... pokušava 
da svoje gledaoce bez ijednog argumenta ubijedi u suprotno - da su Vijesti neozbiljne, nekredibilne, da 
manipulišu javnošću i slično. Ali, evo činjenica koje jasno demantuju podmetačine i neistine iz ovog priloga". 

Podnosilac prigovora je posebno istakao sljedeće navode u prilogu i ocijenio ih da su „podmetačine i
neistine

- „da Vijesti daju 'podršku' bilo čijem spinovanju javnosti ...u konkretnom slučaju Vijesti su samo 
prenijele glavnu poruku sa presa najveće opozicione grupacije tako da je  potpuno nejasno u čemu je  
uredništvo Pink M prepoznalo spin!?"

- „uredništvo Pink M optužuje Vijesti da su dio neke zavjereničke grupe koju predvode DF i 
predsjednik Atlas grupe Duško Knežević a čiji je  cilj da se napadaju i dikredituju SDT i gradonačelnik 
PG S. Stijepović! Teška optužba bez bilo kakvog dokaza i argumenta".

- „uredništvo Pink M ovim prilogom brani gradonačelnika Podgorice Stijapovića tvrdeći da on nema 
nikakve veze sa pomenutih 100.000 dolara i da je  to demantovao SDT! Radi se o brutalnoj 
izmišljotini jer SDT nije dementovao da je  bilo ko povezao Stijepovića sa ovih 100.000 dolara već da 
je  bilo ko od uhapšenih službenika Atlas banke tako nešto izjavio pred SDT'.
Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 

elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:
prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu). Podnosilac prigovora je posebno istakao da „prilog predstavlja grubo kršenje 
Pravilnika Agencije, s ciljem da se javnost obmane i dovede u zabludu, a konkurent na medijskom 
tržištu diskvalifikuje i eleminiše."

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno
zastupljeni").
prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"). U prigovoru se navodi da je "jasno da je  
emitovanjem ovakvog priloga koji je  baziran na jasnim falsifikatima, uredništvo Pink M prekršilo 
pomenuti član Pravilnika".
prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je 
717 prilog Pink M TV u posljednjih 4 godine usmjeren na rušenje kredibiliteta dnevnika i TV Vijesti 
kao glavnog konkurenta na tržištu Pink M, s ciljem da se sistematično i dugotrajno promovišu 
interesi vlasnika same Pink TV kojoj je  naša medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti), jer, kako se navodi, „niko iz Pink M nije zvao nadležne u nezavisnom dnevniku 
Vijesti da provjeri ove optužbe i objavi naš komentar na ovu temu".
Na kraju, podnosilac prigovora izražava nadu da su se, „па osnovu svega izloženog i nakon desetina 

usvojenih prigovora AEM-a na izvještavanje TV Pink M u slučaju medijske kuće Vijesti, ...stvorile 
pretpostavke za izricanje ozbiljnije mjere prema emiteru Pink M".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 19.10.2017. godine (akt broj 05-1370/1 od
19.10.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 111 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom 
Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano 
izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1370/2 od 19.10.2017.god.).

Dana 24.10.2017.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1370/3 
od 24.10.2017.god.) u kojem se navodi da Željko Ivanović, nigdje ne osporava eksplicitno ono što je  Pink 
M objavio". U izjašnjenju se navodi da je „dana 12.10.2017. TV Pink M u informativnoj formi 'Minut, dva' 
emitovala prilog u vezi sa hapšenjem zaposlenih Atlas banke koji se terete za krivično djelo pranje novca".

Povodom činjenice da „podnosilac prigovora zamjera na navodima da ovaj tabloid daje podršku 
vlasniku Atlas banke Dušku Kneževiću i cjelokupnom slučaju u vezi sa pranjem novcđ', emiter je ukazao „od 
dana hapšenja 06.10.2017 godine, nekoliko puta Knežević je dao izjavu pomenutom mediju navodeći, 
između ostalog, da je na liječenju u Beogradu, a učestali su bili navodi i pojedinih opozicionih političkih 
partija u vezi sa ovim slučajem", što kako se navodi „nije teško zaključiti da su Vijesti dale 
znatno više prostora pomenutom slučaju nego ostali pa otuda i zaključak da ovaj medij daje 
podršku vlasniku Atlas banke".

