
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  2083/4 
Podgorica, 08.12.2023. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 
53/11, 06/13, 55/16, 92/17 i 82/20, u daljem tekstu: „Zakona") i člana 18 Zakona o upravnom postupku („SI. 
list Crne Gore", br. 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Javnog preduzeća „Radio i Televizija 
Crne Gore" iz Podgorice, koje zastupa generalni direktor Boris Raonić (akt zaveden kod Agencije za elektronske 
medije pod br. 02-2083 od 10.11.2023. godine), direktorica Agencije za elektronske medije donosi

1. Odbija se kao neosnovan prigovor Javnog preduzeća „Radio i Televizija Crne Gore" iz Podgorice,
koje zastupa generalni direktor Boris Raonić, na rad privrednog društva „Televizija Vijesti" d.o.o.
Podgorica, kao komercijalnog emitera opšteg televizijskog programa „Televizija Vijesti" d.o.o. iz 
Podgorice (akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-2083 od 01.11.2023. 
godine).

2. Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana dostavljanja rješenja.

3. Ovo Rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.aemcq.org.

4. Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Dana 10.11.2023. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: „Agencija") dostavljen je 
prigovor Javnog preduzeća „Radio i Televizija Crne Gore" iz Podgorice, na rad komercijalnog emitera opšteg 
televizijskog programa „Televizija Vijesti" d.o.o. iz Podgorice (akt zaveden kod Agencije za elektronske medije 
pod br. 02-2083 od 10.11.2023. godine).

Prigovor se odnosi na informativnu emisiju „Vijesti u pola 7", koja je emitovana dana 02. novembra 
2023. godine. Po mišljenju podnosioca prigovora emiter je prekršio čl. 55 st. 6 i čl. 56 st. 4 Zakona i čl. 7, čl. 8 
st. 1, čl. 11 st .1 i čl. 12 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: 
'Pravilnik') i posebno ukazao:

da je „emitovan prilog 'Kako RTCG troši javni novac' u kojem prilogu je  senzacionalistički 
navedeno da generalni direktor RTCG Boris Raonić koji prima 'jednu od najvećih piata u Crnoj 
Gori', te da su za vrijeme njegovog mandata 'osvježili novčanici' pojedinih zaposlenih poput s 
avjetnice direktorice, nakon čega su u okviru priloga emitovaii izjavu članice Savjeta RTCG 
Marijane Camović Veličković, koja je  dala izjavu u smislu teme iz priloga što nije učinjeno sa 
drugom stranom, odnosno nije na identičan način omogućeno učešće druge strane generalnog 
direktora i Vladane Vučinić, koja se pritome često pojavljuje u ovoj informativnoj emisiji uvijek 
zauzimajući suprotne stavove u odnosu na predstavnike menadžmenta RTCG, pritome iznoseći 
vrijednosne stavove koji n/jesu činjenično potkrijepljeni, a objavljuje se krajnje 
senzacionalistički i  u suprotnosti sa članom 11 st. 1 Pravilnika".
da se „dalje u informativnoj emisiji, a u okviru istog priloga daje projekcija u smislu zarade 
Predsjednika države Crne Gore, izabranog Ijekara i drugih, a sve po navodnoj 'formuli' kako je

R 3 E Š E N 3 E

O b r a z l o ž e  nj e

1

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail:aem@aemca.ora
www.aemca.org

http://www.aemcq.org
mailto:aem@aemca.ora
http://www.aemca.org


vršen obračun zarade Vladane Vučinić, a po njihovom zaključku bez prethodno izvršene 
provjere i krajnje senzacionalistički."
da „načelo objektivnosti podrazumjeva obavezu elektronskih medija da u informativnim 
programima svako stanovište prikažu na objektivan način bez uređivačkih intervencija i 
komentara, kojima bi se mogla favorizovati jedna strana."
da je emiter u okviru predmetne informativne emisije „objavio Aneks ugovora o radu za 
zaposlenu Vladanu Vučinić, te vođen senzacionalističkim pobudama bez anonimiziranja njenih 
ličnih podataka prevashodno jedinstvenog matičnog broja (i to suprotono članu 12 Pravilnika) 
iako nije siguran ni u autentičnost istog Aneksa, što i sam emiter potvrđuje svojim navodima."

- da „emiter nije uzeo izjavu od generalnog direktora RTCG, koji zaključuje ugovor o radu sa 
zaposlenima, kao i aneks ugovora u skladu sa zakonom i Statutom RTCG, već svoju informaciju 
u informativnoj emisiji zasniva na nepotvrđenoj informaciji od strane RTCG (što i sam priznaje)
o autentičnosti dokumenta na kom zasniva kompletan prilog, što je dovelo do kršenja člana 7 i 
8 Pravilnika."

