
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE 

Broj: 01-973/1 
Podgorica, 14.09.2021. godine

Z A P I S N I K

sa 276. sjednice Savjeta, održane 14. septembra 2021. godine

Dvjesta sedamdeset i šesta sjednica Savjeta Agencije za elektronske medije (SAEM) je počela u
9 sati.

Sjednici su prisustvovali članovi:

1. Dr Branko Bošković,
2. Rajko Todorović,
3. Edin Koljenović i
4. Prof. dr Andrijana Nikolić.

Pored navedenih, sjednici SAEM-a prisustvovali su i: Goran Vuković -  direktor Agencije, 
Jadranka Vojvodić i Sunčica Bakić - pomoćnice direktora, Elvira Ceković - rukovoditeljka službe za 
odnose sa javnošću i opšte poslove i Ranka Novaković - sekretarka SAEM-a.

Sjednicom SAEM-a predsjedavao je predsjednik dr Branko Bošković.

Usvojen je sljedeći

DNEVNI RED:

1. Zapisnici sa 274. i 275. sjednice;

2. Razmatranje pojedinih medijskih sadržaja emitovanih u prethodnom periodu;

3. Žalba na rješenje AEM br. 01-952/3 i

4. Razno.

• Tačka 1: Zapisnici sa 274. i 275. sjednice 
Zaključak:

Usvojen je zapisnik sa 274. sjednice. Sa izmjenama je usvojen zapisnik sa 275. sjednice.

• Tačka 2: Razmatranje pojedinih medijskih sadržaja emitovanih u prethodnom periodu
U skladu sa zaključkom sa prošle sjednice SAEM je razmatrao programske sadržaje: Jutarnji 

program koji se emituje na više televizija - „Pink", Pink M" i „Pink plus" i programski sadržaji na „TV 
Happy" -  jutarnji program, „Ćirilica" i „Poslije ručka".

Edin Koljenović je istakao da u ovim programima smatra neprihvatljivim kontinuitet govora koji 
iskazuje netpeljivost prema grupi ljudi odnosno jednom narodu, postojanje neprikladne uređivačke 
intervencije kroz komentare novinara koji podstiču takvu diskusiju i raspravu koja dovodi do

Strana 1 od 3



netrpeljivosti, diskriminacije prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti, kao uvredljivo izražavanje 
koje podstiče na intezivne negativne emocije itd.. Naglašava da se mora posmatrati sveukupnan duh 
sadržaja i kontinuitet kao poseban faktor kao i namjeru kroz izbor sagovornika. Imajući u vidu 
pomenuto, smatra da se ovdje radi o prisustvu programskih sadržaja koji predstavljaju kršenje člana 7 
Konvencije o prekograničnoj televiziji i člana 6 Direktive o audiovizuelnim medijskim uslugama. Dakle, 
učestalim emitovanjem u okviru sadržaja različitih formi i žanrova, koristi se pogrdno, uvredljivo ili 
uznemiravajuće izražavanje koje podstiče intenzivne negativne emocije, iskazivanje neprijateljstva ili 
želju za diskriminacijom, kao i omalovažavanje ili obezvrjeđivanje pripadnika crnogorske nacionalnosti, 
negiranjem njihovog nacionalnog identiteta i posebnosti.

Rajko Todorović smatra da SAEM, koliko dozvoljavaju zakonski usiovi, skrene pažnju javnosti na 
emitovanje, po njemu, dvije lažne vijesti. Jedna je emitovana na javnom servisu RTCG, koji je 5. 
septembra o.g, objavio su demonstranti pucali na policiju, a druga je emitovana na TV Vijesti koja je 
objavila da je bačen Molotovljev koktel na policiju. Ističe da je emitovanje ovih, i na ovaj način, 
neprovjerenih informacija, moglo izazvati katastrofalne posljedice i apeluje na sve nadležne državne 
institucije da ova dva slučaja do detalja razjasne, kako se više ne bi ponavljale. Rajko Todorović je 
naglasio da se zalaže da se u apelu javnosti obavezno pomenu navedena dva slučaja.

Edin Koljenović je kazao da SAEM vrlo jasno mora raditi u okviru svoje nadležnosti, uz puno 
poštovanje zakonske regulative, posebno Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim 
standardima. Slaže se sa Rajkom Todorovićem da novinari u izvještavanju, posebno u ovakvim 
osjetljivim situacijama, moraju poštovati novinarske i programske standarde i poziva sve emitere da u 
tom pravcu pokažu poseban senzibilet u budućem radu. SAEM kao regulator treba da uputi apel 
medijskoj zajednici. Prof. dr Andrijana Nikolić i dr Branko Bošković se slažu sa kolegama. Dr Branko 
Bošković je naglasio da je AEM nezavisna institucija i da SAEM odlučuje potpuno samostalno i ne 
postoji nikakva vrsta pritiska ili drugog oblika sugerisanja kako će članovi odlučivati o pojedinim 
pitanjima. Takođe, kazao je da se ovi programi nalaze u svim osnovnim paketima kod operatora u 
Crnoj Gori i time je njihova dostupnost veoma značajna. Naglasio je da je ograničavanje prijema 
emitovanja sadržaja bilo kojeg medija ozbiljan korak koji zahtijeva temeljnu analizu, koja se radi 
isključivo na osnovu dostupnih materijala od strane monitoringa Agencije, a ne na osnovu bilo čega 
drugog. Kakva god da odluka bude povodom zahtjeva, treba je shvatiti kao poruku koju šalju Agencija, 
odnosno Savjet, da vodimo računa o sadržajima koji se emituju na medijima koji su dostupni u Crnoj 
Gori. Ne prijeteći, već pokušaj da podignemo kvalitet sadržaja koji je dostupan u medijima, da 
pokušamo da unaprijedimo percpeciju pojedinačnih događaja kroz profesionalizam, objektivnost i 
istinitost kao najvažnije principe.

