
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 01-078/24-898/1 
Podgorica, 13.08.2024. godine

Z A P I S N I K

sa 394. sjednice Savjeta, održane 13. avgusta 2024. godine

Trista devedeset i četvrta sjednica Savjeta Agencije za elektronske medije (u daljem 
tekstu: SAEM) je počela u 8.00 sati.

Sjednici su prisustvovali članovi:

1. dr Branko Bošković,
2. Rajko Todorović,
3. Milan Radović,
4. prof. dr Andrijana Nikolić i
5. Edin Koljenović (putem internet platforme „Zoom").
Pored navedenih, sjednici SAEM-a prisustvovali su: Sunčica Bakić - direktorica Agencije 

za elektronske medije i Elvira K. Ceković - pomoćnica direktorice - Sektor za pravne i 
ekonomske poslove.

Na predlog prof. dr Andrijane Nikolić da se predlozi Statuta Agencije za audivizuelene 
medijske usluge i Poslovnika o radu Savjeta Agencije za audivizuelene medijske usluge, imajući 
u vidu značaj navedenh akata, razmatraju na narednoj sjednici, jednoglasno je usvojen 
izmjenjeni dnevni red na način da se predlozi navedenih akata razmatraju pod tač. 10 i 11 
dnevnog reda.

Sjednicom SAEM-a je predsjedavao predsjednik dr Branko Bošković.

Jednoglasno je usvojen sljedeći

DNEVNIRED:

Predlog dnevnog reda:

1. Zapisnik sa 393. sjednice;
2. Tužba „Lutrija Crne Gore" a.d. Podgorica, br. UP II 01-043/24-10 od 25.07.2024. godine, 

protiv Rješenja UP I 01-041/24-169/3 od 11.06.2024. godine;
3. Žalba NVO „Đakomo Adriatic" Bijelo Polje, br. UP II 01-043/24-12 od 30.07.2024. godine, 

protiv Rješenja UP I 03-043/24-217/2 od 11.07.2024. godine;
4. Žalba „TDM MIX" d.o.o. Bijelo Polje, br. UP II 01-043/24-13 od 30.07.2024. godine, 

protiv Rješenja UP I 03-043/24-223/2 od 11.07.2024. godine;
5. Žalba „Radio televizija Mojkovac" d.o.o. Mojkovac, br. UP II 01-043/24-14 od 30.07.2024. 

godine, protiv Rješenja UP I 03-043/24-220/2 od 11.07.2024. godine;

Strana 1 od 9



6. Žalba JP „Radio i Televizija Crne Gore", br. UP II 01-043/24-15 od 05.08.2024. godine, 
protiv Rješenja UP P 04-043/24-37/4 od 22.07.2024. godine;

7. Izjašnjenje - „MTEL" d.o.o. - „MTEL" br. UP P 01-043-24-36-8 od 06.08.2024. godine;
8. Izjašnjenje - „MTEL" d.o.o. - „miSAT' br. UP I 01-043-24-267-2 od 06.08.2024. godine;
9. Poziv za međunarodni sastanak EPRA;
10. Predlog Statuta Agencije za audivizuelene medijske usluge;
11. Predlog Poslovnika o radu Savjeta Agencije za audivizuelene medijske usluge;
12. Razno.

• Tačka 1: Zapisnik sa 393. sjednice 

Zaključak:
Usvojen je Zapisnik sa 393. sjednice SAEM-a većinom glasova (ZA su glasali dr Branko 

Bošković, Rajko Todorović, Milan Radović i prof.dr Andrijana Nikolić, Edin Koljenović nije glasao 
zbog neprisustvovanja na 393. sjednici SAEM-a).

• Tačka 2: Tužba „Lutrija Crne Gore" a.d. Podgorica, br. UP II 01-043/24-10 od
25.07.2024. godine, protiv Rješenja UP I 01-041/24-169/3 od 11.06.2024. 
godine

Osporenim Rješenjem Savjeta Agencije za elektronske medije UP I 01-041/24-169/3 od
11.06.2024. godine, odbijena je prijava privrednog društva „Lutrija Crne Gore" AD 
Podgorica, emitera televizijskog programa ,,TV 7" (akt br. UP I 01-041/24-169 od
07.05.2024. godine), podnijeta na javni konkurs za raspodjelu sredstava iz Fonda Agencije 
za podsticanje pluralizma i raznovrsnosti medija namijenjenih komercijalnim i neprofitnim 
elektronskim medijima za 2023. godinu, koji je Savjet Agencije za elektronske medije 
raspisao 27.03.2024. godine, zbog neispunjavanja uslova javnog konkursa.