Postupajući po osnovu navoda iz prigovora, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak 
emitovanog programskog sadržaja i sačinio nalaz (akt broj 02-2083/1 od 17.11.2023. godine). Agencija je 
uputila emiteru zahtjev za izjašnjenje (akt broj 02-2083/2 od 23.11.2023. godine).

U ostavljenom roku emiter je dostavio Izjašnjenje (akt broj 02-2083/3 od 30.11.2023. godine) u kome 
je naveo da:

„u dijelu priloga na koji je  podnijet prigovor nema nikakvog senzacionalističkog izvještavanja ... 
generalni direktor RTCG Boris Raonić nezakonito je  izabran za generalnog direktora RTCG. To 
je  pravosnažno presudio Viši sud u Podgorici u maju ove godine. Tu nema nikakvog 
senzacionalističkog izvještavanja. Generalni direktor RTCG Boris Raonić prima jednu od najvećih 
plata u javnom sektoru. JP RTCG je  javno preduzeće dio je  javnog sektora. Raonić je, kako je  i 
sam naveo u svom imovinskom kartonu koji je  podnio Agenciji za spriječavanje korupcije tokom 
2022. godine primao zbirno 3.500 eura. Ako se na sajtu ASK detaljno pretraže plate ostalih 
javnih funkcionera, vidi se da je  plata Raonića jedna od najvećih u javnom sektoru. Prema 
tome, ovdje nema nikavog senzacionatizma već se radi o činjenicama "
„novinar Nikola Mllosavić Aieksić je  kontaktirao Raonića upravo kako bi mu omogućio identično 
učešće ali ga je  Raonić preusmjerio na svog pomoćnika Mitra Rakčevića. Kao dokaz u prilog 
izjašnjenja je  prepiska sa vajbera između Raonića i novinara Miiosavića Aleksića.
„tema priloga je bio sporni aneks ugovora o dodatku na platu Vladane Vučinić, koji je  potpisao 
Raonić i  on je  najodgovorniji za sporni aneks. U tom smislu, Vučinić nije druga strana u ovom 
prilogu već Raonić odnosno menadžment RTCG."
„Marijana Camović Veličković se u ovoj informativnoj emisji tokom ove godine pojavila svega 
nekoliko puta i to uvijek kada se izvještavalo sa sjednica Savjeta RTCG, čiji je  ona jedan od 
članova."

- „je napravljena greška odnosno propust da se zatamni JMBG Viadane Vučinić.... da se radi o 
tehničkom propustu."

- „je Raonić u intervjuu u emisiji Link Radija Crne Gore od 29.11.2023. godine priznao da je  
sporni dokument postojao, što potvrđuje da je  autentičan, da se radi o 'administrativnoj greški', 
koja je  ispravljena i da ništa nije isplaćeno."

- „Mitar Rakčević je  u svojoj izjavi priznao da će zarada Vučinić biti uvećana, ali, kako tvrdi za par 
stotina eura, te da je  ovdje riječ o klasično zloupotrebi i  manipulaciji."

Prilikom razmatranja da li je emitovanjem predmetnog programskog sadržaja došlo do kršenja 
Pravilnika, Agencija je posebno imala u vidu sljedeće:

Članom 55 st. 6 tač. 1 i tač.2 Zakona propisano je da su emiteri koji proizvode (uređuju i 
emituju) informativni program dužni da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da 
doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju 
javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu i poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i 
sloboda, demokratskih vrijednosti, institucija i pluralizma ideja.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail:aem@aemca.ora
www.aemca.org

