
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE 

Broj: 01-123/1 
Podgorica, 10.02.2020. godine 

Z A P I S N I K  
sa 240. sjednice Savjeta, održane 7. i lO.februara 2020. godine

Dvjesta četrdeseta sjednica Savjeta Agencije za elektronske medije (u daljem tekstu: SAEM) je 
počela 7. februara u 11:10 sati.

Sjednici su prisustvovali članovi: i

1. Ranko Vujović,
2. prof.dr. Saša Knežević,
3. Edin Koljenović,
4. Rajko Todorović i
5. Boris Raonić.

Pored navedenih, sjednici SAEM-a prisustvovali su i: Goran Vuković -  direktor Agencije, 
Jadranka Vojvodić - pomoćnik direktora - rukovodilac Sektora za pravne i ekonomske poslove, Đorđe 
Vujnović - savjetnik direktora za međunarodne odnose i Ranka Novaković - sekretar SAEM-a.

Sjednicom SAEM-a predsjedavao je predsjednik Ranko Vujović.

Shodno članu 42 Statuta AEM i člana 8 Poslovnika o radu SAEM-a članovi su, na predlog 
predsjednika, jednoglasno glasali da sjednica bude zatvorena za javnost.

Usvojen je sljedeći

DNEVNI RED:

1. Zapisnik sa 239. sjednice;

2. Odgovor REM-a na dopise SAEM-a;

3. Zahtjev EKIP-a za dobijanje saglasnosti za izmjenu Plana raspodjele radio-frekvencija iz 

opsega 87,5 -  108 MHz za FM radio;

4. Predlog Pravilnika o pravima i obavezama emitera tokom kampanje za izbore za 

odbornike u Skupštini opštine Tivat, koji će biti održani 5. aprila 2020.godine i

5. Razno.

• Tačka 1: Zapisnik sa 239. sjednice 
Zaključak:

Usvojen je zapisnik sa 239. sjednice.

Strana 1 od 5



• Tačka 2: Odgovor REM-a na dopise SAEM-a
SAEM je 15.01.2020. godine uputio Regulatornom tijelu za elektronske medije u Srbiji 

Obavještenje o kršenju člana 7 stav 1 Konvencije o prekograničnoj televiziji i člana 6 Direktive o 
audiovizuelnim medijskim uslugama u programu „TV Happy" (akt broj 01- 29 od 15.01.2019.godine) i u 
programu „TV Pink M" (akt broj 01-30 od 15.01.2019.godine) i „RTS 1" (akt broj 01- 31 od
15.01.2019.godine). SAEM je izrazio spremnost da dostavi sve neophodne dodatne informacije i 
zahtijevao da o ishodu preduzetih mjera bude obaviješten u pisanoj formi što prije, a najkasnije u roku 
od 15 dana od dana dostavljanja ovog obavještenja.

Regulatorno tijelo za elektronske medije Srbije je 4. februara (nakon isteka roka od 15 dana) 
dostavilo odgovore na Obavještenja SAEM-a: Odgovor (akt broj 07-165/20-4 od 04.02.2020. godine, 
zaveden u Agenciji pod br. 01- 29/1 od 04.02.2020.godine); Odgovor (akt broj 07-164/20-4 od
04.02.2020. godine, zaveden u Agenciji pod br. 01- 30/1 od 04.02.2020.godine) i Odgovor (akt broj 07- 
163/20-4 od 04.02.2020. godine, zaveden u Agenciji pod br. 01- 31/1 od 04.02.2020.godine). U 
odgovorima su naveli da za emisije za koju je SAEM poslao obavještenje o kršenju člana 7 stav 1 
Konvencije o prekograničnoj televiziji u programima "RTS 1", "Happy TV" i "TV Pink M", nakon 
sprovedenog postupka, a na osnovu izvještaja stručnih službi Regualtornog tijela za elektronske medije 
i izjašnjenja predstavnika pomenutih televizija donijelo odluku da u navedenim slučajevima nijesu 
prekršene odredbe člana 7 stav 1 Konvencije o prekograničnoj televiziji, odnosno da u programima nije 
neprikladno isticano nasilje, niti je podsticana rasna ili bilo koja druga netrpeljivost. Povodom navoda o 
kršenju člana 6 Direktive, istakli su da je zakonodavstvo Republike Srbije harmonizovano sa istom u 
smislu obaveza koje Republika Srbija ima u procesu pridruživanja Evropskoj uniji, i u skladu sa 
odredbama Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju potvrđenog između Evropskih zajednica i njihovih 
država članica sa jedne strane, i Republike Srbije, te da je pozivanje na odredbe navedene Direktive 
neosnovano. Na kraju su naveli da iskazuju volju i želju da razlike u mišljenjima i stavovima po 
predmetnim pitanjima nastalim između dva nezavisna regulatorna tijela prevaziđu zajedničkim 
dogovorom u skladu sa procedurom koju predviđa Konvencija o prekograničnoj televiziji čije su 
potpisnice Srbija i Crna Gora.

