
Crna Gora 
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: UP II 01-043/24-15/1 
Podgorica, 13.08.2024. godine

Na osnovu čl. 143 stav 1 tač. 17 Zakona o audiovizelnim medijskim uslugama (,,SI. list Crne Gore" br. 
54/24) i čl. 126 stav 6 Zakona o upravnom postupku ("Sl. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), 
rješavajući po žalbi Javnog preduzeća „Radio i Televizija Crne Gore" iz Podgorice (zavedenoj kod Agencije za 
elektronske medije pod br. UP II 01-043/24-15 od 05.08.2024. godine), koga zastupa v.d. generalnog 
direktora, Boris Raonić, Savjet Agencije za elektronske medije na sjednici održanoj 13.08.2024. godine, 
donio je

RJEŠENJE

1. Usvaja se žalba Javnog preduzeća „Radio i Televizija Crne Gore" iz Podgorice, emitera opšteg 
televizijskog programa „Prvi program Televizije Crne Gore", podnijeta protiv Rješenja Agencije za 
elektronske medije br. UP P 04-043/24-37/4 od 22.07.2024. godine (zavedena kod Agencije za 
elektronske medije pod br. UP II 01-043/24-15 od 05.08.2024. godine), kojim je usvojen prigovor 
NVO „Media Centar" iz Podgorice br. UP P 04-043/24-37 od 24.06.2024. godine i poništava se 
prvostepeno Rješenje Agencije za elektronske medije br. UP P 04-043/24-37/4 od 22.07.2024. 
godine.

2. Odbija se kao neosnovan prigovor NVO „Media Centar" iz Podgorice, na rad Javnog preduzeća 
„Radio Televizija Crne Gore" iz Podgorice, emitera opšteg televizijskog programa „Prvi program 
Televizije Crne Gore" (akt zaveden kod Agencije pod br. UP P 04-043/24-37 od 24.06.2024. godine).

3. Ovo Rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.aemca.orQ.

4. Protiv ovog Rješenja može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom.

5. Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obraztoženje

Rješenjem Agencije za elektronske medije (u daljem tekstu: „Agencija") br. UP P 04-043/24-37/4 od
22.07.2024. godine, Javnom preduzeću „Radio i Televizija Crne Gore" iz Podgorice, emiteru televizijskog 
programa „Prvi program Televizije Crne Gore", izrečeno je upozorenje, kao upravno - nadzorna mjera zbog 
kršenja odredbi člana 68 stav 2 Zakona o audiovizuelnim medijskim uslugama i člana 13 stav 1 Pravilnika o 
komercijalnim audiovizuelnim komunikacijama, odnosno zbog emitovanja prikrivene komercijalne 
audiovizuelne komunikacije (prikrivenog poiitičkog oglašavanja) u okviru informativnih emisija „Dnevnik 2" i 
„Dnevnik 3", na 'Prvom programu Teievizije Crne Gore', dana 22.06.2024. godine.

Tačkom 3 pobijanog Rješenja naloženo je Javnom preduzeću „Radio i Televizija Crne Gore" iz 
Podgorice (u daljem tekstu: „emiter"), da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru televizijskog 
programa „Prvi program Televizije Crne Gore" sa standardima definisanim u Zakonu o audiovizuelnim 
medijskim uslugama i tač. 7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-Ol.

Tačkom 4 pobijanog Rješenja emiteru je naloženo da u okviru televizijskog programa „Prvi program 
Televizije Crne Gore", u informativnoj emisiji „Dnevnik 2", objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tačke 1 
pobijanog Rješenja. Emiter je dana 26.07.2024. godine u okviru televizijskog programa „Prvi program 
Televizije Crne Gore", u informativnoj emisiji „Dnevnik 2" objavio informaciju o izrečenoj mjeri saglasno tački
4 prvostepenog Rješenja.

http://www.aemca.ora


Emiter je blagovremeno podnio žalbu protiv prvostepenog Rješenja Agencije br. UP P 04-043/24- 
37/4 od 22.07.2024. godine (zavedena kod Agencije pod br. UP II 01-043/24-15 od 05.08.2024. godine), 
zbog bitne povrede pravila postupka, nepotpuno i nepravilno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne 
primjene prava.