mailto:aem@aemca.ora
http://www.aemca.org


Članom 56 st.4 Zakona predviđeno je da emitovanje radijskog ili televizijskog programa mora 
da ispunjava sljedeće uslove: (1) događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i 
mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni; (2) vijesti moraju istinito i korektno predočiti 
činjenice i događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; (3) mišljenja i komentari 
moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv; (4) mora se podsticati nepristrasnost, 
uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.
Načelo objektivnosti je definisano kao obaveza elektronskih medija da u informativnim 
programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i 
komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija postoji 
interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti (čl. 4 st. 1 tač. i) 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (udaljem tekstu: „Pravilnik").
Načelo nepristrasnosti je definisano kao obaveza elektronskih medija da činjenično 
izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i mišljenje 
urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni 
smisao saopštenog (čl. 4 st. 1 tač. j) Pravilnika).
Članom 7 st. 1 tač. a) Pravilnika propisana je obaveza emitera koji proizvode (uređuju i 
emituju) informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose 
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu.
Članom 8 st. 1 Pravilnika je predviđeno da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski 
mediji dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, 
zabrane diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.
Članom 11 st. 1 Pravilnika propisano je da programski sadržaji, a naročito informativno-politički 
i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprostavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike.
Članom 12 st.l Pravilnika predviđeno je da u programima elektronskih medija zabranjeno 
ugrožavanje privatnosti pojedinca, objavljivanjem informacija o privatnom životu bez njegovog 
znanja i pristanka, osim u slučaju nedvosmislenog postojanja opravdanog javnog interesa, dok 
je stavom 2 propisano da svako narušavanje privatnosti mora biti opravdano dokazivim javnim 
interesom, a naročito kada se radi o maloljetnicima i osobama koje ne obavljaju javne funkcije i 
nijesu eksponirane u javnosti. U stavu 3 istog člana predviđeno je da kada se u programskim 
sadržajima iznose navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne 
konotacije na račun bilo koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se 
prilika da učestvuju u programu ili da komentarišu date navode.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i Izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, Agencija je konstatovala sljedeće:

1. Emiter je dana 02. novembra 2023.g. u periodu od 18:30:21 do 19:05:51 sati (28 minuta 33 
sekunde) emitovao informativnu emisiju „Vijesti u pola T  i u okviru iste, u periodu od 18:42:51 
do 18:46:15 sati (3 minuta 24 sekunde) prilog čiji je sadržaj opisan u tački 2.

2. Najava: ,,U javnosti su se pojavili dokumenti koji svjedoče da je moguće da Radio Televizija Crne 
Gore i njen direktor Boris Raonić neracionalno troše javni novac. Tako će savjetnica direktorice 
TVCG Vladana Vučinić, najnovijom odlukom menadžmenta primati oko dvije i po hiljade eura, 
odnosno znatno veću platu i od predsjednika države, kaže članica Savjeta javnog servisa 
Marijana Camović Veličković. Iz RTCG-a za našu televiziju tvrde da se radi o manipulaciji, da 
Vučinićkoj plata nije povećana za hiljadu i po, nego za nekoliko stotina eura, a kažu i da tako

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail:aem(aaemca.ora
www.aemca.org

http://www.aemca.org


štede, jer Vučinić obavlja brojne poslove za koje bi javnom servisu bilo potrebno više ljudi. 
Detaljnije će Nikola Milosavić Aleksić."

Novinarski tekst (OFF): „Generalni direktor RTCG-a Boris Raonić, za koga je Viši sud 
pravosnažno presudio da je nezakonito izabran, za to prima jednu od najvećih plata u javnom 
sektoru od preko tri i po hiljade eura. U međuvremenu su, za vrijeme njegovog mandata, osim 
fasade javnog servisa, osvježili i novčanici nekih zaposlenih, poput savjetnice direktorke 
Televizije Crne Gore Vladane Vučinić."

Kao pokrivalice za navedeni sadržaj korišćeni su snimci zabilježeni tokom izlaganja g. Borisa 
Raonića, bez vremenskog određenja, zatim kadrovi na kojima je prikazana spoljašnjost zgrada 
Višeg suda u Podgorici i Radio Televizije Crne Gore, kao i fotografija gospođe Vladane Vučinić 
nastala tokom gostovanja u nekoj od emisija javnog servisa.

U nastavku je emitovana izjava članice Savjeta Radio Televizije Crne Gore gospođe Marijane 
Camović Veličković.

Marijana Camović Veličković: „Iznos zarade zaposlene koja je savjetnica, koliko shvatam, 
generalnog direktora bi trebalo da je, po koeficijentu i po toj formuli po kojoj se određuju 
zarade, negdje oko hiljadu eura. Međutim, njen dodatak na zaradu je oko hiljadu i petsto eura, 
dodatnih. Znači, to je negdje ukupno oko dvije i po hiljade eura."

Novinarski tekst (OFF): „Plata predsjednika države, po ovoj formuli, manja je oko petsto eura od 
Vladane Vučinić. Iako Milatović radi za 1.932 eura, premijer za 1.900, izabrani Ijekar za 1.600, a 
profesor u školi za oko 800 eura, dodatak na platu Vladani Vučinić, aneksom ugovora, dodijeljen 
je do početka augusta 2025. godine kada Ističe Raonićev prvi mandat."

