
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  689/4 
Podgorica, 10.09.2020. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 6/13, 55/16, 92/17 i 82/20) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 
56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po anonimnom prigovoru, akt zaveden kod Agencije za elektronske 
medije pod br. 02-689 od 05.08.2020. godine, direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E N 3 E

1. Prihvata se anonimni prigovor, akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-689 od
05.08.2020. godine i privrednom društvu „Lokalni javni emiter Radio Televizija Budva" d.o.o. iz 
Budve, kao lokalnom javnom emiteru opšteg televizijskog programa ,,TV Budva", izriče se
upozorenje kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 55 st. 6 al. 1) Zakona o elektronskim 
medijima, čl. 7 st. 1 al. a), čl. 11 st. 1 i 12 st. 3 Pravilnika o programskim standardima ("SI. list 
Crne Gore", 35/11, 07/16 i 08/19) i tačke 7.1. Odobrenja za emitovanje br. 0-TV-J-06, prilikom 
emitovanja priloga u okviru informativne emisije „Poliš' emitovane dana 4. avgusta 2020. godine, 
u terminu od 19:01:23 do 19:36:16 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da doprinosi cjelovitom informisanju javnosti o događajima u 
zemlji (član 55 stav 6 alineja 1 Zakona o elektronskim medijima i član 7 stav 1 alineja a) 
Pravilnika o programskim standardima);

b. kršenja obaveze da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i programi o 
tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike (član 11 stav 1 Pravilnika o programskim 
standardima);

c. uskraćivanja prilike osobama čije se ime spominje da učestvuju u programu ili da 
komentarišu navode o nepodobnim djelima ili negativne konotacije (član 12 stav 3 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Lokalni javni emiter Radio Televizija Budva" d.o.o. iz Budve, nalaže se da 
usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa „TV Budva" sa standardima 
definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije za elektronske 
medije i izdatim Odobrenjem za emitovanje br. 0-TV-J-06.

4. Privredno društvo „Lokalni javni emiter Radio Televizija Budva" d.o.o. iz Budve, dužno je da u 
skladu sa članom 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima, u programu „TV Budva", u okviru 
informativne emisije „Poliš', objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog Rješenja koja glasi:

„Agencija za elektronske medije izrekla je lokalnom javnom emiteru opšteg televizijskog 
programa TV Budva' upozorenje zbog propuštanja da doprinese cjelovitom informisanju javnosti, 
zbog kršenja obaveze da informativno-politički program učini pravičnim i izbalansiranim, kao i 
uskraćivanja prilike osobama čija su se imena spominjala da komentarišu sadržaje sa negativnim 
konotacijama na njihov račun. Upozorenje je izrečeno po anonimnom prigovoru u vezi sa 
prilogom koji je  emitovan 4. avgusta 2020. godine u informativnoj emisiji 'Polis'".

5. Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo Rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.aemca.org.

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.aemca.org

http://www.aemca.org
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.aemca.org


7. Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 5. avgusta 2020. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: „Agencija") dostavljen 
je anonimni prigovor na rad privrednog društva „Lokalni javni emiter Radio Televizija Budva" d.o.o. Budva, kao 
lokalnog javnog emitera opšteg televizijskog programa ,,TV Budva" (u daljem tekstu: „emiter"), akt zaveden 
kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-689 od 05.08.2020. godine.

Prigovor se odnosi na prilog emitovan dana 4. avgusta 2020. godine u okviru informativne emisije 
„Poliš', u terminu od 19:01:23 do 19:36:16 časova (34 minuta 53 sekunde). Predmetni prilog je bio posvećen 
reakcijama povodom onemogućavanja ulaska pojedinim odbornicima Skupštine opštine Budva u opštinsku 
zgradu.

Po mišljenju podnosioca anonimnog prigovora „na dnevnoj emisiji 'Polis' se gledaoci dovode u zabludu 
prilikom prikazivanja em isiji', na način što su u prilogu ,,o ’dolasku lokalnih funkcionera do zgrade opštine 
kojima nije dozvoljen ulaz'... prikazani BIVŠI funkcionari. Ističe da „po ko zna koji put IV Budva zarad 
političke situacije plasira laži te dovodi narod u zabludd\

Polazeći od navedenih prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima (u daljem tekstu: „Zakon") i 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: „Pravilnik").

