
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -692/4 
Podgorica, 08.09.2020. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11, 
06/13, 55/16, 92/17 i 82/20) i člana 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", br. 56/14, 20/15, 
40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru NVO „Media centar" iz Podgorice (akt zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-692 od 05.08.2020. godine), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor NVO „Media centar" iz Podgorice na rad privrednog društva „Nova 
M" d.o.o. iz Podgorice, emitera opšteg televizijskog programa „TV Nova M" (akt zaveden kod Agencije 
za elektronske medije pod brojem 02-692 od 05.08.2020.g.).

2. Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana dostavljanja rješenja.

3. Ovo Rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.aemcQ.org.

4. Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 05.08.2020. godine Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: „Agencija") dostavljen je 
prigovor NVO „Media centar" iz Podgorice, na rad privrednog društva „Nova M" d.o.o. Podgorica, emitera opšteg 
televizijskog programa „Nova M" (zaveden kod Agencije pod br. 02-692 od 05.08.2020.g.).

Prigovor se odnosio na programski sadržaj koji je emitovan dana 4. avgusta 2020. godine, u okviru 
informativne emisije „Centralni dnevnik", u terminu od 17:59:51 do 18:41:14 sati (41 minut 23 sekunde). Predmet 
prigovora je potencijalno kršenje čl. 55 st. 6 al. 1 Zakona o elektronskim medijima (u daljem tekstu: „Zakon"), čl. 
7 st. 1 alineja a), čl. 8, čl. 11 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima ("SI. list Crne 
Gore", br. 35/11, 07/16 i 8/19 u daljem tekstu: „Pravilnik") i tač. 7.1. Odobrenja za emitovanje br. O-TV-K-14.

Podnosilac prigovora navodi da je ,,u emisiji 'Centralni dnevnik' televizije Nova M, emitovanoj 4. avgusta u 
18.00 časova, objavljen tematski prilog u kome se govori o tome koliko su potrošili poslanici opozicionih 
poslaničkih klubova u Skupštini Crne Gorć\ naglašavajući da je „prilog emitovan u danu kada je isticao zakonski 
rok za podnošenje izbornih listi za učešće na parlamentanim izborima 30. avgusta".

Po mišljenju podnosioca prigovora „iako se radi o veoma kontroverznoj temi, o njoj je  u prilogu govorio 
samo poslanik vladajuće Demokratske partije socijalista i predsjednik Administrativnog odbora Skupštine Ljuiđ 
Škrelja, čime je prekršeno pravilo druge stranđ'.

Takođe, smatra da je ,,u prilogu prekršeno i načelo nepristrasnostt', ističući da je „diskriminatorno 
postupjeno kada se medij fokusirao isključivo na pitanje trošenja novca od strane opozicionih poslaničkih klubova, 
odnosno partija, i jedino taj aspekt izdvojio kao bitan za kritičko procjenjivanjć\

Pored navedenog, u prigovoru se navodi da je u prilogu „prekršeno i načelo objektivnosti", jer je, kako se 
ukazuje prigovorom „jasno favorizovana strana vlasti, koja kroz mišljenje poslanika Škrelje, kritički jednostrano 
ocjenjuje ponašanje opozicije, dok je  stanovište onoga o kome se u prilogu govori sasvim zanemarenđ.

Na kraju, podnosilac prigovora ukazuje da se „u osporenom prilogu krši član 11 Pravilnika stav i", 
obzirom da ,,u osporenom prilogu nije objavijen suprotstavljeni stav predstavnika opoziconih stranakđ'.

Postupajući po osnovu navoda iz prigovora, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak 
emitovanog programa emitera i sačinio nalaz dana 06.08.2020. godine (akt broj 02-692/1 od 06.08.2020.g.).

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1______________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.aemca.oro

http://www.aemcQ.org
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.aemca.oro


Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona i članom 112 Zakona o upravnom postupku, a 
u cilju utvrđivanja da li je došlo do kršenja Zakona i Pravilnika, Agencija je od emitera zatražila pisano izjašnjenje 
(akt br. 02-692/2 od 10.08.2020.g.).

Dana 24.08.2020, godine, emiter je dostavio pisano izjašnjenje, u kom navodi da je „javni interes da se 
zna koiiko je  novca građana Crne Gore potrošeno na plate poslanika koji nijesu dolazili Hi su sporadično dolazili na 
zasjedanja Skupštine jer je  prioritetno njihov posao -  da zastupaju interese građana u Skupštini za šta su po 
Ustavu i zakonima birani na izborima 16.10 .2 016Pojašnjava da su „podaci koji su obznanjeni u prilogu ... 
dobije ni od zvan ičnih administrativnih službi Skupštine".

