
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 01-54/1 
Podgorica, 16.01.2023. godine

Na osnovu člana 14 Zakona o elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11, 
06/13, 55/16, 92/17 i 82/20) i člana 126 Zakona o upravnom postupku („SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 
40/16 i 37/17), rješavajući po žalbi privrednog društva ,,A Plus Media Group" d.o.o. iz Podgorice (zavedenoj 
kod Agencije pod brojem 01-1944/4 od 30.12.2022. godine), koje zastupa advokat Milovan Milošević, Savjet 
Agencije za elektronske medije na sjednici održanoj 16.01.2023. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Odbija se, kao neosnovana, žalba privrednog društva „A Plus Media Group" d.o.o. iz Podgorice,
emitera radijskog programa ,,A Plus Radio", podnesena protiv Rješenja Agencije za elektronske
medije br. 02-1944/3 od 14.12.2022. godine.

2. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.aemcq.org.

3. Protiv ovog Rješenja može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom.

4. Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Direktor Agencije za elektronske medije je donio Rješenje br. 02-1944/3 od 14.12.2022. godine, 
kojim je privrednom društvu ,,A Plus Media Group" d.o.o. iz Podgorice, emiteru radijskog programa ,,A Plus 
Radio", privremeno, u trajanju od 48 časova, oduzeto Odobrenja za emitovanje br. 0-R-K-09, kao upravno- 
nadzorna mjera zbog kršenja člana 59 st. 3 Zakona o elektronskim medijima i tač. 2.3. Odobrenja.

U blagovremeno izjavljenoj žalbi na doneseno rješenje (zavedenoj kod Agencije pod br. 02-1944/4 
od 30.12.2022. godine), privredno društvo ,,A Plus Media Group" d.o.o. iz Podgorice (u daljem tekstu: 
„emiter") ističe da je „radio i televizija A Plus pravni sljedbenik društva M-Corona doo Bar", a da je „oprema 
koja je  kupljena i  naslijeđena, a koja je  činila opremu potrebnu za emitovanje televizijskog i radio programa, 
bila dotrajala i uopšte u tehnički jako lošem stanju i kao takva se nije mogla montirati na novoj lokaciji, te se 
moralo pristupiti obnovi cjelokupne opremć'. U žalbi se navodi da je nakon demontaže opreme u Baru i 
montaže u Podgorici „utvrđeno da 90% opreme TV Corona nije bilo funkcionalno, a čija popravka iziskuje 
ogromna finansijska sredstva", što su sve objektivne okolnosti koje žalilac nije mogao predvidjeti.

Posebno ukazuje da je emiter preduzeo brojne radnje u cilju osposobljavanja radija za emitovanje 
programa, ali da je provjerom (izvršenom 30.03.2022. godine, prema dostavljenom Izvještaju) utvrđeno da 
su „predajnici koji se nalaze na lokaciji Bar-Velji Grad i Podgorica-Sjenica u tehnički neispravnom stanju, sa 
dotrajalošču opreme koja je  stara preko 20 godina sa tehnološkom i ekonomskom zastarelošču, te da je  
potrebno zamijeniti i kablove konektorč\ Prema dostavljenom Izvještaju o stanju radijske opreme ovog 
emitera, rokovi za nabavljanje nedostajuće opreme se kreću ko dva mjeseca. S tim u vezi, prema navodima 
žalbe, „obezbijedio je  sredstva za dva predajnika i ista će naručiti u što kraćem roku, pa mu je  potreban rok 
od 3 mjeseca, da radio osposobi za emitovanje programa, obzirom da se predajnici naručuju van zemlje i 
njihova isporuka se čeka 2 mjeseca, te zbog montaže istih nije u mogućnosti osposobiti prije tog roka", a 
takođe je u pripremi i programska šema koja će biti završena do kraja ovog roka.

Po mišljenju žalioca, kako se radi o objektivnim okolnostima, rješenje treba ukinuti „sve do momenta 
sticanja objektivnih okolnosti za uspostavljanje procesa rada na nivou koji će biti u zakonskim okvirima, 
odnosno za period od 3 mjeseca od dana podnošenja ove žalbč'.

