
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  340/3 
Podgorica, 13.04.2021. godine

Na osnovu čl. 140 i 141 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 
53/11, 06/13, 55/16, 92/17 i 82/20) i člana 18 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", br. 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po službenoj dužnosti, direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Javnom preduzeću „Radio Televizija Crne Gore" iz Podgorice, javnom emiteru opštih televizijskih 
programa „Prvi program Televizije Crne Gore" (TVCG1) i „Drugi program Televizije Crne Gore" 
(TVCG2), izriče se upozorenje kao upravno-nadzorna mjera, zbog kršenja čl. 8 st. 1 Pravilnika o 
pravima i obavezama emitera tokom kampanje za izbore za odbornike u skupštini opštine Nikšić, 
koji će biti održani 14. marta 2021. godine (broj 01-18 od 12.01.2021. godine, "SI. list CG", br. 
05/21), tač. 7.1. Odobrenja za emitovanje TVCGl br. O - TV - J -  01 i Odobrenja za emitovanje 
TVCG2 br. O - TV - J - 02, prilikom emitovanja priloga, u okviru informativne emsije „Dnevnik", 
dana 27. februara 2021. godine, u termininama od 15:32:22 do 15:33:50 časova i od 19:32:51 do 
19:34:16 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog emitovanja prikrivenog medijskog 
predstavljanja određene izborne liste koja je učestvovala na lokalnim izborima u Nikšiću, održanim 
14. marta 2021. godine (čl. 8 st. 1 Pravilnika o pravima i obavezama emitera tokom kampanje za 
izbore za odbornike u skupštini opštine Nikšić, koji će biti održani 14. marta 2021. godine).

3. Javno preduzeće „Radio Televizija Crne Gore" iz Podgorice je dužno da, u skladu sa članom 140 
stav 3 Zakona o elektronskim medijima, u okviru opštih televizijskih programa „TVCGl" i „TVCG2", 
objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tačke 1 ovog tješenja koja glasi:

„Agencija za elektronske medije je  izrekla 'RTCG' upozorenje zbog toga što je dana 27. februara 
2021. godine\ izborom pokrivalica u najavi i samom prilogu emitovanom u okviru informativne 
emisije 'Dnevnik', u programu TVCGl' i reemitovanom u programu TVCG2', omogućila 
prikriveno medijsko predstavljanje određene izborne liste koja je  učestvovala na lokalnim 
izborima u Nikšiću, koji su održani 14. marta 2021. godine

4. Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana dostavljanja rješenja.

5. Ovo Rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.aemcq.orQ.

6. Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Na osnovu uvida u emitovane programske sadržaje opštih televizijskih programa „TVCGl" i „7VCG2", 
Javnog preduzeća „Radio Televizija Crne Gore" iz Podgorice (u daljem tekstu: „emiter"), uočeno je da je dana 
27. februara 2021. godine, emiter u okviru informativne emisije „Dnevnik', emitovao sadržaj u kojem je 
vršeno medijsko predstavljanje za izbore za odbornike u Skupštini opštine Nikšić, koji su održani 14. marta 
2021. godine. Takođe je utvrđeno da je predmetni prilog ponovo emitovan, istog dana, u okviru informativne 
emisije „Dnevnik', u terminu od 19:32:51 do 19:34:16 časova, uz istovremeno reemitovanje u okviru opšteg 
televizijskog programa „Drugi program Televizije Crne Gore" (nalaz Sektora za monitoring broj 05-340 od
16.03.2021. godine).

Imajući u vidu navedeno, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je došlo do kršenja 
Pravilnika o pravima i obavezama emitera tokom kampanje za izbore za odbornike u Skupštini opštine Nikšić,

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.aemca.ora

http://www.aemcq.orQ
mailto:ard@ardca.org
http://www.aemca.ora


koji će biti održani 14. marta 2021. godine („Si. list CG", br. 05/21, u daljem tekstu: „Pravilnik") i tač. 7.1. 
Odobrenja za emitovanje br. 0  - TV - J -  01 i Odobrenja za emitovanje br. 0  - TV - J - 02.