U žalbi se u bitnom navodi da je „rješenje donijeto uz bitne povrede Zakona o audiovizueinim 
medijskim usiugama, Pravilnika o komercijalnim audiovizuelnim komunikacijama i Zakona o upravnom 
postupku Crne Gore, iz razloga što je prvostepeni organ na pogrešan način ocijenio izjašnjenje žalioca."

Podnosilac žalbe dalje navodi da je „prvostepeni organ učinio povrede članova 11, 12 ZUP-a, jer je 
Rješenjem odbio izjašnjenje žalioca, a da nije pravilno I potpuno utvrdio sve činjenice niti svjesno i brižljivo 
razmotrio emitovani programski sadržaj dostavljen od sektora za monitoring prvostepenog organa, pa se 
njegovo postupanje može smatrati neslaganjem sa Zakonom o audiovizuelnim medisjkim uslugama i 
instancionih organa koji su učestvovali u donošenju istog

Navodi i da ne stoji tvrdnja prvostepenog organa da je emiter prekršio član 68 stav 2 Zakona o 
audiovizuelnim medijskim uslugama i člana 13 stav 1 Pravilnika o komercijalnim audiovizuelnim 
komunikacijama (,,SI. list Crne Gore", br. 36/11), jer je „žalilac dana 22. Juna 2024. godine, u okviru 
informativnih emisija „Dnevnik 2" (od 19:30:58 do 19:34:42 sati) i  „Dnevnik 3" (od 23:42:01 do 23:45:47 
sati), emitovao prikriveno političko ogiašavanje."

Dalje se žalbom ukazuje da u svijetlu propisanog odredbom člana 68 stav 2 važećeg Zakona o 
audiovizuelnim medijskim uslugama „ostaje nejasno, koju je to radnju izvršio žalilac, a koja je zakonom 
zabranjena''

Podnosilac žalbe ističe i da prvostepeni organ navodi da je podnosilac žalbe „emitovao prikrivenu 
komercijalnu audiovizuelnu komunikaciju odnosno političko oglašavanje, a onda u obrazloženju ožalbenog 
Rješenja navodi da namjera emitera nije bila izvještavanje nego isticanje programa partije PES-a, iako je 
žalilac u izjašnjenju jasno obrazložio poentu priloga u Dnevniku 2 i  3 koji je  emitovan 22.06.2024 godine."

U žalbi se ističe i to da je članom 82 stav 1 Zakona o audiovizuelnim medijskim uslugama („Sl.list 
CG", br. 54/24) propisano da je: „Poiitičko oglašavanje oglašavanje, sa Hi bez finansijske naknade, kojim se 
preporučuju aktivnosti, ideje Hi stavovi podnosioca potvrđene izborne liste iii kandidata u toku izborne Hi 
referendumske kampanje, u skiadu sa posebnim praviiima", pa u vezi sa citiranim žalilac apostrofira 
„podnosioca potvrđene izborne liste ili kandidata u toku izborne kampanje."

Takođe ističe i da su „izbori okončani, a izborna kampanja nije u toku, pa su nejasni navodi 
prvostepenog organa da je  u pitanju poiitičko ogiašavanje, te da jeste svakako bi prvostepeni organ bio u 
pravu, pa bi žaiiiac i prihvatio navode iz ožalbenog Rješenja."

U žalbi se ukazuje i da „ovakvim postupanjem prvostepenog organa žalilac više neće smjeti da 
pomene, a kamoli informiše npr. o programu Evropa sad 2 (o kojem se uveiiko poiemiše u javnosti) i/Hi 
povećanju prosječne zarade i/iii još nekim drugim informacijama važnim za građane Crne Gore i to samo 
zbog toga što su u pitanju izjave čiana određene političke stranke, a koji je pritom I Premjer Vlade Crne Gore 
Hi nekog od Ministara u Ziadi Crne Gore."

