
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE 

Broj: 01-1335/1 
Podgorica, 02.09.2022. godine

Z A P I S N I K

sa 322. sjednice Savjeta, održane 2. septembra 2022. godine

Trista dvadeset i druga sjednica Savjeta Agencije za elektronske medije (u daljem tekstu: 
SAEM) je počela u 11.30 sati elektronski, putem internet platforme „Zoom".

Sjednici su prisustvovali članovi:

1. Dr Branko Bošković,
2. Edin Koljenović,
3. Milan Radović i
4. prof. dr Andrijana Nikolić.

Sjednici nije prisustvovao član Rajko Todorović.
Pored navedenih, sjednici SAEM-a prisustvovali su i: Nikola Ivanović -  VD direktora, 

Jadranka Vojvodić, Sunčica Bakić -  pomoćnice direktora, Elvira Ceković - rukovoditeljka službe za 
odnose sa javnošću i opšte poslove, Đorđe Vujnović -  savjetnik direktora za međunarodne odnose 
i Ranka Novaković - sekretarka SAEM-a.

Sjednicom SAEM-a predsjedavao je predsjednik dr Branko Bošković.

Na početku sjednice predsjednik i članovi su čestitali Nikoli Ivanoviću imenovanje za VD 
direktora AEM.

Usvojen je sljedeći
DNEVNI RED:

1. Zapisnici 318 -  321. sjednica;

2. Rasprava o prilogu na jutarnjem programu Televizije „Pink M" od 27. avgusta;

3. Zahtjev Radija Andrijevice za dobijanje saglasnosti za značajnu promjenu strukture;

4. Žalba RTV Pljevlja na rješenje AEM br. 02 - 1097;

5. Žalba RTV Pljevlja na rješenje AEM br. 02 - 1193;

6. Odluka o izmjeni i dopuni odluke o listi događaja od posebnog značaja za javnost u
Crnoj Gori i

7. Razno.

a) Obavještenje Inspektoru rada za oblast radnih odnosa i zapošljavanja
Strana 1 od 5



• Tačka 1: Zapisnici 318 -  321. sjednica 

Zaključak:
Usvojeni su zapisnici sa 318, 320 i 321. sjednice. Sa izmjenama usvojen je zapisnik sa 319. 

sjednice.

• Tačka 2: Rasprava o prilogu na jutarnjem programu Televizije „Pink M" od 27. 
avgusta

Shodno zaključku sa prošle sjednice SAEM je nastavio raspravu o prilogu na jutarnjem 
programu Televizije „Pink M" od 27. avgusta.

Milan Radović je kazao da se od prošle sjednice nije razuvjerio u svoj stav. Programski 
sadržaj je zloupotrijebio slobodu izražavanja i grubo je povrijedio prava porodica i dostojanstvo 
žrtava, gdje je bilo i djece. Ponovio je da cijela javnost uznemirena načinom izvještavanja o jednoj 
tragediji. Navodi da i pored ove emisije na ovoj televiziji se dodatno "etiketiraju" građani Crne Gore 
i vrši se diskriminacija prilikom izbora, tema i iznošenje stavova što može da izazove govor mržnje i 
distancu prema građanima Crne Gore. Citirao je i stav Evropskog suda za ljudska prava: „lako 
javnost ima pravo da bude informisana, članci ili televizijske emisije koji su isključivo usmjereni ka 
tome da zadovolje znatiželju određene publike u vezi s detaljima privatnog života nekog lica ne 
mogu se smatrati člancima ili emisijama koji na bilo koji način doprinose debati od javnog interesa 
za društvo... čak ni uz pretpostavku da je lice o kome je riječ veoma poznato... Evropski sud za 
ljudska prava je s tim u vezi naglasio da se javni interes ne može svesti na žeđ javnosti za 
informacijama o privatnom životu drugih, niti na želju čitalaca za senzacionalizmom ili čak 
voajerizmom“. Predlaže da se emitovanje i reemitovanje navedene emisije zabrani na pola godine, 
na svim kanalima na kojima je dostupna.