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona i članom 112 Zakona o upravnom 
postupku, a u cilju utvrđivanja da li je emitovanjem spornih programskih sadržaja došlo do kršenja Pravilnika, 
Agencija je od emitera zatražila pisano izjašnjenje (akt br. 02-340/1 od 16.03.2021. godine).

Dana 24. marta 2021. godine emiter je dostavio pisano izjašnjenje u kom navodi da je „tačno da je  
'RTCG' emitovala izjavu sa 'press' konferencije 'Demokratskog fronta' na kojoj je  saopštena informacija o 
nasilju nad njihovim aktivistom... U skladu sa pravilom da javnost treba da zna, te da je  zaista riječ o 
informaciji bitnoj za širu javnost, emitovali su tu izjavu... nije se moglo izbjeći da se u snimku sa 'press' 
konferencije ne vidi pozadina sa logom 'Koalicije za budućnost Nikšića'. Pojavljivanje logoa u 'Dnevniku' nije 
bilo u funkciji prikrivene propagande, već je  on sastavni dio informacije u vezi sa pomenutim događajem".

Prilikom razmatranja da li je emitovanjem predmetnih sadržaja došlo do kršenja propisanih standarda, 
Agencija je posebno imala u vidu sljedeće:

medijsko predstavljanje se ostvaruje kroz programske sadržaje namijenjene informisanju o 
predizbornim aktivnostima podnosilaca izbornih lista i kandidata sa izbornih lista, njihovom 
predstavljanju ili političkom oglašavanju (čl. 2 st. 3 Pravilnika).

članom 8 Pravilnika zabranjeno je prikriveno medijsko predstavljanje, a emiteri su dužni da u 
informativnim emisijama, izvan programa koji se odnose na medijsko predstavljanje, prilikom 
izvještavanja o aktuelnim zbivanjima i aktivnostima državnih organa i funkcionera, poštuju pravila 
profesionalizma, objektivnosti i novinarske etike, kao i da da, u okviru ovih programskih sadržaja, 
prilikom izvještavanja, o aktuelnim događajima, radu državnih organa i funkcionera i svih 
subjekata koji su uključeni u proces izborne kampanje, u vezi sa pitanjima koja se ne odnose na 
izbore, vode računa da navedeno izvještavanje ne sadrži posebno promotivno upućivanje na 
podnosioce izbornih lista, kandidate sa izbornih lista ili njihove aktivnosti, ideje ili političke 
stavove.

Na osnovu uvida u snimak emitovanog programskog sadržaja i izjašnjenja emitera, Agencija 
konstatuje sljedeće:

1. Emiter je je dana 27.02.2021. godine emitovao informativni program „Dnevnik" u okviru kojeg je, 
u terminu od 15:32:22 do 15:33:50 sati prikazan prilog kako slijedi:

Najava: „Lider 'Demokratskog fronta' Andrija Mandić tražio je  od policije i Vlade da u narednih 
nekoliko sati otkriju nalogodavce i izvršitelje nasilja nad aktivistom koalicije 2a budućnost Nikšića' 
Lukom Trebješaninom, ističući da će, u suprotnom, sami morati da se zaštite. Sa konferencije u 
Nikšiću, Mandić je  poručio da napad na Trebješanina doživljava kao napad na njega i  njegovu 
porodicu, jer je  riječ o sinu njegovog brata od tetke. Komentarišući promjene u nikšićkoj policiji, 
Mandić je kazao da zahtjevaju da se Goranović i Mađarić suspenduju, jer, ovako, kako je rekao, 
ne zna da li su smijenjeni Hi unaprijeđeni."

Tokom najave, na video ekranu iza voditeljke, emitovan je pano sa prepoznatljivim logom 
koalicije „Za budućnost Nikšića" i zaokruženim brojem četiri, a kao pokrivalice za gore navedeni 
tekst korišćeni su i snimci za pomenute konferencije za novinare održane u Nikšiću.

U terminu od 15:32:54 do 15:32:59 sati (5 sekundi), na punom ekranu, uz krupno kadriranje, 
emitovan je pano sa logom koalicije „Za budućnost Nikšićđ' i zaokruženim brojem četiri.

Nakon toga je emitovana izjava g. Andrije Mandića.

