
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE 

Broj: 01-86/1 
Podgorica, 21.01.2019. godine

Z A P I S N I K
sa 219. sjednice Savjeta, održane 21. januara 2019. godine

Dvjesta devetnaesta sjednica Savjeta Agencije za elektronske medije (u daljem tekstu: SAEM) 
je počela u 11:15 sati.

Sjednici su prisustvovali članovi:

1. Ranko Vujović,
2. Edin Koljenović,
3. Rajko Todorović i
4. Budimir Damjanović.

Sjednici nije prisustvovao član prof. dr Saša Knežević.
Pored navedenih, sjednici SAEM-a prisustvovali su i: Abaz Džafić -  direktor Agencije, Jadranka 

Vojvodić, Sunčica Bakić - pomoćnice direktora, Elvira Ceković - rukovoditelj ka službe za odnose sa 
javnošću i opšte poslove i Ranka Novaković - sekretarka SAEM-a.

Sjednicom SAEM-a predsjedavao je predsjednik Ranko Vujović.

Usvojen je sljedeći
DNEVNI RED:

1. Pismo ministra kulture Crne Gore SAEM-u i

2. Razno.

• Tačka 1: Pismo ministra kulture Crne Gore SAEM-u
Ministar kulture Crne Gore Aleksandar Bogdanović uputio je dopis AEM-u i SAEM-u i pozvao ih 

da preduzmu mjere iz nadležnosti zbog, kako je naveo, višemjesečne negativne kampanje koju protiv 
Crne Gore posredstvom kablovskih operatera sprovode televizije „Pink" i „Happy". Poziva regulatorni 
organ da, u skladu sa međunarodnim standardima iz ove oblasti, pravnim sistemom Crne Gore, 
političkom i institucionalnom nezavisnošću, shodno mjerama primjerenim demokratskom društvu, 
zaštitite legitimne interese Crne Gore u dijelu prava koje se odnosi na ograničenje prijema i 
reemitovanja audiovizuelnih medijskih usluga.

Ranko Vujović smatra da nije dobro da Vlada upozorava Agenciju za ono što je to njena oblast. 
Kaže da se već pričalo o jednom spornom programu „Happy" televizije (,,Posle ručka11 iz decembra 
2018.g), za koji je SAEM u decembru prošle godine, dobio nalaz sektora za monitoring i da je tada 
tražio da se problem proceusira prema regulatoru iz Srbije ali da tada nije ništa urađeno po navedenom 
pitanju.

Strana 1 od 3



Rajko Todorović smatra da i SAEM nije bio dovoljno aktivan i konkretan u reagovanju i da nije 
dovoljno obraćao pažnju. Smatra da emisije na televizijama „Pink M" i „Happy", ali i na nekim drugim 
televizijama, vode specijalni rat protiv Crne Gore, vrijeđaju kulturno, identitetski, na najnižem mogućem 
nivou i da ovakvim situacijama treba stati na kraj. Naglašava da SAEM i AEM moraju uraditi sve u 
skladu sa svojim ovlašćenjima i međunarodnim aktima da ne dolazi do sličnih situacija.

Direktor AEM se slaže da neki programi imaju oblik organizovane kampanje koja ima za cilj 
Crnu Goru. AEM je i do sada redovno vršila monitoring emisija na pomenutim televizijama. SAEM je taj 
koji preduzima mjere radi privremenog ograničenja slobode prijema i reemitovanja AVM usluga iz 
drugih država, a samim tim pokreće i proceduru. Dogovor je bio da se formira predmet sa više sličnih 
slučajeva, kao što je i emisija „Posle ručka" iz decembra 2018.g. za koju je SAEM već dobio nalaz 
Sektora za monitoring. Od tada Sektor za monitoring nije bilo zabilježio slične situacije, a u emisijama 
kada je spominjana Crna Gora, u zadnje vrijeme, nije bilo kršenja Konvencije o prekograničnoj televiziji 
i Direktive o AVM uslugama. AEM će i dalje aktivno pratiti pomenute televizije.