Prijava tužioca je odbijena jer isti nije dostavio podatke o učešću finansiranja iz budžeta 
Crne Gore ili budžeta jedinica lokalne samouprave, odnosno od pravnih lica koja su u 
državnoj svojini ili koja se, u cjelini ili većinski, finansiraju iz javnih prihoda (oglašavanje, 
grantovi, krediti, subvencije i drugo), u strukturi prihoda u godini koja prethodi godini u 
kojoj se raspisuje konkurs, saglasno čl. 13 i 16 Zakona o medijima (član 21 stav 2 tač. 2 
Zakona o medijima, član 9 stav 1 tač. 2 Pravilnika o raspodjeli sredstava iz Fonda za 
podsticanje pluralizma i raznovrsnosti medija namijenjenih komercijalnim i neprofitnim 
elektronskim medijima i tačka 7 alineja b) Odluke o raspisivanju javnog konkursa za 
raspodjelu sredstava iz Fonda za podsticanje pluralizma i raznovrsnosti medija namijenjenih 
komercijalnim i neprofitnim elektronskim medijima za 2023. godinu).

Direktorica Agencije je ukazala da je, po zahtjevu za dostavljanje podataka UP I 02-041/24- 
85/5 od 10.05.2024. godine, dostavljen Odgovor Ministarstva kulture i medija u kom je 
navedeno da tužilac nije ispunio obavezu saglasno čl. 13 i čl. 16 Zakona o medijima. Kako 
je ispunjavanje ove obaveze uslov konkursa, to je njegovu prijavu bilo nužno odbiti zbog 
neispunjavanja uslova konkursa.

U odgovoru na tužbu obrazloženi su svi navodi tužioca i predloženo je da se odbije kao 
neosnovan tužbeni zahtjev tužioca „Lutrija Crne Gore" AD Podgorica i potvrdi Rješenje 
Savjeta Agencije za elektronske medije br. UP I 01-041/24-169/3 od 11.06.2024. godine.

Zaključak:
Usvojen je Odgovor na tužbu (jednoglasno).

Strana 2 od 9



• Tačka 3: Žalba NVO „Đakomo Adriatic" Bijelo Polje, br. UP II 01-043/24-12 od
30.07.2024. godine, protiv Rješenja UP I 03-043/24-217/2 od 11.07.2024. 
godine

Rješenjem br. UP I 02-043/24-217/2 od 11.07.2024. godine, NVO „Đakomo Adriatic" d.o.o. 
iz Bijelog Polja, emiteru radijskog programa „Radio Adriatic", izrečeno je upozorenje zbog 
kršenja člana 54 stav 2 Zakona o elektronskim medijima i člana 10 stav 1 Pravilnika o 
posebnim tehničkim, prostornim i kadrovskim uslovima za obavljanje djelatnosti 
proizvodnje i emitovanja radijskog i televizijskog programa („Sl.list CG", br. 33/11").

Protiv navedenog Rješenja NVO „Đakomo Adriatic" d.o.o. iz Bijelog Polja, je blagovremeno 
izjavilo žalbu, zavedenu kod Agencije pod br. UP II 01-043/24-12 od 30.07.2024. godine.

SAEM je je razmotrio predmetnu žalbu i sve spise predmeta i to: Zahtjev za izjašnjenje (akt 
br. UP I 03-043/24-217 od 11.06.2024. godine), Izjašnjenje emitera (zavedeno pod br. UP 
I 04-043/24-217/1 od 20.06.2024. godine) i žalbeno Rješenje (akt br. UP I 02-043/24- 
217/2 od 11.07.2024. godine).
Imajući u vidu da je u toku prethodne sedmice direktorica Agencije održala sastanak sa 
predstavnicima četiri komercijalna emitera sa sjevera Crne Gore, koji su podnijeli identične 
žalbe na prvostepena rješenja o izricanju upravno-nadzorne mjere upozorenja zbog 
neispunjavanja kadovskih uslova za rad, a na kom je prisustvovao i predsjednik Savjeta 
Agencije, predočeni su stavovi emitera sa sastanka.

Članovi SAEM-a su se saglasili da se lokalni emiteri sa sjevera Crne Gore suočavaju sa 
značajnim izazovima u svom radu te da, posebno zbog njihovog teškog finansijskog 
položaja, a imajući u vidu njihovu posebnu ulogu, treba uložiti dodatne napore da se 
omogući njihov opstanak.
Istaknuto je da se postojeća regulativa mora poštovati te da se u predstojećem periodu, 
prilikom donošenja podzakonskih akata saglasno novom Zakonu o audiovizuelnim 
medijskim uslugama, trebaju naći rješenja koja bi olakšala dalji rad ovih emitera.
SAEM je konstatovao da je pobijano Rješenje donijeto u skladu sa Zakonom i Pravilnikom o 
posebnim tehničkim, prostornim i kadrovskim uslovima za obavljanje djelatnosti 
proizvodnje i emitovanja radijskog i televizijskog programa, te da se navodima žalbe ne 
dovodi u pitanje zakonitost pobijanog Rješenja.