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanog programskog 
sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 05.08.2020. godine (akt broj 05-689/1 od 05.08.2020. god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona i članom 111 Zakona o upravnom postupku, 
a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do kršenja Zakona, Pravilnika i 
Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-6, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora 
za monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date 
navode (akt broj 02-689/2 od 06.08.2020. god.).

Dana 31.08.2020, godine, emiter je dostavio pisano izjašnjenje u kom navodi da „svakog dana lokalni 
funkcioneri — odbornici pokušavaju da uđu na svoja radna mjesta ali im obezbjeđenje bez ikakvog objašnjenja 
zabranjujć', ističući da „kao lokalni emiter izvještava o aktuelnim dešavanjima u gradi)' (akt zaveden kod 
Agencije pod br.02-689/3 od 31.08.2020. godine).

U izjašnjenju se navodi da „niti jednom do sada nijesu dobili objašnjenje druge strane zašto pomenuti 
odbornici ne mogu da uđu u zgradu Opštine Budvđ', posebno naglašavajući da „nisu kršili novinarske kodekse 
niti su netačno prenosili događaje a iste su potpisivali po imenu 1j. kao odbornikd'.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, izjašnjenja emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog programskog sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je, dana 4. avgusta 2020. godine, u terminu od 19:01:23 do 19:36:16 sati (34 minuta 53 
sekunde) emitovao centralnu informativnu emisiju „Polis"i u okviru nje prilog opisan u nastavku:

Najava (voditeljka u studiju): „Lokalni funkcioneri, koje je novoformirana većina smijenila, zajedno sa 
građanima jutros su došli ispred zgrade Opštine Budva zahtijevajući da se odbornicima Skupštine 
Opštine Budva omogući ulazak u službene prostorije. Kao i do sada ulazak im nije bio dozvoljen."

Novinarski tekst (glas iz off-a): „Prisutnima se obratio Đorđije Vujović kazavši da oni koji su se 
zabarikadirali u Opštini uz policiju i privatno obezbjeđenje ne mogu pričati o tome da su uradili nešto 
što su radili oni koji su bili na vlasti prethodnih gotovo četiri godine."

Tokom ove tonske informacije prikazuje se prilazak bivših funkcionera i građana zgradi Opštine Budva, 
kao i obezbjeđenje koje stoji na ulazu.

Đorđije Vujović: „Njih je strah, ali idu da pokažu na primjer našu investiciju u Poborima, pa se hvale da 
će da je završe. Znate kad' će da je završe? Nikad. Oni je  nikad ne mogu završiti jer nisu sposobni ni 
one kanale u Petrovcu, koje su slikali neki dan i pokazivali građanima Budve."

Tokom emitovanja izjave u terminu od 19:07:39 do 19:07:43 sati (4 sekunde) emitovana je grafička 
insertacija u donjem dijelu ekrana, na plavo-žutoj podlozi, sa lijeve strane, naznačeno štampanim 
latiničnim slovima: „Polis", a pored naziva sadržaja „Đorđije Vujović".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2_________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.orq
Telefax: +382 20 201 440 www.aemca.org

mailto:ard@ardcQ.orq
http://www.aemca.org


Novinarski tekst (glas iz off-a): „Vujović je  naveo i da se veliki pritisak vrši na zaposlene u lokalnoj 
samoupravi."

Kao pokrivalica korišćen je snimak okupljenih građana ispred zgrade Opštine.

Đorđije Vujović: „Konkretan imamo primjer iz parking servisa. Imamo snimljeno, tonski zapis direktora, 
izvjesnog Pekovića koji pritiska zaposlene tamo i čak im prijeti da glasaju za organizovanu kriminalnu 
grupu DPS. "

Novinarski tekst (glas iz off-a): „Nakon obraćanja Vujovića, njegov kolega Krsto Radović osvrnuo se na 
problem šetališta u Petrovcu koji je  više puta pominjan u poslednje vrijeme."

