
Crna Gora 
SAVJET AGENCIJE ZA AUDIOVIZUELNE MEDIJSKE USLUGE

Broj: UP I 01-043/24-267/8 
Podgorica, 02.12.2024. godine

Na osnovu člana 143 st. 1 tač. 18 Zakona o audiovizuelnim medijskim uslugama („SI. list Crne Gore", 
br. 54/24) i člana 18 i 102 Zakona o upravnom postupku („SI. list Crne Gore", br. 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), 
Savjet Agencije za audiovizuelne medijske usluge na sjednici održanoj 02.12.2024. godine, donio je

R J E Š E N J E

1. Obustavlja se postupak pokrenut po službenoj dužnosti protiv privrednog društva „Mtel" d.o.o. iz
Podgorice, pružaoca usluge distribucije ,,m:SAT', u predmetu utvrđivanja odgovornosti za kršenje
člana 30 Odluke Vlade Crne Gore o uvođenju međunarodnih restriktivnih mjera utvrđenih odlukama 
Savjeta Evropske Unije s obzirom na djelovanje Ruske Federacije kojima se destabilizuje situacija u 
Ukrajini („SI. list CG", br. 61/24), pokrenut po Nalazu br. UP I 01-043/24-267/5 od 29.10.2024. godine.

2. Ovo Rješenje će se objaviti na internet stranici Agencije za audiovizuelne medijske usluge 
www.amu.me.

3. Protiv ovog Rješenja može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom.

4. Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Rješenjem Savjeta Agencije za elektronske medije (sada Savjet Agencije za audiovizuelne medijske 
usluge, u daljem tekstu: „Savjet Agencije") br. UP I 01-043/24-267/3 od 27.08.2024. godine izrečena je mjera 
privremenog ograničavanja reemitovanje programskog sadržaja „Rat uživo" i dokumentarnih filmova u 
produkciji „Russia Today" koji se emituju u okviru televizijskog programa „Informer TV", čiji je emiter privredno 
društvo „Insajder tim" d.o.o. Beograd iz Srbije, a koji je dostupan kroz uslugu distribucije programa ,,m:SAT", 
čiji je pružalac je privredno društvo „Mtel" d.o.o. Podgorica.

Pomenuta mjera je izrečena zbog kršenja člana 30 Odluke Vlade Crne Gore o uvođenju međunarodnih 
restriktivnih mjera utvrđenih odlukama Savjeta Evropske Unije s obzirom na djelovanja Ruske Federacije 
kojima se destabilizuje situacija u Ukrajini („SI. list Crne Gore", br. 61/24, u daljem tekstu: „Odluka Vlade"), 
kojom je propisano da je operatorima zabranjeno emitovanje ili omogućavanje, olakšavanje ili drugi doprinos 
emitovanju bilo kojeg sadržaja pravnog lica „Russia Today" i „Sputnik".

U cilju praćenja primjene izrečene mjere, Sektor za nadzor nad radom pružalaca AVM usluga Agencije 
za audiovizuelne medijske usluge ( u daljem tekstu: „Agencija") je izvršio uvid u snimke emitovanih 
programskih sadržaja „Informer TV", koji je dostupan kroz uslugu ,,m:SAT', za period od 30. avgusta do 18. 
oktobra u terminu od 00:00 do 24:00 sata i sačinio Nalaz br. UP P 04-043/24-267/5 od 29.10.2024. godine. 
Tom prilikom su uočena odstupanja u primjeni mjere ograničenja reemitovanja programskog sadržaja „Rat 
uživo". Pored toga, uočeno je da je emiter u okviru programskih sadržaja „Info jutro", „Info dan" „Prve infd', 
„Ko/egijunf, „Otvoreni studio" i „SpecijaT emitovao kratke inserte televizijskih programa „Russia Today", 
„Sputnik" i „Russia 1".

Prilikom razmatranja da li je došlo do kršenja Odluke Vlade, Savjet Agencije je posebno imao u vidu 
sljedeće:

Naime, članom 16 Zakona o međunarodnim restriktivnim mjerama propisano je da restriktivne mjere 
u okviru svoje nadležnosti, odnosno djelatnosti, primjenjuju državni organi, organi državne uprave, organi

http://www.amu.me


lokalne samouprave i organi lokalne uprave, banke i druge flnansijske organizacije, druga pravna i fizička lica 
koja vrše javna ovlašćenja ili javnu službu, kao i da su sva fizička i pravna lica obavezna da se uzdržavaju od 
bilo kakvog poslovnog odnosa, pružanja usluga ili pomoći označenim licima, kao i sa njima, neposredno ili 
posredno, povezanim licima.

Odlukom Vlade Crne Gore propisana je zabrana emitovanja ili omogućavanja, olakšavanja ili drugih 
doprinosa emitovanju, bilo kojeg sadržaja sljedećih pravnih lica, subjekata ili tijela:

• RT -  Russia Today English
• RT -  Russia Today UK
• RT -  Russia Today Germany
• RT -  Russia Today France
• RT- Russia Today Spanish
• Sputnik
• Rossiya RTR/RTR Planeta
• Rossiya 24/Russia 24
• TV Centre International
• NTV/NTV Mir
• Rossiya 1
• REN TV
• Pervyi Kanal
• RT -  Arabic
• Sputnik Arabic
• RT Balkan
• Oriental Review
• Tsargrad
• New Eastern Outlook
• Katehon,

To uključuje i prenos ili distribuciju putem bilo kojeg sredstva, kao što su kabl, satelit, IPTV, internetske 
usluge, platforme ili aplikacije za razmjenu video sadržaja na internetu, nezavisno od toga jesu li nove ili 
prethodno instalirane. Takođe se predviđa suspenzija svih dozvola ili odobrenja za emitovanje, te aranžmana 
za prenos i distribuciju sa pomenutim pravnim licima, subjektima ili tijelima.