U toku emitovanog sadržaja, u vidu podjeljenog ekrana, sa lijeve strane prikazane su fotografije 
predsjednika Crne Gore g. Jakova Milatovića, premijera g. Milojka Spajića, potom osobe 
obučene u Ijekarsku uniformu, kao i kadrovi zbornice u kojoj se nalaze prosvjetni radnici. 
Istovremeno, sa desne strane ekrana dat je prikaz plata u javnom sektoru kako slijedi: 
„Predsjednik -  1932 eura, premijer -  1900 eura, izabrani Ijekar -  1600 eura, profesor u školi -  
800 eura.". Takođe su prikazani dokumenti na kojima nijesu bili vidljivi podaci, izuzev logoa 
Radio Televizije Crne Gore.

Marijana Camović Veličković: „1 opet je pitanje koliko je ljudi koje je Boris Raonić doveo, koji su 
došli sa danom njegovog dolaska, otići će, jer shvataju da nemaju što da traže dalje u javnom 
servisu nakon što on ode."

Novinarski tekst (OFF): „Autentičnost dokumenta koji posjeduje Televizija Vijesti potvrdilo je više 
Izvora, ali ne i Mitar Rakčević, zamjenik generalnog direktora javnog servisa, iako smo mu jasno 
pitanje postavili čak pet puta. Rakčević priznaje da će zarada Vučinić biti uvećana, ali kako tvrdi, 
za par stotina eura te da je ovdje riječ o klasičnoj zloupotrebi i manipulaciji. Dodaje da Vučinić 
radi kao savjetnica direktorice Televizije Crne Gore, koordinira rad na programsko-produkđonom 
planu RTCG, uređuje i vodi zabavnu emisiju, a radila je i administraciju za regionalni EU 
projekat."

Kao pokrivalice za navedeni tekst korišćeni su snimci vlber prepiske između g. Mitra Rakčevića I 
novinara Televizije Vijesti čiji sadržaj, zbog brzine, nije bilo moguće utvrditi u realnom vremenu, 
izuzev početnog dijela prepiske kako slijedi: „Moje poštovanje gospodine Rakčeviću, gospodin 
Raonić me je uputio na Vas...". U nastavku je emitovan panoramski kadar na kojem je prikazana 
zgrada Radio i Televizije Crne Gore, te fotografije gospođe Vladane Vučinić, ponovljena iz prvog 
dijela priloga.

Marijana Camović Veličković: „Niti ima potrebe, niti je to fizički moguće, niti jedna osoba može 
imati toliko kompetencija da u roku od 24 sata kvalitetno radi taj posao. Podsjećam, javni servis 
ima 750 zaposlenih. Ja molim zaposlenu da se javi inspekciji rada ili nekom sličnom državnom 
organu da je zaštiti od tog prekomjernog rada."

4

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail:aem@aemca.ora
www.aemcq.ora

mailto:aem@aemca.ora
http://www.aemcq.ora


Novinarski tekst (OFF): „Ipak, ono što je za javnost sporno, za RTCG predstavlja uštedu. 
Poručuju da bi angažovanje ljudi van televizije za bilo koji od poslova koje Vučinić radi, javni 
servis koštalo nekoliko puta više."

Prilog se završava panoramskim kadrovima zgrade Radio i Televizije Crne Gore, te istaknutim 
nazivom i logom javnog servisa koji se nalazi ispred prostorija.

3. Programski sadržaj opisan u tački 2. emitovan je istoga dana u okviru informativne emisije 
„Vijesti u pola 5" u periodu od 16:38:57 do 16:42:21 sati, kao i u okviru „Vijesti u 10", u periodu 
od 22:12:31 do 22:15:55 sati.

4. Uvažavajući pravo na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, oni su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise. 
Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da, u skladu sa njegovom uređivačkom politikom, 
pribavlja, objavljuje i prenosi informacije od interesa za javnost, te da objavljuje, prenosi 
informacije ili komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare 
jasno odvoji od ostalih vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na istu temu. Dakle, 
emiteri imaju pravo da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, ali moraju 
voditi računa da pri tome ne prekrše propise, odnosno da se pridržavaju već pomenutih načela.