Kao pokrivalica takođe je korišćen snimak okupljenih ljudi.

Krsto Radović: J a  sam lično, kao Predsjednik Skupštine, Specijalnom državnom tužilaštvu poslao preko 
10 dopisa za godinu i po dana o čemu su i pisale novine, ovaj, da nas informišu da H možemo ući u 
završetak tog projekta, s obzirom da ne bismo se našli u koliziji sa istragom. Tek smo prije tri Hi četiri 
mjeseca dobili od tužilaštva, ovaj, poslije znači nekih 10 dopisa i dvije godine prepisivanja da može se 
nastaviti sa radom."

Tokom emitovanja izjave u terminu od 19:08:23 do 19:08:28 sati (5 sekundi) emitovana je grafička 
insertacija u donjem dijelu ekrana, na plavo-žutoj podlozi, sa lijeve strane, naznačeno štampanim 
latiničnim slovima: „Polis", a pored naziva sadržaja „Krsto Radović".

Novinarski tekst (glas iz off-a): „Građanin Nemanja Ćipranić koji se obratio prisutnima kao nestranačka 
ličnost, a razlog je za svoje obraćanje naveo sve mučne scene koje gleda u prethodnom periodu i 
činjenicu da prvi put dočekuje izbore kao otac. Istakao je  da ne želi da njegova ćerka odrasta u 
vremenu ucjena i prijetnji u kakvom je on odrastao."

Kao pokrivalica takođe je korišćen snimak okupljenih ljudi.

Nemanja Ćipranić: „Zato bih želio da se obratim svim roditeljima da ne gube svoj obraz, da ne padaju 
pod ucjenama i da ne prodaju svoj glas i da uče svoju djecu da budu ljudi, da budu časni, da budu 
pošteni i opet ponavljam da budu ljudi. Mi živimo u sistemu gdje se sve obezvrijedilo. Sve, sve moralne 
vrijednosti su obezvrijeđene, ali ovom sistemu ni to nije bilo dovoljno, oni su morali da odu korak dalje 
i da obezvrijede sam ljudski život. U Crnu Goru se ljudski život procijenio na jednu papirnu novčanicu."

Novinarski tekst (glas iz off-a): „Ćipranić je  kazao da su čast i obraz najhitniji, a za grad Budvu najljepši 
grad i Crnu Goru najljepšu državu vrijedi i podnijeti žrtvu."

Tokom trajanja ove tonske informacije prikazan je g. Krsto Radović dok se obraća obezbjeđenju.

2. Članom 55 st. 6 al. 1 Zakona i čl. 7 st. 1 al. a) Pravilnika propisana je obaveza emitera koji proizvode
(uređuju i emituju) informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da
doprinose slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu.

3. Članom 11 stav 1 Pravilnika je propisano da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u 
obradi određene tematike.

4. Član 12 stav 3 Pravilnika propisuje da kada se u programskim sadržajima iznose navodi o nepodobnim
djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe ili
organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu ili da 
komentarišu date navode.

5. Emitovani prilog je posvećen reakciji bivših funkcionera SO Budva povodom onemogućavanja ulaska 
pojedinim odbornicima Skupštine opštine Budva u opštinsku zgradu. Takođe, prilog sadrži i njihove 
stavove povodom aktivnosti koje su sprovele i radnji koje navodno sprovode predstavnici lokalne 
samouprave ili njenih službi. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da, u skladu sa svojom 
uređivačkom politikom, traži, pribavlja, objavljuje i prenosi informacije od interesa za javnost, a ova 
pitanja to jesu. Emiteri imaju pravo da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, ali 
moraju voditi računa da pri tome ne prekrše propise.

6. Nije osnovan navod iz prigovora da je emiter doveo u zabludu gledaoce, jer je u uvodu priloga jasno 
naveo da je riječ o smijenjenim lokalnim funkcionerima („Lokalni funkcioneri, koje je  novoformirana

3  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.aemcq.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.aemcq.org


većina smijenila, zajedno sa građanima jutros su došli ispred zgrade Opštine Budva zahtijevajući da se 
odbornicima Skupštine Opštine Budva omogući ulazak u službene prostorije").