Zaključak:
Odbija se, kao neosnovana, žalba NVO „Đakomo Adriatic" d.o.o. iz Bijelog Polja, emitera 

radijskog programa „Radio Adriatic", podnijeta protiv Rješenja Agencije za elektronske medije br. 
UP I 02-043/24-217/2 od 11.07.2024. godine. (jednoglasno)

Ovo rješenje će se objaviti na internet stranici Agencije za elektronske medije.

• Tačka 4: Žalba „TDM MIX" d.o.o. Bijelo Polje, br. UP II 01-043/24-13 od
30.07.2024. godine, protiv Rješenja UP I 03-043/24-223/2 od 11.07.2024. 
godine

Rješenjem br. UP I 02-043/24-223/2 od 13.08.2024. godine, privrednom društvu ,,TDM - 
MDC' d.o.o. iz Bijelog Polja, emiteru radijskog programa „Radio Laki Plus", izrečeno je 
upozorenje zbog kršenja člana 54 stav 2 Zakona o elektronskim medijima i člana 10 stav 1 
Pravilnika o posebnim tehničkim, prostornim i kadrovskim uslovima za obavljanje djelatnosti 
proizvodnje i emitovanja radijskog i televizijskog programa („Sl.list CG", br. 33/11").
Protiv navedenog Rješenja privredno društvo „TDM - MIX " d.o.o. iz Bijelog Polja, je 
blagovremeno izjavilo žalbu, zavedenu kod Agencije pod br. UP II 01-043/24-13 od
30.07.2024. godine.

Strana 3 od 9



SAEM je je razmotrio predmetnu žalbu i sve spise predmeta i to: Zahtjev za izjašnjenje (akt 
br. UP I 03-043/24-223 od 11.06.2024. godine), Izjašnjenje emitera (zavedeno pod br. UP 
I 04-043/24-223/1 od 21.06.2024. godine) i žalbeno Rješenje (akt br. UP I 02-043/24- 
223/2 od 11.07.2024. godine).
SAEM je konstatovao da je pobijano Rješenje donijeto u skladu sa Zakonom i Pravilnikom o 
posebnim tehničkim, prostornim i kadrovskim uslovima za obavljanje djelatnosti 
proizvodnje i emitovanja radijskog i televizijskog programa, te da se navodima žalbe ne 
dovodi u pitanje zakonitost pobijanog Rješenja.

Zaključak:
Odbija se, kao neosnovana, žalba privrednog društva ,,TDM - MIX " d.o.o. iz Bijelog Polja, 

emitera radijskog programa „Radio Laki Plus", podnijeta protiv Rješenja Agencije za elektronske 
medije br. UP I 02-043/24-223/2 od 11.07.2024. godine. (jednoglasno)

Ovo rješenje će se objaviti na internet stranici Agencije za elektronske medije.

• Tačka 5: Žalba „Radio televizija Mojkovac" d.o.o. Mojkovac, br. UP II 01- 
043/24-14 od 30.07.2024. godine, protiv Rješenja UP I 03-043/24-220/2 od
11.07.2024. godine

Rješenjem br. UP I 02-043/24-220/2 od 11.07.2024. godine, privrednom društvu „Radio 
televizija Mojkovac" d.o.o. iz Mojkovca, emiteru radijskog programa „Radio Mojkovac", 
izrečeno je upozorenje zbog kršenja člana 54 stav 2 Zakona o elektronskim medijima i 
člana 10 stav 1 Pravilnika o posebnim tehničkim, prostornim i kadrovskim uslovima za 
obavljanje djelatnosti proizvodnje i emitovanja radijskog i televizijskog programa („Sl.list 
CG", br. 33/11").
Protiv navedenog Rješenja privredno društvo „Radio televizija Mojkovac" d.o.o. iz 
Mojkovca, je blagovremeno izjavilo žalbu, zavedenu kod Agencije pod br. UP II 01-043/24- 
14 od 30.07.2024. godine.
SAEM je je razmotrio predmetnu žalbu i sve spise predmeta i to: Zahtjev za izjašnjenje (akt 
br. UP I 03-043/24-220 od 11.06.2024. godine), Izjašnjenje emitera (zavedeno pod br. UP 
I 04-043/24-220/1 od 21.06.2024. godine) i žalbeno Rješenje (akt br. UP I 02-043/24- 
220/2 od 11.07.2024. godine).
SAEM je konstatovao da je pobijano Rješenje donijeto u skladu sa Zakonom i Pravilnikom o 
posebnim tehničkim, prostornim i kadrovskim uslovima za obavljanje djelatnosti 
proizvodnje i emitovanja radijskog i televizijskog programa, te da se navodima žalbe ne 
dovodi u pitanje zakonitost pobijanog Rješenja.