Navodi i to da je „nejasno zbog čega i na osnovu čega prvostepeni organ citira i  obraziaže prikrivenu 
komercijainu audiovizueinu komunikaciju pritom je povezujući sa poiitičkim ogiašavanjem."

Ukazuje i da „sagiedavanjem poiitike kao nauke, politički akteri nude vrijednosti, ideje, programe, 
procese, a ne robu ili usiuge, jer smisao norme nije, niti se može odnositi na poiitičko ogiašavanje, već samo
i iskijučivo na proizvode odnosno robe Hi usiuge (rekiama za kafu npr. Hi rekiama za usiuge objavijivanja 
ogiasa i slično)."

Ističe i da prvostepeni organ karakterišući prilog kao političko oglašavanje navodi da se radi o
„prikrivenom oglašavanju ukazujući na činjenicu da su pitanju interesi samo jednog subjekta."

Dalje navodi da u konkretnom slučaju „nije riječ o interesu samo jednog subjekta, kako se to 
pogrešno zakijučuje, već se radi o interesima svih gradana države Crne Gore u čijoj je službi i žaiiiac i čija je 
primarna djelatnost pružanje usluga od javnog interesa", kao i da „nema većeg interesa za građane od

2



poboljšanja njihovog ekonomskog statusa, a koji će se ostvariti povećanjem njihovih zarada i penzija, te da 
nijesu jasni navodi da su u pitanju interesi samo jednog subjekta

U podnijetoj žalbi podnosilac navodi i to ,,da je u informativnoj emisiji tražio izjašnjenja drugih 
poiitičkih subjekta, onda to više ne biia informativna emisija „Dnevnik" već emisija kao što su emisije 'Okvir', 
'Nagias' i druge s/ične emisije informativnog karaktera koje proizvodi javni se/v/s."

Podnosilac žalbe ističe da je „ožaibeno Rješenje obuhvaćeno bitnim povredama Zakona o 
audiovizeienim medijskim uslugama i Zakona o upravnom postupku, pa je na osnovu pogrešno utvrdenog 
činjeničnog stanja i pogrešnom primjenom materijainog prava, izrečena žaliocu upravna mjera."

U konačnom predloženo je da „Savjet Agencije za elektronske medije žalbu usvoji u cjeiosti iponišti 
Rješenje prvostepenog organa br. UP P 04-043/24-37/4 od22.07.2024. godine''

Na sjednici održanoj 13.08.2024. godine, Savjet Agencije za elektronske medije (u daljem tekstu: 
„Savjet Agencije") je razmotrio predmetnu žalbu i spise predmeta, i tom prilikom ostvario uvid u sljedeće 
spise:

- Prigovor Media centra (akt zaveden pod br. UP P 04-043-24-37 od 24.06.2024.g.);

- Nalaz Sektora za nadzor nad radom pružalaca AVM usluga (akt br. UP P 04-043-24-37-1 od
24.06.2024.g.);

- Zahtjev za izjašnjenje upućen emiteru povodom navoda iz prigovora (akt br. UP P 04-043-24-37-2 
od 25.06.2024.g.);

- Izjašnjenje emitera (zavedeno kod Agencije za elektronske medije pod br. UP P 04-043-24-37-3 od
08.07.2024.g.);

- Rješenje direktorice Agencije po prigovoru (akt br. UP P 04-043-24-37-4 od 22.07.2024.g.) i

- Žalbu emitera (akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. UP II 01-043-24-15 od
05.08.2024.g.).

Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima 
predmeta, Savjet Agencije je konstatovao sljedeće:

1) Dana 24. juna 2024. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: „Agencija") dostavljen 
je prigovor NVO „Media Centar" iz Podgorice, na rad emitera televizijskog programa „Prvi program 
Televizije Crne Gore" (akt zaveden kod Agencije pod br. UP P 04-043/24-37 od 24.06.2024. godine).