U vezi sa navodom podnosioca prigovora da emiter „staje u odbranu gradonačelnika Slavoljuba 
Stijepovića", emiter naglašava da se „71/ Pink M u pomenutom prilogu poziva se na saopštenje Specijalnog 
državnog tužilaštva navodeći izvor Takođe, on citira zvanično saopštenje SDT-a od 07.10.2017.g. u 
kojem se kaže: „Specijalno državno tužilaštvo negira tvrdnje da je jedan od osumnjičenih za krivično djeio 
pranje novca, u vezi sa tim krivičnim djelom pominjao ime gradonačelnika Podgorice. Specijalno državno 
tužilaštvo, takođe, negira navode da se Glavni specijalni tužilac povodom ovog predmeta konsultovao sa biio

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

3_________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


kim. Glavni, kao i drugi specijalni tužioci, prilikom donošenja odluka u bilo kom predmetu, konsultuju 
isključivo Ustav i Zakon".

Nadalje, u izjašnjenju se navodi da „da podnosilac prigovora nije iskoristio pravo na ispravku i 
odgovor iz člana 26 Zakona o medijima".

Na kraju, emiter predlaže da Agencija odbije prigovor kao neosnovan.
Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 

emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:
1. Dana 12. oktobra 2017. godine, emiter je u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 14:00:29 

do 14:01:55 sati (1 minut 26 sekundi) emitovao prilog koji je predmet prigovora.
Novinarski tekst -  (OFF): „Kako saznaje Pink M, biznismen Duško Knežević, znajući da se 
istražuje njegovo djelovanje za pranje novca jer je prije dva mjeseca bio u Tužilaštvu tim povodom, 
otišao je u Beograd na nekakvo navodno liječenje, kako bi izbjegao da se nađe pred crnogorskim 
zakonima. Odatle je davao naloge svojim službenicima šta da rade u slučaju poziva istražnih organa. 
Kako je svom vozaču Vlatku Rašoviću rekao da lažno optuži gradonačelnika Podgorice i školskog 
druga Slavoljuba Stijepovića, nadajući se da će uz pomoć miješanja političara iz DPS-a zaustaviti 
istragu. Rašović je  tu laž i rekao u policiji, aii kako je to sve ostavilo ravnodušnim, u strahu da se još 
više ne okupa u neistinama, odlazeći kod tužioca ovu laž nije smio da ponovi. Nezadovoljan 
postupkom svog vozača, Knežević u strahu iz Beograda poziva svoje štićenike iz Fronta, tražeći od 
njih da ovu iaž ponove na konferenciji za medije, gdje oni dodatno napadaju i Specijalno državno 
tužilaštvo pokušavajući da lažni spin vlasnika bankrotiranog sistema vrate u javnost, u čemu im 
naravno podršku daju niskotiražni tabloidi, uprkos jasnom demantiju SDT-a. Podsjećamo da je 
Knežević imao aktivnu ulogu i pomoć Demokratskom frontu, dok su ovi spremali kampanju za izbore
16. oktobra prošle godine. Hotel „Majestic", čiji je  vlasnik Knežević, bio je  i neformalni štab političara 
iz DF-a i njihovih ruskih partnera. A cijenjeni građani vide sad da je  umiješan u pranje novca kojima 
su ruski centri finansirali rušenje crnogorske vlasti i  pripremu terorizma."
Govorni dio priloga pokriven je fotografijama i kadrovima lica o kojima je riječ u prilogu, zatim 
fotografijama ranije objavljene naslovne strane: Nezavisnog dnevnika Vijesti: „Ваја policiji rekao da 
mu je Migo dao 100.000 dolara", Nezavisnih dnevnih novina Informer: „Informer raskrinkao vrh DF 
/  Kešoiovci! Došli u Beograd po lovu iz Rusije /  Frontovci, odakle vam 600.000€", kao i tekst „Daka 
novcem ruskih tajkuna kešira front za koji nije vidljiv izvor objavljivanja.
Takođe se, kao pokrivalice, koriste i fotografije (screenshot) tekstova sa različitih portala: ,,In4S: 
Gradonačelnik Podgorice zamijenio 100.000$ u Atlas banci", „Optužili Miga da je  oprao 100.000 
dolara", „DF: Da se ispita odakle 100.000 dolara Slavoljubu Stjepoviću; Bečića nećemo za 
predsjedničkog kandidata", „Stijepović uoči izbora zamijenio 100.000$", „DF: Stijepović uoči izbora 
zamijenio 100.000 dolara".
U prilogu su, takođe, prikazani kadrovi zgrade Tužilaštva, Uprave Policije, kao i kadrovi akcije 
privođenja određenog lica. Tokom priloga emitovani su i kadrovi Beograda, beogradskog hotela 
„Majestic", kao i fotografije predstavnika opozicije, navodno napravljene u Beogradu.
Prilog je 12.10.2017. godine emitovan u terminima od 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 sata.