Zaključak:
Odbija se, kao neosnovana, žalba privrednog društva „Radio televizija Mojkovac" d.o.o. iz 

Mojkovca, emitera radijskog programa „Radio Mojkovac", podnijeta protiv Rješenja Agencije za 
elektronske medije br. UP I 02-043/24-220/2 od 11.07.2024. godine. (jednoglasno)

Ovo rješenje će se objaviti na internet stranici Agencije za elektronske medije.

• Tačka 6: Žalba JP „Radio i Televizija Crne Gore", br. UP II 01-043/24-15 od
05.08.2024. godine, protiv Rješenja UP P 04-043/24-37/4 od 22.07.2024. 
godine
Rješenjem Agencije za elektronske medije br. UP P 04-043/24-37/4 od 22.07.2024. godine, 
Javnom preduzeću „Radio i Televizija Crne Gore" iz Podgorice, emiteru televizijskog 
programa „Prvi program Televizije Crne Gore", izrečeno je upozorenje, kao upravno - 
nadzorna mjera zbog kršenja odredbi člana 68 stav 2 Zakona o audiovizuelnim medijskim 
uslugama i člana 13 stav 1 Pravilnika o komercijalnim audiovizuelnim komunikacijama,

Strana 4 od 9



odnosno zbog emitovanja prikrivene komercijalne audiovizuelne komunikacije (prikrivenog 
političkog oglašavanja) u okviru informativnih emisija „Dnevnik 2" i „Dnevnik 3", na 'Prvom 
programu Televizije Crne Gore', dana 22.06.2024. godine.

Protiv navedenog Rješenja Javno preduzeće „Radio i Televizija Crne Gore" iz Podgorice, je 
blagovremeno izjavilo žalbu, zavedenu kod Agencije pod br. UP II 01-043/24-15 od
05.08.2024. godine).
SAEM je razmotrio predmetnu žalbu i spise predmeta i to: Prigovor Media centra (akt 
zaveden pod br. UP P 04-043-24-37 od 24.06.2024.g.); Nalaz Sektora za nadzor nad radom 
pružalaca AVM usluga (akt br. UP P 04-043-24-37-1 od 24.06.2024.g.); Zahtjev za 
izjašnjenje upućen emiteru povodom navoda iz prigovora (akt br. UP P 04-043-24-37-2 od
25.06.2024.g.); Izjašnjenje emitera (zavedeno kod Agencije za elektronske medije pod br. 
UP P 04-043-24-37-3 od 08.07.2024.g.); Rješenje direktorice Agencije po prigovoru (akt br. 
UP P 04-043-24-37-4 od 22.07.2024.g.).
O navedenom pitanju:
- direktorica je ukazala da član 82 Zakona o audiovizuelnih medijskih usiuga definiše da 

je političko oglašavanje oglašavanje u toku izbornog procesa i samim tim ovaj prilog na 
TV CG ne može biti političko oglašavanje jer nije bio izborni proces.
Međutim, stav 2 posredno ukazuje da postoji političko oglasavanje izvan izborne 
kampanje koje se onda uračunava u kvotu (isto je propisano u članu 76. zakona). U 
tom smislu, ako postoji političko oglašavanje van izborne kampanje (a ono postoji jer 
nigdje nije zakonom propisana zabrana) isto se uračunava u kvotu i na njega se 
primjenjuju pravila koja inače važe za komercijalne komunikacije pa postoji i prikriveno 
političko oglašavanje. U navedenom slučaju Agencija je na osnovu kriterijuma koji su 
navedeni u rješenju ocijenila da je došlo do prikrivenog oglašavanja jedne političke 
partije.