U Prigovoru se navodi:

- „TVCG je u Dnevniku 2, koji se emituje na prvom i drugom kanalu, objavio opširan izvještaj (4 
minuta) sa skupa Pokreta Evropa sad na kome je osnovan odbor ove parlamentarne stranke za 
Podgoricu. U izvještaju su objavljeni djelovi govora predsjednika te stranke Milojka Spajića, koji 
trenutno obavlja dužnost predsjednika Vlade Crne Gore, predsjednika tek formiranog stranačkog 
odbora, Saše Mujovića, koji je aktuelni ministar energetike i rudarstva, te stranačke prvakinje i 
aktuelne gradonačelnice Podgorice Olivere Injac."

- „Ovakvo izvještavanje sa stranačkog skupa, ..., predstavlja odstupanje od Programsko produkcionog 
plana RTCG za 2024. godinu i kršenje Pravilnika o programskim principima i profesionalnim 
standardima RTCG. Odstupanje se ogleda u tome što ovakvo izvještavanje sa partijskih skupova ne 
može da se podvede pod profesionalno i izbalansirano izvještavanje, kako je najavljeno i obećano u 
dijelu Programsko-produkcionog plana koji se odnosi na TVCG."

- „Izvještavanje ovog tipa, ..., ne uklapa se u jedan od ciljeva navedenih u Pravilniku o programskim 
principima i profesionalnim standardima RTCG koji glasi: 'pravovremeno, sveobuhvatno, objektivno, 
uravnoteženo i vjerodostojno obrađuju događaje u Crnoj Gori, regionu i šire, podržavajući fer i 
konstruktivan dijalog na lokalnom, regionalnom i nacionalnom nivou'. U pomenutom Pravilniku se 
kaže, takođe, da na osnovu člana 51 Zakona o izboru odbornika i poslanika 'u programima RTCG nije 
dozvoljena politička propaganda, osim u vrijeme predizborne kampanje'."

3



Podnosilac prigovora je ukazao na odredbe Zakona o audiovizuelnim medijskim usluga, kojima je 
definisano oglašavanje (član 67), kao i zabrana emitovanja prikrivenih i prevarnih komercijalnih 
audiovizuelnih komunikacija (član 68), te novčana kazna za kršenje ove zabrane.

2) Postupajući po osnovu navoda iz prigovora, Sektor za nadzor nad radom pružalaca AVM usluga 
Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanog programa emitera i sačinio nalaz dana 24.06.2024. 
godine (akt br. UP P 04-043/24-37/1 od 24.06.2024. godine). Agencija je dana 25. juna 2024. 
godine pokrenula postupak za utvrđivanje odgovornosti zbog kršenja Zakona o audiovizuelnim 
medijskim uslugama (u daljem tekstu: „Zakon"), Pravilnika o komercijalnim audiovizuelnim 
komunikacijama (u daljem tekstu: „Pravilnik") i izdatog Odobrenja za emitovanje televizijskog 
programa „Prvi program Televizije Crne Gore" broj O-TV-J-Ol i uputila je tim povodom emiteru 
zahtjev za izjašnjenje (akt br. UP P 04-043/24-37/2 od 25.06.2024. godine).

3) Dana 08.07.2024.g. emiter je dostavio Izjašnjenje (akt zaveden kod Agencije pod br. UP P 04- 
043/24-37/3 od 08.07.2024. godine) u kome je naveo:

- ,,Na događaju koji je predmet prigovora je i pored toga što je riječ o formiranju opštinskog odbora 
Pokreta Evropa sad u Podgorici, dominatne teme su se odnosile na kreiranje državnih politika koje 
su od javnog interesa. Zbog toga su informacije u svim medijskim kućama bile ključne u svim 
informativnim programima ne samo na Javnom servisu, što se ne može ni u kom slučaju podvesti 
pod komercijalnu audiovizuelnu komunikaciju."