Sunčića Bakić je kazala da već par godina na ovim televizijama bilo sličnih situacija i one se 
redovno prate. Ozbiljnih kršenja Konvencije o prekograničnoj televiziji i Direktive o AVM uslugama je 
bilo na novou incidenta. Tokom ljeta prošle godine bilo je više priloga gdje su se svakodnevno bavili 
Crnom Gorom, što je više bila kampanja, a ne govor mržnje. Prvi veći slučaj gdje je bilo kršenja je 
informativni program „Posle ručka" koji je emitovan 3. decembra 2018. godine, u terminu od 15:15:07 
do 17:30:41 sati. Po mišljenju Sektora za monitoring ova emisija predstavlja sadržaj kojim se vrši 
podsticanje mržnje i netrpeljivosti, usmjerene prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti. Tada je 
SAEM-u dostavljen nalaz i transkript i formiran je predmet. Od tada Sektor za monitoring je pratio 
emisije na ovoj televiziji i nije bilo kršenja člana 48 Zakona o elektronskim medijima. U nastavku 
sjednice dostavila je transkript više emisija koje je Sektor za monitoring zabilježio na televizijama „Pink 
M" i „Happy". Naglasila je da su transkripti emisija primjeri kampanje, spinovanja, pristrasnosti, ali u 
njima nema govora mržnje, poziva na nasilje itd.

Ranko Vujović je kazao da poslije dobijenog transkripta za emisiju „Posle ručka" SAEM nije 
dobio pravni nalaz od AEM.

Jadranka Vojvodić je kazala da će ubuduće uz transkript SAEM dobiti i nalaz da li je neka 
emisija sporna ili ne. Naglasila je da se sve televizije prate, posebno domaći kanali, i stručne službe nisu 
zaključile da je ijedan emiter do sada ispunio uslove da se protiv njega pokrene procedura. To je razlog 
zašto SAEM do sada nije dobio incijativu od AEM. Regulator može da pokrene proceduru prema 
stranom emiteru ako prekrši član 48 Zakona elektronskim medijima najmanje dva puta u proteklih 12 
mjeseci. Istakla je da na osnovu sadašnje regulative ne postoji mjera upozorenja već prekid emitovanja 
određenog sadržaja, što nije proporcijalna mjera.

Ranko Vujović je predložio da se pokrene procedura i zatraži od regulatora u Srbiji da u okviru 
svojih nadležnosti preduzmu neophodne radnje radi utvrđivanja odgovornosti emitera televizijskog 
programa „Happy" za uočene nepravilnosti, kao i mjere za njihovo otklanjanje u narednom periodu. Što 
se tiče emisije „Posle ručka" gdje je gostovao Šešelj, smatra da je njegovo pozivanje na vojno 
intervenisanje protiv Crne Gore govor mržnje.

Edin Koljenović je kazao da poslije dobijenog transkripta emisije „Posle ručkđ\ gdje evidentno 
stoje naznačeni djelovi za koje smatra da su problematični, mislio da je predmet formiran i da je u 
proceduri. Slaže se sa predlogom da se od regulatora u Srbiji zatraži okretanje procedure prema 
televiziji „Happy". SAEM ima odgovornost prema državi i prema složenom političkom trenutku i mora da 
reaguje, u skladu sa zakonom i međunarodnim konvencijama. Naveo je još jednu spornu emisiju 
„Dobro jutro Srbijć\ emitovanu na televiziji „Happy" 16.10.2018.g, u kojoj su gosti emisije Vojislav 
Šešelj i Slavko Kalezić. Lično nema dilemu da se radi o kršenju Konvencije o prekograničnoj televiziji i 
Zakona o elektronskim medijima.

Budimir Damjanović se slaže da se treba obratiti regulatornoj agenciji u Srbiji i ukazati na 
postojeći problem.

Direktor AEM se slaže da se pošalje pismo regulatoru Srbije i vjeruje da će u duhu dobre 
saradnje preduzeti mjere sprječavanja emitovanja sličnih spornih sadržaja, a ako to ne urodi plodom 
AEM će reagovati shodno zakonu. Ponavlja da AEM budno prati sve emitere.

SAEM je na sjednici konstatovao će na principijelnim osnovama reagovati po pitanju kršenja 
člana 48 Zakona elektronskim medijima bez obzira o kojem se emiteru radilo i iz koje države dolazio, u 
skladu sa svojim ovlašćenjima i međunarodnim aktima.
Zaključak:

SAEM je donio odluku da se pokrene procedura i da, na osnovu člana 6 Zakona o elektronskim 
medijima, zatraži od Regulatornog tijela za elektronske medije u Srbiji da pokrene proceduru za

Strana 2 od 3



utvrđivanje odgovornosti emitera televizijskog programa „Happy" iz Srbije, zbog podsticanja, 
omogućavanja podsticanja ili širenja mržnje ili diskriminacije od strane ovog emitera te preduzme 
adekvatne mjere.

• Tačka 2: Razno
SAEM nije imao konkretnih tema po ovoj tački dnevnog reda.

Sjednica je završena u 12:30 sati. Sa sjednice će se poslati saopštenje za medije.

Zapisnik sastavila 
Ranka Novaković

Strana 3 od 3