AEM je dostavila transkript više emisija ove tri televizije u periodu od 14.01.2020. do
5.02.2020.godine. Direktor AEM je kazao da je za navedeni period od 22 dana na programu tri televizije 
("TV Happy", "TV Pink M", "RTS") zabilježeno, u okviru kolažnih programa (tipa: jutarnji program) ili u 
formi posebnih sadržaja, oko 80 programskih cjelina (priloga) koje su imale za temu aktuelne dogođaje 
u Crnoj Gori. Priloga je najviše bilo na TV Happy (50) u prosjeku dva priloga dnevno. Slijedi Pink (21), 
sa prosječno jednim prilogom po danu. Najmanje priloga je bilo na RTS-u (11). Tokom navedenog 
perioda, u okviru klasičnog informativnog programa, sve tri televizije, bio je značajan broj informacija 
vezanih za trenutna dešavanja u Crnoj Gori. Obrađeni prilozi su uglavnom imali formu dijaloga, debate, 
koja podrazumijeva učešće jednog ili više gostiju u studiju sa raspravom na temu. U ovih 80 priloga 
učešće je uzelo nešto više od 80 gostiju. Od navedenog broja učesnika, oko 25 njih ima ponovljena 
učešća, gostovanja na različitim televizijama i u različitim formatima.

Ranko Vujović je kazao da su emiteri i nakon dostavljanja Obavještenja nastavili sa 
emitovanjem sadržaja koji podstiču mržnju, netrpeljivost i diskriminaciju prema pripadnicima 
crnogorske nacionalnosti. U pitanju su emisije u okviru TV programa ,,TV Happy" („Ćirilica" , „Posle 
ručka" i „Dobro jutro Srbijo") i „TV Pink M" (Novo jutro"). Očigledno je da se radi o ozbiljnijoj smišljenoj 
propagandi protiv Crne Gore koja traje već duže vrijeme.

Edin Koljenović je kazao da su zahtjevi prema regulatornom tijelu Srbije nijesu urodili plodom i 
ono što se vidi po emisijama i transkriptima, situacija se inteziviraia i sada se jasno prepoznaje 
očiglednost kampanje protiv Crne Gore koja se ogleda i u konkretnim kršenjima članova Zakona i 
Konvencije. Smatra da u tome prednjače emisije na "Happy TV" i jutarnji program na "TV Pink M".

Saša Knežević je kazao da je odgovor REM-a Srbije karakterističan po tome što nema nikakvog 
obrazloženja. Smatra da se u emisijama RTS, a na osnovu dostavljenih transkripta, nije bilo kršenja 
Zakona i standarda.

Ranko Vujović se slaže i dodaje da se kompletan program RTS-a od navedenih televizija 
razlikuje po profesionalnosti, čak i program "TV Pink M", osim jutarnjeg programa.

Rajko Todorović se slaže i kaže da je u pitanju najhisteričnija propaganda protiv Crne Gore. 
SAEM je trebao mnogo ranije da reaguje.

Strana 2 od 5



Boris Raonić je kazao da ga kao člana Savjeta ne zanima da li je u pitanju kampanja, već da li 
se krši Zakon i Konvencija o prekograničnoj televiziji. Podsjetio je na član 48 zakona o elektronskim 
medijima kojim je propisano da se AVM uslugom se ne smije podsticati mržnja ili diskriminacija po 
osnovu rase, etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, 
nacionalnog ili socijalnog porijekla, imovnog stanja, članstva u sindikatu, obrazovanja, društvenog 
položaja, bračnog ili porodičnog statusa, starosne dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog 
nasljeđa, rodnog identiteta ili polne orijentacije. SAEM treba poslije pregleda emisija i transkripta da 
donese odgovaraju odluku u skladu sa Zakonom. Po njemu sporna je samo emisija „Ćirilica" na ,,TV 
Happy",a što se tiče emisija „Posle ručka" i „Dobro jutro Srbijo" na „TV Happy" i „Novo jutro" na ,,TV 
Pink M" ostaje uzdržan.