- ,,U prigovoru se NVO Media Centar poziva i na Pravilnik o programskim principima i profesionalnim 
standardima RTCG koji glasi 'pravovremeno, sveobuhvatno, objektivno, uravnoteženo i 
vjerodostojno obrađuje događaje u Crnoj Gori, regionu i šire, podržavajući fer ikonstruktivan dijalog 
na lokalnom, regionalnom i nacionalnom nivou', a prilog je upravo na takav način."

- „Dužnost Javnog servisa je da informiše građane sa raznih događaja i da ih obavještava o svim
važnim temama, što je učinjeno i prilikom emitovanja priloga koji je predmet prigovora, a u kom su
izvučeni najvažniji akcenti sa skupa."

- „Apsolutno, javni servis nije akcentovao u izvještavanju opštinski odbor PES-a, već je to bila
informacija kao uvod u priču koja je važna za svakog pojedinca u državi, a to je ekonomski boljitak
kroz povećanje zarada, što je jedan od programa PES-a i ulazak u EU."

Emiter je predložio ,,da nakon zakonomjerne procedure uz uvažavanje izjašnjenja, Agencija za 
elektronske medije odbije prigovor kao neosnovan".

4) Članom 67 st. 2 Zakona i članom 4 st. 1 tač. b) Pravilnika propisano je da je oglašavanje 
komercijalna audiovizuelna komunikacija koja podrazumijeva emitovanje bilo kog oblika 
obavještenja, uz određenu naknadu ili radi samopromovisanja, od strane pravnog ili fizičkog lica, a 
koje ima za cilj da predstavi i skrene pažnju na određeni proizvod ili uslugu, uključujući 
nepokretnosti, prava, obaveze, odnosno da motiviše potrošače da koriste, odnosno kupe taj proizvod 
ili uslugu, uz finansijsku naknadu.

5) Članom 82 st. 1 Zakona propisano je da se političkim oglašavanjem smatra oglašavanje, sa ili bez 
finansijske nadoknade, kojim se preporučuju aktivnosti, ideje ili stavovi podnosioca potvrđene 
izborne liste ili kandidata u toku izborne ili referendumske kampanje, u skladu sa posebnim 
pravilima. Istim članom je propisano da, ukoliko nije drukčije propisano, na političko oglašavanje se 
primjenjuju odredbe ovog zakona koje se odnose na oglašavanje (st. 3).

6) Članom 6 st. 1 tač. 13 Zakona definisana je prikrivena komercijalna audiovizuelna komunikacija, kao 
predstavljanje riječima ili slikama robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili aktivnosti proizvođača roba 
ili pružaoca usluga u radijskim i/ili televizijskim programima kad je cilj takvog predstavljanja 
oglašavanje i moglo bi dovesti javnost u zabludu u vezi sa njegovom prirodom. Takvo se 
predstavljanje smatra namjernim ako je izvršeno u zamjenu za plaćanje ili za sličnu naknadu.

7) Članom 67 st. 1 i 68 st. 1 Zakona i članom 37 st. 1 Pravilnika predviđeno je da komercijalna 
audiovizuelna komunikacija mora biti jasno prepoznatljiva i može biti u obliku radijskog i televizijskog 
oglašavanja, telešopinga, sponzorstva i plasmana proizvoda.

4



8) Članom 68 st. 2 Zakona i članom 13 st. 1 Pravilnika zabranjene su prikrivene i prevarne komercijalne 
audiovizuelne komunikacije.

9) Članom 72 st. 1 Zakona propisano propisano je da radijsko i televizijsko oglašavanje moraju biti lako 
prepoznatljivi i audio i/ili vizuelno i/ili prostorno odvojeni od ostalih programskih sadržaja.