Ukazuje da „tajming emitovanja priloga ... nema veze sa 'isticanjem roka za predaju listi', već isključivo sa 
tajmingom završetka proljećnog zasjedanja, ali i kraja rada ovog Saziva Skupštine CG. Zato se u prilogu obrađuje i 
činjenica da su se partije raspadale, da su se poslanici mimolilazili i prelazili iz partije u partiju, a što su činjenice 
dobro poznate javnostT.

U pogledu prigovora na sagovornika čiji je komentar emitovan u prilogu, emiter ističe da je „sagovornik 
predsjednik nadležnog Administrativnog odbora u Skupštini, koji po prirodi svog posla ... daje podatke i prati rad 
poslanika dolaske/nedolaske na posao, trošenje novca, korištenje beneficija koje daje poslanička funkcija 
poslanika, koju su građani vjerujući da će biti adekvatno predstavljeni u Parlamentu, dali tim poslanicima - da 
dolaze na posao, predlažu zakone, amandmanski djeluju na neka rješenja, da koriguju vlast itd. sve što 
nedolaskom na posao neki narodni predstavnici-poslanici nijesu čini/r.

Emiter smatra da „podnosilac prigovora ... potpuno pogrešno kaže da navodno 'nije ispoštovana druga 
strana'. Prilog je  tretirao taksativno trošenje novca od strane poslanika, fenomenološki, bez političke obojenosti. U 
tu svrhu baš nijesu za sagovornike pozivani predstavnici političkih partija, već nadležno lice iz institucije Skupštine 
CG, predsjednik NADLEŽNOG Administrativnog odborđ\

Prema mišljenju emitera, „novinarka Nove M je izvijestila građane istinito, pravovremeno, kredibilno i 
nepristrasno, isključivo zbog javnog interesa, odnosno interesa javnosti da raspolaže informacijama o pitanjima i 
događajima od opšteg društvenog značaja, a u svrhu slobodnog, istinitog, cjelovitog, nepristrasnog i 
blagovremenog informisanja javnostT, pa na kraju predlaže da Agencija odbije prigovor kao neosnovan.

Prilikom razmatranja da li je emitovanjem predmetnog sadržaja došlo do kršenja propisanih standarda o 
programskim standardima u elektronskim medijima, Agencija je posebno imala u vidu sljedeće:

članom 55 st. 6 al. 1 Zakona i čl. 7 st. 1 al. a) Pravilnika propisana je obaveza emitera koji 
proizvode (uređuju i emituju) informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj 
način da doprinose slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom 
informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu.

članom 4 stav 1 tačka m) Pravilnika pravilo druge strane definiše kao obavezu elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez 
novih relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, 
događaju, instituciji ili ličnost.

članom 4 stav 1 tačka 1) Pravilnika, načelo nepristrasnosti je definisano kao obaveza 
elektronskih medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili 
komentara, pri čemu lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da 
diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog predstavljanja. Primjena ovog načela 
isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim sadržajima s ciljem promjene 
njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili montiranje djelova sadržaja i si.), 
odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao saopštenog; 

članom 4 stav 1 tačka 1) Pravilnika, načelo tačnosti je  definisano kao obaveza elektronskih 
medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti 
i izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne 
mogu potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se 
jasno naznači njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost;

članom 8 Pravilnika je predviđeno da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji 
dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane, kao i da se 
događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.aemca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.aemca.org


zastupljeni, dok mišljenja i komentari moraju biti odvojeni od činjeničnog izvještavanja, a njihov 
izvor ili autor prepoznatljivi.

članom 11 st. 1 Pravilnika predviđeno je da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju 
g'elinu u obradi određene tematike.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, uvida u snimak emitovanog sadržaja i izjašnjenja 
emitera Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je dana 4. avgusta 2020. godine, u terminu od 17:59:51 do 18:41:14 sati (41 minut 23 
sekunde) emitovao centralnu informativnu emisiju „Centralni dnevnik". U terminu od 18:05:20 do 
18:10:01 sati (4 minuta 41 sekund), emitovan je prilog sledeće sadržine:

Najava (voditeljka u studiju): „Prelazimo na politiku. Povremeni Hi totalni bojkot opozicionih 
poslanika obilježio je  rad posiednjeg saziva Skupštine. No plate su redovno dobijali, pa je  više od 
devet miliona eura, prema podacima Skupštine koji su dostavljeni našoj televiziji, za period od 
skoro četiri godine isplaćeno onima koji su u skupštinske klupe uopšte n/jesu došli Hi su dolazili 
sporadično. Priča Ivane Popović."