Članom 55 Odluke Vlade propisano je da je Agencija, kao i drugi organi i pravna lica nadležni za 
primjenu restriktivnih mjera uvedenih ovom odlukom, dužna da, u okviru svojih nadležnosti obezbijedi 
primjenu ove odluke, kao i da o preduzetim aktivnostima obavijesti Ministarstvo vanjskih poslova.

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 177 Zakona i članom 112 Zakona o upravnom 
postupku, a u cilju utvrđivanja da li je emitovanjem spornih programskih sadržaja došlo do kršenja Odluke 
Vlade, Savjet Agencije je privrednom društvu „Mtel" d.o.o. Podgorica, pružaocu usluge distribucije ,,m:SAT' 
uputio Zahtjev za izjašnjenje, i zatražio da, u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano 
izjašnjenje na date navode (akt broj UP P 01-043/24-267/6 od 31.10.2024. godine).

Dana 08.11.2024. godine, privredno društvo „Mtel" d.o.o. Podgorica, pružalac usluge distribucije 
,,m:SAT' je dostavilo pisano izjašnjenje povodom navedenog Zahtjeva (akt broj UP P 01-043/24-36/13 od 
08.11.2024. godine), u kom navodi „da je na osnovu dostavljene programske šeme 'Informer TV’postupio u 
potpunosti u skladu sa nalogom Agencije, odnosno izvršili zamračenje programa u vremenskom intervalu u 
kom je po programskoj šemi planirano emitovanje programskog sadržaja. Međutim, kako se emiter nije 
precizno pridržavao dostavljene programske šeme, došlo je do djelimičnog emitovanja spornog sadržaja, bez 
naše krivice i namjere. Kako bi ubuduće u potpunosti primjeni/i mjeru ograničenja re-emitovanja spornih 
programskih sadržaja, sprovešće šire zatamnjenje, odnosno proširiti opseg zatamnjenja, prije i  poslije 
navedenog termina emitovanja spornih sadržaja. Takođe, smo u hitnoj proceduri organizovali dodatne resurse 
i proceduru za poštovanje zakonskih odredbi. I  pored nespornih rezultata i napora koje smo napravili u 
adekvatnom sprovođenju odluka Vlade CG i Agencije odlučni smo da istrajemo u potpunom poštovanju ovih 
mjera za sporne programske sadržaje. 'M-TEL' će uložiti sve svoje poslovne napore da sprovede zatamnjenja 
svih spornih sadržaja navedenih u predmetnim tješenjima Agencije".

2



Imajući u vidu navode iz Izjašnjenja, Sektor za nadzor nad radom pružalaca AVM usluga je izvršio 
izvršio uvid u snimke distribuiranih programskih sadržaja televizijskog programa „Informer TV", koji se 
distribuira u okviru usluge ,,rm:SAT' za period od 08. do 21. novembra 2024. godine, u terminu od 00:00 do 
24:00 sata, i konstatovao da predmetni program nije bio dostupan počev od dana 08. novembra 2024. u 
terminu od 18:16:05 sati (akt br. UP I 04-043/24-267/7 od 22.11.2024. godine).

Na sjednici održanoj 02.12.2024. godine Savjeta Agencije je razmotrio spise predmeta, te imajući u 
vidu navode iz Izjašnjenja i Nalaz Sektora za nadzor nad radom pružalaca AVM usluga br. UP I 04-043/24- 
267/7 od 22.11.2024. godine, konstatovao sljedeće:

Nakon dodatne provjere navoda iz Izjašnjenja, utvrđeno je da televizijski program „Informer TV" koji 
se distribuira okviru usluge ,,m:SAT' nije bio dostupan počev od dana 08. novembra 2024. u terminu od 
18:16:05 sati. Prilikom odlučivanja Savjet Agencije je uzeo u obzir da je privredno društvo ,,M-tel" d.o.o. 
Podgorica otklonio odstupanja koja su uočena Nalazom UP P 04-043/24-267/5 od 29.10.2024. godine.

Prema izjašnjenju privrednog društva „Mtel" d.o.o. Podgorica do odstupanja je došlo jer se emiter 
televizijskog programa „Informer TV" nije pridržavao dostavljene programske šeme zbog čega je došlo do 
djelimičnog emitovanja spornog sadržaja i da će uložiti sve svoje poslovne napore kako bi adekvatno sproveli 
Odluku Vlade.

Savjet Agencije je uvažio korake koje je pružalac usluge distribucije preduzeo u cilju postupanja u 
skladu članom 30 Odluke Vlade, te da je naknadno preduzeo u mjere u cilju postupanja u skladu sa 
predmetnom Odlukom Vlade.

Na osnovu navedenog, nesporno se može utvrditi da pružalac usluge distribucije otklonio nedostatke 
na koje mu je ukazano Zahtjevom za izjašnjenje, zbog čega je Savjet Agencije obustavio postupak koji je 
pokrenut zbog kršenja člana 30 Odluke Vlade.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, Savjet Agencije je, saglasno 
čl. 102 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao u dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo Rješenje će biti objavljeno na internet stranici Agencije www.amu.me.

Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

PRAVNA POUKA

Ovo Rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti spor pred Upravnim sudom Crne Gore u 
roku od 20 dana od dana prijema ovog Rješenja.

Sav
Predsjednik

audiovizuelne medijske 
sluge

ko Bošković

Dostavljeno:

- „Mtel" d.o.o.
Direktorica Agencije za audiovizuelne medijske usluge 
Sektor za nadzor nad radom pružalaca AVM usluga 
Služba za informacione-komunikacione tehnologije 
Arhiva

3

http://www.amu.me