2. Članom 7 stav 1 alinej a) Pravilnika propisana je obaveza emitera, koji proizvode (uređuju i emituju) 
informativni program, da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose slobodnom, 
istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu.

3. članom 11 stav 1 Pravilnika je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu 
u obradi određene tematike".

4. članom 11 stav 2 Pravilnika je propisano da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno 
promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno ukoliko se takvi 
sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda.

5. Članom 12 stav 3 Pravilnika je propisano da kada se u programskim sadržajima iznose navodi o 
nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje 
osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu ili da 
komentarišu date navode.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


6. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke 
pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji 
se odnose na istu temu pri čemu mora voditi računa o normama propisanim Zakonom o 
elektronskim medijima i Pravilnikom.

7. Emitovani prilog je posvećen istrazi zbog sumnje da su određena lica (povezana sa ,,biznismenom 
Duškom Kneževićem", odnosno, „zaposleni Atlas banke") učinila krivična djela stvaranje kriminalne 
organizacije i pranje novca, što je pitanje od interesa za javnost. Ne može se dovesti u pitanje pravo 
emitera da izvještava o toku i akterima istrage za pomenuta krivična djela, kao i iznošenje i/ili 
prenošenje informacija o okolnostima i činjenicama koje mogu ukazati na postupke i/ili veze lica 
koja su, navodno, direktno ili indirektno povezana za licima pod istragom. Pri tome, emiter je dužan 
da vodi računa da se u programima elektronskih medija mora striktno poštovati pretpostavka 
nevinosti do donošenja pravosnažne odluke suda (član 28 stav 1 Pravilnika).

8. Objavljivanje informacija o toku pomenute istrage SDT-a, može se posmatrati kao doprinos 
blagovremenom, ali ne i istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti.

9. Objavljivanjem navoda koji glasi „...biznismen Duško Knežević, znajući da se istražuje njegovo 
djelovanje za pranje novca jer je  prije dva mjeseca bio u Tužilaštvu tim povodom, otišao je u 
Beograd na nekakvo navodno liječenje, kako bi izbjegao da se nađe pred crnogorskim zakonimd', 
kao i nadajući se da će uz pomoć miješanja političara iz DPS-a zaustaviti istragu", lično uvjerenje
i mišljenje urednika ili novinara diskriminatorno je uticalo na način predstavljanja teme priloga.
Navodi koji se odnose na:
a. D.Kneževića („vozaču ... rekao da lažno optuži gradonačelnika Podgorice", , „...poziva svoje 

štićenike iz Fronta, tražeći od njih da ovu laž ponove na konferenciji za medije"),
b. V. Rašovića {„...laž rekao u policiji"),
c. Demokratski front {„..Knežević u strahu iz Beograda poziva svoje štićenike iz Fronta", tražeći od 

njih da ovu laž ponove na konferenciji za medije),
d. Podnosioca prigovora kao predstavnika dnevnnog lista „Vijesti" {„...napadaju i Specijalno 

državno tužilaštvo pokušavajući da iažni spin vlasnika bankrotiranog sistema vrate u javnost, u 
čemu im naravno podršku daju niskotiražni tabloidi"),

predstavljeni su kao činjenično stanje, odnosno dio izvještaja o događaju (sprovođenje sitrage od 
strane SDT u konkretnom slučaju navodnog stvaranje kriminalne organizacije i pranje novca ), što 
čini suštinu priloga. Time je prekršeno „načelo nepristrasnosti".

