
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1703/2  
Podgorica, 08.11.2022. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 
53/11, 06/13, 55/16, 92/17 i 82/20) i člana 18 i 116 Zakona o upravnom postupku („SI. list Crne Gore", br. 
56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru NVO „Media centar" iz Podgorice (akt zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1703 od 18.10.2022. godine), vd direktora Agencije za elektronske 
medije donosi

R J E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor NVO „Media centar" iz Podgorice, na rad privrednog društva 
lokalnog javnog emitera „Radio Televizija Podgorica" d.o.o. iz Podgorice, kao emitera opšteg 
televizijskog programa „Gradska TV" (akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02- 
1703 od 18.10.2022. godine).

2. Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana dostavljanja rješenja.

3. Ovo Rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.aemcq.org.

4. Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 18.10.2022. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: „Agencija") dostavljen je 
prigovor NVO „Media centar" iz Podgorice, na rad privrednog društva lokalnog javnog emitera „Radio Televizija 
Podgorica" d.o.o. iz Podgorice, kao emitera opšteg televizijskog programa „Gradska TV' (akt zaveden kod 
Agencije pod br. 02-1703 od 18.10.2022. godine).

Podnosilac prigovora ukazao je da je ,,u centralnoj informativnoj emisiji 'Dnevnik' Gradske TV, 
emitovanoj 5. oktobra 2022. godine došlo do, kršenja člana 7 i 8 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima koji propisuje: 'U proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji su dužni da 
poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, ta čn ost i, zabrane diskriminacije, slobode 
objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane. Događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i 
mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni. Mišljenja i komentari moraju biti odvojeni od činjeničnog 
izvještavanja, a njihov izvor Hi autor prepoznatljivi". Posebno je naglašeno načelo tačnosti.

U nastavku navodi da se ,,u spornom prilogu...prenosi izjava kandidatkinje za gradonačelnicu Glavnog 
grada Podgorice, gospođe Jelene Borovinić-Bojović, koja je  na čelu izborne liste 'Za budućnost Podgorice'. 
Izjavu koju čita novinarka prati snimak sa nekog događaja iz perioda kada je  predstavljen program 'Evropa sad' 
i  u pozadini gospođe Borovinič - Bojović se vide oznake i naziv programa. Ovakvom montažom priloga događaji 
nisu prikazani vjerno i tačno je r navode gledaoce na pogrešan zaključak i  stvaraju konfuziju u pogledu političke 
pripadnosti gospođe Borovinič - Bojović koja nije nosilac liste 'Evropa sad'....".

Ukazuje da je „spornim prilogom prekršen član 2 Pravilnika o pravima i obavezama emitera tokom 
kampanje za izbore za odbornike u skupštini Glavnog grada Podgorica...koji propisuje: 'Emiter RTV Podgorica 
će istinito i blagovremeno informisati građane o svim fazama postupka povodom izbora..' Montažom priloga u 
kojem nema obilježja izborne liste koja je  dala izjavu koja se prenosi stvorena je  mogućnost donošenja 
pogrešnih zaključaka kod gledalaca".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja čl. 7 i 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima („SI. list CG", br, 35/11, 07/16 i 8/19, u daljem tekstu: „Pravilnik") i tač. 7.1. izdatog Odobrenja za 
emitovanje br. O-TV-J-IO.

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: aem@aemcQ.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.aemcq.org

http://www.aemcq.org
mailto:aem@aemcQ.ora
http://www.aemcq.org


Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanih programskih sadržaja 
emitera i sačinio nalaz dana 26.10.2022. godine (akt broj 02-1703/1 od 26.10.2022. godine).

Prilikom razmatranja da li je emitovanjem predmetnog sadržaja došlo do kršenja propisanih standarda, 
Agencija je posebno imala u vidu da je članom 4 st. 1 al. k) Pravilnika, načelo tačnosti definisano kao obaveza 
elektronskih medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i 
izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanih sadržaja,
Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je dana 05.10.2022. godine, emitovao informativnu emisiju „Dnevnik", u terminu od 
19:00:54 do 19:43:56 sati (30 minuta 9 sekundi) i u okviru istog, u terminu od 19:24:57 do 
19:25:34 sati, segment čiji je opis dat u tački 2.

2. Voditeljka u studiju: „Kandidatkinja za gradonačelnicu koalicije 'Za budućnost Podgorice', Jelena 
Borovinić - Bojović, kazala je  tokom posjete Lješanskoj nahiji da nema nikakve dileme da će 
koalicija 'Za budućnost Podgorice' da pobijedi 23 oktobra. Crna Gora i Podgorica će da glasaju 
za vladavinu prava, za državu jednakih šansi, za budućnost naše djece, za budućnost svih onih 
koji dolaze a li i svih koji su gradili ovu zemlju, a to su naši očevi, naši đedovi, naši prađedovi koji 
su nam ostavili u amanet obavezu i dužnost da branimo pravi sistem vrijednosti - a to ste vi, 
rekla je  Borovinić - Bojović."

Tokom emitovanja priloga, navedeni novinarski tekst je u periodu od 19:25:11 do 19:25:34 bio
pokriven snimkom koji prikazuje Borovinić - Bojović tokom konferencije za štampu iz perioda
kada je obavljala funkciju ministarke zdravlja. U pozadini, iza Borovinić Bojović je pano plave 
boje sa bijelim oznakama: Vlada Crne Gore / EVROPA SAD!

Prilog je emitovan u okviru odvojenog i označenog bloka posvećenog lokalnim izborima, koji su 
održani dana 23. oktobra 2022. godine.

3. Emiter je dana 19.10.2022. godine, emitovao informativni sadržaj „Dnevnik" i u okviru njega, u 
terminu od 19:04:41 do 19:05:36, segment opisan u nastavku.
Voditeljka u studiju: „Nakon što je  NVO 'Media centar' Agenciji za elektronske medije uputio 
prigovor na emitovani programski sadržaj 5. oktobra u prvom Dnevniku Gradske radio televizije, 
u kojem se pored ostalog navodi da prilog sa izjavom kandidatkinje za gradonačelnicu Podgorice, 
Jelene Borovinić - Bojović, prati pokrivaiica sa ranijeg događaja iz perioda kada je  predstavljen 
program 'Evropa sad' te da na taj način gledaoci navode na pogrešan zaključak i stvara konfuzija 
u pogledu pripadnosti Borovinić - Bojović, Gradska televizija upućuje izvinjenje zbog 
nenamjernog propusta. Zbog gledalaca pojašnjavamo da u Dnevniku nije emitovan prilog već 
informacija pokrivena arhivskim snimcima. Takođe, naglašavamo da politički predstavnici 
Demokratskog fronta, uprkos stalnim pozivima ne sarađuju sa Gradskom televizijom i  od početka 
kampanje u Podgorici nam ne dostavljaju propagandni materijal."
Tokom emitovanja priloga, navedeni novinarski tekst je pokriven fotografijom prigovora koji je 
NVO „Media centar" dostavio Agenciji, kao i, u periodu od 19:05:16 do 19:05:36, pokrivalicom 
opisanom u tački 2, uz grafičku insertaciju u gornjem lijevom uglu: „ARHIVSKI SNIMAK".

4. Činjenica da je u spornom prilogu, kao pokrivaiica za izvještaj sa promotivnog skupa podnosioca 
izborne liste i kandidatkinje sa izborne lista, korišćen snimak sa događaja iz perioda kada je 
kandidatkinja obavljala funkciju ministarke zdravlja, ne može se smatrati odlučujućom za 
donošenje zaključka o kršenju programskih standarda. Naime, iz uvoda priloga se jasno može 
zaključiti da se izvještaj odnosi na promotivni skup konkretnog podnosioca izborne liste i 
predstavljanje izjave kandidatkinje sa te izborne lista. Ilustracija koja je korišćena kao pokrivaiica, 
sadrži zaštitni znak programa „Evropa sad!", ali i oznaku „Vlada Crne Gore". Zbog toga se ne 
može smatrati da „događaji nisu prikazani vjerno i tačno", kako tvrdi podnosilac prigovora, te nije 
došlo do kršenja načela tačnosti.

5. Treba imati u vidu da je emiter dana 19.05.2022. godine, po saznanju o podnošenju prigovora 
NVO „Media centar" u vezi ovog priloga, emitovao izvinjenje zbog, kako je naveo, „nenamjernog 
propusta". Pri tome je emitovao pokrivalicu opisanu u gore navedenoj tački 2, uz grafičku 
insertaciju u gornjem lijevom uglu: „ARHIVSKI SNIMAK". Činjenica na koju je u izvinjenju ukazao 
da konkretni podnosilac izborne liste ovom emiteru nije „dostavljao propagandni materijal", 
olakšavajuća je okolnost, a emiter je, upućivanjem izvinjenja, i sam prepoznao da je propustio da

_____________________________________________ 2_____________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: aem@aemca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.aemca.org

mailto:aem@aemca.org
http://www.aemca.org


adekvatno obavijesti javnost da pokrivalica korišćena u prilogu od 5. oktobra predstavlja arhivski 
snimak.

6. Može se očekivati da će emiter i bez izricanja upravno-nadzorne mjere ubuduće emitovati 
program u kojem će arhivski materijali biti označeni kao takvi tokom cjelokupnog trajanja.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da je podneseni prigovor nije opravdan, da emiter nije 
prekršio načelo tačnosti.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, vd direktora Agencije je, 
saglasno čl. 116 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo Rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije www.aemcq.org.
Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana 
od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- NVO „Media centar", podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elekronske medije
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Arhiva

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: aem@aemca.org 
www.aemcq.ora

http://www.aemcq.org
mailto:aem@aemca.org
http://www.aemcq.ora