Prof.dr Andrijana Nikolić je kazala da je u programskim sadržajima emitovanih na TV Happy i TV 
Pink veoma bitan izbor gostiju. U ovim programima to su gosti koji imaju određenu poziciju u društvu, 
političku, vjersku, bezbjedonosnu, vladajuću itd, i kada ljudi takve strukture sa medija poručuju, njihove 
riječi su daleko teže, nego da ih kaže običan građanin. Nadalje ističe da je uređivačka politika takva da 
novinari podstiču na vrijeđanje, ponižavanje i diskriminaciju crnogorskog etnosa.

SAEM je zaključio da su ova dva emitera, u ovim emisijama, u kontinuitetu pokazali namjeru da 
se spornim sadržajima utiče ne samo na osjećanja i emocije osoba prema kojima su ovi neprihvatljivi 
sadržaji usmjereni, već i da izazove reakciju prema njima, uključujući one koje mogu imati za posljedicu 
izazivanje ili podržavanje nasilja. Ne dovodeći u pitanje pravo emitera da informiše javnost o pitanjima 
od javnog interesa, emitovanim sadržajima se iz emisije u emisiju i skoro svakodnevno omogućava, 
podstiče i opravdava osjećaj negiranja, neprihvatanja i animoziteta prema pripadnicima crnogorske 
nacionalnosti. Time je, po mišljenju SAEM zloupotrijebljeno pravo na slobodu izražavanja. Ovi 
programski sadržaji predstavljaju kršenje člana 7 Konvencije o prekograničnoj televiziji i člana 6 
Direktive o audiovizuelnim medijskim uslugama.
Zaključci:

Jednoglasno se donosi odluka da se zatraži od Regulatornog tijela za elektronske medije u Srbiji 
da pokrene proceduru za utvrđivanje odgovornosti emitera televizijskih programa: „Happy TV", „Pink 
M", „Pink Plus" i „Pink" sa sjedištem u Srbiji, zbog kršenja standarda propisanih Konvencijom o 
prekograničnoj televiziji i Direktivom o AVM uslugama, te preduzme adekvatne mjere. Ukoliko se 
nastavi kršenje Konvencije o prekograničnoj televiziji i Direktive o audiovizuelnim medijskim uslugama 
SAEM će preduzeti mjere ograničavanja reemitovanja programa na teritoriji Crne Gore.

SAEM apeluje na sve elektronske medije da se pridržavaju novinarskih i profesionalnih 
standarda u svom izvještavanju i da objavljuju samo provjerene i vjerodostojne informacije i da svojim 
izvještavanjem doprinose smirivanju tenzija i očuvanju mira i sigurnosti.

Strana 2 od 3



• Tačka 3: Žalba na rješenje AEM br. 01-952/3
Rješenjem AEM br. 02-952/2 od 03.09.2021. godine odbijen je, kao neosnovan, prigovor 

gospođe Kane Tomašević na rad NVO „Društvo za ravnopravnost i toleranciju - AI" iz Podgorice, 
emitera televizijskog programa „Srpska TV" (zaveden pod brojem 02-952 od 01.09.2021. godine). 
Predmetni prigovor se odnosio na sadržaj emitovan 30. avgusta 2021. godine u okviru programa 
„Srpska TV" i to u informativnoj emisiji „Neskriveno" u terminu 19:57:44 do 21:01:43 sati. Rješenjem 
AEM je utvrđeno da emiter nije prekršio programske standarde propisane Zakonom o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije ili izdatim Odobrenjem za emitovanje br. O -  TV -  K -  16.

U ostavljenom roku podnositeljka prigovora je uložila žalbu SAEM-u protiv navedenog 
prvostepenog rješenja AEM (zavedena kod AEM pod br. 01-952/3 od 07.09.2021. godine).

SAEM je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom ostvario uvid u sljedeće spise predmeta: 
Prigovor gospođe Kane Tomašević (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-952 od 
01.09.2021. godine); Nalaz Sektora za monitoring (akt br. 02-952/1 od 02.09.2021. godine); Rješenje 
direktora AEM po prigovoru (akt br. 02-952/2 od 03.09.2021 godine); Žalba gospođe Kane Tomašević 
na Rješenje AEM (zavedena pod br. 02-952/3 od 07.09.2021. godine); Prigovor gospođe Kane 
Tomašević na rad internetskih publikacija -  portala „Borba" i „Kurir" (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-949 od 27.08.2021. godine) i Odgovor AEM na prigovor (akt br. 02- 
949/2 od 01.09.2021 godine).

Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u 
spisima predmeta, SAEM je konstatovao da je prvostepeni organ donio pravilno i na zakonu zasnovano 
Rješenje i da je žalba neosnovana.

Jednoglasno se odbija, kao neosnovana, žalba gospođe Kane Tomašević, podnesena protiv 
Rješenja Agencije za elektronske medije br. 02-952/2 od 03.09.2021. godine. Ovo rješenje će biti 
objavljeno na veb-sajtu AEM.

• Tačka 4: Razno
SAEM nije imao konkretnih tema po ovoj tački dnevnog reda.

Sa sjednice će biti poslato saopštenje za javnost. 

Sjednica je završena u 9:45 sati.

Zaključci:

Zapisnik sastavila 
Ranka Novaković

Strana 3 od 3