Novinarka (štand up): „Za manje od mjesec biće održani parlamentarni izbori. Mandat poslanika 
ovog saziva Skupštine obilježio je djeiimični ili totalni bojkot rada Parlamenta od strane opozicije. 
A prema zvaničnim podacima opoziciji je, po osnovu piata i redovnog finansiranja političkih 
subjekata, od novembra 2016. do 1. maja ove godine isplaćeno više od devet miliona eura."

Tokom trajanja Štand up-a, u terminu od 18:06:03 do 18:06:08 sati (5 sekundi), u donjem dijelu 
ekrana pojavljuje se insertacija „9.101.467C', ispisana žutom bojom, u većem formatu.

Novinarski tekst (glas iz off-a): „Po osnovu zarada, opozicionim poslanicima je isplaćeno više od 
dva miliona dvije stotine dvadeset i pet hiljada, dok je po osnovu redovnog finansiranja političkih 
subjekata opoziciji isplaćeno skoro šest miliona i devet stotina hiljada. Demokrate Alekse Bečića i 
URA Dritana Abazovića, partije su koje su u potpunosti bojkotovale sjednice Parlamenta. 
Demokrate su na kratko ušle u Skupštinu, konkretno u ad hoc formirani Odbor za reformu 
izbornog zakonodavstva i to tek nakon intervencije šefa Delegacije Evropske unije u Crnoj Gori, 
Aiva Orava, ali su nakon toga nastavili s' totalnim bojkotom. Demokratama je po osnovu zarada 
poslanicima isplaćeno blizu četiri stotine osamdeset hiljada eura, dok su Urini poslanici dobili oko 
stotinu dvadeset pet hiljada. Prema podacima Skupštine Crne Gore po osnovu redovnog 
finansiranja političkih subjekata, Demokratama je isplaćeno više od milion i šest stotina hiljada 
eura, dok je URA za isti period dobila nešto više od četiri stotine trideset hiljada. Predsjednik 
nadležnog administrativnog Odbora u tek završenom sazivu Parlamenta, Luid Škrelja, u izjavi za 
'Novu M' kaže da osuđuje ponašanje opozicionih poslanika koji nijesu prisustvovali nijednoj 
sjednici Skupštine."

Tokom navedenog novinarskog teksta, kao pokrivalice su korišćeni kadrovi u kojima se prikazuju 
opozicioni predstavnici i rad skupštinskih odbora. Snimci su označeni kao arhivski materijal. 
Podaci o iznosu novca, koji se spominju u navedenom izlaganju, prikazani su u donjem dijelu 
ekrana putem grafičke insertacije, ispisani žutom bojom, u većem formatu, tokom trajanja 
pokrivalice. U terminu od 18:06:09 do 18:06:15 sati (6 sekundi) u donjem dijelu ekrana 
pojavljuje se grafička insertacija ,,2.225.957€', zatim od 18:06:17 do 18:06:22 (5 sekundi) 
,,6.875.510€", od 18:06:44 do 18:06:48 (4 sekunde) ,,479.839€", od 18:06:49 do 18:06:52 (3 
sekunde) „124.580C', od 18:06:53 do 18:07:01 (8 sekundi) ,,1.629.456€" i od 18:07:02 do 
18:07:06 (6 sekundi) ,,437.171€'.

Luiđ Škrelja: „Zašto oni nisu prisustvovali četiri godine? Ja se nadam da će građani 30. avgusta 
odgovoriti na to pitanje i najbolje je da prepustimo da građani kažu šta misle o onima koji su im 
dali mandat da ih predstave u najvećem zakonodavnom domu, da nisu našli za shodno da to 
ispoštuju, redovno su primali sve prinadležnosti koje nisu male, sve beneficije koje pruža, pruža 
funkcija poslanika. U svakom slučaju opet su isti koji pokušavaju da od istih tih građana traže 
mandat."

Tokom trajanja izjave (kako je naznačeno, uzete telefonskim putem), sa lijeve strane ekrana 
nalazi se fotografija g. Luiđa Škrelje, a sa desne video materijali u kojima se prikazuje rad 
Parlamenta i skupštinskih odbora, kao i govori lidera političke partije „Demokratska Crna Gora", 
g. Alekse Bečića na određenim političkim tribinama. Označeno je da je u pitanju arhivski 
materijal.