SAEM je zaključio da je u okviru TV programa „TV Happy" („Ćirilica", „Posle ručka" i „Dobro 
jutro Srbijo") i ,,TV Pink M" (Novo jutro") i nakon dostavljanja Obavještenja o kršenju člana 7 stav 1 
Konvencije o prekograničnoj televiziji i člana 6 Direktive o audiovizuelnim medijskim uslugama, 
nastavljeno sa emitovanjem spornog izražavanja. SAEM je zaključio da se predmetnim programskim 
sadržajima vršeno podsticanje na mržnju, netrpeljivost i diskriminaciju prema pripadnicima crnogorske 
nacionalnosti. Pri tome je korišćeno pogrdno, uvredljivo ili uznemiravajuće izražavanje koje podstiče 
intenzivne negativne emocije, iskazivanje neprijateljstva ili želju za diskriminacijom, kao i 
omalovažavanje ili obezvrjeđivanje pripadnika crnogorske nacionalnosti, negiranjem njihovog 
nacionalnog identiteta. Ne dovodeći u pitanje pravo emitera da informiše javnost o pitanjima od javnog 
interesa, emitovanim sadržajima se iz emisije u emisiju i skoro svakodnevno omogućava, podstiče i 
opravdava osjećaj negiranja, neprihvatanja i animoziteta prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti. 
Time je zloupotrijebljeno pravo na slobodu izražavanja.

U pitanju su sljedeći programski sadržaji na „Happy TV" nakon dostavljanja obavještenja o
kršenju:

- emisija „Ćirilica", emitovana 27.01.2020. godine.
emisije „Dobro jutro Srbijo", emitovane 14.01.2020, 15.01.2020, 16.01.2020, 20.01.2020 i
21.01.2020.godine.
emisije „Posle ručka", emitovane 20.01.2020 i 30.01.2020.godine.

Na „TV Pink M" sljedeći programski sadržaji nakon dostavljanja obavještenja o kršenju:
dijelovi emisija „Novo jutro" emitovanih 16.01.2020, 17.01.2020, 20.01.2020, 21.01.2020,
24.01.2020. 26.01.2020, 28.01.2020, 29.01.2020, 30.01.2020, 01.02.2020, 02.02.2020 i
04.02.2020. godine.

Cijeneći da se radi o pitanju od javnog interesa, čija zaštita zahtijeva sprovođenja mjera kojima 
će se suzbiti sporno izražavanje, SAEM je zaključio da je opravdano da se ograniči reemitovanje 
navedenih emisija na period od tri mjeseca.

Zaključci:
SAEM donosi rješenja kojima se zbog podsticanja na mržnju, netrpeljivost i diskriminaciju 

prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti, ponovljenog više puta u prethodnih 12 meseci, 
privremeno ograničava reemitovanje programskih sadržaja pod nazivom „Dobro jutro Srbijo", „Ćirilica" 
i „Posle ručka", koji se emituju u okviru televizijskog programa „TV Happy", emitera „Happy TV" d.o.o., 
iz Srbije koji je dostupan kroz AVM uslugu na zahtjev „Extra TV", čiji je pružalac privredno društvo 
„Crnogorski Telekom" a.d. iz Podgorice; ,,m:SAT', čiji je pružalac privredno društvo „MTel" d.o.o. iz 
Podgorice; ,,M-Tel", čiji je pružalac privredno društvo „MTel" d.o.o. iz Podgorice; „Orion Telekom IPTV", 
čiji je pružalac privredno društvo „Orion Telekom" d.o.o. iz Podgorice; „Telemach", čiji je pružalac 
privredno društvo „Telemach" d.o.o. iz Podgorice; „Total TV", čiji je pružalac privredno društvo 
„Telemach" d.o.o. iz Podgorice i „TVZaSve", čiji je pružalac privredno društvo „Radio-difuzni centar" 
d.o.o. iz Podgorice.

Privrednim društvima, imaocima Odobrenja za pružanje AVM usluge na zahtjev, se nalaže da 
odmah po prijemu ovog rješenja, bez odlaganja, a najkasnije dana 10. februara 2020. godine, počev od 
15 sati, ograniči reemitovanje programskih sadržaja programskih sadržaja pod nazivom „Dobro jutro 
Srbijo", „Ćirilica" i „Posle ručka", koji se emituju u okviru televizijskog programa „TV Happy", emitera 
„Happy TV" d.o.o., iz Srbije.

Strana 3 od 5



SAEM donosi rješenja kojima se zbog podsticanja na mržnju, netrpeljivost i diskriminaciju 
prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti, ponovljenog više puta u prethodnih 12 meseci, 
privremeno ograničava reemitovanje programskog sadržaja pod nazivom „Novo jutro", koji se emituje 
u okviru televizijskog programa „TV Pink M", emitera „Pink Internacional Company" d.o.o., iz Srbije, koji 
je dostupan kroz AVM uslugu na zahtjev ,,m:SAT', čiji je pružalac privredno društvo „MTel" d.o.o. iz 
Podgorice; „Extra TV", čiji je pružalac privredno društvo „Crnogorski Telekom" a.d. iz Podgorice; ,,M- 
Tel", čiji je pružalac privredno društvo „MTel" d.o.o. iz Podgorice; „Teiemach", čiji je pružalac privredno 
društvo „Teiemach" d.o.o. iz Podgorice; „Total TV", čiji je pružalac privredno društvo „Teiemach" d.o.o. 
iz Podgorice i „TVZaSve", čiji je pružalac privredno društvo „Radio-difuzni centar" d.o.o. iz Podgorice.