- član Savjeta Agencije, Milan Radović, ukazao je na praksu Evropskog suda za Ijudska 
prava, posebno kad su u pitanju mediji. Po tom osnovu ukazao je da Sud gleda: 1) da li 
je zakonom nešto zabranjeno, i ako nije zakonom to zabranjeno, Evropski sud to 
smatra cenzurom, 2) sadržaj, odnosno da li je to od javnog interesa (ovdje je bila izjava 
vezana za Evropu Sad 2 i radi se o sadržaju od javnog interesa; svi mediji su je 
prenijeli, dakle, isto se ne veže samo za RTCG, te postoji bojazan da bi se ovim 
zabranama svim medijima, pretvorili u agenciju koja bi itekako sprovodila cenzuru), 3) 
kontinuitet, da li na tom mediju ima i drugih kritičkih stavova o tom programu). 
Zaključno, po metodologiji Evropskog suda za Ijudska prava sve što nije izričito 
zabranjeno zakonom, a zabranjivalo bi se, predstavlja cenzuru.
Naveo je da ako uzmemo, primjera radi, izbornu kampanja za predsjedničke izbore u 
Sjedinjenim Američkim Državama, svi mediji prate i izvještavaju o izbornoj kampanji i 
predsjedničkim kandidatima i to su glavne vijesti. Ukoliko bi takvo izvještavanje bilo 
zabranjeno, u tom slučaju ni na CNN, ni na BBC, niti drugim medijima ne bi bilo toga. 
Napominje i to da se konkretnom slučaju problematizuje izjava Premijera, koju su svi 
mediji prenijeli.
Takođe ukazao je da je veoma važno da li je dozvoljeno drugim da iznesu svoj stav o 
tim procesima, politikama i dr. To je mnogo važnije nego šta će da kaže bilo koji od 
političara odnosno da li na javnom servisu postoji određena vrsta dijaloga, pluralizam 
ideja, mišljenja.

- član Savjeta Agencije, Rajko Todorović, ukazao je da se zalaže za kritiku i to tematsku 
kritiku, koja nedostaje u našim medijima. Smatra da je u pitanju prikrivano oglašavanje 
iz razloga što nije u ime Vlade nego u ime jedne partije. Takođe ukazuje da mediji 
prave veliku grešku, ne poznaju svoju funkciju. Mediji se bave polikama, partijama a ne 
suštinom i problemima i u tome je problem.

Strana 5 od 9



- član Savjeta Agencije, Edin Koljenović ukazuje da se u konkretnom slučaju radi o 
običnom oglašavanju, a ne političkom.
Nije političko oglašavanje jer nije u toku predizborna kampanja i nije u pitanju 
prikriveno oglašavanje jer javnost ima pravo da zna i po tom osnovu ne treba 
uskraćivati da zna zašta se ta partija zalaže.
Jasan je član zakona 82 stav 1 koji kaže da je političko oglašavanje samo oglašavanje u 
toku političke izborne kampanje i to treba biti kriterijum za odlučivanje u navedenim 
situacijama. Dakle, svako drugo oglašavanje nije političko oglašavanje i Savjet odlučuje 
da li se radi o prikrivenom oglašavanju.
U navedenom slučaju, po njegovom mišljenju, nije bilo prikrivenog oglašavanja jer je 
postajao interes javnosti da zna, odnosno da bude upoznat, sa programom političke 
partije.
Predlaže da se vidi da li RTCG u kontinuitetu jednako tretira sve političke partije.

- član i predsjednik Savjeta Agencije, Branko Bošković, ukazao je na bitnost određivanja 
šta je informacija od javnog značaja i kako procijeniti šta je informacija od javnog 
interesa. U konkretnom slučaju radi se o informaciji od javnog interesa i to je ključna 
stvar.
Ukazuje da, ako pratimo član 82 stav 1 zakona, može se dogoditi da se političko 
oglašavanje van trajanja kampanje poistovjećuje sa svakim drugim i da imamo u svim 
medijima konstantno sadržaje koji se vezuju za skupove, izjave političara i da Savjet 
Agencije procjenjuje da li je to od javnog interesa ili nije.
Smatra da se u konkretnom slučaju ne radi se o političkom oglašavanju već se isključivo 
radi o informaciji od javnog interesa.

SAEM je konstatovao da činjenično stanje nije bilo pravilno utvrđeno, što je dovelo do 
pogrešne kvalifikacije prirode predmetnog priloga kao prikrivenog oglašavanja i rezultiralo 
pogrešnom primjenom materijalnog prava (nije političko oglašavanje jer nije u toku izborna 
kampanja a nije prikriveno oglašavanje jer je postojao javni interes i nije u toku politička utakmica 
i opravdan je interes javnosti da bude upoznata sa političkom ponudom).

Zaključak:
Usvaja se žalba Javnog preduzeća „Radio i Televizija Crne Gore" iz Podgorice, emitera 

opšteg televizijskog programa „Prvi program Televizije Crne Gore" i poništava se prvostepeno 
Rješenje Agencije za elektronske medije br. UP P 04-043/24-37/4 od 22.07.2024. godine.

Odbija se kao neosnovan prigovor NVO „Media Centar" iz Podgorice, na rad Javnog 
preduzeća „Radio Televizija Crne Gore" iz Podgorice, emitera opšteg televizijskog programa „Prvi 
program Televizije Crne Gore" (akt zaveden kod Agencije pod br. UP P 04-043/24-37 od
24.06.2024. godine).