5. Tema spornog priloga, na koji se prigovor odnosi, je zarada direktora RTCG i savjetnice 
direktorice TVCG, Vladane Vučinić i u sklopu istog, emitovana je izjava članice Savjeta Radio 
Televizije Crne Gore, gospođe Marijane Camović Veličković. Takođe, u spornom sadržaju 
novinar se u prilog svojih tvrdnji pozvao na „autentičnost" dokumenta, a vezano za zaključeni 
Aneks ugovora o radu, kojim je prema navodima emitera, uvećana zarada savjetnice direktorice 
TVCG, Vladane Vučinić.

6. Sloboda načina uređivanja i pristupa temi koju emiter obrađuje spada u domen uređivačke 
slobode i slobode izražavanja emitera. Sa druge strane, ne može se dovesti u pitanje ni pravo 
podnosioca prigovora da ukoliko smatra da izneseni stavovi i mišljenja, nijesu utemeljeni na njih 
reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora. Emiteri imaju pravo da određenu pojavu, događaj ili 
slično tretiraju na različiti način, ali moraju voditi računa da pri tome ne prekrše propise. S toga, 
posmatrani u okviru cjeline segmenta, isti se ne mogu smatrati kršenjem programskih 
standarda.

7. Emiter ima pravo da bira sagovornike na određenu temu i samim tim da prenese izjavu članice 
Savjeta Radio Televizije Crne Gore, gospođe Marije Camović Veličković. S tim u vezi, ne 
dovodeći u pitanje pravo podnosioca prigovora na mišljenje, navodi prigovora „da se pomenuta 
članica Savjeta često pojavljuje u ovoj informativnoj emisiji, zauzimajući suprotne stavove od 
menadžmenta RTCG, pri tome iznoseći stavove koji nijesu činjenično potkrijepljeni, a objavljuju 
su kranje senzacionaiistički i u suprotonosti sa čl. 11 st.l Pravilnika", ne mogu biti predmet 
razmatranja Agencije. Naime, ukoliko su u navedenom prilogu iznijete nepotpune ili netačne 
informacije, kako se to u Prigovoru ističe, onda se povodom takve objavljene informacije može 
podnijeti ispravka ili odgovor. Svi subjekti na čiji račun su izrečene određene ocjene i koji su bili 
predmet priloga, imali su na raspolaganju razne mogućnosti da iznesu svoje viđenje 
(saopštenje, reagovanje) ili da zaštite svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, 
koje je emiter bio dužan da objavi, u skladu sa Zakonom o medijima. Prema raspoloživim 
informacijama, to pravo nijesu iskoristili. Kako se zaključuje na osnovu emitovanog sadržaja, 
direktoru RTCG, Borisu Raoniću bio je upućen poziv da se izjasni povodom informacija kojima 
emiter raspolaže i da iznese svoje argumente povodom ove teme, ali isti nasuprot navodima 
prigovora („emiter nije uzeo izjavu od direktora RTCG Borisa Raonića koji zaključuje ugovor o 
radu sa zaposlenima..."), nije iskoristio ovu mogućnost.

8. Emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti" odnosno 
„načela objektivnosti", koja obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno odvoji 
od stava, mišljenja ili komentara", odnosno da ,,u informativnim programima svako stanovište 
predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se

5

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail:aem@aemca.orq
www.aemcq.ora

mailto:aem@aemca.orq
http://www.aemcq.ora


favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja". S tim u vezi, 
neosnovano se prigovorom ističe da je načelo objektivnosti prekršeno jer emiter ,,u okviru istog 
priloga daje projekcije u smislu zarade Predsjednika države, izabranog Ijekara i drugih, a sve po 
navodnoj 'formuli' kako je  vršen obračun zarade Vladane Vučinić, a po njihovom zaključku bez 
prethodno izvršene provjere i krajnje senzacionalističkr. U okviru uređivačke slobode emitera je
i na koji način će pristupiti određenoj temi, vodeći računa da ne prekrši programske standarde. 
U konkretnom slučaju emiter je prilikom obrade ove teme, visina zarade savjetnice direktorice 
TVCG, uzeo u obzir, tačnije uporedio, i zarade drugih funkcionera, što dakle predstavlja 
legitimno pravo emitera da na ovaj način pristupi temi koju obrađuje. Međutim, istovremeno je 
emitovao i obrazloženje javnog servisa odnosno Mitra Rakčevića, zamjenika generalnog 
direktora javnog servisa („Rakčevićpriznaje da će zarada Vučinić biti uvećana, ali kako tvrdi, za 
par stotina eura te da je  ovdje riječ o klasičnoj zloupotrebi i  manipulaciji. Dodaje da Vučinić radi 
kao savjetnica direktorice Televizije Crne Gore, koordinira rad na programsko-produkcionom 
planu RTCG, uređuje i  vodi zabavnu emisiju, a radila je  i administraciju za regionalni EU 
projekat'), te se ne može govoriti o kršenju odredbi Pravilnika na koje se prigovorom ukazuje.