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardCQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.aemca.ora

mailto:ard@ardCQ.org
http://www.aemca.ora


Novinarski tekst (glas iz OFF-a): ,,Demokratski front, kao i DEMOS, SNP i Socijaldemokratska 
partija u više navrata su započinjali, pa prekidali bojkot. Poslanici Demokratskog fronta 
definitivno su se u skupštinske klupe vratili sredinom prošle godine, kako analitičari procjenjuju 
jer je počela da im opada popularnost."

Tokom trajanja ove tonske informacije korišćeni su snimci poslanika u Parlamentu. Fokus je bio 
na opozicionim političarima. Označeno je da je u pitanju arhivski materijal.

Luiđ Škrelja: „Smatram, ne ulazeći u njihov cilj, da je to bio jedan od ideja vodilja da se vrate u 
Parlament Hi su uvidjeli da su učinili grešku skoro dvije godine, ali sve što se propušta u životu, 
rijetki su slučajevi da se to može nadoknaditi."

Takođe su tokom izjave, sa desne strane ekrana, prikazani arhivski snimci opozicionih poslanika u 
Parlamentu.

Novinarski tekst (glas iz OFF-a): „Poslanici Demokratskog fronta su po osnovu zarada od 
novembra 2017. do 1. maja ove godine primili više od mi I ion i stotinu osamdeset hiljada, 
pokazuju podaci iz Parlamenta. Poslanici SDP-a više od dvije stotine trideset hiljada, dok su 
poslanici Socijalističke narodne partije po osnovu zarada prihodovali blizu dvije stotine deset 
hiljada eura. Po osnovu fmansiranja političkih subjekata Demokratskom frontu je za nepune četiri 
godine isplaćeno više od tri miliona i dvije stotine hiljada eura, SDP-u blizu devet stotina 
devedeset četiri hiljade, dok je SNP po osnovu redovnog fmansiranja političkih subjekata 
prihodovao skoro šest stotina hiljada eura, kažu zvanični podaci."

Tokom ove tonske informacije, kao pokrivalice su korišćeni kadrovi u kojima se prikazuju 
opozicioni predstavnici. Snimci su označeni kao arhivski materijal. Podaci o iznosu novca, koji se 
spominju u navedenom izlaganju, prikazani su u donjem dijelu ekrana, ispisani žutom bojom, u 
većem formatu, tokom trajanja pokrivalice. U terminu od 18:08:33 do 18:08:43 sati (10 sekundi) 
u donjem dijelu ekrana pojavljuje se grafička insertacija „1.181.878C", zatim od 18:08:44 do 
18:08:48 (4 sekunde) ,,230.481€', od 18:08:49 do 18:08:54 (5 sekundi) ,,209.179€", od 18:08:55 
do 18:09:04 (9 sekundi) ,,3.219.170€", od 18:09:04 do 18:09:06 (2 sekunde) ,,993.571€' i od 
18:09:09 do 18:09:14 (5 sekundi) ,,596.142€".

U terminu od 18:09:17 do 18:09:33 sati (16 sekundi) preko ekrana se pojavljuje, kako je 
potpisano „Saopštenje službe za odnose sa javnošću Skupštine CG" koje istovremeno čita glas iz 
OFF-a. Saopštenje glasi: „U okviru iznosa za Demokratski front, URA i SNP uračunate su i zarade 
pojedinih poslanika koji su bili na njihovim izbornim listama za parlamentarne izbore 2016. 
godine, a u toku 26. saziva su postali članovi Posebnog kluba poslanika i kluba SNP-DEMOS."

Novinarski tekst (glas iz OFF-a): „Mandat pos/ednjeg saziva Skupštine obilježilo je i napuštanje 
partija. Tako je poslanik Neđeijko Rudović napustio građanski pokret URA sredinom 2018. a 
pristupio DEMOS-u Miodraga Lekića početkom godine. Aleksandar Damjanović napustio je  2017. 
SNP iz kojeg su nastale Demokrate, a nekoliko mjeseci kasnije mjesto predsjednika SNP-a 
napustio je Srđan Miiić, a zamijenio ga je Vladimir Joković."

Informacija je sadržala pokrivalice koje su činili arhivski video snimci u kojima su prikazani 
političari o kojima je riječ.

Gore opisani prilog emitovan je i u repriznom terminu „Centralnog dnevnika" 05.08.2020. godine 
u 07:00 sati.

2. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u skladu sa njegovom uređivačkom politikom, 
objavljuje/prenosi informacije ili komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz 
obavezu da komentare jasno odvoji od ostalih vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose 
na istu temu.