Većinom glasova je usvojena žalba i odbijen kao neosnovan prigovor (ZA su glasali dr 
Branko Bošković, Milan Radović, Edin Koljenović, PROTIV je glasao Rajko Todorović, dokje prof.dr 
Andrijana Nikolić bila UZDRŽANA).

Ovo rješenje će se objaviti na internet stranici Agencije za elektronske medije.

• Tačka 7: Izjašnjenje - „MTEL" d.o.o. - „MTEL" br. UP P 01-043-24-36-8 od
06.08.2024. godine
Rješenjem Savjeta Agencije za elektronske medije UP P 01-043/24-36/4 od 18.07.2024. 

godine izrečena je mjera privremenog ograničenja reemitovanja programskog sadržaja „Rat uživo"
i dokumentarnih filmova u produkciji „Russia Today" koji se emituju u okviru televizijskog 
programa „Informer TV", čiji je emiter privredno društvo „Insajder tim" d.o.o. Beograd iz Srbije, 
koji je dostupan kroz AVM uslugu na zahtjev „MTEL", čiji je pružalac privredno društvo „MTEL" 
d.o.o. iz Podgorice, zbog omogućavanja emitovanja sadržaja pravnog lica „Russia Today" odnosno

Strana 6 od 9



sa njim povezanih lica. Pomenuta mjera je izrečena zbog kršenja člana 30 Odluke Vlade Crne Gore 
o uvođenju međunarodnih restriktivnih mjera utvrđenih odlukama Savjeta Evropske Unije s 
obzirom na djelovanja Ruske Federacije kojima se destabilizuje situacija u Ukrajini („SLIist Crne 
Gore", br. 61/24), kojom je propisano da je operatorima zabranjeno emitovanje ili omogućavanje, 
olakšavanje ili drugi doprinos emitovanju bilo kog sadržaja pravnog lica „Russia Today".

Tačkom 3 dispozitiva Rješenja privrednom društvu „MTEL" d.o.o. iz Podgorice je naloženo, 
odmah po prijemu Rješenja, bez odlaganja, a najkasnije do dana 20. jula 2024. godine počev od 
15:00 časova, ograniči reemitovanje predmetnih programskih sadržaja.

U cilju praćenja primjene izrečene mjere, Agencija za elektronske medije je izvršila uvid u 
snimke emitovanih programskih sadržaja „Informer TV", koji se distribuira u okviru usluge „MTEL", 
privrednog društva „MTEL" d.o.o. Podgorica, za period od 22. do 29. jula 2024. g. u terminu od 
00:00 do 24:00 sata, i utvrdila odstupanja u primjeni mjera ograničavanja reemitovanja 
programskog sadržaja „Rat uživo" i dokumentarnih filomova u produkciji „Russia Today" u 
određenim terminima (Nalaz Sektora za nadzor nad radom pružallaca AVM usluga br UP P 04- 
043/24-36/6 od 31.07.2024. godine).

SAEM je razmotrio Nalaz Sektora za nadzor nad radom pružallaca AVM usluga br UP P 04- 
043/24-36/6 od 31.07.2024. godine) i sjedeće spise predmeta i to: Prvostepeno Rješenje Savjeta 
Agencije za elektronske medije UP P 01-043/24-36/4 od 18.07.2024. godine; Zahtjev za izjašnjenje 
upućen „MTEL" d.o.o. povodom navoda iz nalaza (akt br. UP P 04-043/24-36/7 od 01.08.2024. 
godine) i izjašnjenje „MTEL" d.o.o. (akt br. UP P 04-043/24-36/8 od 06.08.2024. godine).

U izjašnjenju je navedeno da je „MTEL djelimično ograničio reemitovanje programskog 
sadržaja „Rat uživo" i dokumentarnih filmova u produkciji „Russia Today", da je „...'M TEL' na 
osnovu dostavljenje programske šeme Inform er TV'-a, postupio u skladu sa nalogom Agencije, 
odnosno da su izv ršili zamračenje programa u vremenskom interva/u u kom je  po programskoj 
šem i ptanirano emitovanje programskog sadržaja. Međutim, kako se em iter nije precizno 
pridržavao dostav/jene programske šeme, doš/o je  do djelim ičnog reem itovanja spornog sadržaja, 
bez njihove krivice i  namjere".

Na osnovu navedenog, utvrđeno je da je emitovanjem spornih programskih sadržaja, 
emiter programa „Informer TV" omogućio reemitovanje sadržaja lica protiv kojeg su uvedene 
međunarodne restriktivne mjere, te da je privredno društvo „MTEL" d.o.o. omogućilo distribuciju 
takvih sadržaja na teritoriji Crne Gore, čime je prekršio član 16 Zakona o međunarodnim 
restriktivnim mjerama i član 30 Odluke Vlade.