Privrednim društvima, imaocima Odobrenja za pružanje AVM usluge na zahtjev, se nalaže da 
odmah po prijemu ovog rješenja, bez odlaganja, a najkasnije dana 10. februara 2020. godine, počev od 
15 sati, ograniči reemitovanje programskih sadržaja „Novo jutro", koji se emituje u okviru televizijskog 
programa „TV Pink M", emitera „Pink Internacional Company" d.o.o.

• Tačka 3: Zahtjev EKIP-a za dobijanje saglasnosti za izmjenu Plana raspodjele radio- 
frekvencija iz opsega 87,5 -  108 MHz za FM radio

Agencija za elektronske komunikacije i poštansku djelatnost (EKIP) obratila AEM sa zahtjevom 
za dobijanje saglasnosti na Odluku o izmjeni Plana raspodjele radio-frekvencija iz opsega 87,5-108 MHz 
za FM radio (akt br. 0505-374/1 od 24.01.2020. godine).

Agenciji za elektronske komunikacije i poštansku djelatnost se obratilo privredno društvo 
„Radio-difuzni centar" d.o.o. Podgorica sa zahtjevom za izdavanje odobrenja za korišćenje radio- 
frekvencija za emitovanje prvog i drugog programa radijskog signala JP "Radio i televizija Crne Gore" sa 
lokacije Bratogošt, u opštini Nikšić kao i za emitovanje drugog programa radijskog signala JP "Radio i 
televizija Crne Gore" sa lokacije Vrmac, u opštini Kotor za koje u Planu raspodjele radio-frekvencija iz 
opsega 87,5-108 MHz za FM radio nijesu postojale raspoložive radio-frekvencije. Pored navedenog, 
predmetnom izmjenom obrađeni su zahtjevi privrednih društava „Jumedia Mont" d.o.o. Podgorica i 
„M.D. Company" d.o.o. Podgorica za izmiještanje predajnika sa kojih se, u skladu sa izdatim 
odobrenjima za korišćenje radio-frekvencija, emituju FM radijski signali Radija D i Radija D plus na 
radio-frekvencija ma 93,2 MHz i 94,4 MHz respektivno, sa lokacije Oštrog u opštini Nikšić, na lokaciju 
Suđina Glava (Tović) u istoj opštini, na istoj ili drugoj radio-frekvenciji, u cilju proširenja zone servisa i 
„Metropoliten Media" d.o.o. Cetinje za izdavanje odobrenja za korišćenje radio-frekvencija iz opsega 
87,5-108 MHz za emitovanje radijskog signala Radio Svetigora sa lokacije Morača, u opštini Kolašin za 
koju Planom raspodjele nijesu postojale raspoložive radio-frekvencije.

Zakonom o elektronskim komunikacijama propisano da Planove raspodjele radio-frekvencija 
donosi Agencija za elektronske komunikacije uz prethodnu saglasnost regulatornog organa za 
programske sadržaje u vezi planova koji se odnose na radio-frekvencijske opsege koji su planom 
namjene radio-frekvencijskog spektra namijenjeni radio-difuznoj službi.

Zaključak:
Jednoglasno se donosi Odluka o davanju saglasnosti na Odluku o izmjeni Plana raspodjele 

radio-frekvencija iz opsega 87,5-108 MHz za FM radio.

• Tačka 4: Predlog Pravilnika o pravima i obavezama emitera tokom kampanje za izbore za 
odbornike u Skupštini opštine Tivat, koji će biti održani 5. aprila 2020.godine

Saglasno Zakonu o elektronskim medijima SAEM je dužan da do 13. februara 2020. godine 
donese Pravilnik o pravima i obavezama emitera tokom kampanje za izbore za odbornike u Skupštini 
opštine Tivat, koji će biti održani 5. aprila 2020. godine.

Zaključci:
Jednoglasno se usvaja predlog Pravilnika o pravima i obavezama emitera tokom kampanje za 

izbore za odbornike u Skupštini opštine Tivat, koji će biti održani 5. aprila 2020.godine. Zadužuje se 
AEM da ga dostavi emiterima na izjašnjenje do 11. februara 2020.g, do 12 sati. Poziv emiterima i 
predlog Pravilnika će se postaviti na veb-sajt AEM.

• Tačka 5: Razno
Strana 4 od 5



SAEM nije imao konkretnih tema po ovoj tački dnevnog reda.

Sjednica je završena 10. februara u 12:10 sati.

Zapisnik sastavila 
Ranka Novaković

Predsjednik 
Savjeta Agencije za elektronske medije 

nko Vujović

Strana 5 od 5