10) Članom 74 st. 5 Zakona je propisano da „ako dnevne informativne emisije, posvećene vijestima, u 
televizijskim programima traju duže od 30 minuta, ..., oglasi se mogu emitovati isključivo između 
djelova (informativno-politički, sportski i vremenska prognoza) najviše jedan put, u trajanju ne 
dužem od 60 sekundi".

11) Nakon pažljivog razmatranja navoda iznijetih u žalbi i prigovoru, te Nalaza Sektora za nadzor nad 
radom pružalaca AVM usluga (akt br. UP P 04-043-24-37-1 od 24.06.2024.g.), drugostepeni organ je 
našao da je pobijano prvostepeno Rješenje temeljeno na pogrešno utvrđenom činjeničnom stanju, 
što je ishodovalo nepravilnom primjenom relevatnih zakonskih odredbi.

12) Navodi podnosioca prigovora da prilog emitovan dana 22.06.2024. godine na „Prvom programu 
Televizije Crne Gore", u okviru informativnih emisija „Dnevnik 2" i „Dnevnik 3", predstavlja prikrivenu 
komercijalnu audiovizuelnu komunikaciju su neosnovani. Prednje iz razloga što je nakon detaljne 
analize predmetnog segmeta informativnog programa od stane drugostepenog organa utvrđeno da 
u istom nije bilo promotivnih aktivnosti, već da je predmetni prilog bio informativne prirode, zbog 
čega se isti ne može smatrati prikrivenom komercijalnom audiovizuelnom komunikacijom u smislu čl. 
68 st. 2 Zakona i člana 13 st. 1 Pravilnika. Prvostepeni organ je u konkretnom slučaju zanemario 
činjenicu da prilog ima za cilj informisanje javnosti o važnim zbivanjima, kao što su formiranje i izbor 
predsjednika opštinskog odbora partije koja je zastpljena u Skupštini Glavnog grada Podgorica i 
predstavljanje državnog programa, što je u sferi javnog interesa, a ne promotivne aktivnosti. Ova 
ključna činjenica je pogrešno tretirana od strane prvostepenog organa, što je dovelo do pogrešne 
kvalifikacije sadržaja kao prikrivene audiovizuelne komunikacije.

13) Drugostepeni organ nalazi da je prvostepeni organ u tački 1. pobijanog Rješenja pogrešno utvrdio 
da je u konkretnom slučaju došlo do kršenja odredbi člana 68 stav 2 Zakona i člana 13 stav 1 
Pravilnika, odnosno da je na 'Prvom programu Televizije Crne Gore' dana 22. juna 2024. godine, u 
okviru informativnih emisija „Dnevnik 2" i „Dnevnik 3" emitovano prikriveno političko oglašavanje.

14) Prvostepeni organ je prvenstveno pogrešno utvrdio da predmetni prilog predstavlja prikriveno 
političko oglašavanje, imajući u vidu propisano odredbom člana 82 st. 1 Zakona. Naime, pomenuta 
odredba se odnosi na sadržaje koji u sebi imaju jasan politički cilj, odnosno nastoje da utiču na 
biračko tijelo tokom izborne kampanje. U konkretnom slučaju, izborna kampanja (počinje od dana 
potvrđivanja izborne liste do završetka izborne propagande, odnosno 24 časa prije dana održavanja 
izbora, saglasno čl. 50 st. 1 u vezi sa čl. 6 st. 3 važećeg Zakona o izboru odbornika i poslanika) nije 
bila u toku u trenutku emitovanja spornog priloga, pa se ne može govoriti o prikrivenom političkom 
oglašanju. U prilog ovakvom stavu ide i činjenica da je Predsjednik Crne Gore tek 29.07.2024. 
godine donio Odluku o raspisivanju izbora za odbornike u Skupštini Glavnog grada Podgorica, koji će 
biti održani 29.09.2024. godine.