Zaključak:
Privremeno se ograničava reemitovanje programskog sadržaja „Rat uživo" i dokumentarnih 

filmova u produkciji „Russia Today" koji se emituju u okviru televizijskog programa „Informer TV", 
čiji je emiter privredno društvo „Insajder tim" d.o.o. Beograd iz Srbije, koji je dostupan kroz AVM 
uslugu na zahtjev „MTEL", čiji je pružalac privredno društvo „MTEL" d.o.o. iz Podgorice, zbog 
omogućavanja emitovanja sadržaja pravnog lica „Russia Today" odnosno sa njim povezanih lica.

Većinom glasova određena je privremena mjera (ZA su glasali dr Branko Bošković, Milan 
Radović, Edin Koljenović i prof.dr Andrijana Nikolić, dok je PROTIV glasao Rajko Todorović (jer je 
za privremeno ograničenje cijelog programa "Informer").

Ovo rješenje će se objaviti na internet stranici Agencije za elektronske medije.

• Tačka 8: Izjašnjenje - „MTEL" d.o.o. - ,,m:SAT" br. UP I 01-043-24-267-2 od
06.08.2024. godine
Rješenjem Savjeta Agencije za elektronske medije od 18.07.2024. godine izrečena je mjera 

privremenog ograničenja reemitovanja programskog sadržaja „Rat uživo" i dokumentarnih filmova 
u produkciji „Russia Today" koji se emituju u okviru televizijskog programa „Informer TV", čiji je 
emiter privredno društvo „Insajder tim" d.o.o. Beograd iz Srbije, koji je dostupan kroz AVM uslugu 
na zahtjev „MTEL", čiji je pružalac privredno društvo „MTEL" d.o.o. iz Podgorice, zbog

Strana 7 od 9



omogućavanja emitovanja sadržaja pravnog lica „Russia Today" odnosno sa njim povezanih lica 
(zavedeno pod br. UP P 01-043/24-36/4 od 18.07.2024. godine). Pomenuta mjera je izrečena zbog 
kršenja člana 30 Odluke Vlade Crne Gore o uvođenju međunarodnih restriktivnih mjera utvrđenih 
odlukama Savjeta Evropske Unije s obzirom na djelovanja Ruske Federacije kojima se destabilizuje 
situacija u Ukrajini („Sl.list Crne Gore", br. 61/24, kojom je propisano da je operatorima zabranjeno 
emitovanje ili omogućavanje, olakšavanje ili drugi doprinos emitovanju bilo kog sadržaja pravnog 
lica „Russia Today".

Program „Informer TV" se distribuira i u okviru AVM usluge ,,m:SAT', čiji je pružalac takođe 
privredno društvo „MTEL" d.o.o. iz Podgorice. Saglasno tome, Agencija za elektronske medije je 
izvršila uvid u snimke emitovanih programskih sadržaja „Informer TV", koji je dostupan kroz AVM 
uslugu na zahtjev ,,m:Sat", za period od 22. do 29. jula 2024. g. u terminu od 00:00 do 24:00 sata. 
Tom prilikom je uočeno da je pružalac AVM usluge na zahtjev ,,m:SAT' djelimično ograničavao 
reemitovanja programskog sadržaja „Rat uživo" i dokumentarnih filmova u produkciji „Russia 
Today" (Nalaz Sektora za nadzor nad radom pružalaca AVM usluga sačinjen po osnovu uvida u 
snimke emitovanih programskih sadržaja, sačinjen dana 31.07.2024. godine (akt broj UP I 04- 
043/24-267 od 31.07.2024. godine).

SAEM je razmotrio Nalaz Sektora za nadzor nad radom pružallaca AVM usluga br UP P 04- 
043/24-267 od 31.07.2024. godine) i sjedeće spise predmeta i to: Zahtjev za izjašnjenje upućen 
„MTEL" d.o.o. povodom navoda iz nalaza (akt br. UP P 04-043/24-267/1 od 01.08.2024. godine) i 
izjašnjenje „MTEL" d.o.o. (akt br. UP P 04-043/24-267/2 od 06.08.2024. godine).

U izjašnjenju je navedeno da je „MTEL djelim ično ograničio reem itovanje programskog 
sadržaja 'Rat uživo'idokum entarnih fiimova uprodukciji,,'ussia Today', da je „...'M T EL 'n a  osnovu 
dostavijenje programske šeme „Inform er TV"-a, postupio u skiadu sa naiogom Agencije, odnosno 
da su izv ršiii zamračenje programa u vremenskom intervaiu u kom je  po programskoj šem i 
pianirano emitovanje programskog sadržaja. Međutim, kako se em iter nije precizno pridržavao 
dostavijene programske šeme, došio je  do djeiim ičnog reem itovanja spornog sadržaja, bez njihove 
rivice i  namjere".