3. Nisu osnovani navodi da emiter nije doprinio cjelovitom i nepristrasnom informisanju. Lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara nisu diskriminatorno uticali na način predstavljanja teme, 
imajući u vidu da prilog ne sadrži bilo kakve komentare ili intervencije, već isključivo taksativno 
navođenje novčanih iznosa utrošenih na isplate političkim partijama. Činjenica da je emiter 
obrađivao samo trošenje novca od strane opozicionih političkih partija može se opravdati time da 
su poslanici koji su bojkotovali Skupštinu uredno primali naknade kao i poslanici koji su dolazili na 
zasijedanja Skupštine, što bez sumnje predstavlja pitanje od interesa za javnost, o čemu emiter 
ima pravo da izvještava u okviru svoje slobode izražavanja i prava da komentariše pojave, 
događaje i postupke pojedinaca.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.aemcg.org

mailto:ard@ardcg.org
http://www.aemcg.org


4. Prilog je emitovan nakon završetka posljednjeg zasijedanja aktuelnog saziva Skupštine. Zbog 
toga se ne može govoriti da prilog nije doprinio i blagovremenom i slobodnom informisanju 
javnosti. Odluka emitera da prilog emituje neposredno prije početka predizborne kampanje za 
parlamentarne izbore je u okvirima uređivačke slobode emitera i njegovog prava da izvještava i/ili 
komentariše postupke ili aktivnosti pojedinaca od interesa za javnost. Izvještaji koji ukazuju 
javnosti na utrošak javnih prihoda na primanja političkih partija koje su bojkotovale zasijedanja 
Skupštine spadaju u tu kategoriju.

5. Emitovanjem spornog priloga emiter nije prekršio „pravilo druge strane", jer prilog ne predstavlja 
rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, već samo 
činjenični izvještaj o trošenju novca. Da je u prilogu bilo riječi o konfliktu između dvije strane, 
onda bi emiter imao obavezu da, saglasno „pravilu druge strane", svim stranama koje su 
uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. U prilogu 
nije riječ o raspravi, polemici i slično, niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o 
konkretnom pitanju (čemu služi „pravilo druge strane").

6. Povodom navoda iz prigovora da se „kroz mišljenje poslanika Škrelje, kritički jednostrano
ocjenjuje ponašanje opozicijć', treba imati u vidu da izbor sagovornika i tema o kojima će
izvještavati u svom programu predstavlja dio uređivačke slobode i uređivačke politike emitera, a
svako miješanje u uređivačku politiku je u suprotnosti sa Zakonom o elektronskim medijima i 
evropskim standardima. Svoje stavove u vezi sa bojkotom Skupštine od strane opozicionih 
političkih partija iznio je gospodin Škrelja, kao predsjednik Administrativnog odbora Skupštine, a 
ne urednik emisije ili novinar, pri čemu su mišljenje i komentar sagovornika bili prepoznatljivi i 
odvojeni od činjeničnog izvještavanja. Radi se o mišljenju koje gospodin Škrelja iznosi na osnovu 
svog tumačenja postupaka opozicije, a pravo emitera da slobodno prenese ovakav (moguće grub 
ili provokativan) stav prati pravo druge strane da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili 
odgovora.

7. Ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da je emiter prekršio načelo tačnosti, jer
podnosilac prigovora nijednom činjenicom nije opovrgao navode iz priloga, niti je ukazao da su
objavljene informacije za koje je emiter znao ili je mogao znati da su neistiniti. Ukoliko su izjave 
urednika emisije bile nepotpune ili netačne, onda se povodom takve objavljene informacije može 
podnijeti ispravka ili odgovor. Svi subjekti na čiji račun su izrečene određene ocjene i koji su bili 
predmet priloga, imali su na raspolaganju razne mogućnosti da iznesu svoje viđenje (saopštenje, 
reagovanje) ili da zaštite svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koje je emiter 
bio dužan da objavi, u skladu sa Zakonom o medijima. Prema raspoloživim informacijama, to 
pravo nisu iskoristili.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da podneseni prigovor nije opravdan, da emiter nije prekršio 
obaveze vezane za proizvodnju informativnog programa, niti „pravilo druge strane", odnosno da u predmetnom 
slučaju nije prekršen čl. 55 st. 6 al. 1 Zakona, čl. 7 st. 1 alineja a), čl. 8, čl. 11 st. 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima i tač. 7.1. Odobrenja za emitovanje br. O-TV-K-14.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, saglasno čl. 
116 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo Rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije www.aemca.org.

Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana 
od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
NVO „Media centar"
Privredno društvo „Nova M" d.o.o. Podgorica, 
Savjet Agencije za elektronske medije 
Sektor za pravne i ekonomske poslove 
Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5__________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.aemcg.org

http://www.aemca.org
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.aemcg.org