Edin Koljenović je kazao da što se tiče navedenog emitera radio se o kontinuitetu u načinu 
izvještavanja. Emisije odišu senzacionalizmom, neozbilnjim novinarskim pristupom, uređivačkim 
komentarima koji ne doprinose saznavanju istine i veoma često manipulaciji. Emiter je u mnogo 
slučajeva bio predmet pažnje AEM. Navedeni programski sadržaj otvara, pored programskih 
standarda, jednu novu dimenziju kršenje osnovnih ljudskih prava, prije svega pravo na 
dostojanstvo i privatnost građana i štiti integritet maloljetnih lica koji definiše i Zakon o
elektronskim medijima u članu 55, kao i član 7 stav 1 Evropske konvencija o prekograničnoj 
televiziji koja propisuje da se mora poštovati dostojanstvo ljudskog bića i osnovna prava drugih. 
Ističe, da je poslije čitanja transkripta sporne emisije primijetio i negativnu stereotipizaciju 
određene grupe ljudi, pa u emisiji i voditeljka i gosti kazuju da su neke osobine svojstvene 
građanima Cetinja i Crne Gore, a da to nije svojstveno nekim drugim građanima, kao i da su 
građani Crne Gore po tim stvarima specifični i karakteristični. SAEM uvijek mora imati u vidu, kao i 
do sada, javni interes i pokazati jasan stav u svom radu.

Prof. dr Andrija Nikolić je kazala da se slaže sa kolegama i, kao što je i ranije istakla,
zalagala se za ograničavanje reemitovanja navedene emisije na godinu dana, ali bi se složila sa
predlogom da to ipak bude na pola godine.

Dr Branko Bošković se takođe slaže sa kolegama sa svim što su naveli o načinu 
izvještavanja o tragediji koja je zadesilo crnogorsko društvo. Prilog predstavlja primjer
senzacionalistickog izvještavanja i osudio je ga je, smatrajući ga porazom novinarske etike. Kazao 
je da podržava mjeru koju su predložili ostali članovi, a to je zabrana reemitovanja jutarnjeg 
programa TV Pink na šest mjeseci, ali se zalaže za pokretanje novog postupka za utvrđivanje
odgovornosti emitera zbog kršenja Evropske konvencije o prekograničnoj televiziji i da se o
uočenom kršenju obavijesti nadležno regulatorno tijelo zemlje u čijoj je nadležnosti emiter. 
Obavještenje bi se dostavilo emiteru i Delegaciji EU u Crnoj Gori.

Nikola Ivanović, v.d. direktora, je objasnio proceduru za privremeno ograničavanje 
reemitovanja programa koji nije u nadležnosti Crne Gore kao i nešenja propisana Zakonom o
elektronskim medijima i Evropskom konvencijom o prekograničnoj televiziji.

Strana 2 od 5



Milan Radović je kazao da prethodne mjere nijesu dale puno rezultata jer se na kanalima 
Pink Media Group emituju informativne emisije koje su na granici dozvoljenog. Ističe da svi moraju 
poštovati Ustav u kome jasno piše da je pravo na privatnost zajamčeno, kao i kada je u pitanju 
sloboda izražavanja jasno stoji da se pravo na slobodu izražavanja se može ograničiti pravom 
drugoga na dostojanstvo, ugled i čast ili ako se ugrožava javni moral i bezbjednost Crne Gore.

Zaključci:
Donosi se rješenje kojim se privremeno ograničava reemitovanje programskog sadržaja 

pod nazivom „Novo jutro", jutarnjeg programa koji se svakodnevno emituje u okviru televizijskih 
programa ,,TV Pink", ,,TV Pink M" i ,,TV Pink Plus", čiji je emiter privredno društvo „PINK MEDIA 
GROUP" d.o.o, iz Srbije, zbog kršenja člana 7 stav 1 Evropske konvencije o prekograničnoj 
televiziji, ponovljenog više puta u prethodnih 12 mjeseci. Mjera se izriče sa rokom trajanja od šest 
mjeseci.