10. Objavljivanjem navoda koji glasi: „Nezadovoljan postupkom svog vozača, Knežević u strahu iz 
Beograda poziva svoje štićenike iz Fronta, tražeći od njih da ovu laž ponove na konferenciji za 
medije, gdje oni dodatno napadaju i Specijalno državno tužilaštvo pokušavajući da lažni spin vlasnika 
bankrotiranog sistema vrate u javnost, u čemu im naravno podršku daju niskotiražni tabloidi, 
uprkos jasnom  demantiju SDT-a.", emiter je propustio da ponudi instinitu i cjelovitu informaciju
o „demantiju SDT-a". Naime, u Saopštenju SDT od 07.10.2017. godine (dostupno na veb-sajtu SDT 
httD://www.tuzilastvoca.me/index.DhD/odielienie-za-suzbiianie-oraanizovanoQ-kriminala-koruDciie- 
terorizma-i-ratnih-zlocina/saopstenjal se kaže da „Specijalno državno tužilaštvo negira tvrdnje da je  
jedan od osumnjičenih za krivično djelo pranje novca, u vezi sa tim krivičnim djelom pominjao ime 
gradonačelnika Podgorice
Emiter je propustio da ponudi cjelovitu i istinitu informaciju. Umjesto toga, on svoju ocjenu da 
predstavnici „Fronta, ... dodatno napadaju i Specijalno državno tužilaštvo pokušavajući da lažni spin 
vlasnika bankrotiranog sistema vrate u javnost, u čemu im naravno podršku daju niskotiražni 
tabloidi", opravdava ocjenom da to rade „uprkos jasnom  demantiju SDT-a", iako se može 
konstatovati da, kako podnosilac prigovora ukazuje, „SDT nije dementovao da je  biio ko povezao 
Stijepovića sa ... 100.000 dolara već da je  biio ko od uhapšenih službenika Atlas banke tako nešto 
izjavio pred SDT'.
Takvom uređivačkom intervencijom i objavljivanjem činjeničnog izvještavanja (SDT objavilo 
saoštenje u vezi sa konkretnom istragom) zajedno sa svojim stavovima i komentarima, emiter je 
favorizovao jednu stranu i uticao da se tema priloga ne predstavi na objektivan način, čime je 
prekršio „načelo objektivnosti".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5_________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.tuzilastvoca.me/index.DhD/odielienie-za-suzbiianie-oraanizovanoQ-kriminala-koruDciie-
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


11. Iako je na njihov račun izneseno niz ozbiljnih navoda, emiter je propustio da pokuša da pribavi i 
objavi stavove lica koja se pominju u prilogu, a posebno:

a. D.Kneževića {„...otišao je  u Beograd na nekakvo navodno liječenje, kako bi izbjegao da se nađe 
pred crnogorskim zakonima", „...vozaču ... rekao da iažno optuži gradonačelnika Podgorice,... 
nadajući se da će uz pomoć miješanja političara iz DPS-a zaustaviti istragu", „...poziva svoje 
štićenike iz Fronta, tražeći od njih da ovu iaž ponove na konferenciji za medije", „...građani vide 
sad da je umiješan u pranje novca kojima su ruski centri finansirali rušenje crnogorske vlasti i 
pripremu terorizma"),

b. Demokratski front {„..Knežević u strahu iz Beograda poziva svoje štićenike iz Fronta, tražeći od 
njih da ovu iaž ponove na konferenciji za medije", „...napadaju i Specijalno državno tužilaštvo 
..."),

c. Podnosioca prigovora kao predstavnika dnevnnog lista „Vijesti" {„...napadaju i Specijalno državno 
tužilaštvo pokušavajući da iažni spin vlasnika bankrotiranog sistema vrate u javnost, u čemu im 
naravno podršku daju niskotiražni tabloidi"),

Na taj način emiter nije na pravičan i izbalansiran način omogućio predstavljanje svog i stava lica na 
koga se navodi odnose, već je promovisao samo stavove „jedne strane", što je suprotno članu 11 st.
1 i 2 Pravilnika.

12. S obzirom da su na račun pomenutih lica ili organizacija izneseni navodi o nepodobnim djelima ili 
negativne konotacije, emiter je propustio da im pruži priliku da učestvuju u programu ili da 
komentarišu date navode. Time je prekršio član 12 stav 3 Pravilnika.

13. Emiter nije poštovao pretpostavku nevinosti do donošenja pravosnažne odluke suda, jer je za 
D.Kneževića iznio navode da je „umiješan u pranje novca kojima su ruski centri finansirali rušenje 
crnogorske vlasti i  pripremu terorizma", iako to nije potvrđeno pravosnažnom odlukom suda. Time je 
prekršio čian 28 stav 1 Pravilnika.
Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 

emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7 stav 1 
alineja a), 8 st. 1, 11 st. 1 i 2, 12 stav 3 i 28 stav 1 Pravilnika, zbog kršenja načela objektivnosti i 
nepristrasnosti, odnosno propuštanja da doprinosi istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, 
na pravičan i izbalansiran način, bez tendencioznog promovisanja interesa bilo koje grupe ili pojedinca, ne 
pružanja prilike da učestvuju u programu ili da komentarišu navode osobe na čiji račun su izneseni navodi o 
nepodobnim djelima ili negativne konotacije, kao i zbog kršenja pretpostavke nevinosti.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 
22:00 časa.

Ovo iješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Arhiva

6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora

