Kada počinje izborna kampanja?
Izborna kampanja je period koji započinje danom potvrđivanja kandidature za Predsjednika Crne Gore i završava se 24 sata prije dana održavanja izbora.
Šta je medijsko predstavljanje u toku izborne kampanje?
Medijsko predstavljanje kandidata, podnosilaca izbornih lista i kandidata sa izbornih lista se ostvaruje u okviru političko-informativnog programa, kao i u precizno označenim blokovima političkog oglašavanja.
Predstavljanje u okviru informativno-političkih programa ostvaruje se kroz debate, sučeljavanja, intervuje i druge posebne emisije, posvećene izborima, u kojima se javnost upoznaje sa aktivnostima, idejama i mišljenjem kandidata.
Političko oglašavanje ostvaruje se u vidu besplatnih ili plaćenih oglasa, najava i izvještaja sa promotivnih skupova, kao i svi oblici medijskog predstavljanja u okviru informativno-političkih programa, koji se ostvaruju uz novčanu ili drugu nadoknadu.
Na koji način se obilježava medijsko predstavljanje?
Medijsko predstavljanje mora biti lako prepoznatljivo i audio i vizuelno odvojeno od ostalih programskih sadržaja i mora biti jasno označeno tekstualnim obavještenjem. Ukoliko se program emituje na albanskom jeziku, medijsko predstavljanje mora biti jasno označeno tekstualnim obavještenjem i na tom jeziku.
Pored navedenog, političko oglašavanje mora imati oznaku da li je besplatano ili plaćeno i ne može biti dio bloka sa oglasima koje nemaju političku prirodu.
Ko je odgovoran za istinitost i tačnost političkog oglasa?
Za istinitost i tačnost političkog oglašavanja odgovoran je naručilac, a za njegovu usklađenost sa odredbama Zakona o elektronskim medijima, Zakona o medijima, Pravilnika o komercijalnim audiovizuelnim komunikacijama, Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima i ovog Pravilnika odgovoran je emiter.
Šta je prikriveno medijsko predstavljanje?
Prikriveno medijsko predstavljanje je zabranjeno.
Emiter je dužan da, izvan programa koji se odnose na medijsko predstavljanje, prilikom izvještavanja, o aktuelnim događajima, radu državnih organa i funkcionera, kandidata i svih subjekata koji su uključeni u proces izborne kampanje, u vezi sa pitanjima koja se ne odnose na izbore, vodi računa da navedeno izvještavanje ne sadrži posebno promotivno upućivanje na kandidata ili njegove aktivnosti, ideje ili političke stavove.
Takođe, emiteri mogu u informativnim emisijama, izvan programa koji se odnose na medijsko predstavljanje, obavještavati o aktuelnim zbivanjima i aktivnostima državnih organa, funkcionera i kandidata, poštujući pravila profesionalizma, objektivnosti i novinarske etike.
Kada počinje izborna izborna tišina?
Izborna tišina započinje 24 sata prije dana održavanja izbora i traje do zatvaranja biračkih mjesta. U periodu predizborne tišine nije dozvoljeno emitovanje:
- medijskog predstavljanja kandidata za Predsjednika Crne Gore;
- političkog oglašavanja;
- objavljivanja procjena rezultata glasanja;
- slogana ili simbola kandidata;
- rezultata ispitivanja javnog mnjenja, drugih istraživanja i analiza u vezi sa opredjeljenjem birača u pogledu procjene rezultata izbora.