Na sjednici održanoj 16.01.2023. godine, Savjet Agencije za elektronske medije (u daljem tekstu: 
„Savjet Agencije") je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom ostvario uvid u sljedeće spise predmeta:

i

http://www.aemcq.org


Nalaz Sektora za monitoring Agencije za elektronske medije (akt br. 02-1944 od 22.11.2022.
godine);

Zahtjev za izjašnjenje emitera (akt br. 02-1944/1 od 24.11.2022. godine);

Izjašnjenje emitera (zavedeno pod br. 02-1944/2 od 30.11.2022. godine);

Rješenje direktora Agencije za elektronske medije (akt br. 02-1944/3 od 14.12.2022. godine);

Žalbu emitera na Rješenje direktora Agencije za elektronske medije (zavedena pod br. 01-
1944/4 od 30.12.2022. godine).

Sjednici Savjeta Agencije je prisustvovao punomoćnik emitera, u skladu sa članom 143 stav 2 
Zakona o elektronskim medijima (u daljem tekstu: Zakon), kojim je propisano da predstavnik emitera ima
ima pravo da prisustvuje sjednici Savjeta na kojoj se raspravlja o žalbi po osnovu odluke o privremenom ili
trajnom oduzimanju odobrenja.

Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima 
predmeta, Savjet Agencije je konstatovao sljedeće:

1) Dana 21.07.2011. godine Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: „Agencija") je emiteru 
izdala Odobrenje za emitovanje opšteg radijskog programa „A Plus Radio" br. 0-R-K-09 (akt br. 02- 
862 od 21.07.2011.g.), kojim je u članu 2.3. propisano da je emiter u obavezi da emituje 
programske sadržaje u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima i podzakonskim aktima o 
programskim standardima, oglašavanju i sponzorstvu, kao i drugim podzakonskim aktima koje, 
saglasno Zakonu o elektronskim medijima, donese Agencija.

2) Na osnovu uvida u snimke emitovanih programskih sadržaja emitera radijskog programa „A Plus 
Radio", utvrđeno je da emiter ne emituje radijski program, od 06:35:17 časova dana 12.08.2022. 
godine (nalaz Sektora za monitoring br. 05-1944 od 22.11.2022. godine).

3) U skladu sa nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja svih relevantnih činjenica, Agencija je, prije 
donošenja rješenja, omogućila emiteru da se izjasni o činjenicama i okolnostima koje su od značaja 
za donošenje rješenja, na način što mu je uputila zahtjev za izjašnjenje (akt br, 02-1944/1 od 
24.11.2022.g).

4) Dana 30.11.2022. godine, emiter je dostavio pisano izjašnjenje (akt zaveden kod Agencije pod br.
02-1944/2 od 30.11.2022. godine). U dostavljenom izjašnjenju, emiter navodi da je društvo ,,A Plus 
Media Group" d.o.o. Podgorica, pravni sljedbenik društva ,,M-Corona" d.o.o. Bar, nad kojim je 
07.07.2021. godine otvoren stečajni postupak, te da je nakon zaključenja ugovora o prodaji društva, 
uslijedila registracija nastalih promjena. Ističe da je zatečena oprema za emitovanje televizijskog i 
radio programa, bila dotrajala i u tehnički lošem stanju, da 90% opreme nije bilo funkcionalno nakon 
demontaže i ponovne montaže, te da su, usljed nedostatka sredstava, u fokus morali staviti rad 
televizije i nabavku televizijske opreme. U nastavku izjašnjenja ukazuje: obzirom na činjenicu da
smo domaći medij, koji se finansira isključivo iz sopstvenih izvora. ...usied manjka sredstava mora ii 
smo da se opredijelimo šta ćemo prvo finansirati. U tom smislu, fokus smo stavili na rad televizije. 
Nakon ove odluke, pristupili smo nabavci opreme za rad televizije i njenom montiranju...sve to je  
iziskivalo mnogo vremena koje smo utrošili na pregovore u vezi sa nabavkom nove opreme, njenim 
montiranjem, kao i pregovore i montiranje studija sa novom scenografijom... neophodno je  bilo i 
angažovati i obučiti kadar, koji je  deficitaran". Dalje ukazuje da je „društvo A Plus Media Group za 
period od trenutka okončanja javnog poziva za kupovinu društva u stečaju do današnjeg dana, 
reaiizovaio sve ciljeve i  sve zadatke....počev od nabavke i montaže opreme do potpune kadrovske 
osposobljenosti i  kompletiranja programske šeme i  emitovanja". Istakao je da planira da od 15. 
decembra 2022. godine otpočne aktivnosti na rješavanju problema oko emitovanja radijskog 
programa.

