
 

 

 

 

 

Montenegro 

AGENCY FOR ELECTRONIC MEDIA 

Number: 01 – 690 

Podgorica, 19 April 2022 

 
 
 

At today’s meeting, the Council of the Agency for Electronic Media adopted a conclusion that, 

pursuant to the Government’s decision on restrictive measures against the legal persons, 

entities or bodies: RT– Russia Today English, RT – Russia Today UK, RT – Russia Today 

Germany, RT – Russia Today France, RT– Russia Today Spanish, and Sputnik, all AVM 

service providers are obliged, in compliance with the Law on International Restrictive 

Measures, to immediately remove their programmes or contents from their services, if they 

have not already done so.  

 

Pursuant to the Law on International Restrictive Measures and the Decision of the 

Government of Montenegro, this includes a suspension of all broadcasting licences or 

permits, and transmission and distribution arrangements with the aforementioned legal 

persons, entities or bodies, by any means such as: cable, satellite, IPTV, internet services, 

video-sharing platforms or applications.  

 

Given that the Decision of the Government of Montenegro prescribes that the Agency for 

Electronic Media is in charge of implementation of the restrictive measures imposed by this 

decision, relevant bodies of the Agency will take all necessary measures to ensure, within 

their remit, the implementation of this Decision.  

  

Consequently, the Agency Council will invite the AVM service providers to notify the Agency 

of the measures they have taken to comply with the adopted Decision.  

 

The Agency will continue to monitor the implementation of the adopted decision and take 

necessary measures in case of their violation, while keeping the public informed in a timely 

manner.  

 

It is important to note that the channel Russia Today English had been included in the 

service of some cable operators before the Government of Montenegro adopted its Decision. 

On 18 March 2022, the regulatory authority of the United Kingdom (OFCOM) adopted a 

decision on the revocation of broadcasting licence of the television channel “Russia Today” 

(“RT” / “RT News”) in the English language. Since the broadcaster no longer had the right to 

broadcast the programme of “Russia Today” (“RT News”), and consequently the cable 

operators had no right to retransmit or distribute it on the territory of Montenegro, Director 

of the Agency for Electronic Media issued ex officio instruction to the cable operators that 

had distributed this channel to remove it from their catalogues of the television channels.  

 

PR AND GENERAL AFFAIRS SERVICE 

 

Elvira K. Ceković 