15) Nadalje, izjave predstavnika političkog subjekta (PES) i predsjednika Vlade Crne Gore o programu 
„Evropa Sad 2" i izboru aktuelnog ministra energetike i rudarstva za predsjednika opštinskog odbora 
partije koja je zastupljena u Skupštini Glavnog grada Podgorica, predstavljale su dio redovnog 
informisanja javnosti o pitanjima od opšteg društvenog interesa, a ne promotivnu aktivnost sa ciljem 
političkog uticaja.

16) Naime, predmetni prilog nije bio promotivne prirode, već su emitovane izjave predstavnika političkog 
subjekta (PES) i predsjednika Vlade Crne Gore, predstavljale informaciju od javnog interesa. 
Informisanje građana o aktivnostima Vlade Crne Gore i državnim programima poput „Evropa Sad 2" 
spadaju u domen javnog interesa.

17) Prvostepeni organ je zanemario ovu činjenicu, nepravilno tretirajući predmetni prilog kao 
oglašavanje, umjesto kao medijski sadržaj koji ima za cilj informisanje građana o pitanjima od 
značaja, a koja direktno mogu uticati na njihov socijalni i egzistencijalni status.

5



18) Pravo javnosti da bude informisana o pitanjima od društvenog i političkog značaja od vitalne je 
važnosti za funkcionisanje u demokratskom društvu. Javni interes prevladava kada je ključno da se 
javnost informiše o pitanjima od društvenog značaja, a posebno kada se ona odnose na Ijudska 
prava ili politička pitanja koja utiču na šire slojeve društva. Građani imaju pravo da budu informisani
o pitanjima koja ih se tiču, posebno kada su te informacije potrebne za donošenje ličnih ili 
društvenih odluka.

19) Prvostepeni organ u tački 8. i 9. obrazloženja pobijanog Rješenja pogrešno zaključuje da se u 
konkretnom slučaju radi o prikrivenom oglašavanju. Ovakav stav prvostepeni organ dodatno temelji 
na proizvoljnom tumačenju dijela navoda iz izjašnjenja emitera („javni servis nije akcentovao u 
izvještavanju opštinski odbor PES-a, već je to biia informacija kao uvod u priču koja je važna za 
svakog pojedinca u državi, a to je ekonomski boijitak kroz povećanje zarada, što je jedan od 
programa PES-a i uiazak u EU") pogrešno zaključujući da i sam emiter izborom izjava/navoda 
predstavnika pomenutog političkog subjekta, pokrivalica za najavu i sadržaj krola u toku emitovanja 
predmetnog priloga, potvrđuje da njegova namjera nije bila izvještavanje već isticanje programa 
određenog političkog subjekta.

20) Dakle, na osnovu činjeničnog utvrđenja i gore citiranih zakonskih odredbi može se zaključiti da 
predmetni prilog nije sadržao promotivne aktivnosti kojima se želi favorizovati određeni politički 
subjekat ili njegovi predstavnici, što je neophodno da bi se tretirao kao prikriveno komercijalno 
oglašavanje u smislu čl. 68 st. 2 Zakona i člana 13 st. 1 Pravilnika, već je predstavljao dio redovnog 
informisanja javnosti o pitanjima od opšteg društvenog interesa.

21) Kod svega naprijed navedenog osnovano se zaključuje da činjenično stanje nije bilo pravilno 
utvrđeno, što je dovelo do pogrešne kvalifikacije prirode predmetnog priloga kao prikrivenog 
oglašavanja i rezultiralo pogrešnom primjenom materijalnog prava.

Na osnovu čl. 126 stav 6 Zakona o upravnom postupku Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu 
ovog Rješenja.

Ovo Rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.aemcq.org.

Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

PRAVNA POUKA

Ovo Rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti spor pred Upravnim sudom Crne Gore u 
roku od 20 dana od dana prijema ovog Rješenja.

Dostavljeno:
- NVO „Media Centar” iz Podgorice
- Javno preduzeće „Radio i Televizija Crne Gore"
- Direktorica Agencije za elektronske medije
- Služba za informacione-komunikacione tehnologije
- Arhiva

Predsjednik

6

http://www.aemcq.org