5) Razlozi koje emiter iznosi u žalbi predočeni su i cijenjeni tokom prvostepenog postupka, pa 
drugostepeni organ smatra da nisu od značaja za donošenje drugačije odluke u ovoj upravnoj stvari, 
i ni u čemu ne dovode u pitanje pravilnost zaključka prvostepenog organa da je podnosilac žalbe 
prekršio obaveze propisane Zakonom. Imajući u vidu da je emiter preuzeo radijski program ,,A Plus 
Radio" početkom 2022. godine, da je u martu 2022. godine bio u posjedu informacije da mu je za 
nabavku nedostajuće opreme potrebno oko dva mjeseca (pregled opreme izvršen 30.03.2022.

2



godine, o čemu je Izvještaj sačinio M. Sedlak, a koji je emiter dostavio uz izjašnjenje), te da ne 
emituje radijski program od avgusta 2022. godine, ispravan je zaključak da je neopravdano prekršio 
član 59 stav 3 Zakona o elektronskim medijima, kojim je propisano da je emiter dužan da dnevno 
emituje najmanje 12 sati programa. Savjet Agencije je uzeo u obzir i činjenicu da je emiter dana 4. 
jula 2022. godine obavijestio Agenciju akom broj 65/22 od 04.07.2022. godine (zaveden kod 
Agencije pod brojem 02-1015 od 04.07.2022.g.) da je došlo do prekida emitovanja radijskog 
programa usljed tehničkih problema, te da su preduzeli neophodne radnje u otklanjanju istih i da 
očekuju da kroz par dana najkasnije radio opet krene sa emitovanjem. Dakle, emiter je bio svjestan 
svoje obaveze da emituje program svakodnevno i bez prekida, a o svakom opravdanom prekidu 
blagovremeno obavijesti Agenciju. U slučaju prekida koji je počeo u avgustu 2022. godine, i koji je 
bio osnov za izricanje predmetne upravno-nadzorne mjere, emiter nije obavijestio Agenciju, a u 
prvostepenom postupku isti nije objasnio na način kojim bi se moglo ocijenit da je isti bio opravdan, 
te da ne bi bilo osnovano izricanje mjere privremenog oduzimanja odobrenja.

6) Prioritet u finansiranju televizije ,,A Plus TV" ne može biti opravdanje za prekid emitovanja radijskog 
programa ,,A Plus Radio", i to u trajanju dužem od pet mjeseci, pri čemu je odobrenje za emitovanje 
radijskog programa preuzeo prije skoro godinu dana. Iako je tehničke kapacitete za emitovanje 
televizijskog programa imao u aprilu 2022. godine, kada je podnio i zahtjev za promjenu programske 
strukture telvizijskog programa, emiter prema navodima žalbe još uvijek nije preduzeo radnje da 
nabavi opremu za emitovanje radijskog programa, već opremu tek planira da naruči. Savjet Agencije 
zaključuje da razlozi navedeni u žalbi ne oslobađaju emitera od odgovornosti za kršenje uslova iz 
Zakona i Odobrenja, imajući u vidu navedene okolnosti i trajanje prekida emitovanja radijskog 
programa.