9. Navodi podnosioca prigovora da je „emitovan prilog ’Kako RTCG troši javni novac’ u kojem 
prilogu je  senzacionalistički navedeno da generalni direktor RTCG Boris Raonić koji prima 'jednu 
od najvećih plata u Crnoj Gori', te da su za vrijeme njegovog mandata 'osvježili novčanici' 
pojedinih zaposlenih poput Savjetnice direktorici, ne predstavlja osnov za izricanje bilo kakve 
mjere od strane Agencije, jer način obrade teme od strane novinara predstavlja njegovo pravo u 
okviru slobode izražavanja.

10. Što se tiče navoda prigovora da je emiter „objavio Aneks ugovora o radu za zaposlenu Vladanu 
Vučinić, te vođen senzacionalističkim pobudama bez anonimiziranja njenih ličnih podataka 
prevashodno jedinstvenog matičnog broja", uvidom u snimak predmetnog priloga utvrđeno je 
da su prikazani dokumenti na kojima nijesu bili vidljivi podaci, izuzev logoa Radio Televizije Crne 
Gore. Imajući u vidu naprijed navedeno, u konkretnom slučaju nije došlo do povrede člana 12 
Pravilnika, kako se to prigovorom ukazuje.

11. Nije prekršeno ni načelo tačnosti koje obavezuje elektronske medije da izvještavanje bude 
zasnovano na činjenicama, odnosno zabranu emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna ili 
je mogao znati da su neistiniti. U prilogu je obrađivana tema koja se tiče zarade savjetnice 
direktorice zaposlene u javnom servisu i činjenični dio izvještavanja čine saznanja do kojih je 
emiter došao na osnovu kako on tvrdi „autentičnih dokumenata", a lično uvjerenje ili mišljenje 
urednika ili novinara nijesu, na bilo koji način, uticali na način predstavljanja teme samog 
sadržaja ili istinito predstavljanje predmeta informativnog sadržaja.

12. U predmetnom slučaju emiter nije prekršio „pravilo druge strane", jer prilog ne predstavlja 
rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. Da je to bio 
slučaj onda bi emiter imao obavezu da, saglasno „pravilu druge strane", svim stranama koje su 
uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. U prilogu 
nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o 
konkretnom pitanju (čemu služi „pravilo druge strane"). Iako je u prilogu riječ o pitanju koje je 
od javnog interesa za građane (visina zarade javnih funkcionera), izbor sagovornika predstavlja 
dio uređivačke slobode i uređivačke politike emitera, a svako miješanje u uređivačku politiku je 
u suprotnosti sa Zakonom i evropskim standardima. U konkretnom slučaju, tema priloga je 
Aneks ugovora o radu, koji je potpisao direktor RTCG Boris Raonić, te Vladana Vučinić, nasuprot 
navodima prigovora, nije druga strana u smislu odredbi Pravilnika, već upravo Boris Raonić koji 
je, a što je utvrđeno uvidom u snimke predmetnog sadržaja, kontaktiran od strane novinara 
ovim povodom.

Saglasno navedenom, s obzirom da emitovanjem predmetnog sadržaja nije došlo do kršenja 
programskih standarda propisanih Zakonom o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije ili izdatim 
Odobrenjem za emitovanje br. O-TV-K-19, može se konstatovati da nema osnova za izricanje bilo kakve 
upravno-nadzorne mjere protiv emitera.

6

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail:aem@aemca.ora
w w w .a e m c Q .o r g

mailto:aem@aemca.ora
http://www.aemcQ.org


Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktorica Agencije je, 
saglasno čl. 116 Zakona o upravnom postupku, donijela odluku kao i dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo Rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije www.aemca.org.
Ovo Rješenje stupa .na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana 
od dana njegovog dostavljanja.

- Javno preduzeće „Radio i Televizija Crne Gore"
- „Televizija Vijesti" d.o.o. Podgorica
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Služba za opšte poslove i odnose sa javnošću
- Arhiva

Pripremila: Jelena Ninović Đuriči 
Odobrila: Jadranka Vojvodić v

Dostavljeno:

7

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail:aem@aemca.ora
w w w .a e m c Q .o r g

http://www.aemca.org
mailto:aem@aemca.ora
http://www.aemcQ.org