Na osnovu navedenog, utvrđeno je da je emitovanjem spornih programskih sadržaja, 
emiter programa „Informer TV' omogućio reemitovanje sadržaja lica protiv kojeg su uvedene 
međunarodne restriktivne mjere, te da je privredno društvo „MTEL" d.o.o. omogućilo distribuciju 
takvih sadržaja na teritoriji Crne Gore, čime je prekršio član 16 Zakona o međunarodnim 
restriktivnim mjerama i član 30 Odluke Vlade.

Zaključak:
Privremeno se ograničava reemitovanje programskog sadržaja „Rat uživo" i dokumentarnih 

filmova u produkciji „Russia Today" koji se emituju u okviru televizijskog programa „Informer TV", 
čiji je emiter privredno društvo „Insajder tim" d.o.o. Beograd iz Srbije, koji je dostupan kroz AVM 
uslugu na zahtjev ,,m:SAT', čiji je pružalac privredno društvo „MTEL" d.o.o. iz Podgorice, zbog 
omogućavanja emitovanja sadržaja pravnog lica „Russia Today" i "Sputnik" odnosno sa njima 
povezanih lica.

Jednoglasno je određena je privremena mjera.
Ovo rješenje će se objaviti na internet stranici Agencije za elektronske medije.

• Tačka 9: Poziv za međunarodni sastanak EPRA

SAEM je primio Poziv za međunarodni sastanak EPRA koji će se održati krajem 22.-25. 
oktobra 2024. godine na Kipru.

Na sastanke ERGA uobičajeno je da učestuju predjednici Savjeta.
Zaključak:
Sastanku će prisustvovati dr Branko Bošković, predsjednik SAEM-a i Edin Koljenović.

Strana 8 od 9



Predstavnik Agencije biće naknadno određen.

• Tačka 10: Predlog Statuta Agencije za audivizuelene medijske usluge

Direktorica Agencije je dala kratak osvrt na odredbe Statuta Agencije za audiovizuelne 
medijske usluge kao i na promjene u odnosu na dosadašnji Statut AEM.

Ukazala je da je većina odredbi propisana Zakonom o audiovizuelnim medijskim uslugama 
ili su izvedene iz navedenog zakona.

Izmjene se odnose na nadležnosti propisane Zakonom o audiovizuelnim medijskim
uslugama, naziv Agencije i adresu za prijem službene pošte.

Savjet treba odlučiti o sljedećim pitanjima: skraćenom nazivu Agencije na engleskom jeziku 
(predlog: AMU); izgledu pečata Agencije (predlog: sa grbom je Agencija državni organ); 
pismu koji će se koristiti (latinično ili ćirilično); elektronskoj adresi Agencije (predlog:
amu.me); prestanku mandata člana Savjeta (obavještavanje člana Savjeta Agencije o
promjenama u statusu člana Savjeta); načinu održavanja sjednica Savjeta Agencije 
(sjedište, elektronski i dr.) ili isto uputiti na Poslovnik Savjeta Agencije; odlučivanju o izboru 
predsjednika Savjeta Agencije (tajno glasanje, ko ima pravo na izbor); radnim mjestima 
pomoćnika direktora Agencije koja su trenutno mandatna mjesta na period od četiri 
godine; imajući u vidu da direktor Agencije samostalno raspolaže finansijskim i drugim 
sredstvima Agencije do iznosa predviđenih usvojenim Finansijskim planom za tekuću 
godinu, neophodno je, ukoliko nije predviđeno planom, Statutom Agencije utvrditi iznos 
preko koga direktor Agencije ne može bez saglasnosti Savjeta Agencije opteretiti ili otuđiti 
imovinu; pitanju obustavljanja odluka Savjeta Agencije od strane direktora Agencije, 
ukoliko smatra da je odluka nezakonita i dr., informisanju Savjeta Agencije od strane 
direktora o svim bitnim pitanjima (preciznije definisati koja su to pitanja i dr.) i dr.

Doraditi tekst Statuta Agencije za audiovizuelne medijske usluge koji će Savjet Agencije 
razmotriti na sljedećoj sjednici.

• Tačka 11: Predlog Poslovnika o radu Savjeta Agencije za audivizuelene medijske 
usluge
Odlaže se razmatranje Poslovnika o radu sjednice Savjeta Agencije za audiovizuelne 

medijske usluge za neku od narednih sjednica Savjeta Agencije.

• Tačka 12: Razno
Nije bilo predloga za tačku Razno.

Sjednica je završena u 14.04 sati.

Zaključak:

Zapisnik sastavila 
Marina Mugoša-Lazarević

Predsjednik 
S< ' ' '  ;ke medije

Strana 9 od 9