Andrija Mandić: „Luka Trebješanin je sin moga brata od tetke Aca Trebješanina, dakle to 
doživljavam i kao napadom na moju porodicu, napadom na moje rođake. I to nije sigurno bila 
nepoznata činjenica onima koji su sinoć krenuli i prebili jednog nevinog dječaka, jednog poštenog 
momka. Momka iz jedne časne i dostojanstvene porodice, koji nikome ništa loše nije uradio, osim 
što je veliki patriota, vaspitan u duhu svojih predaka, spreman bio da, i  na Htijama i posle litija u 
našoj političkoj organizaciji radi sve one poslove kako bi se promijenio ovaj grad i kako bi se 
promijenila ova zemlja i  kako bi je  učinili zemljom poštenih ijudr.

Istog dana, goreopisani prilog emitovan je u okviru informativne emisije „Dnevnik'', u terminu od 
19:32:51 do 19:34:16 sati, na RTCG1, a kao reemitovani sadržaj i na RTCG2.

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardCQ.ora
Telefax: +382 20 201 440 WWW.aemCQ.QrQ

mailto:ard@ardCQ.ora
http://WWW.aemCQ.QrQ


2. Izjava gospodina Andrije Mandića (lider političke grupacije „Demokratski front') se odnosila na 
incident koji se dogodio u Nikšiću (napad na aktivistu koalicije „Za budućnost Nikšićđ') u toku 
izborne kampanje za lokalne izbore, koji su održani 14. marta 2021. godine. U emitovanoj najavi i 
samoj izjavi predstavljeni su stavovi gospodina Mandića povodom incidenta koji je u tom trenutku 
okupirao pažnju javnosti. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da, u skladu sa svojom 
uređivačkom politikom, traži, pribavlja, objavljuje i prenosi informacije od interesa za javnost. 

Međutim, uzimajući u obzir sadržinu analiziranog priloga, može se zaključiti, da je osim 
reagovanja gospodina Mandića na incident u kom je povrijeđen aktivista koalicije „Za budućnost 
Nikšićđ', prilog sadržao i posebne promotivne poruke potvrđene izborne liste, kojoj pripada 
gospodin Mandić, u susret lokalnim izborima u Nikšiću, te da se radilo o medijskom predstavljanju 
u toku izborne kampanje.

3. Najava sadržaja posebno promotivno upućuje na izbornu listu (emotovanje panoa sa 
prepoznatljivim logom koalicije „Za budućnost Nikšićđ' i zaokruženim brojem četiri). To se ne 
može opravdati {„nije se mogio izbjeći'), jer izbor pokrivalica spada u uredničku odgovornost i 
slobodu medija.

4. Emiter je morao voditi računa da, bez obzira na vrstu informativne emisije i važnost informacija, 
ona nije smjela, u skladu sa članom 8 Pravilnika, da sadrži posebno promotivno upućivanje na 
određenu izbornu listu koja je učestvovala na lokalnim izborima u Nikšiću. Naime, korišćenje 
navedenih pokrivalica u predmetnom prilogu (panoa sa prepoznatljivim logom koalicije „Za 
budućnost Nikšićđ' i zaokruženog broja četiri) je predstavljalo posebno promotivno upućivanje na 
određenog političkog subjekta, u informativnoj emisiji, izvan programa koji su se odnosili na 
medijsko predstavljanje u toku izborne kampanje.

S obzirom na navedeno, može se zaključiti da je emiter, na taj način, omogućio prikriveno 
medijsko predstavljanje određene izborne liste, što je zabranjeno članom 8 stav 1 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tač. 7.1 izdatih Odobrenja za 
emitovanje O-TV-J-Ol i 0-TV-J-02 emiter odgovoran za sve objavljene sadržaje, može se utvrditi da je emiter 
prekršio čl. 8 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 140 i 141 Zakona, donio odluku kojom se emiteru izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i 
nalaže da, u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona, informaciju o izrečenoj mjeri objavi u svom programu. Ovo 
Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
Javno preduzeće „Radio Televizija Crne Gore" 
Savjet Agencije za elektronske medije 
Sektor za pravne i ekonomske poslove 
Arhiva

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardco.om
www.aemca.ora

mailto:ard@ardco.om
http://www.aemca.ora