7) Na sjednici održanoj dana 16.01.2023. godine, emiter je lično i preko punomoćnika obavijestio 
Agenciju da je radio bio u jako lošem stanju kada ga je preuzeo. Prema ponudi dobavljača, rok za 
isporuku opreme koju planira da naruči je tri mjeseca, pa moli da mu Savjet omogući da u 
navedenom roku osposobi radio za emitovanje. Direktorica emitera je obavijestila Savjet Agencije da 
radi na programskoj šemi i na pronalaženju i osposobavljanju osoblja koje će biti zaposleno u radiju. 
Naglasila je da je svjesna učinjenih propusta, ali još jednom moli za rok od tri mjeseca kako bi 
osposobila radio i posebno ukazuje da je najvažnije da emiteru odobrenje ne bude trajno oduzeto.

8) Savjet Agencije iskazao je razumijevanje za situaciju u kojoj se emiter našao, ali uprkos 
razumijevanju za objektivne okolnosti u kojima se emiter našao, neophodno je naglasiti važnost 
poštovanja uslova iz Odobrenja za emitovanje. Kao nadležni organ za primjenu Zakona, Agencija 
ima obavezu prema javnom interesu i javnom resursu koji je emiteru dat na korišćenje. S tim u vezi, 
uz uvažavanje razloga koje je emiter iznio, sve iznijeto nije opravdanje za nepoštovanje uslova iz 
odobrenja. Prilikom razmatranja žalbe Savjet Agencije je naročito imao u vidu da izrečena mjera 
privremenog oduzimanja odobrenja u trajanju od 48 sati neće prouzrokovati štetu emiteru, jer 
svakako ne emituje program.

9) Članom 110 st. 1 alineja 7) Zakona i članom 37 stav 2 tačka 7) Pravilnika o uslovima i postupku 
izdavanja odobrenja za emitovanje („SI.list Crne Gore", br. 33/11) propisano da će direktor Agencije 
nešenjem oduzeti odobrenje za emitovanje, ako emiter iz neopravdanih razloga, duže od 10 dana 
neprekidno ili 15 dana sa prekidima u toku kalendarske godine, prekine emitovanje programa. 
Pokazujući razumijevanje za situaciju u kojoj se emiter nalazi, prvostepeni organ nije trajno oduzeo 
emiteru odobrenje za emitovanje, već je izrekao mjeru privremenog oduzimanja odobrenja, te je 
naložio da bez odlaganja otpočne sa emitovanjem programa, što se može smatrati opravdanom 
mjerom za učinjeno kršenje.

10) U skladu sa članom 24 stav 4 Pravilnika o uslovima i postupku izdavanja odobrenja za emitovanje, 
emiter obavezan da, u pisanoj formi, obavijesti Agenciju o svim promjenama podataka u vezi sa 
organizacionim, programskim i tehničkim radom koji su definisani prilikom podnošenja prijave na 
javni konkurs ili zahtjeva za izdavanje odobrenja. Shodno tome, emiter je bio dužan da prilikom 
preseljenja studija za emitovanje radijskog programa dostavi Agenciji novi projekat studijske 
tehnike, kako bi se utvrdilo da li ispunjava uslove iz člana 12 ovog Pravilnika.

11) Podnosilac žalbe nije iznio nove dokazne predloge ili činjenice kojim bi se potvrdila osnovanost 
podnesene žalbe, odnosno koje bi ukazivale da Agencija nije, prilikom donošenja prvostepenog

3



Rješenja, potpuno i pravilno utvrdila sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje
Rješenja.

Savjet Agencije je utvrdio da je postupak koji je prethodio prvostepenom Rješenju pravilno i 
zakonito sproveden i da je Rješenje pravilno i na zakonu zasnovano, a žalba neosnovana.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo Rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.aemca.ora.

Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

PRAVNA POUKA

Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne 
Gore, u roku od 20 dana od dana prijema rješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati 
10,00 EUR sudske takse na žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim 
taksama.

Predsjednik

Dostavljeno:
Privredno društvo ,,A Plus Media Group" d.o.o. 
Advokat Milovan Milošević, punomoćnik 
„A Plus Media Group" d.o.o.
Direktor Agencije za elektronske medije 
Arhiva

Savje e za elektronske medije 
o Bošković

4

http://www.aemca.ora