7. Prilog se u cjelini sastoji od izjava kojima su izraženi stavovi predstavnika smijenjenog rukovodstva 
opštine Budva (gospodin Đorđije Vujović i gospodin Krsto Radović) u vezi sa aktuelnim problemima oko 
funkcionisanja lokalne uprave u opštini Budva i onemogućavanju odbornika da uđu u zgradu Opštine. 
Ne dovodeći u pitanje pravo emitera i autora priloga da prenesu stavove svojih sagovornika u odnosu 
na aktuelna dešavanja u opštini Budva, ne može se naći opravdanje za potpuno odsustvo stavova 
predstavnika novoizabranog opštinskog rukovodstva.
Da je prilog zahtijevao veći stepen nepristrasnosti posebno ukazuje činjenica da su politička dešavanja 
u opštini Budva predstavljala kontroverzno pitanje oko kojeg postoje različiti i vrlo suprostavljeni 
stavovi predstavnika različitih političkih partija. Izostankom stavova druge strane ili bar pokušaja da se 
oni obezbijede, emiter je propusti da na pravičan i izbalansiran način objavi suprotstavljene stavove. 
Iako je u izjašnjenju navedo da „niti jednom do sada njesmo dobili objašnjenje druge strane zašto 
pomenuti odborici ne mogu da uđu u zgradu Opštine Budva", emiter je propustio da u prilogu navede
informaciju da je ovo objašnjenje pokušao da dobije (kada, od koga i si.).

8. U prilogu su iznijeti stavovi - negativne konotacije {„Vujović je naveo i da se veliki pritisak vrši na 
zaposlene u lokalnoj samoupravi", „Konkretan imamo primjer iz parking servisa. Imamo snimljeno, 
tonski zapis direktora, izvjesnog Pekovića koji pritiska zaposlene tamo i čak im prijeti da glasaju za 
organizovanu kriminalnu grupu DPS"), a da licima/subjektima koji se pominju nije data mogućnost da 
na te optužbe odgovore. Nadalje, u prilogu se daju različiti navodi usmjereni protiv novog rukovodstva 
{„Njih je strah, ali idu da pokažu na primjer našu investiciju u Poborima, pa se hvale da će da je  završe. 
Znate kad' će da je  završe? Nikad. Oni je  nikad ne mogu završiti jer nisu sposobni ni one kanale u 
Petrovcu, koje su slikali neki dan i pokazivali građanima Budve'’), ali nije data mogućnost licima na koje 
se odnose da komentarišu negativne konotacije na njihov račun.

9. Emitovanim prilogom emiter je propustio da na profesionalan i odgovoran način pribavi i objavi
cjelovitu informaciju, da vjerno, pravično i izbalansirano prikaže događaj kojem je posvećen prilog,
odnosno obezbijedi da različita mišljenja budu profesionalno i korektno zastupljena.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tač. 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje 
br. O-TV-J-6 od 04.03.2013. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene sadržaje, može se 
zaključiti da emiter nije doprinio cjelovitom informisanju javnosti, da je prekršio obavezu da informativno- 
politički program učini pravičnim i izbalansiranim, te da je uskratio priliku licima/subjektima koji su se 
spominjali da komentarišu sadržaje sa negativnim konotacijama. Time je prekršio čl. 55 st. 6 al. 1) Zakona, čl. 
7 st. 1 al. a), čl. 11 st. 1 i 12 st. 3 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, saglasno 
čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona, donio odluku kojom se emiteru izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja
i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa ,,TV Budva" sa standardima
definisanim u Zakonu, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona informaciu o izrečenoj mjeri objavi u svom 
programu, u okviru informativne emisije „Poliš'.

Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana 

od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- „Lokalni javni emiter Radio Televizija Budva" d.o.o.,
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.aemcg.org

mailto:ard@ardcg.org
http://www.aemcg.org