• Tačka 3: Zahtjev Radija Andrijevice za dobijanje saglasnosti za značajnu promjenu 
strukture

Lokalni javni emiter „Radio Andrijevica" d.o.o. iz Andrijevice je imalac Odobrenja za 
emitovanje opšteg radijskog programa „Radio Andrijevica" br. O-R-J-l. Emiter je 01.08.2022. 
godine dostavio zahtjev za dobijanje saglasnosti SAEM-a za značajnu promjenu strukture radijskog 
programa (akt zaveden kod Agencije pod br. 02-1147 od 01.08.2022. godine). Takođe, emiter je 
09.08.2022. godine i 12.08.2022. godine, dopunio podneseni zahtjev (akti zavedeni kod AAEM pod 
br. 02-1217 od 09.08.2022. godine i br. 02-1217/2 od 12.08.2022. godine).

SAEM je razmotrio dostavljeni zahtjev, kao i njegovu dopunu i utvrdio da je u skladu sa 
Zakonom i Pravilnikom. Na osnovu podnesenog zahtjeva i podataka iz važećeg odobrenja 
zaključuje se da su uporedni podaci važeće i planirane programske strukture sljedeći:

Emiter -  
Naziv medija Opis

Struktura programskih sadržaja po vrsti sadržaja (% - sedmično)

Informativni Zabavni Sportski Dječji Kulturno - 
umjetnički

Dok.-
obrazovni

UE„Radio 
Andrijevica" 

d.o.o. - 
„Radio 

Andrijevica"

Odobrenje (novembar 
2018.) 12,55 5,70 1,59 1,19 2,98 8,33

Zahtjev za značajnu 
promjenu strukture 
programa

8,04 0,55 0,20 0,30 0,20 0,50

Promjena 4,51 5,15 1,39 0,89 2,78 7,83

Iz navedenog se može zaključiti da će se značajna promjena odnositi na:
-  manje učešće informativnog programa za 4,51%,
- manje učešće zabavnog programa za 5,15%,
-  manje učešće sportskog programa za 1,39%,
-  manje učešće dječijeg programa za 0,89%,
-  manje učešće kulturno-umjetničkog programa za 2,78%,
- manje učešće dokumentarno-obrazovnog programa za 7,83%.

SAEM je zaključio da u području koje se pokriva radijskim programom emitera neće doći do 
nedostatka određene vrste programskih sadržaja za koje je emiter dobio odobrenje za emitovanje, 
te da se može izdati saglasnost za planiranu značajnu promjenu strukture radijskog programa.

Zaključci:

Jednoglasno se donosi Rješenje kojim se lokalnom javnom emiteru „Radio Andrijevica" 
d.o.o. iz Andrijevice, imaocu Odobrenja za emitovanje O-R-J-l od 04.03.2013. godine, daje se 
saglasnost za značajnu promjenu strukture opšteg radijskog programa „Radio Andrijevica", u 
odnosu na programsku strukturu koja se nalazi u Aneksu 2 Odobrenja za emitovanje (Rješenje br. 
br.02-2216 od 21.11.2018. godine).

Promijenjena struktura radijskog programa „Radio Andrijevica" je sljedeća:
Strana 3 od 5



Emiter -  
Naziv 

medija

Struktura programskih sadržaja po vrsti sadržaja (% - sedmično)

Informativni Zabavni Sportski Dječiji Kulturno - 
umjetnički

Dokumentarno 
- obrazovni

□E„Radio 
Andrijevica" 

d.o.o. - 
„Radio 

Andrijevica"

8,04 0,55 0,20 0,30 0,20 0,50

Rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu AEM.

• Tačka 4: Žalba RTV Pljevlja na iješenje AEM br. 02 -  1097
Direktor AEM je donio Rješenje br. 02-1097 od 20.07.2022. godine, kojim je privrednom 

društvu „Lokalni javni emiter Radio Televizija Pljevlja" d.o.o. iz Pljevalja, emiteru televizijskog 
programa „Televizija Pljevlja", izrečeno upozorenje kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja 
člana 44 st. 2 Zakona o elektronskim medijima, člana 16 Pravilnika o visini, načinu utvrđivanja i 
plaćanja naknada po osnovu izdatih odobrenja za pružanje audiovizuelnih medijskih usluga i 
obaveza propisanih tačkom 6. Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-5 od 04.03.2013. godine 
(plaćanje godišnje naknade za emitovanje). Privredno društvo „Lokalni javni emiter Radio 
Televizija Pljevlja" je blagovremeno dostavio žalbu na izdato iješenje (zavedenoj kod AAEM pod br.
01-1097/1 od 03.08.2022. godine),

SAEM je razmotrio predmetnu žalbu i sve spise predmeta i konstatovao je da je žalba 
neosnovana.

Zaključci:
Jednoglasno se, kao neosnovana, odbija žalba privrednog društva „Lokalni javni emiter 

Radio Televizija Pljevlja" d.o.o. iz Pljevalja, emitera televizijskog programa „Televizija Pljevlja", 
podnesena protiv rješenja Agencije za elektronske medije br. 02-1097 od 20.07.2022. godine. 
Rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu AEM.

• Tačka 5: Žalba RTV Pljevlja na rješenje AEM br. 02 -  1193
Direktor AEM je donio Rješenje br. 02-1193 od 04.08.2022. godine, kojim je privrednom 

društvu „Lokalni javni emiter Radio Televizija Pljevlja" d.o.o. iz Pljevalja, emiteru televizijskog 
programa „Televizija Pljevlja", izrečeno upozorenje kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja 
člana 44 st. 2 Zakona o elektronskim medijima, člana 16 Pravilnika o visini, načinu utvrđivanja i 
plaćanja naknada po osnovu izdatih odobrenja za pružanje audiovizuelnih medijskih usluga i 
obaveza propisanih tačkom 6. Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-5 od 04.03.2013. godine 
(plaćanje godišnje naknade za emitovanje). Privredno društvo „Lokalni javni emiter Radio 
Televizija Pljevlja" je blagovremeno dostavio žalbu na izdato iješenje (zavedenoj kod AEM pod br.
02-1193/1 od 19.08.2022. godine).

SAEM je razmotrio predmetnu žalbu i sve spise predmeta i konstatovao da je žalba 
neosnovana i nalaže se emiteru da dug uplati najkasnije do 19.09.2022. godine. Bez obzira na 
finansijsku situaciju emitera, Savjet Agencije je zaključio da je neosnovan zahtjev emitera da se 
dio duga otpiše ili reprogramira.

Zaključci:
Jednoglasno se, kao neosnovana, odbija žalba privrednog društva „Lokalni javni emiter 

Radio Televizija Pljevlja" d.o.o. iz Pljevalja, emitera televizijskog programa „Televizija Pljevlja", 
podnesena protiv rješenja Agencije za elektronske medije br. 02-1193 od 04.08.2022. godine.

Rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu AEM.

Strana 4 od 5



• Tačka 6: Odluka o izmjeni i dopuni odluke o listi događaja od posebnog značaja za 
javnost u Crnoj Gori

SAEM je na 315. sjednici jednoglasno usvojio Izmjene Odluke o izmjeni i dopuni Odluke o 
listi događaja od posebnog značaja za javnost u Crnoj Gori, na način što je „Muzički festival 'Naše 
more, naše skale'" uklonjen sa liste. Nacrt odluke je bio na javnoj raspravi do 12. avgusta o.g. U 
toku javne rasprave nije pristigao ni jedan komentar/primjedba. Prof.dr Andrijana Nikolić je bila 
UZDRŽANA.

Donosi se Odluka o izmjeni i dopuni odluke o listi događaja od posebnog značaja za javnost 
u Crnoj Gori. Odluka će biti objavljena u SI.listu Crne Gore i na veb-sajtu AEM.

• Tačka 7: Razno
a) Obavještenje Inspektoru rada za oblast radnih odnosa i zapošljavanja

Shodno Rješenju Uprave za inspekcijske posle, Odsesk za inspekciju rada, o otklanjanju 
nepravilnosti od 17.06.2022. godine, Inspektora rada je potrebno pisano obavijestiti da su izvršene 
mjere izrečene navedenim rješenjem. Prof.dr Andrijana Nikolić je bila UZDRŽANA.

Usvaja se tekst obavještenja koji će se dostaviti Inspektoru rada za oblast radnih odnosa i 
zapošljavanja Uprave za inspekcijske poslove.

Sjednica je završena u 13 sati.

Zaključci:

Zaključak:

Zapisnik sastavila 
Ranka Novaković

Strana 5 od 5


